2x scrambler Domikat (nx650)

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
ducatu
Postitusi: 220
Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
Asukoht: Kangru-Uuesalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 48 korda

2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas ducatu » 24 Sept 2014, 20:29

Garaazis 2 uut projektikat ootamas talve. Seoses sellega sooviksin teema pealkirja muuta - kuidas seda teha?
Uuest huvist seniks vaid, et kaksikud tulemas ja oi kuidas sooviksin, et Tort oleks minu sõber :)


Kui vaja midagi küsida siis helista
566 97 936
Kasutaja avatar

Keio000
Postitusi: 27
Liitunud: 19 Nov 2012, 22:06
Tsikkel: Yamaha Virago XV1100 '87
Asukoht: Tartu

Re: TL1000R tee streetfighteriks

Lugemata postitus Postitas Keio000 » 25 Sept 2014, 08:25

Kui tahad 60+ päeva vana posti muuta, pead mingi adminiga ühendust võtma.
"Legends live where Legends roam"
Rataste ajalugu: Honda 250 Nighthawk '85 -> Honda NTV650 '90 -> Yamaha Virago XV1100 '87

Tort
Postitusi: 1572
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 100 korda

Re: TL1000R fighter + nx650 scrambler

Lugemata postitus Postitas Tort » 25 Sept 2014, 09:43

ducatu kirjutas:Garaazis 2 uut projektikat ootamas talve. Seoses sellega sooviksin teema pealkirja muuta - kuidas seda teha?
Uuest huvist seniks vaid, et kaksikud tulemas ja oi kuidas sooviksin, et Tort oleks minu sõber :)
The what now? :D Domikat hakkad ehitama vä? Küsi julgelt, kui midagi piinab. Aitan hea meelega, kui saan.
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 288
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Pole
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: TL1000R fighter + nx650 scrambler

Lugemata postitus Postitas tito » 25 Sept 2014, 09:50

Tort kirjutas:
ducatu kirjutas:Garaazis 2 uut projektikat ootamas talve. Seoses sellega sooviksin teema pealkirja muuta - kuidas seda teha?
Uuest huvist seniks vaid, et kaksikud tulemas ja oi kuidas sooviksin, et Tort oleks minu sõber :)
The what now? :D Domikat hakkad ehitama vä? Küsi julgelt, kui midagi piinab. Aitan hea meelega, kui saan.
See käis küll kähku :mrgreen:
Ma märgistan teema ära ,et seda mugavam jälgida

Edu kaksikutega !
Kasutaja avatar

Teema algataja
ducatu
Postitusi: 220
Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
Asukoht: Kangru-Uuesalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 48 korda

Re: TL1000R tee streetfighteriks

Lugemata postitus Postitas ducatu » 25 Sept 2014, 15:08

Tort kirjutas: The what now? :D Domikat hakkad ehitama vä? Küsi julgelt, kui midagi piinab. Aitan hea meelega, kui saan.
Domikat just. Kahte korraga, koos kangekaelselt vaikiva sõbraga, kelle eest siis samuti väikest päevikut vaja pidada.
Tänud abivalmiduse eest, sest küsimusi tekib kindlasti omajagu ning sinu Domy teema ( (w) ) põhjal võib loota, et vastused on kerged tulema.
Teeks algatuseks otsa lahtigi ja kasutan juba teada väljendit, et kuna Domika esivelg on "ugly as f*ck" siis soovin seal kasutada 2.5x17 tollist, 32 kodaraga velje pöida mis varem asetses taga. Et see nüüd olemasoleva esirummuga ühendada, oleks vaja aga õige pikkuse ja kujuga kodaraid.
Varemalt kokkupuude kodarvelgedega puudub - kui siis ainult meenuvad jalgratta kodarad nooruspõlvest, mida üksikult asendatud sai ja mille külge pesulõksuga pläristajaid paigaldatud aga sellega ka asi piirdub.
Kuna erinevate kodarate otsad on erineva nurga all siis vist päris keeruline kuskilt neid õigeid tellida - võimalus oleks küll custom velgedega tegelevasse ettevõttesse pöid ja rumm saata aga kuidagi liiga lihtne tundub ja raha küsitakse kindlasti ka päris ilusasti. Hull mõte käis muidugi korraks peast läbi, et tellida Buchanans-ist (5.50) x 17" pöid ja kodarad tagumise tarvis - aga seda esialgu vist ei juhtu, sest siis veniks see projekt aastate pikkuseks. Mitte, et aega ei oleks aga tahaks vihmase ja porise ilmaga juba kruusa künda.
Tagasi aga esimese velje juurde - kas on miski võimalus, et leian Eestist õiged kodarad? Või on võimalus, et teen ise esivelje kodarad lühemaks ja uued keermed?
Ettepanekuid?

Kui mahti saan siis pildistan ja postitan ka mõned fotod hetkeseisus ratastest.
Kui vaja midagi küsida siis helista
566 97 936
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 288
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Pole
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: TL1000R tee streetfighteriks

Lugemata postitus Postitas tito » 25 Sept 2014, 18:47

ducatu kirjutas: Tagasi aga esimese velje juurde - kas on miski võimalus, et leian Eestist õiged kodarad? Või on võimalus, et teen ise esivelje kodarad lühemaks ja uued keermed?
Ettepanekuid?

Kui mahti saan siis pildistan ja postitan ka mõned fotod hetkeseisus ratastest.
Räägin oma kogemustest sel kolgata teel. Eestis suured motokaubamajad ja muud butiigid sellist kraami ei parselda. Isegi kodaravõtit ei olnud mu otsingute aegu igas poes kohe võtta. Lõpuks leidsin Tondi motopoest endale vajaliku pikkusega kodarad, 36 tk maksis pea 90.- Ühesõnaga on see kodaramajandus suure otsimise peale sul tõenäoliselt leitav :) Oma suva järgi lõikumine ja keermestamine ei õnnestu ,sest keere on peale pressitud mitte lõigatud. Seega on sul vaja tõenäoliselt 2 erinevat mõõtu kodaraid ja need peaksid ikka umbes täpselt vajalikus mõõdus olema :wink:
Pilt
Pilt
Mõistmaks pressitud keerme värki, tegin kihku kähku pildipoisi :bsmile:
Et ikka õiges pikkuses kodarate otsa joppaks osandasin enda ostetud 17" velje ja panin oma tsikli rummu vanade kodaratega paika
Pilt
Pilt
Nii saab kõige kindlamalt õiges pikkuses kodarad, puust ja punaseks :D
Eks tulevikus pean kuskil pingis laskma jooksu üle ka vaadata , et ikka sirgelt kokku sai :wink:

Tort
Postitusi: 1572
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 100 korda

Re: TL1000R tee streetfighteriks

Lugemata postitus Postitas Tort » 25 Sept 2014, 19:11

Uurisin minagi kunagi kodarate lühendamist, aga ei tehta. Võin eksida, aga kui, siis äkki Teletorni motopoest võib küsida. Kõige õigem on ikka UK-st uued tellida, tulevad mõne nädalaga kindlasti. Tagumisi kodaraid ees ei õnnestu sul kasutada, sest tagavelg on küll 17, aga rumm on seal mõõdult suurem.
Kasutaja avatar

Teema algataja
ducatu
Postitusi: 220
Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
Asukoht: Kangru-Uuesalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 48 korda

Re: TL1000R tee streetfighteriks

Lugemata postitus Postitas ducatu » 25 Sept 2014, 20:07

Põhimõtteliselt oleks siis vaja 16+16 kodarat, mis oleks originaalsete esivelje kodaratega võrreldes küll sama kujuga aga 2``lühemad (21``-17``=4/2=2`` )
Õigus?
Kui vaja midagi küsida siis helista
566 97 936

Tort
Postitusi: 1572
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 100 korda

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas Tort » 25 Sept 2014, 20:20

Jah, kuna 21 on diameeter (mitte raadius), siis ( 21 - 17 ) / 2 = 2 tolli lühemad.
Kasutaja avatar

Teema algataja
ducatu
Postitusi: 220
Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
Asukoht: Kangru-Uuesalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 48 korda

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas ducatu » 26 Sept 2014, 15:44

Tort kirjutas:Uurisin minagi kunagi kodarate lühendamist, aga ei tehta. Võin eksida, aga kui, siis äkki Teletorni motopoest võib küsida. Kõige õigem on ikka UK-st uued tellida, tulevad mõne nädalaga kindlasti. Tagumisi kodaraid ees ei õnnestu sul kasutada, sest tagavelg on küll 17, aga rumm on seal mõõdult suurem.
Väga head vihjed. Uuritud uk-st central-wheel ja käidud ka Teletorni all. Inglismannilt tuli vastus poole tunniga - pakkus 40 tüki (küsisin varuks ka) poleerimata RV kodarate ja niplite seti hinnaks 69 naela+saatmiskulud 30 naela. Lisaks PayPal´iga maksmise eest veel 3,45 naela. Päris kena kopikas kokku. Kuna 2 setti vaja siis teeks keskmiselt ühe seti hinnaks, tänast euri kurssi arvestades ca 110 euri.
Teletorni motopoes ka käidud ja selle raha eest lubati sealt kaks setti roostevabu kodaraid koos niplite ning paigaldusega. Paigalduse tahaks aga ise teha. Tegemise pärast. Esialgu tundub hea diil. Eks näis.
Kui vaja midagi küsida siis helista
566 97 936

Tort
Postitusi: 1572
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 100 korda

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas Tort » 26 Sept 2014, 16:07

Kokku kruti ise muidugi, pärast võid viia streetmotosse või mujale mototöökotta lõputimmimisse.

Central wheeli saatekulu on kokku minumeelest. Liiga rets ei ole justkui. Teletorniga käisid kunagi jutud, et võib aega minna kaua. Uuri tarneaega sealt ka igaks petteks.
Kasutaja avatar

Teema algataja
ducatu
Postitusi: 220
Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
Asukoht: Kangru-Uuesalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 48 korda

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas ducatu » 27 Sept 2014, 20:33

Lubatud foto toorikutest.
Pilt

Natukene numbritest ka.
Mõlemal rattal läbisõitu pisut üle 40 tuhande kilomeetri. See imeliku värviga ratas on aastast 90 ja must aastast 93. Kätte tulid järgmiste hindadega; must 650 ja imelik 800 euri. Pisut rahakest peaks suutma veel tagasigi teenida, sest kaas sai 2 korralikku Givi topcase´i koos alustugedega (kui kellelgi tekib huvi ja tahab projekti toetada siis andke aga märku). Lisaks tuli veel kaasa üks korralik 21 tolli esivelg koos poolkulunud rehvi ja pidurikettaga (selle komplekti vahetaks 2,5x17 tolli 32 kodaraga Dominatori pöia vastu) ning ühed komplektsed Dominatori esiamordid ning kolm kastitäit pudinaid.
Kuna ühele rattale sai eile leitud ka uus paak 16 euro eest siis tõotab projekti lõppmaksumus jääda ikka väga madalale tasemele - oleneb muidugi kui kaugele minna. Säästuprojekt, millel 100% scramblerile iseloomulikud jooned ja millega igapäevaselt metsas mütates, kriipides ja uputades veel pisar silma ei tule, võimalik teostada isegi 1000 euroga, sisaldades nii toorikut, uut paaki, sadulat, ümmargust esituld, spido, uusi rehve, purki värvi, kleepse ning hulgaliselt oma töötunde, mida samas aga masendava pimeda aja väga krõbeda hinnaga hingeteraapia eest maksmata jättes eriti arvestada polegi mõtet :P Sedasi mõõtes võib veel plussigi jääda.
Ja kurat, kui see kõik ka edaspidi nii lahe on naga täna Männikul ja Ülemiste taga oli, siis pole ohtugi, et masendus tapab. Smoking kills.
Pilt
P.S.
Ja kui keegi peaks soovima Dominatori plastikuid, sadulaid, kellasid, tulesid ja muud mudru mis üle jäämas siis andke aga lahkelt märku. Pakkuda võib aga kõiksugu paake.
Kui vaja midagi küsida siis helista
566 97 936
Kasutaja avatar

Teema algataja
ducatu
Postitusi: 220
Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
Asukoht: Kangru-Uuesalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 48 korda

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas ducatu » 03 Okt 2014, 12:06

Rebisin ja kleepisin ühe scrambleritest pildiks ette ära. Eks aeg näitab, kas lõpptulemus ka selline saab.
Pilt

Natukene pusimist ja keevitamist raami kallal
Paak kuulub 70-ndate CB 500-le
Rehvid Conti TKC80, ees 120/90 17 ja taga 140/80 17
Sumps jääb originaal
Esituli 7 tolli ümmargune e-bayst + kaitse/kinnitusraami keevitus
Sadulapõhja meisterdab ise ning nahatamiseks tuleb auhinnakotis peitunud Sadulsepa kinkeklaarti kasutada.
Kui vaja midagi küsida siis helista
566 97 936
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 288
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Pole
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas tito » 03 Okt 2014, 14:11

Spoiler:
Pilt
Sellisena või ligilähedale ,oleks tulemus ikka superb :bsmile:
Kas Sa veljed oled endale leidnud ?
Kasutaja avatar

Teema algataja
ducatu
Postitusi: 220
Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
Asukoht: Kangru-Uuesalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 48 korda

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas ducatu » 03 Okt 2014, 17:24

tito kirjutas: Kas Sa veljed oled endale leidnud ?
Üks velg on olemas aga ühte oleks veel vaja, sest 2 domikat korraga. Vähemalt pöida, 2,5x17 tolli ja 32 kodarat.
Kui vaja midagi küsida siis helista
566 97 936
Kasutaja avatar

Teema algataja
ducatu
Postitusi: 220
Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
Asukoht: Kangru-Uuesalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 48 korda

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas ducatu » 24 Okt 2014, 21:25

2 domikat lähevad homme, see tähendab laupäeva hommikul, kell 11 Jüri bensukast kruusa kündma. Ringi pikkus ca 200-250km, kanali serva pidi Jüri-Kehra, sealt mööda metsa ja raudtee hooldusteed pidi Mustjõe maastikusõidualale, edasi Soodla veehoidla kagu kalda äärt pidi läbi soo Valgejõe serva ja keskpolügooni, suunaga Peterburi mnt. poole ja siis vaatab kuidas alguspunkti tagasi saab.
Kes tahab, lööb kampa.
Vaja rattaid enne lahti võtmist tundma õppida.
Kui vaja midagi küsida siis helista
566 97 936
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5939
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 781 korda
Tänatud: 654 korda
Kontakt:

Re: TL1000R tee streetfighteriks

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 25 Okt 2014, 12:37

ducatu kirjutas:..siis soovin seal kasutada 2.5x17 tollist, 32 kodaraga velje pöida mis varem asetses taga..
Kas tagavelg ette pannes liiga lai pole? Nii visuaalselt kui kasutusel.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

Tort
Postitusi: 1572
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 100 korda

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas Tort » 25 Okt 2014, 13:01

See on 2.50 lai ja sõiduomadusi siuke balloon kindlasti ei paranda, aga huu keers. Visuaalselt on maitse asi.
Kasutaja avatar

Stinger
Postitusi: 135
Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
Tsikkel: Honda CB500X
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 37 korda

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas Stinger » 25 Okt 2014, 14:12

Domikas on päris popiks tooikuks saanud, kõvemad mehed teevad lausa paarikaupa :) Igaljuhul soovin edu ja hoian silma peal kuna endal täpselt sama toorik suvel soetatud ja lõpptulemuse nägemus kuradi sarnane sellele pildile mis kokku kleepisid. Pole veel aktiivselt algust teinud, otsin ka ette 17" velge ja sobivat kütusepaaki. Mis kellad plaanid originaalide asemel panna?
Honda CB500X 2018a Rallyraid L2.
Honda Dominator Nx650 1994a. - igavene projekt
Ajalugu:
Bmw GS1150A 2002a. - 2 hooaega
Honda Transalp XL650V 2001a. - 7 hooaega
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2416
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas oldmoped » 26 Okt 2014, 13:57

Sattusin seda teemat lugema ja ei saa mitte vaiki olla, kui asi läheb teemasse, millega igapäevaselt kokku puutun. Kodarapikkust siin eelnevalt kasutatud loogika järgi saab arvutada ainult radial lacingu puhul ja tagential lacingu puhul see ei kehti mitte kuskilt otsast. Reaalselt ei saa niimoodi lihtsalt lahutustehtega päris täpset tulemust ka radiali puhul, sest sõltub mitte pöiale käiva rehvi läbimõõdust vaid kodara pikkust mõjutab ka konkreetse pöia profiil ja sellest tulenevast ERD, samuti ka pöia laius, õigemini küll see, kui kaugel pöia keskjoonest vastastikuste kodarate augud asuvad.
Õigeid kodarapikkusi arvestatakse ikka kas päris keeruliste valemite või spetsprogrammide abil.

Tort
Postitusi: 1572
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 100 korda

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas Tort » 26 Okt 2014, 15:40

No muidugi on vahe, kas ja millise nurga all kodar on. Täpselt saaks nurkasid teades arvutada kodara pikkuse näiteks trigonomeetria põhivalemite abil, aga laias plaanis toimib eelnenud liht-loogika küll. Peaasi, et lühike ei saa. Nõks pikema saab maha käiata pärast.
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2416
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas oldmoped » 26 Okt 2014, 16:51

Kodara kaldenurk muutub pöia läbimõõdu muutumisel samuti... :twisted:

Lihtsam ja kindlam on vajalikud andmed - rummu läbimõõt ja laius ning tsentreering, ERD, kodarate arv ja skeem vastavasse programmi sisestada.
Kasuta kasvõi mõnda jalgrattamehaanikule mõeldud programmi, milliste online lihtversioone kogu nett erinevaid täis on:

http://bit.ly/YLyZfF
Kasutaja avatar

Teema algataja
ducatu
Postitusi: 220
Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
Asukoht: Kangru-Uuesalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 48 korda

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas ducatu » 26 Okt 2014, 20:05

oldmoped kirjutas:Kodara kaldenurk muutub pöia läbimõõdu muutumisel samuti... :twisted:

Lihtsam ja kindlam on vajalikud andmed - rummu läbimõõt ja laius ning tsentreering, ERD, kodarate arv ja skeem vastavasse programmi sisestada.
Kasuta kasvõi mõnda jalgrattamehaanikule mõeldud programmi, milliste online lihtversioone kogu nett erinevaid täis on:

http://bit.ly/YLyZfF
Lahe, et keegi viitsib kaasa ka mõelda ja mõtteid ning soovitusi kirja panna. Saab jälle pisut targemaks, aga siinkohal on Tort minu arvates siiski õigel teel, et laias plaanis toimib eelnenud liht-loogika küll, sest üldjuhul absoluutset tõde välja selgitada läheks asi kole keeruliseks. Seetõttu on laias plaanis lihtloogiliselt asjale lähenemine siiski tulemuslikum, kui lasta tekkida kartusel, et midagi võib valesti minna kui neid keerulisi valemeid ei tea või spetsprogrammidele ligipääs või oskus nende kasutamiseks puudub, sest siis jääksid asjad üldse tegemata ning ette võtmata. Usun, et veelgi rohkem kehtib lihtloogika antud juhul, kus rumm jääb samaks ning me räägime sama arvu kodaratega velgedest/pöidadest, millel ka profiil on suht sarnane. Vaid pöia laiuste erinevus on olemas, 2,5 ja 1,85 tolli ning sellest tulenevalt ka võimalik hälve mida see lihtloogika ei arvesta.
Tordi sõnade tõestuseks aga tegin siiski ka väikese arvutuse, aru saamaks, et kui suur see arvestamata hälve siis olla võiks ja kas oleks siiski tähtis tarvitusele võtta spetsprogrammid või keerulised valemid.

Võtsin meelevaldselt, ilma pöidasid/rummusid/kodaraid mõõtmata, aga siiski ligilähedaste suurustega näite, kus esialgselt on velje pöia diameetriks 21 tolli ehk 533,4mm, rummu diameetriks võtsin suvalised 40mm ning 17tolli ehk 431,8mm uue pöia diameetriks. Arvestades neid numbreid oleks esialgseks kodara pikkuseks 246,7mm ning lihtloogika tulemusena võtaksime siis uue kodara, millel pikkust täpselt 2 tolli ehk 50,8 mm vähem, mis teeb siis uue lihtloogilise kodara pikkuseks 195,9mm. See 195,9mm oleks siis aluseks hindamaks võimaliku hälbe suurust velje pöia laiuste erinevusest lähtudes millest tulenevalt võib juhtuda, et kodara nurk pisut muutub. See põhjustaks omakorda aga kodara pikkuse muutuse.
Teadmata kui palju täpselt pöidade laiusest tulenevalt nipli kinnitamiseks nihe võib olla, võtsin arvutuses meelevaldselt 10mm. Usun, et pöidade laiuse erinevusest tulenevalt on seda rohekemgi kui tegelikult.

195,9mm pikkune kodar, kaldudes ühes otsas kõrvale 10mm, muudab oma nurka jämedalt 3 kraadi, mis teeb pikkusele lisaks, taas jämedalt, vaid 0,3mm. Seda muidugi eeldusel, et pöia profiil 10mm kaugusel oleks sama kõrge.

Praegu kindlasti asjas sees olev inimene võib naerda kogu selle loogika peale ennast ribadeks aga mulle sellest kindlasti piisab, sest eesmärk on kasvõi mitmekordse katse-eksitus meetodiga siiski lõpptulemuseni jõuda, mis on ju peamine.

Antud loogika põhjal julgeksin Inglismannidele tellimuse kodarate valmistamiseks sisse anda küll aga minu valik oli siiski puht rahalistel kaalutlustel siiski teine. Nagu varasemalt olin hinnavõrdluse välja toonud siis Teletorni motopoest saab kodarad odavamalt kätte.
Siinkohal võib kellelgi tekkida küsimus, et kas Teletorni motopoest kodaraid tellides siis lähtusin samast lihtloogilisest metoodikast. Vastus: EI. Põhjus aga selles, et sealsel tegijal on kasutada kodarad, mis tehasest tulnud keermega ühes otsas ja teise otsa meisterdab spetsiaalsete tööristadega ise. Annab sellele vajaliku nurga ja tekitab "pea". Selle jaoks, et kodarad õige pikkuse ja kujuga saaksid, soovis ta aga pöida ja rummu. Sellise meetodiga nagu tema seal toimetab, peaks saama aga igale pöiale ning rummule sobivad kodarad, sõltumata pöia profiilist, tangensiaalist, radiaalist või jumal teab millest.

Krt., see kella taha keeramine vist ei mõjunud hästi :D
TLR-i projekt meenus. Esivelje flantside paksust arvutades panin ikka puusse. Ja hull asi siis. Seib läks pidurisadulatele lõpuks vahele.
Tegelikult tahtsin selle kõigega öelda - EI hirmule, kartuses, et äkki miskit läheb valesti. Seda ei saa seda enne teada kui miskit ära tehtud. Ja kindlasti ei ole vaja esimesel korral koha viimase peal head või täpset tulemust teha.

Talvised garaažiõhtud on mõnusad. Andke aga oma mõtetel minna. Haapsalus saab loodetavasti jälle mõõtu võtta.
Ja kellel garaažis midagi teha ei ole, see võib mu matemaatilise tehte igaksjuhuks üle kontrollida.
Kui vaja midagi küsida siis helista
566 97 936
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2416
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas oldmoped » 26 Okt 2014, 23:10

Garaazis oli külm nokitseda ja siis tegelesin natukene soojas toas arvutamisega...

