Aprilia Pegaso 650 *Necro

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

remlak
Postitusi: 19
Liitunud: 10 Veebr 2011, 09:18
Tsikkel: F650ST
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas remlak »

Necro kirjutas:

Kuid viimasel ajal on hakanud üks probleem torkima. Nimelt ratta kõrgus on liiga.... kõrge. Pikkust ma enam ei viska, ja sellepärast ei hakka teist ratast ka otsima. Muidu, kui sai nädalas korra sõitmas käidud, polnud probleemi, kuid igapäevaselt sõites hakkab see räigelt painama. Kindlam, kui mõlemad jalad maas. Otsisin madaldus kit-e. BMW omad pidavat ka sobima, kuid kindel pole. Hinnad ka nii nagu nad on. On kellegi konkreetse isendi madaldamisega tegemist tehtud? Või siis üldse madaldamisega kokku puutunud? Või pole asi nii ulmeline, kui tundub?

Ei ole ulme. Mul oli vastupidine probleem, ratas liiga madal ja peksis tagaratast vastu sisemist porikat. Selgus siis tõde, et mu ratas on tehaseseades madaldatud (ST!). Siis ostsin ebayst teise kiige, kus olid normaalpikkusega kondid küljes, panin külge ja mure kadunud. Nüüd aga teine probleem, et keskhark ja küljejalg on liiga lühikesed. Nüüd saan aru, miks BMW F650 madalduskomplekt sisaldas siis ka keskharki ja küljejalga... Plaan on lasta jupid neile vahele keevitada, et ei peaks igast lauajuppidega parajaks timmima.



'74 Verhovina 5 -> pikk paus -> 97' BMW F650ST

kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Kui madaldust tahad, siis pole vaja mingit ulmelist pappi mingite komplektide peale küll kulutada, selle väikese asja osas saan aidata. :bsmile:

Kasutaja avatar

Teema algataja
Necro
Postitusi: 92
Liitunud: 10 Aug 2012, 20:59
Tsikkel: R1200GS 07"
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Necro »

Ja asi jätkub tehniliste tagasilöökidega. Nimelt eile peale pikka sõitu panin tähele, et üks väljalasketorudest on täiesti punane (kuumusest). Parempoolne. Tegin väheke uurimist, et milles probleem võib olla. Teistes allikates mainiti karburaatoriga seonduvat. Alles mõned nädalad tagasi ratast käivitades jäid tühikäigu pöörded kahtlaselt kõrgeks. Kui toores peale lükata, siis pöörded stabiliseeruvad umbes 2000-2200 peal. Kui toores maha tõmmata, siis lähevad üle 3000 jne. Ehk siis probleem peaks väidetavalt olema ebahermeetilisuses (saab lisaõhku peale), mis omakorda põhjustab leegitoru punastumise. On kellegil nõu anda? Või panen ma väga mööda oma hüpoteesiga?
Airboxiga on ka omaloomingut tehtud. Silikooniga on karburaatorisse minevad lõdvikud hermetiseeritud. Arvatavasti põhjusega, et lõdvikud ei sobinud, kohandati airbox ja silikoniseeriti ära.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Necro
Postitusi: 92
Liitunud: 10 Aug 2012, 20:59
Tsikkel: R1200GS 07"
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Necro »

Kunagi minevikus (kuskil septembris ehk) sai liialt suure kiirusega teravast teeservast üle sõidetud ja selle tagajärjel üks detail lõhutud.
Tagumise amordi ülemine kronstein/kahvel. Selle tagajärjel sai aku väikse "verejooksu" ja ehk karburaatori ujukikamber jäi terveks. Pole karpat veel maha võtnud. Aga tsikkel oli kohe tükkmaad madalam, mis oli asja juures päris positiivne. Kuigi selle kronsa juures panin tähele, et üks polt, mis kronsteini fikseeris raami külge oli vist juba ammu kadunud. Teine oli lihtsalt ära murdunud laksu tagajärjel. Aga - nagu vanal rattal ikka kombeks, siis tuli ka muid vigu demonteerimise käigus välja. Tagumise ratta laagrid vahetusse, piduriketas koos klotsidega samuti. Ja võimalik, et isegi piduripump. Kiiges mingisuguseid lokse ei täheldanud. Amordi alumine puks tuleb ka arvatavasti ära vahetada. Mootoril uus lõdviku/vooliku ring ka teha. Ahjaa, summuti torud tahavad ka korrosiooni tõrjet.
Pilt

Viimati muutis Necro, 08 Mär 2014, 10:17, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Necro
Postitusi: 92
Liitunud: 10 Aug 2012, 20:59
Tsikkel: R1200GS 07"
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Necro »

Täna olid asjaolud vähe paremad. Tööl sai traktorile õlivahetus ära tehtud, ajasin autolõginale hääled sisse ja lendasin linnast läbi. Ostsin 100w-ise jootekolvi. Ebayst sai ka üks tellitud, aga see jõuab kunagi hiljem kohale ja väga ei raatsi oodata. Kodus sai asja vähe seeditud ja otsisin välja uue bensukraani. Vanal oli vist ujuk ära võetud koos juhtmestikuga ja sinna asemele vedelmetalli täidet tehtud. Kuna pistik olemas ja armatuuris võiks kütusetuluke märku anda, et millal fosiilivesi otsa hakkab saama. Jootekolviga sai paagil olevaid auke lapitud, mis olid tekitatud gondli kinnitus kruvide poolt. Kuna need augud olid umbes 1mm suurused, siis erilist iiveldamist polnud. Nipukas ühte kätte ja kolb teise. Sai augud täis sulatatud. Jäi hea küll, aga eks näis, kuidas lapid praktikas toimivad. Oleks võinud mingisuguse madalsurve testigi teha, aga asi ei tohiks nii hull olla. Esimene hammakas sai ka küljest võetud. Nagu tagumiselgi on sellel hambad veidi välja veninud ja omajagu kulunud. Lähevad hammasrattad koos ketiga vahetusse.
Pilt
Pilt

Kasutaja avatar

Teema algataja
Necro
Postitusi: 92
Liitunud: 10 Aug 2012, 20:59
Tsikkel: R1200GS 07"
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Necro »

Kevadised ilmad ei lase üldse olla. Täna ajasin izh-i välja, et sõidujanu kustutada, aga magneeto oli niiske ja sädeme puuduse tõttu jäid tiirud tegemata. Aga siis jätkasin pegasusega. Nädala keskel sai hunnik juppe tellitud, mis peaks kunagi lähitulevikus kohale jõudma. Siis saab mootori ülemise otsa remondi ära teha. Mootor sai täna raami vahelt eemaldatud, homme pesen mootorit natuke väljastpoolt, et demonteerimisel vähem kräppi jalgu jääks. Mootori küljest võtsin leegitorud ka ära. Seekord vedas, et ükski tikkpolt silindripea sisse ära ei murdunud. Raamile teen ka pesu. Mingiaeg sai tagakiige ka küljest võetud. Mingisugust loksu polnud kiiges, aga vasakpoolne nõellaagripaar oli omadega roostes. Kiige sisse said uued laagrid ka tellitud. Kui juba laiali, siis hea võimalus ära teha. Nüüd tuleb ainult pakk ära oodata ja siis saab edasi vaadata. Manuaali peab ka mootori remondi ajaks silma alla võtma. Läheb asi vähe libedamalt.

Rotaks 655
Pilt
Ja väheke tehnilist poolt ka. Mootori kaal tundub kuidagi suur, tõstes ei tundunud nii raske olevat.
Pilt

Viimati muutis Necro, 10 Mär 2014, 17:21, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

pets77
Postitusi: 568
Liitunud: 22 Nov 2004, 20:58
Asukoht: TLN Liiva
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas pets77 »

Hommik.

Kummaline et sellele mootorile pakub õliks 15w-40...., uuemal 1997- on kah sama 655 mootor, kuid sellel on õli juba 5w-40 sees. Lobisesin ühe restaureerijaga kes soovitas Eesti tingimustes kasutada just 5w-40 õlisi, kuna meil suht jahe, siis lõhub see starterilaagri ära kuna muud õlid liiga paksud käivitades.

KTM 890 Adventure . Ktm 525 xc. Honda TRX450R quad. Peugeot 55TA 125cm 1954a. Aprilia SR50 Factory 06. Kõik garages
EX: võrrid,mopid,Jawad.Yamaha: 2xRaptor 660,700, Xjr1200, Virago 750, XVS 1100.Kawa: Zr750, Z750, Z1000. Ktm 620SM. Aprilia 4xPegaso.BMW F650. Honda CB500X.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Necro
Postitusi: 92
Liitunud: 10 Aug 2012, 20:59
Tsikkel: R1200GS 07"
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Necro »

Kusjuures ma seda õli teemat polegi varem vaadanud. Minu pegasusel on 10w40 mootoris määrdeks. Poolsünt, kui ma ei eksi. Eks need rullikud jäävad alguses kuivale jah, kui õlid piisavalt vedelad pole.

Täna mõtlesin Rotaksit väljastpoolt küürida. Aga enne seda tegin valmis mingi alusraami laadse metallikäraka. Parem pesta ja mootor on demonteerimise ajal ka stabiilselt paigas. Eelmine õhtu sai mootor lauale jäetud, ja selle tagajärjel ei saanud öösel rahulikult magadagi. Aga õnneks püsis ilusti laual. :D
Raami tegemine võttis ka aega. Pole pikemat aega elektroodkeevitusega keevituanud. Alguses ei tahtnud kõige paremini välja tulla, aga kui juba kolmas elektrood käpa vahele leekima läks ja natuke aparaati regullitud sai, siis oli asi juba päris hea. Vanduma seekord ei võtnud, aga uus mask tuleb küll osta, sest praeguse seisuga jääb kahest käest väheks :D
Tsikli enda raam jäi puhastamata, aga selle vea parandan homme õhtul, kui mitte hiljem :wack:

Pilt

Kasutaja avatar

Teema algataja
Necro
Postitusi: 92
Liitunud: 10 Aug 2012, 20:59
Tsikkel: R1200GS 07"
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Necro »

Täna otsustasin, et läheks õige ja puhastaks ülejäänud detailid ära. Keskhark puhas, võtsin ette tagumise kiige, koos selle küljes olevate kondivarraste ja amordiga. Seda lähemalt näppides ei andnud amordi alumise silma lõtk ikkagi rahu. Lähemalt inspekteerides tuli välja, et nii ülemises, kui alumises otsas on hoopis nõellaagrid. Terve tagumine liigendi süsteem on nõellaagrite peal. Koguaeg arvasin, et seal on puksid, aga vähemalt on üks asi vähe selgem. Kondivarraste enda laagrid olid lõtkuta. Ehk siis juppide nimekiri täienes 3x nõellaagri võrra. Lisaks 4 leegitoru tikkpolti, mis lähevad ka uued. Veoketi juhttald läheb ka uus. Vanal juba räiged sooned sees. Nimekiri veel täieneb kindlasti, aga kui juba tegemiseks läks, siis tuleb teha :D
Nimetissõrme tipus on suuremad 2x nõellaagrit ja väiksema sõrme tipus üks laager, mõõtudelt peaks olema sama. Otstes kaks O-rõngast. Alumise loks oli ikka päris räige. Sõrm, mis laagri sees jookseb oli ka korralik, mingisuguseid kulumismärke ei näinud. Aga sellise läbisõidu juures on see minuarvates täiesti normaalne, sest kes neid laagreid ikka võtab vaevaks lahti kiskuda, puhtaks pesta ja määrida. Või siis üldse vahetada. Aga mis liigub, see kulub, seega lähevad uued asemele.
Pilt

Kasutaja avatar

Teema algataja
Necro
Postitusi: 92
Liitunud: 10 Aug 2012, 20:59
Tsikkel: R1200GS 07"
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Necro »

Laupäeval käisin motoexotical ilastamas, samal õhtul kiskusin silindripea maha. No ei saanud rahu. Kõik detailid said ilusti ära sorditud, et midagi sassi ei läheks. Üks polt murdus pea sisse ära mis hoiab kinni temperatuurianduri põlve. Pooleteise millimeetri jagu jäi poldi pea õnneks välja - asi seegi. Homme üritan eemaldada. Eks näis, kas tuleb polt välja või tuleb polt välja. :D
Pead inspekteerides mingisugust kahju silma ei jäänud. Klappe testisin ka, aga ei saanud soovitud tulemust. Katsetan teiste meetoditega veel, et kindel olla kas lekivad või mitte. Esialgne test leket ei näidanud. Aga kontrollin igaks juhuks üle.
Silinder tundus korralik, tehase hoonimisjäljed on isegi näha. Kepsu alumise silma vertikaalne loks puudub. Ülemine silm samuti korras. Kolb paistis ka esmapilgul korralik. Aga lähemalt jäi inspekteerimata, rõngad samuti.
Aga ega siis midagi. Sellel nädalal peaksid vist jupid ka kohale jõudma, siis saab juba edasi vaadata. Mõni pilt ka.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Muzka-
Postitusi: 7
Liitunud: 13 Mär 2014, 14:08
Tsikkel: Aprilia Pegaso

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Muzka- »

Oh, edu selle remontimisega, ise otsin oma Pegasole uut mootorit. Need päris haruldused.

Üks asi on reaalsus, aga unistuste mahasurumine on sama hea kui aeglane surm.
(“Madisoni maakonna sillad. Tuhat külateed”, 2002)

extrafine
Postitusi: 89
Liitunud: 14 Sept 2012, 00:52
Tsikkel: Aprilia Shiver, Husaberg 450
Tänatud: 1 kord

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas extrafine »


Rob1
Postitusi: 8
Liitunud: 03 Juun 2013, 21:56
Tsikkel: Aprilia Pegaso 650

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Rob1 »

Tere.
Ise oman ka 93a. Pegasot, sain siis värvimisest gondlid tagasi ja panin kõik kokku, tegin kraani lahti, et käivitada ja oh häda, bena jookseb õhufiltri korpusesse.
Karpas vist nõel kinni jäänud, jaa jälle peab laiali kiskuma kõik.
Aga edu selle rattaga.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Necro
Postitusi: 92
Liitunud: 10 Aug 2012, 20:59
Tsikkel: R1200GS 07"
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Necro »

Hea kuulda, et ma pole ainuke, kes sellise rattaga maad jagab :D.
Ise otsisin ka mingiaeg huvipärast mootorit, aga ebay väga tulemust ei andud - ma miskipärast arvan, et ma kasutasin valesid termineid.
Linkide peal olevatel motooritel on silindrite ja peade külgedel miskised punnid, mida minu mootoril pole. Isegi manuaalis olid need olemas.
Eks selle rattaga tule neid vigureid ette jah. Eile tellisin terve hunniku nõellaagreid tagumistele liigenditele. Mingipäev sai keskhark ka mitu kihti värvi peale. Silindripeaga on ka pisikesed komplikatsioonid tekkinud. Aga eks näis, mis saab.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Necro
Postitusi: 92
Liitunud: 10 Aug 2012, 20:59
Tsikkel: R1200GS 07"
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Necro »

Kuu aega möödas nagu naksti. Kevadtööd on vähemalt otsakorral. Eile lõpetasin tunnikese enne südaööd viimase põllu ära ja aitab küll sellest juba. Aeg teised masinad kasutusele võtta. Aga pegasusega on ka mingisugune progress toimunud. Jupid on kohale tulnud, silindripea on praegu tegemises ja üks viimane detail peaks kuskilt kaugelt lõunast saabuma millalgi. Täna sai vabast päevast täie rauaga veri välja imetud ja igasugu asju tehtud. Õhtu lõppeski sellega, et lendasin garaazi ja hakkasin tagumist liigendit kokku monteerima. Vanad laagrid välja, väike puhastus, uued laagrid sisse, määret ka natuke ja kokku tagasi.
Vana välja
Pilt
Uus sisse. Kui laager on otse paigas, siis läheb kergelt, vastasel juhul kisub kuskilt viltu ja kruustange kinni keerates annab tunda. Ehk siis vajadusel tuleb detailide asendit korrigeerida. Muidugi laagrid peavad natuke seespool olema. Paraja suurusega seib laagri ja kruustangi moka vahele ning sellega saab laagrit pessa sissepoole lükata. Tagasipressimisel mõõtsin enne vana laagri kauguse pesa servast ära ja selle järgi pressisin uue sisse.
Pilt
Mõned laagrid tahtsid määret sisse. Kolmel oli määre juba pakist võttes sees, aga kiige ja kondivarraste omad karjusid määrde järgi.
Igaks juhuks viskan ühe lingi teisest foorumist, kus on tagaliigendi süsteemi hooldamise kohta detailsemat juttu. Laagrite, tihendite margid, pingutusmomendid jne. http://www.apriliaforum.com/forums/show ... inkage-and

Jaa tänase pooleteise tunni töö vili. Ehk siis 9 nõellaagrit, xx grammi määret, 0 sõimusõna ja asi valmis :D.
Pilt

Kasutaja avatar

Teema algataja
Necro
Postitusi: 92
Liitunud: 10 Aug 2012, 20:59
Tsikkel: R1200GS 07"
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Necro »

Täna õrritasin ennast natuke ja tagakiige läks koos liigenditega külge. Ajutiselt, sest enne ei saa päris kinni keerata, kui mootori peale saab. Tagakiige võll käib läbi mootori tagumise osa ja alumine kronsa samamoodi takistab praegu kinnikeeramist. Aga noh, mõned asjad andis kinni keerata juba. Poolraamid said ka külge visatud ja uus amordi ülemine kronsa samamoodi. Poldid said sutsu keermeliimi, et nad enam tahtmatult lahti ei tuleks, aga vahest viskab pilgud peale, kui mingi kahtlus tekib lahtioleku suhtes. Keskhark koos küljejalaga läksid ka alla. Nüüd seisab tsikkel omal jalal püsti. Aga jõle hõre vaatepilt on kuidagi :D
Pilt
Järgmiseks kiskusin radika maha, et raibe seest ja väljast ära puhastada. Mootori alumise raami võtan ka vist küljest ära, aga seda alles mootori paigalduseks.
Radika loputasin mitu korda madalsurvestatud veega seestpoolt üle, et vana tosool ja muu jura seest välja saaks. Pärast lasin kompressoriga üleliigse niiskuse minema ja jätsin nõrguma. Ära kuivab, siis saab veel ühe survestatud õhulaksu.
Pilt


Rob1
Postitusi: 8
Liitunud: 03 Juun 2013, 21:56
Tsikkel: Aprilia Pegaso 650

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Rob1 »

Kust sa selle keskhargi said ja mis masse.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Necro
Postitusi: 92
Liitunud: 10 Aug 2012, 20:59
Tsikkel: R1200GS 07"
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Necro »

Keskhargi võtsin garaazist laua kõrvalt, puhastasin vana kärpi pealt maha, mitu kihti värvi peale ja pookisin külge. Ehk siis see on seesama keskhark, mis koguaeg selle masina küljes on olnud.


Rob1
Postitusi: 8
Liitunud: 03 Juun 2013, 21:56
Tsikkel: Aprilia Pegaso 650

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Rob1 »

Selge siis.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Necro
Postitusi: 92
Liitunud: 10 Aug 2012, 20:59
Tsikkel: R1200GS 07"
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Necro »

Lõpuks saabusid kauaoodatud vabad päevad pritsimisest ja sai midagi liigutatud. Ksf kurikristjani käest sai silindripea parandatud versioonis tagasi toodud ja järgmise vennikese juurde viidud, kes klapid ette võttis. Samal ajal ladusin teisi asju kokku. Nagu ikka, siis mõni keere tahab ülekeeramist, mõni keermeliimi jne. Enamus uutest juppidest on külge poogitud. Mõned detailid said uued värvikihid selga ja on praeguseks juba masina külge kinnitatud.
Karburaatorid puhastasin ja lappasin kokku koos uute membraanide ja tihenditega. Tagumine hammakas ja pidurisüsteem läks ka külge. Summutid said uued värvikihid ja üks sai keevitust tunda. Enamus juhtmestikust, mis mootorist tuleva kimbuga otsest kokkupuudet ei oma sai ka ära ühendatud. Võtsin vana aku, millel veel 12 V jagu pinget sees oli ja testisin tuled/viled ka ära. Alguses oli suunatuledega mingi müsteerium, aga juhtmed õigesti ära ühendades hakkas asi õigesti tööle. Esimesed gondlid viskasin ka ajutiselt küljest ja ajasin ratta garaazist välja. Tegin õuepeal väikse tiiru ratast käekõrval lükates, et see õige tunne tagasi saada. Ja täpselt sama, mis alati, jube väikse pöörderaadiusega ja lükates tundub ratas kuidagi suur olevat :D. Pärast saduldasin suksu korraks ära ja hüppasin selga. Liigendisüsteemist pole enam seda kriuksu sees, mis ennem oli ja tagumine ots tundub konkreetsem kui enne.
Ehk siis mingi eluvaim on juba sees. Mis siis, et see on ainult plinkivate suundade ja läriseva signaali näol, aga masin veereb ja vähemalt olen ise rahul :D
Pilt
Pilt

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Loff »

Maru äge masin, mootorit peal ei ole aga õliloik juba maas (togi) (lol)

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Teema algataja
Necro
Postitusi: 92
Liitunud: 10 Aug 2012, 20:59
Tsikkel: R1200GS 07"
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Necro »

Ma ise ka imestasin loiku nähes, et mis sul nüüd hakkas. Võtsin siis 13 võtme lasin õlipaagist viimase tilga "verd" välja ja sellega ta piiand lõppesid :D
EDIT: Kuna aju jahutus ei toimi täna just kõige effektiivsemalt, siis mõtlesin, et ajutise lahendusena käib see mootor ka sinna peale väga hästi :wack:
Pilt

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Loff »

Nõrk, kisu see el. starter maha - õigem variant on ikka nöörstarteriga käivitusmootor (togi) :ner:

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Teema algataja
Necro
Postitusi: 92
Liitunud: 10 Aug 2012, 20:59
Tsikkel: R1200GS 07"
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Necro »

Mõned päevad tagasi sai pütt koos peaga mootorile külge visatud ja vastava momendiga kinni keeratud.
Üks 15 võti ja suvaline padrun läksid ka selle arvele ohvriks, sest alumisi silindri krae mutritele ei saa momentvõtmega ligi, kui seda "pikendust" pole.
Lõpuks jõudis asi nii kaugele, et tahtsin nukaketi pinge alla tõmmata ja klapikambrikaane lõpuks pealee visata, aga siis avastasin, et ketipingutuse tööorgan on kadunud. Ma juba aimasin, et kusagilt siit ma seda ei leia. Aga homme saab vast see probleem lahendatud.
Pilt
Pilt

Viimati muutis Necro, 26 Juun 2014, 01:41, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Necro
Postitusi: 92
Liitunud: 10 Aug 2012, 20:59
Tsikkel: R1200GS 07"
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Necro »

Eile läks ikka tõsiselt lappama. Reaalselt oli vaja ainult nuka keti pingutuse tööorganit. Aga noh jah....
Järgi läksin pingutusele, aga igaks juhuks võtsin natuke rohkem rublasi kaasa, et muud mudru ka vajadusel saaks võtta aga kus sa sellega :D
Seda oli vaja:
Pilt
Ja õhtuks oli see "luukere" garaazis....
Pilt
Ja mahtus ilusti VW Vento sisse ära, aga kuskilt mingi sõlm ei pidanud ja tsikli paagis olev bensiin hakkas ennast välja aurutama ja koju sõites istusin aurudes.. Huvitav, kas alkomeeter bensiinist tingitud joovet ka näitab... :wack:
Praegu on selle "luukere" eesmärk vana pegassi juppidega varustada, kuid kuna luukere ise on enamjaolt komplektne, koos mootoriga, mille alumine ots peaks korras olema, siis läheb see ka käiku, kui vana liikuma saab.
Vanal pegasusel ladusin mootori kokku, viskasin selle külge. Siis muud vajalikud jubinad ka ja just pool tundi tagasi üritasin käivitada, aga karburaatori voolikutega on mingisugune arusaamatus tekkinud, aga selle klaarib ära. Säde on olemas, bensiini saab ka peale ja muu vajalik samuti olemas. Alguses tegi isegi ühe popsu, mis on juba suur asi :D.
Pilt
Luukere üritasin ka natuke kokku laduda, et asjad päris laiali ei oleks.
Ja üleüldine seis on praegu selline.
Pilt

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Loff »

Hahahahaaa (lol)
Kaugel seegi on, et Sul varsti on kaks sõitvat Pegasot (togi)
Mul sama haigus :mrgreen:

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Teema algataja
Necro
Postitusi: 92
Liitunud: 10 Aug 2012, 20:59
Tsikkel: R1200GS 07"
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Necro »

Ega siin nalja pole jah :D Teine saab kindlasti sõitma kunagi, aga mis kujul, seda ei tea. Tulid igasugused mõtted pähe, aga eks näis, mis saab.
Ma olen ka selle haiguse kuskilt külge korjanud ja ütleks, et praegu ei oskakski paremat haigust tahta :bsmile:
Aga :
Täna sai luukere ette võetud ja esimese asjana pidin mingisuguse ajutise amordilahenduse otsima, et seda vajadusel lükata saaks kuhugi nurgataha ja ruumi vähem võtaks.
Mõeldud-tehtud ja läks külge reguleeritava kõrgusega jäik lüli. Ma tõesti loodan, et ma vahetan selle enne sõitu õige amordi vastu välja :D
Pilt
Peale seda, kui sääreluu külge sai, siis peale istudes avastasin, et tsikkel on kuidagi madalam. Sääreluu sai ju sama pikkusega, mis amort, aga kuidagi madalam on. Ja siis jäid silma kondivardad, mis on ju needsamused lühemad variandid, mida ma otsinud olen.
Vana pegasuse varras (Pikk)
Pilt
Ja luukere varras (lühike)
Pilt
Räigelt joppas selle luukere kojutoomisega. Mis vana pegasust puudutab, siis seda ikka käima ei saanud. Kuigi ühendasin torustiku õigesti ära. Aga siiski viskas täna parempoolsest pütist juba pika leegi välja ja popsutas rohkem, kui eile. Kõik on nagu olemas, aga midagi oleks ikkagi puudu. Kuigi viimane proovikäivitus jäi tegemata, sest aku sai tühjaks. Aga homme proovib uuesti.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Necro
Postitusi: 92
Liitunud: 10 Aug 2012, 20:59
Tsikkel: R1200GS 07"
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Necro »

Vahepealse ajaga on inimkond vist päris suurel hulgal süsihappegaasi tootnud...
Lõpuks leidsin tahtmise, et siia midagi valjult mõtlema tulla. Vana pegass on samas seisus, mis viimases postituses kirjeldatud. Käima pole saanud, sest mingi anomaalia eksisteerib kuskil. Probleemi pole saanud veel tuvastada, kuna üks tihend on tulemas kuskilt maalt ja selle kättesaamisel ja paigaldamisel saab viga edasi otsida. Ehk siis kompressioon ära mõõta ja klapivahed ära kontrollida. Viimased saab muidugi enne seda ära kontrollida, aga ma ei taha ennast üleliia praegu õrritada, sest naisolendile ja kaitseväele tuleb ka tähelepanu suunata. Aga vähemalt leek on alles, mis on kõige tähtsam.
Kiskusin mingiaeg sidurikoja kaane ka maha, et uurida, kuidas siduri seisukord üldse on. Ja polnud häda miskit. Täitsa viisakas. Muud erilist midagi polegi.
Uus aku sai toodud + veepumbale uued simmerid ja käiguvahetusvõllile samamoodi. Praegu ootangi sidurikaane tihendit, et saaks selle osa kokku tagasi ja ülemise osa kallale tagasi minna. Aga eks näis, mis ja millal. Viimasest sõidukorrast on kuradi palju möödas ka. Viimati sai vist möödunud sügisel baigiga sõidetud. Peale seda on vist paar korda jalgratast ainult vändatud :D :bsmile:
Mõned pildid ka
Pilt
Pilt


Asbest

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Asbest »

Vahepeal olen klapivahed ära teinud. Aga poolpiduselt, sest kübarasse läksid väiksema diameetriga seibid, mis ei ole üldse head, sest jäävad kübarasse loksuma, mis omakorda võib seal mingit nahka teha. Ehk siis peab kuskilt õige diameetriga seibid hankima ja siis on sellega jonksus. Ja peale esimest klapiregulli seibidega ei tundunudki see nii hull, kui algul paistis. Eks neid klappe ole varemi reguleeritud, aga seibiteema on kohati ägedam, paneb mõtte korralikult tööle, enne kui tellima hakkad neid kuskilt :D
Kompressiooni mõõtsin ka. Hädised 2 bari tulid esialgu ära. Gaasijaotus kenasti paigas ja no ei saa pihta, mis teema sellega siis lõpuks on.
Aga...
Kui ma mootorit kokku ladusin möödunud kevadel, siis suure õhinaga sai ära unustatud üks tähtis tegevus.
Ma olen ennegi mootoreid kokku ladunud, suuri diisleid ja väikseid kahetaktilisi. Aga see pegaso motoor tundus täiesti uus ja avastamata maa minu jaoks ja eks see aukartus ja õhin selle mootori kokkupanekul tegi oma töö. Ehk siis kõik mootorisisene detailimäng, niipalju kui seda ülemises otsas oli, sai ilusti värske mootoriõliga kokku mäkerdatud. Aga ma raisk suures elevuses "proovisin" kas silinder läheb kolvile peale ja õli sinna ei pannud ning siis ladusin mootori suure hurraaga kokku.
Ja reedel pistsin õli silindrisse. Korralikult, samas mõõdukalt, et midagi ära ei lõhuks. Komp. tester otsa ja sutskas mahlase häälega 7.5 bar nagu naksti välja. Peale seda lödistasin üleliigse õli põlemiskambrist minema, suts topkat ja peale lõhikest käiamist masin elas nagu loom. Peale seda, kui garaaž oli suitsuvine ja mõnusa lõhnaga täitunud, siis ma ei osanud kohe olla. Tahtsin täiest kõrist karjuda ja laulma hakata sellepeale, sest ma olin nii sillas sellest momendist. Siiani olen :D Ma kuulsin seda häält uuesti üle nii pika aja. Ja ma pole enam kade nende maantel kimavate baigi või endurovendade peale. Aga kuradi hea on olla küll. Mis üldiselt sellesse jaburdamisse puutub, siis ühest küljest ma oleks tõesti saanud lihtsamat teed minna ja masina kellegi kätte anda, et näed ole mees ja tee korda ma ise ei jaga enam. Aga mul on väga hea meel, et ma seda ei teinud. Sest läbi selle triangli ma õppisin päris korralikult uusi asju, mida ma varem ei teadnud ja kohati sain enesekindlust juurde selle teema koha pealt.
Ehk siis ma ei teagi mis ma nüüd öelda tahtsin lõpuks.... Ahjaa, tuli on kolvile saadud :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
Necro
Postitusi: 92
Liitunud: 10 Aug 2012, 20:59
Tsikkel: R1200GS 07"
Asukoht: Tartu

Re: Aprilia Pegaso 650 *Necro

Lugemata postitus Postitas Necro »

Nonii.
Teab keegi vastata, kas Airboxi jookseb mootori eest otsast voolik või mitte? Kuskilt foorumist lugesin, et see on vaakumvoolik, mis sinna jookseb. Käivitamise lõppedes tekib airboxi sama hääl, kui vesi lõpetab kraanikausist allajooksmise. Ehk siis, midagi on väga valesti. Ja airboxi ülevoolust hakkab korralikult bensiini välja nirisema. Jookseb täis, kuidig ma pole karburaatori seadeid näppinud ega seda lahti võtnud.... Mul on selline kahtlane tunne, et ma olen voolikud vist valesti ühendanud. Karburaatorisse läbeh üks voolik, mis tuleb paagist, mis läheb alumise kolmiku külge. Ülemise külge läheb ülevoolutoru ja rohkem ei ole?
Oskab keegi aidata? Mul on pea täitsa lage juba.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”