KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
morse
Postitusi: 711
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 98 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 22 Mär 2020, 21:10

Jaa. Madal esiporikas on korduvalt jutuks tulnud. See on jabur kui kiirelt esiots poriseks saab. Hetkel ma lahendasin selle vanamoodsalt. Paagikotis on mikrofiiber lapp ja mõnikord olen ka mingi puhastusvahu pudelit kaasas kandnud.

Ja kui võrrelda minu ratast “päris” matkaratastega, siis neil on kõigil madalad porikad...

OT: toimetasin õues ja tuli mõte üks vaikelu lavastada. Kumb on rohkem porgandi värvi? :-|||

F9F098B0-2902-4597-B4DB-E60869BA9EB8.jpeg



Turist
Postitusi: 155
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 17 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas Turist » 22 Mär 2020, 21:24

villy kirjutas:
22 Mär 2020, 14:30

Madal esiporikas hoiab ratta ja sõitja kindlasti palju puhtamana aga seal on omad ohud paksus mudas/savis sõites.
Illustreeriv pilt legendaarselt Sibirsky Extreme 2012 tripist, 2 ratast koos sõitjatega :mrgreen: madala ja 2 ratast kõrge porikaga matkates

Ehk siis madala porikaga oled ise madalalt porine, kõrge porikaga kõrgelt porine. :lol:

morse kirjutas:
22 Mär 2020, 21:10

OT: toimetasin õues ja tuli mõte üks vaikelu lavastada. Kumb on rohkem porgandi värvi? :-|||

Porgand oleks pidanud ka pildil võrdluseks olema. :P


Teema algataja
morse
Postitusi: 711
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 98 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 17 Mai 2020, 23:03

Matkarattana pole oma masinat veel kasutada saanud. Piirid pandi kinni vahetult enne seda, kui ajama tahtsin panna. Aga sõitnud olen palju ja praegu võiks öelda, et mõningaste modifikatsioonide järel ja mõningaste mööndustega võib seda ratast matkapillina pidada küll. Teen vahekokkuvõtte (edit: tuli päris pikk jutt. Kokkuvõte kümnes osas.)

1. Pagas
Antud teema olen ma siin üksipulgi lahti võtnud ja senini olen valikutega rahul.

2. Kaitsmed
Juba kajastatud teema. Käerauad ja põhjakaitse. Muuks ei näe erilist vajadust. Üks kutt lohistas ennast 690l mööda kukkumispunne ja olla väga mugav kogemus olnud. Kaalun ka aga hetkel veel pole paigaldama hakanud.

3. Tuulevari
Selles osas olen jõudnud nii kaugele, et väikse ja kerge ratta juures ei ole mõistlik Navitorni ehitada (stiilis Rade või Nomad). Sõber pani kevadel endale torni rattale ja korjas selle kähku ka maha. Ma ei tea, mis olid tema täpsed põhjused aga minu jaoks on suurimad miinused:

  • kõrge ja kitsas klaas tekitab tahes/tahtmata kiivrisse kohinat (olen seda kohinat 15 aastat kuulanud). Mul on piltlikult selline tunne, et kui on klaas, siis olgu nagu GSil või siis alternatiivina peaaegu üldse mitte.
  • Mahalangenud puid tuleb kevadel/sügisel teedel ette tihedamini kui arvata võiks - Navitorn jääb jalgu, kui tahad kusagilt alt läbi pugeda
  • Ratast kusagil ümber kukutades on rohkem nodi, mis võiks katki minna
  • See, mida @ats30 mainis - tsikli pesemine on lihtsam, kui pole mingeid imelikke aretisi (näiteks RADE'l on esitulede ees pleksiklaas, mis on tolmule avatud. Ma ei tea, kas tõepoolest tuleb selle lahenduse juures pesu ajal tuleklaas eest ära keerata ja seespoolt puhtaks teha??)

Lisaks Radele ja Nomadile kaalusin ka Lynxi ja HDB esimest otsa aga kuna mul armatuuris otseselt ruumi juurde pole vaja, siis lõpuks olen otsustanud ikkagi kõige lihtsama asja kasuks. Väike esiklaas. Sain sel nädalal täpselt sellisega testisõitu ka teha. @villy ostis selle KTMist ja ma ütleks, et väga õnnestunud disain. Kiivrisse ei kohise, sest tuulefront on suunatud alla. Aga kätelt võtab korralikult survet maha. Metsas jalgu ei jää, sest klaasi serv on vaevalt pidurivooliku kaarest kõrgemal.

Siin mõned pildid lahendustest mille vahel kaalusin:
Second best, Lynx (kõike arvesse võttes on see tõesti hea asi):

Lynx.png

RADE

RADE.png
RADE.png (282.02 KiB) Vaadatud 2435 korda

Nomad

NOMAD.png

HDB

HDB.png

Selle otsustasin ära tellida (ja otsus ei ole lihtsalt hinnast tingitud)

KTMi klaas.jpg
KTMi klaas.jpg (9.91 KiB) Vaadatud 2435 korda

4. Valgustus
Kuna esituli jääb klaasiostuga originaal, siis paigaldasin Cyclopsi LEDi. 10 mintsaga läks ette ja valgus on hea. Mõõtudelt ja kuju poolest klapib idekalt 690 esimaski sisse (ilmselt ka iga teise H4 lambiga ratta tule sisse):

IMG-7085.JPG
IMG-7079.JPG
IMG-7075.JPG

Kui sügisel valgusest väheks jääb, siis paigaldan täiendusena 20-40W lisatule kas Mayak Labsilt, PIAAlt või Baja Designsilt.

Positiivne sellise stsenaariumi juures on see, et mul on tsiklil endiselt homologeeritud esilatern ja ma saan kas Politsei soovil kusagil Saksamaa maantee ääres või LEDi vea korral lambi halogeni vastu vahetada niisama lihtsalt nagu tavapärase hõõgniidi vea korral seda teeksin.

5. Iste
Kes mugavust armastab, siis peaks ikka mingi comfort asja paigaldama (stiilis Seat Concepts). Mul on IronButt ja ma olen väga rahul selle luuavarrega. Sportlik. Päris aus olla, siis pikkade sõitude eel panen lühikesed rattapüksid tsiklipükste alla. Mulle nii sobib - paksemat ja kõrgemat istet ei eelistaks.

6. Laiemad jalarauad
Mul veel ei ole aga tahan. Täisluks värk. Ja kui on vaja aeglaselt nikerada, siis saad jalaga suurema jõuõla, kannatab rohkem mõjutada ratast.

7. Paak
Eestis sõites on siiani 210km + Reserv piisav olnud. Aga need, kellel on RADE lisapaagid peal, on eelisseisus.

8. Segu/Mäpping
Mul on kõik täiesti stock seades (sumpa, sisselase, map jmt). Ja üldiselt võib tsikliga rahul olla. Kuna tutvusringkonnas on 690 erinevaid mudeleid varsti ligi 10, siis on siin igast asju proovida saanud. Ja kui üldiselt öeldakse, et uus 690 on sujuvam kui vana, siis sain testida sellist asja nagu KEV's O2 mod. See on selline karbike, mis käib sumpast tuleva anduri ja ECU vahele. See karp modifitseerib näite nii, et aju keerab alumisete pöörete (kuni 20% gaasi avanemine) segu rikkaks. See muudab mootori käiku kardinaalselt. Pill käib mahedamalt ja on ülipehme. Kõikvõimalikud nikerdamised muutuvad nii kergeks. KRT! Masin läheb kolmandaga kohalt ära nagu traktor. Sisuliselt saab selle modifikatsiooniga ühe käigu lisaks (ehk siis kui tavaliselt sõitsid mingis kohas teisega, siis nüüd võid minna teise või kolmandaga jmt).

Karp ei maksa palju ja võiks ju teema lukku panna. Aga ma pole omale seda ostnud, sest väga üks-üheste katsetuste käigus oleme näinud, et see modifikatsioon teeb tsikli tervikuna aeglasemaks. Jah! Saan aru, et lahja ja närviline alumine ots teeb emotsionaalselt ratta võimsamaks, sest sel hektel kui jõud korralikult järgi tuleb, on laks suhteliselt suurem, kui mootoril, mis algusest peale hea jõuga tõmbab. Dünosse küll panna ei saanud aga kahe ratta kõrvuti testimised ja enne/pärast katsetused näitasid, et see modifikatsioon võtab ülevalt jõudu ära. Masin pole enam nii terav ja pehmus on üle kogu pöörete vahemiku (mitte ainult kuni 20% gaasi juures). Isegi piiraja lähedal oli tunda, et jõudu on vähem.

Reaalsuses on see "jõukadu" üliväike ja tervikuna käib ratas selle karbiga mahedalt nagu Honda või BMW või tegelt misiganes ratas, mis ei ole KTM :ner:

KRT! Uut mudelit ei saa teadaolevalt ise mappida. Nende vanadega, millel ajud mapitavad, on poisid ikka imesid teinud. Ma tahaks oma ratast peale garantiiaja lõppu dünosse panna aga, mis sa paned, kui ECU on lukus. Kui sellist ratast matkakana ka pidada (mitte nagu mina praegu - paugutan päev korraga), siis oleks kasvõi see O2 mod väga soovituslik. Masin on küll vibravaba ja hea käiguga juba tehasest aga saaks palju paremini.

9. Sisselase/väljalase
Mul kõik originaal. Riiulis on pestav filter ja selle kavatsen käiku lasta.
Aga võtan siinkohal sõna ja pakun, et võiksime TETil sõites ja teistes sellistes kohtades, kus kohalikud igapäevaselt enduurokaid näevad, vähemalt DB killerid installida. Ükshetk on kohalikel kopp ees sellest plärinast ja braapitamisest ning siis hakkavadki tekkima tõkkepuud jmt. Muidugi lõpuni ei saa seda ära hoida aga üldise ühiskondliku meelsuse hoidmise mõttes on vaiksed summutid meile endale kasuks.
Matkarattal on minu arvates vali sumps täis-idiootsus. Hea meelega omaks sellist sumpsi, mis on kerge nagu akra aga vaikne nagu originaal (muidugi DB-killeriga akra polegi teab mis hull).

10. Muu nodi
Kui ülalmainitu on lahendatud, siis jääbki veel ainult pisiasjadega tegeleda enne kui selle tsikliga reisida saab:
Peeglid vahetasin Streetmotost ostetud kokkuklapitavate vastu välja, sest väikse rattaga kipud kitsastesse kohtadesse ja peeglid kippusid lakse saama.
Rutskasoojendused ja soojendusvesti väljavõte on alati hea lisa (ma säilitasin peenikesed käepidemed ja panin korralikud soojenduselemendid rutska alla). Oxfordi regulaatorist võtan mõlemale, nii vestile kui rutskale väljundi - pole tundnud vajadust neid eraldi reguleerida. Ja regulaator peab lisakoormusele ilusti vastu. Streetmotos vähem kui 40 Euri.
GPS on väga oluline osa sõitmisest. Korralik juhtmevaba laadimisega hoidja on abiks (rikub sõidurõõmu ära, kui pidevalt jampsib see asi seal lenksul).
GPSi värk (Kyocera+Hondo) on mul väga hästi toiminud, sellest kirjutasin mingi aeg tagasi seal teloga navimise megateemas.

Kokkuvõttes olen ma väga rahul ja leian, et selle rattaga saab matkata väga vabalt. Ma usun, et ma võiks väga pikalt sadulas olla ja pikki päevi teha. Aga selge on see, et 1000km maanteed päevas ei tahaks vabatahtlikult selle masinaga sõita. Jah. Kui on vaja, siis 600km. Aga see on lagi.

Kommenteerige ja täiendage. Eriti ootan soovitusi selle mäppimise osas.

Eile Paldiskis:

IMG-7088.JPG

PS! @randel Sõitsin uut TETi osa Naagest Paldiskini. See on väga lahe! Selle autor oli vist keegi kaasfoorumlane? Tervitused!

Viimati muutis morse, 18 Mai 2020, 00:30, muudetud 2 korda kokku.

Teema algataja
morse
Postitusi: 711
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 98 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 18 Mai 2020, 00:19

Teen kohe jutti ka teise sissekande. Katsetasin esimest korda pimedas Cyclops'i H4 LEDiga sõitmist.
Olen siin ise varem sõna võtnud sellel teemal, et nn "Retrofit" lambid ei ole päris õige asi. Jään enda juurde.

Tõsi! Valgust on rohkem ja sõita on parem. Aga mul on tunne, et valgusvihk ei ole nii hea kui halogeeniga. Tõenäoliselt pimestab see esituli rohkem, kui varem... Turvalisuse võtmes on muidugi ikka parem, et ma midagi ka näen (originaal natuke näitab aga kindlasti tahaks paremat).

Omaette jama on veel siis, kui esiklaas poriseks saab (ja ta saab umbes kohe). Cyclopsi lamp on sellise valgustemperatuuriga nagu autodel tehasest Xenonid või LEDid. Sellistele laternatele on pesurid kohustuslikud. Mul muidugi pesureid pole (I'm sorry officer!).

Njh! Ma ei teagi, mis öelda. Kellel võimalik, siis kasutage pigem lisatulesid, neid saab eraldi välja lülitada jmt... Samas, kui ikka tahad LEDi laternasse, pista, siis Cyclops on vähemalt selles mõttes hea, et ta on lühem kui Hiinakad või teised kvaliteettootjad nagu PIAA ja võib kindel olla, et ta mahub korpusesse ära. Mul on üks karp Hiina LEDiga ka (sellised kallimad ja kobedamad). Nod maru pikad ja lahjad võrreldes päris asjaga. Need 4 LEDi, mis seal Cyclopsi lambi peal on (foto on eelmises postituses näha), pole mingid suvakad - tegu on väga kvaliteetsete ja eredate klotsidega. Muidugi PIAAl on ka head LEDid.

Siin fotod katsetusest:
Pooltuli
(üleval see kollane lätakas näiteks - mingid imelikud peegeldused tekivad tule sees ja need natuke pimestavad kui vastu tuleb)

pooltuli 1.JPG

Täistuli

täistuli 1.JPG

Pooltuli (natuke võiks madalamale keerata, proovisin aga see ei vähenda pimestamist sisuliselt üldse)

pooltuli 2.JPG

Täistuli
(metsa vahel on super, maanteel tahaks ideaalis veel ühte lisaspoti juurde).

täistuli 2.JPG
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 818
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM 690, GSX650F
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 96 korda
Tänatud: 33 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas villy » 18 Mai 2020, 10:14

morse kirjutas:
18 Mai 2020, 00:19

Siin fotod katsetusest:
Pooltuli
(üleval see kollane lätakas näiteks - mingid imelikud peegeldused tekivad tule sees ja need natuke pimestavad kui vastu tuleb)
pooltuli 1.JPG

Huvitav kas see kollane lätakas võib esiporikas olla? Muidu tänud rohke info eest :)

Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 305
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 16 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja » 18 Mai 2020, 12:33

villy kirjutas:
18 Mai 2020, 10:14
morse kirjutas:
18 Mai 2020, 00:19

Siin fotod katsetusest:
Pooltuli
(üleval see kollane lätakas näiteks - mingid imelikud peegeldused tekivad tule sees ja need natuke pimestavad kui vastu tuleb)
pooltuli 1.JPG

Huvitav kas see kollane lätakas võib esiporikas olla? Muidu tänud rohke info eest :)

Arvestades asukohta ja sümmeetriat, siis ilmselt ongi. Sama katse käigus viska kalts või mingi suvaline matt materjal porikale ja..?
Porikas on kindlasti ilusti poleeritud... kleepsu pole peal? Fantastiline reflektor ju.

'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2359
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 49 korda
Tänatud: 181 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas ranel » 18 Mai 2020, 12:41

Huvi pärast küsiks, et mis kõige pikem ots on, mis selle pilliga teinud oled? Ma ise tahtsin juba peale 10km sõitu väga oma ratta peale tagasi saada ...

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121

Teema algataja
morse
Postitusi: 711
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 98 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 18 Mai 2020, 17:34

ranel kirjutas:
18 Mai 2020, 12:41

Huvi pärast küsiks, et mis kõige pikem ots on, mis selle pilliga teinud oled? Ma ise tahtsin juba peale 10km sõitu väga oma ratta peale tagasi saada ...

Täpselt ei mäleta aga läks umbes nii:
Reedel Tallinnas Tartu (osaliselt TET, osaliselt maantee).

Hommikul 200km korralikku TETist keerulisemat enduurot lõuna poole. Sealt pika ringiga Võrtsu äärest mööda asfalti ja kruusa Tallinnasse.

Too teine päev pidi olema umbes 500km. Ma arvan, et oleks vabalt kannatanud vajadusel edasi lasta aga olin lubanud naisega teatrisse minna.

See oli oktoobris.

Edit: @ranel ma arvan, et asi pole sadulas, mis su tsiklil on pehmem, vaid tagumikus. :D

Aga tegelt ka. Alguses on imelik sõita, sest põlvi pole kuhugi toetada ja sadul on kitsas ning kõrgel. Kuid sellega harjub kiirelt.


Teema algataja
morse
Postitusi: 711
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 98 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 18 Mai 2020, 17:52

Spoiler
Näita
Tuuletallaja kirjutas:
18 Mai 2020, 12:33
villy kirjutas:
18 Mai 2020, 10:14
morse kirjutas:
18 Mai 2020, 00:19

Siin fotod katsetusest:
Pooltuli
(üleval see kollane lätakas näiteks - mingid imelikud peegeldused tekivad tule sees ja need natuke pimestavad kui vastu tuleb)
pooltuli 1.JPG

Huvitav kas see kollane lätakas võib esiporikas olla? Muidu tänud rohke info eest :)

Arvestades asukohta ja sümmeetriat, siis ilmselt ongi. Sama katse käigus viska kalts või mingi suvaline matt materjal porikale ja..?
Porikas on kindlasti ilusti poleeritud... kleepsu pole peal? Fantastiline reflektor ju.

Ilmselt porikas jah. Aga pimestab siiski tervikuna, kuna lamp on näha ja need kiibid on ikka rängalt võimsad. Lisaks erinevad peegeldused.

Edit: ei ole porika peegeldused. Lihtsalt viskab mingit halo.

Viimati muutis morse, 19 Mai 2020, 13:32, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 541
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 275 korda
Tänatud: 65 korda
Kontakt:

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto » 18 Mai 2020, 19:25

ranel kirjutas:
18 Mai 2020, 12:41

Huvi pärast küsiks, et mis kõige pikem ots on, mis selle pilliga teinud oled? Ma ise tahtsin juba peale 10km sõitu väga oma ratta peale tagasi saada ...

Mina väidan ka, et asi on pigem tagumikus. Mul pole eriti kaalu ega polstrit ja mulle sobib selline iste üsna hästi. Morse tsikli Husky versiooniga sõitsin ma ühe päevaga maanteid veits üle 700km. Ja kokku kümne päevaga 4000 km. Praktiliselt kõik siis asfaldikilomeetrid. Ja alles viimaste päevade õhtutel hakkas sadul tunda andma.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1497
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 188 korda
Tänatud: 334 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas Jesper » 18 Mai 2020, 19:49

ElectroMoto kirjutas:
18 Mai 2020, 19:25

asi on pigem tagumikus

Pigem ikka seal teises otsas :twisted: Kui ennast põhjalikult veenda, et LC4 ei sobi pikemaks sõiduks, siis keha kuuletub ja ongi 10km pärast sabaalune hell. Umbes sama, nagu mõned inimesed jäävad mahla juues purju, kui neile öeldakse, et sinna on kärakat sisse segatud. Mis on iseenesest täiesti okei, mootorrattasõit ongi emotsionaalne värk, nii üht- kui teistpidi.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5397
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1149 korda
Tänatud: 255 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 18 Mai 2020, 22:06

@morse Ma olen neid led ja hid lahendusi erinevatel tuledel katsetanud ja H4 puhul on üldiselt tõesti nii,et on küll valgem kuid ei ole see mis peaks ehk valgus ei ole ühtlane. Viimane katsetus 2018 Transitil.Ja läksid sinna parimad halogeenid ning on parem. Hid samuti ei sobi H4 puhul üldse,sest need müüdavad lambid on kräpp 100%. Teisalt kui on H1,H7 luup pole valguse hajumisel mingit vahet. Kuna mainisid ka ,et neil tuledel,mis on hid või led peab olema pesur,siis see nõue on ainult hid puhul. Mersu näiteks led tulede puhul pesurit ei paigalda,isegi kui soovid.Pidavat talvel ohtlik olema. Aga sinu valguslaiku vaadates ei ole ju väga kehv, tee on valge ja näeb vähemalt sõita. Lisatulede paar udukatena oleks kindlasti abiks.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2359
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 49 korda
Tänatud: 181 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas ranel » 18 Mai 2020, 23:55

urmas66 kirjutas:
18 Mai 2020, 22:06

Aga sinu valguslaiku vaadates ei ole ju väga kehv, tee on valge ja näeb vähemalt sõita.

:shock: sa seina peal valgusvihtu ikka vaatasid? Seal nagu täistuli oleks peal.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121

Teema algataja
morse
Postitusi: 711
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 98 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 19 Mai 2020, 00:55

ranel kirjutas:
18 Mai 2020, 23:55
urmas66 kirjutas:
18 Mai 2020, 22:06

Aga sinu valguslaiku vaadates ei ole ju väga kehv, tee on valge ja näeb vähemalt sõita.

:shock: sa seina peal valgusvihtu ikka vaatasid? Seal nagu täistuli oleks peal.

Ütleme nii, et mul on nüüd ikka väga hea sõita! Küsimus on, et kas vastutulejaid hakkab häirima või mitte. Eks ma katsetan. Praktiliselt loeb see, et kas hakatakse vilgutama või mitte.

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2359
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 49 korda
Tänatud: 181 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas ranel » 19 Mai 2020, 09:06

Spoiler
Näita
morse kirjutas:
19 Mai 2020, 00:55
ranel kirjutas:
18 Mai 2020, 23:55
urmas66 kirjutas:
18 Mai 2020, 22:06

Aga sinu valguslaiku vaadates ei ole ju väga kehv, tee on valge ja näeb vähemalt sõita.

:shock: sa seina peal valgusvihtu ikka vaatasid? Seal nagu täistuli oleks peal.

Ütleme nii, et mul on nüüd ikka väga hea sõita! Küsimus on, et kas vastutulejaid hakkab häirima või mitte. Eks ma katsetan. Praktiliselt loeb see, et kas hakatakse vilgutama või mitte.

Saab ka teistmoodi proovida. Sõber lenksu ja ise proovid enda peal pimestamist.2 ledi ma olen nii tulest välja visanud. Ühel oli joon täitsa olemas, aga samas nagu halo ümber lõikejooke. Tulemus midagi parem polnud ja pimestas ka. Teine oli samasuguse valgusvihuga nagu sul. Siledal maanteel polnud veel hullu, aga natuke laielisemal teel vilgutati. Nüüdseks NightBreaker sees.


Teema algataja
morse
Postitusi: 711
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 98 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 19 Mai 2020, 13:46

urmas66 kirjutas:
18 Mai 2020, 22:06

@morse Ma olen neid led ja hid lahendusi erinevatel tuledel katsetanud ja H4 puhul on üldiselt tõesti nii,et on küll valgem kuid ei ole see mis peaks ehk valgus ei ole ühtlane. Viimane katsetus 2018 Transitil.Ja läksid sinna parimad halogeenid ning on parem. Hid samuti ei sobi H4 puhul üldse,sest need müüdavad lambid on kräpp 100%. Teisalt kui on H1,H7 luup pole valguse hajumisel mingit vahet. Kuna mainisid ka ,et neil tuledel,mis on hid või led peab olema pesur,siis see nõue on ainult hid puhul. Mersu näiteks led tulede puhul pesurit ei paigalda,isegi kui soovid.Pidavat talvel ohtlik olema. Aga sinu valguslaiku vaadates ei ole ju väga kehv, tee on valge ja näeb vähemalt sõita. Lisatulede paar udukatena oleks kindlasti abiks.

Olen nõus, et H4 HID on 100% kräpp. See on ikka liiga karm asi, mida ise aretada kuhugi. Looptule sees, kus muidu on mingi H1 halogen, on asi parem (sama lugu LEDiga). Ühesõnaga nõus.

Kui tahad H4 paremaks saada, siis nightbreakerite jmt eluiga on naeruväärne - lõpuks tüdined ära. Minu kasutatud kallis LED on väga hea valgusega aga lõpuks jääb kõik selle taha, kuidas konkreetne latern antud lambiga kokku sobib. Ma olen veel selline 50/50 - vast ikka kannatab ära reguleerida nii, et oleks vastusõitjatele ka viisakas see asi...

Rõhutan veel üle, et see Usakate LED, mille ma tellisin, on ikka PALJU valgem kui 25.- EURine kobedama otsa Hiinakas.

Lisatulede osas ei ole mul udutulesid otseselt vaja. Eriti selle LEDiga on kõik tee ääred ja värgid täitsa heledad. Kusujuures see otse eest väga üle valgustamine tekitab tegelikult uue probleemi - pupill läheb koomale ja sa ei näe enam tee servasid ja kaugust nii hästi, kui väiksema heledusega valgustusega. Millest puudust tunnen on justnimelt kaugele ulatuv kitsas kiir ehk Spot. Aga ma ei hakka enne midagi täiendama, kui pole kindel, et selle H4 Cyclopsi kuidagi viisakalt ära saan seadistatud.

Jama on veel selles, et ega need Baja Designsi ja ET ja teiste 500 eurised LED laternad on ka suure tõenäosusega üsna korralikud pimestajad (mõtlen neid, mida pannakse originaaltule asemel). Ja neil pole E-märgistki... Nii et ega mul palju valikuid ei ole... Lõpuks võib ka nii teha, et on halogen + lisatäistuli ja lisapooltuli (neile saan ju lüliti vahele panna). Mayak Labsil on eriti nunnud kerged tükid saada. Suhtlesin Moskvast selle Mayaki mehega, saatis mulle garaažist pilte:

photo_2020-02-03_13-35-57 (2) (1).jpg

See tulepesurite teema on kõige rohkem seotud ilmselt sellega, et sinise valguse lainepikkus on kõige lühem ja see murdub esimesena kui mingi udu, tolm või ka mustus tuleklaasil on (sel põhjusel on näiteks maa kosmosest vaadates sinine ja päike loojangul punane). Ma ei teadnudki, et LED tuledel ei pea pesurit olema... Ju seal mingid kaalutlused on. Ise lasen veel HID ajastu autoga ringi :bsmile:

Edit: LEDidest nüüd jahutud küll, köhige välja, kuidas uue ECUga 690 mootorit mapitakse? Tahaks nii, et alt oleks rikkam ja ülevalt sama terav nagu varem...

Enne garantii lõppu seda muidugi nii ehk nii tegema ei hakkaks.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5397
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1149 korda
Tänatud: 255 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 19 Mai 2020, 21:52

@morse Nende LED tule pesuritega on ka nii ja naa. Mersul pole ja ei saa ka,aga Škodal on lisana olemas. Naise Renault ka pole ja valikus sellele autole vähemalt polnud. Varustustase kõrgeim ehk peaaegu kõik vajalik ja palju mittevajalikku peal,kuid tulepesureid ei saanud. Samas minu auto tuled näitavad veel päris mustana üsna talutavalt,aga näiteks Volvo ja Škoda hid tuled olid juba suht väiksest porist klaasil, päris pimedad. kasutasin neis mõlemais 4300K lampe ehk valgeid.Tsiklil pole tulesid nii mustaks saanud,et tajutav vahe tekiks või valgustugevust piisava varuga.

PS Minu proovitud kallima otsa H4 ledidel olid võrud liigutatavad ehk sai valgusallika nurka natuke muuta ja seda tehes,tekkis ka see lähitule joon seinale. Äkki on ka nendel see rõngas liigutatav-keeratav? Mul olid küll metall korpusega ja see rõngas keeras tirriga justkui.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
morse
Postitusi: 711
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 98 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 07 Juun 2020, 23:27

Paigaldasin täna tsikliga kaasa tulnud pestava powerparts õhufiltri (paberfiltrist sain tassitäie liiva ja kuuseoksi välja valada). Üldiselt käib ratas palju mahedamalt. Tunne oleks nagu segu oleks hoopis rikkamaks läinud (algselt eeldasin et hingab paremini ja muutub lahjemaks).

Igaljuhul tõmme on kogu ulatuses ühtlane ja hea ning alt otsast ei ole nii närviline nagu paberfiltriga algusest peale oli...

Tänane pilt Naage baasidest:

C0C6F285-1505-43C3-B8C5-5598E86D0B14.jpeg

Ma lasin õhufiltri spreiõliga švammid seest ja väljast kokku, lasin 24h seista ja siis sõitsin. Kas oleks pidanud švammid kuidagi tühjaks pigistama ka???

Kasutaja avatar

mms
Postitusi: 88
Liitunud: 25 Juun 2013, 14:41
Tsikkel: M750,FE650E,NX650,WRE125,YZ80
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas mms » 08 Juun 2020, 08:45

morse kirjutas:
07 Juun 2020, 23:27

Ma lasin õhufiltri spreiõliga švammid seest ja väljast kokku, lasin 24h seista ja siis sõitsin. Kas oleks pidanud švammid kuidagi tühjaks pigistama ka???

Sprei svammi jaoks? Tavapäraselt on nad mingis kankus - paned kummikindad kätte, kallad tilga siia-sinna, pigistad (ei vääna) läbi et oleks ühtlaselt õline, pigistad tilgad välja nii palju kui saab-tuleb. Lased 2 tundi seista, siis valmis. Lahusti aurab selle ajaga välja.

Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5447
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 293 korda
Tänatud: 191 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas yeekim » 08 Juun 2020, 08:52

pilt.png
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 818
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM 690, GSX650F
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 96 korda
Tänatud: 33 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas villy » 08 Juun 2020, 09:29

Ma sprei õlisid ei kasutanud päris endurol, tegin ikka vanaviisi. Pesen filtri spets pesuvahendis puhtaks, lasen kuivada(hea kui on mitu tükki)
Siis määrin filtriõli sisse, mudin läbi kuni ühtlaselt sees ja pigistan(ei vääna) üleliigse välja. Siis võib nt järgmine päev sõitu. Kui on väga kiire olnud ja pole midagi võtta siis krabasin tavaliselt Streetmoto letist juba õlitatud filtri :D . Kasutan filtripeal ka ühekordselt nn "siidiusse" Ei pea nii kiiresti vahetama filtrit aga iga sõit uus siidiuss .Aga letikaup 690 foam filter kindlasti pole aga KTM EXC ja Beta RR omad on.

Aga kindlasti lähen ka svammfiltri peale üle 690-ga

Midagi sellist nagu selles videos.

siidiuss

pilt.png
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1497
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 188 korda
Tänatud: 334 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas Jesper » 08 Juun 2020, 10:02

Erilist vahet pole, kas kasutada sprayd või mitte, ma kasutan sprayd lihtsalt mugavuse pärast, ei pea selle "ülejääva" tilgaga tegelema. Muu mudimine ikka samamoodi, lihtsalt sprayga tasub tähele panna, et jahedama ilmaga tõmbab švammi alguses jäässe ja kui kohe mudima hakata, siis võid filtri lihtlabaselt pooleks murda (damhik). 24h on vähemalt spray puhul imho overkill, seda on kätega hästi tunda, kuidas filter muutub "õlisest" "liimiseks", soojema ilmaga see juhtub juba enne, kui jõuad ratta juurde jalutada. Häda korral ma ei kõhkleks stiilis 20min pärast vänta löömast, lihtsalt enamasti pole nii kiire.

Kui normaalsed inimesed muretsesid märtsi alguses WC paberi pärast, siis üks dude läks ja varus portsu kummikindaid - olgu muidu elu nii raske kui on, aga filter ei saa ju õlitamata jääda :lol:

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1673
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas bitter » 08 Juun 2020, 10:07

mms kirjutas:
08 Juun 2020, 08:45
morse kirjutas:
07 Juun 2020, 23:27

Ma lasin õhufiltri spreiõliga švammid seest ja väljast kokku, lasin 24h seista ja siis sõitsin. Kas oleks pidanud švammid kuidagi tühjaks pigistama ka???

Sprei svammi jaoks? Tavapäraselt on nad mingis kankus - paned kummikindad kätte, kallad tilga siia-sinna, pigistad (ei vääna) läbi et oleks ühtlaselt õline, pigistad tilgad välja nii palju kui saab-tuleb. Lased 2 tundi seista, siis valmis. Lahusti aurab selle ajaga välja.

spreiõli - sõltub kui suure koguse sa lasid. Üldiselt sprei mõte ongi see, et saad kohe parajalt lasta vaja ja pole nii palju nätsutada pigistada. Kanistrist ühtlaselt ja mõõdukalt kallata on keeruline. Lihtsam on kallata liiaga ja pigistada liigne kogus uuesti välja. Ma olen proovinud määrida õli 40-50 mm laia pintsliga, saab ka ühtlase kihi peale, ei pea nii palju nätsutama filtrit.

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 818
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM 690, GSX650F
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 96 korda
Tänatud: 33 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas villy » 08 Juun 2020, 10:11

Jesper kirjutas:
08 Juun 2020, 10:02

Erilist vahet pole, kas kasutada sprayd või mitte, ma kasutan sprayd lihtsalt mugavuse pärast, ei pea selle "ülejääva" tilgaga tegelema. Muu mudimine ikka samamoodi, lihtsalt sprayga tasub tähele panna, et jahedama ilmaga tõmbab švammi alguses jäässe ja kui kohe mudima hakata, siis võid filtri lihtlabaselt pooleks murda (damhik). 24h on vähemalt spray puhul imho overkill, seda on kätega hästi tunda, kuidas filter muutub "õlisest" "liimiseks", soojema ilmaga see juhtub juba enne, kui jõuad ratta juurde jalutada. Häda korral ma ei kõhkleks stiilis 20min pärast vänta löömast, lihtsalt enamasti pole nii kiire.

Kui normaalsed inimesed muretsesid märtsi alguses WC paberi pärast, siis üks dude läks ja varus portsu kummikindaid - olgu muidu elu nii raske kui on, aga filter ei saa ju õlitamata jääda :lol:

Eraldi kanku ja sinna sisse valad filtriõli ja kaabin selle kuiva filtriga sealt ära. Spreiga kogu filtri läbitöötamine vs sisse kastes välja pigistamine tundub aeganõudvam. Ma ei tea kui normaalseks need WC-paberi kärudega inimesi pidada aga minu puhul oligi nii, et wc paber jäi ostmata hulgi aga eriolukorra alguses tööriistamarketist ostsin mitu pakki ühekordseid õhukesi kummist töökindaid :mrgreen:

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1497
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 188 korda
Tänatud: 334 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas Jesper » 08 Juun 2020, 10:45

Aa ja üks asi veel, ma nüüd täpselt ei tea, mismoodi 690 švamm kinnitub, aga ma määrin selle filtri tsiklipoolse ühenduspinna, kus ta kahe plastiku vahele kinni surutakse, veel kergelt tavotiga üle. Täpselt ei tea, miks, aga ässad teevad nii :D A vahel on seal tavoti sees liiva olnud, niiet vist ikka mingi mõte asjal on.

Kasutaja avatar

mms
Postitusi: 88
Liitunud: 25 Juun 2013, 14:41
Tsikkel: M750,FE650E,NX650,WRE125,YZ80
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas mms » 08 Juun 2020, 11:04

Jesper kirjutas:
08 Juun 2020, 10:45

Aa ja üks asi veel, ma nüüd täpselt ei tea, mismoodi 690 švamm kinnitub, aga ma määrin selle filtri tsiklipoolse ühenduspinna, kus ta kahe plastiku vahele kinni surutakse, veel kergelt tavotiga üle. Täpselt ei tea, miks, aga ässad teevad nii :D A vahel on seal tavoti sees liiva olnud, niiet vist ikka mingi mõte asjal on.

Sama filtriõli on kah ju hull liim, liigutad filtrit natuke paigaldamisel vastu seda pinda ja saab kah hea.
Ja kui kummikindaid pole, nagu mul :), siis üks väheseid asju mis filtriõlist käed puhtaks teeb on Würthi powerwipes, uskumatult hea puhastusvõimega asjad.


Teema algataja
morse
Postitusi: 711
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 98 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 08 Juun 2020, 11:54

Ühesõnaga ma ikka päris loll ei ole. Nii nagu enduuromehed siin täna kirjutasid, olengi švammidega ringi käinud. 24h seisis juhuse läbi - varasemalt olen kiiremini ka sõitu läinud ja pole probleemi olnud.

Pesuvahendit ma pooldan. Kunagi ühel korral proovisin Fairyga ja rohkem ei taha... Spets vahend peseb palju paremini.

@villy Sprei VS valatava õli kohta ma ei oska öelda. Olen kasutanud ainult spreid. Motulit ja Motorexi. Sel korral oli täpselt see, millele @yeekim ennist viitas. Mulle sobib hästi, et mul ei ole mingit eraldi plännut vaja - spets õlivahetuskanistril on peal väike vann, seal on hea pesta ja pärast spreitada (seest ja väljast).

@Jesper soovitust tavotiga ma sisuliselt intuitiivselt juba järgisin. Kuna teatavasti on 690 õhufiltri kasti kaas nii veidra ehitusega, et sealt võib teatud tingimustel tolmu läbi tulla, siis lasin filtri kummist servad õliga üle nagu @mms pakkus.

Kunagi ammu sai juhendeid ka vaadatud ja jäi ka mul tunne, et kuna ma kasutan spreid, siis suuremat välja pigistamist poleks nagu vaja.

Minu küsimise põhjus on see, et mingi sabakonditunne ütleb, et ei hinga masin päris vabalt. Hästi käib küll muidu... Aga siiski. Samas ma eelmine aasta sõitsin vana LC4ga suht avatud filtrikastiga ja FCR kiirenduspumbaga karpaga. Selle response on ikka väle võrreldes tehaseseades pritsega (no sihuke: RÄU, RÄU, RAATATATATAAA) - võibolla pole lihtsalt selle tehasest seatud pehmode gaasimapiga harjunud veel.

Siin illustratsiooniks vanemalt mudelilt screenshot gaasi mapist (kasutaja @cobra postitas selle siia kunagi):

ama12345_AMa_RPM_EPTable_zps85ebd9fb.png

PS! Peaks mingi eng-est sõnastiku alustama. Kuna enamus kirjandust on ingliskeelne, siis foorumit lugedes on sõnastused ikka tule taevas appi. Kui siin paar nädalat tagasi ühe Duca vedrustuse üle jahuti, siis @will111 haris kaasfoorumlasi reguleerimise teemal. Ütleme nii, et käesoleva postituse "response" ja "map" on poisike selle kõrval, mitu sisuliselt tõlkimatut ingliskeelset reguleervõimalust on ühel tavalisel mootorratta amordil.

PPS! @bitter ma lasin seda spreid ikka suht rikkalikult (alati olen lasknud). Võibolla avan korra huvi pärast kasti ja pigistan - pole välistatud, et läksin veits liiale selle pihustiga...


Teema algataja
morse
Postitusi: 711
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 98 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 20 Juun 2020, 15:10

Käisin huvi pärast 790 ja 1290ga proovimas. Jälgimäel on testisõidu mudelid ilma Quickshifter PROta (690l on ta standardis). Kuna võrdlusmoment oli päris tore, siis kirjutan täpsemalt kõikvõimalikest elektrilistest lisadest, mis 2019 690 mudeliaastale lisati. Seda pole siin eriti kajastatud.

Kuna ABSi ja Veojõukontrolli lülitamine IGA kord peale käivitamist on jabur tegevus, siis minu arvates ilma spets “Donglita”, mille saab esindusest 96 Euroga ja mis käib istme alla pistikusse, pole minu arust võimalik seda ratast normaalselt kasutada. Minu rattal oli see kohe peal ja ma polegi seda kunagi ära võtnud... Tegelikult kehtib sama ka eelmise mudel kohta, millel TC’d pole, kuid ABS juba mõlemal rattal...

Lahe on see, et lisasid on sellel krossika välimusega tsiklil sarnaselt nagu 1290 matkakal.

ABS mõlemal rattal:
Ma kasutan ainult esimest ja see töötab laitmatult. Tagumine on suht kasutu.

Kaldeanduriga ABS: mingi peen vidin, mida ma kunagi proovinud ei ole. Peaks asfaldi kurvis pidurdades hea olema. Kuna mul on see Dongle istme all, siis antud lisa on välja lülitatud.

Veojõukontroll: Väga huvitav lisa. Ma küll enamuse ajast hoian väljas, sest näiteks teelt maha liiva sisse keerates on väga paha, kui tsikkel lihtsalt otsustab, et ta lubab mingi 10% gaasi anda (ja sõbrad braapivad ees minema). Aga aegajalt pikkadel sõitudel, kui väsimus juba peal, siis näiteks kruusateedel või märjal asfaldil, kus kurvis võiks muidu poolkogemata tagumise otsa libisema lasta, on TC abiks. Väljalülitamise protseduur on tüütu - pead koha peal seistes 5 sekki kehva ehitusega klahvi all hoidma (kusjuures see tuluke ei anna märku, kuna 5 sekki täis on, ise pead lugema). Mul siis ongi nii, et kasutan seda harva...

Kütusekaartide vahetus: lenksul saab sõidu ajal valida kahe Mapi vahel. 1 on asfalt, 2 on mets. Väga suurt vahet pole aga ma reaalselt metsas ühega sõita ei taha. Maanteele sobivad mõlemad, 1 on gramm erksam. Juhul kui TC on sisse lülitatud, siis Map 1 nokka tõsta ei lase. Kui TC on väljas, siis pole vahet.

EDIT: Kas keegi teab täpsemalt seda esiotsa tõstmise värki? Kui TC on väljas, siis toimib nagu tavaline tsikkel, kui TC on sees ja Map on 1, siis ei lase tõsta. Nüüd küsimus on Map 2 + TC aktiivne: ta nagu laseb tõsta küll aga mingitel kordadel on agressivselt mootri ära katkestanud (no ja ots vajub kohe alla siis) - mul on tunne, et selles seades ta katkestab mootori, kui tagapidurit vajutada - aga ma pole päris kindel ka. Ei ole ingliskeelsest kirjandusest ja foorumist ka juhtunud leidma, et mis seal täpsemalt tehtud on... Üle tõmmanud ma ei ole - aga minu arust ta seda ei oska ise jälgida...

Quickshifter PRO: mu lemmik lisa. Vaheta käike nii kuidas tahad - üles ja alla ilma sidurita. Ise katkestab süüte ja alla vahetamisel annab vajadusel nats gaasi. Väga väga mugav vidin linnas, maanteel, mudas, kruusas, püsti ja istudes sõites. Toimib 90% olukordades. Kui natuke juba kasutanud oled, siis tead täpselt, et kui väga suur vedu on taga, siis tuleb ise natuke gaasi järgi lasta, muidu ta ei vaheta ära. Igaljuhul minu kiitused inseneridele! Lahe on ka see, et kui mõnikord kipud maanteel seitsmendat käiku otsima, siis quickshifteriga saad maru lihtsalt aru, et oled juba kuuendal.

Mainin ära ka selle, et kui vanema 690 käigukast oli nö “box full of neutrals” ehk siis väga tihti juhtus see, et käik jäi kahe käigu vahele, siis uus kast on selles osas korras. Peaaegu sama hea nagu vana 640 kast oli.

Lühidalt: mul on 100Eurone lisa, et pooled lisadest välja lülitada aga pakett on siiski sõitmiseks väga hea - olenevalt sõidust valid, millist abimeest parasjagu kasutada tahad.

PS! Pilti pole vahepeal teinud, rohkem sõitmisega tegelenud.

Edit 2: kuna 790 ja 1290 cruise control oli maanteel mugav, siis uurisin huvi pärast, kas keegi on suutnud 690 ka ära häkkida. Mitte päris - aga kui sulle meeldivad 90ndate USA autod, siis siin on midagi sulle:

60B804C6-5607-4ED5-A7FC-601DFD1CC628.jpeg
60B804C6-5607-4ED5-A7FC-601DFD1CC628.jpeg (46.93 KiB) Vaadatud 631 korda

https://www.mccruise.com/products/copy- ... 3439150178


Teema algataja
morse
Postitusi: 711
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 98 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 20 Aug 2020, 12:57

Tsikli esimene hooaeg pooleli ja neljas ring rehve all. Olen Lätis ja Eestis mõned pikemad sõidud juba teinud. Kolme päevaga 2000km enduurot ja asfalti läbisegi näiteks.

See internetitarkus on nagu on. Mõni ütleb, et ei suuda 690/701 seljas kümmet kiltiga sõita, mõni (mina) väidab, et see on üksi istudes täislaks matkaratas.

Igaljuhul see on ilmselt ütlematagi selge, et 50L nodi kottides ja üksi sadulas olles on selline pill väga hea mööda kehvasid teid tuhisemiseks. Aga tõsimeeli, ma olen mitu korda olude sunnil sõitnud paagitäie või rohkem (200-300km) ühe jutiga mööda sirget maanteed ja minu arvates pole häda ühti! Täitsa hea matkaratas.

Tehase švammfilter tegi mootori käigu pehmemaks. Paberfiltriga oli jõudu nati rohkem aga mootori käik oli närvilisem (mul originaalsumps ja originaal map). Minu sõidu jaoks sobib selline pehme käik pareminigi, kui tehaseseades baigilik püssimine.

Täna installeerin väikse esiklaasi ja 23mm riserid, mis mul ootamas on. Tehnilise sõidu jaoks seda kõike vaja poleks aga maanteel saab rohkem mammuti stiilis selga sirgeks ajada.

KTMil on oma tuntud head ja vead. Hea on see, et ma pean täiendama ainult pisiasju nagu lenksu asend või jalaraudade laius ning ei pea üldse mõtlema sellele, kuidas mootorit võimsamaks saada või vedrustust täiendada. Uuel mudelil on ikka tõeliselt kõrgel tasemel vedrustus ja see annab sõites hästi tunda (oled rajal nagu noor jumal). Yam T7 sellise asjaga näiteks hiilata ei saa (hüppes käib vedrustus põhja vmt) - ise pole kahjuks proovinud aga youtube'is on näha.

Miinusena peab aususe huvides välja tooma selle, et ratas on 2 korda garantiis käinud. Minule isiklikult ei ole see mingi probleem - ma ei lase ennast üldse morjendada sellest, kui mõni sõlm tähelepanu vajab. Asja teeb normaalseks ka Eesti KTMi suhtumine. Mõlemal korral on minu muredesse täie tõsidusega suhtutud ja kõik väga korralikult ära tehtud. Ma ütleks, et nad pigem teevad alati rohkem kui võimalik - veenduvad, et ratas läheks nende juurest välja täies sõidukorras (mahlad normi valatud, tsikkel pestud jne).

Üllatus üllatus, mu ratas vajas kohe alguses uut sidruni töösilindrit (paigaldati igaks juhuks tutitkas komplekt, mitte ainult tihend). Lisaks lõpetas spido oma töö (peale tõsiseid otsinguid avastati, et viga oli ABSi lüliti taga asunud pistikus, mis ei andnud signaali edasi). Lisaks oli mingi pisike õlileke karterituule vooliku läheduses, mis sai vist korda siis kui spidot remonditi. Ise olen korra esipidurit õhutanud (õhk sees) ning esimese pidurilingi all olevat lülitit sättinud (see oli ostes kehvas asendis).

Nüüd juba rohkem sõitnuna oskan välja tuua veel mõned asjad, mida väheste kilomeetrite puhul ei oska märgata.

*2019 mudelil on põhi madalamal kui eelmistel mudelitel (õigemini mida uuem mudel, seda madalam põhi) 2009 R on ikka väga kõrge. Minu jaoks ei ole probleem aga ratta valimisel peaks sellega arvestama.
*Matkarattana kasutamiseks pikkadel enduuromatkadel võib üheks suurimaks piirajaks saada siiski tagaraami (subframe) puudumine. Paagi sees on 4 väikest pronkspuksi, mis peaks kinni hoidma küljekohvri raame või tagumise koti platet nagu minu rattal. Tegelt oleks ikka kindlam tunne kui seal oleks metallraam all nagu 500sel. Aga hetkel kõik veel toimib. Annan teada, kui hüppes kott ära kukub.
*Kukkumiseks on see ratas nagu loodud. Olen nüüd mõned huvitavad sündmused olude sunnil läbi elanud ja see on päris uskumatu, kuidas ratas on iga kord terveks jäänud. Piduripedaali sain küll välja vahetada aga muus osas olen korra u. 50 pealt kruusal ja korra väiksel kiirusel libeda/tulikuuma asfaldi peal tutika nupurehviga tagasi pöörates küljele lohisema jäänud ning ratas jäi sellest kõigest puutumata. Korralikud lenksukaitsmed ja Kriega küljekotid koos oma sisuga (stiilis sokid/särgid) pehmendasid kukkumised täiesti ära. Kusjuures Kriega kotid on tehtud mingist kosmosematerjalist - libisemine ei jätnud neile mingeid jälgi.

LED esitule saaga lahenes nii, et keerasin tule korralikult alla. Nüüd ei pimesta kedagi ja pooltulega sõites on mega hea valgustus. Täistulega sõites on kogu ninaesine liiga valge ja tundub nagu tahaks valgust kaugemale suunata... Ma vist paigaldan veel mingi lisatäistule lenksule, siis on mets ere nagu GSiga sõidaks.

OK. Morse out. Lähen garaaži, kostitan ennast ja ratast Vabariigi auks.
Ilusat päeva! :bsmile:

Viimati muutis morse, 20 Aug 2020, 23:14, muudetud 3 korda kokku.

Teema algataja
morse
Postitusi: 711
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 98 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 20 Aug 2020, 22:04

Klaas on hea. Mugavam kui torniga rattad, mida olen omanud.

A2AFF48B-BD13-4905-BEF0-8EA7F9DA9895.jpeg
5E687056-00D7-40F4-B3CE-7CFF662F9CF1.jpeg

Riseritega peab veel harjuma.

C7379FD7-27C6-4578-9615-E9BB2F8B7BF5.jpeg



Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”