Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Moderaator: Moded
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
RasmusL kirjutas:Julgen vastu vaielda. 2x M8 rst polti on ikka ülitugevad, eriti kui poldipikkus ju väike. Aga eks suvel näha ole
Ega siis ainult poldid seda lenksu paigal hoia.Lenks on ju oma pesas ja poldid hoiavad pesa pooli koos.Seal väände jõud reaalselt poldini ei jõuagi.Ainule asi,mis võib puru minna oleks lenksu toru ise,aga kuna toru otstes korgid sees ehk tegu pole enam ka pelgalt toruga,siis siin tugevusega pole midagi lahti.Lihtsalt silmale on harjumatu seda vaadata,et tükk vahelt puudu.Aga välja näeb üli lahe ja ilus.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 155
- Liitunud: 04 Veebr 2008, 16:45
- Tsikkel: KZ550, MT-03 660, SZR660
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 66 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Ah mis sa ikka spetsialistidega vaidled.. Anyway on lõpuks siiski praktika tõe kriteeriumiks.
Tänud anodeerimise infi eest!
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
RasmusL kirjutas:proovin nii kõvasti kui krdi käevarrest läheb seda lenksumajandust murda.
pole vajadust nii tugevalt siis saad ikka jagu ilmselt kasvõi lenksu kõveraks
Kui jõuga hakkad venitama siis kehvemaljuhul ilmselt venitad poldi välja kuid lahendus on kena
-
- Postitusi: 971
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
ainuke nõrk koht on raiseri kinnitus prillidele.(punane joon pildil) seal tekib ümber telje vääne mida ühes tükis lenksuga ei teki (siis ainult külgsuunas). kui see ühendus on jäik siis on kõik ok. lenks istub pesas väga jäigalt kui pesa täpsus on õige. alumine klambri osa (musta värvi) võiks olla prilliga ühes tükis ideaalis.
eelmisel rattal oli krossilenks kõrgete raiseritega. https://motokaup.ee/et/17-vario-barback-converter .sõites ja kohapeal väänates ei liikund midagi. keskjalale ratast tõmmates tiris lenksu viltu pikapeale. Rasmuse versioonil mina küll probleemi ei näe kui raiseri alumne osa prilli küljes peab. need 8mm poldid mis pealmist kuud peale suruvad ei ole üldse teema juhul kui alumist osa hoiavad eraldi poldid.
-
Teema algataja - Postitusi: 1666
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
- Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 299 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Ma ei saandki täpselt aru mida Mart mõtles 4 poldi all, kuid alumist klotsi hoiavad jah omakorda 2x8mm polti. Eks tuleb minna kohe treppis ning auklikele teedele testima
Everybody got a plan until they get punched in the face.
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Pole küll spetsialist ,kuid vaadates selle ratta lenksu ja kinnitusi. Ei usu, et Rasmusel midagi seal järgi annab.http://www.superstreetbike.com/twin-tur ... 200#page-8
-
Teema algataja - Postitusi: 1666
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
- Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 299 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Tundub suht sama mõttega olevat tehtud, kuid teostus on küll eriti prosta
Everybody got a plan until they get punched in the face.
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
kuulge kõik clip on-id on ju sama lahendus pmst, ei murdu seal midagi
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
"pole küll spetsialist" ütles kõik - toodud lingil on tegu clip-on kinnitustega, mis ei sarnane kuidagi kõnealuse projekti lenksulahendusele.
Erinevus seisneb jõuõla rakendumisel, praegusel lahendusel on ainukeseks hoidjaks õhus rippuvad kaks polti, cliponi puhul hoiab konstruktsioon ennast ise ühes tükis, poldid on fikseerimiseks.
Isiklikult panuseid antud lahendusele ei tee, kuid põnevusega ootan testisõitu, vaata, et gopro ikka külge saaks, peaks hea youtube hiti saama
-
Teema algataja - Postitusi: 1666
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
- Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 299 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Mul pole goprod ja pole ka raha gopro ostmiseks Peate õnnetuse artiklit ikka delfist lugema. Aga võiksid mulle ikkagi ära seletada, kus need 2 polti õhus ripuvad.
Everybody got a plan until they get punched in the face.
-
Teema algataja - Postitusi: 1666
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
- Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 299 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Kalapea seleta ka mootorratta jalaraudade süsteem ära mulle. On nad samuti 2 poldiga raami küljes,ning sinna reaalselt toetad terve oma keharaskusega peale, mida sa lenksule ei tee ealeski juhul kui stuntman pole. Kuidas siis jalarauad vastu peavad ?
Everybody got a plan until they get punched in the face.
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Jalaraudade puhul töötavad poldid tõmbe- ja lõikekoormuse vastu (ja jõuõlg sisuliselt puudub), selle lenksulahenduse puhul minu tagasihoidlikul hinnangul pigem painde vastu. Võib-olla on varu piisavalt ja probleem puudub, võib-olla mitte, aga võib-olla pole väga tervislik seal asjale läheneda mingi eksliku analoogiaga nagu clip-on või jalaraud. Käega läbi mõnekümnesentimeetrise jõuõla painutab 2xM8 poldid kenasti banaaniks, et noh see jutt ei ole puhtalt vaidlemise pärast, milleks mul isiklikult erilist huvi ei ole.
Pilt oleks palju ilusam, kui seal oleks kummalgi pool 4 polti. Mitte otseselt poltide tugevuse pärast, vaid lihtsalt neile mõjuv koormus oleks oluliselt meeldivama suuna ja iseloomuga.
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
No seletame siis, hästi ümaralt, aga siiski
Lähed kiirendama, no võiksid saada kolme sekundiga sajani, kasutades valemit a = dv / dt saame tõmbejõu
a = ((100 km/h) - (0 km/h)) (1000 m/km) / (3600 s/h)) / (3 s) = 9.26 m/s2
Newtoni teist seadust F=ma kasutades saame teada, et kaaludes 100kg (no offence) ja kiirendades 9.26 m/s2 rebid lenksu 926N jõuga
Kaal ka natuke jaotub teistele toetuspunktidele, kuid sellise jõuga võiksid vähemalt lenksu rebida.
Eeldusel, et kaal jaguneb mõlema käe vahel võrdselt jagame selle kahega, sest arvutame ühte lenksu.
Vaadates pilte on lenksu pikkuseks vähemalt 35cm ja riseri laiuseks 30mm - siin on nüüd mõttepaus, kuna poldid on riseri tsentrist väljas ja lenksu suhtes mõjub jõud erinevalt, st kiirendades tõmbad, pidurdades lükkad - ühtepidi on jõuõlg suurem ja vastupidi. Kiirenduse õlaks võtame siis 16mm ja pidurdamise 6mm
Arvestame efektiivset ala (miinus polt 8mm) ja jätame alternatiivsed tõmbenurgad ära, sest reaalsuses sa ka väänad lenksu kahe poldi suhtes ja lenks ei ole sirge.
Lõpuks jõuame valemini Fe = ( 926N * 16mm või 6mm ) / 350mm = 20256.25N kiirendusel ja 54016.67N pidurdusel
M8x1,25 8.8 poldi maksimum tõmbetugevus on ümaralt 18KN 10.9 puhul 28KN
Polte on kaks, seega kahega jagades saame teada, et ühele poldile rakendub vastavalt 10KN kiirendusel ja 25KN pidurdusel
Minu jaoks isiklikult ei ole see piisav tugevusvaru aga no Whadeva - If you ain't failing', you ain't ridin'.
Jalaraudade puhul rakendatakse jõud risti poldiga, mis on teine teema, niikaua kuni sa ei kuku, sest siis hakkab kehtima sama jutt. Jalaraudade puhul annab muidugi ennem materjal järgi kui polt.
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Kui kiirendamisel ja pidurdamisel toimub ''kinni hoidmine'' ainult lenksust siis on ikka väga valed sõiduvõtted. Kinni hoitakse jalgade ja põlvedega
Voshod 3M + XT660R
-
Teema algataja - Postitusi: 1666
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
- Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 299 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Kalapea tee vähem oma inseneri rehkendusi-ehk siis tulevad ka vingemad rattad sul kunagi garaasist välja ja sa ei takerdu iga jõu/vastupidavuse/inertsi/maakülgetõmbejõu suhte ruudus arvutuste taha. Need poldid seal reiserites on ilmselgelt piisavad, nii et jutul lõpp.
Everybody got a plan until they get punched in the face.
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Ei väidagi, et sa jalgade ja kehaga ei hoia, kuid isegi kui arvutused pooleks teha on numbrid muret tekitavad, ma ei viitsi küll hetkel põhjalikult arvutada palju ühes tükis lenks polte venitab, kuid ma arvan, et see number jääb paarisaja N juurde.
Kui üks neist poltidest järgi annab, oled ninali. Originaali puhul üks kolmest pole nii suur probleem.
Eks sinu suhtumine võib olla tõesti piisav, et füüsikat ümber lükata, saadad perse tõmbad molli. Minu ratastel püsivad vähemalt lenksu küljes.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Kalapea kirjutas:Ei väidagi, et sa jalgade ja kehaga ei hoia, kuid isegi kui arvutused pooleks teha on numbrid muret tekitavad, ma ei viitsi küll hetkel põhjalikult arvutada palju ühes tükis lenks polte venitab, kuid ma arvan, et see number jääb paarisaja N juurde.
Kui üks neist poltidest järgi annab, oled ninali. Originaali puhul üks kolmest pole nii suur probleem.
Eks sinu suhtumine võib olla tõesti piisav, et füüsikat ümber lükata, saadad perse tõmbad molli. Minu ratastel püsivad vähemalt lenksu küljes.
Sa arvesta ikka nii,et polt hoiab koos raiseri pooli,mitte et arvestad justkui polt hoiaks lenksu kinni.Polt ja lenks ei puutu isegi kokku.
Natuke nuputamist sulle,aga esmalt pead modelleerima selle kuidas Rasmuse käed lenksu hoiavad ja mis nurga alt mingid jõud lenksule ja sealt edasi läbi raiseri sinna poldini jõuavad.Kui nüüd lisad veel hõõrde-ja väände jõud,mis ei rakendu leknksust poldile vaid läbi raiseri,siis on ka tulemus teine.Pead veel arvestama Rasmuse käe nurka ,mis lenksu hoiab,poldi nurka maapinna suhtes,sest liikumine on otse ette paralleelselt maapinnaga.Kui nüüd Rasmus keerab kurvis,siis rakenduv jõuõlg muutub jälle.ilmselgelt mõjutab lenksule rakenduvat jõudu ka paak ja iste ehk mis nurga all ja kui palju Rasmus toetub paagile.
Ehk pakun välja,et siin foorumis me selle asja kohta tõde teada ei saa,sest valemitest jääb väheks,vaja on katseid,aga neid teeb juba Rasmus ise.Vaevalt et ta meid siin ootab oma lenksu väänama
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Natuke modelleerimist sulle, mine võta midagi pihku mine nurka ja hakka hõõrde-väändejõudu arvutama
Loe jutt läbi saad ehk aru, et poldid siiski hoiavad lenksu kinni
-
Teema algataja - Postitusi: 1666
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
- Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 299 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Rahune maha nüüd, ei anna keegi sulle siin molli ega saada perse, biker.ee pidi olema üks suur perekond ju Aga, lenksu hoiab kinni nii reiserite pesa kui ka poldid. Alumised 2 polti hoiavad reiseri alumist osa prillide küljes, ning nähtaval olevad 2 polti lähevad ka alumisest reiserist läbi prillidesse ning fikseerivad lenksu oma pessa ära. Ei kuku sellel rattal midagi küljest ära, nii et oma arvutustega võid minna kedagi teist õpetama
Everybody got a plan until they get punched in the face.
-
- Postitusi: 3138
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Kui CAD fail riikilik saladus pole, siis võid ju üles visata ja pädevad tegelased saavad solidworkis nõrku kohti uurida.
NB! Ei pea end pädevaks tegelaseks
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 1802
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
RasmusL kirjutas:Alumised 2 polti hoiavad reiseri alumist osa prillide küljes, ning nähtaval olevad 2 polti lähevad ka alumisest reiserist läbi prillidesse ning fikseerivad lenksu oma pessa ära.
Oleks sa kohe öelnud, et reiseri alumist poolt hoiab prillide küljes neli polti, oleks kogu see pikk arutelu olemata...
-
- Postitusi: 971
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
mulle väga meeldivad need abimehed kes "arvavad" millestki midagi. kui alumised poolkuud jäigalt paigal, ja neid ei hoia nähtaval olevad 8mm poldid!, on ülemiste poolkuude tõusmine ainuke mure. selle vastu töötavad need nähtaval olevad poldid ja töötavad tõmbele mitte väändele, lõikele. lenks ei keera ennast alumise kuu sees enne kui ta ülespoole saab kerkida. selle vastu polt töötab otse tõmbele! lisaks on lenks pesas istuga kui mõõdud õiged. isegi kui poldid lõdvaks lasta ei jookse pooled kohe lahti. ma enda projekti puhul sain omajagu kangutada ja proovida lenksu/raiserite teemat ja ka kogemata korra pingutamata poltidega sõitma minna. kui alumine poolkuu on jäik siis ülejäänu on pohlad.
ja seda et mõlemad pooled korraga lahti tuleks... no kamaan. ja kui lähebki lõdvaks? ega ta seepärast veel küljest tule ja olematuks muutu. pole vaja karta niipalju koguaeg. vapprust on eluks vaja
-
Teema algataja - Postitusi: 1666
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
- Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 299 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
joel kirjutas:RasmusL kirjutas:Alumised 2 polti hoiavad reiseri alumist osa prillide küljes, ning nähtaval olevad 2 polti lähevad ka alumisest reiserist läbi prillidesse ning fikseerivad lenksu oma pessa ära.
Oleks sa kohe öelnud, et reiseri alumist poolt hoiab prillide küljes neli polti, oleks kogu see pikk arutelu olemata...
No aga lugeda oli lahe ju
Everybody got a plan until they get punched in the face.
-
- Postitusi: 248
- Liitunud: 19 Juul 2005, 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Uibljää, mulle ka meeldivad igasugu insenerid ja mannekeenid jne, ainult, et kui sõiduks läheb, siis nad on pahatihti kadunud ühes valemitega ning lased ikka samade tontide seltsis edasi. (huvitav, kust see tont külge jäi )
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Kas see teistega karjas sõitmine on mingi kohustuslik osa või
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Eks see kambavaim ja verejanu ole üks inimkonna osa. Ilmselgelt on ignorantsele kambajuhile ja tema persepugejate kambale loogiliste asjade selgitamine piisavalt keeruline tegevus. See oli ka põhjus miks ma ootasin, kuni keegi esimesena "geniaalse" lenksu lahenduse kohta kommentaari teeb - big mistake.
Nüüd jääb mul üle ainult valehäbis ja haukumise taustal oodata kuni ühele vennale lenks pihku jääb ja siis hiljem üksi garaažinurgas pihku itsitada.
-
Teema algataja - Postitusi: 1666
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
- Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 299 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Küll sinu postituses ikka on tunda neid hapusid viinamarju ja kibestumist. Ma tean täpselt kuidas need asjad töötavad ja kinnituvad, seega ei vaja mina sinu mõttetuid arvutusi. Mine tegele oma projektidega ja äkki läheb siis näitustel ka paremini sul Küll me kunagi kuskil exhibitionil kohtume-võid siis ära seletada miks ükski asi mu rattal ei toimi
Everybody got a plan until they get punched in the face.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
KRT, juba teine "ämber" mul täna- arvasin, et tsikleid ehitatakse sõitmiseks
Mitte midagi ei saa aru.....
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
Teema algataja - Postitusi: 1666
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
- Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 299 korda
Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL
Eestlase jaoks ongi ämber jalanõu ju Kusagilt jäi selline tsitaat silma. Vist isegi siin foorumis.
Everybody got a plan until they get punched in the face.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.