Husqvarna 701 Enduro "May" 2019 (ElectroMoto)

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
ElectroMoto
Postitusi: 514
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Enduro "May"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 256 korda
Tänatud: 58 korda
Kontakt:

Husqvarna 701 Enduro "May" 2019 (ElectroMoto)

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto » 14 Jaan 2020, 21:46

Enne põhimenüü kallale asumist lubage mul selgitada seda nime, mida kasutan: ElectroMoto. Eip, mul pole elektrilist ratast (kuigi mul poleks ka midagi selle vastu). Nimi pärineb elektroonilisest muusikast, mida teen ja olen alati teinud ja mis mind valdavalt defineerib sadulast maas oldud ajal.

Eelroana veel kiire ääremärkus, et ma pole kogenud õlinäpp ega suuremat sorti ehitaja. Tahaks olla, aga olude sunnil olen pigem lihtsalt sõitja. Aga kuna mu ratas areneb läbi aja sellele vaatamata, siis panen siia kirja, mis toimub ja mis plaanis ja mis unistustes. Kasvõi selle pärast, et endal pärast tore tagasi vaadata. Ja kes teab - võib-olla saan ühel hetkel siiski ka näpud õliseks.

Aga asume siis pearoa kallale.

Minu ratas on 2019 aasta Husqvarna 701 Enduro. Ostetud Freetime'ist 2019 aasta maikuus. Sellest ka nimi: May. Mu esimese ratta 600-se Horneti nimi oli Matilda, siis tuli BMW enduurokas G650 Xchallenge Maya. Ja nimi May tundus loogiline jätk.

Poest tuli ta välja täiesti standardsel kujul. Ei mingeid lisasid, ei mingeid vilesid:

Uus_ratas-1.jpeg
Uus_ratas-2.jpeg

Ostuotsust tehes olin tegelikult kahe küna vahel: võtta seesama enduurokas või sama ratta supermoto variant. Viimane on minu silmis igatepidi ägedama väljanägemisega. Lisaks hoiavad umbes 99% sõitudest mind kõval pinnasel, seega mõneti oleks supermoto minu jaoks isegi praktilisem variant. Aga pidin kiirelt otsustama ja sel hetkel sai otsustavaks see 1% (nagu maailmas ikka). Ehk siis ma ei tahtnud puhtalt edevuse pärast ohverdada võimalust tuterdada ka pehmemal pinnasel. Pealegi ma ei sõida kunagi päris nii sportlikult ja nii piiri peal, et tänapäevased “kärnad” ei suudaks mind asfaldil hoida.

Kiirelt otsustama olin sunnitud selle pärast, et juba mõni nädal hiljem pidin isaga ette võtma pikema reisi lõuna Ukrainasse Bolgradi, kus mu isa kunagi töötas ja mina pisikese poisikesena ringi tuuseldasin. Algselt plaanisin rentida ratta, aga ühtäkki tundus arukam see rendiraha panna hoopis uue ratta alla, eriti kui see ühel hetkel nii kui nii päevakorras oli. Seejärel oli vaja paari nädala jooksul kiirelt ratas nii palju sisse sõita, et saaks esimese hoolduse tehtud ja sõit võis alata.

4000 kilomeetrit, kümme päeva, minimaalne varustus ja maantee-matkamiseks mitte just kõige sobilikum ratas. Umbes sellise varustusega:

Ukrainasse_start.jpeg

Ja sellise seltskonnaga:

Ukrainas-isaga.jpeg

Nagu näha, siis suurem osa minu pagasist läks kruiseri kohvritesse. Ilma selle lisaruumita poleks ilmselt mu tagumik seda maad vastu pidanud. Võimalus pidevalt asendit muuta lükkas paratamatult saabuvat valu edasi. Kusjuures valu ei saabunudki üldse kõigepealt tagumikku, vaid kätte ja sealt edasi ülaselga. Ilmselt minu suht pika kiitsaka karkassi jaoks on lenks natuke kehva kõrgusega. Viimased päevad kannatasin järjest maksimaalselt vaid tund-paar sõita ja siis oli vaja peatust, sirutust ja puhkust. Aga see selleks, see pole reisijuttude teema..

Üsna algusest peale kummitas mul kuklas plaan, et see ratas ei saa jääda tehasevälimusega. Peamiselt siis mis puudutab plastikuid ja värvilahendust. Eelmise ratta tegin omanäoliseks oma disaini ja Pärnu Crostici poiste abiga - ja siis läks see müüki... Nüüd hakkasin juba aegsasti katsetama May välimusega. Ja no pagan kus võttis aega. Ma saan fotošopiga suht okeilt hakkama, aga graafiline disain ja abstraktne mõtlemine on minu jaoks tõsised pähklid. Mitu kuud hiljem lõpuks jõudsin lahenduseni, millega võisin rahul olla. Vot sellise kavandi tegin:

May_2.0-disain.jpeg

Pöördusin jälle Crostici poole, nende abiga viimistlesime disaini, panin plastid teele ja ei möödunud just väga palju aega kui sain kleebitud jupid tagasi. Siis aga sündis mul esimene laps, poisslaps, ja võttis aega, et taas tsikliga saaks tegeleda. Ning oligi käes juba kõle november. Kruvisin kergete külmakraadide juures kiirelt plastid külge, tegin paar pilti ja kiirelt väikese video ning pakkisin ratta talveks ära.

May_2.0_kleebised_kyljes.jpeg

Ja nüüd närin küüsi ja ootan aega, millal saaks jälle ratast näha. Võib-olla isegi katsuda. Miks mitte ka sadulas istuda ja siis juba ka väikese tiiru teha...

Senimaani aga unistan fotošopis.

Kuidas näeks mu ratas välja kui ostaks talle supermoto rattad?

May_2.0_SuperMoto.jpeg

Või läheks hoopis teist teed ja lisaks ralli-torni?

May_2.0_Ralli.jpeg

Mõlemad oleks rahaliselt üsna sarnane väljaminek. Supermoto ratastega on see häda, et mu pisikeses korteris pole kohta kus lisarattaid hoiustada. Ja rallitorn on lisaks ägedale välimusele ka törtsu funktsionaalsem. Seega kipun pigem selle suunas kalduma.

Viimase mõtisklusena üritasin veel täiustada ralli-välimust madala esimese porilauaga.

May_2.0_Ralli_madal-porikas.jpeg

Tegelikult kõige suurem asi, mis mind veel selle tsikli välimuse juures häirib, on summuti. Sest see on suur asi selle ratta küljes. Aga heli see eest väga väike. Konks on selles, et iga muu järelturu kopsik nulliks garantii. Ainuke aksepteeritav variant oleks Akrapovič, aga see on üks kilo kohalikku raha, mida mul praegu pole ja kui oleks, siis pigem paigutaks mujale. Näiteks ralli-torni..



Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 524
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Husqvarna 701 Enduro "May" 2019 (ElectroMoto)

Lugemata postitus Postitas romulus » 15 Jaan 2020, 08:53

Olen ise ka vaikselt uue ratta peale mõelnud ja samamoodi, 701 Enduro on nimekirjas. Lisaks siis mõni ADV esiotsadest + lisa kütusepaak. Selliseid lisasid kaalusin lisaks:

https://www.nomad-adv.com/husqvarna-701-nomad.html
https://www.radegarage.com/parts/ktm-701-fairing-kit/
https://www.radegarage.com/parts/husqva ... iary-tank/ (hädavajalik lisa IMHO)

Radegarage komplekt on visuaalselt muarust parem.
Kuidas see 701 mootor muidu maanteekiirusel on, jõudlust jätkub, vibrat pole?

Teine variant minu nimekirjas on Tenere 700, mis hinna poolest tuleb odavam, kui 701+ADV. 700 on vast maanteel parem, ning hääl juba stockis väga hea. Samas 701 ilmselt maastikul võimekam, ning kindlasti edevam :)

Edu ehitamisel!
r.

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61
Kasutaja avatar

Teema algataja
ElectroMoto
Postitusi: 514
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Enduro "May"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 256 korda
Tänatud: 58 korda
Kontakt:

Re: Husqvarna 701 Enduro "May" 2019 (ElectroMoto)

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto » 15 Jaan 2020, 09:38

@romulus

Maanteel jõudlust jätkub küllaga ja natuke peale. Või noh, ma olen muidugi ise suht kerge (70kg) ja varustust mul väga palju peal ei ole ja sellistes tingimustes tõmbab 90-ne pealt kuuenda käiguga kõigest mööda nagu nalja. Minu meelest maantee kiirustel kiirendab ikka väga võimsalt.

Vibrat ikka on. Iseasi muidugi millega võrrelda. Muu mootorilahendusega pillid ilmselt on vähe vibravabamad. Mul endal on valdavalt kogemus ühepütalistega (XT660r, BMW g650 Xchallenge ja veel mingid KTM-id) ja kõigi teistega võrreldes on seda vibrat ikka kõvasti vähem. Kusjuures kõige tuntavam on vibra pikapeale juhtrauas. Mulle soovitati vähe paksemaid ja pehmemaid käepidemeid, aga kuna ma väga palju ei matka, siis rohkem pole sellest puudust tundnud. Igapäevastel sõitudel ei pane seda vibrat üldse tähele.

Nendest ralli-tornidest vaatan nüüd, et see Nomad on ka päris äge lahendus. Visuaalselt tõesti on Rade ilusam ja paremate proportsioonidega. Nomadilt tegelt võtaks selle madalama esimese porilaua :)
Ma ise lisapaagist väga puudust ei tunne, kuna reaalselt ma pikki matku võtan ette haruharva. Tavapaagiga sain maanteel 200km ulatuse kätte ilma suuremate probleemideta. Ja seda siis mitte just väga ühtlase sõidu juures vaid pidevalt masinatest mööda kiirendades.

Ma olen ise ka vaadanud Tenere 700-t. Aga otsustavaks sai kõigepealt selle saadavus (ma poleks jõudnud ära oodata selle meile jõudmist) ja kaal. Husky juures olen ma ikkagi kõige rohkem vaimustunud selle täiesti olematust kaalust. Maanteel jällegi on see miinus, kuna laperdab tuules nagu haavaleht, aga igas muus olukorras on lihtsalt lust sõita sellega. Ja seda kaalu ma ei vahetaks mitte millegi vastu välja. Lisaks Tenerel pidavat olema kehvem ja karmim vedrustus (ilmselt mingi summa eest lahendatav probleem). Ja minek on kindlasti hoopis teine. Husky kõrval on Tenere raudselt väga tuim tükk. Ju seal ilmselt pigem ongi vast otsustav see, et üks on parem matkapill ja teine sportlikum masin. ;)


sdr1290
Postitusi: 96
Liitunud: 26 Apr 2017, 11:18
Tänatud: 1 kord

Re: Husqvarna 701 Enduro "May" 2019 (ElectroMoto)

Lugemata postitus Postitas sdr1290 » 15 Jaan 2020, 10:50

ElectroMoto,

Sama tsikkel, ainult mõned aastad vanem...
Sellest summutivärgist on pea võimatu mööda vaadata :).

Soovitan soojalt Wings'i slip-on'i:
http://wings.si/ver4/index.html?page=701_e

Kaasas on db-killer ja ka sädemepüüdja. Kui jätad db-killeri sisse (soovitan tungivalt), siis rattal midagi muud ümber seadistama ei pea.
Võidad välimuses, kaalus, helis ja ratas läheb ka pisut teravamaks ning ratta garantii ei kao kuhugi!
Kvaliteedis ei kaota, aga on oluliselt odavam kui Akrapovič - isik, kes neid toodab, töötas kuulu järgi kunagi Akrapovič'is, aga võttis sealt saadud teadmised/kogemused kaasa ja tegi oma äri.

Kui on huvi, siis uuri lähemalt, pärast veel kiidad mind... :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
ElectroMoto
Postitusi: 514
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Enduro "May"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 256 korda
Tänatud: 58 korda
Kontakt:

Re: Husqvarna 701 Enduro "May" 2019 (ElectroMoto)

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto » 15 Jaan 2020, 10:55

@sdr1290
Ilmselt ühel hetkel kui mul ratas on kõik lapsepõlve haigused läbi põdenud ja mind garantii enam niiväga ei koti, siis ilmselt võtangi selle. Fesari 701 enduro grupis tundub see ka kõige rohkem kiidetud summuti olevat.
Akra seevastu pidavat üsna kiirelt läbi põlema. Sõna otsese mõttes :D Seda enam ei taha selle alla raha panna.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1108
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Husqvarna 701 Enduro "May" 2019 (ElectroMoto)

Lugemata postitus Postitas Krl » 15 Jaan 2020, 11:33

SM`ina näeb küll cool välja.


Luxor
Postitusi: 549
Liitunud: 08 Mär 2019, 21:39
Tsikkel: Tomos Funsport/ Montesa NT700V
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda

Re: Husqvarna 701 Enduro "May" 2019 (ElectroMoto)

Lugemata postitus Postitas Luxor » 17 Jaan 2020, 17:00

Aretatud värvilahendus on küll hea vaadata ja igas asendis ilus ratas! Mitusada miili tagapalged ja muud osad vastu peavad korraga?

Tore on olla oluline, veel olulisem on olla tore!
Kasutaja avatar

Teema algataja
ElectroMoto
Postitusi: 514
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Enduro "May"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 256 korda
Tänatud: 58 korda
Kontakt:

Re: Husqvarna 701 Enduro "May" 2019 (ElectroMoto)

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto » 17 Jaan 2020, 22:19

Luxor kirjutas:
17 Jaan 2020, 17:00

Aretatud värvilahendus on küll hea vaadata ja igas asendis ilus ratas! Mitusada miili tagapalged ja muud osad vastu peavad korraga?

Esimesel päeval - 700+km. Ma olen kerge ja ilmselt mu tagument ka sobitub haruldaselt hästi selle (puu)pingiga.
Pärast nädalast sõitmist on kuskil 600 pealt kann kange, aga see tähendab lihtsalt seda, et peab tihedamini end sadulas liigutama.
Pärast nädalast sõitmist oli mul pigem käsi läbi ja sealt hakkas närvivalu selga lööma. Tal gaas väga tundlik ja isegi selle gaasiheebli keelega, millele kätt toetan, läheb käsi väga kähku krampi. Isegi kui teadlikult kätt üritan lõdvalt hoida. Ilmselt ei aita maanteel sõites ka tuuleklaasi puudumine, mis tähendab üle 100km/h liikudes, et peab reaalselt end lenksudest hoides sadulas hoidma.. 130km/h kiirusest ma ei hakka üldse rääkimagi.
Ma muidugi räägin ühekordsest ettevõtmisest, mida ma ilmselt kunagi korrata ei kavatse. Ma teadsin, et see saab olema väljakutse ja raske ning leppisin sellega. Edaspidi kas ehitan ratta sobivamaks või siis liigun teises tempos :D




Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”