TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
iSlanderEST
Postitusi: 177
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 14 korda

TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #1 Postitas iSlanderEST » 13 Dets 2017, 13:01

Teeks siis ka uue teema teemal "Kui tsikkel praamil ümber läheb". Osad liikmed kindlasti märkasid, et tegin sellel teemal ka postituse oktoobris. Tänaseks on asi tarbijakaitses ja TS Laevad endal mitte mingisugust süüd ei näe. Otsustasin uue teema teha, et kaasrattureid natuke hoiatada ja anda mõned soovitused:
- kui ratas külili kukub, siis ise püsti tõsta EI TOHI, tuleb kutsuda tekimadrus ja nõuda AKTI koostamist. Hilisemad pretensioonid nendele ei loe, ka see mitte, et tekimadrus ignoreerib jne.
- tekimadrus näitab tavaliselt, et tuleb sõita vasakule nn taskusse. Aga seal ei ole ühtegi kinnitamisvõimalust. Paremal pool on, otse kalde peal. Kui hästi paigutada, siis saab 2 ratast kenasti rihmadega kinni. Rihmad saab nende käest, aga pead enne sadamas ütlema, et neid soovid. Tekimadrus ratast kinni ei pane, ise pead panema
- kui ikkagi juhtub õnnetus, siis pildista kõik üles. Mul muide on pildistatud ja filmitud kogu intsident üles, neile see aga väga ei loe.


Igakord kui keegi kritiseerib TS Laevu, siis tuleb neilt vastus "Oleme teenindanud 20% rohkem reisijad". Sain ka oma pretensioonile samasuguse vastuse :)
Minu ratta kahjud on tegelikult isegi väikesed: tagapiduri pedaal, parem jalatugi, peegel, kukkumisrauad, Givi kohvriraam paremal pool (need punnid on puruks, mille peale kohver toetub)

UPDATE:
Tarbijakaitsest oli kasu ja jõudsime kokkuleppele. Leppe sisu on konfidentsiaalne.
Viimati muutis iSlanderEST, 26 Jaan 2018, 15:20, muudetud 1 kord kokku.


Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2125
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 55 korda
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #2 Postitas StreetMoto » 13 Dets 2017, 14:01

Mina isiklikult ei ole kinnitanud kunagi ühtki tsiklit ei Eesti saartevahelistel praamidel ega ka Taani-Saksamaaa vahel näiteks. Minule jääb üsna arusaamatuks, kuidas saab üks normaalne tsikkel seal ümber minna. Enne lõpetavad need praamid lainetuse tõttu liikumise kui hakkavad niipalju kõikuma, et tsikkel selle tõttu ümber läheb. Isegi kui see praam kaid rammib, siis ei teki sellist tugevat jõnksu, et see tsikli pikali sunniks. Olles näinud teeninduses tublisti tuhandetes erinevaid tsikleid ja seda kuidas inimesed nendega ümber käivad, siis mina ütleksin paar põhjust ja paraku on nendes süüdi omanikud ise, kes ei oska kas tsiklit jala peale panna või siis on tsikkel sellises vedrustuse/küljejala olukorras, et see kukub ümber ka siledal maal suurema tuulega.

Esmalt - kuidas siis tsikkel toestada? Küljejalale ja käik sisse ning kui on tegu kaldpinnaga, siis kalle peab olema eest tahapoole ehk siis kui hakkabki liikuma, siis vajub ülivähe tahasuunda.

Mis tehakse valesti, esimesed meelde tulevad võimalikud variandid:
1. Tõmmatakse keskhargile - tunduvalt ebastabiilsem kui küljejalg, eriti aftermarket keskharkide korral.
2. "Naistekas" - eest amortidest (ja võib-olla ka tagaamordist) on tsikkel madalamaks lastud ja küljejalg hoiab seetõttu tsiklit liiga püsti. Nii ta paremale pikali kukubki
3. "Aprilia sündroom" - tubli ports RSV-sid on sellised, mis vajuvad nii sügavale küljejala poole, et võivad tõesti kukkuda lihtalt "üle jala"
4. Pannakse korrektselt küljejalale aga unustatakse käik sisse panna ja tublimal kõikumisel võib liikuma hakata ja kukkuda
5. Täiesti ebasobiv asukoht seoses kaldu asendi või mõne muu mehaanilise nüansiga, mis tõepoolest sunnib tsiklit liigselt kaldu vajuma või päris püstises asendis olema aga sellise variandi puhul mina isiklikult keelduksin sunniviisiliselt oma tsiklit sellisesse asendisse panemast. Omanik ise peab veenduma selles, et tsikkel ei ole algselt juba kukkumist soodustavas "poosis".

Kui keegi kolmas osapool lihtsalt ümber lükkab, siis selle vastu ei saa vast miskit teha.

PS! ma absoluutselt ei kaitse TS-laevade seisukohti (õigemini ma ei teagi neid), sest minul on nende uute praamide vastu oma kiiksud, mis mulle üldse ei meeldi aga see ei ole siin teema.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Teema algataja
iSlanderEST
Postitusi: 177
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 14 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #3 Postitas iSlanderEST » 13 Dets 2017, 14:30

Ka mulle oli totaalne üllatus, et selline asi juhtus. Sõidan ju seda liini suht tihti ja tõepoolest, arvasin ka mina, et tsikkel külili ei lähe. Leedo ajal ei läinud kordagi ja siis jäi jah enne laev seisma kui tsikkel külili lendas.
Uued laevad kõiguvad rohkem, ma ei ole ainus kes seda märkanud on, mul kenasti asjad videos ka.
Lisan pildi, kus ratas on külili
IMG_6656 - Copy.JPG

Pildilt on näha, et ratas oli küljejalal, siledal pinnal. Käik sees.
Ratast ei ole madaldatud
Kasutaja avatar

Kirs
Toetajaliige
Postitusi: 3915
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: Aprilia
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 15 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #4 Postitas Kirs » 13 Dets 2017, 15:05

Ratas otse kaamera all sirakil(terve laev on paksult kaameraid täis) ja siis hakka veel tõestama, et sa üldse laeval olid. Idukari :evil:
TUONO
Kasutaja avatar

kurisookaru
Postitusi: 386
Liitunud: 13 Apr 2004, 19:15
Tsikkel: Yamaha Super Tenere
Asukoht: Vetla-Tallinn-Vetla
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 33 korda
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #5 Postitas kurisookaru » 13 Dets 2017, 15:12

Kirs kirjutas:Ratas otse kaamera all sirakil(terve laev on paksult kaameraid täis) ja siis hakka veel tõestama, et sa üldse laeval olid. Idukari :evil:


Vaatasin just sama!!!
Viimati muutis kurisookaru, 13 Dets 2017, 23:53, muudetud 1 kord kokku.
Sõida ise ja lase teistel ka sõita
----------------------
Yamaha Super MatkaMudaKolakas XTZ
http://www.kurisoomoto.com Kesk-Eesti Tuur 2017
http://www.streetmoto.ee
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4497
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #6 Postitas yeekim » 13 Dets 2017, 15:16

Antud kaamera(õkva ees) peaks olema rambi kaamera, tuvastamaks, et visiiri ja rambi vahel ei oleks vett("ESTONIA" jmt), suunatud otse alla!
Mis ei tähenda, et seal teisi ei oleks.

edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2125
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 55 korda
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #7 Postitas StreetMoto » 13 Dets 2017, 15:29

iSlanderEST kirjutas:Lisan pildi, kus ratas on külili. Pildilt on näha, et ratas oli küljejalal, siledal pinnal. Käik sees. Ratast ei ole madaldatud


Antud pildi põhjal (ei hakanud siia pilti topelt lisama) jääb mulle isiklikult see kukkumine üsna selgusetuks. Siin paistab kõik korrektne olevat. Kas selle kukkumise hetke videojäädvustust on ka nähtud, et selle põhjal otsustada, mis oli põhjuseks? Kas tõesti nii suur kõikumine, et üle tasakaalupunkti paremale ümber viskab? See praam peab ikka väga kaldu käima või saama tubli paugu, et vasakule kaldu tsikkel paremale külili visata.

Ainus asi, mida tsikli puhul märkan on see, et lenks on paremale viltu. Mina soovitan alati lenksu vasakule lukku panna, sest kui lenks hakkab kõikumisel liikuma, siis tsikli tasakaalupunkt muutub tublisti. Keskasendis või paremale keeratud lenksuga on küljejalal tsikkel palju ebastabiilsem kui vasakule lukustatud asendis. See on tingitud esiamordi kaldenurgast ja tsikli järeljooksu suurusest. Aga mina ei tea, et kuskil oleks kirjalikke juhiseid, et pane lenks kindlasti viltu, kasuta ainult küljejalga jne...

Igal juhul olen seisukohal, et kaamerad ongi paigaldatud selleks, et mingeid juhtumeid lahendada ja kui salvestusi ei vaadata tõenduseks ka selliste juhtumite puhul, siis milliste puhul üldse ??? Ja isegi kui selgub, et mingis protsessis oli laevafirmal tõrge (ei soovitatud rihmu, pandi vale koha peale jne), siis ongi see õppetund, et protseduuris teha muudatus ja kindlasti on olemas neil ka mingi tegevusvastutuse kindlustus sellisteks puhkudeks. Nii, et aja olemasolu ja viitsimise korral vaidleks mina ka :-)
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 461
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 9 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #8 Postitas romulus » 13 Dets 2017, 15:32

Ma olen hoopis üllatunud, et ühel rattal lihtsalt kohapeal kukkumisega sellised asjad nagu piduripedaal ja jalaraud ja kukkumisrauad katki lähevad... Saan aru, et peegel läheb, või mingid kohvrikinnituse punnid, aga need muud? Või olid kahjustusteks lihtsalt kriimud? Ise pole rattaga saartel käinud, ainult Soomes-Rootsis - seal tõmmatakse küll rihmadega kinni.
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61
Kasutaja avatar

Teema algataja
iSlanderEST
Postitusi: 177
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 14 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #9 Postitas iSlanderEST » 13 Dets 2017, 15:37

StreetMoto kirjutas:
iSlanderEST kirjutas:Lisan pildi, kus ratas on külili. Pildilt on näha, et ratas oli küljejalal, siledal pinnal. Käik sees. Ratast ei ole madaldatud


Antud pildi põhjal (ei hakanud siia pilti topelt lisama) jääb mulle isiklikult see kukkumine üsna selgusetuks. Siin paistab kõik korrektne olevat. Kas selle kukkumise hetke videojäädvustust on ka nähtud, et selle põhjal otsustada, mis oli põhjuseks? Kas tõesti nii suur kõikumine, et üle tasakaalupunkti paremale ümber viskab? See praam peab ikka väga kaldu käima või saama tubli paugu, et vasakule kaldu tsikkel paremale külili visata.


Kõikus ikka jah päris korralikult. Video mulle näidatud ei ole. Üldse nende poolt on olnud peaaegu võimatu vastuseid saada, pöördusingi Tarbijakaitsesse just sellepärast.

romulus kirjutas:Ma olen hoopis üllatunud, et ühel rattal lihtsalt kohapeal kukkumisega sellised asjad nagu piduripedaal ja jalaraud ja kukkumisrauad katki lähevad... Saan aru, et peegel läheb, või mingid kohvrikinnituse punnid, aga need muud? Või olid kahjustusteks lihtsalt kriimud? Ise pole rattaga saartel käinud, ainult Soomes-Rootsis - seal tõmmatakse küll rihmadega kinni.


Twinidel on see totakas asi, et parema poole jalatugi on suht pehme, ta ei ole otseselt puruks läinud, aga nähes, et see on paljudel just väiksest laksust ka küljest ära tulnud, siis ma ei julge sellega edasi sõita. Hinnagu ratta kahjude kohta tegi esindus ikkagi. Kukkumisrauad said lihvitud, sest laeva tekk on kare ja ratas liikus peale kukkumist veel edasitagasi. Esindus arvas, et see tuleks välja vahetada. Oleks kohvrid küljes olnud, ei oleks peale kohvrite ilmselt midagi laksu saanud.
Rootsis käisin suvel ja ratas panid kenasti kinni, ei mingit draamat.
Kasutaja avatar

Kirs
Toetajaliige
Postitusi: 3915
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: Aprilia
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 15 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #10 Postitas Kirs » 13 Dets 2017, 17:41

Ise eeldaks, kui on meri karune ja sildumine võib selle tõttu konarlikum olla, siis oleks vedaja poolt elementaarne, et pakutakse nende poolt võimalust-soovitust kaherattaline(või muu mittestabiilne last) turvaliselt kinnitada. Kust mina peaks reaalseid olusid merel teadma, kui laevale sõidan.

Kui võtta naapidi....leian küljakil ratta praamilt, ei hakka mina midagi liigutama, tekimadrused saadan ka kukele öeldes, et nüüd asjad säherdused, et politsei tuleb kõigepealt kohale ja fikseerib olukorra ja asjaolud. Kui tõenäoline see selline asjade käiks oleks? Laev seisab... :roll:
TUONO
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 277
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 33 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #11 Postitas Ain » 13 Dets 2017, 18:19

Spoiler:
Kirs kirjutas:Ise eeldaks, kui on meri karune ja sildumine võib selle tõttu konarlikum olla, siis oleks vedaja poolt elementaarne, et pakutakse nende poolt võimalust-soovitust kaherattaline(või muu mittestabiilne last) turvaliselt kinnitada. Kust mina peaks reaalseid olusid merel teadma, kui laevale sõidan.

Kui võtta naapidi....leian küljakil ratta praamilt, ei hakka mina midagi liigutama, tekimadrused saadan ka kukele öeldes, et nüüd asjad säherdused, et politsei tuleb kõigepealt kohale ja fikseerib olukorra ja asjaolud. Kui tõenäoline see selline asjade käiks oleks? Laev seisab... :roll:

näiteks omavalitsustega on nii, et kui juhtub mingi õnnetus( näiteks kanalisatsioonikaevu kaane pöörab püsti ja rikub küljekarbi ära) ja seda ei ole politseis registreeritud siis saadetakse Sind pikalt. Samas piisab sellest, kui helistad sündmuskohalt Politseisse ja teatad juhtunud õnnetusest. Politsei ei pea isegi kohale tulema kui pole inimkannatanuid. Teed võimalikult palju fotosi ja video ja esitad nõude.
Laeval ilmselt sõltub kõik tingimustest mis vedaja on kehtestanud...kes pargib kuhu ja kuidas või kes kinnitama peab. Aga eeldan et vedajatel on tehtud kindlustus sarnaste olukordade lahendamiseks.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1337
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 73 korda
Tänatud: 85 korda
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #12 Postitas simp » 13 Dets 2017, 18:25

Kirs kirjutas:Kui võtta naapidi....leian küljakil ratta praamilt, ei hakka mina midagi liigutama, tekimadrused saadan ka kukele öeldes, et nüüd asjad säherdused, et politsei tuleb kõigepealt kohale ja fikseerib olukorra ja asjaolud. Kui tõenäoline see selline asjade käiks oleks? Laev seisab... :roll:


Politsei saadaks ilmselt kukele, kuna tegu pole liiklusõnnetuse või muu sellisega ja isegi kui ei saada, siis on ootamine pikk. Kui nüüd sellel ajal laev seisab ja pärast kohtus kaotajaks jääd, siis tuleb teenusepakkuja oma rahalise nõudega juba.

Mõtekam oleks ilmselt ikkagi ise situatsioon ära fikseerida. Pildid, videod jne... Nende põhjal saab pärast tõestada, nõuda ja arutleda. Õnneks on konkreetsel juhul seda ka tehtud.
See mida tekimadrus/laeva kasutustingimused jne... protsessina nõuavad ei pruugi hea tava ja seadusega kokku minna. Eriti just kasutustingimused.

Tihtipeale lähevad ettevõtted puhtalt sellepärast juba kohtuni välja, et õigusselgus saavutada ja siis vastavalt kasutustingimusi vettpidavamaks tuunida.
Ettevõttele on see pisike kulu, aga vastasolevale eraisikule on risk suurem. Õnneks on olemas tarbijakaitsed ja teised sellised asutused kes olukorda natuke tasakaalustavad.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 277
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 33 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #13 Postitas Ain » 13 Dets 2017, 18:34

Tarbijakaitse tegelikult ei aita iga kord väga edasi... sest nad isegi võivad otsuse teha Sinu kasuks, aga rohkemat nad teha ei saa. Heal juhul lisavad ettevõtte mingisse musta nimekirja ja ongi kõik.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1337
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 73 korda
Tänatud: 85 korda
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #14 Postitas simp » 13 Dets 2017, 18:35

Spoiler:
Ain kirjutas:Tarbijakaitse tegelikult ei aita iga kord väga edasi... sest nad isegi võivad otsuse teha Sinu kasuks, aga rohkemat nad teha ei saa. Heal juhul lisavad ettevõtte mingisse musta nimekirja ja ongi kõik.


See on samm edasi, kui ettevõte otsustab ettekirjutust mitte täita, on kohtus lihtsam kuna nõuad ettekirjutuse täitmist, mitte ei arutle enam selle üle kes süüdi on.

Gerd
Postitusi: 78
Liitunud: 25 Nov 2015, 09:26
Tsikkel: Yamaha XV1700 Warrior
Asukoht: Tartu
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 3 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #15 Postitas Gerd » 13 Dets 2017, 18:59

Oi kui hea teema... olen isegi kord algatanud sellise seoses kinnitamisega laevade peal!
Minu seisukohad tekimadruse poolt vaadates, kuna töötan ise laeval...mitte küll TS Laevades.
Neemel e. Street motol tuline õigus, kui kinnitada vaja, siis juba peab päris suur torm olema!
Minu, kui tekimadruse, soovitused.
Alati pange KÄIK sisse
Kui vähegi võimalik, siis KÜLJEJALALE
Kui ei julge jätta kinnitamata, KÜSIGE madrustelt nõu!
Siis veel... et enduurokad ongi sellised veits vedelad ja tavaliselt on nende kohvrid nodi täis ja raskuskese nii üleval, et ei imesta, kui nad mingi jõnksu peale võivad pikali kukkuda. (Pildil olev tundus täpselt selline olevat). Isiklikult olen sellised täislastis enduurokatele soovitanud rihmad peale panna. Nö tühjad seisavad ilusti püsti. Enduuroka meeste kahjuks ja oma kogemustest võin öelda, et 90% neist kisub ratta hargile, mida ma ei soovita.
Kroomid ja kruiserid ja chopperid on vapsjee lollikindlad küljejala peal. Lisaks saab veel laevades kindlasti kummiklotse rataste alla küsida-panna, kui ainult käigu peale ei julge jätta.
Ja huvitav variant, mis sommidel õppisin, on piduriheebel kinni tõmmata millegiga... kaablivitsaga vms.... isiklikult tegin omale sellise krõpsuga lindi... väga hea lahendus ja ruumi ei võta.
Kokkuvõtvalt...minu kogemustele tuginedes arvan, et pole vaja kinnitada. Kui ikka kardate, et kukub , siis küsige tekimeestelt soovitusi.
Toredaid laevareise soovides
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4311
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 162 korda
Tänatud: 394 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #16 Postitas reimps » 13 Dets 2017, 19:08

StreetMoto kirjutas:3. "Aprilia sündroom" - tubli ports RSV-sid on sellised, mis vajuvad nii sügavale küljejala poole, et võivad tõesti kukkuda lihtalt "üle jala"
See ümberminekuoht on õnneks iga generatsiooniga vähenenud, ära kadunud pole siiani. Aga jah, aprilimehed peaks ise teadma ka, kui lihtsalt ratas ümber võib minna kehvade asjaolude tõttu.
Sel suvel nii Hiiumaal kui Saaremaal käidud rattaga, jala peal seistes ei juhtunud tal miskit. Samas ma enne ratta juurest minekut teen klassikalise "kontrollkõigutamise" ka alati ära, elu on õpetanud.

EDIT: aga muidu see keiss on puhas tsiviilvaidlus, tarbijakaitse väga miskit teha ei saa. Mul endal taoline asi hetkel pooleli, (minu nägemuses) süüdlane on kahjunõude kätte saanud, nüüd ootan, kas läheb kohtusse välja või saavad aru, et ma lähen vajaduse korral kõigest kolmest astmest läbi.. Samamoodi saadeti esimese ettekande peale pikalt, et ise olen süüdi. Advokaat aga arvas mul teisiti. Eks näis. Muidu suht sarnane keiss küll - ümberkukkumine, aga mitte praamil.

Praegult näeb asi välja nagu TS Laevad hämavad meelega, et äkki sa loobud ja ei viitsi nendega vaielda.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

madismad
Postitusi: 33
Liitunud: 20 Jaan 2005, 13:45
Asukoht: Võhma-Põltsamaa
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #17 Postitas madismad » 13 Dets 2017, 19:19

Spoiler:
StreetMoto kirjutas:
iSlanderEST kirjutas:Lisan pildi, kus ratas on külili. Pildilt on näha, et ratas oli küljejalal, siledal pinnal. Käik sees. Ratast ei ole madaldatud


Antud pildi põhjal (ei hakanud siia pilti topelt lisama) jääb mulle isiklikult see kukkumine üsna selgusetuks. Siin paistab kõik korrektne olevat. Kas selle kukkumise hetke videojäädvustust on ka nähtud, et selle põhjal otsustada, mis oli põhjuseks? Kas tõesti nii suur kõikumine, et üle tasakaalupunkti paremale ümber viskab? See praam peab ikka väga kaldu käima või saama tubli paugu, et vasakule kaldu tsikkel paremale külili visata.

Ainus asi, mida tsikli puhul märkan on see, et lenks on paremale viltu. Mina soovitan alati lenksu vasakule lukku panna, sest kui lenks hakkab kõikumisel liikuma, siis tsikli tasakaalupunkt muutub tublisti. Keskasendis või paremale keeratud lenksuga on küljejalal tsikkel palju ebastabiilsem kui vasakule lukustatud asendis. See on tingitud esiamordi kaldenurgast ja tsikli järeljooksu suurusest. Aga mina ei tea, et kuskil oleks kirjalikke juhiseid, et pane lenks kindlasti viltu, kasuta ainult küljejalga jne...

Igal juhul olen seisukohal, et kaamerad ongi paigaldatud selleks, et mingeid juhtumeid lahendada ja kui salvestusi ei vaadata tõenduseks ka selliste juhtumite puhul, siis milliste puhul üldse ??? Ja isegi kui selgub, et mingis protsessis oli laevafirmal tõrge (ei soovitatud rihmu, pandi vale koha peale jne), siis ongi see õppetund, et protseduuris teha muudatus ja kindlasti on olemas neil ka mingi tegevusvastutuse kindlustus sellisteks puhkudeks. Nii, et aja olemasolu ja viitsimise korral vaidleks mina ka :-)


Üks" pisikene" põhjus siiski võib olla ümberkukkumisel, lisaks laeva kõikumisele. Tagakohver. Kui kohvris oli midagi raskemat, siis ratta raskuskese liiga kõrgel
tee ei ole parkimise jaoks
Kasutaja avatar

Teema algataja
iSlanderEST
Postitusi: 177
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 14 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #18 Postitas iSlanderEST » 13 Dets 2017, 19:46

Gerd kirjutas:Siis veel... et enduurokad ongi sellised veits vedelad ja tavaliselt on nende kohvrid nodi täis ja raskuskese nii üleval, et ei imesta, kui nad mingi jõnksu peale võivad pikali kukkuda. (Pildil olev tundus täpselt selline olevat). Isiklikult olen sellised täislastis enduurokatele soovitanud rihmad peale panna. Nö tühjad seisavad ilusti püsti. Enduuroka meeste kahjuks ja oma kogemustest võin öelda, et 90% neist kisub ratta hargile, mida ma ei soovita.

madismad kirjutas:Üks" pisikene" põhjus siiski võib olla ümberkukkumisel, lisaks laeva kõikumisele. Tagakohver. Kui kohvris oli midagi raskemat, siis ratta raskuskese liiga kõrgel


Kusjuures kohver oli tegelikult peaaegu tühi, ainult vihmariietus oli sees. Tegu oli kiire käiguga Saaremaale, ei võtnud isegi vahetusriideid kaasa. Aga seda tõestada tõepoolest kuidagi moodi ei saa ja tegelikult ei oma ka praegusel juhul üldse tähtsust.

reimps kirjutas:EDIT: aga muidu see keiss on puhas tsiviilvaidlus, tarbijakaitse väga miskit teha ei saa. Mul endal taoline asi hetkel pooleli, (minu nägemuses) süüdlane on kahjunõude kätte saanud, nüüd ootan, kas läheb kohtusse välja või saavad aru, et ma lähen vajaduse korral kõigest kolmest astmest läbi.. Samamoodi saadeti esimese ettekande peale pikalt, et ise olen süüdi. Advokaat aga arvas mul teisiti. Eks näis. Muidu suht sarnane keiss küll - ümberkukkumine, aga mitte praamil.

Praegult näeb asi välja nagu TS Laevad hämavad meelega, et äkki sa loobud ja ei viitsi nendega vaielda.


Sul mingi tuttav advokaat?

Gerd
Postitusi: 78
Liitunud: 25 Nov 2015, 09:26
Tsikkel: Yamaha XV1700 Warrior
Asukoht: Tartu
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 3 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #19 Postitas Gerd » 13 Dets 2017, 20:51

Otseselt teemasse, siis meil on laevas nii, et kui peaks selline asi juhtuma, siis kindlustus klatib. Vormistatakse kaubatüüri poolt paber täpsete asjaoludega, et kes kus mida ja kuidas ja asi vask. Ei ole ka probleem süü omaks võtmisega, et a’la meeskonna liikme juhendamise-soovituse vms tõttu... järelikult TS Laevad ei raatsi :) ... Lisaks veel, et pildi peal näha, et kinnituskoht tekis ilusti olemas, sinna piisaks ühest rihmast, et jala poole tsikkel pingesse tõmmata ja sõida kasvõi üle ookeani
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1337
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 73 korda
Tänatud: 85 korda
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #20 Postitas simp » 14 Dets 2017, 06:02

Spoiler:
Gerd kirjutas:Otseselt teemasse, siis meil on laevas nii, et kui peaks selline asi juhtuma, siis kindlustus klatib. Vormistatakse kaubatüüri poolt paber täpsete asjaoludega, et kes kus mida ja kuidas ja asi vask. Ei ole ka probleem süü omaks võtmisega, et a’la meeskonna liikme juhendamise-soovituse vms tõttu... järelikult TS Laevad ei raatsi :) ... Lisaks veel, et pildi peal näha, et kinnituskoht tekis ilusti olemas, sinna piisaks ühest rihmast, et jala poole tsikkel pingesse tõmmata ja sõida kasvõi üle ookeani


TS Laevadel puudub ilmselt lihtsalt piisav praktika(ja sobiv kindlustus?) antud teemal. Esimesed paar inimest peavad kohtu kaudu nõudma ja siis loksub paika alles.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3618
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 679 korda
Tänatud: 163 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #21 Postitas urmas66 » 14 Dets 2017, 14:35

Spoiler:
Gerd kirjutas:Otseselt teemasse, siis meil on laevas nii, et kui peaks selline asi juhtuma, siis kindlustus klatib. Vormistatakse kaubatüüri poolt paber täpsete asjaoludega, et kes kus mida ja kuidas ja asi vask. Ei ole ka probleem süü omaks võtmisega, et a’la meeskonna liikme juhendamise-soovituse vms tõttu... järelikult TS Laevad ei raatsi :) ... Lisaks veel, et pildi peal näha, et kinnituskoht tekis ilusti olemas, sinna piisaks ühest rihmast, et jala poole tsikkel pingesse tõmmata ja sõida kasvõi üle ookeani


Ma ei tea ,mis laevas sa töötad,aga kui võtta Tallinki asjaajamist,siis need paberid saab täidetud jah ja keegi ei hakkagi kellegi süülisust kohapeal taga ajama.Kuna endal Tallinkiga aastate pikkused kogemused,siis võin kinnitada,et viimasel ajal on ka seal asjad suht mädad ja proovib ka nende kindlustsus asja kaelast ära saada, ilma kahju hüvitamata.
Paar kuud tagasi sõitis meie auto laeva,juht läks üles ja tagasi tulles oli juhipoolne peegel(siis kui lahkus oli see rida veel tühi)autodekil maas.tehti kõik asjad ja kaubatüür veel sõimas mingil tüübil näo täis,et mida ta vaatas ja ,et tema süü.
Tõi juht mulle selle paberi,oma seletuse ja saatsin ära kindlustusele.Tuli vastus,et kolmanda isiku poolt tehtud ja läheb liikluskindlustuse alla.Otsi ise tuult põllul.Lõppes suure vaidelmise peale sellega ,et Tallink maksis ise asja kinni(3-4 saada kuskil oli summa) ja elu läks edasi.Kindlustusele saadetud seletustes ei tunnistanud ei kaubatüür ega ükski tekimadrus enam oma süüd ja kõik aeti kellegi kolmanda tundmatu isiku süüks.Kõigil oli mälu kustutatud.
Varem pole kunagi probleeme olnud,aga nüüd oli küll ebameeldiv kogemus.
Mis TS Laevadesse puutub,siis on ka kaubavedajatel seal probleeme küll ja veel.Nende uute laevadega tuli tagasi nõukaaegne probleem,et autod jäävad kõhupeale kinni ja sõidavad end katki.Probleem ,aga pole nende asi,auto juht pidavat ise süüdi olema.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

xin
Postitusi: 46
Liitunud: 04 Aug 2010, 11:45
Tsikkel: xt660x
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #22 Postitas xin » 14 Dets 2017, 14:47

TS Laevade poolt väga kummaline käitumine. Kindlustused peal ja olukord kenasti fikseeritud. Ei kujuta küll ette miks nad sõdida tahavad.
Endal on olnud mõned kogemused Tallinn-Helsinki vahelisel sõidul, kus loksutas ikka päris korralikult. Tekimadrus näitaks kuhu parkida, jagas rihmad ja klotsid kätte.
Esimesel korral küsiti veel üle, et kas saan kinnitamisega ise hakkama.
Kiisu 600, Suksu 1000, Örr 660
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1428
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 48 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #23 Postitas pühak » 15 Dets 2017, 12:18

Viking Line-ga kunagi oli mul sarnane peeglilugu, nagu urmas66 kirjeldas. Ainult et ma polnud jõudnud veel autost äragi minna, kui üks kaubik teises reas mul peegli maha sõitis. Viking'il oli nende väitel igatahes mingi vastav kindlustus ja see maksis kinni, mulle saadeti garantiikiri autoesinduse jaoks, et peegli vahetuse arve esitada Viking'ile. Laevas selgitati, et kui autojuht sõidab teisele külge siis, kui nende mees juhendab, läheb asi laevafirma kraesse ja nende kindlustus plekib. Ilma tekimadruse loata ringi sõitjad peavad võimalikud tekitatud kahjud ise korda ajama. Küsisin siis laevas toimunud kahjude kohta ka üldisemalt ja Viking Line esindaja sõnul olevat kirvereegel see, et kui asjad on tehtud nii, nagu laevapere on käskinud, on ka vastutus laevafirma kanda.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 277
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 33 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #24 Postitas Ain » 15 Dets 2017, 12:38

Spoiler:
pühak kirjutas:Viking Line-ga kunagi oli mul sarnane peeglilugu, nagu urmas66 kirjeldas. Ainult et ma polnud jõudnud veel autost äragi minna, kui üks kaubik teises reas mul peegli maha sõitis. Viking'il oli nende väitel igatahes mingi vastav kindlustus ja see maksis kinni, mulle saadeti garantiikiri autoesinduse jaoks, et peegli vahetuse arve esitada Viking'ile. Laevas selgitati, et kui autojuht sõidab teisele külge siis, kui nende mees juhendab, läheb asi laevafirma kraesse ja nende kindlustus plekib. Ilma tekimadruse loata ringi sõitjad peavad võimalikud tekitatud kahjud ise korda ajama. Küsisin siis laevas toimunud kahjude kohta ka üldisemalt ja Viking Line esindaja sõnul olevat kirvereegel see, et kui asjad on tehtud nii, nagu laevapere on käskinud, on ka vastutus laevafirma kanda.


Tegelikult laeval liigeldes sõidukiga peaks ju kehtima sama loogika nagu kaubanduskeskuse parklas- ehk siis see võiks olla liikluskindlustusjuhtum.
See kui ratas maha kukub on muidugi teine teema. Kuigi asjaolud võivad olla väga erinevad... aftermarketi pooletoobine jalg, vale mõõduga rehvid, kas käik oli sees või mitte. Vaidlemiskohti on väga palju. Ja inimesed kipuvad olema parajad suslikud. (Hea näide sellest on kasvõi Aliekspressi teema ja maksude maksmine :D )
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3618
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 679 korda
Tänatud: 163 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #25 Postitas urmas66 » 15 Dets 2017, 13:46

Ain kirjutas:Tegelikult laeval liigeldes sõidukiga peaks ju kehtima sama loogika nagu kaubanduskeskuse parklas- ehk siis see võiks olla liikluskindlustusjuhtum.


See teema oligi laevafirmade lobitöö tulemusel 2000-ndete algul üleval ja liiklusseadusse see nii läkski.Ja on ka see juhendamise puhul juhtunu, laevakindlustuse teema,aga lihtsalt viimasel ajal ei ole peale juhtunut enam kedagi,kes tunnistaks,et tema juhendas jne.Ikka proovitakse juht süüdi teha,et ise asjast pääseda.Varem seda ei olnud ja kõik asjad sai ilma ajukepita ära lahendatud.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 76
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #26 Postitas Irual » 15 Dets 2017, 14:13

Spoiler:
urmas66 kirjutas:
Ain kirjutas:Tegelikult laeval liigeldes sõidukiga peaks ju kehtima sama loogika nagu kaubanduskeskuse parklas- ehk siis see võiks olla liikluskindlustusjuhtum.


See teema oligi laevafirmade lobitöö tulemusel 2000-ndete algul üleval ja liiklusseadusse see nii läkski.Ja on ka see juhendamise puhul juhtunu, laevakindlustuse teema,aga lihtsalt viimasel ajal ei ole peale juhtunut enam kedagi,kes tunnistaks,et tema juhendas jne.Ikka proovitakse juht süüdi teha,et ise asjast pääseda.Varem seda ei olnud ja kõik asjad sai ilma ajukepita ära lahendatud.


Liikluskindlustuse seadus p8:
(2) Kindlustusjuhtumiks ei ole kahju põhjustamine:
1) sõidukis, sealhulgas õhu- ja veesõidukis, välja arvatud liinivedu tegevale parvlaevale peale- või mahasõidul;
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 277
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 33 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #27 Postitas Ain » 15 Dets 2017, 17:21

Ehk siis kuna tegu on liiniveoga ja toimub maha või pealesõit- on see liikluskindlustus juhtum.(mis puudutab siis näiteks kellegi peegli või külje mahasõitmist)
Lisan veel selguse huvides nagu ka eespool ütlesin, et see kui ratas külili kukub on see loomulikult hoopis teine teema.
Viimati muutis Ain, 15 Dets 2017, 17:39, muudetud 1 kord kokku.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4497
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #28 Postitas yeekim » 15 Dets 2017, 17:31

Ain kirjutas:Ehk siis kuna tegu on liiniveoga ja toimub maha või pealesõit- on see liikluskindlustus juhtum.


½*~@]§*
:wack:
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3618
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 679 korda
Tänatud: 163 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #29 Postitas urmas66 » 15 Dets 2017, 22:05

Spoiler:
Irual kirjutas:
urmas66 kirjutas:
Ain kirjutas:Tegelikult laeval liigeldes sõidukiga peaks ju kehtima sama loogika nagu kaubanduskeskuse parklas- ehk siis see võiks olla liikluskindlustusjuhtum.


See teema oligi laevafirmade lobitöö tulemusel 2000-ndete algul üleval ja liiklusseadusse see nii läkski.Ja on ka see juhendamise puhul juhtunu, laevakindlustuse teema,aga lihtsalt viimasel ajal ei ole peale juhtunut enam kedagi,kes tunnistaks,et tema juhendas jne.Ikka proovitakse juht süüdi teha,et ise asjast pääseda.Varem seda ei olnud ja kõik asjad sai ilma ajukepita ära lahendatud.


Liikluskindlustuse seadus p8:
(2) Kindlustusjuhtumiks ei ole kahju põhjustamine:
1) sõidukis, sealhulgas õhu- ja veesõidukis, välja arvatud liinivedu tegevale parvlaevale peale- või mahasõidul;


Ja mis sa sellega öelda tahtsid? Copypaste oskaks ka ise sealt võtta.
Kõik nii soome ,kui rootsi liikuvad laevad on liinilaevad,saartevahelistest rääkimata.Kõik mis toimub laevapere liikme juhendamisel ei ole liikluskahju juhtum.Laeva autodekil autode liikumine on peale või mahasõit.Kahjujuhtumitega tegelemine on mul lausa tööalane tegevus ja ka täna tegelesin kahe juhtumiga,tean neid reegleid üsna hästi.
Mis puutub teemaalgataja keissi,siis siin pole liiklusega mingit pistmist ja ilmselt tuleb asjaga kohtusse edasi minna.Kui tekib kohtulahend,siis tekivad ka TS laevades reeglid ja asjad saavad paikka.
Iseasi,kas on viitsimist selle tühise summa pärast aastaid kohut käia.Mul on juhtum(tsiviil nõue) käsil,mis läks kohtusse selle aasta aprillis.Mina olen kostja.Siiani pole veel istungini jõutud.Advokaadile on kulunud umbes 1200€ ja see on kulunud ainult kirjade genereerimiseks hageja advokaadile vastates.Hagejal on rohkem kui poole suurem summa kulunud.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

ttt
Postitusi: 145
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 9 korda

Re: TS Laevade vastutus, kui tsikkel külili läheb

Lugemata postitus #30 Postitas ttt » 16 Dets 2017, 03:58

StreetMoto kirjutas:3. "Aprilia sündroom" - tubli ports RSV-sid on sellised, mis vajuvad nii sügavale küljejala poole, et võivad tõesti kukkuda lihtalt "üle jala"


Mis Aprilia sündroomi vastu aitab? Mitte ainult laeva peal, vaid üleüldiselt.. no et parklas ümber ei kukuks ja nii :D




Mine “Vaba teema”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist