Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 1339
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 74 korda
Tänatud: 150 korda

Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab

Lugemata postitus #31 Postitas M.T. » 25 Okt 2017, 10:13

Ma tavakodanikuna eeldan siiski ka võimuesindajalt elementaarset viisakust. Politsei kaadrivalik peaks ju ka olema mingite kriteeriumite alusel, kus terad eemaldatakse sõkaldest Ning kuhu iga kodanik ei kõlba. Üheks nõutuks kriteeriumiks siis kõrgem stressitaluvus ehk et ka päeva lõpus suudad naeratada ja tavakodanikuga suheldes elementaarset viisakust üles näidata. Teada ju on et ühiskond vaatab just võimuesindajaid eriti terava ning kriitilise pilguga ja kui sealt ei tule ei "tere" ega ka mingit selgitust asjaolule miks sind tülitati, siis on maine "ment" kerge tulema. Kauplustes käib ka päevas tuhandeid kliente ja seal on neid igasuguseid. Siiski ei taha ma õhtul kassas oma ostude eest tasudes saada kassapidajalt mühakalikku klienditeenidust, sest tal hakkab päev juba lõppema, enne mind on käinud x arv troppe kliente kes on ta tuju rikkunud ning ta juba ammu ootab kojusaamist. Ikka ootan viisakat "tere" jne. klienditeenindust.
A-kati osas nõus Aza poolt öelduga. Seal õpetatakse liiklema, mitte ei tehta sõiduspetsialisti. Selleks ikka muud lisakoolitused. Vastasel juhul läheks see koolitusprotsess veel pikemaks ja kallimaks ning niigi on juba piisavalt vingujaid, et lubade tegemine on vaevanõudev ja kallis ettevõtmine. Kuigi neist vingujatest aru ei saa. Mis krdi kallis ja aegaõudev? Sa saad selle oskuse ja õiguse tapva relvaga liiklusesse tormata kogu eluks! 20+ aastat tagasi kui ise sai A-kat tehtud, siis polnud üldse mingit koolitust. Kõik sõiduoskused ja õiged/valed sõiduvõtted olid iseseisvalt praktika käigus omandatud krt teab mis kaherattalistega ja mis tingimustes. Aga tänaseni veel elus ja kedagi ära pole ka tapnud ega sandistanud. :bsmile:
A neile kes ootavad siiski auto- või motokoolilt seda, et sealt tuleb välja sõitja kes on vähemalt a'la 0,5 Rossit, siis soovitan minna väikelaeva juhi koolitusele. Vaadake palju praktikat saate ja milliste oskustega välja tulete :mrgreen: Ma võiks võtta 24-meetrise purjeka, sinna peale paraja portsu inimesi ning reisile tõmmata. A uskuge mind, keegi neist reisijatest ei tahaks neid tulemusi mis sellele järgneks :mrgreen: Teooria on mul selge, aga ega ma Pirita jahtsadamast väga kaugele ilma probleemideta jõuaks :mrgreen:
Seega, täiendkoolitused on see kus sõitma õpetatakse. Autokool õpetab liiklema, nagu Aza ütles.


Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1413
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 394 korda
Tänatud: 117 korda

Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #32 Postitas AzA » 25 Okt 2017, 11:03

Jaaa, muidugi M.T. me soovime, mina soovin ka, et inimene, kelle tööle olen palganud minuga viisakas oleks .... aga .... ega sest enne lõplikult aru saa, kui süsteemi seestpoolt veidi näeb. Probleem on motivatsioonis, üli eri äärmustes nõuetes jne. jne. Tegu on ülimalt laialdasi teadmisi ja vaimu nõudva ametiga ..... 700 eest kuus (lol) (Maxima klienditeenindajaga võrdlus on mets, neil pole vaja olla Chuck Norris, juuramagister, Rossi ja terapeut ühes nahas). Jebatt sõbrad, meist keegi ei teeks selle raha eest seda tööd, uskuge mind :mrgreen: Patrulnikut mitte, küll aga oleks lõbus kuskil mingi kamissaarina paari tonni eest patrulnikutele seletada, et nad peavad viisakad olema nii maamees Matiga, kes tahab naisega kahasse olevat Zubrjonokit pooleks saagida ja siis Alari, Ahmedi ja Dimaga, kes parasjagu kellegi 13 aastast tütart näperdavad .... annaks jumal, et must patrull ei saaks (lol)
"Vana, paks, higistav" ..... võtab asja kokku, noored entusiastlikud on esialgu viisakad, aga kui oled 20 aastat süsteemis olnud ja ikka veel patrull, siis lihtsalt on viimaks "pohhui" ... paraku, see on inimlik .... kui te vaid teaksite, mis seal seespool toimub :(
Juba 10 aastat püüdnud unustada, ikka veel ei õnnestu.
Mendina olen süsteemis olnud 18 aastasena umbes 13 kuud ... mustas mundris .... esimene aasta on lõbus ja võtad kõiki individuaalselt, seejärel .... mis vahet seal on, lüüakse teie taga uks samamoodi pauguga kinni nagu suvalise vägistaja taga, keegi ei viitsi enam nuputada.
Ilmne, miks sealt lahkusin, aga need, kes ei saa, ei taha, ei või .... mis nendega?

Empaatilistel inimestel on süsteemides üliraske vaimselt töötada, seega enamik sealt lahkuvad, aga .... klientidena ootame just empaatilisi sinna, siis kui meie nendega kohtume, aga kui kohtuvad härrastega Kemerovost või Permist, siis ootame neilt psühhopaatia kanti kalduvat konkreetsust ....

Palju te selliseid universaalseid vaimu Da Vincisid tunnete?


See probleem pole "mina soovin" stiilis lahendatav :(
Aga mulle meeldib.

ttt
Postitusi: 234
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 11 korda

Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #33 Postitas ttt » 25 Okt 2017, 11:16

Minul ka väikelaevajuhi luba tehtud, eksternina. Praktikaga mul ei olnud probleemi, kuna olen väiksest peale purjetanud ja eraldi mingit koolitust ega praktikat ei läbinud, aga loa sain niimoodi kätte, et pmst roolimiskogemust eriti ei olnud, mootorpaatidest ei teadnud üldse midagi. Olen seda viga muidugi tagantjärele parandanud ja saan kindlalt hakkama ja julgen vastutada ka väljaspool Pirita jahisadamat :P Ega see roolimine ise midagi keerulist ei olegi, merel on palju tähtsam teada ohutusega seotud asju. Aga tõepoolest, nähes 24m pikkust mootorlaeva (paat oleks natuke kentsakas öelda) ja mõelda, et ma võiks sellega teoreetiliselt ringi sõita... njaaaaaa, ma jään parem oma liistude juurde.

Aga A-kati koolitusel sain küll riielda, et liiklust ei tunne (B-katist siiski 10 aastat möödas ja tehtud väikelinnas) ja et nende kool on ikka spetsialiseerunud tsiklisõidule mitte liikluse algõppele.. aga ma sain aru et ma ei ole mingi erand :D Paari linnasõiduga õppisin Tallinna eripärad siiski nii palju ära, et tunnistati eksamiküpseks :D Ja no eks nad seda õpetavadki, mida ARK küsib ehk peamiselt liiklus.

Mis hinda puudutab, siis arvestades seda, et kõik kulutused tuleb siiski suhteliselt korraga teha (tsikkel, varustus, koolitus), siis ma saan isegi aru, miks koolitus kõige viimaseks jäetakse... kaks esimest on nagu hädavajalikud et sõita saaks :D Päris kehv oleks kui teha load, osta tutikas varustus ja siis enam tsikli jaoks ei jätku.. Võib-olla ma olen mingi vaene, aga tsikli ostsin pmst sügisel ja plaanisin natuke ringi kärutada ja koolituse kevadeks lükata (kuna eelnevat kogemust polnud, valisin vähe parema kooli ja arvestasin lisatundidega), aga ma lihtsalt ei saanud iseseisvalt sõitma õppimisega hakkama ja tahtsin asjatundjate juhendamist ja kohe :P Siis ikka kombineerisin kuidagi. Mul läks isegi hästi, et ei pidanud lisatunde võtma, aga ma ei taha teada, palju mul nendele oleks kulunud, kui poleks vahepeal saanud oma rattaga sõitmas käia. Muidugi pean kevadel enne eksamit ikka mingi tunni võtma, aga saan oma ratast kasutades soodsamalt. Muidu võib nende lisatundide ja ratta rendiga ennast ikka haigeks maksta. Ja oh häda kui mõni eksam peaks ebaõnnestuma.. riigilõivud uuesti, sõidueksami puhul ka rattarent.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 1339
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 74 korda
Tänatud: 150 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #34 Postitas M.T. » 25 Okt 2017, 12:52

AzA, nõus et enamus juhtudel kala mädaneb peast ning s.tt süsteem/organisatsioon rikub lõpuks ka kõige südamlikuma puukallistaja ja teeb tast paraja s.tapea ühel hetkel. Yeah, thats life, aga ma siiski ootan mundrikandjalt "to protect and to serve" teenust ja käitumist. Ehk kriminaali kinnipidamisel ta peabki olema Chuck Norris ning tavakodanikuga käitudes viisakas ja lugupidav. Viimast eriti olukorras kus mina seda tema vastu olen. A kui siis mingi päevast väsinud tegelane viisakusreeglid täielikult unustab ja käitub nagu tüüp kel sel hetkel on võim ning üritab mulle ilma vaseliinita ..., siis on ta minu silmis ka a'la "rasvunud ment" või mis iganes ja tekitab trotsi. Ning ei huvita mind mitme aasta jooksul tal see frustratsioon on tekkinud.
Ptui-ptui-ptui, kuigi kunagi on kokkupuuteid ka parajate M-idega, siis mul on väga pika aja jooksul juba olnud nendega ainult positiivsed kogemused. Need harvad korrad mil kontakt on erinevatel põhjustel olnud, siis ütleks et tegemist oli isikutega, kel olid kõik AzA poolt loetletud positiivsed omadusted. Oma jutud oleme saanud räägitud väga meeldivalt ja kui isegi meie kohtumine lõppes asjaoluga, et ma sain mõne tasulise politsei aktsia kaasa, siis olen lahkunud ikka positiivse meeleoluga just nendepoolse asjaliku käitumise tõttu. Eks kaasa aitab ka, et ma tunnistan oma vigasid ka ausalt ning ei hakka musta valgeks rääkima.
Ühesõnaga usun, et enamus on ikka oma ülesannete kõrgusel ja mõned mustad lambad ei peaks rikkuma üldpilti. Kuid real life on teistsugune, seda peaks tsiklistid isegi teadma. Piisab paaril tüübil midagi liikluses korda saata ja kogu kamba maine on ühiskonna silmis paras solgivesi.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1413
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 394 korda
Tänatud: 117 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #35 Postitas AzA » 25 Okt 2017, 13:12

Jah nii on, üldpilt on arvestade asjaolusid tegelikult imetlusväärne ... sõbralikust naaberriigist ikka valgusaastad ees ... me ju veel mäletame punase randiga vurashka mehi :mrgreen:

Võtaks loa teema kokku nii, esiteks on luba mitte load ja teiseks sõidabki mees, aga mina ei tea, et rooli keerav kärss midagi stop märgist kuulnud on, loalt alles näen, et ehk on ja eeldan, et on, vastasel juhul .....
Olen kuulnud kutselisi alarmsõiduki juhte tuliselt vaidlemas, et kas stop märgi all peab seisma jääma või ei, rääkimata kordades keerukamatest probleemidest, et näiteks kas roheline noolfoor annab eesõiguse tagasipööret sooritada jms. absurdi.
Aga see on jällegi pisike pratsent äärmust, umbes nagu tusane ment ... ülemustelt sitakasse, naine parasjagu ei anna, poeg lasi otsaette keskerakonna reklaami tätoveerida ja ..... :bsmile:
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1502
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #36 Postitas pühak » 25 Okt 2017, 22:08

Selle mula peale tuli meelde anekdoodimaiguline lugu elust enesest:
Üks tuttav noorsand ei viitsinud kuidagi lõppastme koolitusele minna ja pikendas muudkui aga oma esmast juhiluba. Sajandi algusaastatel vähemalt tohtis nii teha. Norisime meest aastaid juba vahtralehe pärast, aga vedu ta ei võtnud. Lõpuks kellegi mõttevälgatuse peale tegime sõpruskonnaga väikese korjanduse ja kinkisime lõppastme koolituse talle sünnipäevaks. Mehe väikest viisi anarhistlikku mõtteviisi teades vormistasime asja veel sedaviisi, et meelitasime ta õppeklassi ukse taha lubadusega, et siin on uus ja vägev baar avatud. Ukse taga lugesime "surmaotsuse" ette ja lükkasime kuti klassi. Lektor oli meie sõjanõuga küll kursis, aga asi oli sedavõrd koomiline, et silmad läksid tal ikka päris suureks. Teised kursuslased vaatasid šõud kohkund nägudega. Vaene kannataja ise vajus näost nii ära, nagu oleks ta paar päeva pummeldanud ja nüüd tapva pohmaka küüsis. Sel ajal oli lõppastme praktika ainult libedasõidurada, sinna läks mees õnneks vabatahtlikult. Sõitis raja esimesel katsel ettenähtud kiirusega läbi ja vahtis siis koos juhendajaga, kuidas ülejäänud seltskond piruette tegi.

Sedasorti pohhuism või anarhistlik mõtteviis on aga suhteliselt harva dokumendi puudumise põhjus. Reeglina on ikka tihendi enda mingit sorti ebapädevus selle taga, et ta ei saa oma väidetavat liikluses toimetulekut kinnitavat dokumenti omandatud.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

krss
Postitusi: 35
Liitunud: 26 Aug 2005, 00:55
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #37 Postitas krss » 26 Okt 2017, 03:15

Mulle meeldib teema pealkirjaks olev väljend, aga ei saa hästi aru, miks kasutatakse seda pigem lubadeta sõidu õigustamiseks, mitte oluliselt levinumates olukordades, milles lubade omanik teeb midagi, mida lubade omanik kohe kindlasti tegema ei peaks?

Plastikute olemusest: paljudes (kas mitte lausa enamikes?) EL-i riikides on antud enamuse nende riikide eksistentsi jooksul A kat-i (või vähemalt A1) load automaatselt koos B kat-iga. Nähes, milleks on võimelised miljonid aasialased ilma igasuguste lubadeta, tekib paratamatult küsimus, et kas EV kodanikud on lausa suurusjärgu võrra vähemtaibukad, et meil eraldi A "õppimist" nii oluliseks peetakse? Ei maksa seejuures unustada, et meil on praegugi tänavatel hulgaliselt inimesi, kes pole põhjustanud kogu elu jooksul avariisid ja õppisid sõitma igasuguse (sh raske)tehnikaga ilma koolita, ainult endast vanemate omasuguste toel ja kes said hiljem load sisuliselt niisama, nö vormistati reaalsus paberiks. Tänapäeval ma ei tohi isegi oma lapsi õpetada sõitma ilma bürokraatia sekkumiseta... jälestan seda mittevajalikku ülereguleerimist siin riigis :x

PS: ma pole kunagi käinud autokoolis, sel ajal seda ei nõutudki. Samas corollade jms abil vati sees noorte juhtide tõuaretus ei taga absoluutselt nende juhtimisvõtete õppimist, milleks annavad meie juhiload õiguse - näiteks osaliselt sünkroniseerimata käigukastiga rendiroimaga valepooleliiklusega "sipelgapesas" hakkamasaamine kusagil soojas kohas. Isegi tsiviliseeritud UK-s jookseks enamikel esimese hooga sellesama autokooli corollaga juhe kokku, kuigi plastik lubab, keelates samal ajal n+1 terve mõistuse jaoks looglist tegevust siin sellel maal, mille seadused oleks nagu loodud meie endi hüvanguks...
Is there life before death?
Kasutaja avatar

Margusxx
Postitusi: 894
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSXR 750 (1200) GSX1300RZ K750
Asukoht: Rootsi
Tänatud: 40 korda

Re: RE: Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #38 Postitas Margusxx » 26 Okt 2017, 06:28

krss kirjutas:Mulle meeldib teema pealkirjaks olev väljend, aga ei saa hästi aru, miks kasutatakse seda pigem lubadeta sõidu õigustamiseks, mitte oluliselt levinumates olukordades, milles lubade omanik teeb midagi, mida lubade omanik kohe kindlasti tegema ei peaks?

Plastikute olemusest: paljudes (kas mitte lausa enamikes?) EL-i riikides on antud enamuse nende riikide eksistentsi jooksul A kat-i (või vähemalt A1) load automaatselt koos B kat-iga. Nähes, milleks on võimelised miljonid aasialased ilma igasuguste lubadeta, tekib paratamatult küsimus, et kas EV kodanikud on lausa suurusjärgu võrra vähemtaibukad, et meil eraldi A "õppimist" nii oluliseks peetakse? Ei maksa seejuures unustada, et meil on praegugi tänavatel hulgaliselt inimesi, kes pole põhjustanud kogu elu jooksul avariisid ja õppisid sõitma igasuguse (sh raske)tehnikaga ilma koolita, ainult endast vanemate omasuguste toel ja kes said hiljem load sisuliselt niisama, nö vormistati reaalsus paberiks. Tänapäeval ma ei tohi isegi oma lapsi õpetada sõitma ilma bürokraatia sekkumiseta... jälestan seda mittevajalikku ülereguleerimist siin riigis :x

PS: ma pole kunagi käinud autokoolis, sel ajal seda ei nõutudki. Samas corollade jms abil vati sees noorte juhtide tõuaretus ei taga absoluutselt nende juhtimisvõtete õppimist, milleks annavad meie juhiload õiguse - näiteks osaliselt sünkroniseerimata käigukastiga rendiroimaga valepooleliiklusega "sipelgapesas" hakkamasaamine kusagil soojas kohas. Isegi tsiviliseeritud UK-s jookseks enamikel esimese hooga sellesama autokooli corollaga juhe kokku, kuigi plastik lubab, keelates samal ajal n+1 terve mõistuse jaoks looglist tegevust siin sellel maal, mille seadused oleks nagu loodud meie endi hüvanguks...
Millistes EU riikides A1 kaasa tuleb B kategooriaga?
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

Tort
Postitusi: 1432
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 91 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #39 Postitas Tort » 26 Okt 2017, 07:40

pühak kirjutas:Reeglina on ikka tihendi enda mingit sorti ebapädevus selle taga, et ta ei saa oma väidetavat liikluses toimetulekut kinnitavat dokumenti omandatud.


Täpselt. Mul oleks häbi kuskil hoobelda, et ega load ei sõida, kuna siis ma tunnistaks täiesti otseselt, et ise olen nii kehv mees, et isegi lube ei saa tehtud. No kui seda ka ei saa, mida sa saad siis? See kehtib ka nende kohta, kes väidetavalt hästi sõita oskavad. Milles siis probleem?

Faktiliselt, kuigi sõita oskad, siis vigu teevad kõik ja kõige kehvem asi lubadeta sõidu juures on mingisugusesse õnnetusse sattumine, kus sa plekid Jüri Ratase Audi a8 kinni näiteks või sõidad kellegi vigaseks. Siis ei ole mõtet seda juttu ajada, et ma oskan sõita küll. Omal pole lubegi.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 922
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 97 korda
Tänatud: 201 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #40 Postitas Jesper » 26 Okt 2017, 07:53

Margusxx kirjutas:Millistes EU riikides A1 kaasa tuleb B kategooriaga?


Ma ei ole päris 100% selle info ajakohasuses kindel, kuna seadusi ühtlustatakse pidevalt ja suund on ikkagi samade nõuete poole mis meil, aga 125kuubise juhtimise õiguse andmine autolubade omanikule pärast mõneaastast staaži on popp lõunapoolsetes riikides - Itaalias, Hispaanias, Portugalis, krt kas Tšehhis-Poolas ja Slo-milleski ka ei olnud äkki? Lätis vist lõpetati see pull mingi hetk ära, aga kunagi oli seal ka. Lisaks UK-s, Prantsusmaal, Austrias ja vist ka Beneluxi maades oli see 125cc eksam autojuhile pmst nali, umbes stiilis et käid koolitusel ja teed ühe teooriatesti. Lastele ei anta seda samas kuskil, ikka 20+ on esimene hetk kui see automaatne luba teoreetiliselt võimalikuks muutub, noh pmst sama mis meil 50cc.

Samas ma ei näe olemuslikku vahet, kas see rolleri piir on 50cc või 125cc - Eestis ei käi isegi suur osa täis A-kati omanikke sellega iga päev tööl, vaevalt kuskil nüüd on mingid tuhanded võrrifanaatikud peidus, kes hüppaks 6 kraadise sügisvihma puhul silmade särades selle 125cc selga ja liiklusesse sukelduks. Suure tsikli eksamid jällegi on tihti palju hullem kirves kui meil, nii hinna kui keerukuse poolest.

ttt
Postitusi: 234
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #41 Postitas ttt » 26 Okt 2017, 11:04

Mina ei pea õigeks seda, et võib juhiluba omamata (ja sisuliselt koolitust läbimata) teedel liigelda mingite rollerite ja mopeedautodega. Mopeedauto ei erine ju tavalisest autost nii väga palju. Linna kiiruse juures on ikka kõik sama nagu autoga ja no liiklusteooriat teada on ikka päris tähtis. Okei kui oskajate juhtide vahele satub üks mopeedauto või roller, aga kui neid on rohkem, tekiks ju täielik kaos?
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 963
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 238 korda
Tänatud: 283 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #42 Postitas Madlobster » 26 Okt 2017, 11:23

ttt kirjutas: Okei kui oskajate juhtide vahele satub üks mopeedauto või roller, aga kui neid on rohkem, tekiks ju täielik kaos?


Ei tohiks teedele sattuda mitte üks, kes pole liikluseksamit läbinud, mis tahes kuubikulise rolleri või autoga.
Piisab ühest korrast kui tagurpidi kolmnurga olemusest päris täpselt aru ei saada ja ongi rollerautotäis lapsi tuhandete kommetaaride saatel maha maetud.
Need peldikud lähevad ümber juba kui õunaga visata. (Mac ma pidasin silmas puuvilja :mrgreen: ;) :) )

Minu jaoks on täiesti absurdne see laste lubamine liiklusesse nende pisikeste vurridega.
Keegi siin korra tõi aasiat näiteks, et saavad hakkama ja ei saa aru, kuidas veel elus jne. Mul statistika puudub seal juhtuvate õnnetuste kohta aga puusalt tulistades kinnisilmi pakun, et see on mitmetes kordades suurem kui (põhja poolses) euroopas. Ja kuigi tundub hirmus äge, et kedagi ei koti reguleerija ja reguleerija koti kedagi, siis ma ei ole päris kindel, et ma sooviksin meie teedele samasugust sigrimigri.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 412
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: xChallenge Maya
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 186 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #43 Postitas ElectroMoto » 26 Okt 2017, 12:17

Hiinas on liiklustihedus ja -kultuur vähe teine..
Manused
stat.png
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5272
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 613 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #44 Postitas Macintosh » 26 Okt 2017, 12:38

Madlobster kirjutas:(Mac ma pidasin silmas puuvilja :mrgreen: ;) :) )

Mul oleks ammu närvid läbi, kui ma iga kord sõna "õun" kasutuse peale võpataksin. Võib julgelt öelda, et see on mulle nagu hane selga vesi. Või kui tahta täpne olla siis nagu macintoshi selga vesi... (https://goo.gl/2mCSa2).

:ner:
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

ovaaP
Postitusi: 48
Liitunud: 11 Veebr 2014, 18:30
Tsikkel: TDM; Honda NC750X
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #45 Postitas ovaaP » 26 Okt 2017, 21:04

Lugu elust enesest, ise nähtud ja kuuldud. Tädike, silma järgi 70+, sõitis mopeedautoga üle ristmiku eirates stop märki ja muidugi teisele autole ette. Toimus LÕ, õnneks keegi viga ei saanud. Teise auto juht küsis tädi käest, et kas sa stop märki nägid. Tädi tegi suured silmad, et mis märki, mis nad topivad neid märke igale poole. Sellise vastuse peale ei osanud enam keegi midagi vastata. Tädi jäi lõpuni kindlaks, et teine auto on süüdi, et tema oli enne ristmikul ja teda ei huvita ükski märk, et tal vaja sõita jne. Minust nad sinna jäid.

will111
Postitusi: 2251
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 164 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #46 Postitas will111 » 26 Okt 2017, 21:28

Selliseid tädisid ja onusid on kõik kohad täis, paraku sõltumata sellest, kas neil on "luba" mingisugust mootorsõidukit juhtida või mitte.

ttt
Postitusi: 234
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #47 Postitas ttt » 26 Okt 2017, 22:37

Need 14-18-aastased, kellel on reaalselt vaja mopeediga sõitmiseks läbida täislaks koolitus ja ARK eksamid on iga kell etemad kui 18+, kellel ühtegi luba vaja ei ole. Ma ei saa isegi aru, kuidas selline asi võimalik on. 18 kukub ja sellega saab automaatselt selgeks kogu liiklusteooria?
Saaremaal sai suvel üks 70aastane surma rolleriga.. lube pole vaja ju.
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4428
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 171 korda
Tänatud: 424 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #48 Postitas reimps » 26 Okt 2017, 22:47

See ongi riigipoolne läbimõeldud "loodusliku valiku lahendus". Alaealised peavad tõestama, et savad hakkama, täisealine vastutab ise. Ja kui loll on, läheb kiiremini teistelt jalust :)
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people

ttt
Postitusi: 234
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #49 Postitas ttt » 26 Okt 2017, 23:06

..ja viib mõne lubasid tegema vaevunud isiku veel kaasa.. :P
Kasutaja avatar

Teema algataja
zombi
Postitusi: 205
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #50 Postitas zombi » 27 Okt 2017, 05:47

Hämmastusega avastan, et minust suisa teemaalgataja tehtud ja puha...
Aga nüüd provotseeriks tiba vastupidi: väidan, et enamus mingi kategooria teinuid unustab koheselt peale Maanteameti eksami sooritamist kogu õpitu.
Lihtsalt, kui linnaliiklust jälgida, noh, ise seal samaaegselt ka osaledes. Ehk siis: plastik taskus, pistke see LS omale....vot sinnasamusesse.
Paar näidet: Sõpakal tihedas liikluses tagarattal õnnelik A-kati omanik, (oleks miski kaigas käepärast olnud, oleks ise taharattasse susanud);
Sõpakal Taksopargi ristist kuni Linnutee ristini ennastunustavalt telefoniga plärisev keskealine proua, eeldatavasti õnnelik B-kati omanik, (iga foori taga mökutades, kuna jutt huvitavam kui liiklus).
Loendamatud kõrvaltänavalt ettekeeramised nii linnas kui trassil. Paar korda võrdlemisi napilt läind, aga siiani veel õnneks läind.
Suunatuli, kui lisavarustus, parimal juhul vilgutatakse korda-paar kui manööver juba teostamisel. Jne., jne., jne....
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

Margusxx
Postitusi: 894
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSXR 750 (1200) GSX1300RZ K750
Asukoht: Rootsi
Tänatud: 40 korda

Re: RE: Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #51 Postitas Margusxx » 27 Okt 2017, 06:19

Tagarattal sõitjale pistaksid kaika ise kodaraisse aga vanaproua telefoniga ja need kes suunda ei näita, neid jälgid tigedalt oma rooli tagant ja ei võta midagi ette kuigi oleks ju lihtne astuda autost välja ja inimesele selgitada mis ta valesti tegi? Mingi eriline viha A kati vastu?
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

Teema algataja
zombi
Postitusi: 205
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 10 korda

Re: RE: Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #52 Postitas zombi » 27 Okt 2017, 07:07

Irw, kaugeltki mitte:) Tõe huvides mainin, et ma siuke imelik inimene, aint A kat'i omangi :bsmile:
Kusjuures, tollele prouale üritasin isegi kõrvalreas fooride taga seistes märku anda,et ei ole nagu sobiv tegevus. Aga noh... ja suuna mittenäitajate suhtes - siin aitaks vist tõesti ainult küljestmurtud suunatule kangi anaalne sisestamine... :-||| Aga see kvalifitseeruks liiklusraevu all ja seda me vaatame telekast saatest "Võimalik ainult Venemaal" ja meie niimoodi ometi ju ei käitu :roll:
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 592
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #53 Postitas Krl » 27 Okt 2017, 08:49

See suuna mittenäitamine on reeglina ikka pigem "statement" kui reeglite mttetundmine. Suvalise passati või avensisega töölesõitja jaoks pole see üldjuhul kontimurdev tegevus ja nad seda ka vilgutavad.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 1339
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 74 korda
Tänatud: 150 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #54 Postitas M.T. » 27 Okt 2017, 10:12

zombi kirjutas: Sõpakal tihedas liikluses tagarattal õnnelik A-kati omanik, (oleks miski kaigas käepärast olnud, oleks ise taharattasse susanud);
Sõpakal Taksopargi ristist kuni Linnutee ristini ennastunustavalt telefoniga plärisev keskealine proua, eeldatavasti õnnelik B-kati omanik, (iga foori taga mökutades, kuna jutt huvitavam kui liiklus).

Telefon on asi mis ei pane enam imestama. Ise sain 2 nädalat tagasi Tartu mnt pidi linna sisse sõites olla ühe Nissan Micra taga tipptunni ajal. Igakord kui rivi edasi läheb, siis võttis kohalt ilge viivitusega ja lasi eesolijatega vahe a'20+ meetrit sisse. Kuna auto uus ja korralik, siis pensionäri ka ei kahtlustanud seal roolis olevat. Ja nii jätkus kuni Sikupilli Prismani, loomulikult kõrvalt reastuti aga usinalt tema ette kogu aeg sellise võimaluse avanedes. Sikupilli juures reastus ta siis ise ära ja möödasõites sain ka põhjuse teada. Meigikott käes ja fassaadi krohvimine oli täies hoos :wack: , seepärast polnudki aega liikluses osaleda, tal ju tähtsamatki teha. Selle asemel, et kontori peldikus omale 5 minutiga see krohv näkku tõmmata, oli vaja tal seda liikluses teha. Ei jõudnud vaadata kas oli tõesti selline krokodill, kes ilma värske meigita ei julge töölt koju minna meest ehmatama või mitte.

ttt
Postitusi: 234
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #55 Postitas ttt » 27 Okt 2017, 10:22

zombi kirjutas:Aga nüüd provotseeriks tiba vastupidi: väidan, et enamus mingi kategooria teinuid unustab koheselt peale Maanteameti eksami sooritamist kogu õpitu.
Lihtsalt, kui linnaliiklust jälgida, noh, ise seal samaaegselt ka osaledes. Ehk siis: plastik taskus, pistke see LS omale....vot sinnasamusesse.


Nõus. Muidu ei oleks 10 aastat pärast B kati tegemist uuesti kooli A-kati tegema minnes kõik nagu nullist :D Ja mitte ainult minul. Terve õppesõidu aeg + autos kaasa sõidetud tunnid sõiduõpetaja soigus, kuidas keegi sõita ei oska, reegleid ei järgi ja kui palju õnnetusi on, ometi on enamusel load taskus :D Mul soovitas kohe Kuressaarde eksamit tegema minna, sest Tallinn on täis nii värdjaid kohti ja inimesi. Isegi õppesõidu ajal igal tunnil keerati julmalt ette, õps sügas kukalt, et mul ikka ei vea. Ütleks ka, et igapäevane linnaliiklus on ikka midagi muud kui ARK eksam, aga ei tee paha vahepeal asju üle korrata. Konkreetselt minu puhul ei teinud üldse paha saada Tallinnas sõidutunde, kuna B-kat sai Kuressaares tehtud, loodetavasti olen nüüd ka autoga parem liikleja :P
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 963
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 238 korda
Tänatud: 283 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #56 Postitas Madlobster » 27 Okt 2017, 10:34

Mõned lihtsalt ei peaks rooli/sanga kippuma vaatamata, et luba taskus.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

Dusterx
Postitusi: 134
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #57 Postitas Dusterx » 04 Nov 2017, 21:33

Mopoautodega sõidavad maakandis suht tihedalt ka sellised, kellelt täispeaga paugutamise eest load ää võetud. 1x oli säärane putukas mu tuttava remonditöökojas remondis, pakuti meeliülendavat kogemust, mida ma ei unusta. Kogemuseks oli siis toosama mopeedauto, see oli ikka tõesti meeliülendav, siuke saan, et paha hakkab, ei kaalu miskit, lühike ja suht kõrge, külgtuulega peab kallutama nagu mootorratast, pidureid sisuliselt ei ole, aga tümm oli hää:D Isiklikult keelaks sellised kärakad teedelt (vähemasti asulavälistelt) ära olenemata, kas on lubatud lubadeta kulgeda või mitte.
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1410
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #58 Postitas bitter » 29 Nov 2017, 15:53

Minu pähe ei mahu kuidas on võimalik, et mopeedautoga tohivad sõita inimesed kellel ei pruugi olla vähimatki liikluses osalemise kogemust, sõidukogemust sellega ega üleüldse mingit tervet mõistust ajukäärude vahel (ülalpoolmainitud tädike Okt 26, 2017 21:04). Jalakäijast on see leiutis piisavalt palju raskem ja kiirem. Lubatakse liiklusesse mootorrattast raskemad sõidukid mis suudavad liikuda 70 kmh (samas pidurid jätavad soovida) ja ainuke pädevuskriteerium juhile on 18 eluaastat :shock: (help)
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4610
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 101 korda
Kontakt:

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #59 Postitas yeekim » 29 Nov 2017, 16:11

bitter kirjutas:....... Jalakäijast on see leiutis piisavalt palju raskem ja kiirem. Lubatakse liiklusesse mootorrattast raskemad sõidukid mis suudavad liikuda 70 kmh (samas pidurid jätavad soovida) ja ainuke pädevuskriteerium juhile on 18 eluaastat :shock: (help)


Ära lahmi!
Tegemist on ka ühe erandiga - kui vanus oli 1. juuli 2011.a. 18 või enam, ei pea mopeediga sõitmiseks juhiluba omama.

Ehk praeguseks on loata tegelane vähemalt 24 aastat vana.....

edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1410
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 31 korda
Kontakt:

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Lugemata postitus #60 Postitas bitter » 29 Nov 2017, 16:21

Tänan täpsustamast. 24 eluaastat kõlab natuke paremini. Põhiprobleem on siiski see, et piisab vaid vanusest. Teadmised, oskused ja kogemused ei ole vajalikud.




Mine “Vaba teema”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist