TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


joel
Postitusi: 1322
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 32 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #61 Postitas joel » 30 Jaan 2018, 10:58

iSlanderEST, kas sul on video ümber kukkumise hetkest?


Joel

Teema algataja
iSlanderEST
Postitusi: 171
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 14 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #62 Postitas iSlanderEST » 30 Jaan 2018, 11:18

joel kirjutas:iSlanderEST, kas sul on video ümber kukkumise hetkest?


Ei tohi kommenteerida :)
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4250
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 157 korda
Tänatud: 387 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #63 Postitas reimps » 30 Jaan 2018, 13:46

Üheõsnaga on, TS Laevade turvakaamera salvestis, mis nende valduses on. Ei tahaks uskuda, et nad koopia iSlanderile andsid.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people

joel
Postitusi: 1322
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 32 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #64 Postitas joel » 30 Jaan 2018, 14:37

Tegelikult mind huvitas iSlanderEST'i väide, et "Videotõestus on hädavajalik, muidu ei usu mitte keegi." Mille kohta tal täpsemalt videotõestus oli - kas kiivrikaamera salvestus tekimadruse parkimiskohale juhatamisest, tsikli ümber kukkumisest või pärast ümber kukkunud tsiklist? Seda ma eriti ei arvanudki, et tal TS Laevade käest õnnestus valvekaamera video saada. Aga kui kommenteerida ei tohi, siis pole midagi parata...
Joel

Teema algataja
iSlanderEST
Postitusi: 171
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 14 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #65 Postitas iSlanderEST » 30 Jaan 2018, 14:55

joel kirjutas:Tegelikult mind huvitas iSlanderEST'i väide, et "Videotõestus on hädavajalik, muidu ei usu mitte keegi." Mille kohta tal täpsemalt videotõestus oli - kas kiivrikaamera salvestus tekimadruse parkimiskohale juhatamisest, tsikli ümber kukkumisest või pärast ümber kukkunud tsiklist? Seda ma eriti ei arvanudki, et tal TS Laevade käest õnnestus valvekaamera video saada. Aga kui kommenteerida ei tohi, siis pole midagi parata...


Ma ei tohi jah antud teemal seisukohta avalikult võtta. Aga see ei ole nüüd saladus, et ma salvestan kõik oma sõidud.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1330
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #66 Postitas simp » 12 Veebr 2018, 13:23

Nagu lubatud, siis tegelesin veidi edasi. Nüüdseks on neil teabenõudele vastamise aeg läbi saanud ja argumendid ei ole minuarvates vettpidavad.

Tere,

Täname saadetud meili ja päringus toodud selgituste eest.

Avaliku teabe seaduse (edaspidi AvTS) § 5 lg 2 ja lg 3 p 2 tulenevalt laienevad eraõiguslikule juriidilisele isikule teabevaldaja kohustused, kui isik täidab seaduse, haldusakti või lepingu alusel avalikke ülesandeid, sh osutab avalikke teenuseid - teabe osas, mis puudutab nende ülesannete täitmist. Samuti on eraõiguslik juriidiline isik teabevaldajaks teabe osas, mis puudutab riigi või kohaliku omavalitsuse eelarvest avalike ülesannete täitmiseks antud vahendite kasutamist. Muus osas eraõiguslikule juriidilisele isikule teabevaldaja kohustused ei laiene.

TS Laevad OÜ jääb enda varasema seisukoha juurde ja selgitab, et avalik teave ei ole hankelepingu alusel teenuse osutamise käigus eraisikutega sõlmitavad lepingud, arved, maksekorraldused, pangarekvisiidid, reisijate elukoha aadressid, info selle kohta kes millal reisis, reisimise sagedus, reisija poolt kasutatava sõiduki andmed jne. Antud juhul on tegemist kahe eraisiku vahelise kokkuleppega ehk juhtumiga väljaspool tavapärast majandustegevust, mistõttu ei ole tegemist avaliku teabega. Kõnealuse lepingu sõlmimiseks ei kohustanud vedajat ükski õigusakt ega hankeleping MKMiga, kokkulepe sündis läbirääkimiste tulemusena. Seega Teie poolt soovitud dokument (leping) ei käsitle avalike ülesannete täitmist, selle avaldamiseks puudub avalik huvi, kuid samas sisaldab see isikuandmeid, mille avaldamiseks on vajalik andmesubjekti nõusolek ja mille avaldamine riivaks isiku eraelu puutumatust. Samuti on lepinguga on võetud kohustus hoida selle sisu konfidentsiaalsena ehk lepingu sisu ei kuulu avaldamisele kolmandatele isikutele, kes ei ole lepingu pool. TS Laevad OÜ peab poolte vahel sõlmitud kokkulepet siduvaks ja jääb kokkuleppes kokkulepitu juurde.

Vastavalt AvTS § 23 lg 2 p 2 keeldub TS Laevad OÜ Teie poolt esitatud teabenõude täitmisest, kuna nimetatud teabenõue ei ole seotud TS Laevad OÜ poolt avalike ülesannete täitmisega.


Avaliku teabe seadus defineerib avaliku teabe niimoodi.
(1) Avalik teave (edaspidi teave) on mis tahes viisil ja mis tahes teabekandjale jäädvustatud ja dokumenteeritud teave, mis on saadud või loodud seaduses või selle alusel antud õigusaktides sätestatud avalikke ülesandeid täites.


Nende viidatud AvTS § 23 lg 2 p 2
§ 23. Teabenõude täitmisest keeldumine
(2) Teabevaldaja võib teabenõude täitmisest keelduda, kui:
2) füüsiliselt isikult ja eraõiguslikult juriidiliselt isikult taotletav teave ei käsitle avalike ülesannete täitmist;


ja isikuandmete kaitse kohta niimoodi

(2) Kui teabele juurdepääsu võimaldamine võib põhjustada juurdepääsupiiranguga teabe avalikuks tulemise, siis tagatakse juurdepääs üksnes sellele osale teabest või dokumendist, mille kohta juurdepääsupiirangud ei kehti.


Tõlgendus, et teenust osutades ümberläinud ratta kompenseerimiseks läbirääkimistega väljatöötatud leping ei ole avalik teave, on pehmeltöeldes nõrk.

Edasi otsustab AKI, kas tegu on avaliku teabega või mitte. Ametlik menetlusaeg oli vist max 30 päeva, mida võis pikendada 60'ele.

Rasmusk
Postitusi: 98
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda Varadero XL 1000V
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 9 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #67 Postitas Rasmusk » 14 Veebr 2018, 06:02

Juhin tähelepanu pisidetailile, et TS Laevade vastuses käsitletakse mõistet "eraisik", mida juriidika ei tunne. Eesti Vabariigis on füüsilised isikud ja juriidilised isikud.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1330
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #68 Postitas simp » 14 Veebr 2018, 10:23

Rasmusk kirjutas:Juhin tähelepanu pisidetailile, et TS Laevade vastuses käsitletakse mõistet "eraisik", mida juriidika ei tunne. Eesti Vabariigis on füüsilised isikud ja juriidilised isikud.


veel parem on, et leping sõlmiti väidetavalt "kahe eraisiku" vahel. Mitte füüsilise ja juriidilise isiku vahel.
Tegu on täieliku strawman tüüpi vastusega. Räägivad reisijate aadressidest, arvetest, maksekorraldustest, reisiaegadest. Ühtegi neist pole esialgses küsimuses.
Mõtlevad välja küsimuse millele vastata ja siis vastavad sellele.

Teine stiilinäide on eelmisest kirjast võtta

Kuna kahju tekkis eelkõige reisija poolt vedaja esindaja parkimiskorralduse eiramise tulemusena ehk reisija parkis oma sõiduki valesti ja samal ajal oli merel tugev lainetus, on kahju tekkimine seotud eelkõige reisija tegevusega ja mitme erineva asjaolu kokkulangemisega, mis ei ole avalike ülesannete täitmine vaid õnnetu juhus.


Nagu üks välistaks teise. Ilmselt on seal mingi klienditeenindaja/sekretär korralikult tanki pandud kes peab nüüd teabenõudega tegelema.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1330
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #69 Postitas simp » 26 Mär 2018, 15:58

Nii, sain nüüd AKI'lt otsuse ja pole muud öelda, kui JOKK :)

Vähemalt on seekord sisuliselt ära selgitatud, miks seaduse mõistes avalikku teenust ei osutatud.

Lühidalt, mootorsõiduki vigastamine üleveoteenust osutades, ei puuduta üleveoteenuse osutamist.

Viimane kõlab 100% lollusena, seni kuni juriidilist põhjendust kõrvale ei pane.
TS Laevad OÜ on oma vastuses inspektsioonile kinnitanud „et nad osutavad avaliku
teenindamise lepingu alusel liiniveo teostamise teenust reisiparvlaevadega, mis on avalik
teenus ehk üldist majandushuvi pakkuv teenus, millel on majanduslik iseloom, kuid mille osas
hüvitatavad kulud ja mõistlik tulukus vastavad Altmarki kriteeriumidele.“ Seega puudub
vaidlus selles, et reisiparvlaevade liiniveo teenus on avalik teenus ning selles osas on TS
Laevad OÜ teabevaldjaks AvTS-i mõistes.

Kuna TS Laevad OÜ puhul on tegemist eraõigusliku juriidilise isikuga, siis ei laiene talle
teabevaldaja kohustused kogu tema valduses oleva teabe osas, vaid ainult teabe osas, mis
puudutab üleveo teenuse osutamist.

Avalike ülesannete puhul reguleerib avalik õigus tihti soorituse tegemise kohustust, kuid
sooritus ise võib alluda eraõiguslikule regulatsioonile. Nii on see ka ühistranspordi puhul –
ühistranspordi (sh reisiparvlaevaga liiniteenuse) korraldamine on avalik ülesanne, mille
täitmiseks sõlmitakse vedaja ning kohustust omava asutuse vahel avaliku teenindamise
leping, kuid sõitja ja laevafirma vahel tekib eraõiguslik veoleping. Sellest aga tuleneb, et
niisugusel juhul ei ole võlaõigusliku lepingu poolte vaheline infovahetus avalik teave. Nii on
küll üleveoteenust puudutav teave avalik teave, kuid avalik teave ei ole teave konkreetsele
sõitjale osutatud teenuse info ega info reisija ja laevafirma vahel sõlmitud lepingute osas.

Eeltoodust tulenevalt on avalik teave, millistel aegadel, tingimustel ja hinnaga osutatakse
üleveoteenust ning seda teavet saab küsida teabenõude korras. Avalikuks teabeks ei ole aga
reisija ja laevafirma vahel sõlmitud lepingud. Kuna antud juhul ei puuduta vaide esitaja
teabenõudes küsitud teave avalikku teavet, vaid reisija ja laevafirma vahel sõlmitud lepingut,
siis on TS Laevad OÜ on keeldunud õiguspäraselt teabenõude täitmisest Seega ei ole vaide
esitaja õigusi rikutud ning puudub alus ettekirjutuse tegemiseks, mistõttu jätan vaide
rahuldamata.

morse
Postitusi: 254
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 20 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #70 Postitas morse » 26 Mär 2018, 18:59

simp kirjutas:Nii, sain nüüd AKI'lt otsuse ja pole muud öelda, kui JOKK :)

Vähemalt on seekord sisuliselt ära selgitatud, miks seaduse mõistes avalikku teenust ei osutatud.

Lühidalt, mootorsõiduki vigastamine üleveoteenust osutades, ei puuduta üleveoteenuse osutamist.

Viimane kõlab 100% lollusena, seni kuni juriidilist põhjendust kõrvale ei pane.


Väga OK põhjendus. Hea seegi.
Selle diili sisu küll avalikuks ei tule... Jäägu siis nii.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 740
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 162 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #71 Postitas Jesper » 26 Mär 2018, 19:41

Vabandust, aga see põhjendus on kuupmeeter kakat, mitte ok või adekvaatne. Umbes stiilis et Islanderest lihtsalt niisama oma lõbuks läks kohale ja sõlmis lepingu, see ei puudutanud ju teenuse osutamist mitte kuskilt otsast :) Sama hästi võiks suvalisse tarbijalepingusse sarnase poison pilli sisse panna, stiilis et "tarbijal on meie restoranist toitu tellides kohustus järgida osapoolte vahelist konfidentsiaalsust toidu kvaliteedi osas, või vastasel juhul tasuma avalikustamisõiguse eest 10000€" vms. See tsikliremondi raha ei olnud tsikli külili kukkumise hetkest enam TS Laevade oma, ning sõnavabaduse piirangu seadmine inimesele õiguspäraselt kuuluva hüvitise maksmise eeltingimuseks lõhnab rohkem nagu juba Karistusseadustiku kui Võlaõigusseaduse järgi.

Anoh eks ta paras tuuleveskitega võitlemine ole, õnneks see teema ei kao kuhugi ja loodetavasti nad võtavad midagi ikka selles suhtes ka ette, et kõige parem oleks kui tsiklid nende künade peal üldse pikali ei kukuks.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 256
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 33 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #72 Postitas Ain » 26 Mär 2018, 22:08

Ei maksa segi ajada, et siin on hetkel juba juttu sisuliselt kahest mingis mõttes erinevast asjast. Üks asi on juhtum, et ratas kukkus praamil külili ja teine on kolmanda isiku (kellel puudub külilikukkumise ja ülevedajaga igasugune seos) esitatud teabenõue. See milline vastus saadi näitab ilmekalt, et selliste asjade jaoks ongi vaja juura teadmistega inimest, kes orienteerub kogu õigusruumis. Lihtne inimene loeb seadusest nagu horoskoobist välja endale sobivaid asju.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1330
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #73 Postitas simp » 26 Mär 2018, 22:49

Ain kirjutas:Ei maksa segi ajada, et siin on hetkel juba juttu sisuliselt kahest mingis mõttes erinevast asjast. Üks asi on juhtum, et ratas kukkus praamil külili ja teine on kolmanda isiku (kellel puudub külilikukkumise ja ülevedajaga igasugune seos) esitatud teabenõue.


Täpselt nii. Tegelt on ka veel kolmas asi, millest Jesper rääkis. St, Kahjuhüvitise vaikimisnõudega sidumine. Minu isiklik arvamus on, et selline sidumine pole eetiline. Jesper väljendas sarnast mõtet, lihtsalt rohkemate sõnadega :)

Jesper kirjutas:Vabandust, aga see põhjendus on kuupmeeter kakat, mitte ok või adekvaatne. Umbes stiilis et Islanderest lihtsalt niisama oma lõbuks läks kohale ja sõlmis lepingu, see ei puudutanud ju teenuse osutamist mitte kuskilt otsast :) Sama hästi võiks suvalisse tarbijalepingusse sarnase poison pilli sisse panna, stiilis et "tarbijal on meie restoranist toitu tellides kohustus järgida osapoolte vahelist konfidentsiaalsust toidu kvaliteedi osas, või vastasel juhul tasuma avalikustamisõiguse eest 10000€" vms. See tsikliremondi raha ei olnud tsikli külili kukkumise hetkest enam TS Laevade oma, ning sõnavabaduse piirangu seadmine inimesele õiguspäraselt kuuluva hüvitise maksmise eeltingimuseks lõhnab rohkem nagu juba Karistusseadustiku kui Võlaõigusseaduse järgi.

Anoh eks ta paras tuuleveskitega võitlemine ole, õnneks see teema ei kao kuhugi ja loodetavasti nad võtavad midagi ikka selles suhtes ka ette, et kõige parem oleks kui tsiklid nende künade peal üldse pikali ei kukuks.


Niimoodi lahti kirjutatult on seal ilmselt ikkagi tõepõhi all. Ei tea, pole jurist ja loen seaduseid nagu horoskoopi :)
AKI igatahes nõustus nendega. Vb kohus ei nõustuks, aga selle peale küll aega/raha kulutada ei viitsi.

TS-laevad ei võta juhtumiga seoses midagi ette, nendearvates eiras reisija antud korraldusi ja parkis oma sõiduki valesti. Kui reisijad ikkagi korraldusi eiravad, siis pole veoettevõttel ju ometi midagi võimalik parendada. /s

Kahetsusväärselt on Teil ebaõige informatsioon. Kuna kahju tekkis eelkõige reisija poolt vedaja esindaja parkimiskorralduse eiramise tulemusena ehk reisija parkis oma sõiduki valesti ja samal ajal oli merel tugev lainetus, on kahju tekkimine seotud eelkõige reisija tegevusega ja mitme erineva asjaolu kokkulangemisega, mis ei ole avalike ülesannete täitmine vaid õnnetu juhus.


Selle vale tahaks siinkohal ümber lükata. Mitte, et sellest midagi muutuks. Usun, et kaaskannatajatel on õigus täpseid fakte teada.
Reisija ei eiranud talle antud korraldusi ja ts-laevad valetas oma vastuskirjas.


Nagu näha, suunatakse reisija vasakule ja lõppu. Ühtegi korralduse eiramist siit küll näha pole. Kinnituskohad on laeval paremal, lühendatud rea lõpus.

Nii naglalt ei tohiks valetada.


Minul on selle video koopia olnud 2017 oktoobrist saati. Kes vana teemat mäletab veel?
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 256
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 33 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #74 Postitas Ain » 26 Mär 2018, 23:11

See salvestis on natuke liiga lühike...Teine pool võib sellepeale väita, et jah juhatati sõiduk laevale, juht sõitis vasakule raja lõppu ja parkis ratta. Meie esindaja läks enne väljumist juhi juurde ja ütles, et siia ei tohi parkida .. aga juht eiras edasisi korraldusi jne.. Ratas kukkus ja lõppkokkuvõttes on sõidukiomanik ise süüdi.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1330
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #75 Postitas simp » 26 Mär 2018, 23:13

Ain kirjutas:See salvestis on natuke liiga lühike...Teine pool võib sellepeale väita, et jah juhatati sõiduk laevale, juht sõitis vasakule raja lõppu ja parkis ratta. Meie esindaja läks enne väljumist juhi juurde ja ütles, et siia ei tohi parkida .. aga juht eiras edasisi korraldusi jne.. Ratas kukkus ja lõppkokkuvõttes on sõidukiomanik ise süüdi.


Mul on täispikk versioon ka olemas, juht jalutas ratta juurest minema ja trepist üles. Keegi lisakorraldusi andma ei tulnud.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 740
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 162 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #76 Postitas Jesper » 26 Mär 2018, 23:32

Hakkasin siin mõtlema, et äkki annab siis hoopis tarbijakaitsele kammi turja põrutada? Midagi nad ju seal protsessi keskel susserdasid ("tarbijakaitsest oli kasu"), ja neile ei tohiks küll mingi konfidentsiaalsuskohustus laieneda. Õigustatud huvi on ka olemas, sest iga tsikliomanik tahab teha faktide põhjal otsuse, kas julgeb oma vara sinna küna peale ajada või mitte.

Ausalt öeldes minu õiglustunnet riivab see salastamine kordades rohkem kui fakt et tsikkel külili kukkus, see viimane on nagunii AT puhul suht normaalolek :lol:
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1330
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #77 Postitas simp » 27 Mär 2018, 00:33

Jesper kirjutas:Hakkasin siin mõtlema, et äkki annab siis hoopis tarbijakaitsele kammi turja põrutada? Midagi nad ju seal protsessi keskel susserdasid ("tarbijakaitsest oli kasu"), ja neile ei tohiks küll mingi konfidentsiaalsuskohustus laieneda. Õigustatud huvi on ka olemas, sest iga tsikliomanik tahab teha faktide põhjal otsuse, kas julgeb oma vara sinna küna peale ajada või mitte.


Kahjuks mitte. Proovisin, Tarbijakaitse põhjendused on umbes sama ägedad. (see pole AKI'st läbi käinud, ei ole viitsinud avaldust kokku panna)

Nad arvavad, et kuna tegu polnud haldusmenetlusega ja dokumendid pole ei haldusaktid ega toimingud, siis pole need ka avalik teave.
Lisaks arvavad, et AvTS ei kehti neile, kuna neil on Tarbijakaitseseadus.

Tarbijakaitseseaduse (TKS) § 1 lg 6 kohaselt ei ole tarbija ja kaupleja vahelisest lepingust
tuleneva vaidluse lahendamine tarbijavaidluste komisjonis haldusmenetlus haldusmenetluse
seaduse (HMS) tähenduses. Ehk teisisõnu, tarbijavaidluste komisjoni menetlusprotsessile ei
laiene HMS regulatsioon, samuti ei saa tarbijavaidluse komisjonile edastatud materjale ega
dokumente pidada haldusaktideks ega toiminguteks.

Tarbijavaidluste komisjoni menetluskord on reguleeritud TKS §-des 40–60. Sealjuures ei ole
sätestatud, et kolmandatel isikutel oleks juurdepääs komisjoni dokumentidele, tarbija
avaldusele ja kaupleja vastusele, poolte poolt menetluses esitatud kirjalikele tõenditele ja
sõlmitud kokkulepetele. Ainus erisus on toodud TKS § 59 lg-2, mille kohaselt kuulub
komisjoni otsus ilma vaidluses osalenud tarbija isikuandmeteta Tarbijakaitseameti veebilehel
avaldamisele. Komisjoni otsuseks on TKS § 58 lg 1 kohaselt selline otsus, millele kirjutavad
alla kõik komisjoni liikmed. Kuna kõnealuses vaidluses komisjon otsust ei teinud ning
osapooled sõlmisid kompromissi, ei eksisteeri antud juhtumil ühtegi sellist dokumenti, mis
kuuluks avalikustamisele.


AvTS defineerib avaliku teabe natuke teistmoodi. Pole midagi HMS'ist ja haldusmenetlusest räägitud.
§ 3. Avalik teave
(1) Avalik teave (edaspidi teave) on mis tahes viisil ja mis tahes teabekandjale jäädvustatud ja dokumenteeritud teave, mis on saadud või loodud seaduses või selle alusel antud õigusaktides sätestatud avalikke ülesandeid täites.
(2) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud teabele juurdepääsu võib piirata seaduses sätestatud korras.


Aga tänud meenutamast, ma olingi selle lolluse juba ära unustanud. Panin ühe pisikese kirja veel teele.

Jesper kirjutas:Ausalt öeldes minu õiglustunnet riivab see salastamine kordades rohkem kui fakt et tsikkel külili kukkus, see viimane on nagunii AT puhul suht normaalolek :lol:


Sama siin.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 256
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 33 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #78 Postitas Ain » 27 Mär 2018, 08:28

simp kirjutas:
Ain kirjutas:See salvestis on natuke liiga lühike...Teine pool võib sellepeale väita, et jah juhatati sõiduk laevale, juht sõitis vasakule raja lõppu ja parkis ratta. Meie esindaja läks enne väljumist juhi juurde ja ütles, et siia ei tohi parkida .. aga juht eiras edasisi korraldusi jne.. Ratas kukkus ja lõppkokkuvõttes on sõidukiomanik ise süüdi.


Mul on täispikk versioon ka olemas, juht jalutas ratta juurest minema ja trepist üles. Keegi lisakorraldusi andma ei tulnud.

Sellisel juhul ma ei saa aru mille üle üldse jaurati? Korralikud tõendid olid ju olemas.. Saan aru et ka lahendus ehk kokkulepe on olemas.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.

Teema algataja
iSlanderEST
Postitusi: 171
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 14 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #79 Postitas iSlanderEST » 27 Mär 2018, 13:04

simp kirjutas:
Ain kirjutas:See salvestis on natuke liiga lühike...Teine pool võib sellepeale väita, et jah juhatati sõiduk laevale, juht sõitis vasakule raja lõppu ja parkis ratta. Meie esindaja läks enne väljumist juhi juurde ja ütles, et siia ei tohi parkida .. aga juht eiras edasisi korraldusi jne.. Ratas kukkus ja lõppkokkuvõttes on sõidukiomanik ise süüdi.


Mul on täispikk versioon ka olemas, juht jalutas ratta juurest minema ja trepist üles. Keegi lisakorraldusi andma ei tulnud.



Täpselt nii. Ma küll ei saa kommenteerida oma juhtumit, niiet räägin üldiselt.
Lisaksin juurde, et kui juht ikkagi valesti on läinud, siis tekimadrus ikkagi peab tulema seda ütlema ja õigesse kohta suunama. Üks väide on olnud selline, et seda ei saa teha, sest siis tuleb kõik sõidukid laeva pealt maha ajada, et see valesti läinud sõiduk õigesse kohta suunata. Okei, saan aru, see on probleem, kui tegu on veoauto või bussiga, või isegi sõiduautoga. Aga mootorrattaga? Ratas on ju väike ja saab pea igast vahest läbi ja õigesse kohta äraviia, ei pea ju selleks kogu laeva tühjaks tegema.
Aga nagu ütlesin, siis oma juhtumit ma ei saa kommenteerida, rääkisin üldiselt :)
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4486
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 71 korda
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #80 Postitas yeekim » 27 Mär 2018, 13:10

A vot mina ka ei saa aru, mille üle siin jauratakse?

Teemaalgataja ja TS Laevad saavutasid mõlemaid osapooli rahuldava kokkuleppe aga siis mingi grupp seltsimehi soovib mingis külaeide uudishimus teada saada, milles siis ikka kokku lepiti (togi)
Praamid sõidavad, ajage oma masinad peale ja kukutage-saavutage kokkuleppeid palju tahate (crash)
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 479
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 46 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #81 Postitas Krl » 27 Mär 2018, 17:46

Siis kui oli probleem ja nõu vaja, siis olid kõik kasulikud ja kõigi nõuanded ja abi teretulnud. Nüüd kui keegi küsib, et ok. kuidas siis lahenes lõpuks, või mida sellest õppida, siis on kõik turueided järsku, kes topivad oma nina sinna, kuhu keegi neid kutsunud pole.




Mine “Vaba teema”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Majestic-12 [Bot] ja 14 külalist