34. leht 46-st

Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 24 Dets 2017, 00:41
Postitas RasmusL
Irual kirjutas:

Huvi pärast: milline on kanalite pinnaviimistlus? Kas sisse on kergelt krobeline ja välja poleeritud?

Kõik on sile ikka seest, nii nagu peab :)


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 24 Dets 2017, 08:54
Postitas Ardilla

@Yeekim :D õppisin lugemise ära, lugesin välja ka :)


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 24 Dets 2017, 09:19
Postitas Tort
RasmusL kirjutas:
Irual kirjutas:

Huvi pärast: milline on kanalite pinnaviimistlus? Kas sisse on kergelt krobeline ja välja poleeritud?

Kõik on sile ikka seest, nii nagu peab :)

Irual uurib ilmselt seetõttu, et mõne teooria kohaselt on kareda seinaga sisselaskel poleeritud seina ees eelis. Lubavat rohkem õhuvoolu.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 24 Dets 2017, 11:00
Postitas pühak

Minu arust käi see kareda seina teooria poleeritud versus matistatud pindade kohta. Veega kokku puutuvate pindade puhul igal juhul on nii. Käisin teismelisena millalgi purjetamistrennis ja seal tuli kiirema liikumise huvides vähemalt paadikere veeliinist allapoole jääv osa matistada.
Kollektorite sisepindu vist niikuinii läikima ei poleerita.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 24 Dets 2017, 12:52
Postitas RasmusL
Tort kirjutas:
RasmusL kirjutas:
Irual kirjutas:

Huvi pärast: milline on kanalite pinnaviimistlus? Kas sisse on kergelt krobeline ja välja poleeritud?

Kõik on sile ikka seest, nii nagu peab :)

Irual uurib ilmselt seetõttu, et mõne teooria kohaselt on kareda seinaga sisselaskel poleeritud seina ees eelis. Lubavat rohkem õhuvoolu.

Niiöelda matt-sile on seest. Peegliks pole poleeritud midagi. Krobelised olid tehasest tulles. Sisselaske kanalid lihviti pm lihtsalt üle ning tehti natuke sujuvamaks see teekond sisselaske klapini. Suuremaks seal suurt midagi teha ei saa/tohi kuna pritsungibloki kummilutid on täpselt sisselaske kanaliga kohakuti ning kui kanaleid hakata suuremaks tegema siis jääks kerge "aste" vahele ning see ilmselgelt pole hea. Samamoodi sai väljalaske kanali teekond klapist kuni väljatulekuni tehtud palju sujuvamaks ning nüüd on ka terve klapi pindala kasutuses ka. Tehasest oli asi natuke poolikuks jäetud aga no ega seal keegi ei keskendu sellisele asjale nagunii.Väljalaske kanaleid sai küll suuremaks tehtud, nood olid ikka suht kitsad/väikesed. Sai võrreldud gsxr 1000 k4 klappe ning minu ratta omi ja z1000ndel on mõlemad nii sisselaske kui väljalaske omad umb 2mm suuremad, samas ka klapivedrud on 2x tugevamad :D Algul mõtlesin, et kas peaks kusagilt suuremad veel sebima, kuid siis Kosunen väitis, et originaalideat on rohkem kui küll. Kahju, et ennustada ei oska hp juurdesaamise osas. Üks drag auto oli saanud puhtalt kaane portimisega näiteks 80hp kuid eks see on igalpool erinev. Eks miskit ikka juurde tuli. Eriti ma loodan, et "gaasi vastavus" paranes kuna kaas hingab ju palju paremini kui tehasest ning selle taha nüüd power enam jääda ei tohiks :)

Ilusaid pühi kõigile!


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 24 Dets 2017, 15:52
Postitas cossie

Huvitav kas zx9 kaalikas sobib peale ja kuidas sellel klapi suurused ja kanalid on?


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 24 Dets 2017, 17:14
Postitas RasmusL

Väiksemad on zx9r klapid. Samas nukkvõllid on seal teravamad ja zx9r 2 sisselaske nukka ka minu rattale lähevad.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 26 Dets 2017, 00:16
Postitas Irual
Tort kirjutas:
RasmusL kirjutas:
Irual kirjutas:

Huvi pärast: milline on kanalite pinnaviimistlus? Kas sisse on kergelt krobeline ja välja poleeritud?

