Kawasaki KZ550 '84 - mart63
Aasta alguses sai ustav Bandit teise ehituse toitmiseks maha müüdud, kuid suvel läks hammas siiski taas verele. Kuna raha kohe palju välja käia polnud ning tegelikult olin kaua tahtnud võtta ette esimest suurema saagimisega tsikliprojekti, siis sai vaadatud odava otsa vanu "toorikuid", millega järele jäänud paar kuud sõita ning talvel pulkadeks võtta. Näppu jäi üks 1984 aasta Kawasaki KZ550b, mis eale kohaselt suhteliselt käest, aga hooaja lõpu sõitis ära ja nüüd on juba võrdlemisi laiali kistud. Siin paar pilti ostujärgses stock seisus:
Algselt ihusin kohviku mõtteid, kuid mida edasi jõudsin üleliigse eemaldamisega, seda enam hakkas veidi sirgema selja ja lenksuga idee meeldima, hetkel kisub pigem midagi scrambleri poole, aga mingeid kindlaid 'reegleid' või stiili piiranguid endale ei võta, ehitan nagu enda silmale istub ja millega ise hakkama saan. Sai alustatud üleliigse plastiku, sabaraami, kronsade jne eemaldamisega. Plaan on teha kõik rauatööd ära ja alles siis võtta asi täiesti tükkideks, viimistleda ning üle värvida. Siis saab teha lõppkooste juba puhaste ja värskete tükkidega ning kuna suurem saagimine juba tehtud, siis väiksem võimalus midagi ära kraapida v rikkuda.. Mootori värskenduskuur, nii seest kui väljast, tuleb siis kui asi laiali ning kone eraldi laual.
Saba subframe on peale kaasreisija jalaraudade alumiiniumdetailide eemaldamist uskumatult rõve, see plekist kärakas torude vahel ei sobi kohe mitte.. Eemaldasin ning punktisin vahele lihtsad sirged pulgad. Selle tegevuse vahepeal sain kätte lenksutoru ning freesisin riserid. Kuna tahtsin lenksu hoida madadal, kuid esiotsa madaldamisest on amorditorud läbi prillide, siis tulid sellised tahapoole offsetiga riserid. Alguses freesisin ühe algupärase variandi plastikust, et tore vaadata/katsuda oleks, sai vähe aimu ning seejärel sai väheke timmitud kujul asi ka alumiiniumist välja freesitud. Roogitud sai ka ülemisi prille, süüteluku ja spido kinnituskõrvad läksid prükki.
Kui kiige maas käis, sai leitud üks suht hirmus viga alumise amordikinnituse juures.. Ei oska kaua sellega sõidetud sai.. vb oli juba ostes nii. Õnneks kuna teised 2 polti hoidsid, siis nagu näha, alla liikudes liikus amort ka tahapoole ning toetas vastu kiiget keskelt, siiski suhteliselt kriipi, et sedasi paarutatud sai.. Sai kokku keevitatud ja nüüd ok.
Vana subframe eemaldamisega kadus ka tagapidurisilindi+pedaali kinnitused, tuli teha uued. Läks ka uus pidurisilinder, Hornet 600 pealt, kompaktsem kui originaal, mis nagunii suht ära ussitanud olid.
Seejärel sain kätte uued esi- ja tagatuled, sadulasvammi, saba U-aasa ning summuti. Summuti sai oma kohale, tuli ette ning sabatükk ka külge prooviks. Kogu väljalase saab hiljem mattmustaga üle tuisatud, kroom ei meeldi. Sai keevitatud uued jalarauakronsad ning pandud vähe pisemad uued jalarauad. Lisatud ka tagapiduri vedelikupotsik lihtsa kronsaga. Esiporikas kärbitud.
Kuna alguses lükkasin teema tegemist edasi, siis nüüd takkajärgi sai suht kompaktselt kirja jutt. Teha on veel palju, hetkel järgmisena tahaks esiotsa kenaks saada, minu silma järgi tahab väikest tuulelapakat tule kohale. Homme peaks saabuma tahvel 6mm plastikut sadulapõhja tegemiseks, siis saab istmega ka edasi tegeleda. Tagatuli ja porikalahendus tuleb ilmselt midagi taolist: http://bikeglam.com/wp-content/uploads/ ... -light.jpg
Tuli on olemas, vaja leida veel porikatoorik, stockis tal taga metallist porilauda polnud. Numbrimärgiga tuleb ka kavaldada..
Suunatuledega on keeruline, no ei leia kohe mitte kenasid, tahaks vähe retrohõngulist kui siiski pisikest. Retrokad on suured kobakad, ning väiksed ledidega suunad on kõik jube uhvodisainiga 30a vana ratta jaoks..
Rehvid tulevad karvasemad ja natuke jämmimad kah, uus (Dunlop Trailmax 120/90 18") vs vana tagarehv: