BMW K100LT HACK

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


morse
Postitusi: 1374
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 267 korda
Tänatud: 210 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas morse »

Kui sa siin juba tuuleveskitega võitled ja lõpubosside kabinettides käid, siis oleks äge kõrvalsaadusena once and for all selgeks teha, kas ma siis pärast korvi dokumentidesse regamist võin soolona sõita või mitte... :mrgreen:

aga kasutaja simp saab 10 punkti juriidika ja kasutaja jesper selle boksiidihunnikust toodetud bussi eest! :bsmile:



Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

morse kirjutas:

Kui sa siin juba tuuleveskitega võitled ja lõpubosside kabinettides käid, siis oleks äge kõrvalsaadusena once and for all selgeks teha, kas ma siis pärast korvi dokumentidesse regamist võin soolona sõita või mitte... :mrgreen:

aga kasutaja simp saab 10 punkti juriidika ja kasutaja jesper selle boksiidihunnikust toodetud bussi eest! :bsmile:

Selle kohta on üsna lihtne teha veel üks ametlik infopäring info@mnt.ee, millele nad peavad 5 tööpäeva jooksul vastama - küsida, kas võib ja viiteid regulatsioonidele juurde. Aga minu arust on suht selge - võin sulle vajadusel ka konkreetse ametniku nimega e-kirja anda, mille saad ilusti oma dokumentide vahele panna :).

Mis aga praegusesse vaidlusess puutub, siis praegu on minu arvates lahendada veel see massi küsimus (kui piduri küsimus ei ole ammendavalt lahendatud, siis me ilmselt lihtsalt ei räägi sama keelt ja ei ela samas dimensioonis). Tundub, et seda saab lahendada läbi mõiste "eraldi seadmestik" või "separate technical unit", kuna haagiseks ei taheta seda külgHAAGIST kategoriseerida, ja võib olla see ei olegi korrektne, sest eeldaks külgkorvile oma numbri andmist ja eraldi registreerimist. Eraldi seadmestik on aga konkreetsele sõidukitüübile paigaldamiseks mõeldud "kaadervärk", millele saab anda eraldi tüübikinnituse.

17) „eraldi seadmestik” – seade, mille kohta kehtivad käesoleva määruse või selle alusel vastu võetud delegeeritud õigusakti või rakendusakti nõuded ja mis on ette nähtud sõidukile paigaldamiseks selle osana ning millele võib anda eraldi tüübikinnituse, kuid seda ainult ühe või mitme konkreetse sõidukitüübi suhtes, kui nendes õigusaktides on selline tegevus selgesõnaliselt sätestatud;

Ehk siis nüüd tuleb Maanteeametile koostada ilus juhend, viidetega kehtivatele ning kohalduvatele direktiividele ja määrustele, kuidas anda konkreetsele külghaagisele eraldi tüübikinnitus, milles on toodud eraldi seadmestiku mõõtmed, mass, kandevõime jne. Ja siis need kaks ilusti passis kokku liita - selliselt ei ületata tootja poolt ületatavaid masse, sest sõidukil on üks tootja (ja tema poolt antud massid) ja eraldi seadmestikul (külghaagisel) eraldi tootja, mõõtmed-massid-kandevõimed.

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1759
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas simp »

ma näen, et siin tuleb vaidluskoht.

Kas külghaagise kohta on õigusaktides selgelt sõnastatud, et peaks andma eraldi tüübikinnituse? St, ainult selle punkti najal läheb ilmselt keeruliseks.

Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

See juriidika maht on natuke üle jõu käiv, aga:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 1825&rid=4

Pilt

Ühele minu poolt viidatud L4e-ks ümberehitatud lääne tsiklile (peale tehnonõuete kehtestamist tehtud ümberehitus) on vormistatud ümberehitus koodiga Y11600

Kas see tähtnumbriline tähis seal õigusaktis ja ümberehituse kood on omavahel seotud? Ilmselt on põhjus, miks inimesed aastaid juurat õpivad ja mitte ise oma tarkusest juristiks ei hakka :D

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...

Carl
Postitusi: 263
Liitunud: 08 Jaan 2006, 14:40
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas Carl »

Kas sellele päringule tuli mingi adekvaatne vastus ka? Vabandan kui see on tekstist juba läbi käinud.

Spoiler
PhunkT kirjutas:

Siis esitasin neile veel ühe infopäringu, millele vastus peaks tulema esmaspäeval-teisipäeval:

PIKK TAUSTAKIRJELDUS EEMALDATUD LOETAVUSE HUVIDES

Järeldused:

  1. Mõnest mulle mitte teadaolevast seadusaktist, regulatsioonist või protseduurist tulenevalt on lugenud Maanteeamet 153 kg kandevõime BMW K100RS (XXYY) puhul piisavaks, et registreerida see 3-kohalise L4e kategooria sõidukina.
  2. Mootorratta BMW K100RS (XXYY) puhul on ümberehitus teostatud selliselt, et külghaagisel on toimiv pidur ning see on eraldi pidurilingist aktiveeritav, mida ei ole Maanteeamet käsitlenud sõiduki pidurisüsteemi ümberehitusena. Muul juhul ei vastaks sõiduk Tehnonõuete lisa 2 punktile 6.

INFOPÄRING:
Kas juhul, kui teostada kõnealusele BMW K100LT-le, VIN-kood: NNNNNNNNNN, järgmised modifikatsioonid, võimaldaks Maanteeamet registreerida sõiduki 3-kohalise L4e sõidukina:

  1. Eemaldada eelpoolmainitud raskem piduriteta Dnepr külghaagis.
  2. Lisada Dnepri külghaagise asemele 1977. aasta IŽ Jupiter 3K küljest võetud trossimehhanismiga trummelpiduriga kergem külgkorv.
  3. Kinnitades raami muutmata külgkorvi raamile pidurit eraldi käitav jalgpiduri link.
  4. Saavutada ümberehituse tulemuseks tühimass (Metroserdi poolt ametlikult dokumenteeritud) kuni 327 kg ja kandevõimeks vähemalt 153kg.

Kui ei, palun tuua välja miks? Samuti palun selgitada, kuidas oleks võimalik teostada ümberehitus selliselt, et sarnaselt mootorrattale BMW K100RS (XXYY) see samade parameetritega 3-kohalise L4e kategooria sõidukina registreeritaks?

Eks paistab, mis sellele vastus tuleb - kuna on ilusti öeldud, et võrdluse aluseks ei saa võtta, sest teine korv oli valmistatud teise tootja poolt (WTF?) ja oli kergem, siis kui need puudused kõrvaldan, peaks saama võrdluse aluseks võtta.

Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Carl kirjutas:

Kas sellele päringule tuli mingi adekvaatne vastus ka? Vabandan kui see on tekstist juba läbi käinud.

Spoiler
PhunkT kirjutas:

Siis esitasin neile veel ühe infopäringu, millele vastus peaks tulema esmaspäeval-teisipäeval:

PIKK TAUSTAKIRJELDUS EEMALDATUD LOETAVUSE HUVIDES

Järeldused:

  1. Mõnest mulle mitte teadaolevast seadusaktist, regulatsioonist või protseduurist tulenevalt on lugenud Maanteeamet 153 kg kandevõime BMW K100RS (XXYY) puhul piisavaks, et registreerida see 3-kohalise L4e kategooria sõidukina.
  2. Mootorratta BMW K100RS (XXYY) puhul on ümberehitus teostatud selliselt, et külghaagisel on toimiv pidur ning see on eraldi pidurilingist aktiveeritav, mida ei ole Maanteeamet käsitlenud sõiduki pidurisüsteemi ümberehitusena. Muul juhul ei vastaks sõiduk Tehnonõuete lisa 2 punktile 6.

INFOPÄRING:
Kas juhul, kui teostada kõnealusele BMW K100LT-le, VIN-kood: NNNNNNNNNN, järgmised modifikatsioonid, võimaldaks Maanteeamet registreerida sõiduki 3-kohalise L4e sõidukina:

  1. Eemaldada eelpoolmainitud raskem piduriteta Dnepr külghaagis.
  2. Lisada Dnepri külghaagise asemele 1977. aasta IŽ Jupiter 3K küljest võetud trossimehhanismiga trummelpiduriga kergem külgkorv.
  3. Kinnitades raami muutmata külgkorvi raamile pidurit eraldi käitav jalgpiduri link.
  4. Saavutada ümberehituse tulemuseks tühimass (Metroserdi poolt ametlikult dokumenteeritud) kuni 327 kg ja kandevõimeks vähemalt 153kg.

Kui ei, palun tuua välja miks? Samuti palun selgitada, kuidas oleks võimalik teostada ümberehitus selliselt, et sarnaselt mootorrattale BMW K100RS (XXYY) see samade parameetritega 3-kohalise L4e kategooria sõidukina registreeritaks?

Eks paistab, mis sellele vastus tuleb - kuna on ilusti öeldud, et võrdluse aluseks ei saa võtta, sest teine korv oli valmistatud teise tootja poolt (WTF?) ja oli kergem, siis kui need puudused kõrvaldan, peaks saama võrdluse aluseks võtta.

Kui adekvaatne see vastus on, ei oskagi kohe öelda, aga vastus tuli:

Mootorratas registreerimismärgiga XXYY registreeriti L4e kategooria sõidukiks XX.YY.2006. Sellel aja kehtis Teede- ja Sideministri 18.mai 2001. määrus nr 50 “ Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded“. Selle lisa 2, kood 401, punkt 6 kohaselt peab sõidupidur toimima kõikidele auto ratastele. Tulenevalt sellest ei olnud 2006 aastal külghaagisel pidurid kohustuslikud.
Täna kehtiva Majandus- ja kommunikatsiooniministri 13.06.2011. a määruse nr 42 „Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele” kohaselt peab sõidupidur toimima kõikidele sõiduki ratastele.

Eraldi käitatavat korvipiduri pedaali ei ole ette näinud ei BMW K100RS ega IZ Jupiter 3K valmistajad. Selline lahendus oleks vastuolus tehnonõuetega.

Ühtlasi juhin Teie tähelepanu asjaolule, et igasugune omavoliline pidurisüsteemi muutmine on keelatud. Oma projektipäevikus - viewtopic.php?f=56&t=99743 tunnistate ABS süsteemi eemaldamist.

Soomes registreerimiseks ei ole vajalik teostada ülevaatust meie teenindusbüroos. Eesti registris on sõiduki staatus kui nõuetele mittevastav sõiduk. Kõikide registritoimingute (v.a kustutamine), teostamiseks on vaja see nõuetekohasena esitada registreerimiseelsele ülevaatusele.

Viimati muutis PhunkT, 19 Veebr 2018, 11:51, muudetud 1 kord kokku.
Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Lihtsalt lisakommentaariks, et teine samasugune ümberehitus, millele olen korduvalt viidanud on teostatud pärast määruse nr 42 kethestamist, st seal ei saa sama ettekäänet tuua.

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...

Carl
Postitusi: 263
Liitunud: 08 Jaan 2006, 14:40
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas Carl »

Muidugi küsimusele "kuidas oleks võimalik teostada ümberehitus selliselt, et sarnaselt mootorrattale BMW K100RS (XXYY) see samade parameetritega 3-kohalise L4e kategooria sõidukina registreeritaks" jäeti vastamata.

Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Seda küll. Ma nüüdsest olengi küsimusi küsinud ühekaupa.

Peaks nüüd küsima selle küsimuse uuesti, aga viitama sellele rattale, mille ümberehitus registreeriti pärast tehnonõuete kehtestamist.

Edit: küsisin, ootame vastust

Viimati muutis PhunkT, 19 Veebr 2018, 12:16, muudetud 1 kord kokku.
Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1759
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas simp »

PhunkT kirjutas:

Soomes registreerimiseks ei ole vajalik teostada ülevaatust meie teenindusbüroos. Eesti registris on sõiduki staatus kui nõuetele mittevastav sõiduk. Kõikide registritoimingute (v.a kustutamine), teostamiseks on vaja see nõuetekohasena esitada registreerimiseelsele ülevaatusele.

ehh, Eestis marsid väljamaa dokumendi ja ost-müük paberiga ARK'i ja registreeritakse ära, ei usu, et soomes asi kuidagi teistmoodi on.

Muidugi järjest rohkem kõlab välja, et ametnikud on otsustanud, maksku mis maksab, peale jääda.

Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

simp kirjutas:
PhunkT kirjutas:

Soomes registreerimiseks ei ole vajalik teostada ülevaatust meie teenindusbüroos. Eesti registris on sõiduki staatus kui nõuetele mittevastav sõiduk. Kõikide registritoimingute (v.a kustutamine), teostamiseks on vaja see nõuetekohasena esitada registreerimiseelsele ülevaatusele.

ehh, Eestis marsid väljamaa dokumendi ja ost-müük paberiga ARK'i ja registreeritakse ära, ei usu, et soomes asi kuidagi teistmoodi on.

Muidugi järjest rohkem kõlab välja, et ametnikud on otsustanud, maksku mis maksab, peale jääda.

Küsimus oli selles, et kas mul on hetkel sõiduki müümisega mingeid piiranguid peal (seoses sellega, et sõiduk on "tehnonõuetele mittevastava" märkega registris), et ei tohi välja viia vms ja vastus on sellele küsimusele - vii Soome ja rega, kui tahad, see meid ei huvita, aga meie registrisse sa seda asja ei saa :)

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Siin on nüüd pikalt vaikus olnud, aga päike on väljas, tsiklisaapad on läikima löödud... ja ratas ei ole endiselt arvel. Kuna lumi läinud, siis plaanin paari nädala jooksul Soome reisi ette võtta, ratta arvele võtta ja tulla tagasi meie Maanteeametiga juttu rääkima.

Kas kellelgi on kogemust ratta kindlustamisega Soomes? Mis firmadega ja kuidas on kõige parem kaugjuhtimise teel asju ajada?

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1809
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 216 korda
Tänatud: 88 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas pühak »

Mul on üle 10. aasta Soomest ostetud kerghaagis. Kuna kerghaagisel Soomes ülevaatuskohustust pole, ei hakanudki seda Eestisse registreerima, võtsin Soomes oma nimel arvele. Kindlustus on IF-is, aastamaks oli viimati kuskil 25€ kanti. Selleks, et nad automaatselt meili teel arve saadaksid, peaks mul olema Soomes netipank. Mul seda pole ja üldse on see seal tasuline. Seega olen ma igal aastal enne kindlustuse lõppemist neile kas helistanud või kirjutanud ja küsimise peale on arve mulle alati meilile saadetud. Maksan selle siinse Swedbanki netipangas ära ja aastaks rahu majas. Paaril korral on asi õigel ajal meelest ära läinud, siis meeldetuletus saadetakse küll meili peale. Teoreetiliselt töötakski asi niiviisi, et maksad alles siis, kui meeldetuletus tuleb, aga ise ei pea sellist kroonilist maksega hilinemist viisakaks. Viivist pole seni küll küsitud, sest mainitud hilinemiskordadel olen arve kohe ära maksnud, kui meeldetuletus on tulnud, et arve tasumata.

Soomes ei saa kindlustusandjat niiviisi vahetada, nagu Eestis. Seal on kindlustusfirma, kellega leping tehtud, lausa registreerimistunnistusele ära märgitud. Kui tahad kindlustusandjat vahetada, tuleb pärast uue kindlustuslepingu sõlmimist registreerimistunnistus ka ära vahetada.

Minu andmetel tsiklitel Soomes ülevaatust ei nõuta, seega on asi väga mugav. Küll aga kallis. Kiire googeldamise tulemusel leidsin, et 400-500€ kindlustusmaks aastas pole üldse palju. :shock:

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Forumist
Postitusi: 134
Liitunud: 16 Apr 2015, 18:28
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 12 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas Forumist »

ÜV vist pole vaja jah.
Mis see kindlustus seal endast kujutab - sama, mis siin, aga 10x kallim või midagi kasko moodi?

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1809
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 216 korda
Tänatud: 88 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas pühak »

Kasko tuleb ikka eraldi osta.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Tundub, et info hakkab vaikselt kokku saama. Ilmselt peab panema kellegi registreerimistunnistusele kasutajana, kellel on Soome aadress (vähemalt nii mulle Trafi kirjutas), muid takistusi ei paista olevat. Kindlustuslepingu saab ka sõlmida registribüroos (nagu aru saan, siis Soomes need erakätes, nagu meil ülevaatuspunktid - ilmselt seetõttu ka asjaajamine mõistlikum). Hinda, tõsi, veel ei tea, eks nad üllatavad :).

Ehk siis kui midagi plaanides ei muutu, siis tuleval v ületuleval nädalal lähen Soome ja siis ehk saab normaalselt sõitmist alustada.

Seni aga nokkisin natuke - tegin koerale põranda (vanni raami sisse sügavamale istutamine on küll väljast efektne, aga koer ei taha selle kaevu otsas lamada), lõikasin kummimatid igalepoole (sh istme alla, mis hõõrus põhjast värvi maha), lisasin laadimispistiku, käisin talvel rooste läinud kohad õlidega üle ja puhusin kompressoriga tolmu maha :D. Muud nagu polegi eriti teha.

IMG_2942.jpg
IMG_2946.jpg

Pidurites on küll mingi vibra sees (ilmselt on kulunud nö "bobbinid" ja seibid, sest kettad laperdavad mõlemad ainult 0,2mm), aga selle kallale enne ei lähe, kui dokumendid korras.

Paberid korras, lähevad ilmselt rattale ka Heidenau K60 Scoudid alla - peamiselt väljanägemise pärast (ja sellepärast, et need on ka suht soodsad ja kandilised - sobivad korvikaga hästi).

A, ja muidugi Hyperpro vedru tuleb ka taha panna, kolmekesi sõitmiseks liiga pehme tagant, vedru väsinud.

IMG_2906.jpg
Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Hakkasin täna hommikul sellele Soome registripunktide mudelile mõtlema - see on päris mõistlik lahendus

Delegeerida registritoimingud ülevaatuspunktide kätte:

  • Enamik ülevaatuspunktide spetsialiste näevad rohkem sõidukeid ja omavad kordades paremat praktilist kogemust/pädevust, kui see üksik tehnoosakonna ametnik oma kontorilaua taga (haridus on neil ka reeglina sama või parem), kes täna otsuseid vastu võtab.
  • Ülevaatuspunktid on eraettevõtted, peavad tagama teatud teenuse taseme (vastutavad oma käitumise ja ka juriidiliste kulude eest) või lähevad pankrotti
  • Selle mudeli järgi tuleks ka adekvaatset tagasisidet kuskil kabinetihämaruses kokku kirjutatud määrustele/regulatsioonidele (st samad ametnikud ei loo õigusakte ja ei rakenda neid, mis välistab täna oma vigade tunnistamise)
  • Teenuse kättesaadavus paraneks oluliselt
  • MNT koormus väheneks
  • Toimingu kulu tõenäoliselt tuleks alla

Kas lisaks meie ülevaatuspunktide ümber hõljuvale korruptsioonipilvele, mis on eraldi teema ja vajab lahendust igal juhul, on veel takistusi?

Ehk on siin keegi, kellel on positsiooni, ambitsiooni ja tahtmist see reform Eestis ka ette võtta? :)

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2188
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 550 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas Jesper »

See ju just reformiti sinu poolt kirjeldatust praeguseks - veel paar-kolm aastat tagasi hindasid sõiduki registrikõlblikkust sõltumatud eksperdid.

Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Jesper kirjutas:

See ju just reformiti sinu poolt kirjeldatust praeguseks - veel paar-kolm aastat tagasi hindasid sõiduki registrikõlblikkust sõltumatud eksperdid.

Ja siis sai korvikaid registreerida ka :bsmile:

Kusjuures ma ei mäleta vana süsteemi (polnud kokkupuuteid sel ajal). Keegi teab-mäletab, mis põhjustel seda muudeti?

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

Martinez
Postitusi: 402
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 43 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas Martinez »

Sattusin vana klassiku peale ja kohe tuli sinu saaga meelde:

Vabandan reostuse pärast aga ei saanud postitamata jätta.

Sulle aga jõudu ja loodetavasti saad varsti perega seaduslikult ringi kulgeda.

Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

:D See on nagu rusikas silmaauku

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

pühak kirjutas:

Mul on üle 10. aasta Soomest ostetud kerghaagis. Kuna kerghaagisel Soomes ülevaatuskohustust pole, ei hakanudki seda Eestisse registreerima, võtsin Soomes oma nimel arvele. Kindlustus on IF-is, aastamaks oli viimati kuskil 25€ kanti. Selleks, et nad automaatselt meili teel arve saadaksid, peaks mul olema Soomes netipank.

Küll aga kallis. Kiire googeldamise tulemusel leidsin, et 400-500€ kindlustusmaks aastas pole üldse palju. :shock:

Kas said kindlustuse teha enda nimele ilma Soome isikukoodi omamata või on sul isikukood olemas? Kindlustuse hinnad on üsna kobedad jah. Ilmselt on kohtukulud selle asja Eestis sirgeks vaidlemisele väiksemad kui Soomes paar aastat kindlustada :).

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1809
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 216 korda
Tänatud: 88 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas pühak »

PhunkT kirjutas:
Spoiler
pühak kirjutas:

Mul on üle 10. aasta Soomest ostetud kerghaagis. Kuna kerghaagisel Soomes ülevaatuskohustust pole, ei hakanudki seda Eestisse registreerima, võtsin Soomes oma nimel arvele. Kindlustus on IF-is, aastamaks oli viimati kuskil 25€ kanti. Selleks, et nad automaatselt meili teel arve saadaksid, peaks mul olema Soomes netipank.

Küll aga kallis. Kiire googeldamise tulemusel leidsin, et 400-500€ kindlustusmaks aastas pole üldse palju. :shock:

Kas said kindlustuse teha enda nimele ilma Soome isikukoodi omamata või on sul isikukood olemas? Kindlustuse hinnad on üsna kobedad jah. Ilmselt on kohtukulud selle asja Eestis sirgeks vaidlemisele väiksemad kui Soomes paar aastat kindlustada :).

Mul isikukood olemas. Aga kui 90-92.a. Soomes elasin ja seal omale esimese auto ostsin, siis küll veel isikukoodi polnud. Siis see asjaolu igatahes ei seganud kindlustuslepingu sõlmimist ega ka auto oma nimele registreerimist. Kui õigesti mäletan, läks isikukoodi lahtrisse lihtsalt sünniaeg PPKKAA ja viimased lahtrid jäid tühjaks. Neil ongi isikukood mainitud formaadis välja toodud sünniaeg ja lõpus, sidekriipsu taga on koodiosa.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Nii, reede õhtuks saab siis selgeks, kas see ratas osaleb Pärnus hooaja avamisel või mitte... Soome minek.

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Lõin kokku laevapiletite ja treileri rendi kulu ja mõtlen, et vist peaks sõites minema :) - hinnavahe on natuke üle 200 euro.

Ilma ülevaatuseta on ju lubatud sõita Maanteeameti registribüroosse, remonditöökotta ja garažeerimiskohta? Teen kindlustuse ära ja asi legaalne - registribüroo asub lihtsalt Soomes?

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...

morse
Postitusi: 1374
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 267 korda
Tänatud: 210 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas morse »

PhunkT kirjutas:

Lõin kokku laevapiletite ja treileri rendi kulu ja mõtlen, et vist peaks sõites minema :) - hinnavahe on natuke üle 200 euro.

Ilma ülevaatuseta on ju lubatud sõita Maanteeameti registribüroosse, remonditöökotta ja garažeerimiskohta? Teen kindlustuse ära ja asi legaalne - registribüroo asub lihtsalt Soomes?

Ma ei tea. Aga kõhutunne ütleb, et see pole legaalne :D
Aga kõhutunne ütleb ka, et anna kuuma - ära sa siis täpset laeva ja kellaaega siia kirja pane, eksole (togi)

Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Spoiler
morse kirjutas:
PhunkT kirjutas:

Lõin kokku laevapiletite ja treileri rendi kulu ja mõtlen, et vist peaks sõites minema :) - hinnavahe on natuke üle 200 euro.

Ilma ülevaatuseta on ju lubatud sõita Maanteeameti registribüroosse, remonditöökotta ja garažeerimiskohta? Teen kindlustuse ära ja asi legaalne - registribüroo asub lihtsalt Soomes?

Ma ei tea. Aga kõhutunne ütleb, et see pole legaalne :D
Aga kõhutunne ütleb ka, et anna kuuma - ära sa siis täpset laeva ja kellaaega siia kirja pane, eksole/spoiler

Ei pane :D. Ja kui ei ole legaalne, siis ei tee ka nii, uurin enne kuskilt välja ja lasen kirjaliku vastuse saata. Loodan, et on legaalne, saab ratta soojaks ka sõita korraks, mis siis et 5 kraadi ja vihm.

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2188
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 550 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ma ei saa aru, miks inimesed üldse selle ülevaatuse pärast nii hirmsasti pablavad, justkui Siberisse saadetaks selle puudumise eest. Esimest korda vahele jäädes on trahv 26€ ja see aegub aastaga, noh ja niisama ilma midagi muud rikkumata näppu jäämise tõenäosusest ma ei hakka rääkimagi eks. Ma autodele ei viitsinud 9 aastat ülevaatuseid teha, kuni talvel õnnetul kombel lühikese vahega kaks korda vahele jäin. Kuna järgmine trahv oleks juba 96€ olnud, siis võtsin end kokku ja käisin rullide pealt läbi :)

Tavalise tsikli puhul muidugi pole mingit pointi tegemata jätta, kuna nõuded on umbes stiilis "ahah, sul on tsikkel, loeme rattad üle... jah, kaks tükki tõesti, noh paistab nagu korras olevat".

Ehk minu soovitus on sõita lippude lehvides laeva peale, võid veel feissarisse evendi teha ja meediat teavitada ka et näe kuidas dokumendid Soome sõidavad, nagu need jolbertid kes kambakesi Lätis poes käisid talvel :lol:

Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Jesper kirjutas:

Ehk minu soovitus on sõita lippude lehvides laeva peale, võid veel feissarisse evendi teha ja meediat teavitada ka et näe kuidas dokumendid Soome sõidavad, nagu need jolbertid kes kambakesi Lätis poes käisid talvel :lol:

Haa :D Ju ma ikka neelan selle treileriga sõidu veel alla ja lehvitan lippe siis, kui numbrid peal ja dokumendid taskus. Jama küll, et peab soomlastele makse maksma, aga eks nad on aastaid meie riigikassat ka aidanud täita. Ja nende ametnike suhtumine on seni ka täitsa meeldiv olnud. Igas punktis on küsitud, et kas sa ikka kindlasti ei taha seda Eestis arvele võtta? Ei tohiks ju probleeme olla...

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2188
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 550 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ma puhtpraktilisest vaatenurgast sõidaks shakedowni mõttes veidi ringi sellega enne kui Eesti number veel alles, loll lugu oleks kui seal Soome ülevaatusel mingid poldid lahti on vms lapsehaigus välja tuleb.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”