1. leht 3-st

Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 14 Jaan 2020, 21:46
Postitas ElectroMoto

Enne põhimenüü kallale asumist lubage mul selgitada seda nime, mida kasutan: ElectroMoto. Eip, mul pole elektrilist ratast (kuigi mul poleks ka midagi selle vastu). Nimi pärineb elektroonilisest muusikast, mida teen ja olen alati teinud ja mis mind valdavalt defineerib sadulast maas oldud ajal.

Eelroana veel kiire ääremärkus, et ma pole kogenud õlinäpp ega suuremat sorti ehitaja. Tahaks olla, aga olude sunnil olen pigem lihtsalt sõitja. Aga kuna mu ratas areneb läbi aja sellele vaatamata, siis panen siia kirja, mis toimub ja mis plaanis ja mis unistustes. Kasvõi selle pärast, et endal pärast tore tagasi vaadata. Ja kes teab - võib-olla saan ühel hetkel siiski ka näpud õliseks.

Aga asume siis pearoa kallale.

Minu ratas on 2019 aasta Husqvarna 701 Enduro. Ostetud Freetime'ist 2019 aasta maikuus. Sellest ka nimi: May. Mu esimese ratta 600-se Horneti nimi oli Matilda, siis tuli BMW enduurokas G650 Xchallenge Maya. Ja nimi May tundus loogiline jätk.

Poest tuli ta välja täiesti standardsel kujul. Ei mingeid lisasid, ei mingeid vilesid:

Uus_ratas-1.jpeg
Uus_ratas-2.jpeg

Ostuotsust tehes olin tegelikult kahe küna vahel: võtta seesama enduurokas või sama ratta supermoto variant. Viimane on minu silmis igatepidi ägedama väljanägemisega. Lisaks hoiavad umbes 99% sõitudest mind kõval pinnasel, seega mõneti oleks supermoto minu jaoks isegi praktilisem variant. Aga pidin kiirelt otsustama ja sel hetkel sai otsustavaks see 1% (nagu maailmas ikka). Ehk siis ma ei tahtnud puhtalt edevuse pärast ohverdada võimalust tuterdada ka pehmemal pinnasel. Pealegi ma ei sõida kunagi päris nii sportlikult ja nii piiri peal, et tänapäevased “kärnad” ei suudaks mind asfaldil hoida.

Kiirelt otsustama olin sunnitud selle pärast, et juba mõni nädal hiljem pidin isaga ette võtma pikema reisi lõuna Ukrainasse Bolgradi, kus mu isa kunagi töötas ja mina pisikese poisikesena ringi tuuseldasin. Algselt plaanisin rentida ratta, aga ühtäkki tundus arukam see rendiraha panna hoopis uue ratta alla, eriti kui see ühel hetkel nii kui nii päevakorras oli. Seejärel oli vaja paari nädala jooksul kiirelt ratas nii palju sisse sõita, et saaks esimese hoolduse tehtud ja sõit võis alata.

4000 kilomeetrit, kümme päeva, minimaalne varustus ja maantee-matkamiseks mitte just kõige sobilikum ratas. Umbes sellise varustusega:

Ukrainasse_start.jpeg

Ja sellise seltskonnaga:

Ukrainas-isaga.jpeg

Nagu näha, siis suurem osa minu pagasist läks kruiseri kohvritesse. Ilma selle lisaruumita poleks ilmselt mu tagumik seda maad vastu pidanud. Võimalus pidevalt asendit muuta lükkas paratamatult saabuvat valu edasi. Kusjuures valu ei saabunudki üldse kõigepealt tagumikku, vaid kätte ja sealt edasi ülaselga. Ilmselt minu suht pika kiitsaka karkassi jaoks on lenks natuke kehva kõrgusega. Viimased päevad kannatasin järjest maksimaalselt vaid tund-paar sõita ja siis oli vaja peatust, sirutust ja puhkust. Aga see selleks, see pole reisijuttude teema..

Üsna algusest peale kummitas mul kuklas plaan, et see ratas ei saa jääda tehasevälimusega. Peamiselt siis mis puudutab plastikuid ja värvilahendust. Eelmise ratta tegin omanäoliseks oma disaini ja Pärnu Crostici poiste abiga - ja siis läks see müüki... Nüüd hakkasin juba aegsasti katsetama May välimusega. Ja no pagan kus võttis aega. Ma saan fotošopiga suht okeilt hakkama, aga graafiline disain ja abstraktne mõtlemine on minu jaoks tõsised pähklid. Mitu kuud hiljem lõpuks jõudsin lahenduseni, millega võisin rahul olla. Vot sellise kavandi tegin:

May_2.0-disain.jpeg

Pöördusin jälle Crostici poole, nende abiga viimistlesime disaini, panin plastid teele ja ei möödunud just väga palju aega kui sain kleebitud jupid tagasi. Siis aga sündis mul esimene laps, poisslaps, ja võttis aega, et taas tsikliga saaks tegeleda. Ning oligi käes juba kõle november. Kruvisin kergete külmakraadide juures kiirelt plastid külge, tegin paar pilti ja kiirelt väikese video ning pakkisin ratta talveks ära.

May_2.0_kleebised_kyljes.jpeg

Ja nüüd närin küüsi ja ootan aega, millal saaks jälle ratast näha. Võib-olla isegi katsuda. Miks mitte ka sadulas istuda ja siis juba ka väikese tiiru teha...

Senimaani aga unistan fotošopis.

Kuidas näeks mu ratas välja kui ostaks talle supermoto rattad?

May_2.0_SuperMoto.jpeg

Või läheks hoopis teist teed ja lisaks ralli-torni?

May_2.0_Ralli.jpeg

Mõlemad oleks rahaliselt üsna sarnane väljaminek. Supermoto ratastega on see häda, et mu pisikeses korteris pole kohta kus lisarattaid hoiustada. Ja rallitorn on lisaks ägedale välimusele ka törtsu funktsionaalsem. Seega kipun pigem selle suunas kalduma.

Viimase mõtisklusena üritasin veel täiustada ralli-välimust madala esimese porilauaga.

May_2.0_Ralli_madal-porikas.jpeg

Tegelikult kõige suurem asi, mis mind veel selle tsikli välimuse juures häirib, on summuti. Sest see on suur asi selle ratta küljes. Aga heli see eest väga väike. Konks on selles, et iga muu järelturu kopsik nulliks garantii. Ainuke aksepteeritav variant oleks Akrapovič, aga see on üks kilo kohalikku raha, mida mul praegu pole ja kui oleks, siis pigem paigutaks mujale. Näiteks ralli-torni..


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 15 Jaan 2020, 08:53
Postitas romulus

Olen ise ka vaikselt uue ratta peale mõelnud ja samamoodi, 701 Enduro on nimekirjas. Lisaks siis mõni ADV esiotsadest + lisa kütusepaak. Selliseid lisasid kaalusin lisaks:

https://www.nomad-adv.com/husqvarna-701-nomad.html
https://www.radegarage.com/parts/ktm-701-fairing-kit/
https://www.radegarage.com/parts/husqva ... iary-tank/ (hädavajalik lisa IMHO)

Radegarage komplekt on visuaalselt muarust parem.
Kuidas see 701 mootor muidu maanteekiirusel on, jõudlust jätkub, vibrat pole?

Teine variant minu nimekirjas on Tenere 700, mis hinna poolest tuleb odavam, kui 701+ADV. 700 on vast maanteel parem, ning hääl juba stockis väga hea. Samas 701 ilmselt maastikul võimekam, ning kindlasti edevam :)

Edu ehitamisel!
r.


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 15 Jaan 2020, 09:38
Postitas ElectroMoto

[mention]romulus[/mention]

Maanteel jõudlust jätkub küllaga ja natuke peale. Või noh, ma olen muidugi ise suht kerge (70kg) ja varustust mul väga palju peal ei ole ja sellistes tingimustes tõmbab 90-ne pealt kuuenda käiguga kõigest mööda nagu nalja. Minu meelest maantee kiirustel kiirendab ikka väga võimsalt.

Vibrat ikka on. Iseasi muidugi millega võrrelda. Muu mootorilahendusega pillid ilmselt on vähe vibravabamad. Mul endal on valdavalt kogemus ühepütalistega (XT660r, BMW g650 Xchallenge ja veel mingid KTM-id) ja kõigi teistega võrreldes on seda vibrat ikka kõvasti vähem. Kusjuures kõige tuntavam on vibra pikapeale juhtrauas. Mulle soovitati vähe paksemaid ja pehmemaid käepidemeid, aga kuna ma väga palju ei matka, siis rohkem pole sellest puudust tundnud. Igapäevastel sõitudel ei pane seda vibrat üldse tähele.

Nendest ralli-tornidest vaatan nüüd, et see Nomad on ka päris äge lahendus. Visuaalselt tõesti on Rade ilusam ja paremate proportsioonidega. Nomadilt tegelt võtaks selle madalama esimese porilaua :)
Ma ise lisapaagist väga puudust ei tunne, kuna reaalselt ma pikki matku võtan ette haruharva. Tavapaagiga sain maanteel 200km ulatuse kätte ilma suuremate probleemideta. Ja seda siis mitte just väga ühtlase sõidu juures vaid pidevalt masinatest mööda kiirendades.

Ma olen ise ka vaadanud Tenere 700-t. Aga otsustavaks sai kõigepealt selle saadavus (ma poleks jõudnud ära oodata selle meile jõudmist) ja kaal. Husky juures olen ma ikkagi kõige rohkem vaimustunud selle täiesti olematust kaalust. Maanteel jällegi on see miinus, kuna laperdab tuules nagu haavaleht, aga igas muus olukorras on lihtsalt lust sõita sellega. Ja seda kaalu ma ei vahetaks mitte millegi vastu välja. Lisaks Tenerel pidavat olema kehvem ja karmim vedrustus (ilmselt mingi summa eest lahendatav probleem). Ja minek on kindlasti hoopis teine. Husky kõrval on Tenere raudselt väga tuim tükk. Ju seal ilmselt pigem ongi vast otsustav see, et üks on parem matkapill ja teine sportlikum masin. ;)


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 15 Jaan 2020, 10:50
Postitas sdr1290

ElectroMoto,

Sama tsikkel, ainult mõned aastad vanem...
Sellest summutivärgist on pea võimatu mööda vaadata :).

Soovitan soojalt Wings'i slip-on'i:
http://wings.si/ver4/index.html?page=701_e

Kaasas on db-killer ja ka sädemepüüdja. Kui jätad db-killeri sisse (soovitan tungivalt), siis rattal midagi muud ümber seadistama ei pea.
Võidad välimuses, kaalus, helis ja ratas läheb ka pisut teravamaks ning ratta garantii ei kao kuhugi!
Kvaliteedis ei kaota, aga on oluliselt odavam kui Akrapovič - isik, kes neid toodab, töötas kuulu järgi kunagi Akrapovič'is, aga võttis sealt saadud teadmised/kogemused kaasa ja tegi oma äri.

Kui on huvi, siis uuri lähemalt, pärast veel kiidad mind... :D


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 15 Jaan 2020, 10:55
Postitas ElectroMoto

[mention]sdr1290[/mention]
Ilmselt ühel hetkel kui mul ratas on kõik lapsepõlve haigused läbi põdenud ja mind garantii enam niiväga ei koti, siis ilmselt võtangi selle. Fesari 701 enduro grupis tundub see ka kõige rohkem kiidetud summuti olevat.
Akra seevastu pidavat üsna kiirelt läbi põlema. Sõna otsese mõttes :D Seda enam ei taha selle alla raha panna.


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 15 Jaan 2020, 11:33
Postitas Krl

SM`ina näeb küll cool välja.


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 17 Jaan 2020, 17:00
Postitas Luxor

Aretatud värvilahendus on küll hea vaadata ja igas asendis ilus ratas! Mitusada miili tagapalged ja muud osad vastu peavad korraga?


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 17 Jaan 2020, 22:19
Postitas ElectroMoto
Luxor kirjutas: 17 Jaan 2020, 17:00

Aretatud värvilahendus on küll hea vaadata ja igas asendis ilus ratas! Mitusada miili tagapalged ja muud osad vastu peavad korraga?

Esimesel päeval - 700+km. Ma olen kerge ja ilmselt mu tagument ka sobitub haruldaselt hästi selle (puu)pingiga.
Pärast nädalast sõitmist on kuskil 600 pealt kann kange, aga see tähendab lihtsalt seda, et peab tihedamini end sadulas liigutama.
Pärast nädalast sõitmist oli mul pigem käsi läbi ja sealt hakkas närvivalu selga lööma. Tal gaas väga tundlik ja isegi selle gaasiheebli keelega, millele kätt toetan, läheb käsi väga kähku krampi. Isegi kui teadlikult kätt üritan lõdvalt hoida. Ilmselt ei aita maanteel sõites ka tuuleklaasi puudumine, mis tähendab üle 100km/h liikudes, et peab reaalselt end lenksudest hoides sadulas hoidma.. 130km/h kiirusest ma ei hakka üldse rääkimagi.
Ma muidugi räägin ühekordsest ettevõtmisest, mida ma ilmselt kunagi korrata ei kavatse. Ma teadsin, et see saab olema väljakutse ja raske ning leppisin sellega. Edaspidi kas ehitan ratta sobivamaks või siis liigun teises tempos :D


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 19 Mai 2020, 12:32
Postitas Prets

Hoi
Juhtumisi olen selle konkreetse masina nüüd omale soetanud ja ei teagi, kas peaks selle teema siin hijackima või uue tegema.
Kui ratta sain ilusti puhtalt ja läikivalt ja uueväärsena, siis nüüd erinevalt ElectroMotost olen suutnud mitu korda teda ka juba mudasse uputada. Off-roadi kilomeetreid pea neljakohaline arv täis selle pooleteise nädalaga. Järgmisena plaanis korralik põhjakaitse (obadused plastiku pihta iga kord tekitavad jõnksatusi, kui süda saapasäärde vajub) ja rutskasoojendused. Pikemat maad saab vabalt, pikim lõik mul küll Tallinn-Tartu väikese ringiga, aga tagumik ei jää kangeks selle peale. Pehme vedrustuse ja suht jäiga sadula kombinatsioon on päris mõnus.


Re: Husqvarna 701 Enduro "May" 2019

Postitatud: 19 Mai 2020, 12:36
Postitas ElectroMoto

Kui kuidagi saaks selle "(ElectroMoto)" osa pealkirjast eemaldada või välja vahetada, siis oleks ju väga huvitav ühe konkreetse ratta ajaloo jätk.
:bsmile:


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 21 Mai 2020, 00:43
Postitas Prets

Nonii, näen, et pealkiri ära muudetud ja peaks ise kirjutama/kommenteerima hakkama.

Ratas nüüdseks 3 nädalat minu käes old ja selle ajaga 2000 kilti sõidetud ja esmane aimdus saadud. Rahakott sai ilge löögi ostuga, seepärast jääb kõik asjad tulevikku, aga esimesena tuleb kätte uue tagarehvi ja 10 000 hooldus. Tagarehviks tagasi Anakee Wild alla, hetkelgi see, päris mõnus rehv. Esirehviga mingi jama, lihtsalt ei kulu üldse teine. 10 000 täis ja tehase TKC80 siiani all.

Samuti saab USBi pesa veetud lenksule kohe. Telefon tahab Osmandiga hirmus kiiresti ära surra.

Plaanidest:

  1. ADV spec või Rade garage põhjakaitse. Mõlemal ka tagapiduri reservuaari kaitse küljes, Radel ka ruum tööriistade jaoks.
  2. Madalamad rauad. Hetkel leidnud sellised: https://www.motobau.de/product_info.php ... a-701.html
    Peaks 3 cm madalamaks saama istumist.
  3. Kukkumisrauad. Pole veel otsustanud, kas tehase omad või Outback Motortek
  4. Pagasilahendus. Paagikott ja sabakott juba on, aga pikemaks reisiks juurde vaja miskit. Hetkel silm peale jäänud Kriega OS base peale koos kahe OS-18 kotiga, tundub mõistlikuim variant. @morse KTMil vist peaks ka peal olema, tundub lihtne rackless variant.
  5. Rutskasoojendus. Arvatavasti Oxfordi Street versioon, aga peab veel uurima-puurima nende kohta.

Hetkel rohkem plaane pole, tulevikus võib-olla tuleb esiotsa miski klaasilaadne moodustis, aga vaatab.


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 21 Mai 2020, 00:51
Postitas morse

Jep! Mul ja mitmel sõbral on OS-18 kasutuses ja me oleme rahul. Näiteks MoskoMoto asjad on pigem siis teema, kui väga pikkadel reisidel oled - Kriega OS seeria on lihtsamaks kasutuseks väga ilus ja kvaliteetne. Ainult selle valge sisuga pead arvestama (mul sai üks kott suht mustaks, kui ära murdund numbrilaua sinna kilekotiga sisse viskasin).


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 21 Mai 2020, 01:34
Postitas villy

Kriega variante koos Perun rackiga nt, pildid ja videod. Ise arvatavasti lähen sama teed. Videos 690 aga sama kehtib ka 701 kohta =)

https://www.perunmoto.com/blogs/blog/kr ... r-us-20-30


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 21 Mai 2020, 08:47
Postitas sdr1290

Hei!

Kui põhirõhk on siiski off-road sõidul, siis unusta need TKC80'd ja Anakee Wild'id - selleks tarbeks on antud tsiklile parim tänavalegaalne variant nii ette kui taha Pirelli MT21 Rallycross.
Järele proovitud variant, soovitan! :wink:


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 21 Mai 2020, 09:11
Postitas randel
Prets kirjutas: 21 Mai 2020, 00:43

Plaanidest:

  1. Madalamad rauad. Hetkel leidnud sellised: https://www.motobau.de/product_info.php ... a-701.html
    Peaks 3 cm madalamaks saama istumist.

Mul on kogemus Twini pealt, kus madaldatud jalaraud on madalam kui selle raamikinnitus ja tekitab nö lisaastme. Sellega ei saanud enam korralikult saabast jalarauale asetada nii, et saapa siseküljed vastu raami on. Pidi jalad väljapoole asetama ja nii ei tunnetanud tsiklit enam korralikult. Mind häiris niipalju, et panin lõpuks originaalid tagasi. Kuna paljud siiski kasutavad selliseid, siis ehk olen ma erand, keda see häiris. Aga kuna need jalarauad maksavad omajagu, siis igaks juhuks mainisin. :bsmile:


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 21 Mai 2020, 09:48
Postitas Prets

Kuna ma 202 pikk, siis on ergonoomika natuke vussis ja hetkel püsti seistes ei olegi jalgade/põlvedega kuskilt nagu kinni haarata. Kuna kogemus ka veel üsna nullilähedane, siis vähemalt alguseks usun, et tasub madalamad ära. Proovisin end nii Survivalile kui Motokooli Enduro koolitustele, aga jäin mõlemaga hiljaks ja registreerimisel ukse taha.

Päris 100% off-roader ei ole, see suvi plaanis Norra trip teha, kui vähegi võimalik ja kuna sõidukaaslaseks oleks bike-mees, oleks pea kogu tee asfalt ja täis off-road rehviga sõita oleks paras piin. Samuti on tarvis Eestis vahepeal ka nati pikemaid otsi asfaldil sõita, seega hetkel tundub Anakee Wild parem variant. Kui see saab läbi sõidetud, siis võib proovida Rallycrossi sügiseks.

Olen vaadanud ka Peruni racki, aga hetkel leian, et ei ole isegi vaja seda, käepidemete peale saab väga edukalt mu Mosko Moto 22l Stingeri väga kindlalt kinnitada. Olen teinud kaks ööbimisega trippi ja kogu kraam peale vee on mahtunud Stingerisse ja paagikotti. Vee jaoks Platypusega seljakott. Täpsuse huvideks mainin, et telk sai ka Stingeri peale siiski pandud. Välja näeb kogu see komplekt selline:

tsikkel.jpg

EDIT: Tuli meelde, et kui garantii ükskord lõpuks läbi saab, siis Wingsi slip-on tuleb ka vast teemaks. Praegune häälitseb ikka suht emaselt ja on ilgelt suur paun.


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 21 Mai 2020, 11:51
Postitas villy
Prets kirjutas: 21 Mai 2020, 09:48

Kuna ma 202 pikk, siis on ergonoomika natuke vussis ja hetkel püsti seistes ei olegi jalgade/põlvedega kuskilt nagu kinni haarata. Kuna kogemus ka veel üsna nullilähedane, siis vähemalt alguseks usun, et tasub madalamad ära.

EDIT: Tuli meelde, et kui garantii ükskord lõpuks läbi saab, siis Wingsi slip-on tuleb ka vast teemaks. Praegune häälitseb ikka suht emaselt ja on ilgelt suur paun.

Ma ei tea kuidas Freetime suhtub asjasse aga KTM -i poolt on slip on lubatud garantii ajal ka. Wingsist otse tellides hind ka väga ok. Selle asja eest mis saad.

https://wings-exhausts.com/exhausts-eu/ ... 1-e-sm-eu/

Väike dB killer sisse(annavad 2tk kaasa) helitase suht ok, mitte liiga vali. Kui just lõpuni ei keera. Kasutan ise.
Jalaraudade kohta: ma kõigest 180 pikk aga samuti tundsin, et püsti ei ole mugav seista ja keeruline sellest rattast kinni hoida, muuseas nt Beta päris endurol nagu lihtsam kinni hoida jalgadega rattast.

Eks see minu pikkuse juures ongi tradeoff, et saan mugavust aga kaotan kurvis metsas kiirust, kuidagi uimasem. Aga see ratas siiski adv ratas. Ja sinu pikkuse juures igati põhjendatav.
Igahes jalarauad tõin 15mm allapoole ja ilma selle astmeta nagu Randel kirjeldas

https://www.radegarage.com/parts/ktm-larger-low-pegs/

20200506_185929.jpg

Rade asub EUs, nii et nad toovad väga kiirelt kohale ja tollivabalt ka , proovi midagi USA st praegu tellida xD. Saan vist oma kuu aega tagasi USAst tellitud paki ulmetasude eest see nädal kätte.

Tundub, et hetkel töötab Rades veel #stayingarage kupong, millega shipping tasuta. !!!!!! See peaks kohe kinni pandama

Lisaks tõstsin lenksu 30mm ja tundub, et palju rohkem ruumi kokku nüüd lenksu ja jalaraudade vahel.

Kui tahad veel rohkem jalaraude allapoole lasta siis tãielikku custom tööd teeb Bosley pegs, otsi facebookist. Tema puhul saad tellida jalaraua positsiooni täpselt nii kuidas vaja igas suunas aga mõnel juhul pead leppima Randeli kirjeldatud astmega. Olen varasemate ratastega kasutanud ja tegelt minu jaoks oli ok. Hind Bosleyl ka väga ok. Ca 100eur kokku koos shippinguga


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 21 Mai 2020, 12:11
Postitas randel

Ilmselt sadula kõrgus pole probleemiks sellise kasvu juures, siis soovitaks pigem sadulale need 3cm lisapolstrit panna madalamate jalaraudade asemel. Tuleb odavam ja saab ka sadula pikema sõidu jaoks mugavamaks sama hooga.


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 21 Mai 2020, 12:12
Postitas villy
randel kirjutas: 21 Mai 2020, 12:11

Ilmselt sadula kõrgus pole probleemiks sellise kasvu juures, siis soovitaks pigem sadulale need 3cm lisapolstrit panna madalamate jalaraudade asemel. Tuleb odavam ja saab ka sadula pikema sõidu jaoks mugavamaks sama hooga.

Jep, hea point tegelt kui väga palju alla lasta hakkavad jalarauad igale poole vastu käima :D


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 21 Mai 2020, 12:32
Postitas Prets
villy kirjutas: 21 Mai 2020, 11:51
Prets kirjutas: 21 Mai 2020, 09:48

Kuna ma 202 pikk, siis on ergonoomika natuke vussis ja hetkel püsti seistes ei olegi jalgade/põlvedega kuskilt nagu kinni haarata. Kuna kogemus ka veel üsna nullilähedane, siis vähemalt alguseks usun, et tasub madalamad ära.

EDIT: Tuli meelde, et kui garantii ükskord lõpuks läbi saab, siis Wingsi slip-on tuleb ka vast teemaks. Praegune häälitseb ikka suht emaselt ja on ilgelt suur paun.

Ma ei tea kuidas Freetime suhtub asjasse aga KTM -i poolt on slip on lubatud garantii ajal ka. Wingsist otse tellides hind ka väga ok. Selle asja eest mis saad.

https://wings-exhausts.com/exhausts-eu/ ... 1-e-sm-eu/

Väike dB killer sisse(annavad 2tk kaasa) helitase suht ok, mitte liiga vali. Kui just lõpuni ei keera. Kasutan ise.
Jalaraudade kohta: ma kõigest 180 pikk aga samuti tundsin, et püsti ei ole mugav seista ja keeruline sellest rattast kinni hoida, muuseas nt Beta päris endurol nagu lihtsam kinni hoida jalgadega rattast.

Freetime ei suhtu sellesse hästi. Juba uurisin. Aftermarket slip-on muudaks mappingut, ja seega kaotaks mootorigarantii. Ainus lubatu tehase poolt on Akra, mis maksab hingehinda.

Kus Tartu kandis kõige lihtsa/odavam oleks sadulat töödelda lasta? Kuna tegu mu esimese "päris" rattaga (Uus-Meremaal elades olnud 225'ne Yamaha trailbike ei kvalifitseeru :ner: ) siis Eesti töökodadest ja asjadest pole väga aimu. Samas tekib küsimus, et kui tõsta sadulat, oleks kindlasti vaja ka lenksu tõsta ja see juba advriderit lugedes toob välja, et oleks vaja kõik kaablid-voolikud-värgid pikemaks sebida. Jalaraudu madaldada tundub nagu lihtsam/odavam variant.

Kuna plaanis see ratas sõita kuni lõppemiseni (hea unistus, eksole), siis arvan, et jõuab igasuguseid asju veel ette võtta. Kuna hetkel eluolu niikuiniigi karantiini tõttu igat pidi häiritud, siis pole isegi kindel veel täpselt, mis tööriistad/vahendid kõik maal garaažis vanaisa kokku korjanud on ja mida juurde/välja vahetada vaja. Enne mai 2021 miskit suurt väga ise ei saa nokitseda, kuni garantii veel kestab, aga edasiseks hea teada.


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 21 Mai 2020, 13:40
Postitas sdr1290

See slip-on'i sidumine mootorigarantiiga tundub mulle küll pisut võltsmoraalina, seda enam, et nö tehase poolt lubatud Akrapovic'iga ei kaasne mingit uut mappingut... :)


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 03 Juun 2020, 14:58
Postitas Prets

Vahepeal vett merre voolanud ja ka nati rattaga tehtud ja nähtud.

10 000 tuli ette nigu niksti ja läks möödagi, kui tuli juba tee Freetime hooldusesse ette võtta. Lisaks kohustuslikult sai ka USBi pesa veetud. Mõte hea, USBi pesas kaabel püsib, aga teine ots problemaatiline. Kuna telefon juba päevinäinud, siis põrub iga kaabel sealt otsast välja ja praeguse Givi kotiga ei saa kaablit ilusti pannagi. Uue telefoniga tuleb vast SP Connect süsteem panna, Motokaup lubas head komplektpakkumist teha, kui mitu jubinat korraga osta.

Lisaks sai ka uus tagarehv pandud. Sai jälle Anakee Wild alla, aga rehvivahetusel Streetmotos selgus, et tagavelg on kaheksas juba. Ei tea, kas küsimus minu võib-olla veidi liig suures kiiruses kohati ebatasastel teedel või milles, aga nüüd peale 250 kildi sõitmist kiirustel 90-110 tuleb iga 2-3 sekundi tagant tagarattast selline vibra sekundiks, et hambad plagisevad. Peab vbla uuesti tasakaalustama vms.

IMG_20200531_224124_393.jpg

Sai ka eelmise omaniku, Electromotoga kokku saadud, sellest ka pilt. Tema tutikas 2020 SM ikka väike mu Enduro kõrval ja sadul tundus ka hulka kõvem.

Peale hoolduste, on ka palju sõita saanud eri kantides:

IMG_20200531_200312.jpg
IMG_20200512_212825.jpg

Paldiski kandis TETi sõites sai pehme liiva sees esimest korda ratas puhkama ka pandud, õnneks midagi peale enesehinnangu kuidagimoodi viga saanud:

IMG_20200531_224124_400.jpg

Lisaks sai ka lõpuks päris paraja mahutavusega pagasilahendus esialgu sebitud. Tänud Motokaubale, et sain viimase seinal oldud Drybagi väga magusa hinnaga.

IMG_20200602_182655.jpg

Nüüd jääb üle ainult sõita, sõita ja sõita!


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 03 Juun 2020, 16:51
Postitas randel

Tagaratas teeb 90-110 juures tublisti üle 10 pöörde sekundis, tasakaalustamata rattaga on sel juhul pidev vibra, mitte selline tsükliline sekundiliste vahedega. Pigem miski resonantsi teema, aga midagi konkreetset pakkuda ei oska. Testi erinevate käikude ja kiirustega.


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 03 Juun 2020, 18:18
Postitas Jesper

Enduroka rimlockid tuiklevad maanteekiirustel täpselt samamoodi, u 1-2 sek vahega tuleb vibra ja läheb, vastavalt sellele, kuidas esimese ja tagumise ratta omad faasi ja sellest välja lähevad. Ma isiklikult pole viitsinud tasakaalustamisega tegeleda, inimene harjub kõigega :)


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 03 Juun 2020, 21:01
Postitas randel

701 on ikka niipalju maanteekõlbulik, et ei kujuta ette sellega tasakaalustamata ratastega sõitmist. Eeldan, et Streetmoto ikka rattad ära tasakaalustas?


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 03 Juun 2020, 22:50
Postitas Prets

Tasakaalustati, pandi kolm kuuli koguni tasakaalustamiseks, muudmoodi ei saanud.


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 04 Juun 2020, 10:10
Postitas kristjankk

Kuuli? Kas mõtled neid, mis käivad poldiga kodara külge?


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 06 Juun 2020, 11:21
Postitas Prets

Jap, poldiga kodara küljes, nii:

IMG_20200605_184306.jpg

Pls no judgment for chicken strips, uue rehviga aint 200 kilti ettevaatlikult sõidetud (lol)

Vahepeal ka lenksukõrgendusi vaadanud, NomadADV pakub päris odavalt, aga ma pole veel suutnud täpselt tuvastada, kui kõrgeks saab ilma voolikuid-juhtmeid ümber vedamata vedada. ADVrideris veel 1400 lehte lugeda, hetkel tundub, et 1 toll ehk 25mm peaks kõrgeim olema, mis stock seades saab.


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 06 Juun 2020, 12:37
Postitas mms

Jah, 2-3 senti vast ikka saab. Ja see vahe on keskmisest pikemale sõitjale juba väga tuntavalt hea, püsti sõites siis. Jalaraudasid alla lasta tundub ajuvaba :) Ma ei tea täpselt uue husqi lenksulahendust aga kindlasti pane 2 poldiga kõrgendused. Pannakse ka ühega, see läheb kõveraks ja pärast saab lahti ainult lõigates. Kõige lihtsam on minna poodi ja öelda et soovid osta lenksukõrgendust. Siis müüja võtab kataloogi, valid välja ja tellid ära. Maksma läheb võibolla paarkümmend euri rohkem kui laiast maailmast ostes, samas ei pea kindlasti kvaliteedi pärast muretsema. Kinnituspoldid on päris olulised ohutuse mõttes.

Veel: tavaliselt saad kõrgendusega valida ka lenksu ette-tahapoole nihutamist. Võimalikult ette lükatuna samuti pikemale sõitjale suurepärane.

Edit: guugeldasin. Koonerdama asutud, ongi 1 poldiga kinnitus. Siis kindlasti õige tugevusega polt.


Re: Husqvarna 701 Enduro, uued tuuled puhuvad

Postitatud: 08 Juun 2020, 11:08
Postitas bitter
mms kirjutas: 06 Juun 2020, 12:37

Jalaraudasid alla lasta tundub ajuvaba :)
...
Veel: tavaliselt saad kõrgendusega valida ka lenksu ette-tahapoole nihutamist.

Tuletan nõrgema kujutlusvõimega kasutajatele meelde, et YMMV ehk (üldreeglina) on keegi sinust veel pikem. Mu low-boy asendis jalarauad on 10-15 mm stockist allpool ja samapalju tagapool. See tahapoole nihutamine on mugava asendi saavutamiseks vähemalt sama tähtis kui alla nihutamine. Arvestades veel asjaolu, et järelturu jalarauad on pikemad ja laiemad - mina olen väga rahul selle vahetusega.

Kõige rohkem võimalusi lenksu ette-üles nihutamiseks pakuvad pivoting riserid. On jäigad ja on ka vibrasummutusega variandid. Din6912 peaga ja 10.9 tugevusega polte lenksule ma kohalikust kaubandusest leidnud ei ole. :(

Pehmes liivas harjutamist tasub alustada niiskemal liival - rohkem pidamist. Tuleb peal hoida, keharaskus tahapoole. Liivas rahulikult kulgeda on keerulisem.