4. leht 6-st

Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 08 Dets 2017, 19:28
Postitas Krl
krss kirjutas:
Krl kirjutas:

Kas keegi teist oskaks reaalselt ka paberile panna süsteem, mis toimiks paremini kui praegune?

Milleks lahmimine? See, kes niisugusele küsimusele üldse vastama vaevuks, ületaks automaatlselt oma kompetentsi piire. Me ei ela ju diktatuuris, kus keegi "teab täpselt", kuidas kõik ülejäänud elama peavad. Demokraatliku ühiskonnakorralduse puhul ei kuulu see mitte ühe "targa" pädevusse, vaid seaduseloomega tegelevad komisjonid ja ei tee seda mitte arvamuse põhiselt, vaid tellivad uuringud, analüüsid jne.

Küll aga olete kõik stax targad ütlema, et süsteem, mis tegelikult toimib suurepäraselt, absoluutselt ei sobi antud keskkonda. Kusjuures ilma ühtegi uuringut tellimata.


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 11 Dets 2017, 10:13
Postitas ttt

Võib ju näiteks võrrelda ka erinevate maade liiklusõnnetuste statistikat :P

Ja teatavasti igasuguste asjade muutmine on nii meeletu vaev, et lihtsam on kõigil ilma lubadeta edasi sõita :D:D


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 11 Dets 2017, 11:04
Postitas reimps

Jalakäijatel peab olema ka plastik. Tulevikus võiks kõigil olla kohustuslik alates 3.-st eluaastast kanda taskus plastikut J-kategooriaga, hiljem saab sinna siis ABCDE jms peale teha. Loomulikult on J-kati tegemine ka tasuline ja rikkamad jalakäijad saavad endale kasko ka teha.


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 11 Dets 2017, 11:19
Postitas Krl

Paistab, et LamedaMaa rahvas on korralikult tagajalgadele aetud.


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 11 Dets 2017, 16:00
Postitas reimps

Ou, teeks nii, et ÜmaraMaa valed ja propaganda jätaks siit teemast välja :)


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 11 Dets 2017, 20:15
Postitas will111

Krl, sa ikka teadvustad, et lamemaa rahvas ja tuimalt kulpi viskajad ning edasi teenijad on lihtsalt sama joone kaks erinevat ekstreemumit? :D Üks on teisest "parem" vaid ehk selle poolest, et see on nö. kontrollitud ja rahumeelne lollus, teine oleks vast pisut ootamatute tagajärjedega lollus kui suuremas mahus kõlapinda saaks.

Aga huvi pärast tahaks kuulda sinu põhjendusi ja niiöelda tõestust sellele, et olemasolev süsteem toimib suurepäraselt. Millele täpsemalt sa toetud sellist statementi tehes või mis see suurepärasuse mõõdik on? Mina isiklikult risti vastupidist väita ei ürita ja polegi kuskil üritanud, aga kui kõik see kõne all olev süsteem niivõrd suurepärane on, nagu sina väidad siis mis põhjusel on põhimõtteliselt igapäevaselt vaja sisse viia aina uusi ja uusi reguleerimisi, kontrollimisi. pidevalt vaja VÄHENDADA näiteks piirkiirusi...kuigi loogika nagu ütleks, et tehnika arenedes ja (lubade saamise) süsteemi tohutult suurepärase toimimise puhul peaks asi käima pigem vastupidi. fakt on see, et autod on tehniliselt võimekamad igas mõttes kui näiteks 25-30a või isegi vaid 15a tagasi ning inimesed peaksid justkui olema ju ka TÕESTATULT suurepärased juhid - muidugi eeldusel, et neil siis on suurepärane juhiluba ja kategooria olemas (mis lõviosa juhtidel siiski ka olemas on). Et mis siis nagu puudu jääb või milles asi, et suurepärane süsteem, kuid jüngreid tuleb aina rohkem kontrollida ja reeglitega piirata?


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 11 Dets 2017, 21:01
Postitas Krl

Millega me seda praegust süsteemi siis üldse võrdleme, et see nii halb on?
Reaalse olukorraga, kui liiklusse hakatakse laskma juhte, kes pole mingit kontrollitud õpetust saanud, või mingi muinasjutumaailmaga, kus KÕIK iseseisvalt kuskil põllul õpivad ära selle sama, mida koolis niigi vähese nõutud aja jooksul vägisi selgeks püütakse teha?
Ma ei suuda lihtsalt aru saada, kellele on vaja et liiklusse hakatakse laska ilma igasuguse ettevalmistuseta juhte. Kes sellest võidab?


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 11 Dets 2017, 21:54
Postitas Margusxx

Võidavad need kes praeguse "süsteemi" järgi ei saa lubade tegemisega hakkama. Kui eksamineerija su nö. läbi kukutab, siis oled järelikult oma suhtumise või käitumisega selle kuidagi põhjustanud.
Hälvikuid on liikluses piisavalt ja vb see on eksamineerijate viis seda olukorda veidi parandada?
Põllu peal võib sõitma õppida aga võib juhtuda, et aastate pärast leiad ennast olukorrast kus on vaja just neid teadmisi mis koolis õpetatakse.
Veel üks nüanss autokooli juures on see, et see õpetab sind mõtlema natuke rohkem süvitsi liiklusele.
Iseõppijatele peaks lihtne olema see autokool kiirelt läbi teha? See 400 - 500 euri ei tohiks ka takistuseks olla, see on kõvasti odavam kui paljudes muudes eu riikides.


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 11 Dets 2017, 22:01
Postitas will111

Ei no esiteks mina ei öelnud, et NII halb on. Ma väidan, et kindlasti on palju asju, mis saaks olla paremini. Näidet? No kasõvi see, et lube võiks saada omandada ka ilma, et sind jõuga surutakse autokooli läbima. Veel näidet, lubade saamine võiks toimuda pädevama hindamise alusel. Muidugi selles osas ma ei saa hetkeseisuga 100% väita, et mingit arengut pole toimunud. Võibolla on, aga võibolla on süsteemis siiski endiselt palju kibestunud inimesi, nagu see kunagi oli. Saan võrrelda oma kogemuse põhjal juhtumitega, mis toimusid siiski tänasest vaadates 5+ aastat tagasi. Sina aga ütlesid, et süsteem on suurepärane. Suurepärane tähendab tavaliselt pigem seda, et väga midagi parandada ei olegi...on siis tõesti nii? Ja endiselt, MILLEL see arvamus ikkagi põhineb?

Ma arvan, et kontrollitud õpetuse saamine või mitte saamine ei oma nii suurt tähtsust kui tõeliselt heal tasemel oskuste kontroll (loe: eksam, nii teor. kui praktiline). Fakt on ka see, et see kontrollitud õpetus on meil praktikas meeletult varieeruva tasemega. Ja ma ei näe, et see varieeruvus väheneks. Aga hind kahjuks ju ei vasta tasemele, kõik saavad küsida ja küsivad ikka päris krõbedat kopikat oma "kontrollitud õpetuse" eest, mille võtmine on tehtud sunduslikuks. Ja kolmandast otsast, isegi kui hinnad oleksid rohkem erinevad ja kuidagi vastavuses õpetuse tasemega, siis palju inimesed oleksid nii ehk naa sisuliselt sunnitud valima odavaimaid pakkujaid.
Misasi siis lõpuks seal tänaval sõitma hakkab, kas mingi teoreetiline ettevalmistus või tegelikud oskused ja teadmised sõiduki juhtimisest? Me ei räägi siin ju sellest, et kedagi peaks lihtsalt külajutu alusel liiklema laskma. Või räägime? Siin olen mina vist millestki valesti aru saanud


Re: RE: Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 11 Dets 2017, 22:04
Postitas Margusxx
will111 kirjutas:

Ei no esiteks mina ei öelnud, et NII halb on. Ma väidan, et kindlasti on palju asju, mis saaks olla paremini. Näidet? No kasõvi see, et lube võiks saada omandada ka ilma, et sind jõuga surutakse autokooli läbima. Veel näidet, lubade saamine võiks toimuda pädevama hindamise alusel. Muidugi selles osas ma ei saa hetkeseisuga 100% väita, et mingit arengut pole toimunud. Võibolla on, aga võibolla on süsteemis siiski endiselt palju kibestunud inimesi, nagu see kunagi oli. Saan võrrelda oma kogemuse põhjal juhtumitega, mis toimusid siiski tänasest vaadates 5+ aastat tagasi. Sina aga ütlesid, et süsteem on suurepärane. Suurepärane tähendab tavaliselt pigem seda, et väga midagi parandada ei olegi...on siis tõesti nii? Ja endiselt, MILLEL see arvamus ikkagi põhineb?

Ma arvan, et kontrollitud õpetuse saamine või mitte saamine ei oma nii suurt tähtsust kui tõeliselt heal tasemel oskuste kontroll (loe: eksam, nii teor. kui praktiline). Fakt on ka see, et see kontrollitud õpetus on meil praktikas meeletult varieeruva tasemega. Ja ma ei näe, et see varieeruvus väheneks. Aga hind kahjuks ju ei vasta tasemele, kõik saavad küsida ja küsivad ikka päris krõbedat kopikat oma "kontrollitud õpetuse" eest, mille võtmine on tehtud sunduslikuks. Ja kolmandast otsast, isegi kui hinnad oleksid rohkem erinevad ja kuidagi vastavuses õpetuse tasemega, siis palju inimesed oleksid nii ehk naa sisuliselt sunnitud valima odavaimaid pakkujaid.
Misasi siis lõpuks seal tänaval sõitma hakkab, kas mingi teoreetiline ettevalmistus või tegelikud oskused ja teadmised sõiduki juhtimisest? Me ei räägi siin ju sellest, et kedagi peaks lihtsalt külajutu alusel liiklema laskma. Või räägime? Siin olen mina vist millestki valesti aru saanud

Kui palju on keskeltläbi see krõbe A kati hind?


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 11 Dets 2017, 22:12
Postitas Krl

Mitu tundi ja millise rahasumma eest oleksid sa nõus ARKi eksamit võtma, et see asendaks autokooli ja samas suudaks see teha süvakontrolli su reaalsetele oskustele?

Ei tasu selle sõna "suurepärane" peale nüüd nii väga erutuda, aga kui siiski suhteliselt tihe linnaliiklus(ei oota nüüd võrdlust Londoni ega ühegi muu linnaga) toimib ka uute juhtise sinna pideval lisandumisel, siis ma ei ütleks, et süsteem muutmist vajab tingimata. Kõike annab paremaks muuta, aga milliseid ressursse on mõtet selleks kulutada, või kui paljude tavaliiklejate elusid ohtu panna nende alternatiivsete ja lihtsamate sõitmisloa saamise süsteeme katsetamiseks?


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 11 Dets 2017, 23:26
Postitas will111

arvutanud ei ole, aga minule teadaolevalt keskmine KOOLI hind on umbes 450 eurot A-katil. Eks sinna lisanduvad muud asjad teadagi veel. Ja kui teed kõike kõike, mitte, et pooled asjad on juba B tõttu all, siis on neid asju ilmselt päris palju...igasugused krdi meditsioonikursused, mingid arstitõendid. kui kõik see kokku panna siis päris arvestatav summa. kas mitte juba juhiloa kui lihtsalt plastikplaadi nö. välja printimine ei maksnud suurusjärk a'la 40 eurot?!?

ARKI (sõidu)eksamit oleksin ma nõus võtma kuni 150 euro eest (maksimum), eeldusel, et inimesed, kes seda vastu võtavad ei ole mitte ainult asjatundlikul, vaid suudavad ka inimese kombel mõelda, reaalseid situatsioone analüüsida, suhelda jne. Teooriaeksami kohta ei oska niimoodi lambist mingit hinda öelda, see oleneks sellest mismoodi seda läbi viiakse. Kui see oleks elektrooniline ja iga mats arvuti taga möllab omaette nagu praegu, siis peaks selle hind olema odavam kui täna on. Kuid eks oleks ka muid võimalusi seda teha, ja ega ta loomulikult ei saa olla mega soodne, kui tegemist on isikliku lähenemisega iga tegija puhul.

Aga nagu ma juba ka varem vist kuskil mainisin, siis mõistlik viis arki eksameid korraldada oleks ilmselt kallinev hind korduva eksami puhul. Basic level ja nö. tublile kodanikule, kes esimesel katsel kenasti ära teeb, võiks juhilubade saamine tegelikult olla väga soodne tegevus. Ehk siis, et sõiduõiguse kättesaamine peaks tõesti olema pigem sümboolse tasuga toiming, mitte mingi haige ärimeeste ja riigi nuumamine. Seda enam, arvestades, milline on eestis ühistranspordi tase.

Krl, iseenesest see, mida mina olen silmas pidanud ja välja pakkunud, ei oleks mitte lihtsam sõitmisloa saamise süsteem - selles tähenduses, et nö. eksam või kontroll, mida isik läbima peaks oleks tingimata lihtsam. Pigem ma eeldaks, et see oleks keerulisem. Kuid keerulisem õiges suunas, mitte lihtsalt mingi robotlik tõmbekohtade selgeks õppimine ja teooriaeksami küsimuste vastuste pähetuupimine. Küll aga lihtsam võiks asi inimestele olla rahaliselt, ja kindlasti võiks inimestele jätta rohkem valikuvõimalust selles osas KUIDAS nad oma eksamid ära tehtud saavad. See, et sul on võimalus ise nö. põllu peal sõitma õppida ei tähenda ju, et lihtsalt sellest põllu peal rallitamisest peaks ka piisama sõiduõiguse kätte saamiseks. Kuid miks siis näiteks pakutakse üldse võimalust juba mingi teatud kogemusega juhtidel võtta neid nö. kõrvalistumise lubasid? See on ju tegelikult täiesti valid variant õppida sõitu sisuliselt samal moel nagu seda õpetatakse autokoolis, kuid "for some reason" sellest eksamile minekuks siiski ei piisa. Minumeelest see on absurdne seisukoht riigil


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 12 Dets 2017, 06:23
Postitas Margusxx

Kui Sa saad 450-600 euriga load tehtud, siis see on ju kopikas. Eile õhtul uurisin: täispakett koos kõikide vilede ja kelladega ja õppematerjalide ja sõidutundidega maksab rootsis ca. 3000 euri, kuna see on soodukas siis oled juba säästnud 520 euri.
Peale neid numbreid loksub hinna ja kvaliteedi suhe minu arust ilusti paika?
Pilt


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 12 Dets 2017, 07:49
Postitas Krl

Mis need Rootsi hinnad ja palgad praegu asjasse puutuvad?


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 12 Dets 2017, 07:53
Postitas Margusxx

Nii palju puutuvad, et kui hakkad eksamineerijate ja koolituse kvaliteedi üle hädaldama siis varsti maksad kvalifitseeritud koolitajate eest sama palju.
Eestis lubade tegemine ongi lihtsustatud korras, ja kui sellega hakkama ei saa siis pole tänavale asja.


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 12 Dets 2017, 08:49
Postitas Krl

Vaevalt et see hinnavahe nüüd 6 kordsest kvaliteedivahest tuleneb. Maksad ikka sama asja eest, lihtsalt teenust pakkuvate inimeste palgatase on 6 korda erinev.


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 12 Dets 2017, 08:57
Postitas Margusxx

Pakun, et nende palgavahe on 2-3 korda.


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 12 Dets 2017, 10:10
Postitas joel
will111 kirjutas:

Ehk siis, et sõiduõiguse kättesaamine peaks tõesti olema pigem sümboolse tasuga toiming, mitte mingi haige ärimeeste ja riigi nuumamine. Seda enam, arvestades, milline on eestis ühistranspordi tase.

Häh, ühistransport on meil varsti üldse tasuta. Kes sellest hoolimata tahab egoistlikult ummikuid tekitada ja keskkonda reostada, see peabki palju lõivu (loe: trahvi) maksma. :-|||


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 12 Dets 2017, 10:21
Postitas mx77
Margusxx kirjutas:

Nii palju puutuvad, et kui hakkad eksamineerijate ja koolituse kvaliteedi üle hädaldama siis varsti maksad kvalifitseeritud koolitajate eest sama palju.
Eestis lubade tegemine ongi lihtsustatud korras, ja kui sellega hakkama ei saa siis pole tänavale asja.

Ütleme viisakalt nii, et Rootsi on maa, mida tasuks kõige vähem üldse endale eeskujuks seada. Haigemat ühiskonda annab otsida.
Siin näiteks hinnad normaalsest saksa riigist, pole midagi nii hull ja ma ei ütleks, et sakslased kuidagi kehvemini sõidavad kui rootslased
https://www.motorrad-fahrschule-koeln.d ... in-kosten/


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 12 Dets 2017, 10:42
Postitas Krl
mx77 kirjutas:
Margusxx kirjutas:

Nii palju puutuvad, et kui hakkad eksamineerijate ja koolituse kvaliteedi üle hädaldama siis varsti maksad kvalifitseeritud koolitajate eest sama palju.
Eestis lubade tegemine ongi lihtsustatud korras, ja kui sellega hakkama ei saa siis pole tänavale asja.

Ütleme viisakalt nii, et Rootsi on maa, mida tasuks kõige vähem üldse endale eeskujuks seada. Haigemat ühiskonda annab otsida.
Siin näiteks hinnad normaalsest saksa riigist, pole midagi nii hull ja ma ei ütleks, et sakslased kuidagi kehvemini sõidavad kui rootslased
https://www.motorrad-fahrschule-koeln.d ... in-kosten/

Eks Rootsiga võrdluses on ka see erinevus, et oleneb ju keda sõitma vaja õpetada ja mis selleks vaja teha. Ilmselt ongi vaja rohkem koolitamist ja selle eest ka rohkem maksta vaja, kui õppima asuja seni on põhiliselt rõhku pannu kitsede karjatamisele ja autosse istumagi pole väga sattunud.


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 12 Dets 2017, 10:50
Postitas Margusxx

Stereotüüpide kasutamisel on üks väike viga, ka eestlastele on omad loodud, ei ole just meeldiv olla juveelivargast odav idaeuroopa tööjõud kes keelt ei oska ja üritab eesti keeles saia osta poest. Eestlastel on oma mainekujundajaid palju.
Kitsekarjased või mitte aga koolitus on kõigile suht sama.
Kitsekarjased on kogunenud suuremate linnade ümbrusesse aga rootsi on suur, kui silmaring on väike siis palun ära tee oma ignorantsusega oma vanematele häbi.


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 12 Dets 2017, 11:53
Postitas Krl

Millele sa vastu vaidled?
Ma juhtisin tähelepanu sellele, et teenus peabki vastama sellele, mida selle tarbijad vajavad. Kui vajadused on kordades suuremad, kui Eesti või Saksa juviilivarastel või kellel iganes, siis paratamatult muutubki see teenus kallimaks ja maksab lõpuks soodushinnaga 3000Euri.


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 12 Dets 2017, 12:02
Postitas Margusxx

Terves euroopas saab eesti autokoolitusega hakkama ja saab ka balkani koolitusega, ma ei saa aru mis pläma see on, et osadele on rohkem vaja kui teistele.
Kogu rubriigi mõte on selles, et mingi seltskond arvab, et nad võiksid saada load ilma koolituseta ja hästi odavalt ja see on see millele ma vastu vaidlen.


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 12 Dets 2017, 13:15
Postitas reimps

Rahu-rahu, internetiprofessorid on targemad kui sa. Pealegi oled sa ka veel peale kõige muu mugavuspagulane :mrgreen:


Re: RE: Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 12 Dets 2017, 13:32
Postitas Margusxx
reimps kirjutas:

Rahu-rahu, internetiprofessorid on targemad kui sa. Pealegi oled sa ka veel peale kõige muu mugavuspagulane :mrgreen:

Just, just :)


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 13 Dets 2017, 00:58
Postitas krss
Margusxx kirjutas:

Terves euroopas saab eesti autokoolitusega hakkama

Kahju, et sellist kihlvedu tehniliselt keeruline korraldada on, aga selle lause peale saadaks ma mingi valimi äsja load saanud noori sõitma korra läbi Londoni südalinna ning loeks kokku kõigi tehtud vead. Meie load ometigi lubavad seda. Nagu lubavad ka "lammaste eest ostetud lubadega" välismaalastel Eestis ringi sõita. Ja tsiklite puhul absoluutselt varasema kogemuseta antud A-katiga välismaalastel siin samuti. Need tänased seadused kohtlevad ebavõrdselt ja juba nende paari näite valguses tekib põhjendatud küsimus, et miks peavad tänased seadused niisama saadud A-katiga ja kogemuseta välismaalast meie liikluses turvalisemaks nähtuseks kui samaväärset Eesti kodanikku?

Kui taheti argumente, siis võtsin praegu netist liiklussurmade statistika (Allikas: Euroopa Komisjon, 2012, esimene mis koos allikaviitega näppu juhtus). Soomes on terve igavik antud madalamaid kategooriad kaasa niisama, st ABC kat-i tegemiseks teed vaid C-kat eksami. Tagantjäreletarkusena see järelikult pole olnud halb lahendus.

Pilt

Liiklussurmade statistika ise peaks juba sobima vastuargumendiks väitele, et meil kõik juba niigi hästi toimib. Teiste ja sageli liberaalsema lubadepoliitikaga riikidega kõrvutades pigem mitte...


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 13 Dets 2017, 01:12
Postitas Jesper

Eesti vastav number eelmisel aastal oli 54 ja üle-eelmisel 51. Kaarti saab imetleda siit: https://ec.europa.eu/transport/road_saf ... l_2015.pdf . Ei ole nagu märganud, et neist üheksast ohutumast riigist mõnes ilma lubadeta sõita tohib, Malta kohta muidugi ei tea täpselt kui aus olla :)


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 13 Dets 2017, 06:23
Postitas Krl
krss kirjutas:

..
Liiklussurmade statistika ise peaks juba sobima vastuargumendiks väitele, et meil kõik juba niigi hästi toimib. Teiste ja sageli liberaalsema lubadepoliitikaga riikidega kõrvutades pigem mitte...

Sa ei leia, et seal mängib rolli ka hulk muid tegureid, peale autokooli mahu?
Mitme realised on suuemad maanteed?, kas talvel on teed libedad? jne


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 13 Jaan 2018, 13:01
Postitas Prets

Siin teisel pool mitut suurt mannert maakera kuklapoolel on seis nii hull, et kuulsaim ja parim kohalik ringrajasõitja (kes on kusjuures naine, Avalon Biddle) ei ole siiani omale tsiklilube teinud ja ei julge kohalikel tänavatel sõita, sest liikluspilt on nii jube. Iganädalaselt tuleb meediasse tekste, kuda jälle tehti "kodanikuarest" või oli mingi suur avarii mõnest aasia riigist tulnud turisti osalusel, kes lammaste eest saadud lubadega elus esimest korda käänulistel Uus-Meremaa mägiteedel rooli istub. "Islanderidest" (Cooki saartelt, Tongalt, Samoast jne) juhid on kõik lammaste eest saadud lubadega ja kimavad ringi, või puuduvad üldse load.

Ja seda lisaks mu varasemaltmainitud lihtsusele siinsete lubade saamisele.

Tagantjärjed on sellised, et ma olen oma siinviibitud aja jooksul (praegu 5 kuud) näinud rohkem liiklusõnnetusi kui mujal terve elu peale kokku.

Eesti eksamisüsteem töötab. Koolitused vähemalt natukenegi aitavad täielikul algajal midagigi auto tunnetusest õppida. Vähemaks ei võtaks ma mitte midagi, pigem kohustuslikke tunde juurde.

Kui kommentaariumites tuleb välismaalastele sõitmise raskemaks tegemine lisaeksamite või testidega (eriti, kuna siin liiklus valel pool kätt), on esialgu kõik poolt, aga kui tuuakse välja, et seepeale tuleb loobuda Genfi ja Viini konventsioonidest juhilubade asjus ja edaspidi ei saa ise välismaal oma lubadega sõita, ei taha enam keegi õigusi piirata. Ja kuigi meedias on palju kära turistidest, on karjuv enamus liiklusõnnetusi siiski kohalike või juba pikemal ajal kohal elanud inimeste põhjustatud. Ja suur osa sellest on ka kohalike lubadeta sõidud.


Re: Rubriik: teateid elust ja load ei sõida, mees sõidab jms

Postitatud: 13 Jaan 2018, 14:17
Postitas Jesper

Muideks liiklussurmade arv kukkus 37-ni miljoni elaniku kohta, ehk siis seal tabelis oleme Iirimaaga ühel pulgal. Kindlasti on teised riigid ka vahepeal edasi arenenud, aga noh mingi top 10 koht peaks ikka suht lõdvalt ära tulema. Ja tuleb välja et ei peagi Soome taseme saavutamiseks kiirteel 80ga sõitma nagu Soomes. A miskipärast kostab ikka regulaarselt seda kiunu, kuidas Lätis kõik sõita oskavad ja meil peaks kaaa ikka teepeenardel möödasõite tegema ja kuidas Saksamaal on kõik parem sest kõik oskavad paremini sõita jne :)