Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 1040
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Aasta oli 2012, kui mõtlesin, et 125ccm ei ole täiskasvanud mehele küll õige ratas edasiseks kulgemiseks. Vaese tudengina oli mul ainult 2 kriteeriumi, mille järgi ratast valisin. Võimalikult odav ja ei tohi baigiline olla. (Ei meeldi täisgondlis baigid). Leidsin kuulutuse odavale rattale. 1987a Honda transalp. 600ccm ja 37kw tundus ehe rakett, kui eelnevalt olin 1989a 125ccm endurokaga sõitnud mitmeid hooaegu.
Rattale järgiminemine oli omaette ooper. Helistasin tartus müüjale, et tulen kanepisse ratast vaatama/ostma. Kõik sai lepitud, et helistan, kui kohal olen. Jõudsin kohale, proovisin oma tund aega helistada paari minutise vahega, vastu ei võeta. Olin loobumas juba, kui nägin, et marututtav alp veereb poe juurde ja mees läks poodi (vist õlut ostma). Jalutasin juurde, tüüp tegi suured silmad pähe, nagu ei mäletakski, et ta üldse seda ratast müüa lubas. Peale seda, kui olin uurinud, kas ta endiselt ikka tahab müüa seda, hakkas talle miski koitma ja hakkasin ratast uurima siit-sealt. Kõik tundus toimivat, 100eur alla kaubeldud ja startisin tartu poole sõitu oma uhkel ratsul. Vastu tuli auto, vilgutas tulesid, pööras ümber ja vehkis mulle, et ma seisma jääksin. Ma algul kohkusin, et mis värk sellega nüüd on. Kuna müügimees tundus väga kahtlane oma käitumiselt, siis esimene mõte käis läbi, et äkki see kuskilt varastatud üldse. Aga nii asi õnneks ei olnud. Nimelt selle autoga oli paarike, kes tulid naisele ratast ostma... seda sama transalpi. Nad olid ka helistanud, kokku leppinud, et tulevad kohale ja ostavad ära. (Tallinnast sõitsid nemad sellele järgi). Pisut kirusime müüjat, et too nii ummamuudu oli ja oma lubadused ära unustas ning minu teekond tartuni võis jätkuda. Nende teekond pealinna tagasi ilmselt algas kerge ropendamise ja vihastamisega.

Siin ta on minu 125ccm vokiga kõrvuti garaaži ees.
Pilt

Esimest õliuvahetust tegema hakates selgus kurb tõsiasi... mootorist tuli välja ca 0.5 liitrit õli ainult. Ma ei tea, miks mul ei tulnud ratast ostes pähe üldse kontrollida, kas seal õli oli sees piisavalt. Õlituli toimis rattal ka nii, kuidas jumal juhatas. Mis seal ikka, uus õli sisse ja hooaeg võis alata. Seejärel selgus tõsiasi, et see ratas sööb õli rohkem, kui kahetaktiline. Aga ma ei lasnud end sellest häirida. Käima läks alati hästi ja kõik toimis, valasin aegajalt õli juurde.

Kompressioone mõõtsin, siis selgus, et ühel silindril 4.5 ja teisel ka napilt alla 6bar. Aga sõitis iga ilmaga ja käima läks alati poolest pöördest.
Pilt
Pilt

Kuna talvel kukkusin rattaga lumes vallatledes ka külili, sai hakatud plaste lappima.
2013 kevadel tuli sini-valge kombinatsioonis välja garaazis.
Pilt

Üsna pea sain lolli mängides sidurist lahti. Seega ostetud said uued sidurikettad ja vedrud vahepeal.

Meeldis see, et siia rattale andis kenalt asju mahutada. Nii sai käidud jaanipäeval, siia istusime veel naisterahvaga kahekesi:
Pilt

Käidud sai ka smashil, kust mind võibolla mõned ürituse korraldajad mäletavad veel, kui viimasena lahkuv ürituse külaline.
Nimelt juhtus nii, et suretasin mootori välja, hakkasin käima panema ja starter ringi ei vea. Mõtlesin, et ah ju laadimises mingi viga oli ja aku tühi nüüd vms. Kerges õllevines ei viitsinud süveneda ja läksin edasi märjukest nautima. Järgmine päev, kui hakkas kojusõit selgus aga hoopiski kurb tõsiasi. Mootor on kinni, mis kinni. Tänud smashi tiimile, kes mulle tööriistu laenasid, et seal ratast lahata pisut. Ootasin õhtuni, kuni mulle käruga järgi tuldi ja ma lõpuks ta sealt ka minema sain.
Niimoodi siis smashil:
Pilt

Ja selline oli alpi mootor lauale oksendatud paar päeva peale smashi:
Pilt

Kepsusaale oli ringi tõmmanud.
Mootor sai uued kepsu ja väntvõlli saaled, kõik uued tihendid, kolvirõngad, filtrid, küünlad ja kindlasti midagi veel. Seisis ta mul motivatsiooni ja aja puuduse tõttu täpselt nädal vähem, kui aasta niimoodi laual laiali. SIis nägin, et smash jõuab lähemale ja ca 4 päeva enne smashi sai hakatud garaazis kokku komplekteerima seda putru (ma pole varem ühtegi mootori lahti võtnud).
Smashi päeval läks pill esimest korda jälle käima ning õhtul kimasin lääne-virumaale.
Mootori kokkupanek käib täiel hool:
Pilt

Nii vahetatakse rattal rehve garaazis. Ketiga lae alla ja mõlemad rattad korraga alt:
Pilt
Smash 2014:
Pilt

Palju sõita ei saanudki, smashil käisin ära, cast ca 1000km veel peale, kui tartus vabaduse pst-gildi ristis tädike mulle peateele ette pööras ja ma talle sisse kühveldasin.
Tükk tegu oli, et ta lõpuks oma süüst aru saaks. Kindlustus kandis mu ratta maha (plastid sodiks ja amortid kõverad), aga kuna mulle see värskelt remonditud mootoriga esimese otsa transalp väga meeldis, otsustasin endale jätta jääkväärtusega ostmise teel.
30min enne avariid tehtud pilt veel:
Pilt

Vahepeal sai endale ka teine ratas toodud, tahtsin proovida ka mingit vaheldust endurole. 1200ccm Suzuki Bandit aastast 1996 sai valitud.
Sellega ca 2000km nüüdseks veerenud ja tundub kõik toimivat.
Pilt

Hooaja avamine 2015:
Pilt

Kuna suvel plaan reisile minna ja bandit ei tundu selleks kõige mugavam ega ökonoomsem variant. Siis algab transalpi sõidukõlbulikuks taastamine.
Amorti torud said alt kistud ja depoosse sirgendamisse viidud.

Viimati muutis sinilind123, 20 Mai 2015, 18:04, muudetud 1 kord kokku.
Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 1040
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Kui kellelgi on mingeid enamvähem ok korras plaste transalpile pakkuda, võib teada anda! Mul tuleb neid ka korda tegema hakata, aga kinnitused pooltel sodiks ja üleüldse väga rõvedad näevad välja. Taastamine tundub väga nüri töö olevat.
Lisaks võib mingit raami pakkuda, mis alpile sobiks küljekottidele toetuseks.

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

Mart
Postitusi: 396
Liitunud: 18 Juun 2014, 21:53
Tsikkel: Aprilia Pegaso Trail 650
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas Mart »

ebayst saad u. 600ga terve plastikuringi. Ise otsustasin parandada.
Kui ainult kottide toetamiseks vaja, siis võid ju ka ise teha, hea oleks muidugi kui oleks keevitus käepärast. Mina lasin teha raamid endale, sain 35 euriga hakkama

56271134

Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

Re: Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

Sinilind.
Mulle meeldib selle asja juures sinu ääretu optimism ja motivatsiooni olemasolu. (w) (w)
Edu sulle sellel teel.

Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 1040
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Mart kirjutas:

ebayst saad u. 600ga terve plastikuringi. Ise otsustasin parandada.
Kui ainult kottide toetamiseks vaja, siis võid ju ka ise teha, hea oleks muidugi kui oleks keevitus käepärast. Mina lasin teha raamid endale, sain 35 euriga hakkama

600 on liiga palju. Ehk siis tuleb hakata taastama seda värki seal ise. Neid on 94534329 korda lapitud juba, aga eks tuleb veel katsetada. Raamidega niiviisi, et keevitust mul ei ole. Raame tahaks ainult kottide toetamiseks, peab ka laskma kellelgi kuskil midagi painutada.

Hr.Nõel kirjutas:

Sinilind.
Mulle meeldib selle asja juures sinu ääretu optimism ja motivatsiooni olemasolu. (w) (w)
Edu sulle sellel teel.

See värk on mul nagu laiba mõnitamine siin. :mrgreen: Ratas niipalju kordi märku andnud, et ta tahaks oma elupäevad lõpetada, aga ma loll teen ikka korda jälle. :wack:
Miski selles rattas meeldib mulle ja loodan, et suvine reis nordkappi läbi venemaa ka selle igivana liikuriga edukalt läheb. :bsmile:

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 1040
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Käisid vahepeal motodepoos amortid sirgestamises.

Pilt

Nüüd sirge kahvliga sain aru, et kõik nii ilus veel pole. Lenks on ka kõver. Kui kellelgi mingid enduroka lenksu pakkuda on soodsalt, võib märku anda. Krossilenksud vist sobivad ka??

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a

Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

Re: Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

Mul päris enduroka oma pole, aga on selline nagu alloleval pildil. Ei mäleta, aga vist FZ 6 oma.
Väga vähe kasutadud, et mitte öelda uus. Kukkumata.
Hinnasoov 25 eur.
Pilt

Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 471
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, TT600R
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 41 korda

Re: Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

Mul üks hõbedane 22mm Dice krossilenks pakkuda. Igati korralik, olnud peal vaid mu tänavarattal. Kaks kümpsi.

...
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 703
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas romulus »

Mul on Africa Twini lenks pakkuda, koos kinnitustega. 30.-

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 1040
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Asi hoopiski nii, et masinaparki lisandus 1990a honda africa twin. Suzuki bandit on hetkel ostjatele saadaval, transalpi teen ikka ilusasti korda.
Pilt

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 1040
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Twin sai endale 12V väljundi, mis õigel matkarattal olema peab.

Spido ja tahho vahele läks lüliti nii igaks petteks ja prillide külge fixusest ostetud 5eurune pesa.
Pilt

Mingil põhjusel ei toimi kollane kütusetuli. Esimesena läheb kohe punane põlema ja siis mahtus paaki ca 20 liitrit. Pirn paistis terve olevat, mida veel uurida?

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3191
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Kas see lüliti on naise jaoks et teada ei saaks palju pena pere eelarvest ära põletad?

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 913
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas Boobush »

Kumb neist rohkem meeldib ? AT või Transalp ? Peaksid üsna samma auku rattad olema.


Hr. Kaaru
Postitusi: 349
Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
Tsikkel: IZ
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas Hr. Kaaru »

Kus kandis minu vana twinijunn liigub ? Aga tore näha, et elu ja tervise juures wanahärra :D

I love my bike, it´s amazing machine!
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 1040
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Boobush kirjutas:

Kumb neist rohkem meeldib ? AT või Transalp ? Peaksid üsna samma auku rattad olema.

Mulle meeldib AT rohkem selle suuruse ja massiivsuse tõttu. Edasi liiguvad minumeelest suht samamoodi.

Hr. Kaaru kirjutas:

Kus kandis minu vana twinijunn liigub ? Aga tore näha, et elu ja tervise juures wanahärra :D

Tartus liigub see twin. :bsmile:

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 1040
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Transalpiga mure. Peale mootoriremonti ca 800-1000km sai sõita täiesti muretult. Siis hakkas käike välja loopima. Algul 2. käik. paarsada km veel ja nüüd kõiki peale 1. ja 5. viskab aegajalt välja. Mida soojem on mootor, seda rohkem jebib. Vahetasin nüüd õli (kuskilt googlisin välja, et võib sellest tingituna olla ja vahetama oleksin nagunii pidanud juba). Kett ja hammakad on ka omadega täitsa otsas, kas see võib ka probleemi allikaks olla?
Andke ideid! :bsmile:

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 1040
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Twin tegi 3800km tartu-nordkapp-tartu ilma muredeta ära.

Asjad, mida järgmiseks hooajaks tahaks: lenksusoojendused, geelipadi sadulale, lisatuled või xenon orig tuledesse, suurem topcase, lenksu tõstet mõni cm. Siis peaks enamvähem ideaalne matkapill olema.

Pilt

Pilt

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

Teema algataja
sinilind123
Postitusi: 1040
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Sel hooajal oli plaanis sõita tartu-albaania-tartu. Arutuslikult ca 7000km pikkune oleks see reis pidanud olema. Warsawis andis saba kütusepump ning lolli peaga kihutasin ühe jutiga koju tagasi. Tegelikult oleksin võind kanistri osta ja rõõmsalt reisi kaasa teha. Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Muidu AT mulle väga meeldib. Bandit on müüdud ja Alp ootab oma korda ja aega, et uurida lähemalt, mis toimub.
Häirib twinni kütusekulu natuke. Maanteel sujuvalt 90-100ga sõites jääb kulu 6.5-7 liitrit sajale. Vahetan ilmselt karpades asjad uute vastu ja panen taga väiksema hammasratta.

To do listis on hetkel:
Karpade remontkomplekt
kütusepumba remontkomplekt
uued rehvid
taha väiksem hammakas
lenksu riserid
suurem topcase
sadulat tahaks modida mugavamaks (keegi teab kedagi, kes teaks kedagi, kes oskaks mind selle murega aidata, võib teada anda).
spidomeeter korda teha (läks see plastikust ratas teo sees katki (kulus ära vist), ostsin uue ja 150km hiljem läks jälle. Panen uue trossi ka nüüd uuesti vahetades.
Tagumised piduriklotsid
12v väljavõtt kuidagi paremini paigutada, praegu täiesti lahtiselt kellaploki vahel.
lisatulesid tahaks. (jällegi võib anda soovitust, mis on odav ja valgustab hästi)
topcase peale tahaks mingit paki kinnitamise resti (noh et kuhu magamiskott siduda). võib keegi anda jällegi nõu, et millest kuidas teha või kust soodsalt osta.

Enne pooleli jäänud reisi tehtud pilt ka lisamaks värvi siia teemasse.

Pilt

EDIT: Ta ei lase mul pealkirja muuta. Keegi võib muuta ära pealkirja Honda Transalp/Africa Twin.
Sest Banditiga pole enam pistmist sel teemal.

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

Mart
Postitusi: 396
Liitunud: 18 Juun 2014, 21:53
Tsikkel: Aprilia Pegaso Trail 650
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Honda Transalp/Suzuki Bandit - sinilind

Lugemata postitus Postitas Mart »

Kasutaja Madris tegi alles oma AT sadulaga igast asju, ka mugavamaks, küsi temalt, kuidas ja mida ta tegi ja kes talle uue katte õmbles

56271134
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”