Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Moderaator: Moded
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Kui keegi tahab aidata minu projekti, siis otsin korralikke leegikaid, paagi õli anumaga korki ja esi tule kroom rõngast.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Kork koos potsikuga olemas, mitte küll prillikivi, kuid tarvitatav. Saadan Prootoniga.
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Kas seda mootorit viilides arvestasid Sa sellega, et peale lähevad tehase leegitorud?
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Üüüber vinge... Eks kui põksuma saan ja Prootonile külla, siis teen teile mõlemale suuremad õlled =)
kult kirjutas:Kork koos potsikuga olemas, mitte küll prillikivi, kuid tarvitatav. Saadan Prootoniga.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Originaal leegikatel pole häda midagi ja sinna saab küllalt hea resokad otsa teha. Hetkel parema puudumisel lähevad moditud summutid külge. Võiks lisada, et kõige suurem jõu piiraja on mitme kambriline summuti.
Aspelund kirjutas:Kas seda mootorit viilides arvestasid Sa sellega, et peale lähevad tehase leegitorud?
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 1
- Liitunud: 19 Mai 2014, 21:51
- Tsikkel: Puudub Hetkel:)
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Väga hea päevik, jälgin.Porikad on hetkel pildil imelikud.Aga vägaväga viis
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 03 Juun 2004, 21:51
- Tsikkel: GSXR-1100 & HD Dyna
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Infoks, et õhkjahutusega Jupiteritel kasutatakse ka palju kvaliteetsem Kawasaki KE175 rem kolbe. Kõrguse vahe on 4,5-5mm.
Karter ja silindrid on vaja kokku sobida (treita) vastavalt muutunud kolvi kõrguse.
Samas tuleb vaadata et KE175B sõrm on 14mm, aga uuematel KE175 on juba 16mm.
Ebay on neid mõlemad täis.
Netist leitud näidis:
http://my.mail.ru/mail/dentuning/photo/1051#/
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Natukese saad porika raadiust vähendada seda niiöelda "põskedest" veidi laiemaks venitades. Ehk siis võtad teise käega teisest servast kinni ja rebid natuke laiali. Liiga head pole selle meetodiga mõtet üritada, muidu muutub juba teistpidi koledaks. Kummikorke leidsin Würthi kataloogist: http://www.wuerth.ee/public/files/katal ... x.html#758 Võid küsida veel ka Tööriistamarketist.
riksx kirjutas:Üks asi millega puuse panin on tagaporika paiknemine. Kui ma seda mõõtsin siis all oli CZ rehv, mis on oluliselt kõrgem kui originaalid ja nüüd porikas on liiga "pikk"
Ma saan porikat tuua 2..3cm nii öelda mootori poole ühe kinnituse arvelt. See aga tähendab uute aukude puurimist sinna kus amordid on. Päris elus ei näe see porikas nii hull välja kui pildil aga üle üldist propotsiooni parandaks küll. Arvan, et ikka liigutan seda, kuid ennem pean leidma M10 mõõdus kummist punnid vanade aukude katmiseks. Kui keegi oskab öelda kust neid saada, siis ootan infot/.../
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Väärt info, tänud!!
Tegelt olen siin mõtteid mõlgutanud, et mida järgmisena teha, kui selle versiooni käima saan. Plaan on teha 400cc mootor. Lahendus on suuremad kolvid ja 62mm asemel peaks olema 66mm. Siis saaks ühe püti töömahuks 198,5cc, mis kokku annaks 397cc. Reaalne lahendus juba olemas, kuid 65mm kolvide peale, mis annab 385cc. Selleks sobivad ideaalselt Jawa 65mm kolvid, mis maksavad 40.- EUR komplekt. Jawa kolvidega on paar aga. Nimelt need sobiksid jupiter 5 väntvõllidele, mis on laagrite peal. Teiseks jawa sõrm on 15mm, aga jup 14mm. Ma pole esimene, kes seda teemat on uurinud ja vastav laager on täiesti olemas. Jawa kolvi sõrme asukoht on kõrgemal kui jupil ja kolb paikneb seetõttu silindri ülemisest servast 2..3mm madalamal. Tuleb serva natuke maha treida. Ainuke asi mis jäi vaatamata on rõngaste lukkude asukohad. Kui sa viitsid neti avarustes sobrada ja otsida üle 65mm kolvi, siis anna teada.
Vitold kirjutas:Infoks, et õhkjahutusega Jupiteritel kasutatakse ka palju kvaliteetsem Kawasaki KE175 rem kolbe. Kõrguse vahe on 4,5-5mm.
Karter ja silindrid on vaja kokku sobida (treita) vastavalt muutunud kolvi kõrguse.
Samas tuleb vaadata et KE175B sõrm on 14mm, aga uuematel KE175 on juba 16mm.
Ebay on neid mõlemad täis.Netist leitud näidis:
http://my.mail.ru/mail/dentuning/photo/1051#/
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Vohhhh just neid kummikorke tarvis ongi. Tänud!
Painutama väänama porikat ei hakka. Lihtsam on paar auku juurde teha ja porikat mootori poole tõsta.
Eile sattusin ratta juurde ja mõõtsin ära, kui palju need rehvid siis erinesid. CZ rehv on diameetrilt 4cm suurem, kui originaalid. See 2cm, mida vajaksin, saaksingi porika nihutamisega kätte. AGA kuna jupi veohammakas asub tsipa ees pool kui P5 oma, siis kett on hetkel väga pingul. Pean nii ehk naa paar lüli juurde panema, mis viiks ratast taha poole. Võimalik, et ei pea üldse porikaga jändama. Eks näis.
pühak kirjutas:Natukese saad porika raadiust vähendada seda niiöelda "põskedest" veidi laiemaks venitades. Ehk siis võtad teise käega teisest servast kinni ja rebid natuke laiali. Liiga head pole selle meetodiga mõtet üritada, muidu muutub juba teistpidi koledaks. Kummikorke leidsin Würthi kataloogist: http://www.wuerth.ee/public/files/katal ... x.html#758 Võid küsida veel ka Tööriistamarketist.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Võta siis see korvi kinnitus ka raami küljest ära ja pane sinna paar kummikorki. Saad puhtama välimuse.
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 03 Juun 2004, 21:51
- Tsikkel: GSXR-1100 & HD Dyna
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
КЕ175 viimate mõõt oli 62.75 või 63.00mm.
64mm yamaha kolviga ja 16mm sõrmiga. Aga jutu järgi ei kestnud kaua, sest järgmine nõrk lüli oli jupiteri väntvõll.
Lätlastel toimuvad retro ringraja võistlused Iz/Jawa/Cz 350 klassis. Sel aastal on veel viis etappi. Neil on vanad tehnoloogiad kasutusel.
Kuidas võib kolvi teha. Vene keeles, aga piltide järgi kõik sammud on näha.
http://www.motoizh.ru/index.php?option= ... 4&Itemid=3
riksx kirjutas:Väärt info, tänud!!
Tegelt olen siin mõtteid mõlgutanud, et mida järgmisena teha, kui selle versiooni käima saan. Plaan on teha 400cc mootor. Lahendus on suuremad kolvid ja 62mm asemel peaks olema 66mm. Siis saaks ühe püti töömahuks 198,5cc, mis kokku annaks 397cc. Reaalne lahendus juba olemas, kuid 65mm kolvide peale, mis annab 385cc. Selleks sobivad ideaalselt Jawa 65mm kolvid, mis maksavad 40.- EUR komplekt. Jawa kolvidega on paar aga. Nimelt need sobiksid jupiter 5 väntvõllidele, mis on laagrite peal. Teiseks jawa sõrm on 15mm, aga jup 14mm. Ma pole esimene, kes seda teemat on uurinud ja vastav laager on täiesti olemas. Jawa kolvi sõrme asukoht on kõrgemal kui jupil ja kolb paikneb seetõttu silindri ülemisest servast 2..3mm madalamal. Tuleb serva natuke maha treida. Ainuke asi mis jäi vaatamata on rõngaste lukkude asukohad. Kui sa viitsid neti avarustes sobrada ja otsida üle 65mm kolvi, siis anna teada.
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Vanal CZ 250-l, sellel tänavasõidu omal, olid 66mm kolvid. Tõenäoliselt on neil mingi sugulus Jawa 250 omadega. Kas ja kus neil tänapäeval saada on, ei tea.
http://www.eurooldtimers.com/eng/galeri ... p-455.html
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Hea mõte, nii teengi.
davidsoniharald kirjutas:Võta siis see korvi kinnitus ka raami küljest ära ja pane sinna paar kummikorki. Saad puhtama välimuse.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
See kolvi tegemine on ikka päris hull =)
Ega see vänt võib tõesti üsna pea laijali minna, kui suuremad kolvid sees. Aga ikkagi oleks pull ära teha
Vitold kirjutas:КЕ175 viimate mõõt oli 62.75 või 63.00mm.
64mm yamaha kolviga ja 16mm sõrmiga. Aga jutu järgi ei kestnud kaua, sest järgmine nõrk lüli oli jupiteri väntvõll.Lätlastel toimuvad retro ringraja võistlused Iz/Jawa/Cz 350 klassis. Sel aastal on veel viis etappi. Neil on vanad tehnoloogiad kasutusel.
Kuidas võib kolvi teha. Vene keeles, aga piltide järgi kõik sammud on näha.
http://www.motoizh.ru/index.php?option= ... 4&Itemid=3
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Tundub, et kõik mis lähevad üle 65mm on juba hoopis teisest hinnaklassist ja saadavus üsna kehv
Midagi leidsin
http://www.ebay.ie/itm/JAWA-CZ-250-SING ... 0818193945
kalju1 kirjutas:Vanal CZ 250-l, sellel tänavasõidu omal, olid 66mm kolvid. Tõenäoliselt on neil mingi sugulus Jawa 250 omadega. Kas ja kus neil tänapäeval saada on, ei tea.
http://www.eurooldtimers.com/eng/galeri ... p-455.html
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Kas Kloostrimetsa Motopoodi ei ole enam olemas, kust igasugu endise nö idabloki tsklikama sai? Kusagil Kopli kandis oli ka mingi selline äri mõned aastad tagasi...
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Läbi aegade kõige parem pood on ikka Põlvas. Seal on leti olemas absoluutselt kõik, mida hing ihaldab. Ma pole kordagi tühjade kätega tagasi tulnud.
tali kirjutas:Kas Kloostrimetsa Motopoodi ei ole enam olemas, kust igasugu endise nö idabloki tsklikama sai? Kusagil Kopli kandis oli ka mingi selline äri mõned aastad tagasi...
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Väike kiire lõuna käigu nokitsemine. Sain Jup 2 sumbad kätte ja tegelesin tüüpilise veaga. Nimelt käimalöömis vänt hakkab mingil hetkel vastu sumpad kolksuma ja peagi on see mõlkis, ning ka auk sees. Metall "pahteldamine" on päris käppa saanud ja roostevaba on lausa lust parandada.
Ja peale esimest kiiret lihvimist. Päris peegliks ei viitsi nühkida, kuna kõrval on neid väikseid mõlke/kriime veelgi ja jääb nii nagu on. Igatahes suur kole auk on lännu.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Internet on imeline. Valik 66mm kolbe. Hinnad muidugi on nagu on.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_kw=Bore+66Mm
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Nädalavahetusel jändasin elektriga, kuid lõpuni ei jõudnud. Mõningad tõrked tekkisid, selgus, et P5 tagatule lüliti ei sobi vanematesse külje karbidessse. P5 lüliti on 5mm laiem ja poldi asukohad ei sobi. Süütelukk on tõsine huumor. kontaktipealt mõõtes on ühendus olemas ja 2mm kõrvalt enam ei ole. No plaaad küll, kuidas see nii saab olla. Ime ka et need süütelukud ära ei sula
Genega juhtmed ja süüdelukk jäid järgmiseks korraks. Kui kõik plaanikohaselt läheb, siis sellel nädalavahetusel peaks kuulma esimesi põkse.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Sain ka ilusa õlianumaga korgi.
Üks peamisi põhjuseid miks vanad kahetaktiliselt nii hirmsasti suitsevad on see, et keegi ei viitsi sumbudajaid puhastada. Ideaalis peaks seda iga aasta tegema aga kui mitte, siis avaneb selline pilt. See massuut lausa voolas seal
Kõige lihtsam lahendus on toppida üks diisliga immutatud kalts sumpasse ja see lihtsalt välja põletada. Tossu ja haisu on muidugi omajagu
Ja sõelda käisin korra lõkkes. Tahma hunnik tuli peale koputamist välja. Üks kinnitus toru oli lahti vibrand ja selle sai tagasi keevitatud.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Mode
- Postitusi: 998
- Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
- Tsikkel: sporta 1200
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
ma põletasin vanakooli leeklambiga sumpasid, lõbu oli laialt, mulje nagu käivitaks after ww turboreaktiivi
-
- Postitusi: 4071
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Kuumaõhupuhuriga võtab ka mõnusalt tule sisse. Põleb nii, et leek on teisest otsast väljas.
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Eks neid põletus meetodaid ole veelgi ja üks põnevam kui teine. Olen läbi aegade katsetanud küll üht küll teist ja see kaltsu värk on olnud kõige lihtsam. Topid pool torust täis, et õhku peale saaks ja põlema. See õli mis hakkab valguma valgub otse kaltsu, mis on ka kütuseks.
Olen lasknud ka gaasikeevituse leegi londi sisse. Nii võttis päris ägedad hääled sisse. Oht on selles, et kui temp liiga suureks läheb võib kuskil midagi lössi minna.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 35
- Liitunud: 09 Nov 2012, 21:12
- Tsikkel: RGV250 Gamma, Jawa 634
- Tänatud: 1 kord
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
riksx kirjutas:Eks neid põletus meetodaid ole veelgi ja üks põnevam kui teine. Olen läbi aegade katsetanud küll üht küll teist ja see kaltsu värk on olnud kõige lihtsam. Topid pool torust täis, et õhku peale saaks ja põlema. See õli mis hakkab valguma valgub otse kaltsu, mis on ka kütuseks.
Olen lasknud ka gaasikeevituse leegi londi sisse. Nii võttis päris ägedad hääled sisse. Oht on selles, et kui temp liiga suureks läheb võib kuskil midagi lössi minna.
Tundub mõistlikum nt leeklambi või puhuriga. Põhirisk on kuumusega kroom tuksi keerata.Ise olen proovinud kuumapuhuriga leegikaid lasta, peab üsna ettevaatlik olema... ega seal palju vaja pole, kui kroomi kollakaks tõmbab. Kroomi kaitseks on soovitatud sumpsid tegelikult mingisse kasti - liiva sisse uputada, otsad lahti ja alles seejärel kuuma anda...
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Õnneks Jup 2 sumpad on roostevabast ja kroomi pärast muretsema ei pea.
Maccaroni kirjutas:Tundub mõistlikum nt leeklambi või puhuriga. Põhirisk on kuumusega kroom tuksi keerata.Ise olen proovinud kuumapuhuriga leegikaid lasta, peab üsna ettevaatlik olema... ega seal palju vaja pole, kui kroomi kollakaks tõmbab. Kroomi kaitseks on soovitatud sumpsid tegelikult mingisse kasti - liiva sisse uputada, otsad lahti ja alles seejärel kuuma anda...
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Noo nii ahjusoojad silindripead on ka lõpuks käes. Niipalju, et võtsin siiski 3mm 4'ja asemel maha. Selle "squishi" serva alguse lasin teha 0,5mm. Kiire kontrolli käigus kolb vastu silindrit igastahes ei käi. Mis on aga tõeline vahe, seda veel ei tea.
Veel on jäänud genekas ja süütepooli uued kinnitused. Muidugi hunnik regullimis töid ka pidurid, sidurid, süüde.
Natukene on vaja liivakaga pinda siledamaks teha
Üks uuendus on veel, nimelt see jup originaal süütelukk on ikka täielik õnnetus ja sobitasin P5 luku peale. Natuke pidi suuremaks tegema auku esitules, kus süütelukk läbi läheb. Ning 12mm distantspuksid, et lukk liiga palju välja ei tule. Väljast jääb kõik nii nagu peab ehk originaal luku katte sobib ilusti.
Igaljuhul uuel nädalal kuuleb, kas sain käima või mitte.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Kas tulereflektor ka ära mahub? Vana süütelukk on ju tükkmaad madalam.
Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Vana on jahh märksa madalam, kuid reflektor mahub ilusti ära.
timoriik kirjutas:Kas tulereflektor ka ära mahub? Vana süütelukk on ju tükkmaad madalam.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.