Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1985
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
valgustavad küll pimedas ka aga tibakene siiski halvemini kui tavapirn.
aga ööseks võid panna xenoni 35W võtab ka vähem voolu kui tavapirn - küll on suurem hetkeline käivitusvool
aga ööseks võid panna xenoni 35W võtab ka vähem voolu kui tavapirn - küll on suurem hetkeline käivitusvool
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
milline on nende akude eluiga? Ja millisel temperatuuril hakkab oluliselt langema nende efektiivsus?
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Natuke nadi oleks iga kord lähitules pirni ka vahetama hakata, kui sõit pimeda peale jääb.
Aga akude elueaks väidetavalt lubatakse 10 aastat ja kuni 2000 tsüklit ei tohiks oluliselt mahtuvust vähendada.
Temperatuur ei tohiks nende akude efektiivsust vähendada üldse. Erinevatel andmetel pakutakse töötemperatuuriks -20 kuni 70 kraadi. Pole ma ise küll suurem asi keemik, aga vähemalt sellist juttu olen netist leidnud.

Aga akude elueaks väidetavalt lubatakse 10 aastat ja kuni 2000 tsüklit ei tohiks oluliselt mahtuvust vähendada.
Temperatuur ei tohiks nende akude efektiivsust vähendada üldse. Erinevatel andmetel pakutakse töötemperatuuriks -20 kuni 70 kraadi. Pole ma ise küll suurem asi keemik, aga vähemalt sellist juttu olen netist leidnud.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
-
- Postitusi: 1985
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Lisatuled paned päevatuledeks LED-iga ja orig. tule sisse xenon.olli kirjutas:Natuke nadi oleks iga kord lähitules pirni ka vahetama hakata, kui sõit pimeda peale jääb.![]()
-
- Postitusi: 628
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Noh see reklaamijuttolli kirjutas:Natuke nadi oleks iga kord lähitules pirni ka vahetama hakata, kui sõit pimeda peale jääb.
Aga akude elueaks väidetavalt lubatakse 10 aastat ja kuni 2000 tsüklit ei tohiks oluliselt mahtuvust vähendada.
Temperatuur ei tohiks nende akude efektiivsust vähendada üldse. Erinevatel andmetel pakutakse töötemperatuuriks -20 kuni 70 kraadi. Pole ma ise küll suurem asi keemik, aga vähemalt sellist juttu olen netist leidnud.


Ja see et nad külma ei karda on ka selline ülepuhutud

Aga jah elektri puhul Vool=Jõumoment ja Pinge=Hobused. Ja ikka jõumoment on mis tekitab kiirendusmõnu persedünole.
Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Vot selline kooslus oleks äge, et samaajal kui tarbib laeb ka sama jõudsalt geneka näo akusidl. 

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
See oleks igiliikur.
Aga muidu pidurdamisel raisku minevat energiat küll kasutatakse akude laadimiseks.
Aga muidu pidurdamisel raisku minevat energiat küll kasutatakse akude laadimiseks.
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Kuidas Olli selle pidurdamisel tekkiva energia salvestamise lahendanud on? Kas selliseid laiatarbekontrollereid ja -mootoreid on olemas, mis vastavat operatsiooni oskavad?
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Jaa, selliseid kontrollereid on küll. Levinumad küll harjadega mootori puhul. Ma pole päris kindel kas mu kontroller seda toetab, sest kusagilt paberitest pole ma märget leidnud selle kohta. Ilmselt siis mitte. Samas mõningatel andmetel ei tasu see ka märkimisväärselt ära, vähendab akude eluiga jne.
Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
järelikult tuleb KERS peale aretada. Ehk siis mingi superkondensaator, mida laetakse pidurdamisel ja millest võetakse voolu esimesena.
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Sai soetatud omale keevitusinverter:
http://keevitus.ee/product.php?prod=729 ... &keywords=
Mõnus pisike ja piisavalt võimas. Sai täna kätt ka proovitud väheke rohkem. Masin jättis igatahes täitsa asjaliku mulje.
Mõtlengi nüüd, kas akusid kandvad raamid teha rauast või hoopis näikteks alumiiniumi L-kujulisest profiilist. Alumiiniumiga hoiaks kaalu kokku ja ei ole nii oluline kruntida-värvida, ent peab kuidagi poltidega kokku sobitama. Rauaga oleks hea, parajad jupid teha ja keevitusega kokku.
Kust üldse tasuks Tartus küsida alumiiniumprofiile?
http://keevitus.ee/product.php?prod=729 ... &keywords=
Mõnus pisike ja piisavalt võimas. Sai täna kätt ka proovitud väheke rohkem. Masin jättis igatahes täitsa asjaliku mulje.
Mõtlengi nüüd, kas akusid kandvad raamid teha rauast või hoopis näikteks alumiiniumi L-kujulisest profiilist. Alumiiniumiga hoiaks kaalu kokku ja ei ole nii oluline kruntida-värvida, ent peab kuidagi poltidega kokku sobitama. Rauaga oleks hea, parajad jupid teha ja keevitusega kokku.
Kust üldse tasuks Tartus küsida alumiiniumprofiile?
Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8389
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: DL1000 V-Strom
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 103 korda
- Tänatud: 250 korda
- Kontakt:
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
üks variant on sul otsida veel keegi Tartust, kes alumiiniumi keevitab? Kilo rauda kaalub ju 2 korda rohkem, kui kilo alumiiniumi



Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
-
- Postitusi: 1985
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Alumiiniumikeevitus Tartus
http://www.estfield.ee/index.php?option ... &Itemid=27
http://www.estfield.ee/index.php?option ... &Itemid=27
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Minu arust neil tartus ka seal würthi ligidal esindusolli kirjutas:Sai soetatud omale keevitusinverter:
http://keevitus.ee/product.php?prod=729 ... &keywords=
Mõnus pisike ja piisavalt võimas. Sai täna kätt ka proovitud väheke rohkem. Masin jättis igatahes täitsa asjaliku mulje.
Mõtlengi nüüd, kas akusid kandvad raamid teha rauast või hoopis näikteks alumiiniumi L-kujulisest profiilist. Alumiiniumiga hoiaks kaalu kokku ja ei ole nii oluline kruntida-värvida, ent peab kuidagi poltidega kokku sobitama. Rauaga oleks hea, parajad jupid teha ja keevitusega kokku.
Kust üldse tasuks Tartus küsida alumiiniumprofiile?
http://www.proplastik.ee/index.php
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Kuidas ratta ehitus edeneb?
Piltide/videotega võiksid kostitada.
Piltide/videotega võiksid kostitada.

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Maru vaikselt edeneb
Paar ideed on sellegi poolest tekkinud, mis tahaks järeleproovimist ja uurimist, nädalavahetusel võtan vast ette.
Siis on mul loodetavasti ka siin midagi uut pakkuda.
Tänan kõiki, kes siin oma soovitusi andnud vahepeal. Kui lõpuks asjad nii kaugele jõuavad, siis kindlasti uurin siin pakutud variante.

Paar ideed on sellegi poolest tekkinud, mis tahaks järeleproovimist ja uurimist, nädalavahetusel võtan vast ette.
Siis on mul loodetavasti ka siin midagi uut pakkuda.

Tänan kõiki, kes siin oma soovitusi andnud vahepeal. Kui lõpuks asjad nii kaugele jõuavad, siis kindlasti uurin siin pakutud variante.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Olli tegutseb taas
Vot umbes nõnda need akud sinna peale tulevad.
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1682.jpg
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1683.jpg
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1684.jpg
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1686.jpg
Kusjuures ka kaalujaotuselt paistab nii kõige paremini istuvat. Elektrimootor ja akud peaks kokku üsna samas kaalus olema originaal mootoriga. Ning originaalmootoriga istus veel selle kõige otsas kütusepaak.
Isegi kaitserauad sobisid päris hästi paika.
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1687.jpg
Akude kinnitusraamid teen esialgu siiski rauast. Saab täpselt sellised valmis teha nagu vaja. Nende järgi siis hiljem lihtsam lasta alumiiniumist kah teha kui soov tekib. Nagunii ühe korraga täpselt välja ei mõtle, kuhu kinnitused vaja keevitada jm.

Vot umbes nõnda need akud sinna peale tulevad.
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1682.jpg
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1683.jpg
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1684.jpg
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1686.jpg
Kusjuures ka kaalujaotuselt paistab nii kõige paremini istuvat. Elektrimootor ja akud peaks kokku üsna samas kaalus olema originaal mootoriga. Ning originaalmootoriga istus veel selle kõige otsas kütusepaak.
Isegi kaitserauad sobisid päris hästi paika.

http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1687.jpg
Akude kinnitusraamid teen esialgu siiski rauast. Saab täpselt sellised valmis teha nagu vaja. Nende järgi siis hiljem lihtsam lasta alumiiniumist kah teha kui soov tekib. Nagunii ühe korraga täpselt välja ei mõtle, kuhu kinnitused vaja keevitada jm.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Palju sellise elektrimootori keskmine ~väljundvõimsus on muidu? Eespool oli minumeelest juttu ainult dokumentidesse määratava võimsusega.
Sest kui nii 6-9 KW siis võiks ketijooksu vahetusele mõtelda, 428H krossikett peab väga hästi vastu sellise kilowattide arvu juures ja on kergem ja hea vabajooksuga, 420 krossikett annab veel parema efekti aga tihti kuluvad. Aga 530, 525, 520 mõõdus ketid oleks minuarust natuke totter, kestab jah sajandi aga sööb palju võimsust ära ja vähem jõuab tagarattale, seoses sellega ka akud kestavad vähem. Muidu suht huvitav sõiduriist tõotab tulla.
Sest kui nii 6-9 KW siis võiks ketijooksu vahetusele mõtelda, 428H krossikett peab väga hästi vastu sellise kilowattide arvu juures ja on kergem ja hea vabajooksuga, 420 krossikett annab veel parema efekti aga tihti kuluvad. Aga 530, 525, 520 mõõdus ketid oleks minuarust natuke totter, kestab jah sajandi aga sööb palju võimsust ära ja vähem jõuab tagarattale, seoses sellega ka akud kestavad vähem. Muidu suht huvitav sõiduriist tõotab tulla.

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Eks tal see võimsus enamasti sinna 3-4kw vahele jääb. 36 volti korda 100 amprit teeb 3,6kw, kasutegur on mootoril miski 90%.
Ainult lühikest aega arendab ta kuni 250 amprit ehk 9kw. Eks see krossika kett ilmselt efekti annaks küll. Hetkel ma jäin originaal keti juurde puhtalt lihtsuse pärast. Hiljem, kui juba testida saab, on vast rohkem aimu kah, milline ülekandesuhe üldse olla võiks.
Ilmselt vaja vähe suuremat tagumis hammakat nagunii.
Ainult lühikest aega arendab ta kuni 250 amprit ehk 9kw. Eks see krossika kett ilmselt efekti annaks küll. Hetkel ma jäin originaal keti juurde puhtalt lihtsuse pärast. Hiljem, kui juba testida saab, on vast rohkem aimu kah, milline ülekandesuhe üldse olla võiks.

Ilmselt vaja vähe suuremat tagumis hammakat nagunii.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Heia.
Sauna ja vannitoa remondi kõrvalt väheke aega ka tsikli jaoks leidnud.
Tegelen usinasti akudele kinnituste ehitamisega. Ülemised ja alumised raamid on enam-vähem valmis tehtud.
Vaja nüüd mõelda, kuidas nad omavahel ühendada nii, et akusid ka vajadusel hõpsasti kätte saaks.
Tegin ka mõned pildid juurde.
http://oliver6.planet.ee/kraam/pildid.php
Piklikumad raamid alumistele kahele akule ja ruudukujulisemad ülemistele.
Sauna ja vannitoa remondi kõrvalt väheke aega ka tsikli jaoks leidnud.

Tegelen usinasti akudele kinnituste ehitamisega. Ülemised ja alumised raamid on enam-vähem valmis tehtud.
Vaja nüüd mõelda, kuidas nad omavahel ühendada nii, et akusid ka vajadusel hõpsasti kätte saaks.
Tegin ka mõned pildid juurde.
http://oliver6.planet.ee/kraam/pildid.php
Piklikumad raamid alumistele kahele akule ja ruudukujulisemad ülemistele.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Tänaseks on sauna ja vannitoa remont valmis ja pill eluvaimu sisse võtnud ?
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Remondiga on ühel pool tõepoolest. Ka tsikkel on edasi arenenud, kuid mitte veel nii palju et oleks ka teistele midagi näidata. Eks hakkab kevad lähemale jõudma, hakkab ka ratas kiiremini valmima.
Soojade ilmade tulekuks saab sõitma.

Soojade ilmade tulekuks saab sõitma.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Varsti saab akud täitsa paika, siis edasi läheb juba lõbusamaks.
http://oliver6.pri.ee/kraam/pildid.php

http://oliver6.pri.ee/kraam/pildid.php
Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Pärast pikka jagelemist ja muidu ehitamist paistab, et akud on omal kohal nüüd.
http://oliver6.pri.ee/kraam/pildid/
Ka muud nipet-näpet vahepeal veel ära tehtud. Näiteks mootori jahutus ventilaator oli mõeldud teistpidi pöörlemiseks. Sai kogu vent lahti arutatud ja labad teistpidi keeratud. Kui mootori käima saab, siis paistab, kas sai ka tsentrisse või hakkab laperdama. Rihtisin küll hoolega.. aga kes teab.
Samuti said külge uued rutskad. Parempoolses on sees potekas ja välja tuleb tavaline juhe.
Ehk keegi teab, kust saaks ühte alumiiniumi tükki või siis koguni valmis radiaatorit, umbes mõõtudega 20x15x5 cm. Nimelt vaja mootori kontrollerit kuidagi jahutada. Ei ole raamil ühtegi kohta kuhu teda hästi külge saaks panna, nii et soojus raami sisse läheks. Peab mingi radika külge panema ja ilmselt arvutiventilaatoriga jahutama hakkama. Tobe oleks kui kontroller pidevalt võimsust maha võtaks, sest liiga kuumaks läinud.
Ahjaa.. mootori küljes olevale hammasrattale on tarvis mingi kiil vahele teha, mis läheks siis mootori võlli sees oleva ja hammasratta sees olevasse soonde nii, et hammakat võllil ringi ei tõmbaks. Äkki kellelgi oleks pisikest tükki mingit siukest ülitugevat sulamit, millest selle teha saaks?
http://oliver6.pri.ee/kraam/pildid/file ... 7.jpg.html
Siit on see soon seal mootori võlli ja hammasratta küljes kuigipalju näha.
Kevad juba käega katsuda.. ehk õnnestub varsti juba proovisõitugi teha.
http://oliver6.pri.ee/kraam/pildid/
Ka muud nipet-näpet vahepeal veel ära tehtud. Näiteks mootori jahutus ventilaator oli mõeldud teistpidi pöörlemiseks. Sai kogu vent lahti arutatud ja labad teistpidi keeratud. Kui mootori käima saab, siis paistab, kas sai ka tsentrisse või hakkab laperdama. Rihtisin küll hoolega.. aga kes teab.
Samuti said külge uued rutskad. Parempoolses on sees potekas ja välja tuleb tavaline juhe.

Ehk keegi teab, kust saaks ühte alumiiniumi tükki või siis koguni valmis radiaatorit, umbes mõõtudega 20x15x5 cm. Nimelt vaja mootori kontrollerit kuidagi jahutada. Ei ole raamil ühtegi kohta kuhu teda hästi külge saaks panna, nii et soojus raami sisse läheks. Peab mingi radika külge panema ja ilmselt arvutiventilaatoriga jahutama hakkama. Tobe oleks kui kontroller pidevalt võimsust maha võtaks, sest liiga kuumaks läinud.

Ahjaa.. mootori küljes olevale hammasrattale on tarvis mingi kiil vahele teha, mis läheks siis mootori võlli sees oleva ja hammasratta sees olevasse soonde nii, et hammakat võllil ringi ei tõmbaks. Äkki kellelgi oleks pisikest tükki mingit siukest ülitugevat sulamit, millest selle teha saaks?
http://oliver6.pri.ee/kraam/pildid/file ... 7.jpg.html
Siit on see soon seal mootori võlli ja hammasratta küljes kuigipalju näha.
Kevad juba käega katsuda.. ehk õnnestub varsti juba proovisõitugi teha.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Kontroller peaks ülekuumenema ainult siis, kui liiga vähe peale keerad. Kui vähe peale keerad, pole võimsuspiirang tunda. Aga radikaid peaks müüdama Tevalos ja Oomipoes.olli kirjutas: Ehk keegi teab, kust saaks ühte alumiiniumi tükki või siis koguni valmis radiaatorit, umbes mõõtudega 20x15x5 cm. Nimelt vaja mootori kontrollerit kuidagi jahutada. Ei ole raamil ühtegi kohta kuhu teda hästi külge saaks panna, nii et soojus raami sisse läheks. Peab mingi radika külge panema ja ilmselt arvutiventilaatoriga jahutama hakkama. Tobe oleks kui kontroller pidevalt võimsust maha võtaks, sest liiga kuumaks läinud.![]()
http://www.oomipood.ee/?t=k_o&otsi=radiaator
Selle asja nimi ongi kiil ja osta saab näiteks Baltic Bolt'ist.olli kirjutas: Ahjaa.. mootori küljes olevale hammasrattale on tarvis mingi kiil vahele teha,
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Täpne termin on LIIST ja see on standardne asi ja täitsa võimalik et tõesti BB-s olemas. Kiil on vähe teine asi (kaldpinnaga). Seda ei soovita ise valmis viilima hakata sest see peab istuma väga täpselt soontesse sisse (ehk siis ist on standardne ja ostes valmis liistu peaks see üldjuhul ka parasjagu sobima). Isetehtud liist kui see natukenegi liikuma pääseb tõenäoliselt keerab sul mootorivõlli otsas oleva soone p**sse ja siis on kirumist rohkem.
Biker.ee. Mootorratturite kohkumispaik.
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Neid tevalo ja oomipoe radikaid ma isegi vaatasin, aga ei tahaks päris 600.- mingi alumiiniumitüki eest ka välja käia.
Seda ma täpselt ei teagi, mis juhul kontroller kõige rohkem kuumeneb, aga kui sealt ikka pikemat aega 100 amprit läbi käib, siis ilmselt just jahedaks ta ei jää. Mingi türistorlülitus seal sees käib, et seda õiget impulssi brushless mootorile teha.
Aga tänud vihjete eest kiilu või siis liistu osas, uurin kindlasti.
Seda ma täpselt ei teagi, mis juhul kontroller kõige rohkem kuumeneb, aga kui sealt ikka pikemat aega 100 amprit läbi käib, siis ilmselt just jahedaks ta ei jää. Mingi türistorlülitus seal sees käib, et seda õiget impulssi brushless mootorile teha.
Aga tänud vihjete eest kiilu või siis liistu osas, uurin kindlasti.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli
Tavaliselt soojenevad regulaatorid nendel eralduva võimsuse tõttu.
Alalisvoolu puhul oleks siis: Regulaatorit läbiv vool (A) * regulaatoril tekkiv pingelang (V)= eralduv võimsus (W).
Kui regulaator suletud siis: Vmax*0A=0W. kui regulaator on avatud (ja temal tekkiv pingelang on näiteks 1V) siis: 1V*100A= 100W (eralduv võimsus). Vahepealsel režiimil on ka eralduv võimsus suurem.
Kui see regulaator on türistoritega ja impulss juhtimisega siis "vahepealse" oleku aeg on väga lühike võrreldes teiste olekutega. See küllalt suur kast ja peaks sõidutuules 100-150W ikka kannatama.
Kas regulaatori tootja ei anna andmeid plokil eralduva soojuse, lubatava max.temperatuuri ja vajaliku radiaatori suuruse kohta?
Ma saan aru, et sellel pildil on ventilaator tagurpidi? http://oliver6.pri.ee/kraam/pildid/thumbs/DSCN0337.JPG
Alalisvoolu puhul oleks siis: Regulaatorit läbiv vool (A) * regulaatoril tekkiv pingelang (V)= eralduv võimsus (W).
Kui regulaator suletud siis: Vmax*0A=0W. kui regulaator on avatud (ja temal tekkiv pingelang on näiteks 1V) siis: 1V*100A= 100W (eralduv võimsus). Vahepealsel režiimil on ka eralduv võimsus suurem.
Kui see regulaator on türistoritega ja impulss juhtimisega siis "vahepealse" oleku aeg on väga lühike võrreldes teiste olekutega. See küllalt suur kast ja peaks sõidutuules 100-150W ikka kannatama.
Kas regulaatori tootja ei anna andmeid plokil eralduva soojuse, lubatava max.temperatuuri ja vajaliku radiaatori suuruse kohta?
Ma saan aru, et sellel pildil on ventilaator tagurpidi? http://oliver6.pri.ee/kraam/pildid/thumbs/DSCN0337.JPG