Külgkorviga Jawa 360 1972a - Aivar & Märt

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

bigdog
Postitusi: 1314
Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
Tsikkel: HD
Asukoht: Euroopa
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas bigdog »

ratsoup kirjutas:
bigdog kirjutas:

Ei, need pole õiged.
Siin on õiged:
http://www.jawashop.com/Detail/11298

Parandage mind kui ma eksin, aga need konkreetsed mutritega sumpsid peaksid olema vanema aastakäigu mudeli omad? Minu vanadel sumpsidel mutreid pole, käivad lihtsalt leegitorude sisse. :)

Tunnistan, et ei mäleta enam täpselt. Enne nädalavahetust ei saa üle kontrollida seda esimest kinnitust. Mäletan, et sinna käis asbestnöör sisse. Ja ilmselt pidi seda ka kuidagi koomale pingutama.
Oma otsuse tegin pildil oleva summuti tagumise otsa järgi.
Õigeid saab siit vaadata:
http://databikes.com/imgs/a/c/o/b/e/jaw ... _1_lgw.jpg



Your choice is Your half chance.

Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 43
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas ratsoup »

Minu originaalsumpsid on sellised all olevatel piltidel. Muidugi tipp-tasemel nõuka-aegse sumpsituuninguga. :P

Pilt
Pilt

Oskab keegi välja pakkuda, kust selliseid va Jawamarkt leida? Seni kõik leitud kas mutriga või teistsuguse otsaga.

Vahepeal sai pidurimehhanism koostatud ja külgkorvi amorti remonditud - kulunud varras tuli asendada vanast tagumisest amordist.

Pilt
Pilt
Pilt

Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 228
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas stretch »

Seda, millal täpselt mutriga summuti vahetus kummitihendiga versiooni vastu, teavad teised ilmselt paremini, aga vaadates näiteks selle isendi (parool: 360) raami- ja mootorinumbreid, võiks eeldada, et ka Sinu tsiklil olid originaalis siiski mutriga sumpsid. Või toimus see üleminek just selle mõnesaja ühiku jooksul, mis jääb nende tootmise vahele. Samas nii mõnelgi musta numbriga Jawal on küljes just uuemad summutid, kuigi peaksid olema mutriga, seega ei oleks "valede" kasutamine vähemalt minu arvates just väga suur originaalist kõrvalekaldumine.
Kas vanad on muidu nii hullus seisus, et ei kannata enam külge kruvida? Pildilt tunduvad päris siledad.


Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 43
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas ratsoup »

Targemad mehed rääkisid, et neid kummitihendiga versiooni enam ei tehtagi. Originaalides on üks täitsa OK, teine on aga kohtunud äärekivi või millegi taolisega kunagi :) Peab siis mutriga variandi leidma.

Edit: täpsustuseks siis, et teema nimes olev aasta on vale ((Kahjuks ei saa enam muuta). Tegelikult on numbri järgi toodetud 1972 ilmselt ja arvele võetud 74.


Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 43
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas ratsoup »

Nädalavahetusel oli veidi aega tegeleda. Kaks ratast all ja mootor peal. Nüüd tuleb elektron süüde peale panna ja juhtmestik ära vedada. Sellega seoses, kas keegi tore inimene Nõmme kandis tahaks mulle laenata tõmmitsat, milelga vana genekas maha saada? :)

Pilt
Pilt

Korvile said ka esimesed asjad külge.
Pilt

Tuleval nädalavahetusel panen oma portselanimaalijast ema jooni võõpama. :P


kalju1
Postitusi: 456
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tänatud: 14 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas kalju1 »

geneka rootori eemaldamiseks ei ole tõmmitsat vaja. rootoril on sisekeere (vist oli M8, aga võin ka eksida), keerad poldi sisse ja see pressibki rootori lahti.


Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 43
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas ratsoup »

Hmm peab proovima. Mulle küll targad selgitasid, et vaja läheb sellist vidinat joonisel A:

Pilt

Ehk siis teritatud M8 polt. :D

Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas Kauri »

Võta miski tugevamast materjalist 4-4,5mm pulk (katkise puuri saba vms), pistad auku minema ja tavaline M8x1,25 polt pikkusega ca 50mm järgi.
Kui tahad elu mõnusamaks teha siis võid miski kuullaagri kuuli ka vahele visata.
Peamine on see, et toetuspunkt oleks väntvõllis oleva M6 keerme põhjast ja M8 polt peab haarama enne pingestumist vähemalt 5 keermeniiti, ehk siis min. 5 täisringi
Pulka on vaja selleks, et mitte keerata tuksi väntvõlli otsas olevat M6 sisekeeret. Ma ise rikkusin kunagi ühe keerme ainult polti kasutades ära päris korralikult.


Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 43
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas ratsoup »

Tänud nõu eest! Tegin keermelatist sellise:
Pilt

Süüde peal, nüüd vaja siva juhtmed ära vedada.


Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 43
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas ratsoup »

Vahepeal algas puhkus ja oli rohkem aega tegeleda. Pean ütlema, et kindlasti ei kujutanud ette ajamahtu, mis läheb ratta kokku paneku alla. Eriti arvestades, et teen sellist asja esimest korda. Siin aga siis mõned pildid protsessist:

Pilt
Pilt
Pilt

Esimene käivitus:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Hetkel ratas 98% valmis. Eile sai TÜV tehtud. Vajab veel tegemist:

1) Vanad kroom paagikatted uute vastu (Jäi tulemata jawamarketist)
2) Vanad leegitorud uute vastu (Jawamarketist saadeti valed)
3) Piduripedaalile kroomitud asendus leida
4) Sadulalukk tagasi panna
5) Korvi tagumine helkur tagasi panna
6) Karburaator korralikult ära reguleerida
7) Peegel külge panna
8) Korvi kallereguleerida
9) Põlve tuulekaitsmed paigaldada
10) Karbussi kaan
11) Parem küljeplekk tuleb välja vahetada. Varuosa kahjuks on teise kujuga/modifitseeritud. Kellelgi on pakkuda? :)
12) Parem küljepleki kinnitusklamber jäi värvimata. Tuleb järgi aidata.

Viimati muutis ratsoup, 28 Juul 2016, 11:20, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7183
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1851 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Vägev,tubli töö.Hääl oli selline jubedat nostalgiat tekitav.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 43
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas ratsoup »

Jawa hooaeg sai avatud möödunud nv. Tehtud on ka järgmised tööd:

1) Karburaator on reguleeritud enam-vähem konfiguratsiooni
2) Esimesed amordid tahtsid paremaid tihendeid alla otsa
3) Korvi kalle sai tublisti reguleeritud. Nüüd igati paigas ja rool ei kisu.
4) Leegitorud said uued alla.

Pilt

Kuna mootor remonditud, vaja 2000km sissesõitu teha. Seepärast mõtisklen siin, et teha väike väljakutse ja liigelda 1 kuu ainult jawaga. :D Eks paistab, kas viitsin ette võtta selle tralli.

Jätkuvalt otsin parempoolsed korralikku küljeplekki (mis käib tööriista kasti ümber). Tagadi laadal polnud ühtki pakkuda :(


Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 43
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas ratsoup »

Ja ongi käes aeg lõpetada esimene täispikk hooaeg pärast Jawa taastamist. Sõidetud sai ca 500-700km. Oleks tahtnud rohkem, aga töö ja ning muud faktorid segasid natuke vahele.

Selle suve jooksul said tehtud järgmised tööd:
1) Keeratud kinni omajagu polte, mis tahtsid lahti tulla.
2) Seadistatud ja üle pingutatud pidurid, siduri tross, kett.
3) Paigaldatud istmelukk tagasi
4) Korvi tagumine helkur remonditud ja tagasi paigaldatud.

Ainus asi mis veel teha vaja - parempoolne küljeplekk taastada, üle värvida ja külge panna. Loodan talve jooksul selle pisikese asjaga valmis saada.

Pilt enne talvekoju sõitu:

Pilt


Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 43
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas ratsoup »

Niisiis, järjekordne Jawa hooaeg täies hoos!

Käidud sai Unic-Moto kokkutulekul Jawaga Aegviidu kandis. Tallinna peal on omajagu tiirutatud ning möödunud nv osales Jawa TTÜ tipikate rattamatkal pakkudes ratturitele tehnilist abi. Sellel hooajal läbisõitu kindlasti ca 500km juba.

Tartu Lennujaamas mahalaadimine:
Pilt
Tartumaa on ilus koht:
Pilt

Kui seni on hooaeg läinud tehniliste viperusteta, siis pühapäeval, rattamatka kolmandal päeval, tekkis siduriga mingi jama. Nimelt heebel ei tahtnud enam ise üles tulla. Vajutad alla, ja heebel tuleb ise 1/3 kogu teekonnast üles. Tõmbasin tee äärde ja õlitasin trossi uuesti üle (kuigi eelmine hooaeg juba tehtud). Kontrollisin, et trossi käik oleks vaba. Kontrollisin, et lõtk poleks liiga suur. Võtsin parempoolse mootori kaane maha ja kontrollisin, et kõik oleks ikka õigel kohal. Oli.

Põhimõtteliselt rattaga sai sõita nii, et siduri heebel tuli manuaalselt 0 asendisse tagasi lükata, siis sidur sidus ära. Seega sidur lahutab normaalselt ja ka seob. Käik sees libisemist ei olnud, kui heebel oli üles tagasi lükatud. Eks ma siis lugesin rattamatka lõppenuks ja sõitsin (püüdes mitte seisma jääda) Tartu Lennujaama tagasi, kus auto ja käru. Teepeal kasutasin autoamaat sidurit - see toimis kenasti.

Täna kodus, kakkusin mõlemad mootori pooled maha. Siduri pool tundus kõik normis olevat. Kettad normis, vedrud tundusid tugevad (pole küll head võrdlusmomenti). Huvitav oli aga see, et kui kettad maas olid ja lükata siduri tõuke võlli, siis ka siis ei suutnudma mõistliku jõudu kasutades lükata siduri heeblit 0 asendisse (oli enne alla vajutatud) Paremal pool avastasin karteri põhjast kummist vaheseibi, mis siduri plaadi taga asetseb. Too oli ketimutrit kinnitades möödunud kevadel siis sinna jäänud. Eks enda lohakus. Plaat oli normis, küll aga õlitasin üle, liikuvad osad olid täitsa kuivad. Oli juba õnn õuel, et nii lihtne see asi ongi. Panin mõlemad pooled kokku tagasi. Aga tutkit. Heebel ikka üles ei tõuse. Ja nüüd ongi ausalt öeldes mõistus otsas. :(

Mõned pildid ka tehnikast. Ehk kellelgi tuleb mingi hea mõte.

Pilt
Pilt
Pilt

Et oleks paremini ka näha kuidas asjad liiguvad, tegin mõned videod:

Enne kui kummiseibi tagasi panin (see küll ei muutunud midagi):

Pärast koos seibiga:

Siit on hea näha, kuidas heebli tagasi lükkamine viib siduri lõplikku seotud asendisse. Enne tagasi lükkamist sõites jääks libisema.

Kasutaja avatar

suslik83
Toetajaliige
Postitusi: 154
Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
Tsikkel: k175b, Riga 13,
Asukoht: Paide-Ardu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas suslik83 »

Pole kyll jawat omanud...kuid siduri lülitamiseks mõeldud varras on minu masinatel IZ, K175 liikunud käigukasti võlli sees libedalt vasakult poolt mootorit paremale ja vastupidi. Samuti peaks see varras olema sirge ning otspinnad nõutud kujuga - servad "tsäunimata" ja tsentris väikese lohuga kuuli vms tarvis. Kui sinu tekstist õigesti aru sain, ei taha see varras väga hästi käigukasti võlli sees liikuda - on see kõver või miskit?. Kui sul kaaned juba maas olid/on kae see varda liikumise teekond üle. Lülitushoob (või mis iganes jubin seda varrast lükkab) tasuks ka üle vaadata - kulunud serv või puuduv kuul või miskit.

sõidan võrriga!

fomoco
Postitusi: 198
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas fomoco »

Ma pole küll aastaid jawat puutunud ning vabandan ette, kui nüüd millegagi puusse panen, kuid mina teeks nii:
Eemaldaks sidurikorvi võllipeal oleva vahepuksi ning võtaks maha sidurikorvi.
Veenduks, et puks pole sooneline ja vajadusel poleeriks üle.
Sidurikettastel meeldib korvile sooni sisse süüa, neid võiks maha viilida või võimalusel uus korv panna.
Vanad kork-materjalist kettad võiksid õue, värske õhu kätte viia ja sisse panna uued, kõvakattega kettad, need ei kleepu ja käigukast saab vähem vatti.
Kettaid ja sidurit liigutavat pulka peaks peegli peal kontrollima, et kõik detailid oleks sirged, vajadusel painutada või vahetada. Kahe pulga vahel peab olema kuulike.
Probleem on sul tõenäoliselt valesti reguleeritud siduris.
Kui korviosa on kokku pandud siis vabasta siduritross ja reguleeri esmalt hammasratta juures olevat automaatsiduri mehhanismi. Seal on üks rattake, mis peab olema käiguvahetusvõlli otsas oleva kahvli ligi, ilma suurema vaheta. Kui vahetad käiku siis surub ka siduri alla ning sidur hoiab käiguvahetit paigas.
Alles siis reguleerid trossi.

Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas Kauri »

Videot vaadates pakuks, et vigane on automaatsiduri enda mehhanism. Kui sidurit rakendada, siis reguleerpoldiga tõukesilinder tõmbab ebaloomulikult viltuseks ennast. Põrsapõlvest mäletan ka paari probleemi nendega, erinevaid Jawasid sai läbi ratsutatud mitmeid. Igatahes oli see varuosana pidevalt riiulis. Kas see käiguvahetushoova otsas istuv kahvel on täiesti vabana seal kahe needitud pleki vahel? Fotol paistab justkui oleks ülemisel harul korralik hõõrdumine. See seletaks seda miks automaadiga kõik toimib.


morse
Postitusi: 1373
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 267 korda
Tänatud: 210 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas morse »

Ma arvan ka, et tegu on eelkõige kas automaatsidurimehanismi endaga või pulgaga, mis seal sees jookseb.
Kui teine mehanism oleks kõrvale võtta, saaksid kohe aru, kas on korras või ei ole. Pulk peab ilusti liikuma. Kusjuures minu arust teisest otsast ei peagi olema pulga abil väga lihtne linki üles lükata - seal suht suur jõuõlg lingi kasuks.


Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 43
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas ratsoup »

Oli vahepeal tegemist, ei saanud garaažile ligi. Aga eks jutu kokkuvõte on ikkagi see, et kui pea ei võta siis tuleb ihunuhtlust kannatada. Matkal läks ilmselt mustus siduri trossi. Võimalik ka, et tekkis seal mingi väikene roostetus. Kui ma seda tee ääres õlitasin, kõik lõtkud ära kontrollisin, keerasin suurest agarusest heebli poldi nõnda hästi kinni, et selle takistus ületas trossi määrimise tulemused :) Siduri mehanismi uuringutel tuvastasin, et kuul kahe võlli vahelt oli puudu. Selle asendasin.

Lugu läks muidugi paremaks, sest kui hakkasin mootori kaant tagasi panema, suutsin ühe karteri poldi augu pooled keermed maha keerata. Appi tuli keermestaja ning veel jäi pidama originaal polt. Seekord loobusin papist tihendist ja kasutasin silikooni. Papist tihendiga kahjuks 100% mingi nipiga õli pidama ei saanud. Silikooniga loodetavasti ei pea seda poldiauku ka nõnda kõvasti piinama.

Vahetasin välja veel tagapiduri pedaali. Läks teine kõveraks. Mu garaaž ma all ja väga järsu teega. Tagurdan sinna kasutades tagumsit pidurit. 3a on kõik hästi olnud. Nüüd aga läks piduri pedaal kummaliselt kaheksasse. Õnneks oli varuosa olemas. Eks mul pidurite sissetöötamine ka poole peal ning pidurite efektiivsus veel kehva.

Ja päeva lõpus tahtsin siis test sõidule minna. Keeran kütusekraani lahti ja avastain, et parem mootori kaas veel maas. Hakkan peale panema ja ühel hetkel vaatan kütus tilgub (vaata, et ei nirise) maha. Ja no otseloomulikult jäi testsõit tegemata sest kõik ujus üle :) Olin just nädal tagasi nõela ja ujuki ära vahetanud. Aga sellist leket pole varem näinud. Peab vist mõtlema hakkama uue karburaatori peale.


Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 43
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas ratsoup »

Mõned pildid ka. Siin siis kaheksasse läinud pedaal. Kusjuures pedaal oli alati kuidagi jube lähedal mootorile. Ehk oli juba vanast ajast kõver. Praegu aga täiesti kaheksa.

KodVONT.jpg

Siduri võllil olid tekkinud kuuli puudumise tõttu kulumisjäljed. Teravamad ääred lihvisin maha ja panin koos kuuliga tagasi.

kl9PYr9.jpg

Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 228
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1972a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas stretch »

Originaalis on 6,35 mm kuul ainult lülitusmehhanismi reguleerimiskruvi ja pulga vahel, mitte kahe pulga vahel peavõllis. Keegi ei keela muidugi ka sinna kuuli panna, aga see peab olema siis max 5 mm diameetriga.
Mis karbussi puutub, siis kas oled kindel, et uus ujuk sai õigesti paika? Seda on võimalik sinna poolviltu paigaldada, nii et nõel läheb pesast mööda.


Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 43
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1972a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas ratsoup »

Ujuk sai õigesti paigaldatud. Täitsa kummaline - uurisin ja puurisin ja ei saanudki aru, mis selle lekke taga oli. Igaljuhul pärast ujuki kontrolli ja vooliku tagasiühendamist pole sellist leket enam olnud.


Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 43
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1972a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas ratsoup »

Seekordne Jawa hooaeg lõppes eile õhtul pimeduses. Paraku ei leidnud paremat aega talvisesse garaaži sõiduks.

LJp5bv5.jpg

Sellel hooajal sai mitmeid koostamise rumalusi ja möödapanekuid likvideeritud. Millest nimekaim kindlasti korvi amordi tugiseibi paigaldus poolkuudele. Enne toetas vedru seib sisuliselt kahvlile ning seetõttu oli ka korv parasjagu lääpas. Seetõttu sai ka korvi kalle uuesti reguleeritud. Välja sai vahetatud parempoolne küljeplekk. Kuna originaali oli Aivari vanaisa ära retsinud õhutusava installeerimisega (lisaks oli korvi kronsa oma töö teinud) tuli plekk vahetada. Osta.ee-st sai ostetud siis uus plekk, mis tundus igati viisakas. Kurat, aga mis tsikli pealt see raip pärit oli ei tea. Peal oli küll 350, aga teise poolega kokku ei läinud. Karteri poole ulatav osa oli ka lühem. Nüüd aga korras ja ilus plekk. Pleki vahetuse juures tuli lahti ja kinni keerata ka külgkorviga jawa kõige perverssem polt. See mis hoiab küljeplekki ja piduri kronsat kere küljes. Sisuliselt tuleb pimesi mutter koos stopseibiga sisestada jawa kõhtu ja loota, et kohtub poldiga, mis tuleb pleki surudes mutrisse keerata. Mina tõstsin jawa tungiga üles, nii et saaks pea jawa alla lükata ja loobusin stopseibist keermeliimu kasuks. Soolo meestel pole hullu midagi, korvi pole ju ees. :)

Märkasin Unic moto kokkutulekul teisi jawasid vaadeldes, et mul on siduri-piduri trossid puha valesti. Sai need ka õigesti jooksma pandud.

Enne ühele viimastest sõitudest minekut augusti lõpus avastasin, et kurat, kuidagi tossab vasaku jala alt. Lähemal uurimisel selgus siis, et summuti kolmest paigaldatud poldist (üks jäi paigaldamata, sest augud ei ühtinud) oli konarlike teede tõttu kaks irdunud. Ja no muidugi sain ma siis ise ka aru, et see summuti ehitus on nii prosta, et jätad mutri paigaldamata, on sisuliselt auk sumpsis. :D Puurisin kronsa teise augu ka ovaali, et augud ühtiks ning leidsin uued mutrid. Selle hooaja keskel sain umbes pooli polte üle pingutada. Kokku kadus hooaja jooksul 3 polti. Ja siinkohal mainin, et kõikides kohtates, kus peab, on stopseibid ning jõudu kasutad ikka pigem rohkem kui vähem.

Seda statistikat silmas pidades, ehk vanemad härrad oskavad kommenteerida, kuidas see asi vanal ajal oli. Oligi nii, et keerasid kord suve jooksul kõik poldid üle? 8)

Igaljuhul sellest ajast, üle kolme aasta tagasi kui see jant kõik alguse sai on õpitud ikka maa ja ilm. Ja eks saab veel edasigi teadmisi omandada. See käibki asja juurde.


morse
Postitusi: 1373
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 267 korda
Tänatud: 210 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1972a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas morse »

ratsoup kirjutas:

Seda statistikat silmas pidades, ehk vanemad härrad oskavad kommenteerida, kuidas see asi vanal ajal oli. Oligi nii, et keerasid kord suve jooksul kõik poldid üle?

Ma pole sugugi vana. Aga kuna mul on selline kähkusõidujawa ja kahjuks või õnneks hetkel mitte 100% originaal, siis olen remontide käigus nii mõnedki mutrid nylocite vastu vahetanud. Alguses kriipis sinine plastikstopper jubedalt silma aga vot mutrivõtit ma kaasas kandma ei pea. Tavaline sõit on 1-4 paaki ja sellise julgen enamasti Leatherman taskus ette võtta.

Ära sa nüüd arva, et ma sinu pillile moodsaid mutreid soovitan :D
Aga keermeliim võiks ju küll kinni hoida asju (ei tea kas musta numbri taotlemisel katsutakse poldid üle ka, et ega sa salaja Loctite'i riiulis käinud ole?)
:bsmile:


grahv
Postitusi: 1175
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1972a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas grahv »

ratsoup kirjutas:

kuidas see asi vanal ajal oli. Oligi nii, et keerasid kord suve jooksul kõik poldid üle?

Oli nii, ja olid kontramutrid kohtades kus neid kasutada kannatas.

G

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1809
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 216 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1972a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas pühak »

Vana aja tehnika, eriti just sotsmaade omade jaoks oli selline huvitav asi olemas, nagu "igapäevane tehniline hooldus". See hõlmas endas sõiduki visuaalset kontrolli, mootori tööhääle kuulamist, eletriseadmete ülevaatamist ja vajadusel reguleerimist (kontaktid), rehvirõhu kontrolli ja rehvide seisukorra ülevaatamist, võimalike lõtkude kontrolli ja kinnituste ülepingutamist vajadusel, pidurite ja rooliseadme kontrolli, mootoriõli ja vedelike taseme kontrolli ning vajadusel lisamist.

Regulaarselt lahtiloksuvate mutritele-poltidele keriti näiteks niiti keerme vahele, aretati stopperseibe või pandi kontramutter peale või löödi lihtsalt enne kinnikeeramist haamriga poldi keermeosa natuke mõlki, et raskemalt käiks. Igaüks leiutas vastavalt oma kujutlusvõimele ja tehnilistele oskustele-võimalustele ning rikutuse astmele.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 43
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1972a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas ratsoup »

Pühapäeval sai käidud tagadi laadal. Ilm oli küll vilets, aga selle eest sai üks Jawa jupp ikka leitud. Taastatud ja kroomitud piduri pedaal.

A7hNDgQ.jpg

Täna sai aga siiski Jawa esimese öökülma peale garaažist välja aetud. Käru kuramus oli ööga jääkirme peale tõmmanud. Sõitsin peale ja oleks pea-aegu maha libisenud. Kärul polnud portesid ka, nii et kinnitamisel tuli ikka väga kindla peale minna. Igaljuhul jõudsin libedaid olusid trotsides käruga kohale ja sai üks üks reklaam purki. Paras offrõud oli koos lammastega. Näitlejale tuli ka mootorratta kursus teha.

AJcDeN8.jpg

Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 43
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1972a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas ratsoup »

]Jawa hooaeg sai sellel kevadel alustatud päris varakult. Juba märtsi viimastel päevadel sai Jawa esimest korda hääled sisse. Enne tõsise hooaja algust vajab sättimist esilaterna kinnitus (kipub viimasel ajal lahti loksume) ning leegitorude õlitihe kinnitus. Muu kõik tip top.

2oYJYPl.jpg

Eks kehtib ütlus, et sinna kus juba on, tuleb veel juurde. Ja see siin ei ole muidugi erand. Sai üsna "kogemata" osta.ee-st Jawa 354 ostetud. Birka, raam ja mootori nr klapivad ja mootor läks teisest paugust tööle. Sellega enamvähem need "head" selle ratta puhul lõpevad. Kõik trossid olid kinni roostetanud, sama lugu piduri ektsentrikutega. Tagumise rummu sees oli kokkuhoidu harrastatud ja kahe piduri katte asemel vaid üks paigaldatud. Kõige rõvedam viga on küljest murdunud vasaku jala raud. Seda peab hakkama mingit moodi keevitama.

vA5eQJM.jpg

https://i.imgur.com/vA5eQJMjpg

9nimK6C.jpg

https://i.imgur.com/9nimK6C.jpg

28Xo6iS.jpg

https://i.imgur.com/28Xo6iS.jpg

Seniks aga sai tehtud diisliga mootori pesu, mille peale hakkas ka sidur lahutama. Sai tehtud üks testsõit, mis lõppes paraku tõdemusega, et aku ei lae. Häda on ka käiguhoovastikuga - süsteem ei taha pärast käigu sisse lükkamist hooba enam 0 asendisse tagasi panna. Kui ise ei lükka siis sidur ei vabane.

Vända järgi tunnetades kompressioon enam kõige tihkem pole. Samas ikkagi läheb käima nagu nalja. Õli tuli rattast välja max 20ml :D

Valesid juppe on seal üks jagu. Juhtmestik ära ratsitud ja puudu olev võti asendatud käivituslülitiga. Plekid ratsitud, vale paak, esimene porikas jne. Õnneks Tagadi laadalt sain korralikult plekid (mida olin otsinud eelmise Jawa tarvis 3 aastat tulutult ning pidin ise lõpuks keevitama katkiseid.

bWDlCEL.jpg

https://i.imgur.com/bWDlCEL.jpg

Hetkel plaan on asi sõidukorda seada ning siis arvele võtta. Õnneks mul varuosi üksjagu olemas, mida saan kasutada. Seni vahetusse läinud üks tagaamort, ketiratas, kett, tagumised klotsid, kõik trossid. Ülekäimist vajab veel elekter, tagatuli ning jalaraud vaja külge keevitada.


Luxor
Postitusi: 1010
Liitunud: 08 Mär 2019, 21:39
Tsikkel: Tomos Funsport/ Montesa NT700V
Asukoht: Veelinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 27 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1972a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas Luxor »

Väga ilus komplekt! Umbes-täpselt sellise masinaga (ilma rexita) sain ka mina oma esimese "lahtirullimise" kogemuse kui jalad pedaalide ja käed lenksuni ulatusid.

Tore on olla oluline, veel olulisem on olla tore!

Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 43
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 7 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1972a - Aivar & Märt

Lugemata postitus Postitas ratsoup »

Eile tuli tööpäeva lõpus Nõmme tee ja Linnu tee ristis üks äkkremont ette võtta. Jawa suri foori taga gaasi andes välja. Käima lüües käis sekundi ja siis jälle kõik. Lükkasin siis tsikli kõnniteele ning hakkasin asja uurima. Selgus, et rutska sees olev spiraal punktkeevitustest lahti tulnud. Mille tulemusel rutska ja karburaatori siiber polnud enam sisulises ühenduses.

Õnneks oli Jawa esindus 500m kaugusel, kust sai uus rutska ostetud. Lõpp hea kõik hea ning sõit võis jätkuda. Kodus lasin natuke määret ka vahele. Õhtul oli vaja ju veel vanatehnika lustisõidust osa võtta. :D

h9uNBwa.jpg

RuGOqlH.jpg

hlIizhg.jpg

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”