Kasutades samu suvalisi lähtandmeid st. 40mm läbimõõduga rumm, (selle laiuseks võtsin laest 160mm) 36 kodarat laotud 2x skeemi tuleb kodarapikkuseks 533 erd puhul (eeldasin pöial olevaks aukude vaheks 10mm) kodarapikkus umbes ~261mm.
432mm erd ja +10mm auguvahet (kokku siis 20mm) tuleks kodarapikkuseks ~211mm

Kui 36 kodaraga ratas ja 1x skeemis annab esimesel pöial kodarapikkuseks ~257 ja teisel ~208

Ja tänu juhusele on pikkuste erinevus antud situatsioonis tõesti ~50mm... samas kodarapikkused ise hoopis teise väravasse
(togi).
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 288
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Pole
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas tito » 27 Okt 2014, 14:29

ducatu kirjutas: Üks velg on olemas aga ühte oleks veel vaja, sest 2 domikat korraga. Vähemalt pöida, 2,5x17 tolli ja 32 kodarat.
Veljel muidu 32 kodarat :wink:
oldmoped kirjutas:Garaazis oli külm nokitseda ja siis tegelesin natukene soojas toas arvutamisega...

Kasutades samu suvalisi lähtandmeid st. 40mm läbimõõduga rumm, (selle laiuseks võtsin laest 160mm) 36 kodarat laotud 2x skeemi tuleb kodarapikkuseks 533 erd puhul (eeldasin pöial olevaks aukude vaheks 10mm) kodarapikkus umbes ~261mm.
432mm erd ja +10mm auguvahet (kokku siis 20mm) tuleks kodarapikkuseks ~211mm

Kui 36 kodaraga ratas ja 1x skeemis annab esimesel pöial kodarapikkuseks ~257 ja teisel ~208

Ja tänu juhusele on pikkuste erinevus antud situatsioonis tõesti ~50mm... samas kodarapikkused ise hoopis teise väravasse
(togi).
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2416
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas oldmoped » 27 Okt 2014, 15:58

Antud situatsioonis on 36 versus 32 kodarat, kui kõik muud andmed ja ladumisskeem samad, kodarapikkuse muutus 1-2mm kandis, nii, et üldpildis miskit ei muutu.
Kasutaja avatar

Teema algataja
ducatu
Postitusi: 220
Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
Asukoht: Kangru-Uuesalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 48 korda

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas ducatu » 30 Dets 2014, 18:04

Kas leidub keegi, kes aitaks toru painutada? Äärmisel juhul kahe põlvena, mis kokku keevitades sama tulemuse annaks.
Toru ise on olemas.
Pilt
Kui vaja midagi küsida siis helista
566 97 936
Kasutaja avatar

Teema algataja
ducatu
Postitusi: 220
Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
Asukoht: Kangru-Uuesalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 48 korda

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas ducatu » 31 Dets 2014, 18:49

Pilt
Selline apastraat (RIDGID 370) siis tuli keldri pimedast nurgast päevavalgele. Kaasas rakised torudele 10,12,15,18,22 mm ja võimalik kuni 180 kraadi painutada. Eks näis kui peod peetud. Tänud kõigile kes abi pakkusid.
Kui vaja midagi küsida siis helista
566 97 936
Kasutaja avatar

Teema algataja
ducatu
Postitusi: 220
Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
Asukoht: Kangru-Uuesalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 48 korda

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas ducatu » 02 Jaan 2015, 17:43

Peod peetud ja toru painutatud ning külgegi keevitatud.
Pilt
Kui vaja midagi küsida siis helista
566 97 936
Kasutaja avatar

Teema algataja
ducatu
Postitusi: 220
Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
Asukoht: Kangru-Uuesalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 48 korda

Re: 2x scrambler Domikat (nx650)

Lugemata postitus Postitas ducatu » 10 Jaan 2015, 17:22

Pisut jälle torusid painutatud. Hakkab looma.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis ducatu, 25 Jaan 2015, 20:33, muudetud 2 korda kokku.
Kui vaja midagi küsida siis helista
566 97 936



Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”