Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
saarlane
Postitusi: 187
Liitunud: 08 Dets 2003, 18:24
Tänatud: 20 korda

Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas saarlane » 08 Sept 2020, 22:29

Tere!

Alates 02.09.2020 võib meie teedel, eelkõige esialgu Tallinnas, näha legaalselt liikvel ühte uut isevalmistatud sõidukit. Sõbrad-tuttavad on läbi FB juba ehituse ja nüanssidega kursis. Teemat polegi seepärast enne siia teinud, et "pole enne mõtet kaagutada kui muna munetud".
Inglise keeles on neil sõidukitel oma nimetus- "reverse trike", eesti keeles päris õiget nimetust polegi, tagurpidi trike kõlab suts tobedalt. Kasutusel ongi lühend RT ja ka minu masinale sai mudeliks see pandud, RT-1.
Tegu peaks olema ilmselt esimese taolise Eestis registrisse pandud sõidukiga.
Idee sai alguse 2018a kui netis nägin seda videot: https://www.youtube.com/watch?v=3ll0KR3qAiQ. Kuna vedelemas oli ka paar doonoriks sobivat Golf III-e, siis saigi ehitus alguse. Tsikli doonoriks on 2010a Suzuki GSF1250.
Vahelduva eduga võttis siis kogu projekt aega natuke üle 2,5a.
Kuna siia pilte ei osanud laadida, siis lisan ülevaate slaididena:

Lugupidamisega, saarlane




red buell
Postitusi: 177
Liitunud: 08 Apr 2005, 14:58
Tsikkel: BMW R1200R,Ducati 900SS,HD Spo
Asukoht: Mähe, Pirita
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 97 korda

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas red buell » 09 Sept 2020, 10:07

Tõsine projekt. Kas arvele võtmine läks libedalt või oli jamasid kah?

Tsiklite elektritööd ja alarmid. Tsiklite ümberehitus. Tel:51O73O5
https://www.facebook.com/MotoSpirit-190392434636735/
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7474
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 160 korda
Tänatud: 224 korda
Kontakt:

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas mx77 » 09 Sept 2020, 11:08

Mul on trikedega seoses alati vaid üks küsimus - milleks?

PS. Mitte et ma kuidagi tahaks ehitajat maha teha - väga korralik töö!


aadu
Postitusi: 28
Liitunud: 29 Aug 2017, 21:15
Tsikkel: Kawasaki kle500, Izh Ju2k
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas aadu » 09 Sept 2020, 11:22

mx77 kirjutas:
09 Sept 2020, 11:08

Mul on trikedega seoses alati vaid üks küsimus - milleks?

PS. Mitte et ma kuidagi tahaks ehitajat maha teha - väga korralik töö!

Tean päris mitut meest, kes tervislikel põhjustel enam kaherattalise selga ei roni, aga kolmesega saab koos kamraadidega sõitmas käia ikka.

See RT päris pikk tundub ikka.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8366
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 103 korda
Tänatud: 232 korda
Kontakt:

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas Piipz » 09 Sept 2020, 11:24

Nii äge töö, et saarlasele teen erandi, muidu ma neile Can Am'i meestele ei lehvita :D

Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Peet
Postitusi: 178
Liitunud: 21 Apr 2013, 14:38
Tsikkel: suur VeeTorm
Asukoht: Tallinn/Soodla
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas Peet » 09 Sept 2020, 11:35

Lahe töö!
Puht lambist tekkis tehniline küs, et kas sellisele targurpidikäiku saab külge pookida? Tsikli lükkad parkimiskohast vabalt välja, aga see nati ebamugav ei ole tõugata ja roolida?


kristjankk
Postitusi: 59
Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas kristjankk » 09 Sept 2020, 12:58

Suurtel tsiklitel on tagurpidikäik tekitatud enamasti starteri kaudu. Vaevalt, et selle mootori starteri juure annaks mingit ülekannet ehitada, aga kindlasti oleks võimalik sinna muul moel mingi elektriline tagurpidikäik külge pookida, kui vaja peaks olema.


morse
Postitusi: 768
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 104 korda

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas morse » 09 Sept 2020, 13:53

Väga omapärane. Korralik projekt. Kaks küsimust:

  1. Kas ketiga roolimine on hea?
  2. Kui kuuma annad, kas lendab külg ees kurvi ja on hästi juhitav?

joel
Postitusi: 1554
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 53 korda

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas joel » 09 Sept 2020, 17:17

Mis tunne on esirattaga läbi lombi sõita? :D

Joel

Teema algataja
saarlane
Postitusi: 187
Liitunud: 08 Dets 2003, 18:24
Tänatud: 20 korda

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas saarlane » 09 Sept 2020, 22:32

Tervitus!

See teema sai paljuski tehtud seepärast, et näidata, et saab küll kui tahta. Ja natuke lahti kirjeldada kogu protsessi. NB! Samas on iga ehitus erinev ja eriline, lähtuda ikkagi seadustest , mitte minu toodud infost.
Enne ehitamist sai vaid uuritud toruraami materjali ja keevituse nõuete kohta. Tol hetkel ja ka praegu ei ole materjalile eri nõudeid ja ka keevitajale mitte. Tsiteerin vastust 2018a jaanuarist: "Üksikkorras valmistatud L kategooria sõiduki raami materjal ja ehitus ei ole õigusaktides reguleeritud.
Ekspertide teenust Maanteeamet enam ei kasuta. Sõiduki vastavust tehnonõuetele kontrollitakse üksiksõiduki kinnituse käigus."

Minu trike on tehtud kõige lihtsamast S235 tõmmatud torust ja ka ise kokku keevitatud tavalise MIG keevitusega.
Lisaks sai tehtud eeltöö tehnonõudeid uuesti läbi sirvides ja enda jaoks vastava kategooria (L5E) nõuete kokkuvõtte tegemine. Uuesti seetõttu, et õnneks-kahjuks on mul 5a ARK töötamise kogemust ( küll juba üle 15a tagasi) ja natuke tean kust ja mida vaadata.

Üksiktüübikinnituse ja registreerimise jaoks tuli teha lisaks järgnevat:

  1. Raami tööjoonised ja fotod ehituse erinevatest etappidest;
  2. Seletuskiri;
    Seletuskirjas tuleb ära näidata kelle poolt ja millise perioodi jooksul sõiduk valmistati, millised osad ise valmistati ja millised osteti.
  3. Mootori soetamist tõendava dokumendi koopia;
  4. Fotod eest-, külg- ja tagantvaates;
  5. Üksikkinnituse riigilõivu 205.- tasumist tõendava maksekorralduse koopia;
    Lisaks tegin kerged eskiisid rooli-ja vedrustuse geomeetriast. Kuna üritasin säilitada Golf III esitelje geomeetriat, siis sealt ka andmed.

Veel tuli esitada sõiduki kaalumistõend ning müra, heitmete ja pidurite kontrollimise väljatrükid.
Kaalumine toimus Metroserdis, muud eeltoodud kontrollid teeb ära TÜV.

Proovin kõigile vastata ka:

Arvele võtt hiljem läks suht libedalt. Reaalselt veetsin reg.eelses ülevaatuses ca kolm tundi. Ümber tuli teha tagatulede asetus ja esikaitserauale plastkorgid otsa. Tulede asetust kahjuks üheselt eestikeelsetest nõuetest välja ei tulnud ja aluseks siis eurodirektiivid. Aga õnneks oli see vaid max paari tunnine töö lisa.

Milleks? Täiesti õigustatud küsimus. Nu meil on pikad pimedad talveõhtud, mul on käed otsas ja inimesel peab mingi hobi olema. Mulle lihtsalt meeldib ise asju valmistada. Kaherattaline tsikkel on ka olemas, sõitnud olen alates 2002a-st. Pere, töö, maamaja, corona jne kõrvalt leiab ka sellise hobi jaoks aega. :P

Kahjuks on jah, minu RT teljevahe natuke liiga pikk, üritasin GOLF teljevahet säilitada kuid on sellele ca +10cm. Masina enda pikkus ei sega. Äkki järgmine versioon tuleb kompaktsem, naine ütles kohe, et tehku ma juba kohe kahekohaline...

Tagurpidikäigu saab aretada. Põhiliselt kasutusel RT-del kolm versiooni: spets vahekast, hammasrattaga elektrimootor ketiga haakumisse või siis elektrimootoril kummiratas vastu rehvi pöörlema. Ma tegin juhtmevalmiduse selleks viimaseks versiooniks ära, äkki talvel nokitsen selle kallal. Hetkel käib jalg raami vahel välja ja lükkan tagurpidi, või siis üldse kõrval seistes nagu tava ratast. Kergelt veereb.

Ketiga roolimine ei ole ilmselgelt parim valik, aga kuna minu esialgne eesmärk oli kasutada võimalikult palju juppe doonoritelt, siis Golf-i ja ka enamuste tavasõidukite roolilati ehitus on selline, et muudmoodi ei saanud. Samas kettülekanne annab võimaluse muuta ülekande vajadusel kiiremaks vaid hammasrataste suhte muutmisega. Ketile tuleb veel eraldi pingutus ja mingid katted peale.
"Kuuma" andmine- kahjuks polegi reaalselt veel tänaval sõitnud, pole lihtsalt ilma olnud. Mõned km sõitu on tulnud kolmel erineval siseplatsil sõites, masin ON väga äkiline, gaasipedaali tundlikkust võtsin peale esimest proovisõitu kohe 50% maha pedaali jõu õla muutmisega. Jah, spinni on ülilihtne teha. Tagarehv peaks tegelikult ca kaks korda laiem olema, hetkel 205/45R17 originaalveljel.

Lombist ei ole hea läbi sõita, isegi mitte väikesel kiirusel, proovitud. See on sellises konditsioonis ikkagi täiesti kuiva ilma sõiduk.

Lugupidamisega, saarlane

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7474
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 160 korda
Tänatud: 224 korda
Kontakt:

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas mx77 » 10 Sept 2020, 08:49

Kas neljarattalise tegemine oleks halb mõte olnud, või tekitab jäik tagasild probleeme?
Ma tean, et ehitatakse palju bagisid superbike mootoriga aga pole aimu, kuidas nende tagasilla lahendus on tehtud.

Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1723
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 113 korda
Tänatud: 196 korda

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas Maaks » 10 Sept 2020, 12:18

Lihtsalt teoreetiline jutt. Jäik sild asfaldil ei ole kindlasti hea mõte, kui ei ole just driftimiseks tehtud sõiduk. Kui mootor piki keerata, siis saaks kasutada mõne linnamaasturi tagasilda edukalt - 4-rattalisel sõidukil siis.
Aga asjast kah, kes selle torudest koostatud raami kaalunumbrit kah oskab RT valmistaja öelda? Eemalt vaadates oleks saanud sealt natuke kaalu säästa, aga kui niikuinii on väga äkiline, siis pole ilmselt vajadust :-)
PS Kiiruse tunnetamine sõltub otseselt istme kõrgusest.

Garaažis: Pannoonia 250TLF, Müüa:Yamaha FZS 600, Yamaha FZ8-SA
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/

Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 133
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 22 korda

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas Irual » 10 Sept 2020, 13:52

mx77 kirjutas:
10 Sept 2020, 08:49

Kas neljarattalise tegemine oleks halb mõte olnud, või tekitab jäik tagasild probleeme?
Ma tean, et ehitatakse palju bagisid superbike mootoriga aga pole aimu, kuidas nende tagasilla lahendus on tehtud.

Bagi tagasild on tavaliselt ilma diffrita nagu kardil, sõltumatu vedrustuse tarbeks liigendid vahel. Mõni on reguleeritava läbilibiseva siduri ka vahele pannud. 4-vedu on bagil ka ketiga, suhet reguleeritakse hammakatega.

Edu, L


Kiks
Toetajaliige
Postitusi: 44
Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
Tsikkel: zr-7, nc700sd
Tänatud: 1 kord

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas Kiks » 10 Sept 2020, 14:38

Kena tükk. Küsimus ka - kas tooli taga peidus olev radikas saab piisava jahutuse? Näidis videos oli kaks eraldi radikat külgedel toodud.


Teema algataja
saarlane
Postitusi: 187
Liitunud: 08 Dets 2003, 18:24
Tänatud: 20 korda

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas saarlane » 10 Sept 2020, 20:23

Tervitus!

Neljarattalist ei olnud plaanis ehitada.Siis juba mõtekas difriga, jnejne. A see on juba hoopis teine teema ja ehitus.

Pidamise mõttes oleks võinud teha kas laia kiige ja rehvi või korra käis mõte ka peast, et teha nn. topeltratas, a mõlemad lahendused oleks ehituse oluliselt keerulisemaks teinud.

Toruraam eraldi jäi kahjuks kaalumata. A ilmselt jääb ta alla 100 kilo, pigem siuke 80kg, sest värvima viies tuli seda möned korrad maast üksi tõsta ja balansis hoida.
Kaalu ei jälginud üldse, köik, mis vaja, läks ka külge. Istmega on see lugu, et kallist madalat korvistet ei raatsinud esialgu osta, kasutatud ei leidnud ja kuna ta nagunii on suht jäiga vedrustusega, siis polster p...e all on vaid lisamugavus. Samas pole välistatud, et madalam korviste kunagi tuleb, paak ei tohiks ka segama jääda, sest siis on põlved nagunii rohkem nö taeva poole. RT on ehitatud minu mõõtude järgi (168cm ja suht kõhuvaba versioon), minul on iste täiesti ees asendis, saab ca 7cm tahapoole ka liigutada. Paak on jalge ees-all seetõttu , et raskuskese madalal hoida.

Radikas: külge sai see, mis oli olemas, tutikas sõiduauto radikas. Jah, on teine liiga väikese õhuvahega vaheseina pool kuid eks teekatsetused näitavad probleemid kätte. Kui kipub üle kuumenema, siis on variandid: tuulekogujad-suunajad külgedele, vaheseinale-kuumakaitsele mingid avad sisse, suurem ventilaator ja suunaja, radikat natuke tahapoole liigutada, jne.

Lugupidamisega, saarlane.


Teema algataja
saarlane
Postitusi: 187
Liitunud: 08 Dets 2003, 18:24
Tänatud: 20 korda

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas saarlane » 11 Sept 2020, 22:33

Õhtust!

Täna õhtul sai siis esimene proovisõit ka tänaval ja maanteel tehtud. Liigub väga teravalt, väga veel ei julge vajutada, korra nägin 140 spidol ära. Üllatavalt hästi püsib teel. Mootoril on ikka meeletult momenti, tahab harjumist, et liiga kõrge käiguga ei sõidaks...Tegin väikese tiiru Haabersti ringist Paldiski mnt-d mööda välja ja siis Tabasallu ning tagasi. Kolmesele pundile "mammutitele" viskasin kätt, need ei saand vist alul arugi , et tsikkel tuleb vastu :P...
Probleeme ikka ka: linna tagasi tulles suri Kakumäe Selveri foori tagant kohalt minnes kogemata välja ja enam käima ei saand, aku liiga tühi.
Õnneks tuli sõber aitas välja, tõime juhtmed, poolest pöördest käima ja garagesse sõites tagasi.
Nüüd peab esiteks laadimise üle kontrollima, ees säravad kaks H4 pirni, äkki on ka voolutarve liiga suur ja ei jõua laadida. Aku võis muidugi enne ka liiga tühi olla, pole sõita saanudki, ainult käivitamine ja proovimine. Tagantjärele tarkusena oleks pidanud esimesele testile kohe saateauto kaasa võtma, a nuh, julge hundi rinnad on rasvased...
Trakside rihmaotsad tuleb kinni teipida, laperdavad lahtiselt. Muid probleeme ei täheldanudki.
Kuumaks ei läinud, ventilaatorit ka tööle ei saanud.
FUN

Lugupidamisega, saarlane.

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1705
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 63 korda
Kontakt:

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas bitter » 14 Sept 2020, 15:02

On sul kaalujaotusest ka mingi ettekujutus? Rehvimõõdud? Pildi peal tundub, et rehvilaiused on enamvähem samasse auku. Kui kaalujaotus koos juhiga on (näiteks) ca 50/50, siis esirehvid ei peaks tagarehviga samas laiuses olema, võiksid enamvähem poole kitsamad olla... Muidugi juhul kui eesmärk on stabiilselt sõita ja mitte igal võimalusel saba liputada.


Teema algataja
saarlane
Postitusi: 187
Liitunud: 08 Dets 2003, 18:24
Tänatud: 20 korda

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas saarlane » 14 Sept 2020, 18:45

Tervitus.

Kaalujaotus on ilusti piltidel välja toodud, seda küll siis juhita. Rehvid ees 185/60 R14, taga hetkel 205/45 R17. Taha laiem ei mahu, kõrgem profiil tuleb natuke.

Lugupidamisega, saarlane.


Teema algataja
saarlane
Postitusi: 187
Liitunud: 08 Dets 2003, 18:24
Tänatud: 20 korda

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas saarlane » 24 Sept 2020, 20:18

Tervitus.

Täna sai lõpuks laadimist mõõdetud:
Koormuseta tühikäigul ca 14,3V, 5000p/min ca 14,6V
Koormusega (lähituled ja gabariidid) tühikäigul 13,8V, 5000p/min ca 14,3V.
Manuaal annab lubatud vahemikuks 14,0...15,5V.
Ehk siis madalal pöördel põristades ja tühikäigul linnas foori taga tiksudes ei lae väga akut.
Täna võtsin ligi LED H4-d, nimivõimsus ühel 25W, koormus langeb poole võrra. Need tuleb nüüd korpustesse ära mahutada.

Lugupidamisega, saarlane.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5589
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1214 korda
Tänatud: 270 korda

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 24 Sept 2020, 21:40

saarlane kirjutas:
24 Sept 2020, 20:18

Tervitus.

Täna sai lõpuks laadimist mõõdetud:
Koormuseta tühikäigul ca 14,3V, 5000p/min ca 14,6V
Koormusega (lähituled ja gabariidid) tühikäigul 13,8V, 5000p/min ca 14,3V.
Manuaal annab lubatud vahemikuks 14,0...15,5V.
Ehk siis madalal pöördel põristades ja tühikäigul linnas foori taga tiksudes ei lae väga akut.
Täna võtsin ligi LED H4-d, nimivõimsus ühel 25W, koormus langeb poole võrra. Need tuleb nüüd korpustesse ära mahutada.

Lugupidamisega, saarlane.

Numbrite järgi nagu midagi valesti ju pole ehk minu rattal laeb umbes sama moodi. Kas aku ise on uus või juba enne kasutatud? Siin foorumis just üks starteri teema muutus akuvahetuse teemaks.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
saarlane
Postitusi: 187
Liitunud: 08 Dets 2003, 18:24
Tänatud: 20 korda

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas saarlane » 25 Sept 2020, 20:42

Tervitus.

Talvel ja kevadel sai ostetud kaks identset akut, ampertundide järgi sama, mis GSF-il originaalis. Esimene läks kevadiste sõitude järel Honda NC700X peale (selle aku siis suri peale 8a kasutust) ja teine siis trike peale. Regulaarselt laetud, tühjana pole hoidnud, seega aku poolest võiks kõik ok olla. Mudeliks YTX12A-BS, tootjaks Euroglobe. Honda ka enamus aega seisab, seal peal probleemi selle akuga pole.
Täna said LED-id külge.
LED koos oma pirni küljes oleva jahutiga on õnneks täpselt sama pikk kui halogeen H4 koos pistikuga. Nii, et paigaldus 10-15 minutit kokku.

Laadimine: tühikäigul lähi-ja gabariidituledega 14,2...14,3V, 5000p/min 14,5...14,6V. Saab näha, kas see 0,5V mõjutab tõesti nii palju.

Eks nüüd tuleb lihtsalt katsetada.

Lugupidamisega, saarlane.


Teema algataja
saarlane
Postitusi: 187
Liitunud: 08 Dets 2003, 18:24
Tänatud: 20 korda

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas saarlane » 26 Sept 2020, 22:43

Tervitus.

Täna sai saateautoga tehtud ca 100km ring.
Laadimisega ei tohiks hetkel enam probleemi olla.Aku sai enne sõitu täis laetud, peale sõitu panin korra uuesti laadima, a aku ilusti täis.
Starteri võtsin ka korra maha, visuaalselt kõik heas korras, sellega ka süda rahul. Lisaks sai installeeritud digivoltmeeter, nüüd ka sõidu ajal reaalne pilt ees.
Jahutus tuleb paremaks teha, eks see oli ette ka näha. Ventikas undab pidevalt, korra nägin temperatuuri punase hoiatustule ka ära Keila vahel.Nüüd tuleb üks või mitu eelkirjeldatud lahendustest käiku lasta.

Lugupidamisega, saarlane.


Turist
Postitusi: 211
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas Turist » 27 Sept 2020, 01:09

saarlane kirjutas:
11 Sept 2020, 22:33

Nüüd peab esiteks laadimise üle kontrollima, ees säravad kaks H4 pirni, äkki on ka voolutarve liiga suur ja ei jõua laadida.

Süsteem on ikka nii, et käivitamise hetkeks tulede vool kaob ära (või on tulede automaatlülitus ja ei hakkagi enne põlema kui mootor käib)?


Teema algataja
saarlane
Postitusi: 187
Liitunud: 08 Dets 2003, 18:24
Tänatud: 20 korda

Re: Reverse trike, RT-1, 2020, saarlane

Lugemata postitus Postitas saarlane » 27 Sept 2020, 20:35

Tere.

Golf III tulede lüliti ja kõik roolisambal olevad lülitid (ohutuled, suunatuled, lähitulede-kaugtulede ümberlülitus) on nö "paaritatud" GSF elektriskeemiga. GSF-ilt on vaid display ja käivitus-suretuslüliti.

Golfi tulede lülitil on nagu ikka kolm asendit, tuled ei põle, parktuled ja parktuled+esituled.

Käivitamine toimub 99% tuled väljalülitatud asendis. Hetkel peast ei tea, kas ta lülitab käivitamisel ka tuled maha, peab üle vaatama.

GSF elektriskeemis igatahes tulesid täiesti välja lülitada ei saa, lülitit mul ennast enam alles pole, et seda kontrollida.

A see selleks, see ei mõjuta laadimist vaid käivitamist. Kui aku juba tühi, siis ka ilma tuledeta ta käima ei lähe, testitud korduvalt.

Lugupidamisega, saarlane.

Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”