1. leht 5-st

Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 08 Dets 2015, 23:32
Postitas mart63

Aasta alguses sai ustav Bandit teise ehituse toitmiseks maha müüdud, kuid suvel läks hammas siiski taas verele. Kuna raha kohe palju välja käia polnud ning tegelikult olin kaua tahtnud võtta ette esimest suurema saagimisega tsikliprojekti, siis sai vaadatud odava otsa vanu "toorikuid", millega järele jäänud paar kuud sõita ning talvel pulkadeks võtta. Näppu jäi üks 1984 aasta Kawasaki KZ550b, mis eale kohaselt suhteliselt käest, aga hooaja lõpu sõitis ära ja nüüd on juba võrdlemisi laiali kistud. Siin paar pilti ostujärgses stock seisus:

P1170076.jpg
P1170083.jpg
P1170087.jpg

Algselt ihusin kohviku mõtteid, kuid mida edasi jõudsin üleliigse eemaldamisega, seda enam hakkas veidi sirgema selja ja lenksuga idee meeldima, hetkel kisub pigem midagi scrambleri poole, aga mingeid kindlaid 'reegleid' või stiili piiranguid endale ei võta, ehitan nagu enda silmale istub ja millega ise hakkama saan. Sai alustatud üleliigse plastiku, sabaraami, kronsade jne eemaldamisega. Plaan on teha kõik rauatööd ära ja alles siis võtta asi täiesti tükkideks, viimistleda ning üle värvida. Siis saab teha lõppkooste juba puhaste ja värskete tükkidega ning kuna suurem saagimine juba tehtud, siis väiksem võimalus midagi ära kraapida v rikkuda.. Mootori värskenduskuur, nii seest kui väljast, tuleb siis kui asi laiali ning kone eraldi laual.

IMG_20151029_185414.jpg

Saba subframe on peale kaasreisija jalaraudade alumiiniumdetailide eemaldamist uskumatult rõve, see plekist kärakas torude vahel ei sobi kohe mitte.. Eemaldasin ning punktisin vahele lihtsad sirged pulgad. Selle tegevuse vahepeal sain kätte lenksutoru ning freesisin riserid. Kuna tahtsin lenksu hoida madadal, kuid esiotsa madaldamisest on amorditorud läbi prillide, siis tulid sellised tahapoole offsetiga riserid. Alguses freesisin ühe algupärase variandi plastikust, et tore vaadata/katsuda oleks, sai vähe aimu ning seejärel sai väheke timmitud kujul asi ka alumiiniumist välja freesitud. Roogitud sai ka ülemisi prille, süüteluku ja spido kinnituskõrvad läksid prükki.

IMG_20151103_200911.jpg
IMG_20151114_162924.jpg
IMG_20151114_184711.jpg
riser.JPG
riser.JPG (24.33 KiB) Vaadatud 2986 korda
IMG_20151031_123432.jpg

Kui kiige maas käis, sai leitud üks suht hirmus viga alumise amordikinnituse juures.. Ei oska kaua sellega sõidetud sai.. vb oli juba ostes nii. Õnneks kuna teised 2 polti hoidsid, siis nagu näha, alla liikudes liikus amort ka tahapoole ning toetas vastu kiiget keskelt, siiski suhteliselt kriipi, et sedasi paarutatud sai.. Sai kokku keevitatud ja nüüd ok.

IMG_20151101_154258.jpg

Vana subframe eemaldamisega kadus ka tagapidurisilindi+pedaali kinnitused, tuli teha uued. Läks ka uus pidurisilinder, Hornet 600 pealt, kompaktsem kui originaal, mis nagunii suht ära ussitanud olid.

IMG_20151117_211017.jpg

Seejärel sain kätte uued esi- ja tagatuled, sadulasvammi, saba U-aasa ning summuti. Summuti sai oma kohale, tuli ette ning sabatükk ka külge prooviks. Kogu väljalase saab hiljem mattmustaga üle tuisatud, kroom ei meeldi. Sai keevitatud uued jalarauakronsad ning pandud vähe pisemad uued jalarauad. Lisatud ka tagapiduri vedelikupotsik lihtsa kronsaga. Esiporikas kärbitud.

IMG_20151207_192129.jpg
IMG_20151208_193200.jpg

Kuna alguses lükkasin teema tegemist edasi, siis nüüd takkajärgi sai suht kompaktselt kirja jutt. Teha on veel palju, hetkel järgmisena tahaks esiotsa kenaks saada, minu silma järgi tahab väikest tuulelapakat tule kohale. Homme peaks saabuma tahvel 6mm plastikut sadulapõhja tegemiseks, siis saab istmega ka edasi tegeleda. Tagatuli ja porikalahendus tuleb ilmselt midagi taolist: http://bikeglam.com/wp-content/uploads/ ... -light.jpg
Tuli on olemas, vaja leida veel porikatoorik, stockis tal taga metallist porilauda polnud. Numbrimärgiga tuleb ka kavaldada..
Suunatuledega on keeruline, no ei leia kohe mitte kenasid, tahaks vähe retrohõngulist kui siiski pisikest. Retrokad on suured kobakad, ning väiksed ledidega suunad on kõik jube uhvodisainiga 30a vana ratta jaoks..
Rehvid tulevad karvasemad ja natuke jämmimad kah, uus (Dunlop Trailmax 120/90 18") vs vana tagarehv:

IMG_20151118_211655.jpg

Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 09 Dets 2015, 10:14
Postitas yeekim

Ilus :bsmile:

Lõpuks ometi midagi tõelist e-bay suunatulede tellimise kõrvale!

Kui esiotsa kallale lähed, vaheta roolikannu "kuulikesed" rull-laagrite vastu ära, lihtne töö.
Kui, sterteri vabajooksu sidur peaks probleeme tekitama, siis vaheta terve sidur, mitte ainult rullid ja vedrud.
Kui mootori kallale lähed, siis vajadusel on mul natukene klapiseibe järel.
IGAL JUHUL hoia eemale koonusfiltritest! Kas Hiina või mõne muu tootja omadest(mis on ka Hiinas tehtud) :evil: Muidu saadki omale "kohvi" mootoriga reisseri.
Korralikud švammfiltrid(RamAir, TwinAir vmt) abiks.
Kas karpad on Keihinid või juba Mikunid? Kui seadistama hakkad võta ühendust või telli KOHE masinapõhine jet-kit: tunduvalt vähem peavalu.

edu

PS, kus kohast ja kui saladus pole, mis hinnaga sellist tagatuld müüakse? Enda projektil ka vajadus analoogse järele..


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 09 Dets 2015, 13:08
Postitas Raits66

Sellise tule saab ebay-st nagu naksti :) http://www.ebay.co.uk/itm/LED-Black-Adj ... Sw2XFUa00k


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 09 Dets 2015, 13:34
Postitas mart63

http://www.kickstartershop.de/en/Black- ... -style-LED
Ise võtsin sealt, kuna sealt tuli ka summuti ja istmesvamm.

Starteriga sai juba higistatud, kuna kooles ära ning sai rebuild kiti ning kommutaator sai üle treitud ning vahed puhastatud:

IMG_20150719_173300.jpg
IMG_20150729_213138.jpg

Starteri sidur ise tundub vinks vonks. Roolikannu laagrite idee on hea, panen to-do listi ning vaatan üle kui asi laiali.
Mootori sees muidu nokkimist leiab,mootorikett lagiseb (vana kawa ju siiski) - freesin uue manuaalse pinguti, vana automaatne on ilmselt läbi.
Rattaga sain kaasa kasutatud kuid väga korraliku std mõõdus ploki + kolvid ning tutikad rõngad. Praegu on väidetavalt remontmõõdus plokk kuid std kolvid, mille rõngavahe ligi mm... :shock: See ning ilmselt õhtal klapisääretihendid tekitavad päris hea tossu külmkäivitusel - tahaks lahti saada. Pead lammutades vaatan ka üle klapivahed - ehk seibe võib tõesti vaja ka minna. :)
Lisaks panen sisse uue sidurikomplekti, vana on juba poolpehme võtmisega. Kõige käigus ka uued tihendid vahele - peatihend hetkel lekib ning soojast peast saab lisaõhku..
Karburaatorid on Teikei TK-26. Koonusfiltrid matsin maha, samas matsin maha ka originaal õhuboksi, kuna ta on kole ja lõhkine ning keegi on seda silikooniga lappinud.. Ram Air svammfiltrid ongi kusjuures hetkel ilmselt parim variant ning plaan. Häälestamisega saab lõbus olema, airboxi kaotamine ning tunduvalt lahtisem väljalase - ilmselt tahab paar mõõtu suuremaid düüse. Veel on leidmata koht kust tollele karpale düüse osta saaks v mille muu omad sobiks. Düüside ise ülepuurimine tundub kahtlane.


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 09 Dets 2015, 13:56
Postitas yeekim

Jet- kit'i asjus soovitan seda:
http://www.ebay.com/itm/Kawasaki-KZ550- ... Gm&vxp=mtr
Kõigepealt kirjuta ja küsi, kas tal on vastavale karpale.
Soovib saada suht täpset infot masina kohta(sumpa, filtrid jne) aga saadab täiskomplekti koos täieliku õpetusega, kus ja kuidas.
Kui ise düüse osta, tuli kallim(vähemalt minu Keihiniga masinal)
Filtritest kiidetakse sellise kujuga 4-in-1 õhufiltrit
Pilt
Ehk kõik 4 karpat ühte filtrisse ja sisuks siis švamm. hakkasin ise ühte meisterdama aga ennem läks ratas ära.
2 lehte RamAiri on mul üle, kui peaks vaja minema..

Ah jaa, nukaketi pingutaja ei saa läbi olla, sest seal pole midagi sellist, mis niiiiiiii kuluks: Mõelda võiks uue keti peale.
Teine "kolin" allikas võib olla väljaveninud primaarkett, millel ei ole mingit pingutit..

edu


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 09 Dets 2015, 15:27
Postitas mart63

See 4 in 1 oleks selles mõttes parim, et CV karpadele meeldivat ühest kohast õhku saada, kõigil eraldi filter olevat raskeim timmi saada. Svammist filtrielemendi baasil ise "airbox-filter" ehitada on mõttest läbi ka käinud ja tegelt vist polekski üldse halb mõte, mingid universaalsed 50mm kõriga kummilutid vaja leida, muu jaoks on masinad olemas, et valmistada.

See nukiketipinguti on neil mootoritel üldteada jama ja laksuva heli põhjustaja idles, aga kindlasti kui asi laiali on, siis mõõdan ketilüli pikkuse ära, nagu manual kirjeldab, mingi 20 lüli pikkuste summa vm. Kui tõesti kett ka õhtul, siis õnneks saab ka needitavaid nukakette, niiet vähemalt päris laiali ei peaks kiskuma.

Düüside link hea vihje, panen bookmarksi, tnx! :bsmile:


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 09 Dets 2015, 16:25
Postitas yeekim
mart63 kirjutas:

See 4 in 1 oleks selles mõttes parim, et CV karpadele meeldivat ühest kohast õhku saada, kõigil eraldi filter olevat raskeim timmi saada. Svammist filtrielemendi baasil ise "airbox-filter" ehitada on mõttest läbi ka käinud ja tegelt vist polekski üldse halb mõte, mingid universaalsed 52mm kõriga kummilutid vaja leida, muu jaoks on masinad olemas, et valmistada.

See nukiketipinguti on neil mootoritel üldteada jama ja laksuva heli põhjustaja idles, aga kindlasti kui asi laiali on, siis mõõdan ketilüli pikkuse ära, nagu manual kirjeldab, mingi 20 lüli pikkuste summa vm. Kui tõesti kett ka õhtul, siis õnneks saab ka needitavaid nukakette, niiet vähemalt päris laiali ei peaks kiskuma.

Düüside link hea vihje, panen bookmarksi, tnx! :bsmile:

Ise kasutasin "kõrideks" neidsamu hiinakaid- kogu metallfiltri osa lendas naaahhh :nono: 4tk maksab miski 15€

Primaarketti paraku ei pinguta ja niisama lihtsalt ei vaheta-mootor vaja pooleks kiskuda. Venimist sai mõõta lihtsamalt: kui palju kett "mängida" annab ja on õlivanni eemaldamisel tuvastatav.
Kasutatud vs. väga kasutatud :D
Pilt

edu


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 09 Dets 2015, 17:04
Postitas mart63

Eks tuleb pöialt hoida, et pääseb kette vahetamata v äärmisel juhul vaid nukaketi..

E:
Kuidas see svamm servadest korpusega tihendatakse, kas liimitakse v lihtsalt surutakse vahele kahele pinnale? Sees muidugi ka mingi sõrestik. Võtsin karpa mõõdud, paneks mingi mõtte joonisesse saaks mingi hetk ära proovida. Mis mõõtu Sul see filtrielement on ka, äkki täitsa huvitaks! :bsmile:

Täna sain ka tahvli 6mm plastikut (PE300), andsin veidi tikksaagi ja leeklampi, aina läheneb see svammi hööveldamise päev. :cry:

IMG_20151209_181053.jpg
IMG_20151209_180906.jpg

Sabalahendus hetkel midagi taolist mõttes. Numbrimärk suurim murelaps, ehk oleks veidi kenam ta panna hoopis vasakule rattavõlli juurde, aga ma pole kursis sellise paigutuse legaalsuses?

0cff6d2cdb39ff980ca6b64892a186fa.jpg
0cff6d2cdb39ff980ca6b64892a186fa.jpg (94.08 KiB) Vaadatud 3045 korda

Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 09 Dets 2015, 20:47
Postitas RaulK

Legaalsusest ei tea aga 2 hd-d meil garaazist sõitnud aastaid nii. Ühel number veel püsti seal. Pole veel kinni peetud. Muidu äge projekt :bsmile:


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 09 Dets 2015, 21:14
Postitas mart63

Tänud!
Eks katsub siiski porika peale saada, ehk ei jää meeletult hirmus..
Üks päev taipasin väikest feili, ma ei lasknud mootorist õli välja soojalt enne juhtmete ja muu ära kakkumist.. Peab ööseks nõrguma jätma, vast saab enamus kätte.. :wack:


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 09 Dets 2015, 22:21
Postitas Tuono

Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 09 Dets 2015, 22:27
Postitas mart63

Kurja, neil pole väga vigagi, pisike ja suht eimidagiütlev, täpselt nagu vaja. Kui vaid see jäme vars nii pikk poleks, tea kas annaks lühemaks mudida?


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 09 Dets 2015, 22:31
Postitas Loff

Nendel on see keere M6, pikkus 40mm ja sügavus 20mm. Ma ei te, mida nad selle sügavuse all mõtlevad, läbimõõt 14mm.


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 09 Dets 2015, 22:36
Postitas mart63

Tegelt saaks selle jämeda varreosa raami varju ka jätta, kui kinnituskronsad sisse poole keevitada. (Y)


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 10 Dets 2015, 22:11
Postitas mart63

Täna väga produktiivne polnud, viimistlesin istmepõhja ning lisasin M5 pressmutrid alt kinnitamiseks, raamile tuleb keevitada kõrvakesed.
Eile sai veel filtri teemal mõtiskletud, tuleb ilmselt ise ehitada üks 4 into 1 filter,tegin ka väikse visandi. Täna tellisin 4x hiina 'koonukat' et neilt kummilutid rappida. Otsaplaadid freesin cnc'ga plastikust, svammi toestamiseks vaja leida perfoplekki, tea kust taolist otsida? Alternatiiv vist autode rõvedaks tegemisel kasutatavat tuuningvõrku kasutada?

filter2.JPG
filter.JPG
IMG_20151210_185643.jpg

Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 10 Dets 2015, 23:14
Postitas kassikas

Avitab pruugitud veoauto öhufilter...,pressitud terasest.
Decoras nägin ka alumiiniumist pressitud rövedat koledaks tegevat vörku


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 11 Dets 2015, 07:05
Postitas tali
mart63 kirjutas:

Sabalahendus hetkel midagi taolist mõttes. Numbrimärk suurim murelaps, ehk oleks veidi kenam ta panna hoopis vasakule rattavõlli juurde, aga ma pole kursis sellise paigutuse legaalsuses?

Ei ole legaalne. Ja pildil näidatu vaatab ka liiga taevasse.
Just trying to help U know... :oops:
A muidu jube bueno projekt, hoian huviga silma peal (w)


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 11 Dets 2015, 09:17
Postitas Tort

Kõrvale ei tohi, aga pole ka vaja, see ikka rohkem kroomi teema. Natuke totter oleks ka scrambleri laadsel tootel number alla paigutada, kuna kasutusotstarbelt oleks see äärmiselt mõttetu lahendus. Küll aga on pildil toodu praktikas legaalne. Oma tsiklil sarnane lahendus ja 2 korda ülevaatusel käinud, keegi ei kobise.

Ahsoo jah, lahe teema ja tubli töö!


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 11 Dets 2015, 09:37
Postitas yeekim

Hoi!

Ise mõtlesin, et panen numbrimärgi nii:
Pilt


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 11 Dets 2015, 10:20
Postitas mart63

Külgmine numbrimärk jah veidi kohati scrambleri moodi rattal.. Katsub ikka porika külge ajada. Porikat muidugi veel pole, võiks olla samas nurgelises stiilis nagu eesmine, aga universaalsed tavalised ümarad alati.. Tuleb vist klaasriidega mäkerdada ja teha 20% laiem koopia eesmisest taha. Esimene on sellise ristlõikega siis:
Pilt
Siin vend teinud kaika otsas tagatule ja numbriga, jõle kahtlane näeb välja mu meelest.. :D
Pilt


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 11 Dets 2015, 10:58
Postitas Sten

Äärmisel juhul võib ülevaatuse ajaks sellise dildo sinna pookida ...


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 11 Dets 2015, 12:20
Postitas kolp

enduuro mehed kasutavad mingit väiksemat kleepsu varjanti aga tänaval jääb see vist liiga kiirelt kellegile silma. Tüv ajaks see suurem varjant sinna ja muidu porika peale kleeps. Kas sellel tagatulel on ka nr tuli?


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 11 Dets 2015, 12:23
Postitas mart63

Tulel numbrituld pole, aga adekvaatselt valgustava led tüki võin ehitada 1x1cm jublakana, niiet sellele ikka koha leiab.


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 11 Dets 2015, 13:18
Postitas yeekim

Parem kasuta LED kinnituspolte
Pilt

See porikas näeb pildil kobakas välja, kuna sealmaal on numbrimärgid megasuured, EE on tükkmaad väiksem...

edu


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 11 Dets 2015, 22:57
Postitas koma2

Ma sellise Ducatide (ja mõne BMW) numbri paigutust pikalt kaalunud aga ei suuda head lahendust välja mõelda, mis kaalu ja vibratsiooniga vastu peaks. Monokiigel ja eriti Diavelil paistab hea. Kui ära teete jagage kindlasti pilte.


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 12 Dets 2015, 13:32
Postitas yeekim

Pilt
Siin samuti kogu kola tagakiigega kaasa rappumas ja omaniku sõnul ei juhtunud midagi halba.

edu


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 16 Dets 2015, 23:40
Postitas mart63

Sai vahepeal taguporika toorik äritud, pärineb miskilt IZ'iliselt. Lisaks ka õhufiltri tarvis filtrisvammi ja perforeeritud alu. Tellitud sai 4x hiina koonusfiltrit, et neilt kasutada vaid kummilutte omavalmistatud filtrile.
Perfopleki avad olid tiba pisikesed, sai üle puuritud(4.5mm->6.5mm), kõik 640tk, fun. :wack: Lisaks miski joonisevisand kah, perfoplekki ei viitsinud üleni augustada, aga ilme saab.

IMG_20151215_175949.jpg
filter11.JPG

Hetkel ei saa edasi teha, kuniks kummilutid saan ja saan joonised üle täpsustada ja siis välja freesida. Niisiis porika juurde, originaalist palju alles ei jäänud, vaid pisike jupike..
Pildil nurk tiba suvaline, seisab seal vahele topitud svammitükiga lihtsalt prooviks, tegelikult seab nurga natuke rohkem tagaratta ringjoonega tsentrisse. Üldse pilt natuke kiitsakas hetkel veel - peaks tummisem saama, kui uued karvasemad rehvid alla.
Tagatulehoidik on liiga kõrge, freesin uue ilma reguleerimise võimaluseta tüki, saan tule mõnusalt porika ligi.

ad.jpg
ad.jpg (121.89 KiB) Vaadatud 2736 korda
IMG_20151215_194133.jpg
IMG_20151215_194432 (1).jpg

Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 17 Dets 2015, 13:11
Postitas poison

äge


Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 19 Dets 2015, 22:30
Postitas mart63

Sai siiski kannatamatusest filtri kallal nokitsetud, hetkel lihtsalt jätsin kummiluttide augud sisse tegemata, teeb hiljem. Filter sai suht lai, proovin ta natuke pisemaks ajada ning külgedele mingid kaitsed ette, muidu säär filtriõline. :)

IMG_20151219_162412.jpg
IMG_20151219_162757.jpg
IMG_20151219_181833.jpg
IMG_20151219_181826.jpg

Re: Kawasaki KZ550 '84 - mart63

Postitatud: 20 Dets 2015, 21:59
Postitas mart63

Tegin uue õhufiltri. Tegin natuke pisemaks ja lisasin külgedele "säärekaitsmed" ning üles keskele lohu, et natuke ruumi raami vahele jääks. Plaanitud paaritunnine nokitsemine kujunes, nagu ikka, terveks päevaks frees- ja treipingi taga.. :D
Aga olen rahul, pulgakesed tulevad hiljem mustad, siis kaovad veidi ära. Veel lahendada svammitükkide kokkuliimimine..

IMG_20151220_185219.jpg
IMG_20151220_185219.jpg (119.58 KiB) Vaadatud 2728 korda
IMG_20151220_191150 (1).jpg
IMG_20151220_191150 (1).jpg (152.94 KiB) Vaadatud 2728 korda
IMG_20151220_191350.jpg
IMG_20151220_191350.jpg (100.58 KiB) Vaadatud 2728 korda