98' HONDA VTR1000F - rookie

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
rookie
Postitusi: 1
Liitunud: 08 Juul 2015, 20:49
Tsikkel: VTR1000F

98' HONDA VTR1000F - rookie

Lugemata postitus Postitas rookie »

Eelmise suve alguses tegi sõber mulle enda RSV Millega sõitu, mille tulemusena minu plaan hakata lohesurfiga tegelema kadus mõttest sellel samal õhtul. Esimesel võimalusel astusin kooli A kati tegema ja hakkasin ratast otsima. Mu kasutajanimi pole juhuslik, olen mootorrataste ja üldiselt tehnikaga väga võõras. Ma tahtsin endale ratast, soovitatavalt V2 ja algul Millet, aga vanemate mudelite elektriprobleemid heidutasid mind ja uuemat/kallimat pole mõtet esimeseks osta. Üks teine hea tuttav, kes sõidab ise SV1000-ga ringi võttis mind tiiva alla ja hakkasime koos ratsut otsima. Peale Mille jäi mõistliku hinnaga silma paar VTR1000F ja mõned R4 masinad. Sportpütiga Mille hääl kõrvus, läksime VTR-e esimesena vaatama ja saigi juuli alguses koju üks toodud(sõber sõitis, mul polnud lube veel käes) :)
Pilt
Ostsin ta ühelt Tallinnas elavalt härramehelt puhtalt sõbra soovitusel, motika kolksudest/loksudest vms ei tea midagi. Uurisin muidugi väljamaa foorumitest, mis tüüpvead on jne, aga ise neid ikka niisama ei tuvasta. 54000km oli läbisõit ja tagarehv/kett vajas vahetamist, muidu tundus olevat tiptop tehaseseades va lenksule liimitud kell,12V sigaretisüütajapesa,signa ja kukkumispunnid. Lubade valmimise ajal lasin tagarehvi ära vahetada, sai Metzeler Roadtec Z6 alla. Hea hinnaga ja jutu järgi vastupidav rehv, pidamise pärast ma eriti ei muretsenud, sest pole Rossi ega Biaggi. Juuli lõpus olid load käes ja sõitsin kuu ajaga läbi pea 5000km endal nägu naerul. Originaalpütid olid liiga vaiksed, aga muidu oli ratas täpselt see mida tahtsin. Esimesega peale keerates oli hirm see, mis elus hoidis... Aga siis ühel õhtul tallinnas Hiiu pubi juures panin käna enda lolluse/kogenematuse läbi. Tulemuseks parem lenks koos piduriheebliga puru, parem jalaraud puru, parem pütt mõlkis, parem peegel puru, gondel/mootorikaas kriimuline, pärast sain teada et tegemist oli high side-iga. Punnid päästsid ratta, nahkkombe minu. Lenks püsis väikse alumiiniumtükiga küljes, piisav et sellega parklasse tagasi sõita 2 km, siis murdus lõplikult :D
Pilt
Minu algne plaan oli õndsalt sõita suve lõpuni ja talvel soetada uued pütid ning ratas üldiselt tehniliselt võimalikult korda lasta teha. Kukkumine tegi asja keerulisemaks, tahtsin lõhtutud asjad vahetada/paranda ja seda ise teha(leidsin, et see on hea moodus targemaks saada)
Minu feilid ja asjad mida olen õppinud
*Parema käepideme kummi all on throttle tube, maakeeli gaasitrossitoru vms... Vahetasin selle koos lenksuga, huiasin muidugi enne et kätte saada üldse(VTR paak ja airbox tuleb maha võtta). Lappasin kokku ja oh õnnetust, vajas reguleerimist(paak ja airbox uuesti maha, sest käega muidu ligi ei saa)-Õppetund: regulli/kontrolli asjad ära enne kui tagasi kokku paned.
*Tellisin hiinast sitaks odavad mudelipõhised badass shorty heeblid(uus sõna minu jaoks)- Bullshit mudelipõhised, tuttav meistrimees relakaga pani sobima, liimisin ise piduritule andurile ja siduri anduri jaoks väiksed plasttükid külge- Õppetund: ära telli hiinast odavat stuffi või arvesta komplikatsioonidega(sain ka CBR gondli led suunad, mis mitte üldse ei sobi)
*Tellisin USA-st jalaraua koos pudinatega. Hiljem avastasin, et kui kõik tehase stuffi sealt oleks tellinud, oleks odavam tulnud(Shipping)- Õppetund: Tee selgeks mis on puru ja mida on vaja tellida enne kui hakkad tellima asju.
Ennist mainisin, et sportpütiga Mille hääl oli mul kõrvus.. Hakkasin endale uusi pütte otsime, täisväljalase oleks mõttetu arvestades ratta hinda/funktsiooni samuti Akrapovic ja Yoshimura sliponid jäid kalliks. Uurisin niiöelda madalama otsa variante ja silma jäid Pipewerxilt inglismaalt hawkid.
Pilt
Pilt
Jõulude ajal sai tuttava soojas garaažis gondlid maha kistud ja pütid, uus DID X ring ketikomplekt+ muud jubinad külge kruvitud. Ratas oli pm tehniliselt korras AGA
Kui käru peal koju tagasi viisin, siis juhtus mahalaadimisel õnnetus(lumine laud ja libisema ta hakkas ning kummuli käis) Parema radika ülipehmest alumiiniumist kinnitus puruks+ radikas veidi mõlkis :wack: oiii ma fakkisin, oleks teise mehe appi kutsunud, oleks hakkama saanud aga üksinda ikka ei jõua libisevat ratast hoida. Selle radikaga otsustasin tegelda vahetult enne kui gondlite külge tagasi panekut.
Gondlid lubas mul tuttav odavalt ära teha ja värvida, ainult vaja valida. Uurisin netist pilte ja nägin, et paljud vtr-id on moditud. Kiikasin ebays ringi ja nägin et polegi väga kallid need bellypanid ja undertailid... Sai jällegi inglismaale tellimus sisse antud ja hakkasin värvi valima photoshopis. Õigemini photoshopi õppima :)
Pilt
Pildilt on näha, et mulle meeldis oranž väga ja kui värvi valimas käisin maalriga siis sai välja ka valitud üks toon ja lahendus(Kuigi polnud päris see, mida ette kujutasin)
Nädal hiljem helistas tüüp:"Kuule ma vaatasin seda pilti ja mul tuli palju parem mõte, sulle meeldib kindlasti" :|
Uuel aastal oli eraelu liiga palju, gondlitele sain järgi minna alles märtsis vist kui õigesti mäletan, igatahes välja nägid nad sellised
Pilt
Kui soojemad ilmad tulid, ajasin nakedi kuuri alt välja ja toppisin paagi külge. Törts kütet ja käima, AGA maru halvasti tiksus/suri välja jne. Proovisin toorega ja ilma/soojaks lasta jne, ikka väga ebaühtlaselt. Ajusopis tuli miski artikkel meelde, et kui jätte küte pikemaks ajaks paaki, siis ummistab karpa düüsid või mis iganes seal sees on, ära. Ihatahes töristasin(ilma ühegi tule/peegli/numbrimärgita) kuidagimoodi tuttava juurde, kes keevitas mul selle radika kinni, mis paar kuud tagasi puru kukutasin. Tema sõnul olid küünlad läbi. Selge, tartu Motohoovi tõmbasin traati "Davai, pritsige küünlaid, õhu ja õlifiltreid" Kõik oli ok va telliti Iridium küünlad, mis tulid kuradi kaua kohale. Kruvisin kodus küünlad külge ja vahetasin õli ning õli/õhufiltri ära. (Väljas olid juba päris ilusad ilmad) Süüdet ja ikka tõrkus ja turtsus, mõtlesin et selge peavad olema karpad. Hooaja algus viibib kindlasti, sest ise neid kindlasti lahti ei kaku, ega puhasta.
Olin sisuliselt meelt juba heitnud(käruta ratas kuhugi teenindusse teadmata ajaks jne) aga otsisin veel välismaa foorumitest infi. Leidsin pildi paagi all olevast kraanist ja selle külge kinnituvatest voolikutest. See pilt erines minu telefonis olevast pildist, mille tegin päris mitu kuud tagasi, kui gaasitrossiga huiasin... Tuli välja, et kui sügisel peale gaasitrossi paigaldamist paagi tagasi panin, siis tegin kraanist ja voolikutest pilti... Kus oli üks vaakumvoolik vale tila küljes :wack:
Panin vooliku õige augu otsa tagasi ja voila, nagu kell!
Kõige tähtsam õppetund: Kui midagi lahti kakud, siis pea silmas mis kuhu läheb ja salvesta see kuhugi!
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Ja selline ta näeb praegu. Punane meeldib mulle väga, päikese käes oranžikas ja varjus punane.(On värvimisel väikseid tehnilisi vigu, aga mugavus ruulis seekord)
Siiani tehtud
54000
Metzeler Roadtec Z6 tagarehv-"Minumeelest" on pidamine hea, aga kaldes järsult alla vahetades on pepu vibama võtnud.
59000 peale kukkumist
Lühikesed heeblid
Parem lenks
Parem peegel
Parem jalaraud
Pütid Hawk(Pipewerxilt) Pean ütlema, et ilma db killerita(nii sõidan) on sound väga arvestatav, samas mahe(Piirajas saab muidugi pauku ja tuld ka, vahel ka alla vahetades )
Küünlad NGK Iridium
Õli ja õhufilter
Taga led tuli suundadega
Taga lisa led suunaribad tagasõitja jalatugede küljes(Mulle täiga meeldib puhas saba, need junnitaolised suunad on suht öäk) Eks näis kuidas ülevaatusel suhtutakse.
Esimesed led suunad
Bellypan
Undertail
Praeguseks on kella peal 61000 ja tagarehv hakkab alles kandliseks minema
Asjad mida tulevikus tahan teha
Ilusad ilmad pressisid peale, lappasin kokku kiiruga vigu on siin seal(gondlikruvid ära värvida, istme all ussipesa juhtmetest korrastada)
Karpadega on mingi jama(Kui piitsa anda ja pöörded maha lasta, siis vahepeal harva lööb läbi airboxi tagasi)
Välismaa foorumist lugesin, et "nukaketipinguti"(kui on õige sõna) tuleks stoperdada või modida- pidi tüüpviga olema, muidu saavad klapid kolbidega liiga lähedalt tuttavaks
Kauges tulevikus(juhul kui peaksin selle rattaga pikemalt jääma) siis võiks täielikult lahti kakkuda ja korda teha(pole kindlasti hetkel minu pädevuses)
Samas tahaks silmaringi laiendamise mõttes mõne R4 masinaga tõsisemat tutvust teha, et oleks parem võrdlusmoment, aga siiani on VTR1000F minumeelest olnud väga hea ratas.

Need õppetunnid ja kaotatud rahad..... I regret nothing!



Kasutaja avatar

Sten
Postitusi: 822
Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
Tsikkel: ZX10R Fighter
Asukoht: Tallinn - 56934211
Tänanud: 6 korda

Re: 98' HONDA VTR1000F - rookie

Lugemata postitus Postitas Sten »

Täitsa ämbri said täis õppetunde :mrgreen:

Pooleldi ise tehtud , pooleldi hästi tehtud ...
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”