WoBaku: Aprilia Dorsoduro900 -18

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
WoBaku
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Apr 2020, 11:52
Tsikkel: Aprilia Dorsoduro 900
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 4 korda

WoBaku: Aprilia Dorsoduro900 -18

Lugemata postitus Postitas WoBaku » 05 Apr 2020, 12:29

Tere,

Tegin eelmise aasta suvel A-kat load ära ja tõin Lätist ehku peale Dorsoduro 750. Samal ajal oli käimas saksamaal oksjon, mille ka võitsin ja joppas kätte 10 aastat uuem masin Dorsoduro 900.
Kaks samasugust masinat kuuriall hakkasin välja selgitama, kas saab kahest ühe kokku või ikkagi kahest kaks kokku :roll:

Teema pigem ikka uuemast masinast kuna minukätte jõudis ta esiosa avariiga, lätlane lihtsalt suure läbisõiduga ja kulunud.
Taastamisel olen kasutanud seni kasutatud terveid varuosasid. Suures osas eBay.

Dorsoduro 900 to-do list:

  • Saksamaalt aitas ratta ära tuua EstoLink ( kiired ja abivalmis kutid, hind väga mõistlik )
  • Jahutusradiaator kõver/katki ( uus olemas )
  • Esihark kõver ( uus olemas, värvimises )
  • LCD display katki ( uus olemas )
  • Jalgpiduri hoob + raamikinnitus katki ( juba vahetatud )
  • Juhtraud kõver ( uus olemas )
  • Esivelg puruks ( uus olemas )
  • Peeglid katki ( uued olemas )
  • Parempoolne paagikatte plastik puudu
  • Esimene porikas + mask puudu

Sellise nimekirjaga alustasin vaikselt pihta. Tänaseks päevaks on enamus suuremaid asju töös või kohal.

Pildid enne minukätte jõudmist:

50039299_Image_2.jpg
50039299_Image_3.jpg
50039299_Image_7.jpg
50039299_Image_13.jpg

Pildid juppidest

91055945_550217482277157_6048721340536455168_n.jpg
IMG_2505.jpg
IMG_2688.jpg
IMG_2700.jpg
IMG_2763.jpg


Kasutaja avatar

Teema algataja
WoBaku
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Apr 2020, 11:52
Tsikkel: Aprilia Dorsoduro 900
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 4 korda

Re: WoBaku: Aprilia Dorsoduro900 -18

Lugemata postitus Postitas WoBaku » 06 Apr 2020, 20:40

Seni kuni amordi põhjad pulbris saab veel mõned "enne ja pärast" pildid postitada.

Amortidega veel selline huumor, et sai eBayst tellitud Dorsoduro 1200 omad. Mõtlesin, et sama tõugu loom, et küll ta istub. Amordid olidki mõõtudelt samad aga see "triple tree" ( ei tea mis selle balvanka eestikeelne nimi on ) ei klappinud. :wack: Võll, mis raami sisse käib on jämedam 1200-l. Tuli välja, et ka 1200 raamipoolne laagri mulk on jämedam ja mina ei leidnud kuskilt sellist laagrit, mis annaks mulle "bolt on" lahenduse, et kaalikas enda pillile istutada.
Ühesõnaga, lasin kohalikul inseneril uue võlli treida ja asi korras.

Viimasel pildil näha korralik o-leg

IMG_2422.jpg
IMG_3071.jpg
IMG_2856 2.jpg
IMG_2899 2.jpg
Kasutaja avatar

Teema algataja
WoBaku
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Apr 2020, 11:52
Tsikkel: Aprilia Dorsoduro 900
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 4 korda

Re: WoBaku: Aprilia Dorsoduro900 -18

Lugemata postitus Postitas WoBaku » 13 Mai 2020, 20:20

...tuleb välja, et Dorsoduro 1200 raam, amordi "kolmik" ja supportid natuke teised. Viimane lootus, et eBay-st hea hinnaga saadud esihark bolt on lahendusena otse külge istub purunes lähiminevikus.
Lisaks tekitas omajagu tuska kohaliku treiali meisterdatud võll, mille keere on täpselt parasjagu lühike, et koonuslaagrid kokku tõmmata ja esihark jääb loksuma.

Lühidalt plaan: "teen-tsikli-kiirelt-enne-suve-korda" jooksis seekord kotti. :wack: .

Positiivsest vaatevinklist tundub, et saab vähemalt masinast veel elulooma ja mulle meeldivad mustad amordi kannud:

IMG_3409.jpg
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5352
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 265 korda
Tänatud: 177 korda

Re: WoBaku: Aprilia Dorsoduro900 -18

Lugemata postitus Postitas yeekim » 13 Mai 2020, 21:30

Miks Sa originaalilt võlli välja ei pressi ja uuel ei kasuta?

Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Teema algataja
WoBaku
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Apr 2020, 11:52
Tsikkel: Aprilia Dorsoduro 900
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 4 korda

Re: WoBaku: Aprilia Dorsoduro900 -18

Lugemata postitus Postitas WoBaku » 16 Mai 2020, 00:18

yeekim kirjutas:
13 Mai 2020, 21:30

Miks Sa originaalilt võlli välja ei pressi ja uuel ei kasuta?

Originaal võll on täiesti kõver. Toda isegi ei kannata taastada, pressitud toru.

Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 437
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: Z1000 2011'
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: WoBaku: Aprilia Dorsoduro900 -18

Lugemata postitus Postitas Junzu » 16 Mai 2020, 07:03

WoBaku kirjutas:
13 Mai 2020, 20:20

...tuleb välja, et Dorsoduro 1200 raam, amordi "kolmik" ja supportid natuke teised. Viimane lootus, et eBay-st hea hinnaga saadud esihark bolt on lahendusena otse külge istub purunes lähiminevikus.
Lisaks tekitas omajagu tuska kohaliku treiali meisterdatud võll, mille keere on täpselt parasjagu lühike, et koonuslaagrid kokku tõmmata ja esihark jääb loksuma.

Mingit seibi ei ole võimalik vahele panna, et asja tihkemalt kokku tõmmata?

SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'

Kasutaja avatar

Teema algataja
WoBaku
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Apr 2020, 11:52
Tsikkel: Aprilia Dorsoduro 900
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 4 korda

Re: WoBaku: Aprilia Dorsoduro900 -18

Lugemata postitus Postitas WoBaku » 16 Mai 2020, 08:44

Mingit seibi ei ole võimalik vahele panna, et asja tihkemalt kokku tõmmata?

Saab ikka, mõtlesingi seda teed minna hetkel. Seal on lihtsalt tolmukaitse simmer peal, mis muidu toetub mutri kraele. Ei tahaks sinna simmeri tööpinnaks seibi jätta.
Lihtsam variant oleks minna uuesti treiali juurde ja lasta tal pool cm keeret juurde lõigata. Endal pole peenkeerme lõikajat.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2270
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 140 korda
Kontakt:

Re: WoBaku: Aprilia Dorsoduro900 -18

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 16 Mai 2020, 11:55

Entusiasm on muidugi tervitatav, aga selliseid "teen kahest ühe" teemasid lugedes mõtlen ikka ja jälle nendele kordadele, kus järgmine uus omanik teadmises, et tal on 20XX aasta mudel ABC12XXR toob selle teenindusse murega, et lenksulaagrid või mingid simmekad jne vaja vahetada ja siis me istume kõik tundide viisi arvutis ja ajame näpuga järge varuosajoonistes ja sõimame esindust, et tellitud laagrid ei klapi ja tegelikult ei peagi seal mingit seibi olema. Kõik on pahased, kõik on frustreeritud ja kõik on raha kulutanud, aga lahendust ei ole. Lõpuks istume dilemma ees, kes maksab kinni kulutatud tööaja, tellitud mittesobivad jupid ja kuidas see asi üldse tagasi kokku ja liikuma saada. Sarnaseid juhtumeid on käesolevast kevadest meil juba 2tk ja iga aastaga tuleb juurde.

Edasise moraalilugemise asemel 2 soovitust:

  1. Kasuta võimalikult palju algupärast ja konkreetse ja õige mudeli juppe (olgugi, et maksad rohkem)
  2. Kui kunagi müüd, siis teavita uut omanikku, et pool tsiklit on üks mudel ja teine pool teine ning nende vahel veel kohaliku meistrimehe detailid, siis on teenindusel vähemalt mingigi alginfo planeerida 2x pikem ajakulu või üldse mitte töösse võtta sellelaadset hübriidi.

Sellest teemast järeldub tegelikult täitsa uus teema, mis eriti käesoleval "istunkodusjategelenhobidega" kevadel aktuaalne. Mitmed inimesed on ostnud endile paari tuhandega esiotsa laksuga tsikli õndsas lootuses, et nagu autodelegi on jupid odavad ja romulad iga nurga peal. Paraku jäävad enamus taastamisi pidama arusaamisesse, et samapalju kui kulus tsiklile või rohkemgi kulub nüüd uute juppide peale. Valikuid on kolm: a) teen südame kõvaks ja maksan kooliraha ning teen korraliku pilli või b) nagu see käesolev teema või c) panen "Leedut" ja lapin kokku käepäraste vahenditega "tati ja tahtejõuga". Igaüks valib neist kolkmest oma lähenemise... :-)

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Hr.Nõel
Toetajaliige
Postitusi: 1418
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 98 korda

Re: WoBaku: Aprilia Dorsoduro900 -18

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel » 16 Mai 2020, 12:42

Kui omanik/kohalik meister otsustab seda ratast kunagi müüa, siis viisakas oleks ka see teema kohe rattaga kaasa anda.

Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

Teema algataja
WoBaku
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Apr 2020, 11:52
Tsikkel: Aprilia Dorsoduro 900
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 4 korda

Re: WoBaku: Aprilia Dorsoduro900 -18

Lugemata postitus Postitas WoBaku » 17 Mai 2020, 10:58

Streetmoto - sõnum arusaadav ja mõistlik. Projekti mõte minujaoks ongi pigem eneseharimine. Tundus mõistlik variant katkist masinat lahata ja remontida kui uut ja tervet hakata põhjalikult uudistama. Müügiplaani pole veel tekkinud - kindlasti pole tegemist "müügiks korda" projektiga.
Jätan soovitused meelde ja tundub tõesti mõistlikum lasta treialil see keere sinna lõpuni teha ja ongi tegemist originaal lahendusega.

Hr.Nõel kirjutas:
16 Mai 2020, 12:42

Kui omanik/kohalik meister otsustab seda ratast kunagi müüa, siis viisakas oleks ka see teema kohe rattaga kaasa anda.

...kui kunagi peaks selline aeg tekkima siis tundub mõistlik tõesti. Esijalgu ehitan siiski masina omale


morse
Postitusi: 643
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 72 korda
Tänatud: 90 korda

Re: WoBaku: Aprilia Dorsoduro900 -18

Lugemata postitus Postitas morse » 17 Mai 2020, 14:12

Ei jää tunnet, et teemaalgataja tahaks nahka teha. Seibi asemel oli ju plaanis ikka treiali juures ära käia jne. Hoiame pöialt, et saab hea ratas.

Aga Neeme jutul jah iva sees. Müüsin ühe LC4ja, millele olin olude sunnil väga lähedaselt mudelilt võtnud (parema) mootori. Olgugi, et rattad olid väga sarnased, tuli siiski päris mitu sõlme ühelt teisele ringi tõsta (mootori kinnitused jmt istus 100%). Ilma igasuguse treimise ja custom juppideta tekkis päris pikk nimekiri asjadest, mis ei ole enam täpselt margikohased. Andsin omanikule loetelu, kuhu olin nii täpselt kui võimalik kirja pannud, kumma ratta varuosa peaks vajadusel otsima. Nüüd juba tekkis olukord, kus uus omanik pidi ühte tihendit vahetama ja ta küsis igaks juhuks veel otse minu käest ka üle, et mitte eksida (oleks ta ratta passi järgi juppi küsinud, siis oleks segadust omajagu olnud).

Soovitus oleks kohe üles kirjutada (loeteluna). Bikeri teema ega tagantjärgi kirjutatud jutt ei pruugi kõiki detaile kajastada.

Edu! Ilus ratas tuleb!

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1431
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 178 korda
Tänatud: 320 korda

Re: WoBaku: Aprilia Dorsoduro900 -18

Lugemata postitus Postitas Jesper » 17 Mai 2020, 15:31

Nojah, kahe otsaga asi - esimese hooga on mugav küll, kui kõik käib üks-kaks kataloogi järgi, aga kui pikas perspektiivis realiseerub see tootjate, esinduste ja esinduselaadsete toodete märg unenägu, et sõidukite külge tohib juppe panna ainult VIN-koodi ja kataloogi alusel ning kõik muu on pähpähh, siis no põrgut, võtan joonelt enduroka ja põrutan (okok, tegelt tassin) kakrass barrikaadide otsa röökima. Ega ma selle pärast poes ei käi, et ma Peetri ja Jälgimäe külasid kaardilt üles ei leia, ikka selle pärast, et tehased tihtipeale ei ole oma suures tarkuses kõige optimaalsemaid vidinaid kasutanud, olgu optimumi definitsiooniks siis jõudlus, vastupidavus või hind, vastavalt kuidas parajasti vajadus kujunenud on.

Fixuses ma pidin juba korra häält tõstma, et letitagusele olendile selgeks teha - kuna mu auto koosneb umbes viie eri mudeli pulkadest (millest märgatava osa on nad aegade jooksul ise mulle müünud), siis laiskade moel registreerimisnumbri järgi "õiget juppi" tellides olen ma järgmine päev vihasena tagasi nagu viis kopikat. Õnneks mõistus seekord veel võitis ja kõik siiski laabus, anoh napikas krt.


morse
Postitusi: 643
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 72 korda
Tänatud: 90 korda

Re: WoBaku: Aprilia Dorsoduro900 -18

Lugemata postitus Postitas morse » 17 Mai 2020, 16:36

Jesper kirjutas:
17 Mai 2020, 15:31

Nojah, kahe otsaga asi - esimese hooga on mugav küll, kui kõik käib üks-kaks kataloogi järgi, aga kui pikas perspektiivis realiseerub see tootjate, esinduste ja esinduselaadsete toodete märg unenägu, et sõidukite külge tohib juppe panna ainult VIN-koodi ja kataloogi alusel ning kõik muu on pähpähh, siis no põrgut, võtan joonelt enduroka ja põrutan (okok, tegelt tassin) kakrass barrikaadide otsa röökima. Ega ma selle pärast poes ei käi, et ma Peetri ja Jälgimäe külasid kaardilt üles ei leia, ikka selle pärast, et tehased tihtipeale ei ole oma suures tarkuses kõige optimaalsemaid vidinaid kasutanud, olgu optimumi definitsiooniks siis jõudlus, vastupidavus või hind, vastavalt kuidas parajasti vajadus kujunenud on.

Fixuses ma pidin juba korra häält tõstma, et letitagusele olendile selgeks teha - kuna mu auto koosneb umbes viie eri mudeli pulkadest (millest märgatava osa on nad aegade jooksul ise mulle müünud), siis laiskade moel registreerimisnumbri järgi "õiget juppi" tellides olen ma järgmine päev vihasena tagasi nagu viis kopikat. Õnneks mõistus seekord veel võitis ja kõik siiski laabus, anoh napikas krt.

Kõigega nõus! Aga sinu autot ära osta ei tahaks :D

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1164
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 119 korda

Re: WoBaku: Aprilia Dorsoduro900 -18

Lugemata postitus Postitas Krl » 17 Mai 2020, 17:06

Mismoodi see Fixusemeeste peale karjumine välja nägi. Äkki saaks mingi pikema loo selle kohta kirja panna.
Kas konflikti algpõhjus oli tõesti see, et austatud foorumiksutaja läks poodi, ütles, et soovib ala 2010aasta passatile tagumisi vedrusid, aga letitagused mehed, selle asemel et pakkuda õigeid vedrusid(kuna sellele passatil on juba viimased 3 aastat alla transporteri sillad) pakkusid ikka nagu mingid debiilikud, sellele 2010 aasta passati vedrusid?

Või läks foorumiksautaja Fixusesse transporteri vedru koodiga ja siis Fixusemehed ei tahtnud talle koodi järgi küsitud asja müüa, enne kui ähvardati neile üle leti lõuga anda?

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1431
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 178 korda
Tänatud: 320 korda

Re: WoBaku: Aprilia Dorsoduro900 -18

Lugemata postitus Postitas Jesper » 17 Mai 2020, 17:24

morse kirjutas:
17 Mai 2020, 16:36

Aga sinu autot ära osta ei tahaks :D

Noh, kuna samakiire sünnipärase võidusõiduauto hinnal on üks null rohkem kui minu künal, siis põhimõtteliselt ongi see teema, et kas võtta need vahendid mis sul on, aretada ja kombineerida ja ehitada ja möllata, et siiski sõita, või siis elu lõpuni unistada, et oleks sõitnud kui... Ega teemaalgataja ka ju ei risttolmendaks neid itaallasi, kui jooksva aastakäigu esinduserattast jõud üle käiks.

Kasutaja avatar

Teema algataja
WoBaku
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Apr 2020, 11:52
Tsikkel: Aprilia Dorsoduro 900
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 4 korda

Re: WoBaku: Aprilia Dorsoduro900 -18

Lugemata postitus Postitas WoBaku » 20 Mai 2020, 09:48

Valan veel õli tulle ja vabandan esinduse mehaanikute ees, kes ilmselt minu dilemmat ei jaga.
Lühidalt ma arvan, et Dorsoduro esiots on pisut inetu. Võimalik, et aitaks mingi värvilahendus aga mõtlesin ka, et ehk paigaldada hoopis midagi muud ette. Näiteks Ducati Hypermotard. Jutt käib siis esiporikast ja maskist koos tulega.

Kuna sellel rattal need detailid sootuks puuduvad ja pistik on ka puruks siis ma ei näe probleemi paigaldada sinna ükskõik mida.
Andke nõu, mis te arvate.

Eeetilisest vaatevinklist tean, et see on suur patt, et originaalina ei hoia. Uurin lihtsalt erinevaid lahendusi enne kui suure summa jälle hakkama panen.

Dorsoduro ninast näeb pilti eelpool, Hypermotard selline:

Pilt




Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”