Yamaha XJ600 -91

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
stiiv
Postitusi: 56
Liitunud: 02 Dets 2016, 20:59
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 5 korda

Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas stiiv » 27 Veebr 2020, 21:04

Selleks, et siin talveõhtutel midagi teha oleks (ning pärast kenadel suvepäevadel samuti), sai omale teemas nimetatud pill toodud.
Üllatusena on tegemist 9-kohalise VIN-koodiga (pole sellist enne kohanudki) masinaga, koodi algus 3KM... Kood on sama nii raamil, pirkal kui ka mootoriblokil, tegemist originaalmootoriga. Läbisõitu näitab 53tuh km (krt seda teab, palju tegelt on, aga ega see polegi nii oluline). Eestisse toodud 10a tagasi, siis ka siin ringi liikunud, aga viimased 7 aastat väidetavalt seisnud.

Tuues olid eemaldatud nii summutid kui karburaatorid, eelmise omaniku poolt käinud ultrahelipesus ja seejärel korrastatuna kokku, kuid mitte peale pandud. Olid ilusti kilesse pakitud ja vinks-vonks korras. Summuti kohta ei saa öelda, et korras, seda või neid oleks uusi vaja. Tõenäoliselt teen 4->1 lahenduse.
Saabumisel oli selline:

20200216_145606.jpg
20200216_145624.jpg
20200216_145618.jpg

Näeb natuke räsitud välja ning sellisel kujul korda tegema ma teda ilmselt ei hakka. Pigem lähen kas scrableri või trackeri teed.

Enne aga kui modifitseerimise juurde asuda, tahan tehniline poole korda saada.

Karterist lasin 4 liitrit õli välja, ametlikult mahub sinna 2,6l. Kust sinna ülearune sai, ei tea. Eelmine omanik oli küünlaavadest aeg-ajal õli lisanud, aga ma ei usu, et kokku nüüd nii palju.
Igatahes, uus õli sai sisse, summutid alla, karburaatorid peale, aku külge, aga käima ei lähe. Vool on kenasti olemas, tuled töötavad, sädet netu. Ühelgi küünlal sädet pole. Kaitsmed tunduvad kõik korras olema, aga juhtmeid näikse siit-sealt parandatud olevat. Nii vana pilli kohta on üllatavalt palju elektrit ikka peal. Mis võivad olla potentsiaalsed kohad, kust viga otsida? Väljamaa foorumite põhjal on võimalik viga kuskil mõnes juhtmes, ajus või ka näiteks süütelukus.. Head ideed on teretulnud.
Tahaks juba kuulda, mis häält mootor teeb :)




Tort
Postitusi: 1668
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 104 korda

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas Tort » 27 Veebr 2020, 21:45

stiiv kirjutas:
27 Veebr 2020, 21:04

Eelmine omanik oli küünlaavadest aeg-ajal õli lisanud...

Oot oot, pea hoogu 😁 Küünlaavadest?

Aga tõmba manual, saad sädeme puudumist ise diagnoosida.

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1647
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 55 korda
Tänatud: 52 korda
Kontakt:

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas bitter » 28 Veebr 2020, 12:23

Tort kirjutas:
27 Veebr 2020, 21:45

Oot oot, pea hoogu 😁 Küünlaavadest?

Miks ka mitte kui 7a seisis.


morse
Postitusi: 639
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas morse » 29 Veebr 2020, 12:26

Lekkivad karpad võivad bensu õli sisse lasta. Karpad olid ju mingi põhjusega remondis käinud.

Küünlaavadest õli peale valamine pole paha komme.

Süüte osas tuleks ennekõike kontrollida CDI ja süütepoolide juhtmeid ja pingeid.

Muidugi võib ka mingi loll süütekatkesti viga olla (tavaliselt siis ei saaks starterit ka anda aga siiski, tasub küljejalg ja run/off ning süütelukk üle vaadata.)

Edu!


kasper
Postitusi: 61
Liitunud: 10 Sept 2015, 17:34
Tänatud: 4 korda

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas kasper » 29 Veebr 2020, 14:22

morse kirjutas:
29 Veebr 2020, 12:26

Muidugi võib ka mingi loll süütekatkesti viga olla (tavaliselt siis ei saaks starterit ka anda aga siiski, tasub küljejalg ja run/off ning süütelukk üle vaadata.)

Edu!

Ma alustakski nendest katkestites, seisujalg jms

Kasutaja avatar

Teema algataja
stiiv
Postitusi: 56
Liitunud: 02 Dets 2016, 20:59
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas stiiv » 26 Mär 2020, 13:54

Vahepeal on hulk vett merre voolanud ning sündmuseid toimunud rohkem kui ühte kevadesse oleks vaja. Pühapäeval sai välisriigist naasetud ning nüüd on kohustuslik kahenädalane karantiinis olek. Ideaalne aeg rattaga nokitsemiseks.
Enne puhkusele minekut said poodi külastatud ning mõned vajaminevatest asjadest ostetud: kõik uued piibud, uued küünlajuhtmed, piduriklotsid ja pidurisadulate remontkomplektid.

20200325_172348.jpg

Nüüd on küünlajuhtmed ja piibud küljes ning tulemus sama. Sädet ei kuskil, ei ühelgi piibul.
Seisujala katkesti ei katkesta midagi, vahet ei ole kummas asendis jalg on, starter ajab vurinal mootorit ringi.
Süütelukku kätte ei saa, kuna see on see varint, mis on kinni needitud. xjrider-s pakutakse välja variant, et vaid selliselt saab süütelukku vahetada:

ignition_removal.jpg

Kas aju vigane? Kas kellelgi on (vaevalt?) töötavat kümne klemmiga aju pakkuda prooviks:

20200326_133012.jpg

Seniks kui seda pilli ei saa tööle, saab vähemalt teise talvekorterist välja võtta ja sõidukorda seada. Aega on küllaga käes :)


taxx
Postitusi: 42
Liitunud: 02 Juun 2019, 16:34
Asukoht: Tallinn & Hiiumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas taxx » 26 Mär 2020, 14:45

Kindel, et needitud? Mul xt peal sama lukk ja oli selliste poltidega mis murravad pea ära kui õige jõuga kinni läheb. Mina puurisin neile lihtsalt augu ja lõin torxi sisse, väga lihtsalt tulid lahti.

Kasutaja avatar

Teema algataja
stiiv
Postitusi: 56
Liitunud: 02 Dets 2016, 20:59
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas stiiv » 17 Mai 2020, 18:43

Olen kõvasti uurimistööd teinud ja üle kontrollinud kõik katkestid: sidurihoob, neutraaliandur, küljejalg, on-off-lüliti. Kõik toimib, multimeetriga mõõdetuna. Sama ka süütelukuga, toimib, takistus ilusti olemas. Tal on lisaks kõigile neile katkestitele oma relee. Ka see on korras. Sai proovitud korras releega, tulemus sama.
Süütepoolidel takistused korras. Ma ei tea, kas eesti keeles on esmane ja teisene takistus, inglise keeles on need primary ja secondary resistance. Takistused vastavad manuaalile.
Lisaks olen kontaktipuhastajaga üle käinud (enda arvates) kõik kontaktid ja puhastanud massiühendused. Näha on, et kunagi on paagi all juhtmepundis toimunud juhtmete isolatsioonide sulamine, aga kõik juhtmed (kiud) on terved ning neid on paigatud mäkaiveri teibiga :) Võtsin need teibid ära, asendasin isoleerteibiga.
Seega, mõistus ikka otsas.
Kontrollimata on aju ise. Yamahakeskuse mehaanik arvas, et see on väga harukordne juhus kui aju ise läbi on, aga muu maailma foorumites olen leidnud, et mõnel juhul on selles ikka viga olnud. Seega, kas kellelgi on olemas aju TID14-78 nagu ülal näha? Et proovida minu aju korras ratta peal või korras aju minu ratta peal. Kui see ka ei aita, siis ma ei tea, kus see kotermann veel on.

Kasutaja avatar

tauri23
Postitusi: 10
Liitunud: 06 Mai 2016, 23:31
Tsikkel: Yamaha XJ600
Tänatud: 1 kord

Re: Yamaha XJ600 -91

Lugemata postitus Postitas tauri23 » 17 Mai 2020, 21:34

Mul XJ900-l on kasutusel TID 14-37, mille sai lahti keerata. Osad jooted oli päris kahtlased, lasin elektroonikul üle joota. Pärast leidsin, et ajusse mineva pistiku sees oli juhe klemmi küljest lahti ning seetõttu sädet ei olnud.

Ühendused, juhtmed, klemmid läbi helistada. Mul oli kõik laiali, siis hea kontrollida. Kontaktid vasaku kaane all?

Teisel korral läks lenksu juurest juhtmepundist üks juhe katki. Säde kadus, kui lenksu välja keerasin. Sama teema - elektriskeem ühte kätte ja multimeeter teise ning siis ainult loota, et keegi ei ole omaloomingut teinud.




Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”