Kõik on sile ikka seest, nii nagu peab :)

Irual uurib ilmselt seetõttu, et mõne teooria kohaselt on kareda seinaga sisselaskel poleeritud seina ees eelis. Lubavat rohkem õhuvoolu.

Põhimõtteliselt jah: mõni aasta tagasi sai üks pea lastud portida ja sisselaske kanalid tehti karedad (nagu käbiga lõigates tuli) - vastu karedat pinda tekib segul kerge turbulents. Põlemiskamber ja väljalase poleeriti.

edu projektiga!


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 26 Dets 2017, 01:06
Postitas Põhja Siil
Tort kirjutas:
RasmusL kirjutas:
Irual kirjutas:

Huvi pärast: milline on kanalite pinnaviimistlus? Kas sisse on kergelt krobeline ja välja poleeritud?

Kõik on sile ikka seest, nii nagu peab :)

Irual uurib ilmselt seetõttu, et mõne teooria kohaselt on kareda seinaga sisselaskel poleeritud seina ees eelis. Lubavat rohkem õhuvoolu.

Kare sein on vist mitte kõige õigem nimetus. Pigem "golfi palli" piina taoline sisselaske kanali pind. Sellise pinnaga pall lendab kaugemale ja õhk kanalis peaks liikuma kiiremini. Kas seda on ka reaalselt võimsuses tunda, on juba teine küsimus.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 02 Jaan 2018, 12:12
Postitas RasmusL

Pilt

Pikendatud kiige sai ka valmis koos suporti kinnitusega. 120 lüliga did zvmx kuldne kett ning uued hammakad. Algne plaan oli et ainult düno jaoks 190 lai tagaots kiiresti teha, kuid no ei saa ju üleperse teha asju. Sellepärast läheb ka velg ja tagumine porikas Ingo kätte värvimisse.

Pilt

Kiige on 60mm pikem originaalist, ning me teeme Tartus neid nii hästi, et asja mitte tundev inimene ei saa arugi, et sellele midagi tehtud oleks :D Kel huvi kiikede ja velgede tegemise vastu, võtke ühendust julgelt. Teeme paremaid kui tehasest 8)

Head uut kõigile !


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 02 Jaan 2018, 22:05
Postitas cossie

Mul juba ootab garages üks kiige mis pikendamist ootab. Pean veel enne veenduma et 100% alla sobib. Eks siis saab vürsti meestega ühendust võtta :bsmile:


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 03 Jaan 2018, 16:13
Postitas RasmusL

Pilt

Lõpuks siis süütemoodul ka käes. Ca pool aastat sai seda otsitud igaltpoolt. Kuna toodeti 10a tagasi ja hetkel juba ammu tootmisest maas siis poodidest ega ka dynojeti tehasest polnud saada. Isegi sõber Prantsusmaalt (Krax Moto) poe omanik helistas prantsuse ja itaalia tsikli tuuningu poed läbi ja ei midagi. Lõpuks almighty facebook aitas ning iirimaalt võttis yhendust keegi kes selle ammu ostnud kuid käiku ei läinudki. St täiesti uus tykk, isegi kleepsud olemas :lol: Nüüd ei tohiks seadistamisel enam miskit takistuseks olla.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 11 Jaan 2018, 11:27
Postitas RasmusL

Mõned kuud tagasi postitas Jesse James (west coast choppers) oma Facebooki lehele väga hea ning õige teksti käsitöö mootorratta valmistamise kohta. Kuna hetkel enda projektist pilte ega teksti panna pole, siis postitan siia tema teksti. Lugege, ka teie, kes te arvasite seal Fredy teemas, et nood rattad peaks tegema 3 kuuga valmis. :wink: Möla ärge tulge siia ajama/postitama-lihtsalt lugege.

Man I really wish I could build things faster. A three year lead time for a hand built West Coast Choppers motorcycle just makes so many people huff and turn up their noses. It’s such a long process to get every single part and line just right. This is a big reason I don’t post a lot of bike process pictures. I also just let everyone think we don’t even build bikes anymore. For the select customers that are willing to ride out the long wait time. Something really special happens. They receive a motorcycle that is beyond what they dreamt it would be. Every single nut, bolt, wire, and material & finishes was thought through. Making a creation that is functional and timeless. We didn’t always build things this way. During the Chopper Rush in the early 2000’s everybody wanted a bike Now. Not many had the patience to wait longer than a couple months. Customers would always look at the bikes I built for myself like “PennySaved” and think “Damn why isn’t my bike like Jesse’s?”. Well I took a solid year to build that one bike. So now every single bike we build in the shop is built with that patient approach. A big difference in quality and creativity. Even when they are done, they are never really done. Like Tom Gimple’s “Ginsu” copper bike in the pic. It came back last week for some routine maintenance and ended up getting some new copper levers and master cylinder caps. No charge of course because that’s how we do it at West Coast Choppers in Austin Texas....
#jessejames


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 11 Jaan 2018, 12:32
Postitas mx77
RasmusL kirjutas:

Mõned kuud tagasi postitas Jesse James (west coast choppers) oma Facebooki lehele väga hea ning õige teksti käsitöö mootorratta valmistamise kohta. Kuna hetkel enda projektist pilte ega teksti panna pole, siis postitan siia tema teksti. Lugege, ka teie, kes te arvasite seal Fredy teemas, et nood rattad peaks tegema 3 kuuga valmis. :wink: Möla ärge tulge siia ajama/postitama-lihtsalt lugege.

Väike vahe kah, kas käsitöö ratas või paari jubliku vahetamine, nagu Fredy teeb (ei maksa seda paari jubliku vahetamist sõna-sõnalt võtta)


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 11 Jaan 2018, 13:18
Postitas RasmusL
mx77 kirjutas:
RasmusL kirjutas:

Mõned kuud tagasi postitas Jesse James (west coast choppers) oma Facebooki lehele väga hea ning õige teksti käsitöö mootorratta valmistamise kohta. Kuna hetkel enda projektist pilte ega teksti panna pole, siis postitan siia tema teksti. Lugege, ka teie, kes te arvasite seal Fredy teemas, et nood rattad peaks tegema 3 kuuga valmis. :wink: Möla ärge tulge siia ajama/postitama-lihtsalt lugege.

Väike vahe kah, kas käsitöö ratas või paari jubliku vahetamine, nagu Fredy teeb (ei maksa seda paari jubliku vahetamist sõna-sõnalt võtta)

Käsitöö ratast kui sellist eksisteerib tänapäeval suht vähe. Kõik tuntumad nimed, nagu näiteks meie jewroopa "uhkus" Marcus Walz on käsitööst asi suht kaugel. Kõik asjad on seeria tootmises ning kõiki neid samu juppe on võimalik tal kataloogist tellida. St midagi unikaalset pole. Kõigile tuntud No Limits Customsi kräpist ei hakka rääkimagi. Võetakse yhe riiuli pealt raam, teiselt riiulilt mootor, kolmandalt juhtmestik ning neljandalt plastikud ja tuled-viled. Pannakse kokku ning ainuke asi mis teistest eraldab on siis ratta värv. Sellise ratta teeb tõesti siis nädalaga valmis. :lol: Mul näiteks kunagine trenni kaaslane kuulub Kimi Räikköneni lähedasse sõpruskonda ning tuli jutuks Walzilt ratta tellimine. Marcus oli kimile öelnud, et pead vähemalt aasta aega ootama, ja siis peale seda käin veel sinu rattaga kõik motonäitused läbi. Paar kuud enne aasta täitumist korjati riiulitelt staff kokku, pandi pill veerema ning hinda küsiti üle 100k :mrgreen:


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 11 Jaan 2018, 14:57
Postitas mx77

Noh, eks lollidelt tulebki raha ära võtta, aga ma olen ikka ka päris käsitöörattaid näinud, kus kõik peale mootori on nullist tehtud.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 11 Jaan 2018, 15:22
Postitas RasmusL

Näinud on neid kindlasti paljud, kuid iseasi kas keegi viitsib omale sellist meisterdada või tellida millega liikluses osaleda ei tohi (nt eestis). Olid ka Walzi rattad kunagi täiesti käsitöö sest raamid jne on ise projekteeritud ja välja mõeldud ning Saksa TÜV on need heaks ka kiitnud. Kuid kuna neid on võimalik tellida kataloogist ja seeriatootmises siis vähemalt mina ei pea neid enam nii unikaalseteks. Rääkides Fredy ratastest, siis temalt sa lampi midagi niisama osta ei saa ( nt traaverseid) ja sabad on kõik raami külge keevitatud mitte plastik bodykit nagu NLC ja samuti pole identseid rattaid tal. See teebki asja unikaalseks vähemalt minu silmis :) Pidurid ja amordid ning taolised asjad(suunad näidikud) on kõigil maailmas suht kataloogi kaup kuna jalgratast pole uuesti mõttet leiutada.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 11 Jaan 2018, 16:41
Postitas mx77

No oma jutu järgi Fredy ju ehitab amorte ja pidureid kah ise :D


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 11 Jaan 2018, 18:06
Postitas RasmusL

Mingi toote enda vajadustele ümber disainimine mida tehas ei tee on teine asi kui mingi asja nullist leiutamine ;) amortide ja taoliste asjade puhul oleks viimane ju laus lollus ja ajaraiskamine.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 11 Jaan 2018, 22:17
Postitas Krl

Aasta ratast ehitada on ok.
Lubada 3 kuuga valmis teha ja siis aasta pärast käsi laiutada ja kõik üle aia v**u saata, on natuke vähem ok :D


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 13 Jaan 2018, 11:08
Postitas RasmusL

Hiline jõuluvana jõudis kohale lõpuks. Ehk siis custom CP-sepiskolvid. Oluliselt madalamad kui originaal ehk siis peaks saama surveastme paika ilma selle lolli kaanetihendita. See jällegi omakorda vähendab detoneerimise ohtu :wink: Tükid on nii kuradi ilusad, et ei raatsigi neid mootorisse panna. Aega läks siis lubatud 8 nädala asemel 35 nädalat, korra tuli ka mõte teha siia foorumisse teema "cp tehasest kolbide/kepsude tellimine" :lol: kepsud on veel tulla siis hakkab kokkuladumine.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 14 Jaan 2018, 22:14
Postitas RasmusL
Krl kirjutas:

Aasta ratast ehitada on ok.
Lubada 3 kuuga valmis teha ja siis aasta pärast käsi laiutada ja kõik üle aia v**u saata, on natuke vähem ok :D

Aasta tagasi uurisid millist kuuesajast pilli esimeseks rattaks osta ja nüûd juba tead kaua midagi on Ok ehitada ? Vapsee kiiresti areneb mõni. Krt mul juba 5s aasta läheb meisterdades ja alles nüûd hakkab miskit kohale jõudma :lol: :lol:


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 14 Jaan 2018, 22:20
Postitas ranel
RasmusL kirjutas:
Krl kirjutas:

Aasta ratast ehitada on ok.
Lubada 3 kuuga valmis teha ja siis aasta pärast käsi laiutada ja kõik üle aia v**u saata, on natuke vähem ok :D

Aasta tagasi uurisid millist kuuesajast pilli esimeseks rattaks osta ja nüûd juba tead kaua midagi on Ok ehitada ? Vapsee kiiresti areneb mõni. Krt mul juba 5s aasta läheb meisterdades ja alles nüûd hakkab miskit kohale jõudma :lol: :lol:

Ma lugesin ja muigasin siin sama posti lugedes, et mõned kuud tagasi uuris veel kuidas rattal õli vahetada. :D


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 14 Jaan 2018, 22:40
Postitas Krl

Kullakesed, võtke nüüd rahulikumalt.
Ma ei oska siiamaani midagi ehitada nende rataste juures, ega ole peale sellesama õlivahetuse eriti ka midagi teinud. Samas ei leia ma, et kui sa mingit teenust klientidele pakud, siis selline pohhuiism, et "t***, see on ikkagi mootorratta ehitus ja siin ei ole võimalik midagi ennustada ja sa ei peaks ka mingitest lubatud tähtaegadest kinnihoidmist ootama" pole ikkagi kuigi jätkusuutlik.
Pean ma isegi klientidele antud lubadusi pidama ja kui neid ei suuda alati pidada, siis tuleb leida mingi kompromiss, või asjad kuidagi viisakalt siluda. See et antud juhul on tegemist rataste ehitusega, ei muuda midagi ja ei erine see ka ühegi teise teenuse pakkumisest.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 14 Jaan 2018, 23:41
Postitas RasmusL

Kullakesed...? Enivei, ei osanud minagi ennustada, et kolbide saamisega läheb lubatud 8 nädala asemel hoopis 35 nädalat. Kepsud pidid tulema samas komplektis, aga näed ei tulnudki. Hetkel öeldi, et "anname teada, kui meile ameerikast antakse teada" :D Siis tuleb veel upgradeda jahutus, ehitada uuele turbole kollektor, viia seadistama, ning sealgi on pikad järjekorrad. Viimati seisis seal omakorda kuu aega ning peale seda purunes mootor. Ratas pidi algsete plaanide päraselt sõitma juba septembris, aga näed minust mitte olenevate asjade pärast ei sõida siiamaani, ega teagi kuna täpselt sõitma saab. Ja kui keegi kraaksuksus kuklas et "kuna saab kuna saab" saadaksin ma ta hetkel samamoodi v**u ja ütleks, et oota. Saad pointile pihta ?


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 14 Jaan 2018, 23:48
Postitas Krl

Kui sa seda omale ehitad, siis ongi savi millal valmis saab.

Ükski päris ettevõte ei paku müügiks toodet, omamata vajalikele detailidele usaldusväärseid tarnekanaleid, või allhanke tegijaid, kes aitavad lahendada probleeme, mis konkreetse tööga kaasas käivad.

Aga suures plaanis pole ju vahet. Paistab, et see mootorataste ehitus/remont on hoopis teine maailm, kui kõik muu tehnikaga seotu.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 14 Jaan 2018, 23:59
Postitas ranel
Krl kirjutas:

Paistab, et see mootorataste ehitus/remont on hoopis teine maailm, kui kõik muu tehnikaga seotu.

Mingi vähegi haruldasemate juppide tarnega on küll nii :D Selline tunne, et vaheladu asub mõnel teisel planeedil, aga mitte Maal. :D
Tegelikult sama lugu on muu tehnika valdkonnas ka. Näiteks robootikas teatud IR majakaid sai oodata 8 kuud ja see oli täiesti ametlik välja käidud info :D tegelikult läks 11 kuud :D klient oli juba ära unustanud, et tellis :D Jibod olid üle 1.5a overdue ja ei jõudnudki kohale enne kui töökohta vahetasin :D


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 15 Jaan 2018, 13:24
Postitas urmas66
Krl kirjutas:

Kui sa seda omale ehitad, siis ongi savi millal valmis saab.

Ükski päris ettevõte ei paku müügiks toodet, omamata vajalikele detailidele usaldusväärseid tarnekanaleid, või allhanke tegijaid, kes aitavad lahendada probleeme, mis konkreetse tööga kaasas käivad.

Aga suures plaanis pole ju vahet. Paistab, et see mootorataste ehitus/remont on hoopis teine maailm, kui kõik muu tehnikaga seotu.

Mis vahet on kas endale või kellelgi teisele? Jupid tulevad ikka sama kaua.Ja see asi ei ole mitte ainult tsiklitega vaid ka kõige muuga nii.Näiteks vähe erilisemate autodega ja igasugu muu mittestandardse arendus tegevusega.Olgu see siis tööstus robootika või kasvõi mudellennundus.
Kui midagi tellid,millest ise mõhkugi aru ei saa,siis juhtubki nii et ei saa ka aru milleks miski asi ei saa valmis,nagu algselt plaanitud.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 15 Jaan 2018, 20:57
Postitas Krl
urmas66 kirjutas:
Krl kirjutas:

Kui sa seda omale ehitad, siis ongi savi millal valmis saab.

Ükski päris ettevõte ei paku müügiks toodet, omamata vajalikele detailidele usaldusväärseid tarnekanaleid, või allhanke tegijaid, kes aitavad lahendada probleeme, mis konkreetse tööga kaasas käivad.

Aga suures plaanis pole ju vahet. Paistab, et see mootorataste ehitus/remont on hoopis teine maailm, kui kõik muu tehnikaga seotu.

Mis vahet on kas endale või kellelgi teisele? Jupid tulevad ikka sama kaua.Ja see asi ei ole mitte ainult tsiklitega vaid ka kõige muuga nii.Näiteks vähe erilisemate autodega ja igasugu muu mittestandardse arendus tegevusega.Olgu see siis tööstus robootika või kasvõi mudellennundus.
Kui midagi tellid,millest ise mõhkugi aru ei saa,siis juhtubki nii et ei saa ka aru milleks miski asi ei saa valmis,nagu algselt plaanitud.

krt, nagu mingi lasteaialastega vaidle.
Kui mina, kes ma asjast mõhkugi aru ei saa, tellin sinu käest midagi, mille puhul sa väidad, et sina saad sellest aru ja väidad, et teed selle 3 või 6 või 7 kuuga valmis, siis on SINU asi teada, kust neid juppe tellida ja kas neid on võimalik lubatud ajaks kätte saada, või mitte. Vastasel juhul ütledki, et sul pole aimugi, kaua selle ehitamine aega võtab ja ma lähen tellin selle kellegi teise käest, kes teab.


Re: Kawasaki Z1000 300 fat ass, 2004a, RasmusL

Postitatud: 15 Jaan 2018, 23:35
Postitas ranel
Krl kirjutas:
urmas66 kirjutas:
Krl kirjutas:

Kui sa seda omale ehitad, siis ongi savi millal valmis saab.

Ükski päris ettevõte ei paku müügiks toodet, omamata vajalikele detailidele usaldusväärseid tarnekanaleid, või allhanke tegijaid, kes aitavad lahendada probleeme, mis konkreetse tööga kaasas käivad.

Aga suures plaanis pole ju vahet. Paistab, et see mootorataste ehitus/remont on hoopis teine maailm, kui kõik muu tehnikaga seotu.

Mis vahet on kas endale või kellelgi teisele? Jupid tulevad ikka sama kaua.Ja see asi ei ole mitte ainult tsiklitega vaid ka kõige muuga nii.Näiteks vähe erilisemate autodega ja igasugu muu mittestandardse arendus tegevusega.Olgu see siis tööstus robootika või kasvõi mudellennundus.
Kui midagi tellid,millest ise mõhkugi aru ei saa,siis juhtubki nii et ei saa ka aru milleks miski asi ei saa valmis,nagu algselt plaanitud.

krt, nagu mingi lasteaialastega vaidle.
Kui mina, kes ma asjast mõhkugi aru ei saa, tellin sinu käest midagi, mille puhul sa väidad, et sina saad sellest aru ja väidad, et teed selle 3 või 6 või 7 kuuga valmis, siis on SINU asi teada, kust neid juppe tellida ja kas neid on võimalik lubatud ajaks kätte saada, või mitte. Vastasel juhul ütledki, et sul pole aimugi, kaua selle ehitamine aega võtab ja ma lähen tellin selle kellegi teise käest, kes teab.

Kui rahvusvaheline logistika ja selle puterdamise kogemus puudub, siis lihtsalt neile, kel see olemas on, teeb selline naiivne suhtumine lihtsalt nalja :D
Müügiinimene on viimane tegelane, keda üldse uskuda ettevõttes. See lubab maad ja ilmad kokku, peaasi et asja ikka ära ostaksid. Tegelikult ikka ootad ja võibolla isegi kauem, kui see, kes ütles sulle ausalt, et ei oska täpselt öelda, et millal kohale jõuab.