3. leht 3-st

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 02 Sept 2014, 20:19
Postitas ranel
Mingi elektriviga tekkinud. Starterit, tulesid, pasunat järgi ei võta. :x

edit:maa oli kadunud :x aga kõik tähtsamad elektriosad ka üle kontrollitud nüüdseks ja oksüdeerunud pesad korda tehtud :D

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 11 Dets 2014, 08:20
Postitas peitupaik
See rattas paugutas sel aastal vägevalt rutjal?

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 11 Dets 2014, 13:23
Postitas ranel
peitupaik kirjutas:See rattas paugutas sel aastal vägevalt rutjal?
Jep

Pilt

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 05 Veebr 2015, 22:39
Postitas ranel
Pilt


Pilt


Pidamist on sitaks. Rohkem kui krossika piigil, mis tehasest tehtud. 20 poltpiigi peale koos teritusega, rehvi ettevalmistusega ning paigaldusega kulub rahuliku tempoga tehes ~1 tund. Kokku läks neid sisse mõlema rehvi peale kokku ~450 tükki. Teritamiseks osta ainult metabo 40 lamellketast. Sellega lasin 200 polti ära ja oleks saanud veel lasta. Maksis midagi 4 euriga stokkeris. Kõige jubedam oli decoras 2.19 maksev lamellketas, millega ma tegin 30 polti ära ja siis läksin ostsin poest uue. Sellega sai poldid pigem siniseks, aga midagi väga ei ampsanud küll.

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 14 Apr 2015, 20:10
Postitas ranel
Kuna 4a jooksul on ratas mitu korda ikka kohapeal külili läinud, jäärajal panin külje maha ja lõhkusin plasti ning koduõuel kärus teise poole ka ning läks teine gondel, siis hetkel nüüd plastide lappimine käsil. Plastid katkise kohas on võrguga kinni sulatatud ning seal, kus peaks olema plast kerkib vaikselt klaasriide kiht. Mingit supertulemust püüdma ei lähe, aga ei taha nagu enam sõjas käinud rattaga ka veel sõita :)

Värvilahendus jääb samaks, aga sinine tuleb tumedam.

Pilt

Pilt

Vahepeal oli metsik õlileke ka, kuna õliradika juurest üks kinnitus oli end lahti keeranud ja pritsis terve mootori täis. Sai siis korraga juba Motoexoticalt ostetud õliga õlivahetus ka tehtud ning mootoripesu.

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 09 Juul 2015, 22:38
Postitas ranel
Tähtaeg oli Smash 2015, üks õhtu enne sai siis valmis :D Kogu selle aja ma kirusin, et eelmine aasta odavalt terved plastikud ära müüsin. Eeltööde tegemine on ikka mega suur töö, mida ma mitmekordselt alahindasin.

Uus värvilahendus on natuke patriootlikum, kui varasem. Enda elu esimene värvimine ka, valge värv läks suht pekki. Aga lõpplahendus siiski selline :)

Pilt




Enne oli ratas siis selline
Pilt

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 09 Juul 2015, 23:28
Postitas MarekM
gondli alumist osa pole sul olnudki?

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 10 Juul 2015, 01:28
Postitas ranel
MarekM kirjutas:gondli alumist osa pole sul olnudki?
On ikka, aga ma ei kasuta seda.

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 04 Sept 2015, 19:35
Postitas ranel
Vahepeal jäin tsikli öösel pärapõrgus tee peale. Nüüd sai lõpuks lahti võetud. 4-nda silku küünla oli täiesti ära tahmatanud. Küünalde välp on 12000km. Vahetasin juba korraga küünlad ära, kuna nagunii 11300 oli eelmisest vahetusest möödas. Jama jätkus.

Lõpuks siis sai ratas lahti kistud ja viga oli katkises karpa membraanis.
Pilt


Ühtlasi mõõtsin ära kompresioonid
1. 10.5
2.10.75
3.10.9
4.10.5

Pilt


Kirsiks tordil on järgmine toore tross ka katki.

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 05 Sept 2015, 17:26
Postitas kolp
Mis targemad mehed räägivad , palju surved olla võiks? Mul ratttaks honda vfr 750f aastast 90 ja tuli huvi ka surved ära mõõta ,kui küünlaid hakkan vahetama. Manualis oli vist kirjas 13 aga samas mingit alam piiri polnud kirjas. Kust maalt see norm piir võiks minna ?

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 05 Sept 2015, 17:35
Postitas poison
Kui alla seitsme, siis on remondi planeerimine, samas kui ei tea, on veel parem, kui karpad süngis ja muid anomaaliaid ei ole, sõida edasi.

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 05 Sept 2015, 18:41
Postitas kurikristjan
Surved kõiguvad mootorilt mootorile, kuid soe mootor ja gaas põhjas võiks selline vana bike/sport touring ratta puhul olla 10-15 bar norm, 8 ja alla on vast põhjust hakata asju üle vaatama, miks nii madal ning silindritevaheline erinevus maksimaalselt 2 bar - nii suur vahe reeglina ka tähendab, et miski on paigast ära.

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 23 Dets 2015, 13:11
Postitas ranel
Vahepeal nagu kui ma välja hõiskasin, et väga heas korras ratas, võib isegi müügile mõelda, on nagu õudusunenäoks osutunud. Algas sellega, et 17km Tallinnast väljas tühja telefoniakuga jäin tee peale ja 20km oli veel sihtkohani.

Lõpuks mingi ime läbi sain läbi mitme inimese ühe inimese kätte, kellega koos ajasime tsikli kaubikusse ja tõime ära. Kui lahti kiskusin, siis üks küünal oli täiesti ära tahmanud ja lootsingi, et äkki selles viga. Tõin biker24 uued küünlad asemele, pill läks uuesti käima, aga jõuetu ja väga jämeda häälega.
Vahepeal tõin masina Tartu tagasi. Tuli välja, et karpas oli üks membraan saba andnud. Arvasin, et sai sellega korda, aga 5k peal poos ennast kinni. Sai see korda, siis läks toore tross. Sai veel kontrollitud, kas kõikidel küünaldel veel säde on, oli. Mingi hetke ma olin juba täiesti nõutu ja viisin masina Tartu motohoovi eeldusel, et puhastage karpad ultrahelivannis ära. Esiteks mitu aastat tagasi mootoriremondi käigus sai väljalaske nukkvõll ühe hamba valesti pandud. Teiseks kohapeal leiti, et aju on surnud. Karpad käisid ka kohapeal lahti. Näidati veel, kuidas küünalt sädet ei anna. Sai teine aju külge ja pill lippab nüüd kenasti. Kuigi rõhutati, et karpa vajaks korralikku rebuildi uute juppide näol.

Pilt

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 19 Aug 2016, 10:45
Postitas ranel
Kütusekulu jube suureks läinud, nii umbes 9-10l/100-le. Lisaks on pill päris palju jõudu kaotanud. Twiniga sõber sai sama tempoka sõiduga kuluks 6l/100-le.

Nõelte vahetamine ilmselt mõjuks hästi kütusekulule? Kas ma saan õigesti aru, et pesaga remondikomplekte polegi? :?

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 19 Aug 2016, 12:18
Postitas cossie
Kui sa pead silmas seda kombot, siis ma banditile küll ühe korra nägin, et oli ebay's rem-komplektis sees. Endale sain ramost tellides, midagi 20+ euri tükk :(

Pilt

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 18 Veebr 2017, 18:38
Postitas ranel
Vahepeal üritanud siis kasutatuid karpasid saada, aga süüdimatult müüakse kraami, mida peaks müüma vaid kilo hinna alusel. Eks hetkel kulgengi siis oma väsinud karpadega. Aga, noh ratas sõidab ja käima läheb kenasti.

Kuna sai vahepeal üks teine ratas ka soetatud, siis antud ratas on viimasel ajal väga vähe kasutust leidnud. Viimane sõit oli vist septembris sellega. 3 aastat tagasi ostsin aku ära, et vahetan ära. Nüüd tänaseks panin selle peale ka ära, kuna lõpuks andis vana aku otsad. Ratast võttes oli esipidur ka pm nulli läinud. Uus pidurivedelik sisse ja pidurid töötavad nüüd kenasti. Taas sai siis taas "talvine" ülevaatus tehtud. Poltpiike ei saa ka vist see aasta kasutada.

Pilt

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 18 Veebr 2017, 19:34
Postitas cossie
Ma just hiljuti tegelesin ühe 1993 katana karpadega ja seal on sellised dibiilsed kummikorgid ees pilot jet'il, et segu liiga rikas ei oleks. Kütust imeb sinna pisikese kanali kaudu peadüüsi poolt. Ühesõnaga antud rattal kukkusid need punnid sealt ise välja, kuna aeg oli nendega oma töö teinud. Hetkel on uued punnid olemas aga pole veel jõudnud külge panna. Võibolla on Sul need puudu (kui selle aastakäigu omal olid)
Pilt

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 11 Apr 2017, 21:26
Postitas ranel
Läks ajutiselt müüki.
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... rhash=8209

Kel huvi, siis kontakt olemas. Rattal ausalt kõik vead ära kirjeldatud ja põrsas kotis pole.

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 11 Nov 2017, 22:38
Postitas ranel
Vahepeal oli siis ratas mingi aja müügis. Jutu järgi tulijaid oli palju, kohale neist keegi ei jõudnudki. Nii et jätsin ratta omale siiski alles. Karpa sain ka taas toimima, mingi ummistus oli vaid.

Kuna ratas on siiski suhteliselt vana ja järjest enam tekib probleeme, et kuluosadest rohkemat on keeruline saada, siis olen seda rohkem ka nn funnimiseks kasutanud. Näiteks suvel sai pläkil oma plastikuid retsitud.

Uue ketijooksu ostsin juba paar aastat tagasi ära. Küll aga siiamaani polnud ära vahetanud, kuna iga pingutus oli, et no natuke saab veel sõita. Küll aga teisel rattal läks see suvi kett katki ning kuna nagunii pidin neetijat laenama, siis korraga sai ka sellel rattal kett ära vahetatud.

Päris mitu talve olen tsikliga ringi lasknud. Kuna talvel sõitmist on järjest rohkem, siis tuli idee, et võiks sellest talvest alates otsida mingit talveks rohkem sobilikku rehvi alla. Antud juhul õnneks antud rattal on suht kitsas velg ja taha läks kenasti 130 laiusega rehv peale. Tänu Streetmotole sai see ka teoks.
Hetkel jää peale pole saanud veel siiski katsetada.

Pilt

All olevad rehvid on järgmised:
Rehv SAVA 100/80-17, MC32 naast
Rehv SAVA 130/70-17, MC32 naast

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 11 Nov 2017, 22:59
Postitas claw
Pakun, et ikkagi suht libe s.t. pidurades läheb ikka alt ära. Aga parem kui suvine, kindlasti!

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 11 Nov 2017, 23:03
Postitas ranel
claw kirjutas:Pakun, et ikkagi suht libe s.t. pidurades läheb ikka alt ära. Aga parem kui suvine, kindlasti!
Päris jää peal suverehv lihsalt vajub alt ära, kui isegi ratas kohapeal seisab väikese kallaku peal. Saanud oma nahal tunda. Mingit ulme pidamist muidugi ei looda jep.

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 12 Nov 2017, 02:43
Postitas will111
kas sellel rattal on esiamordil regullitav ainult rebound või on seal mingisugune "kaval" kombo, et seda nuppu rohkem kruttides muutub ka compression?

ega juhuslikult ei tea manuaalis antud oil levelit esiamordile?

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 12 Nov 2017, 10:42
Postitas ranel
will111 kirjutas:kas sellel rattal on esiamordil regullitav ainult rebound või on seal mingisugune "kaval" kombo, et seda nuppu rohkem kruttides muutub ka compression?

ega juhuslikult ei tea manuaalis antud oil levelit esiamordile?
Kui ma õigesti mäletan, siis sai nivood lihtsalt mõõdetud. Kuna ma ise seda ei teinud, vaid passisin kõrval, siis täpselt ei mäleta, kuna mul oli seal vaja ka simmereid vahetada ja põhjast mingi polt lahti keerata selle jaoks, mis eeldas juba spets tööriista.

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 12 Nov 2017, 16:57
Postitas will111
okei, võib ka olla tegelikult jah, et sellel manuali järgi tulebki panna nivooga, mitte kogusega. sai siin ühed sv amordid asendatud samasuguste gsx sisudega, põhjad jäid sv originaalid. õli panin esialgu tunde järgi 450ml aga eks selle saab hiljem vajadusel paika regullida.

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 10 Mär 2018, 19:36
Postitas ranel
Täna sai siis lõpuks karpad pilbasteks kistud, kuna ratas ei tahtnud enam üldse käima minna. Cossie mainitud punne polnud seal tõepoolest olemas.
Kõige tipuks sain veel valed remondikomplektid ehk tuleb needki ümber vahetada. Varasemalt olin ühe karpa membraani kummikindaga ära parandanud. Oli korralik ajutine lahendus, kuna see oli membraani küljest hakkand üha enam lahti tulema ning lisaks oli teadmata asukohast karpas nagu punase värvi puru.

Pilt

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 12 Mai 2018, 23:08
Postitas ranel
Kuna karpa sai korralikult lahti kistud, siis sai ette võetud juba korralikum remont.
1 membraan oli omadega täiesti läbi ning ega teised kolm olid näha, et kohe kohe katki minemas. Vahepeal tuli välja, et mu ratta karpa on 1989 aasta ratta pealt. Jupid olid tellitud 1990a masina järgi. Nn valmis lahenduse variant oli, et kuluta 4x150 eur ja osta koos kõigega. Kuna mul oli varasemalt nagunii olemas uuema mudeli membraanid, siis sai need sinna peale sobitatud ja tuli oluliselt odavam lahendus. Tuli ka välja, et ühel nõelal oli puks puudu, mistõttu sai see ka asemele tellitud.

Edasi siis ujuki nõelte osa. 1990+ pole ujuki pesad vahetatavad. Vanemal on aga koos pesaga vahetatav. Vedas sellega. Tihendite osas, et kuna remontikomplekti pole, siis tuli ujukikambri tihendid eraldi tellida.

Kuna juba sai nii palju nagunii kulutatud, siis sai tellitud juba uued nõelad ning düüsid. Vanad nõelad oli sellised, et lausa logisesid, kui uus oli kenasti tihkelt.
Peale kogu seda remonti nüüd hetkel 42km sõitnud ja kütuseseier poleks nagu liikunud ka. Enne remonti aga Tartust Pärnusse vahepeal tankimata ära ei sõitnud.
Küll aga peale seda remonti tuli nüüd järgmine häda välja, et sidur libiseb päris korralikult 10k pöörete kandis. Läksid peale ka uued küünlad, kuna see vigase karpaga sõitmine oli ülirikka seguga, mistõttu küünlad olid ikka korralikult mustad.

Kuna klapikambrikaane tihend ka lekkis, siis tellisin talvel juba tihendite ringi ära. Hetkeseisuga tundub, et õli enam ei leki.

Pilt
Eelmine aasta peale pandud uus aku kestis sisuliselt 1 aasta. Seekord sai siis AGM aku peale ostetud, et äkki kestab kauem.

Kuna vahepeal oli ÜV ka läbi saanud, siis sai ruttu ratas kokku laotud, et ÜV kätte saada ja nautida natuke kiirema rattaga sõitu.
Pilt

Täna sai siis rehvivahetus ka ära tehtud naastudelt suverehvidele. :D

Pilt

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 02 Juun 2019, 19:49
Postitas ranel
Eelmine aasta tundus, et karpa sai hea, aga tuleb välja, et tegelikult sain vaid masina paremaks, aga kaugelt sellest, et korda. Motohoovis pandi karpa seaded paika ja tehti sünk ka ära, kuid segu pidavat ikka veel rikas olemas. Nüüd on olemas aga tühikäik tagasi. Algselt arvasin, et kruvi ise saba andnud.



Tänaseks rattal siis 29 aastat vanust ja ikka veel liikluses. Küll aga aastaga kogunes vaid 635km.

1.jpg

Re: Suzuki GSX 600f 1990 ranel

Postitatud: 05 Jaan 2020, 15:42
Postitas ranel

Käes on talvehooaeg. Jõulude ajal sai natuke sõidetud, kuid siis oli soojem, kui paar aastat tagasi augustis Nordkapis :lol:

j6ulud.jpg

Muus osas hakkab talvehooaeg juba looma. Täna oli täitsa mõnus juba ringi vurada. Peale sõitu pole enam vaja soolvett maha pesta.

suzuki.jpg

Kuna suvel oli taas isu Suzuga Smashile minna, siis Transalpi Givi raamid sai ümber keevitatud Suzuki jaoks, nii et saab kahte küljekohvrit ka lihtsalt külge panna soovi. Varem Transalpi peal kasutatud magamisasjade loogikat sai nüüd rakendatud selle ratta peal.

kohvrid.jpg
kohvrid2.jpg