Honda Transalp 1992 ranel

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3505
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 639 korda
Tänatud: 154 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #61 Postitas urmas66 » 27 Juun 2017, 16:26

Kui otseseid kulumis jälgi silindris pole,siis mina ka ei hooniks.Pole ju tegemist mingi ülikõrgete pööretega mootoriga.Uute rõngastega algul kindlasti veist võib suitseda,kuni need ennast silindri järgi sisse töötavad.
Saalede teema oli vist peeneks läinud just selle markeeringu puudumise tõttu,aga nüüd ju õiged sees.


Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1274
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, HD V-rod, Busa
Asukoht: Tartu
Tänanud: 46 korda
Tänatud: 145 korda
Kontakt:

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #62 Postitas RasmusL » 27 Juun 2017, 16:32

Seda silindrit saab üldse hoonida ? Mul kawal nt nikasil kattega ja toda ei saagi hoonida.
If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.

Lembit
Postitusi: 46
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 14 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #63 Postitas Lembit » 27 Juun 2017, 17:16

Inglise keeles on protseduuri nimi "de-glaze" ja point on selles, et silindri pinda veidi karestada rõngaste sissetöötamise soodustamiseks. Kui silindri pind on liiga sile, siis ei pruugi uus rõngas ennast isegi pikema aja jooksul sisse töötada. Surverõngastest möödavuhisevad gaasid küpsetavad õlirõnga peal oleva õli lakiks ja õlirõngas jääb kinni.
Mina enda mootorile hooniks. YMMV

grahv
Postitusi: 967
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: VX, GSX, Pegass
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #64 Postitas grahv » 27 Juun 2017, 17:27

Lembit kirjutas:point on selles, et silindri pinda veidi karestada rõngaste sissetöötamise soodustamiseks. Kui silindri pind on liiga sile, siis ei pruugi uus rõngas ennast isegi pikema aja jooksul sisse töötada.

Kust selline tarkus, et hakkame uusi tükke nö raspliga parajaks viilima??? Mu meelest siiani on nagu hoonimise eesmärk olnud pinnakareduse tekitamine selleks, et õlikiht peegelpinnale püsima jääks ja ei katkeks.

Tort
Postitusi: 1354
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 74 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #65 Postitas Tort » 27 Juun 2017, 17:28

RasmusL kirjutas:Seda silindrit saab üldse hoonida ? Mul kawal nt nikasil kattega ja toda ei saagi hoonida.


Saab, täiesti tavaline silinder. Muidugi kas läbimõõtu ja ovaalsust üldse mõõdeti? Muidu võib neid rõngaid sinna lõputult sisse loopida.
Kasutaja avatar

Teema algataja
ranel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 99 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #66 Postitas ranel » 28 Juun 2017, 00:55

Hoonimise osas sai uuritud ja kõige lihtsam test pidi olema magnetiga. Kui magnet silindri siseseinale külge hakkab, saab hoonida. Kui mitte, siis ei. Alpil hakkab magnet külge.

Hoonimine pidavat olema kohustuslik siis kui on üle puuritud. Ilma hoonimata kui pole puuritud pidavat olema sissesõit jah pikem kui hoonitult, kuni 1000 km.

Kas mu eelnev jutt üldse tõsi on, pole ma ise ka kindel, sest lugenud/kuulnud miljonit erinevat arvamust ja kõik räägivad omaarust ainuõiget tõde.

See hoonimine ja õlikiht kõlab muidu palju loogilisemana. Miks muidu peab neid triipe sinna 45 kraadise nurga all tekitama? Terve google on aga täis ise tehtud hoonimiste pilte, kus need jutid jooksevad ikka väga kaootiliselt. Seda ma küll teha ei taha arvestades kui korrapäraselt tehase hooni jutid jooksevad.

Saalede teema läks jah peeneks, kuna markeeringud olid puudu ja arvestades selle varuosa hinda ning asukohta mootoris, siis pigem korraga uued jupid sisse panna.

Tänane õhtu sai aga sisustatud sooveldamisega.

