Honda Afric Twin - romulus

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
romulus
Postitusi: 472
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 11 korda

Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #1 Postitas romulus » 25 Okt 2011, 11:11

Kunagi lubasin oma rattast siia teema teha, siin ta siis on. Ainult 8 kuud võttiski aega:p

Olen mitu aastat sõitnud touring baigiga, kuid mingi hetk sai asfaldil kulgemisest lihtsalt kõrini ja jubedalt kiskus metsa poole. Samas tuleb suviti ka pikemaid matkasid ette. Seega päris kergenduuro ka ei sobinud. Algselt otsisin BMW R1100GS-i, kuid neid meite maal lihtsalt ei müüda - küllap siis on nii hea ratas. Seega laiendasin filtrit ning hakkasin vaatama ka AT-sid. Mitte, et neidki siin palju liiguks. Eks nad mõlemad parajad elevandid ole ja päris metsa ei lähe (või siis läheb, aga tagasi ei saa), aga metsa äärde saab küll. Lõpuks sai ratas toodud 2011.a veebruaris Pärnumaalt kõrtsmikumolu käest.
Pilt

Ratas vajas pisemaid remonttöid ning iluravi. Korda sai tehtud pidurisüsteem, korrastatud juhtmestikku, vahetatud kõik vedelikud, rehvid ning muud pudi-padi. Ning kuna talv on pikk ja igav ning mustad rattad mulle ei istu, otsustasin talle uued suled ka selga ajada. Kuna minu disainerisilm on väga pime siis läksin kergema vastupanu teed ja ahvisin lihtsalt mitmekordse Dakari võitja Edi Orioli Honda NXR-i. Või kui päris aus olla siis juba selle järgi tehtud koopiat.
Orioli ja tema NXR:
Pilt

Ja päris eeskuju:
Pilt

Kuna eelarve oli piiratud, siis esiharki ja plastikuid muutma ei hakanud. Küll aga on see plaanides sees:) Paar ülesvõtet protsessist:
Pilt
Pilt
Pilt

Ja selline ta siis lõpuks sai. Ilusad pildid kahjuks puuduvad, sest ta rsk lihtsalt ei seisa puhas :ner: Tähelepanelik kuulaja paneb tähele, et küljed on veidi erinevad sellest, mis eelmistel piltidel näha. See on sellepärast, et kordamine on tarkuse ema - värvida tuli 2 korda, kuna värvid ei sobinud kokku.
Pilt
Pilt

Ja rattaga tulid ostmisel kaasa ka korralikud kohvrid:
Pilt

Värvitööd tegi siingi tuntud hr Kaaru, mina tolknesin õpipoisina jalus:p

Tulevikus lähevad külge Riky Cross-i küljerauad ning märg unistus on ka jämedamad amordid ette saada - kui kellegil on pakkuda siis andku teada :) Summuti osas olen veel kahevahel - ühest küljest tahaks sellest raskest kobakast lahti saada ning ka veidi rohkem müdinat. Samas enamasti on vaikne ratas mõnusam...

Üleüldiselt pean ütlema, et Twin on ikka sigahea ratas - madal minek, hea kõrge istumisasend ning tunudb, et vastupidav ka. Ei kahetse raasugi, et GSi ei leidnud:)


Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7779
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 139 korda
Kontakt:

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #2 Postitas Piipz » 25 Okt 2011, 12:04

Minuarust africa twinile sobib selline Rally stiilis sumps hästi: http://stormforce8.smugmug.com/photos/5 ... WKa-XL.jpg, tegelt veelgi püstisemaks annaks ajada, kui summutit lühendada. see küll rohkem selle jaoks, kui tagagondli asemel kütusepaak on... aga ikkagi ;)
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

kalju1
Postitusi: 308
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tsikkel: Cagiva
Tänatud: 3 korda

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #3 Postitas kalju1 » 25 Okt 2011, 13:03

Kasutaja avatar

Teema algataja
romulus
Postitusi: 472
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #4 Postitas romulus » 25 Okt 2011, 14:57

Seda viimast lehte ei teadnudki veel, tänud. Ise olen uurinud http://www.ruggedroads.co.uk lehte - seal on olemas nii valmis komplekt 48mm USD torudele üleminekuks, kui ka lenksuvõll, mille abil saaks mõne KTMi hargi ette aretada. See viimane eeldaks tervet KTMi esiotsa - ratas, pidurid jne. Valmis komplekti puhul saab Twini enda ratast ja pidureid kasutada. Sellel viimasel on ainult üks häda - hind on ... ulme, 2000+euri :roll:
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7779
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 139 korda
Kontakt:

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #5 Postitas Piipz » 25 Okt 2011, 15:10

Mille järgi sa leiad, et sul on jämedamaid amorte vaja? Olemasolevatele saab ka ägedamaid vedrusid panna näiteks.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Maku
Postitusi: 216
Liitunud: 04 Juun 2007, 13:29
Tsikkel: Kawa ZX-6R '04
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #6 Postitas Maku » 25 Okt 2011, 17:03

Ilus ratas- Respect ja soovin muretuid kilomeetreid. :wink:
Väikesed inimesed räägivad teistest, keskmised inimesed räägivad sündmustest, ülejäänud räägivad ideedest.
MikMak Trade - Magusast marjast maitsva suupisteni
Kasutaja avatar

pea
Postitusi: 252
Liitunud: 30 Aug 2005, 12:22
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 4 korda
Kontakt:

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #7 Postitas pea » 25 Okt 2011, 17:56

Tore vaadata, et keegi aafriklasest midagi aretab ka (w) , endal ka plaanis talve jooksul mõned muudatused teha aga sellest siis, kui on tehtud.
Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 478
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: RSV4R 2015
Asukoht: Kose

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #8 Postitas Mait.V » 25 Okt 2011, 18:06

Muidu kõik viks-vonks aga see sumpa häirib, saaks ju paar kilogrammi ka kergemaks kui see asendada mõne kergema sportsummutiga.
Igatahes lahe kõrberallikas, USD esiamort ei ole ka paha mõte, võidaks nii kaalus kui sõiduomadustes.
51994779

kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #9 Postitas kõrtsmikumolu » 25 Okt 2011, 19:22

Näedsa, õige mehe kätte sattus mu ratas :bsmile:
See origanaal esiots on tõesti üleeilne päev ja minu arvamise kohaselt ka twini kõige suurem puudus, ei usu, et vedru vahetamine midagi päästaks. Sumpsiga olin sama dilemma ees, originaalil on vaikne aga meeldiv hääl ja vaikne hääl on enduurorattal nii mõnelgi pool väärtus. Sportsumpsiga võidaks aga kaalus kindlasti rohkem, kui paar kilo, originaal on ikka tõsine tükk rauda.
Edu ehitamisel!
Kasutaja avatar

Teema algataja
romulus
Postitusi: 472
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #10 Postitas romulus » 26 Okt 2011, 10:36

Piipz kirjutas:Mille järgi sa leiad, et sul on jämedamaid amorte vaja? Olemasolevatele saab ka ägedamaid vedrusid panna näiteks.


Tegelikult on seal mitu põhjust. Esiteks on praegused torud sirutatud ja lekivad kuigi palju. Samuti on tunne, et veidi kõverad on nad ikkagi, sest lenks tahab kergelt viltu hoida. Ehk siis peaksin nad nagunii vahetama. Samas olen sõitnud KTMiga ja ikka maa ja ilm on vahe, Twini ots on kuidagi vedelam, kuid samas korjas auke ja muhke hoopis rohkem. Ning tegelikult kõige tähtsam põhjus on, et lihtsalt äge on ja midagi peab ju talvel tegema :p

Originaal sumpa kaalub jah müstiliselt palju ikka, pakuksin 10kg ringi, sealt saaks korralikult maha koorida, nt 2-3kg peale.

Juba tehtud asjadest unustasin lisada, et rattal on nüüd ka iga hondaomaniku must have - aku laadimispinge indikaatorlamp ning törts töökindlam pingeregulaator.

Tegelikult tekkis praegu küsimus, et kui minna ka KTMi pidurisupporti peale üle, kas siis peaks peasilindri poolt ka midagi muutma? Et liigutatavad õlikogused erinevad vms.
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61
Kasutaja avatar

soolo
Postitusi: 249
Liitunud: 28 Sept 2008, 23:45
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #11 Postitas soolo » 26 Okt 2011, 11:44

Mul ripub mingi alupütt küljes, talvine teema nr 1 ongi häälte vaigistamine. Enne seda kasutasin KTM pauna mis oli hästi vagane aga probleem tekkis koormaga sõites- pada ei tahtnud kuidagi kohvri ja kiige vahele mahtuda. Ehk siis mina jätaks originaali külge.
Kasutaja avatar

hannes
Postitusi: 675
Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
Tsikkel: Honda NC 750X DCT
Asukoht: Niinsaare
Tänatud: 1 kord

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #12 Postitas hannes » 26 Okt 2011, 12:28

Ma siin kasutasin ka mingit Rombo nimelise tootja pütti. Kaaluvahe originaaliga u. 3kg. Aga see mölin tüütas ära ja panin originaali tagasi. Kunagi MOTORRAD testis erinevaid sumpse AT-le. Tulemuseks, et kaal vähenes kõigi puhul, võimsus ei kasvanud mitte ühegi puhul (võimsuse osa oli kenasti dünopingi graafikutega illustreeritud), müra suurenes enamuse puhul. Kuskil oli mul link ka sellele artiklile, aga no mitte ei leia praegu. Ehk on siin foorumis AT teemas...
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Honda NC 750X DCT
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!

rayokas
Postitusi: 41
Liitunud: 19 Juun 2005, 09:17
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Viimsi

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #13 Postitas rayokas » 26 Okt 2011, 19:41

See Motorrad'i test siin:
http://www.motorradonline.de/static/spe ... spuff.html

Enda Aafriklasega kaasa saadud Arrow Paris-Dakar Replicat ses testis küll kahjuks pole. Kerge sumps, mis paraku teeb päris kõva jorinat (mõnelpool ei pidavat isegi ülevaatustel läbi minema).

Pilt

Aga kuna muud pole ja ka meil veel ülevaatusel probleemi pole, siis las ta olla.
Minsk 125 -> Jawa 350 -> 17 a. vahet -> BMWF650 GS -> Honda XL 1000V -> Honda XRV 750

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #14 Postitas racerx » 26 Okt 2011, 23:26

Väga mönus pill ! Replicat on kohe ilus vaadata. Esiamort on vedel seal töesti, kuid tuunimisel upside tuleb arvestada kahe paari amortide ostuga. 2xpidur on ees ju.
Twini 1 kettaga kinni ei pidurda . Vöi siis lasta yks alumine ots ymber ehitada. Proovi vedrut ja ölikogust.
Kasutaja avatar

cipo
Postitusi: 46
Liitunud: 06 Nov 2008, 19:59
Tsikkel: Honda Africa Twin

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #15 Postitas cipo » 27 Okt 2011, 07:23

Mina ostsin ebayst selle: http://www.youtube.com/watch?v=C0tC5zioKpE
Hääl on väga mõnus.Kaks aastat ei ole ülevaatusel ka probleeme olnud.Ja muidugi väga laheda välimusega on Su rallikas!
Kasutaja avatar

ilmar
Postitusi: 107
Liitunud: 05 Mai 2005, 12:25

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #16 Postitas ilmar » 27 Okt 2011, 10:42

Ilus ratas!

Mina panin ette Wilbersi vedrud. Palju parem on, ei tambi enam põhja, lenksutunnetus on täpsem. Odav ka, umbes 80 eurot.

Räägi palun laadimispinge indikaatorist. Ise tegid? Ostsid? Millise? Mul ka 1 regulaator läinud, teine paistab kestvat. Aga pingel tahaks ikkagi pilku peal hoida, eriti praegu külmal ajal, kui igasugu käepidemesoojendused ja elektrijoped järel on.
_____
Africa Twin
Kasutaja avatar

Teema algataja
romulus
Postitusi: 472
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #17 Postitas romulus » 27 Okt 2011, 11:31

Indikaator on LED, mis vastavalt pingele värvi muudab või vilgutab, selline. Pingekas sai Yamaha oma, need peaks paremini pidama. Ning genekas-pingekas-aku juhtmestikku sai ka puhastatud, üleliigsed pistikud minema ja uued juhtmed.
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61

saemees
Postitusi: 30
Liitunud: 07 Mai 2009, 14:04

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #18 Postitas saemees » 01 Nov 2011, 11:23

Väga ilus ratas (w)
Huvitav miks Orioli rattal sumps vasakul pool on või on neid kaks?
Kasutaja avatar

Teema algataja
romulus
Postitusi: 472
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #19 Postitas romulus » 13 Mär 2012, 09:02

Oskab keegi soovitada Tartus kohta amordi torude kontrollimiseks/sirutamiseks? Koduste vahenditega mõõtes paistavad kergelt kumerad olema, seega laseks üle vaadata kui kõverad nad täpsemalt on ja kas see võib põhjustada lenksu viltu hoidmist...
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61
Kasutaja avatar

soolo
Postitusi: 249
Liitunud: 28 Sept 2008, 23:45
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #20 Postitas soolo » 13 Mär 2012, 09:38

Motodepoos on nii mõnigi toru sirgeks saanud
Kasutaja avatar

Teema algataja
romulus
Postitusi: 472
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #21 Postitas romulus » 13 Juun 2012, 14:02

Ilmselt nüüd siis lenksu viltu hoidmise põhjus käes - raami esimene toru (too, mis radikate vahel alt üles jookseb) on paugu saanud, mõlk sees ning eemalt vaadates kõver. Kas raami venitatakse paljaks roogituna, mootor ja muu sodi maas, või vastupidi, peavad rattad jm küljes olema mõõtmiseks? Ja kas Tartus keegi tegeleb sellega? Tean, et Tallinnas on paljukiidetud venitaja, aga üritaks esialgu lähemalt leida.
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61
Kasutaja avatar

Teema algataja
romulus
Postitusi: 472
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #22 Postitas romulus » 06 Jaan 2013, 13:47

Sai algust tehtud kaua unistatud esihargi upgradeiga. Ehk siis sai toodud KTMi WP43 esihark koos prillidega, hetkel otsin ratast ja pidurivärki. Hark sai ostetud muidugi WP48 pähe, sai isegi kohapeal üle mõõdetud aga koju jõudes olid raisd 43mm peale kahanenud. Ei tea siis kas käed värisesid mõõtes või vedasid silmad alt. Aga no saab sellest hargist ka asja, Twini enda amordist parem ikka.
Pilt

Ette läheb siis ühe kettaga pidurisüsteem, 300 või 320mm kettaga. Lenksuks Renthali fatbar. Kokkuvõttes peaks ka kaalus hea mitu kilo võitma - esihark koos prillidega kergem, jääb ära üks ketas koos supportidega ning KTMi velg on ka kitsam (ehk siis kergem).

Esimene asi siis vajalik prillidele Twinile sobiv võll saada. Ruggedroads müüb küll valmis juppi, kuid vast saab mõni siitkandi treial ka sellega hakkama. Oskab keegi soovitada Tartu kandis lahtise peaga treialt, kes suudaks võtta mõlematelt prillidelt mõõdud, uue võlli treida ning KTMi prillidesse pressida? KTMi originaal võll on mingi alu sulam, kuid ma arvan uus ei pea olema.

Pilt

Pilt
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61

kurikristjan
Postitusi: 1226
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: Suzuki GSX-R 1100W ja 7/11W
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #23 Postitas kurikristjan » 06 Jaan 2013, 16:16

Kunagi kui DT tüüpi võrr-Yamahale sai aretatud Husqu harki alla, pressisin lihtsalt mõlematest prillidest võllid välja, vedas niimoodi et alumine pressitud osa mõõt oli sama, seega sai lihtsalt ühe võlli teise prilli pressida. Soovitan enne raha maksmist välja pressida sul samamoodi ja mõõta. Oleneb muidugi, kui oluliselt ülemise otsa mõõdud erinevad, minul piisas millimeetrise seinapaksusega plekkrõnga lisamisest.
Kasutaja avatar

Teema algataja
romulus
Postitusi: 472
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Honda Afric Twin - romulus

Lugemata postitus #24 Postitas romulus » 06 Jaan 2013, 20:53

Kahjuks üks-ühele vahetada ei saa. Esiteks on Twini võll keevitatud ja teiseks on ta pikem kui KTMi oma, ehk siis Twin raami kael on "kõrgem".
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61




Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist