40. leht 46-st

Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 28 Okt 2018, 21:04
Postitas ranel
RasmusL kirjutas:

Pilt

Pildil olevat vitsa pole see ratas taga näinud tervelt 5 aastat, sai see nüüd alla ära pandud, kui motor valmis saab hakkab pill kiiremini düno jaoks valmima. Veel kaalusin ka titaan ning eelmise setupi jupid ära ning kaalu numbrid on sellised:

Roostevabasumpa: 4.6kg Titaansumpa: 2.2kg
Roostevaba boostitoru: 1.6kg(koos BOV-iga) Titaanboostitoru: 350g

Muljetavaldav kaaluvahe igatahes.

Kui arvutis mässata viitsid, siis mudeli sisse modeleerides saad igasugu asjade massid juba enne valmistamist kätte :D hiljem lihtsalt vaheta vaid materjale detailidel. Saab ka igasugu kokkusobivuse arvutis läbi proovida.
Solid Edge haridusliku saab netist tasuta ka kätte.
Aga eks titaanist asjade massi võib nagunii jämedalt võttes kahega läbi jagada võrreldes terasega.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 31 Okt 2018, 11:07
Postitas h0lger

FB järgi jääb mulje, et see originaal tagarats jääbki alla?
No more rull?


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 31 Okt 2018, 12:49
Postitas Andrea

Arvestades, kuhu maani Rasmus nimetatud projektiga tehnilise poole pealt jõudnud on, ei teeks tegelikult ju liiga ühe edeva veljejooksu allapookimine. Need kolmekodaralised veljed on kõige meinstriimim värk tsiklimaailmas üldse ning vahet ei ole kui laiad nad on :D Äkki teen autorile liiga aga äkki tabasin just naelapea pihta :bsmile: :mrgreen:


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 31 Okt 2018, 17:08
Postitas RasmusL

Heh, juba info siin :mrgreen: Tegelt tuli siin cnc mehega idee, et teeks eesti esimese billet monokiige/veljepaketi sellele rattale. Sellepärast sai ka müüki pandud. Kõik muu on ju viimane vint, siis ei kõlba enam keevitatud velgi kasutada :lol:


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 31 Okt 2018, 20:11
Postitas puna

uued veljed on ägedad :bsmile:


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 31 Okt 2018, 21:06
Postitas RasmusL
puna kirjutas:

uued veljed on ägedad :bsmile:

Need veljed mis fb nägid, on uuele vrodi projektile :D


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 31 Okt 2018, 22:53
Postitas puna

Vaatasin, et just sobilik monokiigele, aga edevad olid küll


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 06 Nov 2018, 08:59
Postitas nooskip

Siis oleks õigem vist teema postituse pealkiri ka ära muuta. :lol:


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 06 Nov 2018, 13:03
Postitas RasmusL

Ei pea ju muutma, kui nt sama laia teeks :wink:


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 04 Dets 2018, 17:51
Postitas RasmusL
25353221676bb5_l.jpg
25353221676bb5_l.jpg (110.54 KiB) Vaadatud 8853 korda

Vaikselt edeneb. Uue alumise otsaga kokkuladumine osutunud natuke suuremaks tööks kui eelnevaga. Kolbide ning põlemiskambri vahelise täpse kauguse saamiseks on olnud vaja tihenditega "mängida" . Kuid usun, et saab super. Loodan jõuludeks saada enamvähem ratta kokku.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 05 Dets 2018, 17:56
Postitas KIBU

Äge! Kas kaane pingutamise plaan on juba olemas? mis jõuga keerata plaanid/julged? alla jäi sul kava originaal keerme mõõt kui mälu ei peta.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 05 Dets 2018, 21:14
Postitas RasmusL

Tahaks rägelt ropendada, aga pole mõttet kuna tsensuuritud on ju. Juhtus jälle samas staadiumis pask, mis eelmine kordki. Faking kroom-molübdeenist tikkpolt 55nm juures pooleks ? t*** ma ei või. Oleks on kõige m**n* vend maailmas aga oleks poleks pidanud keeret tegema treipingis vaid pressima nagu õigetel kaanepoltidel. Aga kuna mul sellist masinat pole siis sai teistmoodi tehtud. Aga jah nii juhtus ja uuesti ülemine ots laiali. Õnneks tuli alumine tükk näpuga keerates välja ja plokki ära ei lõhkunud. Nüüd löön originaalide venivatega kokku ja nii jääbki. Kolvi ja kaane vaheline kaugus sai ideaalne ehk 0.98mm ehk siis turbo mootorile kõige ideaalsem kaugus nii et deto ei tohiks ka halba teha. Just detoneerimise ajal tekib räige rõhk sinna mis tavaliselt surub kaane üles, aga seda mul ei tohiks nüüd olla. Teeme tööd edasi :bsmile:

253536416ae48e_l.jpg
253536416ae48e_l.jpg (90.13 KiB) Vaadatud 8468 korda

Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 05 Dets 2018, 21:59
Postitas ranel

Mingi metallitöötluse error pole?
Kunagi ammustest aegadest loengust oleks nagu meelde jäänud, et toorik ongi pehmem(et töödeldav oleks) ja peale seda kui detail valmis treitud vms, siis hakkab termotöötlus alles pihta.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 05 Dets 2018, 22:18
Postitas RasmusL

Termotöötlus jäi mul tegematta jah. Ei arvanud nagu et asi nii krdi pehme on


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 05 Dets 2018, 22:38
Postitas KIBU

aga kui sul pingid vabalt kasutada on siis äkki oleks mõistlik rakis teha ja poldid enne soovitud jõuga üle proovida. äkki see üks oli nö "praak"
plaadile alumise otsa keere sisse ja kasvõi paksu seinaga torujupp vahele ja mutriga tõmbama. 55 Nm krt selline 3/8 võtme jõud, pole sittagi tegelt. kroom-molü peaks ikka ilma termikata ka tugev materjal olema. turvapuure ja raame mis sellest tehakse ei töödelda pärast ju.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 05 Dets 2018, 22:52
Postitas RasmusL

Hea tähelepanek jah, muidugi oleks ju võind proovida. Karastada oleks ka saanud, sellist teenust pakuvad paljud. Ise ei uskunud samuti, et crmo nii pehme toorikuna on aga vb sattus tõesti mingi sitem jupp kätte. Samas lõikasin jupid ju 6m latist. Millegipärast usun, et orig poldid peaksid ka töötama, sest viimane kord 1.4 bariga püsis kompott koos ja seekord ka suurema rõhu peale ei lähe ilmselt.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 15 Dets 2018, 17:27
Postitas RasmusL

Nii, sai siin üks nädalakene mõeldud ja otsustasin veel korra kätt proovida tikkpoltide tegemisel. Seekord sai valitud poest siis valmis pikad poldid 12.9 materjalist. Pea maha saagitud ning ainult ülemine ots sai keermestatud 1.25 mõõtu. Tugevust ka proovisin, enne kui mootori kokku lööb-80nm kestis hästi, rohkem ei proovinud. Mootoris plaanis vähemalt 60nm tõmmata.

25356287312fbb_l.jpg
25356287312fbb_l.jpg (127.88 KiB) Vaadatud 5780 korda

Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 16 Dets 2018, 11:10
Postitas ranel

Tõmbetestiga ikka üks ohverdatatakse ära ja tehakse ikka lõpuni.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 16 Dets 2018, 17:18
Postitas RasmusL

Üks ülearune saigi tehtud proovimise jaoks. Kuna eelnev juba 55nm pooleks oli siis need kestavad minupuhul.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 18 Dets 2018, 16:07
Postitas RasmusL

Ticonist sai vahepeal väikene tellimus tehtud titaani näol. Sai võetud 60cm 1.5" sirget toru, et wastgate ja sumpa omavahel ühendada ning ka täismaterjali, millest v-band flantsid treida. Töö all on ka 2tk gsxr-1000 suzukit, millel originaalis titaankollektor ning jätkub sellest neilegi flantsid treida. Vinge oli see, et pakk tuli usast soome minu kätte kahe päevaga. Eestit kahjuks ei lasknud validagi tellimisel.

253580471c948f_l.jpg
253580471c948f_l.jpg (97.6 KiB) Vaadatud 5781 korda

Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 28 Dets 2018, 18:36
Postitas RasmusL

Kinni on ja püsib. 60nm sai pandud siis, 6nm rohkem kui manual annab uutele originaal tikkpoltidele.

253620936b5726_l.jpg
253620936b5726_l.jpg (74.65 KiB) Vaadatud 5776 korda
25362095f726d3_l.jpg
25362095f726d3_l.jpg (106.03 KiB) Vaadatud 5776 korda

Natukene jäi ruumi nukkvõlli anduri hambale ka :lol:

253620992f4432_l.jpg
253620992f4432_l.jpg (83.5 KiB) Vaadatud 5776 korda

Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 21 Jaan 2019, 11:29
Postitas RasmusL

Mootor koos ning värvitud. 2017 kevadest sai siis hakatud juppe koguma/ostma ning 2019 mootor valmis :lol:

253687698392cb_l.jpg
253687698392cb_l.jpg (126.4 KiB) Vaadatud 5775 korda

Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 10 Veebr 2019, 11:12
Postitas RasmusL

Wastegate sai sumpaga kokku viidud, nipet-näpet asju veel teha ning siis prooviks äkki käima. Ons kellegil ideed millega võiks õli mootorisse pressida, et väntvõlli ringi ajamatta saaks saaled õlitatud ? Poolid lahti ühendada ning starterit käiata on viimane variant. Ei viitsi sidurit enam eest kakkuda, kuid siis saaks nii et ajaks sõrmega õlipumba hammakat ringi ning too pritsiks õli kõik vajalikud kohad täis.

Pilt


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 10 Veebr 2019, 12:53
Postitas Madlobster

no ega sul saaled ja vänt omavahel kuivalt koostatud ei ole, et poolid maha võttes ja õli ringlusesse ajades midagigi juhtuda võiks
Võta küünlad ka ära siis pole mingit koormust saaledele/vändale.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 10 Veebr 2019, 20:46
Postitas Kalapea

Turbo pealevoolust õli sisse ja kompressoriga õhku takka.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 26 Veebr 2019, 14:34
Postitas RasmusL

Peale 2 aastast seismist/mootori juppide ootamist ning ehitamist on pill jälle ELUS 8) Muusika kõrvadele. Varsti vast saab siis dünosse mindud, ning ihukarvad püsti loota, et midagi seal ära ei lõhuta :mrgreen: Väike videotõendus ka: (Instagram keeram muidugi kvaliteedi perse)


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 26 Veebr 2019, 17:46
Postitas Begemot

Kui isiklik elu hakkab mootorratta ehitust segama siis sa tead kummast loobuda ( meie arvates). Igal juhul minu sügav kummardus.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 26 Veebr 2019, 22:22
Postitas RasmusL

Isiklik elu ei seganud, lihtsalt neid juppe oli maru keeruline saada :D Tänud kummarduse eest !


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 28 Veebr 2019, 21:59
Postitas RasmusL

Nii, ratas dünostendi jaoks valmis. Deiv tegi nagu alati siis viimase lihvi ehk "dünovalmiduse" . Elektrisüsteem vajas korrastamist ning see vesimetanolipritse süsteem asendamist, kuid tuli välja, et pump on kauaaegsest seismisest kinnikiilund, ning ei töötagi. Ilmselt vaja viia mõne elektroonikaga tegeleva sepa kätte remonti, kuid seda tulevikus. Hetkel lähen stendi siis ilma. E85-ga seda nagunii vaja pole. P.S -Kui foorumirahvas veel ei tea, siis Deivil nüüd oma enda mootorratta remonditöökoda, seega kes tahab ühte parimat know-howd jaapani rataste poolest ning pedantset hooldust/remondi teenust siis soovitan pöörduda teil kindlasti NBR Service poole.
Aga mõnedest töödest siis:
Kütusetrass sai läbipuuritud suuremaks, pildil näha enne ja pärast. Pole nagu väga pointi suurtel pihustitel, kui trass on aind mõned mm.
Pilt

Ameerikast sai kunagi aasta tagasi tellitud suured pihustid, mis pidid kaasas olevate adapteritega olema bolt-on. No tuli välja, et vaja ikka hunnik seibe ja asju leiutada, et nad perfektselt kinnipüsiks, vastasel juhul oleksid nad rõhuga sealt küll minema lennanud.
Pilt

Elektroonika on kõik mahutatud sellesse ülipisikesse sabaraami. PC3 usb, multifunction hub, ignition module, orig ECU ning ka Quickshifteri moodul, igast releesid, kaitsmekarp ja juhtmeid.
Pilt

Sellisena ta siis mingihetk Soome läheb
Pilt

:bsmile: :bsmile:


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 02 Mär 2019, 18:49
Postitas puna

Loodetavalt kohtleb sami teda seekord hellalt
Jääme tulemusi ootama sain vist aru, et viimast pingutama ei hakka seekord