Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
mosfet
Postitusi: 72
Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
Tsikkel: Yamaha XS650 Special 1979
Asukoht: ur mum's place
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 6 korda

Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas mosfet » 18 Jaan 2015, 20:56

Tere.

Panen igavusest mõned pildid üles rattast, mille peale ma oma aega kulutan jooksval talvel. Hiljem kirjutan veits pikemalt.

läinud suvi

Pilt

Pilt

Vahepeal natuke fotopoodlemist

Pilt

Ning täna on seis selline
(iste on ajutine televiisori kasti penoplastist välja lõigatud, õige iste tuleb pisut kõrgem, sama nagu fotopoetud pildil)

Pilt

Pilt


Kasutaja avatar

Teema algataja
mosfet
Postitusi: 72
Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
Tsikkel: Yamaha XS650 Special 1979
Asukoht: ur mum's place
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 6 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas mosfet » 23 Veebr 2015, 20:53

Otsustasin, et jätan veljed ikka läikivad esialgu, et ei värvi mustaks. Järgmine nädalavahetus hakkan õiget istet valmistama.

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 998
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 53 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas Black » 23 Veebr 2015, 22:14

Ilus puhas joon. Paak saab mingi värvi ka või läheb niisama laki alla? Või on juba? Veljed näevad kroomiga tõesti paremad välja.
Kasutaja avatar

Teema algataja
mosfet
Postitusi: 72
Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
Tsikkel: Yamaha XS650 Special 1979
Asukoht: ur mum's place
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 6 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas mosfet » 24 Veebr 2015, 06:12

Black kirjutas:Ilus puhas joon. Paak saab mingi värvi ka või läheb niisama laki alla? Või on juba?
Tänud. Pildil on paak juba lakitud. Lähenesin võimalikult ettevaatlikult. Värvi eemaldamisel ei mingit keemiat, eemaldasin kõik mehhaaniliselt, reguleeritud temperatuuri ja õhuniiskusega garaažis, et vältida igasuguse jama sattumist laki ja paagi vahele, mis hiljem võiksid lakki üles ajama hakata. Enne laki pealekandmist silikoonpesuga nii puhtaks, et valgele paberile ei jäänud mingit jälge enam :D. Loodan, et jääb pidama, kuna nendes tingimustes enam paremini ei oleks saanud teha. Õnneks kuna ratas on pisikese läbiõiduga, ning kuskil toatingimustes hoiustatud, siis on ka paak nii seest kui väljast täiesti roostevaba.

Pilt
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1614
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 150 korda
Tänatud: 74 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas pühak » 24 Veebr 2015, 09:46

Jääb loota, et kõik on kena. :) Igal juhul saab pikapeale näha olema, kuidas rooste kuskile tekkima hakkab. Tavaliselt varjab värv selle ära ja olukord selgub alles siis, kui asi juba kobrutama hakkab.

Kunagi teismelisena sai jalgrattal raamitoru disaini mõttes osaliselt haljaks lükatud ja metallile mõeldud õlilakiga üle võõbatud. Eks ta veneaegsete vahenditega ja poisikese oskustega tehtud sai, seega kindlasti mitte nii hästi, kui Sinu tsikli paak. Rattaga sõitsin aasta ringi ja seisis ta mul teab kus, tihti isegi räästa all. Teostuse kvaliteedist ja kasutustingimustest tulenevalt oli kenasti näha, kuidas laki alla hakkas vaikselt rooste tekkima, esialgu mingid kõverad kriipsukesed, mis tasapisi arenesid väikeste ämblikuvõrkude moodi lärakateks.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Tort
Postitusi: 1564
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 100 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas Tort » 24 Veebr 2015, 10:01

Tõeliselt ilus. Vaatasin veidi ja geniaalselt lihtne ehitada ka. Mis esipidurist sai/saab?
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 998
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 53 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas Black » 24 Veebr 2015, 10:11

mosfet kirjutas:Õnneks kuna ratas on pisikese läbiõiduga, ning kuskil toatingimustes hoiustatud
Jäi silma jah, et väga hästi säilinud vanake. Kust pärit? Pikemat aega siin olnud või äsja kuskilt lõuna poolt toodud?

T.Tiho
Postitusi: 12
Liitunud: 30 Sept 2013, 21:41
Tsikkel: SUZUKI GSX1200
Asukoht: Kurnekirno
Tänanud: 1 kord

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas T.Tiho » 24 Veebr 2015, 18:33

Velgede osas väga hea valik värvimata jätta. 5+
Kasutaja avatar

Teema algataja
mosfet
Postitusi: 72
Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
Tsikkel: Yamaha XS650 Special 1979
Asukoht: ur mum's place
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 6 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas mosfet » 24 Veebr 2015, 19:17

Tort kirjutas:Mis esipidurist sai/saab?
Heh, väike brain fart lihtsalt, paigaldan piduri enne selle aastast esimest testsõitu.
Black kirjutas:Kust pärit? Pikemat aega siin olnud või äsja kuskilt lõuna poolt toodud?
Ma nüüd täit stoorit ei tea, kuid Saksamaalt ta pärit on, ning Eestis esimene omanik oli Andres Uibomäe. Teine omanik minu vend, ning alates eelmisest suvest on see Yamaha minu käes. 2015 saab ta üle pikkade seistud aastate jälle teele. Btw, see on ka minu esimene tsikkel, tahtsin tegelikult vanat pemmi osta, kuid see Yamaha põhimõtteliselt lihtsalt kukkus sülle mulle, mis ma ikka teha sain.
Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 1 kord

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas riksx » 25 Veebr 2015, 09:03

Väga viis, kuid ma võtaksin kibe kiirelt selle "YATAHA" sildi paagilt. Mai tea see silt ei lähe mitte.... aga nohh tee nii nagu sulle meeldib.

mosfet kirjutas:Otsustasin, et jätan veljed ikka läikivad esialgu, et ei värvi mustaks. Järgmine nädalavahetus hakkan õiget istet valmistama.

Pilt
Enduro - KTM 300EXC 2012
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Kasutaja avatar

Teema algataja
mosfet
Postitusi: 72
Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
Tsikkel: Yamaha XS650 Special 1979
Asukoht: ur mum's place
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 6 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas mosfet » 25 Veebr 2015, 10:33

riksx kirjutas:Väga viis, kuid ma võtaksin kibe kiirelt selle "YATAHA" sildi paagilt. Mai tea see silt ei lähe mitte.... aga nohh tee nii nagu sulle meeldib.
Yamaha silti ei eemalda paari põhjusega, selle all on sildi jaoks plekist raam, mis näeb väga inetu välja, ning mind see silt ei häiri absoluutselt, pigem isegi meeldib, sest oma kulunud kuldset karva olemisega lisab ta natuke värvi sellele hallile ja mustale :)
Kasutaja avatar

Greger
Postitusi: 107
Liitunud: 14 Apr 2014, 18:29
Tsikkel: Suzuki GSF 1200 Bandit Custom

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas Greger » 25 Veebr 2015, 11:52

Pole eriline Cafekate fänn aga see pill mule meeldib.
Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 1 kord

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas riksx » 25 Veebr 2015, 12:23

Eks see ole maitse asi aga need raamid saad sealt maha lasta ning lohud täis keevitada.

mosfet kirjutas:Yamaha silti ei eemalda paari põhjusega, selle all on sildi jaoks plekist raam, mis näeb väga inetu välja, ning mind see silt ei häiri absoluutselt, pigem isegi meeldib, sest oma kulunud kuldset karva olemisega lisab ta natuke värvi sellele hallile ja mustale :)
Enduro - KTM 300EXC 2012
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Tort
Postitusi: 1564
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 100 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas Tort » 25 Veebr 2015, 13:01

Ei kujuta küll ette, kuidas asi niimoodi täis keevitada, et samalaadne tulemus saada, millele vaid lakk selga lasta. Minu meelest kena paak ja embleem ei häiri.
Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 1 kord

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas riksx » 25 Veebr 2015, 13:53

Roostevaba lihvitakse ja vajadusel poleeritakse nii, et sa ei saa midagi keevisest aru

Pilt

Tort kirjutas:Ei kujuta küll ette, kuidas asi niimoodi täis keevitada, et samalaadne tulemus saada, millele vaid lakk selga lasta. Minu meelest kena paak ja embleem ei häiri.
Enduro - KTM 300EXC 2012
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Tort
Postitusi: 1564
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 100 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas Tort » 25 Veebr 2015, 14:11

Ei raske raha eest kindlasti saab, aga ma oma garaazis küll sellist asja täis ei keevitaks ja pärast taolist suuremat pinda viisakalt poleerida ei suudaks.
Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 1 kord

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas riksx » 25 Veebr 2015, 14:24

Kui garaazis on olemas keevitus, jupp roostevaba plekki ja tahtmist, siis lihvimine on kõige lihtsam osa.
Tort kirjutas:Ei raske raha eest kindlasti saab, aga ma oma garaazis küll sellist asja täis ei keevitaks ja pärast taolist suuremat pinda viisakalt poleerida ei suudaks.
Enduro - KTM 300EXC 2012
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Tort
Postitusi: 1564
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 100 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas Tort » 25 Veebr 2015, 14:33

Kui sina oled nii osavate kätega, et pärast jääb peegel, sama kumerusega ja mitte poorne, siis on hästi. Mina ei ole.
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 998
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 53 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas Black » 25 Veebr 2015, 18:06

Las silt olla. Pole ju Hyosung, et häbenema peaks.

Ma vaatasin ka muide juba varem piltidelt, et huvitav, kas on mingit B&W või Sephia efekti kasutatud, et nii värvivaene välja näeb. :)
Kasutaja avatar

Teema algataja
mosfet
Postitusi: 72
Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
Tsikkel: Yamaha XS650 Special 1979
Asukoht: ur mum's place
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 6 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas mosfet » 25 Veebr 2015, 20:36

Las sildi teema jääb jah, minujaoks mõttetult palju tööd, küllaltki ebaolulise asja jaoks.

Edasi räägiks käepidemete soojendustest. Kuna ma nii kui nii ehitan selle mootorratta juhtmestiku nullist üles, siis mõtlesin, et praegu on ka hea võimalus lisada käepidemete soojendused. Kui esialgu uurisin interneti sügavustest võimalikke variante, siis midagi sobivat ma küll ei leidnud. Kõik variandid olid küllaltki jubedad paksud jurakad, millest tulevad veel jurakamad kaablid välja, ja mitte ainult, täielik peletis sellejuures oli veel see, et karburaatorit opereeriva käepideme kaablid liikusid edasi-tagasi koos käepidemega. Kuna ma üritan teha visuaalselt võimalikult minimalistlikut mootoratast, siis igasugused tolknevad lisakaablid olid kohe algusest peale nono.

Olles juba vaikselt arvestanud asjaoluga, et soojendused ilmselt jäävadki lisamata, sattusin ma juhuslikult ühele kodulehele, mis pakkus võimalikku lahendust - lenksusisene soojendus. Keda huvitab, siis heatdemon.com. Kit näeb välja selline:

Pilt

Ma alguses olin kahevahel kas osta või mitte, kuna ma hakkasin kahtlema, kas see soojus ikka jõuab korralikult läbi metall leksu, rutska plastiku, ning veel ka kummist käepideme minu käeni, või paneb kohe mööda metall lenksu minema. Ega see hind oli ka päris krõbe kogu süsteemi eest, selleks et lihtsalt eksperimenteerida. Peale natukest mõtlemist ja otsimist leidsin, et samale kit-ile pakutakse ka varuosi, so to speak. Paljad kütteelemendid olid juba täitsa mõistliku hinnaga, ning kuna elektroonika ei ole võõras mulle, siis tegin otsuse ära, et ostan kütteelemendid, ning ehitan reguleeritava toite ise. Saabudes:

Pilt

Soojenduste elektritoitest, ning sellega kaasnevast probleemist ning lahendusest ma räägin kunagi hiljem.

sigaelmar
Postitusi: 278
Liitunud: 27 Juul 2006, 12:17
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 2 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas sigaelmar » 25 Veebr 2015, 21:01

Näh :( just läks huvitavaks.
Kasutaja avatar

Teema algataja
mosfet
Postitusi: 72
Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
Tsikkel: Yamaha XS650 Special 1979
Asukoht: ur mum's place
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 6 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas mosfet » 12 Mär 2015, 09:56

Tere jälle. Vahepeal on nii palju toimunud, et viisin ratta Tallinnasse Skymotosse Neeme juurde karburaatorite reguleerimisse. Peale värske kütuse sisse valamist käib nagu Antsu viiul :).

Pilt

Nüüd aga küsimus inimestele. Kus oleks võimalik Tallinnas leida meistimeest, kes teeb kickstarteri vända ringi, kuna probleem on järgmine:

Pilt

Kas seda on võimalik nii modifitseerida, et lõigata vänt alumisest "kurvist" pooleks ja tuua teda välja poole nii hea mitu cm, ning siis tühimikku midagi vahele keevitada?

Pilt

eerikkarts
Postitusi: 628
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas eerikkarts » 12 Mär 2015, 11:35

Kas lihtsam ei oleks võlli pikendada kus käimalöömis vänt on või jääb kole?
Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa

argo_1974
Postitusi: 312
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 1 kord

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas argo_1974 » 12 Mär 2015, 11:44

Käivitusvända ringitegemisest pole mingit kasu, sest sissepööratud asendis ei mahuks vänt enam mootorikaane sidurikumeruse taha ära.
Kasutaja avatar

Teema algataja
mosfet
Postitusi: 72
Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
Tsikkel: Yamaha XS650 Special 1979
Asukoht: ur mum's place
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 6 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas mosfet » 12 Mär 2015, 11:44

Sedasi ei soovi, kuna ma tahan peale käima löömist vända kokku klappida vastu mootorratast.
Kasutaja avatar

Teema algataja
mosfet
Postitusi: 72
Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
Tsikkel: Yamaha XS650 Special 1979
Asukoht: ur mum's place
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 6 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas mosfet » 12 Mär 2015, 11:51

argo_1974 kirjutas:Käivitusvända ringitegemisest pole mingit kasu, sest sissepööratud asendis ei mahuks vänt enam mootorikaane sidurikumeruse taha ära.
Aga ma saan kokku klapitud vända jätta natukene tahapoole kaldu, et nurk mootori kumerusest mööda tuleks, ei? Raami küljes on vanast varususest üks hea metall aas, kuhu külge ma saan kokku klapitud vända siduda mingi viisaka rihmaga. Ma tean, et ei see ei ole mugav lahendus, aga see ei olegi mingi mugav tibi mootorratas.

Või peab vänt olema ilmtingimata oma neutraalasendis mootoritöötamise ajal?
Kasutaja avatar

Teema algataja
mosfet
Postitusi: 72
Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
Tsikkel: Yamaha XS650 Special 1979
Asukoht: ur mum's place
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 6 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas mosfet » 12 Mär 2015, 13:09

Eh kiire meelemuutus siis ka vahepeal, otsustasin, et lükkan selle probleemi tulevikku, ning kevadel sõidan originaal jalaraudadega. Tsikkli valmis saamiseks on veel nii palju töid teha ennem hooaja alustamist, et ma lihtsalt ei viitsi/pole aega selle kickstarteri vändaga jamada praegu.

Pilt

OldHorseNewTricks
Postitusi: 45
Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas OldHorseNewTricks » 12 Mär 2015, 15:13

Mis rehve oled kasutanud nii ees kui taga?

argo_1974
Postitusi: 312
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 1 kord

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas argo_1974 » 12 Mär 2015, 15:21

Nii kuuepoolesel kui seitsmepoolesel (TX750) on käivitusmehhanism ja vänt samad. Käivitusvända võll peab saama vedru toimel täielikult lähteasendisse tagasi liikuda, muidu jääb käivitusvända võllil olev käivitushammasratas mootori töötamisel kaasa jooksma. Üks lahendus oleks ringitehtud käivitusvänta nuutidel niipalju ringi tõsta, et ta ära mahuks, aga käivitusmehhanismil on alguses küllaltki suur tühikäik, mistõttu kaldun arvama, et pärast ei jää käimalöömiseks enam piisavalt töökäiku alles.

Lisaks peaksid mõtlema käivitusvända käigu piiramisele alumises lõppasendis. Näiteks seitsmepoolesel on piirajaks jalaraud, mis ei lase käivitusvänta käimalöömisel nii kaugele alla/ette, et vända nuuditud kinnitusdetail (kick crank boss) EI puutuks vastu sidurikaant.
Viimati muutis argo_1974, 24 Apr 2015, 13:34, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Teema algataja
mosfet
Postitusi: 72
Liitunud: 24 Veebr 2013, 04:17
Tsikkel: Yamaha XS650 Special 1979
Asukoht: ur mum's place
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 6 korda

Re: Yamaha XS650 Special '79 kohvik

Lugemata postitus Postitas mosfet » 12 Mär 2015, 19:22

argo_1974 kirjutas:...
Tänu info eest Argo, see nuudi võrra edasi tõstmine on hea mõte.
OldHorseNewTricks kirjutas:Mis rehve oled kasutanud nii ees kui taga?
Hetkel on all Avon Speedmaster MkII ja Firestone Champion Deluxe.



Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”