Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 3558
- Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
- Asukoht: Tallinn 5056777
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?
tere,
meenus, et mul on veel alles mu esimene mootorratas. Jawa 350 '71 aastast. Seisab teine kuskil nukralt. Kuna selle ratta mootorit ei õnnestunudki töökindlaks saada siis tuli mõte, et äkki paneks sinna mingi töökindlama mootori vahele. Ratas ise ju maru ilus, hea vahel sellega ringi sõita.
Mõttes oleks sinna vahele gs500'ja(juhul kui mahub) mootor panna. Ülejäänu tahaks niipalju originaaliks jätta kui vähegi saaks. Kuna ise suur tehnikamees pole, siis küsin, kas on mingi põhjus, miks selline lahendus üldse töötama ei peaks? Ja kas sellise projekti puhul, kus kiirused originaaliga võrreldes kasvavad, peaks ka pidurdussüsteemid ümber tegema? Ja mida veel muuta oleks vaja?
motokas
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
-
- Postitusi: 865
- Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
- Tsikkel: FZR
- Asukoht: tallinn/+
- Tänatud: 1 kord
Re: Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?
sinu ratas, sinu otsused! äkki proovid ikka ehedaks jawaks jätta, oleks vist rohkem silma/kõrva ilu.
arvatavalt leidub Eestimaal palju jawa pulki ja pudinaid, leiad ehk tuksuva mootorigi edu
Re: Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?
Kui siis mootor ainult vahel ära vahetada, koos elektroonikaga ja muude värkidega, mis ta tööle panevad.
Muud asjad juba rohkem sõitjas kinni, alla 120 km/h ringi rännata, siis ei pea ka vedrustust ega muud täiendama.
Arkist peaks ümberehitusloa ennem saama, äkki oleks mõtekas ülekandeid kiiremaks teha, siis lõhuks raami vähem, võimsuse vahe siiski parajalt suur.
Ahjaa, originaal jawa sumpasi veidi vabamaks vaja teha vast.
-
Teema algataja - Postitusi: 3558
- Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
- Asukoht: Tallinn 5056777
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?
speedvana kirjutas:sinu ratas, sinu otsused! äkki proovid ikka ehedaks jawaks jätta, oleks vist rohkem silma/kõrva ilu.
arvatavalt leidub Eestimaal palju jawa pulki ja pudinaid, leiad ehk tuksuva mootorigi edu
neid originaale on piisavalt aga sõitmas näeb neid vähe. Ma tahaks sõita ja lihtsalt käivitada. See jalaga udjamine ei tööta mu jaoks eriti. Originaal mootoreid saaks juurde ka aga ei taha.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Re: Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?
Ümberehitusnõuded keelavad rohkem kui 30% võimsama mootori paigaldamist, see olekski vast kõige suurem probleem. Teoreetiliselt võiks ju panna piiratud võimsusega GS500 mootori ja hiljem ... Lõpp-võimsus ise on suhteline suurus, sest ülekannetele mõjuvaks teguriks on pöördemoment.
Iga ümberehitusplaani A ja O on eelnevalt ARK-is vastava asjamehega kontakti võtta. Igasugu nõudeid on suht palju ...
Ümberehitus eeldab kindlasti raami tugevdamist, see on JAWA-l väga vedel. Pidurite tugevdamine on suhteline, sest juba pärast tänapäevaste pidurikatete paigaldamist on vahe nagu öö ja päev. Suurem probleem on asjaolu, et GS500-l on kettülekanne vasakul, JAWA-l paremal, samuti erinevate mõõtudega ketid. Ja kahetaktilise sumpsid ei sobi neljataktilisele kohe mitte.
Argo, kah 71" 350 JAWA omanik
Re: Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?
Põhiline ongi, kas näitajate poolest tohib paigaldada gs500 mootorit. Ülejäänud küsimused on lahendatavad...viis aastat tagasi sai pandud ižile 400ne yamaha mootor, samuti ülekanne teisel pool. Ei midagi ülemõistuse keerulist...va ARKist loa saamine. Ja selline ta sai
-
Teema algataja - Postitusi: 3558
- Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
- Asukoht: Tallinn 5056777
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?
wake kirjutas:Põhiline ongi, kas näitajate poolest tohib paigaldada gs500 mootorit. Ülejäänud küsimused on lahendatavad...viis aastat tagasi sai pandud ižile 400ne yamaha mootor, samuti ülekanne teisel pool. Ei midagi ülemõistuse keerulist...va ARKist loa saamine. Ja selline ta sai
Ütleme nii, et see, kas tohib on teisejärguline... küll sellega jõuab hiljem tegeleda.
Milliseid väiksmõõdulisi mootoreid seal veel kasutada võiks?
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?
Heh, siis on lahenduseks LC4 kone sinna vahele ajada .Kett on paremal pool
-
- Postitusi: 332
- Liitunud: 05 Apr 2005, 21:22
- Tänatud: 1 kord
Re: Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?
Olen näinud ühel Soome lehel izh 56´te millel on vana Honda cb 350 mootor peal. Jawadel kasutati rotaxit kunagi.
Re: Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?
Ma tegin kah enda esimese tsikli (Jawa 634 '80) korda. Seega omast kogemuste ja mõttearenduste põhjal julgen midagi arvata.
Miks mitte jätta mootor siiski originaaliks? See on täiesti vale arvamine, et Jawa muutub millekski paremaks, kui tsipa toekam mootor peale panna, ta on ikka sama kohmakas ja vanaaegne edasi. Kui paned peale teise mootori, siis sa vaid rikud ära vana, uunikumi-klassi lävepakku katsuva tsikli originaalse välimuse ja tunde ning teed käki, millega sa nagunii ei hakkaks sõitma ja ka tunne (ega hääl!) pole sama, mis vanasti.
Minu ettepanek: lase tsikkel töökorda teha. Mitte taastada tehaseoriginaaliks (kui see pole eesmärk omaette), aga nii, et mootor töötaks ja käigud lülituksid ja pidurid töötaksid. See originaalse Jawa käimalöömise-jama oli ka mul väga hingel ja seetõttu see ront omal ajal seisma jäi ja seetõttu ma teda tükk aega ei puutunud. Kuid siis ma leidsin, et mis seal ikka, tegin ühekordse investeeringu ja ostsin Jawale 12V kontaktivaba-akuvaba süütesüsteemi. See on nagu rusikas silmaauku sellise tsikli jaoks: töökindlus kasvas oluliselt (ei mingit süüte paikaajamist vm elektrijama), käivitub ükskõik mis hetkel max kolmandast vändalöögist, ei mingit muretsemist aku pärast. Nüüd on mul võimalus ajada umbes kolm korda aastas oma päris esimene tsikkel garaažist välja, lüüa käima, sõita väike ringike, mille käigus järjekordselt veendun, et oli ikka käkk tsikkel küll. Ja siis saan ta südamerahuga jätta järgmist korda ootama.
Kui huvi on, siis võin saata sulle selle süütesüsteemi poe lingi. Ja kui viisakalt palud, võin sulle Jaffiga sõita kah anda
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1935
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 136 korda
- Tänatud: 178 korda
- Kontakt:
Re: Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?
Motopaks kirjutas:Mõttes oleks sinna vahele gs500'ja(juhul kui mahub) mootor panna.
Seda vana-aegset konstruid ilma korraliku "retsimiseta" ei teosta kahjuks.(mul samuti üks punane needus kuuriall, juhtumisi sõbra 500-ne "ragulka" samuti) Pikkupidi ehk veel mahutab selle mootori ära kuid kõrgusega on asi halvasti, suzul nimelt on se paagialuse süvendiga kompenseeritud. Võrreldes Jawaga on mootor natukene laiem, teine suurem probleem on väljalase,
mis jääb toruraamile ette (kui tegu pole just 360 mudelitega, nn. vana jawa)
Soovitaks samuti vana ratta käivaks komplekteerida.
Juppe saab ka siit: http://www.jawa.ee/page7.html
Avo
-
- Postitusi: 266
- Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
- Tsikkel: Honda Transalp XL600V
- Asukoht: Tallinn ja Kehra
- Kontakt:
Re: Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?
Minu jawa 634 saab ka omale uueks mootoriks yamaha XS400, mingisugust üle mõistuse käivat ümberehitust polegi teha vaja.
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Re: Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?
sang kirjutas:käivitub ükskõik mis hetkel max kolmandast vändalöögist
Sama hästi käivitub ka ilma igasuguse super puper elektoonikata.
Re: Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?
Sama hästi käivitub ka ilma igasuguse super puper elektoonikata.
Soovin õnne. Mu Jawal oli vaja iga 500km tagant süüdet õigeks panna ja see ei läinud paremaks, kui ostsin tutika süüteplaadi ja geneka. Kontaktsüüde on üleeilne päev ja enda olemuselt ebatöökindel. Pealegi, 634 originaalne 6V elektrisüsteem on pärit ajast, mil tsiklitel ei pidanud päevasel sõidul tuled põlema, genekas on liiga nõrk et suudaks näiteks linnasõidul akut normaalselt laadida. Kui eesmärk pole originaalsus vaid mugavus, on kontaktivaba süüde igast asendit parem. Ei ole seal mingit hüperelektroonikat, teine genekas läheb peale pluss alaldi ja ongi sisuliselt kõik. Hea on see, et pole liikuvaid osi (kontaktid, süüteplaat tervikuna, relee-regulaator), mis võiks vigu põhjustada.
Kui rääkida hüper-supereletroonikast, siis oleks selleks näiteks süütehetke muutev plokk, pöörete tõustes eelsüütenurk suureneks. Ka sellist asja müüakse ja see teeb Jaffist kindlasti lennuki
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?
Ei ole nõus, nagu ei töötanuks vana Jawa süütesüsteem töökindlalt. Mul vana 350/360 siiamaani alles ja see on eluaeg paugupill olnud, kuni mootor tihe. Süüdet oli kasulik sättida kord aastas, hooaja keskel mina seda näppima ei pidanud. Kontaktplaadil oli vaid see probleem, et ta oli pehmevõitu, st kinnituskruvi kinnikeeramisel ei olnud hea hulluks minna. Samas, nõrgalt keerasid, võis juhtuda, et parema silindri süüde läks paigast. Vasakuga ei juhtunud seda kunagi. Paikaajamisel oli muidugi see häda, et kui lahtise kruviga oli paigas, siis kinni keeramise järel enam ei olnud, st tuli alati katsetada, et õige saab. Põgusa harjutamise järel tekib sellest lisaajakulu paar minutit. Teine asi, mida polnud hea unustada, oli kontakti viltpadja õlitamine. Aga see andis endast vilistades ka ise teada.
Ei saa ka väita, nagu olnuks just minul eriti õnnestunud genekas ja kontaktsüüde. Originaalgenekas oli tal 45 W - vähe, aga töötas priimalt. Mingil hetkel sebisin peale uuema Jawa 75 W (vist esimese nn uue Jawa oma) geneka ja käib ka see kui kuninga m... ning jõuab ka selle masinakese elektrisüsteemi ära toita ning aku laadida. Kontakte ja plaate ka vahetatud, kordagi ei olnud probleeme. Masin sõitnud üle 100 tuhande.
Süüte paikaajamine ka töö, kus häda korral saab hakkama kruvikeeraja, lepapulga (OK, mul oli algul küünlast tehtud jurakas, hiljem indikaatorkell) ja küünlavõtmega. Ah jah, üks mutrivõti oli ka vajalik, et väntvõlli edasi keerata ja kaliiber, et kontaktivahe eelnevalt õigeks seada. Testrit kasutasin isegi garaazhis vaid siis, kui see käepärast oli. Muul ajal indikaatorist jälgisid kolvi asendit. Küünal oli mootorist maas, aga piibus. Enne õiget hetke panid süüte sisse ja siis keerasid väntvõlli edasi, kuni sädeme laks käis. Kui oli õigel hetkel, siis oligi kõik. Hiljem sai samamoodi ka Moskvitsi süüdet seatud - no toimib. Mõned kasutasid suitsupaberit kontaktide vahel.
Kokkuvõttes, kontaktivaba süütesüsteem on loomulikult parem, aga kontaktsüütel pole ka häda midagi, kui räägime igapäevasest tavakasutusest. Kui mootor ei käivitu, on probleem mujal. Mootori kuludes tahtis ta rohkem tampimist. Vahetasin rõngad ära ja läks jälle laksust. Karburaator kulub ka uskumatult, ka see loeb. Simmerlingid, kui pole korralikult tihedad, loevad, kuni mittekäivitumiseni välja jne. Süütesüsteem aga - see on raudselt VÄIKSEIM SÜÜDLANE.
Re: Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?
Mäletamistmööda oli sagedase süütereguleerimise vajaduse üks põhjuseid väntvõll. Nimelt, kui vänt ei olnud hästi tsentreeritud, siis said kontaktid rohkem "vatti" ja süüde läks tihedamini paigast ära. Tallinnas Veerenni tänava teeninduses oli tsentreerimispink olemas ja kui vänt oli seal hästi tsentrisse pandud ja mootori kokkupanek ei toimunud just valdavalt kuvaldaga, siis süüde püsis kaua õige.
Ja teemasse, mina ka ei soovitaks mingit muud mootorit peale aretada. Leiad kindlasti mehe, kes probleemideta originaalmootori töökindlaks teeb. Äärmisel juhul aretaks peale mingi kuulikindla süüte ja geneka, kuigi korralikud originaalid on ka piisavalt töökindlad.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?
Andrezil õigus. Vändalaagrid kuulusid vahetamisele kohe, kui "mölisema" hakkasid. Vastasel korral rikkus ka vända enda ning väsitas ära simmerid - need enam ei pidanud ja siis ka masin ei käivitunud korralikult.
Tallinnas Baroses oli neil lausa elustatud Jawa mootor müüa. Ja juppe saab sealt ka. Pooldan originaalmootoriga asja, kui tegu pole just sihiliku pulliprojektiga.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.