Pilt
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1274
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, HD V-rod, Busa
Asukoht: Tartu
Tänanud: 46 korda
Tänatud: 145 korda
Kontakt:

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #67 Postitas RasmusL » 28 Juun 2017, 10:33

Tartus teeb hoonimist tehasekvaliteediga Astromoto.
If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 352
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: gixxer1000- VN 750 custom
Asukoht: Kostivere-Raasiku-Kuusalu
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #68 Postitas Kauri » 28 Juun 2017, 10:54

Automootorite puhul on mul mitu näidet tuua kus rõngaste vahetamine ilma hoonimiseta lõppes hullema õlikuluga kui enne remonti tulemist.
Päris mitu mootorit olen pidanud üle tegema. Hoonimisest on kahjuks päris palju erinevaid meetodeid ja jutte liikvel. olen näinud ka ise kuidas on mootorisse kivid sisse lõkatud ja siis nö. ülemist ranti maha lihvitud :(

Mina teen isiklikult wd-40 või muu sarnase õliga, keskmise või peene kiviga ja võimsa akutrelliga mis annab võimaluse hooni väikse kiirusega käitada. Kui lasta seal 500rpm-i siis kaob asjal mõte ära.
Väikse pöörlemiskiirusega ja edasi tagasi liikudes on täiesti võimalik saada tehasega identne tulemus.

Sama teema on klappide soveldamisega. Kui klapid niisama peavad, siis ei torgi üldse. Pigem maksta mõni kopikas juurde ja lasta pesad õigeks lõigata. Kui see klapi ja pesa puutepind on juba liiga lai, siis see soveldamine on ainult agoonia pikendamine. Tihti on ka juhtpuksid juba otsas. Windorf lõikab pesasid nii, et soveldamisega ei ole vaja enam üldse pead vaevata.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3505
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 639 korda
Tänatud: 154 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #69 Postitas urmas66 » 28 Juun 2017, 11:54

Silindris on ainult üks osa mille peal kolvirõngad liiguvad.Kui see on juba selgelt silmaga eristatav muust osast siis oleks mõtet pead vaevata hoonimisega või siis tegelikult puurimise ja hoonimisega.Puurimist ilma hoonimiseta ei tehtagi minu arust,sest see oleks pool tööd.Uute rõngastega puurimata silindris on võimalik algul kergelt suurem õlikadu ja seletatav on see sellega,et silinder kulub alati ellipsisse kolvi sõrmega risti suunas.Pannes uued rõngad võib see silmaga hoomamatu ellips juba tekkinud olla ja siis läheb natuke aega,et need rõngad ka selle kuju enadele sisse töötavad.Alati on tulemus parem ja sisse töötamine kiirem,kui ka uued kolvid panna.Kuidas need hoonimise jooned jooksevad,siis sel pole minu arust küll mingit vahet.Kolvirõngas seda vahet ei tee,kas joon on mingi x nurga all või on üldse ühtlaselt sile siidjas matt pind.Need jooned tekivad erinevatest töövahenditest erinevalt,aga vahet sel pole.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Tort
Postitusi: 1354
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 74 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #70 Postitas Tort » 28 Juun 2017, 12:51

urmas66 kirjutas:Pannes uued rõngad võib see silmaga hoomamatu ellips juba tekkinud olla ja siis läheb natuke aega,et need rõngad ka selle kuju enadele sisse töötavad.


Mismoodi need rõngad siis ellipsi võrra ise kasvama peaksid sissetöötamisel? Manualis on antud lubatud ovaalsus ja seetõttu tulebki tööriistaga ovaalsust mõõta ning kui lubatud piir on ületatud, siis tuleb puurida järgmisse mõõtu ja paigaldada vastav kolb koos rõngastega.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 718
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 153 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #71 Postitas Jesper » 28 Juun 2017, 12:54

Jessas küll urmas66, tunnista kohe ära et sa pole tegelikult ühelegi mootorile oma kätega kapremonti teinud :) Oleks, võib, on võimalik jne. Kõigi nende asjade hindamiseks ja tegemiseks on kindlad, mitme põlvkonna vältel paika loksunud protseduurid, mida kõiki on siin teemas juba ka kirjeldatud. Selle pärast ongi Internetist asju nii raske õppida, et kogu konkreetne info upub igasugu ümmarguse jutuveeretamise sisse ära.

Ranel, kas see manual sisaldab sinu tsiklit ka? Haynes ei ole just parim ja põhjalikeim valik, aga noh parem ikka kui mööda netti tuult taga ajada.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3505
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 639 korda
Tänatud: 154 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #72 Postitas urmas66 » 28 Juun 2017, 13:26

Jesper kirjutas:Jessas küll urmas66, tunnista kohe ära et sa pole tegelikult ühelegi mootorile oma kätega kapremonti teinud :) Oleks, võib, on võimalik jne. Kõigi nende asjade hindamiseks ja tegemiseks on kindlad, mitme põlvkonna vältel paika loksunud protseduurid, mida kõiki on siin teemas juba ka kirjeldatud. Selle pärast ongi Internetist asju nii raske õppida, et kogu konkreetne info upub igasugu ümmarguse jutuveeretamise sisse ära.

Ranel, kas see manual sisaldab sinu tsiklit ka? Haynes ei ole just parim ja põhjalikeim valik, aga noh parem ikka kui mööda netti tuult taga ajada.


Jesper siin käib ju valikuline remont mitte kapremont.Kapremondiga, kui silinder kulunud ,läheb silinder puurimisse või pannakse uus või hülsitakse plokk jne.
Ma olen teinud moororeid nii sõidu kui veoautodele nii parema kui vasku käega,nii rida kui V8-id,ripp ja üla klappidega,kahe ja nelja taktilisi,aga asi pole selles.Olen kunagi ise ka koduste vahenditega silindrid remontmõõtu ajanud,aga see oli ammu ja täna ei teeks seda ise never.
Asi selles,kas antud juhul on ilmtingimata vaja hoonida või mitte,mina arvan et mitte(kuna omanik väidab,et kulumis jälgi pole ja silinder on igati ok),sest ainult uute rõngaste paigaldamiseks ei pea seda ilmtingimatta tegema.Loomilikult on võimalus,et omanik eksib ja ei oska seda olukorda hinnata,see on siis juba tema risk.
Kui teha, siis mina juba puuriks ja pankes kõik uue sisse.Vahepealse asja peale raha ja aega ei kulutaks.
Mis aitab siin manual?Ega manual olukorda Raneli juurde hindama lähe
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
ranel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 99 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #73 Postitas ranel » 28 Juun 2017, 13:28

Jesper kirjutas:
Ranel, kas see manual sisaldab sinu tsiklit ka? Haynes ei ole just parim ja põhjalikeim valik, aga noh parem ikka kui mööda netti tuult taga ajada.

Ilma selleta ei julgeks suht midagi teha :D Käigukast oleks ka ilma selleta ühest seibist ilma jäänud :D

Aga läheb täna Astromotosse hoonimisse ära. Eks lükkub kokkupanek nädalakese edasi, aga on vast seda siis loodetavasti väärt.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

Tort
Postitusi: 1354
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 74 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #74 Postitas Tort » 28 Juun 2017, 13:35

Las mõõdavad ovaalsuse ka ära. See ei maksa midagi suht. Kolmelt kõrguselt, nagu manual peaks väitma.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 718
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 153 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #75 Postitas Jesper » 28 Juun 2017, 13:43

Seal manualis on lk 83 (või 2.34) kenasti deglazingu protseduur ära kirjeldatud. Ei pea nädalakese ootama, see võtab koos pesemiste ja mölludega pool tundi max, ja hoon maksab Tööriistamarketis 30-40€. Youtubest leiab kindlasti sada videot ka mis näitavad kuidas teha, see ei ole raske töö.

Kui silindrist eelmise hooni jäljed paistavad ja ranti ei ole, siis mina isiklikult ei hakkaks mõõtmisega enda unerahu rikkuma :) Anoh see ei ole nüüd "by the book" soovitus, vaid lihtsalt selline minu hinnangul mõistlik kuldne kesktee.
Kasutaja avatar

Teema algataja
ranel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 99 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #76 Postitas ranel » 29 Juun 2017, 18:53

Rahu rahu. Juba ära astromotos hoonitud ja mõõdetud jne. :D 75,09. Norm on 75.00-75.15. Wear limit 75.17.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

Tort
Postitusi: 1354
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 74 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #77 Postitas Tort » 29 Juun 2017, 21:48

Ära rahuta siin. Sulle püütakse nõu anda. Pane või ämber silindriks ja tellis kolviks.
Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1274
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, HD V-rod, Busa
Asukoht: Tartu
Tänanud: 46 korda
Tänatud: 145 korda
Kontakt:

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #78 Postitas RasmusL » 30 Juun 2017, 00:08

Astromotos on hoonimine nii odav ja kiire ,et pole küll mitte mingit mõttet minna ja osta hoon ning ise hakata katsetusi tegema. Kui muidugi pole hirmus "isetegemise" soov.
If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.

Fox
Postitusi: 20
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: "Flying brick"
Tänatud: 3 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #79 Postitas Fox » 01 Juul 2017, 01:46

RasmusL kirjutas:Astromotos on hoonimine nii odav ja kiire ,et pole küll mitte mingit mõttet minna ja osta hoon ning ise hakata katsetusi tegema. Kui muidugi pole hirmus "isetegemise" soov.

See isetegemine rangelt tehase remondimanuali ja nõuete järgi võib olla parem lahendus kui kohalike "proffide" töö.
Astromotoga on minul ebameeldivad kogemused olemas, raha osatakse küsida aga tööd nagu ei tehtudki. Loodetavasti teema autoril läheb paremini.
Kasutaja avatar

Teema algataja
ranel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 99 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #80 Postitas ranel » 11 Juul 2017, 19:46

Mootori kokkuladumine käsil, aga ilmnenud on väike tõrge. Manuaali järgi peaks olema FT märk hooratta poolt vaadatuna ja nukakettiratta märgid paralleelselt tasapinnaga. Kui ketti hamba võrra liigutada, siis läheb vastupidi nihkesse.

Ketirattad jäävad aga sellisesse asendisse.
Pilt

Kui aga keerata mingi müstilise F märgi peale, siis on kenasti märgid paraleelselt tasapinnaga.
Pilt

Millest see tingitud võib olla?


Muidu silkud tulid hoonimisest väga kenad ja odavam ka, kui ise seadmeid osta. Tagumisel veoketi hammakale sai ka uued poldid jne ostetud. Maksid kokku müstilised 43 eurot.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

tehh
Postitusi: 48
Liitunud: 09 Juul 2007, 22:16
Asukoht: keila
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #81 Postitas tehh » 11 Juul 2017, 21:28

Kett on ära veninud. Osta uus kett,ketitald.
fz-6
Kasutaja avatar

Teema algataja
ranel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 99 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #82 Postitas ranel » 21 Sept 2017, 19:34

Vahepeal pole jõudnudki oma remondiblogi täiustada.

Ei tea, kas minu ratta eripära, aga keti pingutamine nii, et võlli kinni keerates ära kisub ratta kõveralt alla ära. Kopeerin teise ratta pealt lahendust ning ostsin ühe poldi alla käiva konksuga seibi juurde ja nüüd saab kenasti tagumist ratast paika panna. Tehasest siiski on jooniste järgi üks ette nähtud.

Lühidalt peale seda kui mootor sai kokku peale pandud, siis tagumise rattaga rapsides suutsin kronsteinile viga teha, sest hakkasin kokku keerama, aga sälgust oli vahepeal välja läinud ning seda ei märkand. Testsõidul sai igaks juhuks pisikese hoo peal elu eest tagumist pidurit sõkutud ning tulemus oli näha. Lammaritest otsides tuli välja, et ma pole ainuke loll olnud, kusagilt saada pole ja ainus lahendus oli kokku tagasi keevitada. Õnneks Agitos tehti see töö kenasti ära. Ka tagumine piduriketas sai viga, kuid kuna nii kiiresti polnud uut saadaval, siis väänasin sirgemaks ja oli vähemalt kasutatav. Sai veel eelmise omaniku lollus ära likvideeritud piduritulega ning see töötab ka nüüd kenasti.

Pilt

Peale seda tõrget sai lõpuks teele esialgse plaani suunas. Venemaal läks aga kett katki ning seetõttu reis oli lühem plaanitust. Lisaks selgus, et masin siiski põletab õli. Küll aga hakkab seda tegema kusagil mudas mütates või siis suurtel kiirustel, kui masin läheb üle 5000 rmp. 4300 km peale läks umbes 1,5l õli. Võrreldes varasema õlipõletiga suur samm edasi.

Reisilt tagasi jõudes oli siis plaan ka ülekannet muuta(kiirteedel suht rõve sõita) ja tagumine pidur siis tiptop korda teha.
Pilt
Piduriosade osas oli kõik kena, aga varuosademüüja programm arvutas keti pikkuse valesti.

Pilt

Hiljem ise käsitsi üle arvutades sain 115,3 lüli, müüja pakutu oli 114 lüli. Õnneks sain kenasti ümber vahetada ja läks siis 116 lüli kett asemele.
RaulK siinsest foorumist laenas neetijat ning nii uus kett külge saigi. Igaks petteks on nüüd alati lukuga ketilukk ka kaasas.


Pilt


Uus ülekanne on nüüd rattal 15:42. Paberil sai erinevaid versioone arvutatud, kuid tundus kõige mõistlikum variant pöörete ja kiiruse seisukohalt arvestades, et üritaks siiski enamus asfalti sõita ja kiirust hoida maanteel ~105kmh. Kui varasemalt oli 95kmh GPS järgi ~4800rmp, siis nüüd on 106 kmh ~4800rmp. Maanteesõit muutus oluliselt mõnusamaks. Maastikul on küll kehvem natuke sõita, aga muus osas kaalub üle.

Tundus, et ratas hakkab juba valmis saama, kuid eelmine nädalavahetus TET-i sõites tuleb välja, et kohvrite raami kinnitus oli järgi andnud. Taas mingi tore sulam, mis ei pandu, vaid murdub. Keermelatt oli küll raamist läbi aetud, kuid ühelt poolt on täiesti puru ja teisel pool on näha mõra.


Pilt

Kuna plastkohvritest hakkab vaikselt villand saama (nende ehitus ei soosi maanteel kõrvale pööramist), siis varasemalt olin nagunii ära ostnud siitsamast foorumist alumiiniumist kohvrid. Venemaal lagunes paagikott ka ära, kuid õnneks oli see veel garantiiga kaup, läks Loiuse tagasi, kanti raha tagasi ja sain sama asja uuesti osta juba korraliku soodukaga. Soovitan soojalt, sest Loiuse saadab kulleri kaubale järgi ja garantiiprotsess on kliendi jaoks tasuta. Vähemalt mul oli. Korraga võtsin juba Scottoileri vaakumi baasil ka juurde, kuna arvestades selle aasta vihmaseid ilmasid, siis ei jõua enam seda ketti õlitada, arvestades kui kiiresti vihm ketiõli juba maha peseb.


Pilt

Aga noh, et igav ei hakkaks, siis edasised plaanid teha taha uued kohvriraamid, ette kukkumisrauad, põhjakaitse, keskharki ümber teha, Scottoiler peale ning karpad tiptop korda saada.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

ats30
Postitusi: 498
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 149 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #83 Postitas ats30 » 17 Mär 2018, 18:48

Terve talve vaikus, kas loobusid või on toimunud ka midagi? Või ootad kevadet et remontima hakata ;) :bsmile:
Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

Teema algataja
ranel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 99 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #84 Postitas ranel » 18 Mär 2018, 11:58

ats30 kirjutas:Terve talve vaikus, kas loobusid või on toimunud ka midagi? Või ootad kevadet et remontima hakata ;) :bsmile:

Ikka kevadet :D aga tegelikult on teine ratas garaazis laiali ja ei taha korraga mõlemat lahti kiskuda ning torud ootavad soojemat ilma, et kokku keevitada. Pole ohutut siseruumi keevitamiseks. Karpa remondikomplektid ka peaks järgmise nädala lõpuks kohale jõudma. Mingid pisiasjad ala katkine topcase raam tegin talvel ära, aga pole viitsinud siia kirjutama hakata.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

Dusterx
Postitusi: 97
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #85 Postitas Dusterx » 18 Mär 2018, 12:48

Olin ka kunagi albimees, sõi ka õli 1l/1000 ja võsas kohati rohkemgi, punn põhjas loopis musta nagu diisel :D Ise läksin kohe eos remontmõõdus kolbide ja puurimise/hoonimise teed, saalesid ei puutunud. Õlikulu kadus pea täielikult, ainult võsas rämeda piitsaga võttis nätuke, tavaline keskmine sai 6000km välba peale ca 0,5l kulu ja võis ka 6000rpm+ sõita.
Soovitan soojalt uurida ignitech süüdet, originaal cdi'd poegivad varem või hiljem ära ning pingeregulaator võiks ka varuks olla. Spidoga sai ka aastaid võideldud, lõpuks viskas kopa ette, keevitasin velje küljes olevad "mikihiirekõrvad" üle ja panin nad tegelikult ka tolle plasthammikaga kattuma, enam spido ei ole ca 20000km jooksul feilinud. Tagaamort lase ka üle käia, ennem kui hilja.

Üldiselt on alp väga truu loom, ise loobusin, kuna 2 kesi liigeldes jääb ikka väga lahjaks. Minu silmis oli albi kõige nõrgem koht kondliplastikud, need läksid mul pidevalt katki enamvähem peale vaatamisest, isegi kukkumisraamid pehmel pinnasel ei päästnud ning pidurid tegelesid ka aeglustamise, mitte pidurdamisega :D
Kasutaja avatar

Teema algataja
ranel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 99 korda

Re: Honda Transalp 1992 ranel

Lugemata postitus #86 Postitas ranel » 12 Mai 2018, 23:44

Vahepeal on siin teemas suht vaikus olnud.
Talvel sai rohkem selliseid pisivigu parandatud. Nüüd töötavad suunad kenasti igal esimesel lülitusel, igas võimalikus kohas sisekuuskantpolte topitud, hulga keermeliimi erinevatele kinnitustele, magamisasjade koti kinnitus rattale ümber tehtud jne jne jne mustmiljon pisiasja.

Talvel oli millalgi Loiuses hea soodukas ja sain 85 eur eest rattale Scottoileri. Peale selle kasutamist ei tahaks küll enam spray määrde peale tagasi minna - kett kogu aeg kenasti õlitatud ning keti määrimiseks õli võtab nüüd hulga vähem ruumi, kui varasem spray. Lisaks võidab ka rahaliselt.

Muus osas aga, kuna Alp võttis sõbra rattast stabiilselt sama tempoga kuskil 0.5-0.7l sajale rohkem olles ühtlasi hulga kergemas lastis, siis sai tellitud karpa remondikomplekt. Nagu ikka selle ratta puhul, siis ilmselt suur kütusekulu oli tingitud suurtest düüsidest, mis sinna sisse oli topitud. Suurus 152. Peaks olema aga 128 ja 130. Sai juba korraga terve remondikomplekt sisse laotud. Õnneks membraanid tundusid täitsa värsked olevat.
Pilt

Eelmine kord Venest tulles sõbra ratas läks garaazi pm lükates. Lõpus hakkas ka minu ratas puterdama. Ujuki nõela filtris oli mingi peenikene nagu metallist sodi.
Pilt

Kuna Arhangelskis käies linnas oles laadimine kukkus 11.7V peale, siis sai ka tellitud teine pingeregulaator, aga natuke uuema tehnoloogiaga Shindengen Mosfet FH020AA. Hetkel hoiab pinget kenasti 14.3V juures. Ühtlasi ehitasin lisatarbijate kaitse ka ümber pulga pealt harkkaitsmele, kuna viimane kord kukkus laadija ots sigareti süütaja auku, kuid leida sobivat kaitset asemele oli sisuliselt võimatu.

Pilt


Kuna CDI on selliseid asju, mis tuksi minnes mingit head lahendust ei oska kohapeal leida, siis sai koos ühe teise kasutajaga tellitud Ignitech süüte. Positiivne on see, et nüüd on olemas ka pöörete piiraja.

Pilt

Üleeelmine nädalavahetus sai Venemaal käidud Transalpi kokkutulekul. Kohapeal tuli juttu keskhargist, et kuidas Divika jaoks see segav asi, mina aga ei kujuta aga ratast ilma selleta ette. See nädal sain siis Divikalt ta ratta keskhargi oma rattale. Kui mingisugused plastpuksid kätte sain, siis uuema mudeli keskhark istus kenasti 1:1le ka vahele. Varasemalt oli mul üks umbes keevitatud GSX-F keskhark, kuid sellega oli keerulisem ratast peale tõmmata ja oli ka hulga vähem stabiilsem seal peal+kippus vastu ketti minema ehk siis päris toores veel.

Pilt

Tulles tagasi kütusekulu juurde, siis peale kõiki neid asju kukkus kütusekulu hoogsa sõiduga 4,7l/100 km peale. Küll polnud seekord aga küljekohvreid küljes.
Õlikulu osas 1l 1000km peale, kui hoogsam sõit. Vahepeal sai uuritud, et mis erinevus on twini ja alpi mootoritel ning tuleb välja, et twinil peaks olema eraldi õlijahutus juures. Eks mõõdab millalgi mõlema ratta õli tempid ära ja siis mõtleb edasi sellega.

Lähiajal üritan oma keevituse saagale ka siiski lahenduse saada või siis tuleb lihtsalt laenata mujalt keevitust, et toru keevitama hakata. Hetkel garaazis ootamas 12m materjali, millest saaks vorpida.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.




Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist