CT 601, 2012a
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
CT 601, 2012a
Olen ühes teemas juba natukene tutvustanud oma projekti ning tundus, et tekitas ka veidike huvi. Otsustasin nüüd siin natukene laiemalt kirjutada. Nimelt ehitan kõrgkooli lõputööna ühekohalist klassikalist mootorratast. Lõputöö tegelik teema on sellise mootorratta projekteerimise küljest kirjutamine ning ehituslik osa on ainult minu sportlik huvi üks mootorratas endale ise valmistada. Kasutan ehituse juures valdavalt kooli töökodasid ja seadmeid. Ma üritan selle projekti juures ühendada erinevate mootorratta tootjate disaini elemente, neid lahendusi mis mulle kõige rohkem meeldinud on. Näiteks saba alla paigaldatud summuti, ühel küljel asetsev tagaamort, cafe racerlikud kandilised jooned, fatbar lenks jne. Ja kõik need lahendused segada veel omakorda oma "disainiga". Näiteks kanttorust terasraam osaliselt uputatud kütusepaagiga. Kindlasti ei oota ma ideaalset tulemust esimesest üritusest mootorratast valmistada, seepärast on jäänud esimese projekti disain võimalikult lihtne ja kergesti teostatav. Mootor ja rattad pärinevad minu XT600 supermoto projektilt, esivedrustus srz660 ja tagaamort 600cc bike tüüpi mootorratta oma.
Raami rakis sai valmistatud väga lihtne. Esialgses eskiisis sai paika pandud mootori kõrgus maapinnast, lenksu kaldenurk ja teljevahe. Nendest andmetest lähtudes sai valmistatud rakis mis pani paika mootori ja tagakiige ning raami kaela asukoha. Seega oli mul olemas kõige olulisemad punktid, et tulevane mootorratas hakkaks otse sõitma ja et kliirens maapinna suhtes ning teljevahe oleks õige. Raami kaela lõplikuks paika panekuks sai tehtud rakisele kalde reguleermis võimalus ning rihtimiseks kasutatud laserit ning loodi.
Ülejäänud raami kokku keevitamine käis samm sammult vastavalt eelnevalt tehtud eskiisile. Raam ei tulnud ideaalselt sümmeetriline, kuna raamitorud ei olnud korrekselt rakistatud, aga siiski piisavalt sirge ja kõige tähtsamad punktid säilitasid oma asukoha.
Raami kaela piirkonda sai kõvasti tugevdatud.
Hetke seisuga mul raami tugevusarvutust ei ole, samuti on põhjalikult analüüsimata jäänud tagaamordi asetus. Ajapuuduses pole jõudnud veel korralike CAD mudeleid projekteerida. Nii et mitme kohapeal olen ehitanud pigem suurema varuga. Ma nimetaks seda projekti küll rohkem prototüübiks, millega ma loodan kevadel teedel liigelda, aga raamatu järgi tehes oleks protsess olnud hoopis keerulisem ja põhjalikum, sellest aga kirjutan ma oma lõputöös.
Kütusepaak ning õlipaak sai projekteeritud ehitamise käigus. Eraldi seisev õlipaak asetseb bensiini paagi ees, kus ta on kõige paremini jahutava tuule käes.
Järgmisel pildil on näha tagagondlit koos tulega, selle disainimise ja valmistamise peale kulus mul hulganisti aega ja olen väljanägemisega väga rahul.
Igatahes hakkas projekt ilmet võtma ja nägi välja selline:
Siinkohal teen pausi ja kirjutan teinekord edasi...
-
- Postitusi: 822
- Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
- Tsikkel: ZX10R Fighter
- Asukoht: Tallinn - 56934211
- Tänanud: 6 korda
Re: Boxy 601, 2012a
Tundub põnev .
Kas kiige võis kuskilt laenata , või ei ole nii kindel ise teha ?
Igatahes Edu.ee
Sten
Re: Boxy 601, 2012a
raami kokku keevitades detailidele faasi ei käianudki ?
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Boxy 601, 2012a
Väga aukartustäratav projekt! Jälgin arenguid huviga.
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
- Postitusi: 822
- Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
- Tsikkel: ZX10R Fighter
- Asukoht: Tallinn - 56934211
- Tänanud: 6 korda
Re: Boxy 601, 2012a
Nüüd kiiget vaadates tekkis mul veel küsimus .... Kas vedrustuse paigutus kiiget väntsutama ei hakka ? Või oled seda juba mingitmoodi rehkendanud ?
Re: Boxy 601, 2012a
Kiige koha pealt veel üks küsimus, et piltidelt pole hästi aru saada, aga kas võll on kinni keevitatud ?!? Kui nii, siis kuidas tulevikus kiige laagreid vahetada ilma raami jupitamata? Või käib see kiige kuidagi eriliselt laiali ? Muidu ilus töö
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Boxy 601, 2012a
Kaldun arvama pigem tal see mutter vms keermestatud osa raami sisse keevitatud, võlli lihtsalt keerab raami sisse.
Üldiselt mul meeldib projekt lihtsuses seisneb töökindlus! Olen üsna veendunud et peale esimest hooaega tulevad miskid parandused sisse aga sellegipoolest väga lahe! Loodan et kõik juhtmestik jms saab olema raami sisse peidetud et võimalikult puhtalt välja näeks ja õlipaak samuti.
Kas raam on keevitatud ka miskist kõrglegeeritud terasest? (ChroMoly)
Lahe! Jõudu!
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Boxy 601, 2012a
Raamil on kasutatud 2mm seinapasksusega el.keevitatud terastoru S235JR. Chromoly oleks väga kulukaks läinud ja seda vist pole eestist mõistliku hinnaga saadagi. Faasi ei lihvinud, jätsin väikse vahe ja keevitasin suure vooluga punktides. Proovi tükkidel oli ilus läbikeevitus. Kiige võll keeratakse keermega raami sisse. See kiige nii jämedast materjalist, et tagaamordilt rakenduvad jõud ei tohiks kuidagi väänata teda. Pigem on oht väänata raami, kuigi sinna rakenduvad jõud pikki toru mitte risti, ning arvestada tuleb ka faktiga et ratas on ühekohaline.
-
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Boxy 601, 2012a
Palju ta Sul arvestuslikult kaaluma hakkab komplektsena?
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Re: Boxy 601, 2012a
väga futuristliku välimusega ja huvitav vaadata sellist aretamist, jään kindlalt jälgima seda ehitust
Edu!
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Boxy 601, 2012a
tali kirjutas:Palju ta Sul arvestuslikult kaaluma hakkab komplektsena?
Sellisena nagu ta mul seal viimastel piltidel, tõstsin üksi kaks ratast maast lahti, ma usun et ta sinna 150kg kanti jääb
-
- Postitusi: 455
- Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
- Tsikkel: American Ironhorse Slammer
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 54 korda
- Tänatud: 20 korda
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Boxy 601, 2012a
Olen nüüd mõned päevad ja ööd garaazis istunud. Kevad läheneb hirmsa hooga ja nii palju on teha. Aga ladusin paagid ja porikad peale ning tegin paar klõpsu, et näidata milline ta umbes välja nägema hakkab. Hetkel on pooleli elektri juhtmestiku vedamine, süüte osa on koos, vaja veel tuled ära ühendada.
Re: Boxy 601, 2012a
Kas tagaporikal on kinnitus vaid mootori juures? Kas selliselt kiikuma ei hakka, arvestades meie teid tänavaid?
-
- Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Boxy 601, 2012a
Tunduvad korralikud kinnitused olema. Usun, et ei hakka väga lotendama. Vb veidi vibreerib.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6616
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 651 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Boxy 601, 2012a
Esituli ei lähe "joonega" kokku
Muidu mõnus kandiline ag see tuli.......
Muidu-retsept
PS!Kas teemaalgataja mu tsiklil ettejooksu ei viitsiks "parandada"?
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: Boxy 601, 2012a
yeekim kirjutas:Esituli ei lähe "joonega" kokku
Muidu mõnus kandiline ag see tuli.......Muidu-retsept
Tulele teha kandiline korpus lihtsalt? Aga võiks jah mingi futu tuli ka olla ees:) Ilus on ta küll muidu:)
-
- Postitusi: 4071
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Boxy 601, 2012a
Kas need peeglid sellisel kujul vastu põlvi ei hakka käima lenksukeeramisel? Minuarust oli see esialgne lühike tagaporika variant kenam.
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Boxy 601, 2012a
Natuke kvaliteetsem pilt.
Lihtsalt suuruse ja isteasendi mõistmiseks üks pilt endaga.
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Boxy 601, 2012a
Vahepeal on niipalju toimunud, et projektiga sain alles nüüd tegeleda. ARK-is ei ole veel käinud, küll aga tegin kinnisel territooriumil väikese proovisõidu ja lasin ka mõned kvaliteet klõpsud teha.
Viimast pilti vaadates, tekib küll mõte et võibolla clip-on ja jalaraudade nihutamine taha ja ülesse teeks kogu pildi veelgi paremaks. Ilmselgelt võiks see tsikkel minu suurusele mehele vähekene suurem olla, aga sõita on temaga uskumatult mugav.
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: CT 601, 2012a
Kirjutan siis lühidalt enda garaazi toimetustest. Eelmise hooaja lõpus õnnestus projekt arvele saada, nüüd ilutseb numbrialuse küljes värske numbrimärk. Hilissügisel sain käia ka ametlikul proovisõidul, sõiduomadused olid väga head ja kõik toimis ilusti. Kahjuks tekkisid hiljem mootori käivitamisel probleemid, kippus käivitades karburaatori ühendusmuhvi lõhkuma, kuna süütehetk oli paigast ja leek jõudis karburaatorisse. Et viga tuvastada võtsin mootori raami vahelt maha ja pulkadeks. Kõik mehaaniline osa on korras ja klapid avanevad nii nagu peab, seega viga hoopis kuskil elektrisüsteemis. Otsustasin kogu juhtmestiku uuesti vedada, seekord puurisin raami sisse avad ja vedasin juhtmed läbi raamitorude. Kunagi sai ostetud lameda siibriga keihini CR karburaator, millele valmistasin nüüd roostevabast terasest kollektori. Loodan, et saan selle karburaatoriga mootori puhtamalt käima. Originaal karburaatorid on väga algelised ja neile enam suuremaid düüse saada ei ole, aga mootor vajab ülemistel pööretel rohkem kütust (Wiseco 12.1 surveastmega kolb). Kollektor toob karburaatori silindrist eemale ja suunaga kergelt vasakule, sinna otsa otsin ilusa suure õhufiltri, et täita see tühimik mis jääb sadula alla summutitoru kõrvale. Karburaator ise jääb külgvaates raamitoru taha peitu, mis annab mootori ümbrusele päris huvitava väljanägemise. Vahetasin ka laia lenksu "clip on" lenksude vastu, et üle üldine ilme jääks rohkem cafe stiili. Mina leian igatahes, et uued lenksud annavad välimusele kõvasti juurde. Lisan siia ka mõned udused pildid praegusest olukorrast, loodetavasti saan varsti tsikli valmis. Esimeste soojade ilmadega tahaks kevadet kuulutada.
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: CT 601, 2012a
Nüüd on küll hulk aega mõõdas viimasest postitusest. Vahepeal on 2012 aasta ratas sõitnud ca 300km ja nendest viimased 200km selle aasta sügisel. Põhjuseks on nii ajapuudus kui ka Eestist ära viibimine ning mõned aastad sai ka motospordiga tegeletud ja sealt kõrvalt enam tänavale ei kippunud.
Igatahes ei olnud see projekt kindlasti mitte väga hästi õnnestunud. Kuna nüüd on mõned aastad mõõdunud ja kogemuste pagas oluliselt suureneneud siis loodan ratta "õigeks" ehitada.
Ratta stiili tahaks muuta flat trackeri või scrambleri sarnaseks. Kaalu alandus 150kg pealt vähemalt 130kg peale.
Mul on jäänud võistlemisest üle jooks alpina supermoto velgi ning reguleeritavad traaversid. Veljed on tubelessid ja kaaluvad tunduvalt vähem kui esialgsed veljed. Boonuseks on suuremad pidurikettad nii ees kui ka taga. Alaneb vedrutamata ja ringlev mass. Juhitavusele väga suur pluss. Traaversite vahetamise peamiseks põhjuseks on soov saavutada suurem ruum esiveljele. Kuna uued traaversid on oluliselt laiemad siis rehv enam amorditoru ei riiva.
Faori traaversitel on võimalik esiosa kaldenurka muuta ning lenksu kaugust reguleerida.
Kahjuks nad ei sobi vanade traaversite asemele, kuna võll on niipalju jämedam. Alumine koonuslaager sobis aga ülemine jääb väikseks ning lähim standardis saadav laager vajab suuremat pesa. Seega sai treitud uus laagripesa.
Natukene lõikamist ja keevitamist ning traaversid paigas.
Sellega ei olnud veel amordid paigas, vaja oli veel valmistada puksid, et traaversi jaoks väiksemaid amorte kasutada. Puksid tegin POM plastist, ei kriibi paigaldades torusid ja on piisavalt jäigad.
Siis jäi üle rattad alla saada ning selleks mõned puksid treida. Esirattale leidsin varude hulgast vana KTM-i alumiiniumist tagarattavõlli. Istus täpselt laagrisse ning pikkus oli ideaalne. Vahepeal veab ka, ainuke modifikatsioon oli see, et vasakpoolse amordi ava tuli suuremaks puurida.
Tähelepanelikum lugeja juba märkas et raami on kõvasti lõigatud. Ära lõikasin sabaraami ja esimese mootori kinnituse toru. Kaalu vähendamiseks ja ette oli vaja ruumi uuele õlipaagile. Plaan on teha alumiinium õlipaak jahutusribidega ning uputada see traaversi taha raami vahele. Iste raam tuleb samuti alumiiniumist ja summuti kolib saba alt, tagakiige paremale küljele. Selleks tuleb alumine raami osa saledamaks teha et summuti toru jookseks võimalikult kompakselt, vastasel korral kallutan ma selle vastu maad. Samuti olen ma vahepeal tõstnud jalarauad kõrgemale ja taha poole. Kõik see aga takistab kick starteri kasutamist. Olemas on ka elektristarter ja ükski terve mõistusega inimene ei taha, 601cc ühe silindrilist millel surveaste tõstetud 12:1 , käima lüüa. Aga kuna mul ta sinna siiski paigaldatud on siis tuleb teha nii et oleks võimalik ka vajadusel kasutada. Jalaraua teen löögi ajaks ülesklapitava ning summuti panen ka jooksma nii et oleks ikka võimalik käima lüüa. Vanad jalaraua kinnitused on vaja nagunii eemaldada.
Varem oli probleem ka käivitus hoova hõõrumine vastu raami, seega tegin raami sisse süvendi
Nüüd pean alustama projekteerimisega, valmis tuleb mõelda uus kütusepaak, sabaraam, tagapiduri kinnitus, esimene pidurikinnitus, õlipaak. Kõik loetletud detailid valmistan alumiinium lehest ja laserlõikusega. Kuna seekord ei ole seatud endale ulmelist tähtaega siis võtan rahulikult ja üritan laskuda võimalikult palju detailidesse.
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: CT 601, 2012a
Ma ei näe millegipärast viimase posti pilte
Voshod 3M + XT660R
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8784
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 327 korda
- Kontakt:
Re: CT 601, 2012a
Ilmselt pole kasutaja pilte oma google kontol avalikuks teinud.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: CT 601, 2012a
Huvitav. Drive kontol on nende piltide kaust avalikuks tehtud aga ikka ei näita, kas avalikustamisel muutus pildi url ja ma pean need postituses ära muutma?
EDIT: ja nii ongi, avalikustamise järel pean uued lingid panema.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: CT 601, 2012a
janis kirjutas:Nüüd on nähtav!
Mitte kõik pildid. Osad on ikka katki.
Kui kasutad GDrive siis tee nii:
- tee eraldi kaust kuhu paned avalikult näidatavad fotod
- määra kaust aeadeeteat avalikuks
- tõsta kausta fotod mida soovid jagada
- jaga pilte sealt konkreetsest kaustast
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.