Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Bogser
Postitusi: 71
Liitunud: 07 Mai 2007, 15:16
Tsikkel: R1150 GS
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #31 Postitas Bogser » 07 Veebr 2018, 09:03

wylde kirjutas:
Spoiler:
Tere,

Palun aidake kinnistada või ümber lükata kõhklusi, kas tasub üldse alustada mootorratturiks saamise teekonda või mitte? Oli plaan täita lapsepõlve unistus kuid eile autoga töölt koju sõites esimese käiguga töristades vajus see illusioon hetkeks kokku. Ega mootorrattas selles osas (ummikud, kehv ilm) ju midagi oluliselt paremaks ei muuda, tõenäoliselt isegi halvemaks. Mu peas oli visioon, et hommikul tööle tulles panen teksadele otsa madalad casual saapad, selga casual nahktagi ja kiiver pähe ja nii tööle, töö ajal lõunale. Reaalsus aga kipub olema vist see, et sellise varustusega isegi linna piires ei sõideta? Teiseks meenutades 2017 suve, siis 90% päevadest sadas kas hommik, õhtu või lõuna ja kui isegi ei saja, siis mootorrattur saab teelt riietele pritsmeid ikkagi, ehk päris California päikese all siin sõitmist võrrelda ei saa. Koguaeg tuleb olla täis varustuses? Tsikli eesmärk oli suvel auto asemel kasutada, kuid ei taha kindlasti loobuda mugavusest, et valitud transpordivahend on iga ilmaga kasutatav; riietuses milles parasjagu olen. Tagi võin peale visata ja eks kiiver ikka ka, kuid ühiskondlikus WC-s ma küll ei kavatse hakata riideid vahetama vms. Seega kui linnas plaanin kasutada transpordivahendina 50km/h teedel ratast, siis kumb on poosetamine, mitte motovarustuses sõitmine või vastupidi, täis bikeri varustuses praadimine? Eestis paistabki silma vaid nn biker tüüpi rattureid, kuid ma tahaks ise olla casual rattur, samas arvan et just ilmastik on selliseks stiiliks kõige suurem takistus? Olen office worker, seega moto grungena higises T särgis tööpäeva veetmine ei ole variant.

Teine dilemma, talvekorterisse saab jah ratta viia, kuid tihti on ka kevadel ja ka suvel ning varasügisel ilma tõttu selliseid perioodi, kus võib-olla nädalateks tuleb tsikli sõit unustada? Kuna elan kortermajas ja garaaži ei oma, siis tähendab see seda, et ka hooajal seisab ratas avalikus kohas päevi-nädalaid ilma, et kasutada saaks – turvarisk? Mis sest signast kui ise 10km eemal tööl olen või perega nädalavahetusel linnast ära. Kuna plaan osta tsikkel laenuga, 6 aastaks ja igakuine makse koos kaskoga on päris arvestatav % teenitavast palgast (15-20%), siis piiratud kasutusvõimalus ja risk varale on seadnud kahtluse alla kogu projekti. Öelge, et need tuhanded km mis saan rattal veeta, on seda väärt? :D ja et tõsine tsiklihing suvel padukaga ei kadesta neid inimesi, kes kuiva autosse istuda saavad? Või kirjeldage kuidas ummikutest saab tsikliga kiiremini läbi kui mootorratta ohutuse ABC on, ole nähtav, ära jää autode "pimenurka" ! Siis kahe sõiduraja keskelt läbi vuristada ei tundu eriti hea soovitus olevat :roll:


https://www.bestbeginnermotorcycles.com ... otorcycle/



Kõik see, millest räägid, on omal nahal algusest lõpuni läbi käidud. Kui ikka tahtmist on, siis leiad kõigile sinu poolt püstitatud küsimustele normaalse lahenduse.
PS Ostsin ka alguseks kasutatud ratta, nüüd läheb sellega 12 aasta...

Urmas


Kahest pütist on küll!
R1150GS
Kasutaja avatar

Bogser
Postitusi: 71
Liitunud: 07 Mai 2007, 15:16
Tsikkel: R1150 GS
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #32 Postitas Bogser » 07 Veebr 2018, 09:12

wylde kirjutas:head soovitused, veel võiks neid lugusid keegi pajatada, kuidas tööle-koju varustusega hakkama saavad; kuidas kolleegid suhtuvad lukustatud WC-sse ja et siis kosmonaut sealt välja jalutab. Kas keegi käib rattaga ka päeval lõunal - sama rutiin siis, et saapad jms?

Hooajal käin igapäevaselt tsikliga tööl- panen kodus varustuse selga, vantsin parklasse, sõidan tööle, vahetan riided (mitte keegi ei vaata viltu!). Õhtul on protsess vastupidine- sinna mahub ka toidupoe külastus. Ja lõunal käin ka tsikliga kui vaja. Ajan kaherattalisega ka tööasju- käin klientide juures, kui just pole vaja 30 kilo tööriistu kaasas vedada. Töö on Tallinnast Valgani ja Kärdlast Narvani. Saab hakkama kui tahtmist on! Hakkab oma toimetustele veidi teisiti vaatama- jälgisd rohkem ilmateateid, mõtled läbi, mida selga panna ja kaasa võtta (kõik ei mahu ka kohvritesse alati- kuigi olen käinud mootorsaega ka metsa tegemas).

Urmas


Osta kehvem ratas algatuseks on hea soovitus, paraku kui seda teed lähen, siis mu unistus koliseb kokku. Ma ei naudiks bike seljas küürutamist, mille saaks 3-4-ga kätte, mõistlikke cruisereid selles hinnaklassis pole. Sealt kust kasutatud võimasamad hakkavad, hakkab ka tutikana uute aga pisut lahjemate cruiserite piir. 900cm3-st Harleyt pole mulle tõesti algatuseks vaja. Seega võta "odav"; kole pruut, kellest enam lahti ei saa ei ole suurem asi diil, tõenäoliselt pead selle ka endaga hauda viima. Pigem salongist uus, mis vajadusel annab ka kahjumiga edasi loovutada (kui keskmine tsikli rent on 150.- päev, siis 3-4 kuuks uus välja osta ja miinus 1-1,5k edasi müüa ei ole ka üdini bääd diil?). Kui rendi hind oleks 200-300.- kuu, siis arvan, et prooviks esimese aasta hoopis nii aga rendihinnad on absurdsed + rendirataste omavastutused jms.
Kahest pütist on küll!

R1150GS
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1406
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 97 korda
Tänatud: 45 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #33 Postitas pühak » 07 Veebr 2018, 09:27

wylde kirjutas:Tundub, et tuleb ikka tsikli teema omal käel ära proovida. Siin ka läbi käinud, et elu ongi lühike ja kohati mõttetu, nii lendasin ka naisele peale kui ta taunis mu eesmärke :) Ütlesin, et fine, kui ma ratturiks ei hakka, siis dont worry, mõtlen midagi hullemat välja.
Spoiler:
Stabiilselt kulgemine ei ole mulle. Vahetan ka 3-4 aasta tagant töökohti ja spordis muudan eesmärke, sest kui tunnen, et siit midagi uut ma ei saavuta, siis on veel vaja kasutada eluks alles jäänud aastaid, mitte jääda paigale, kinni oma hirmudesse. Ma endale ka selgeks mõelnud, et eks ta luksus on ja mitte väga praktiline otsus, samas ei saa vaadata ühe aasta kontekstis eesmärke. Võib-olla ühel suvel tulebki kilomeetreid tagasihoidlukult, ehk mõnel teisel jälle rohkem. Suur unistus on ka Sotimaale tsikliga ring peale teha (mitte 2018 kohe aga mõni järgnev aasta) ja mõned muud kohad veel sügelevad ajusopis. Teisiti kui tsikli seljas ma neid vallutusi ette ei kujuta. Jalgrattaga on juba Iirimaale ring peale tehtud ja Prantsusmaad vändatud.
Julgustav, et foorumlased on hingelt ratturid igas olukorras ja eks see on ka siht kuhu jõuda!
PS, ummikute vältimiseks ka ise juba peas rehkendanud välja, et kui suvekuudel hakkan rattal olema, siis niikuinii muudan tööl käimise kellaaja varasemaks, et saaks tööle ennem suuri ummikuid ja koju samuti. Võib-olla tekib tahtmine ilusal hommikul või õhtul hoopiski paun sisse, teha, et siis oleks selleks ka võimalus.

:mrgreen:
Kui naine mul tsikliostmist keelata üritas, siis ma ähvardasin, et kui hakkab mu hobisid piirama, viskan talle seda surmatunnini nina peale. Ütles seepeale, et eks sa osta siis. Seda võimalust ei saanud muidugi kasutamata jätta ja järgmine päev oli mulle sobiliku tsikli müüjaga juba kaubad koos. Naine muidugi kratsis kukalt kommentaariga, et ta ei uskunud, et ma nii kähku asja ära teen. :D
Aga räägi talle vaimustusega paraplaanidest ja langevarjuhüpetest. Siis on tsiklivärk äkki juba vägagi odav ja ohutu. :bsmile:
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Teema algataja
wylde
Postitusi: 18
Liitunud: 01 Veebr 2018, 09:44
Tsikkel: Kawasaki Vulcan S
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #34 Postitas wylde » 07 Veebr 2018, 10:07

will111 kirjutas:"Ega mootorrattas selles osas (ummikud, kehv ilm) ju midagi oluliselt paremaks ei muuda, tõenäoliselt isegi halvemaks"

mmm...exküüs mua, mida sa sellega küll mõelda mõtled huvitav??? mootorrattal ei ole ummikuid. võibolla kunagi saabus eestis ka see päev kui on, kuid see päev ei ole veel aimatavalt lähedal. Kui mulle muidu ka üleüldse mootorrattaga sõita ei meeldiks, aga peaksin näiteks läbi linna igapäevaselt "kükitamistundidel" tööle sõitma, töölt sõitma siis ma ilmselt teeks seda ikkagi mootorratta või mingi muu võrdväärse aparaadiga. lihtsalt selle pärast, et elu ei ole raiskamiseks. eriti veel nii lolli asja peale raiskamiseks nagu kuskil rivis istumine.
aga noh, ma arvan, et põhjuseid tsikliga sõitmiseks on ikka veel palju ja paremaidki


Olen ka 20 aastat jalgrattur olnud ja näiteks kui punane on ülekäigu raja ees ja inimesi teed ületamas ei ole, siis ma ei seisa autode tossus vaid liigun edasi (lisaks mul on turvalisem hakata liikuma ennem autosid kui nendega ühel ajal). Eks on olnud kogemusi, et mõnda autos istuvat ahvi ajab see närvi ja tuututab või suisa rammib järele jõudes. Kas mootorrattal on samasugust liiklusraevu kogeda või kuna seal autojuht ei saa lihtsalt minema kiirendada, siis jätab oma solvumise välja elamata? Ma ise autojuhina lasen suurima rõõmuga mootorattureid vahele ja teen ka teel ruumi neile võttes paremale/vasakule nii kuidas vaja aga enamus autojuhte vist nii empaatilised ei ole?
Kui taunitav on jalgratta ribal tsikliga sõitmine ( Pärnu mnt südalinnast Tondile; telliskivi jt analoogsed kohad)?
Kasutaja avatar

Snuffit
Toetajaliige
Postitusi: 230
Liitunud: 02 Veebr 2009, 19:50
Tsikkel: BMW K75 Cafe
Asukoht: Rapla
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #35 Postitas Snuffit » 07 Veebr 2018, 11:00

Hei!

Panen ka kirja paar rida.
Esiteks, kui ikka kihk on, siis loomulikult võta tsikkel ligi. Need paar miinust (vihmase ilmaga sõit, jahe, limited cargo space jne) ei ole mitte midagi võrreldes kõikide nende plussidega ja eelkõige selle emotsiooniga, mis sa saad, kui seda gaasirutskat väänad. Võid sõita kümme aastat ja ikka on hea tunne kui tsikli selga saad. Tsikkel on ainuke masin näiteks, millega ma käin sõitmas niimoodi, et ei ole vaja otsest sihtkohta või plaani, lihtsalt kulgen kuhugi.
Teiseks - kiirus, lihtsus, mugavus. Ehk siis punktist A punkti B läbi igasugu ummikute, kitsaskohtade ja ka praamide jõuad tsikliga ikka palju kiiremini ja lihtsamalt. Ja mugavus eelkõige parkimise tõttu - saad alati suhtpunktile lähedale parkida ning seda ka tasuta. Jäta kasvõi tallinna kaubamaja peaukse kõrvale - no problemo!
Kolmas punkt - varustus. Kuna tsiklisõit on sama vana tegevus kui aeg ise, on leiutatud igasugu erinevat varustust, kust hulgast leiad endale kindlalt sobivaima. Ise käin tööl näiteks kevlarteksadega ja tsiklitossudega, pealt võtan ära vaid kiivri ja tagi ja teiste asjadega saab ilusti terve päeva veeta. Ostes suurema tsikli, saad külge panna ka kohvid ning siis tsiklilt maha astudes mittevajaliku varustuse sinna samma panna. Ning nagu eelpool öeldud, on tsikli püksid ja tagid enamasti piisava varuga, et sinna alla mahuks ka teised püksid jne. Alati saad tavariietele peale tõmmata lihtsalt vihmariided ja kaitsmekomplekti, polegi riideid vahetada vaja ;)

Tsikli koha pealt niipalju, et kui sa oled täitsa algaja, siis pigem vaata jah ikka kasutatud tsiklit, sest küsimus ei ole kas sa kukud, vaid millal sa kukud :mrgreen:
Ja pildi järgi kena tsikkel (või tsikli tüüp) võib sulle isiklikult päriselus hoopis üldse mitte sobida. Esimeseks ei peagi bike´i ostma, palju on ka muid variante ja seda igas hinnaklassis. Oota kevadet, küll siis kuulutusi juurde tuleb ja leiad kindlasti midagi sobivat ka oma maitsele. Soovitan uurida fooorumlastelt ka proovisõidu võimalusi, saad enda jaoks pildi vast ka selgemaks. Jama variant oleks ju ka uus tsikkel osta ning hooaja lõpus mitme tuhandese kahjuga maha müüa, sest sõiduasend vms ikkagi ei sobinud.

Ja jalgrattateedel mina ei sõidaks - pole ka vajadust, mahud tavaliselt ka mujalt mööda.

Edu :bsmile:
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 962
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #36 Postitas Ardilla » 07 Veebr 2018, 11:32

wylde kirjutas:
Spoiler:
will111 kirjutas:"Ega mootorrattas selles osas (ummikud, kehv ilm) ju midagi oluliselt paremaks ei muuda, tõenäoliselt isegi halvemaks"

mmm...exküüs mua, mida sa sellega küll mõelda mõtled huvitav??? mootorrattal ei ole ummikuid. võibolla kunagi saabus eestis ka see päev kui on, kuid see päev ei ole veel aimatavalt lähedal. Kui mulle muidu ka üleüldse mootorrattaga sõita ei meeldiks, aga peaksin näiteks läbi linna igapäevaselt "kükitamistundidel" tööle sõitma, töölt sõitma siis ma ilmselt teeks seda ikkagi mootorratta või mingi muu võrdväärse aparaadiga. lihtsalt selle pärast, et elu ei ole raiskamiseks. eriti veel nii lolli asja peale raiskamiseks nagu kuskil rivis istumine.
aga noh, ma arvan, et põhjuseid tsikliga sõitmiseks on ikka veel palju ja paremaidki


Olen ka 20 aastat jalgrattur olnud ja näiteks kui punane on ülekäigu raja ees ja inimesi teed ületamas ei ole, siis ma ei seisa autode tossus vaid liigun edasi (lisaks mul on turvalisem hakata liikuma ennem autosid kui nendega ühel ajal). Eks on olnud kogemusi, et mõnda autos istuvat ahvi ajab see närvi ja tuututab või suisa rammib järele jõudes. Kas mootorrattal on samasugust liiklusraevu kogeda või kuna seal autojuht ei saa lihtsalt minema kiirendada, siis jätab oma solvumise välja elamata? Ma ise autojuhina lasen suurima rõõmuga mootorattureid vahele ja teen ka teel ruumi neile võttes paremale/vasakule nii kuidas vaja aga enamus autojuhte vist nii empaatilised ei ole?
Kui taunitav on jalgratta ribal tsikliga sõitmine ( Pärnu mnt südalinnast Tondile; telliskivi jt analoogsed kohad)?


Ei sellist eelist nagu jalgrattuirl ei ole, et vahepeal oled üldliikluses siis jalakäia ja sisi jälle üldliikluses. Liiklusraev tekib siis kui inimene üritab n.ö. perse pugeda ilma vasekata. Isenesest kui oskad mõistlikult asju teha, siis ei ütle sulle keegi midagi välja arvata kui mõni debiil satub.

Jalgratturitega on mul oma teema. Tiptunnil üritada sporti teha ummikutes või maanteel parves sõita tinast näoga nagu oleks surematu ka ei sobi mitte kuskile. Siis vahepeal sulle ette keerata ja pärast ohkida, et kõik ümberringi on pahad. Tsikliga paned veits gaasi ja oled esimesena minema ja ei sega kedagi. Kui sa ikka koperdad autode vahel nagu tüdrug suurte meeste vahel ja üritad peegleid kaas viia siis selle kothta on ütlus, et saad ka kirikus peksa.

Kui sul juba sellised kahtlused üleüldse on, siis ma soovitan ikka edasi muude aladega tegeleda. Vaata kasvõi oma autot peale maantesõitu suvel ja siis mõtle kas sa ikka julged nii mustaks saada? Osta endale S.O.A. DVD, paar T-särki ja ole õnnelik.

Tsiklisõit ongi üks suur müüt. Emased ei lähe niiskeks ära isegi arva. Neil on sügavalt pohhui millega keegi sõidab, kui see ei ole just auto BMW. Põlved hakakvad valutama, koguaeg oled sääskedega hammaste vahel ja perse, peab veel parandama ka koguaeg. Kord üks kord teine probleem.. Seljakotiga on üldse piin sõita ja teed on nii lühikesed.

Osta endale maksimum mingi maxirollu ja ole selle üle õnnelik, saad kuskil Tööstuse linnakus käia ilusad mokasiinid jalas viigipükstes ja avatud kiivriga kohvitamas. Ja oled palju õnnelikum kui kogu selle pläustiga tegelemine. Päevalõpuks pool euroopat teeb nii ja miks sina teistmoodi peaks olema?

Lisaks selle, kui lugeda kogu seda sousti siis võta uus pill ja ära kuula kedagi ja talveks pane see lihtsalt talvehoidu ära. Või siis ära võta. Pävalõpuks, see on siin küll väga vale koht selliste küsimuste esitamiseks. Head vastust siit ei saa :)
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 962
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #37 Postitas Ardilla » 07 Veebr 2018, 11:47

A ja veel kui taikliga ei sõida siis ostad Dinneris burgse täishinnaga aga meil tsiklirahval on seal 10% ale! Vähemalt vanasti oli.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 740
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #38 Postitas Jesper » 07 Veebr 2018, 11:52

Dineri 10% jaoks ei pea actually tsiklit omama, milline barbaarsus ja peavalu! Piisab riietest, isiklikult testisin järgi ükskord :)

Mul on kõhutunne, et selles faktis on nüüd ka mingi üldisem ja laiem moraal sees, aga ei oska seda ausalt öeldes hetkel sõnastada :lol:
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 962
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #39 Postitas Ardilla » 07 Veebr 2018, 12:17

Mis tõestab jällegi, et tsiklid on nagu hobused mõtetud.
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 391
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: xChallenge Maya
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 164 korda
Tänatud: 39 korda
Kontakt:

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #40 Postitas ElectroMoto » 07 Veebr 2018, 12:33

Liikluses olen tähele pannud, et kui ma käitun ja sõidan ise nagu idioot, siis näen liikluses ainult idioote. Nii kui teadlikult liiklen teisi-arvestavalt, siis märkan ainult mõistlikke liiklejaid.. Pole kunagi tekkinud (ptüi-ptüi-ptüi) mingit seisukorda kaasliiklejatega, et keegi oleks tahtlikult probleeme tekitanud. Pigem ikka tehakse ruumi. Foori alt esimesena ära liikudes ei jää teisi järgi ootama. Jalgratta-radu kasutan ainult viimases hädas ja siis ka pigem mitte.. või siis kui foori ees on ainult paar-kolm autot. Olen ise pidanud passima rattarajal jalgrattaga tipptunnil mingi laia monstrumi taga, kuna see ei mahtunud seal liiklema. Suht nõme oli. Elik ära tee teistele seda, mida sa ei taha, et sulle tehtaks ja vastupidi. Ja kõik on ilus. Ja lill! :D
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 543
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: Fazer 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 71 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #41 Postitas rannamees » 07 Veebr 2018, 15:37

Tee oma unistus teoks, kõik need küsimused on lahendatavad!
Ainuke asi, mida ei soovitaks, on uus liisingupill ja nimelt seetõttu, et esimene ratas ei pruugi enam üldse mingi aja möödudes meeldida/sobida.
Pilt

Teema algataja
wylde
Postitusi: 18
Liitunud: 01 Veebr 2018, 09:44
Tsikkel: Kawasaki Vulcan S
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #42 Postitas wylde » 07 Veebr 2018, 17:51

rannamees kirjutas:
Spoiler:
Tee oma unistus teoks, kõik need küsimused on lahendatavad!
Ainuke asi, mida ei soovitaks, on uus liisingupill ja nimelt seetõttu, et esimene ratas ei pruugi enam üldse mingi aja möödudes meeldida/sobida.


Kuna mul kindel soov on tänaseni veel vähemasti Kawasaki Vulcan S, siis pole palju variante. Kasutatuna hind algab 6k, tutikana 7k. Teist tüüpi tsiklite seljas tean juba ette, et ei meeldiks istuda. Olen Aasias reisidel kärutanud erinevate variantidega. Ka Honda Rebel ja Triumphi mudelid visuaalselt meeldivad, ent vähemasti googeldades on kõige paremaid hinnanguid Vulcan S saanud. Fast; nimble, real joy to ride. Good for a first bike and can surprize even serious motorcyclists. Lisaks kuna olengi algaja, siis ABS tundub ka minu jaoks "must be" lisa. ABS-iga on aga vaid uuemad mudelid. Ja kui hinnavahe uue rattaga on vähem kui 50%, siis kuumaksetena seda hinnavahe ei tunnetagi, küll aga võib see vanem pill olla murelapseks hiljem. Tutika rattaga tean, et täiendavaid kulusid esialgu ei ole.
Lisaks iga teine kommentaar on, et küll sa kukud. Ma ei suuda mõista, miks peaks tsiklil kukkuma? Vale kiirus ja rattad blokki pidurdamine või muu põhjus? Ega ABS pole mingi imeloom, aga olen ka ralliautoga lapatsit vajutanud ja tõesti oli keeruline kurvides autot teel hoida. Kas see kukkumise statistika võib ka olla ABS puudumise põhjus?



PS, Kawasakil saab seadistada lenksu ja jalgade asendit 3 astmeliselt, ehk enda pikkuse järgi saab mugavalt asendi paika sättida aga seda siis tutikana ostes.


Igaljuhul, igal sõiduvahendil;tehnikal on tohutu vahe mugavuses jms kui tootmisvahe on 5 aastat. Normaalne järelturu hind oleks -10-15% iga aasta kohta tootmisest. No way alla 2010 ratta eest tuhandeid hakkaks välja käima ja alla selle oleks hind samuti kahtlaselt odav. Kui ise sõidutehnikaga riske võtan siis see teadlik valik, peaaasi et tehnika ei tekita riske minu eest :)
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 962
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #43 Postitas Ardilla » 07 Veebr 2018, 18:38

wylde kirjutas:
Spoiler:
rannamees kirjutas:Tee oma unistus teoks, kõik need küsimused on lahendatavad!
Ainuke asi, mida ei soovitaks, on uus liisingupill ja nimelt seetõttu, et esimene ratas ei pruugi enam üldse mingi aja möödudes meeldida/sobida.


Kuna mul kindel soov on tänaseni veel vähemasti Kawasaki Vulcan S, siis pole palju variante. Kasutatuna hind algab 6k, tutikana 7k. Teist tüüpi tsiklite seljas tean juba ette, et ei meeldiks istuda. Olen Aasias reisidel kärutanud erinevate variantidega. Ka Honda Rebel ja Triumphi mudelid visuaalselt meeldivad, ent vähemasti googeldades on kõige paremaid hinnanguid Vulcan S saanud. Fast; nimble, real joy to ride. Good for a first bike and can surprize even serious motorcyclists. Lisaks kuna olengi algaja, siis ABS tundub ka minu jaoks "must be" lisa. ABS-iga on aga vaid uuemad mudelid. Ja kui hinnavahe uue rattaga on vähem kui 50%, siis kuumaksetena seda hinnavahe ei tunnetagi, küll aga võib see vanem pill olla murelapseks hiljem. Tutika rattaga tean, et täiendavaid kulusid esialgu ei ole.
Lisaks iga teine kommentaar on, et küll sa kukud. Ma ei suuda mõista, miks peaks tsiklil kukkuma? Vale kiirus ja rattad blokki pidurdamine või muu põhjus? Ega ABS pole mingi imeloom, aga olen ka ralliautoga lapatsit vajutanud ja tõesti oli keeruline kurvides autot teel hoida. Kas see kukkumise statistika võib ka olla ABS puudumise põhjus?



PS, Kawasakil saab seadistada lenksu ja jalgade asendit 3 astmeliselt, ehk enda pikkuse järgi saab mugavalt asendi paika sättida aga seda siis tutikana ostes.


Igaljuhul, igal sõiduvahendil;tehnikal on tohutu vahe mugavuses jms kui tootmisvahe on 5 aastat. Normaalne järelturu hind oleks -10-15% iga aasta kohta tootmisest. No way alla 2010 ratta eest tuhandeid hakkaks välja käima ja alla selle oleks hind samuti kahtlaselt odav. Kui ise sõidutehnikaga riske võtan siis see teadlik valik, peaaasi et tehnika ei tekita riske minu eest :)


Mina võtaks uues. (Hetkel ei ole tegemist sarkasmiga)

1) Talle on järelturgu
2) Murevabam
3) Saad kasko teha. (Mina teeks)
4) Uue ja kasutatud S-i hinnavahe ei ole nii suur ka mitte.
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4250
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 157 korda
Tänatud: 385 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #44 Postitas reimps » 07 Veebr 2018, 18:45

Ardilla kirjutas:
Spoiler:
Mina võtaks uues. (Hetkel ei ole tegemist sarkasmiga)

1) Talle on järelturgu
2) Murevabam
3) Saad kasko teha. (Mina teeks)
4) Uue ja kasutatud S-i hinnavahe ei ole nii suur ka mitte.

Õige, aga ratas peaks olema Aprilia.

:-|||
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 962
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #45 Postitas Ardilla » 07 Veebr 2018, 19:07

reimps kirjutas:
Spoiler:
Ardilla kirjutas:Mina võtaks uues. (Hetkel ei ole tegemist sarkasmiga)

1) Talle on järelturgu
2) Murevabam
3) Saad kasko teha. (Mina teeks)
4) Uue ja kasutatud S-i hinnavahe ei ole nii suur ka mitte.

Õige, aga ratas peaks olema Aprilia.

:-|||



:mrgreen: ega se Kawa nüüd nii palju ka ei Saki :D samas kes ma olen, et kaasa rääkida, mul pole peale süzäkide muud miskit olnud. Siiani vaid Ilastanud nende uute Apriliate ja Bemmide peale... (lol) :ner: aga tuleb see päev. Tuleb Aprilia ka minu garaazhi,tuleb selline ka ära proovida. Ja Yamu ja Bemm.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1406
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 97 korda
Tänatud: 45 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #46 Postitas pühak » 07 Veebr 2018, 19:31

Ardilla kirjutas:
Spoiler:
reimps kirjutas:
Ardilla kirjutas:Mina võtaks uues. (Hetkel ei ole tegemist sarkasmiga)

1) Talle on järelturgu
2) Murevabam
3) Saad kasko teha. (Mina teeks)
4) Uue ja kasutatud S-i hinnavahe ei ole nii suur ka mitte.

Õige, aga ratas peaks olema Aprilia.

:-|||



:mrgreen: ega se Kawa nüüd nii palju ka ei Saki :D samas kes ma olen, et kaasa rääkida, mul pole peale süzäkide muud miskit olnud.
Siiani vaid Ilastanud nende uute Apriliate ja Bemmide peale... (lol) :ner: aga tuleb see päev. Tuleb Aprilia ka minu garaazhi,tuleb selline ka ära proovida. Ja Yamu ja Bemm.
Garaažiga tegelen. Võtab aega ja raha nii, et pole mahti ilastada ja uue tsikli tulemine peab uue garaaži ära ootama.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 962
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #47 Postitas Ardilla » 07 Veebr 2018, 20:34

Võin kujutada ettenkuidas raha näpuvahelt ära voolab kui ehitad!

Dusterx
Postitusi: 98
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #48 Postitas Dusterx » 07 Veebr 2018, 20:42

Mina olen 2x võssi sõitnud just tänu sellele, et unustasin abs'i välja lülitada...Kukud, on sul abs või mitte, ka kohapeal külili vajumine on kukkumine, lahtine liiv kurvis, pigi, märg muru, variante ja põhjuseid on n+1. Kui rahanumbrid on juba nagunii suured, siis võtaks ka juba uue, järgmine loogiline valik oleks vana ja soodne ratas ning kui oled lõpuks selgeks saanud, et jaa, tegelt ka olen mootorrattur, siis lähed tutika järgi. Palju nähtud neid "uusrikkaid", kes teevad load, sõidavad esimese suvega terved 1000km ja siis paar aastat ei puudu ja müüvad 3 aasta pärast ratta kommirahaga sõbra pojale.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3553
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 656 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #49 Postitas urmas66 » 07 Veebr 2018, 21:04

Ma käisin külili oma garaazi ees. :D Omast arust olin jala alla lükanud, astusin ratta selajast maha ja ratas pani ka mu kõrvale end küljeli. Küljeplast kraabitud ja esimene suunakas katki.No juhtub ka peale mitmekümne aastast kogemust omades.
ABS sind kukkumast ei päästa,selles suhtes pole mõtet isegi kahelda. Kui algajana hakkad nii kallama,et ABS rakenduma peab, oled üsna kiirelt oma rattast lahti.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

morse
Postitusi: 253
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #50 Postitas morse » 07 Veebr 2018, 22:12

raske kirjeldada. pärast seda kui oled juba elu jooksul mitmekümnendat korda ratta pikali visanud või kusagil kehva pidamisega teel risu tõmmanud, ei saa yldse aru, et kuidas jälle :D
(OK, ma enduuromees, ei ole päris normaalne inimene - aga siiski)

aga jah, eks on laias laastus 3 laiemalt levinud keissi:
1. kohapealt kukutad ümber. eelpool õnnelikke juhuseid kirjeldatud. näiteks oled ratta kõrval, läheb tasakaal liiga palju teisele poole, ei jaksa tagasi tõmmata. ja muud toredad lood nagu näiteks jalg vajus maa sisse.
2. aeglaselt nikerdades külje maha panemine. väga levinud algajate seas - aga juhtub kõigil: märjal murul parkimine, manööverdades esipiduri järsk haaramine, seisma jäädes on rattad kõrgel kohal ja jalad ei ulatu maha, you name it.
3. erinevad sõidu pealt kukkumised. kuuma ilmaga suland tõrv - kui alles paar aastat sõitnud, siis ei ole võimalik ette kujutada kui libe see on. lahtise killustiku peal pidurdamine/kallutamine/kiirendamine (kui alles kogemusi kogud, siis ei aita ka ABS). Ehmatavad olukorrad liikluses, mis panevad järsult pidurdama vmt ja seejärel risu panek on suht lihtne (ma ei ole kindel, et ABS mingit hiilgelsuurt abi pakub, kuna faktoreid lisaks pikalt blokeerunud rattale on palju).

aga räägitakse, et on inimesi, kes saavad läbi ilma kriipimata. võibolla sa oled üks neist.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1406
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 97 korda
Tänatud: 45 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #51 Postitas pühak » 07 Veebr 2018, 23:12

Jätkuks veel:
4. Teekattemärgistus on libedam, kui asfalt, peale selle veel ka päris mitu millimeetrit asfaldist kõrgem. Külma ilmaga on joonte libedus veel eriti tunda. 140+ kiirustel samuti.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Teema algataja
wylde
Postitusi: 18
Liitunud: 01 Veebr 2018, 09:44
Tsikkel: Kawasaki Vulcan S
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #52 Postitas wylde » 08 Veebr 2018, 08:45

Eelnevad kukkumise kirjeldused on sellised, mida usun, et oskan vältida. 20 aastat jalgratta võistluspordi kogemusi maanteel ja metsas on selgeks teinud kõikides tingimustes kaherattalise käitumise, õpitud ka rehvirõhu valikut vastavalt teeoludele muutma jne. Ja MNT ratta kumm on 23mm, ehk et kui libisema hakkab, siis ka läheb - võistlustel pead alalhoiu maha suruma kuid trennis kukkumine kord 5 aasta jooksul. 2017 hooaeg oli ülimart märg, kõik maastikuratta võistlused olid mudased ja isegi sirgeid otsi vändates oli iga pedaalivajutusega tunda, et osa jõudu rakendub tühja kuna vedav ratas ei pea. Keerata sai tavapärase kallutamise asemel vaid keerates - ilmselt ka tsiklil sama märja ja libedaga (madalal kiirusel muidugi). Ei tea kas need kõik tsikli seljas kasuks tulevad kuid arvan, et pigem jah. Loodetavasti püsib alateadvuses jalgratturina kogetud füüsikaseadused/instinktid, et kurvis ei pidurda; silmad vaatavad alati teed ette; näed ka kurvi taha jne. Jalgratturina saanud mnt marrastusi; luu murru ja ka ühe organi kaotuse kuid iga seik neist on õpetanud ja valsamaks teinud. Loodetavasti ei sõida gaasi vajutades katus kohe ära :)
PS, ma loodan et külili ei lase rattal enda all vajuda; enda valitud ratta üldmassi suudan saalis x 5 maast rebida. Kui tsiklil oleks kusagilt mugavalt kinni haarata, siis oleks võimeline seda ka maast nt treilerile tõstma :shock:

Tort
Postitusi: 1361
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 75 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #53 Postitas Tort » 08 Veebr 2018, 09:27

Pilt
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3553
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 656 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #54 Postitas urmas66 » 08 Veebr 2018, 10:49

Ma olen ka noorena rattaspordiga tegelenud ja sõidan ka siiani rattaga,aga võin sulle kinnitada,et teoorias on asjad sarnased ,aga praktikas mitte nii väga.Eriti suure vahe teeb sisse sinu valitud tsikkel ja selle isteasend.Ma suudan siiani veel mingi aja jalgrattaga kohapeal seista(vanast kogemusest lihtsalt),aga tsikliga see pole nagu üldse sellisel moel teostatav.Vahe teeb sisse see,et jalgatas on sinust kordi kergem ja seal sa hoiad ennast tasakaalus ja jalgratas seisab koos sinuga. Tsikkel on sinust ,aga tublisti raksem ja sinu valitud rattal püsti asend ei ole ka loomulik asend.Kui sa ,aga püsti ei ole,siis raskuskese sinu ja tsikli suhtes sinu kahjuks ehk sa pead pigem tsiklit tasakaalus hoidma ja siis ka ise seal peal püsima.Keeruline seletada,aga ei ole kohe kindlasti päris sama asjaga tegemist.Sinu füüsiline võimekus ei mängi tsikli puhul ka erilist rolli,jumala väiksed kilud teevad raskete ratastega imetrikke,aga seda peab õppima ja ma küll kedagi ei tea,kes pole algajana kukkunud.Kaasarvatud ma ise.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1392
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 370 korda
Tänatud: 114 korda
Kontakt:

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #55 Postitas AzA » 08 Veebr 2018, 10:58

Kas tasub moosisaia süüa, kui ise nisu ei kasvata?
Kui tahad moosisaia süüa, siis loomulikult söö, milles küsjonks.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Peet
Postitusi: 104
Liitunud: 21 Apr 2013, 14:38
Tsikkel: Suur ja kõrge 950
Asukoht: Tallinn/Soodla
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #56 Postitas Peet » 08 Veebr 2018, 11:04

Kui sulle peol tüdruk hakkab meeldima, siis lähed ju ligi ja teed juttu...või pigem esmalt uurid teiste meeste arvamust, kes juba 20a abielus olnud? Saab vist väga erinevad arvamused. Sama on tsikliga. Unistus ja soov on olnud lapsest saati ja nüüd on võimalus ratas soetada, siis teegi seda! Ratas võta see, millest kaine mõistus ja rahakott üle käib...ning mis meeldib omale. Uurida teiste arvamusi teemal uus või vana- jälle sõltub tegelikult rahast ja enda soovist. Mina ei raatsi täna uut osta, samas paljud just tahavadki uut. Jalgratas on muhe asi ja tervisele kasulik, aga tsiklist erineb nagu aerupaat allveelaevast. Ometi vees liikuda saab mõlemaga. Oskad vältida kukkumisi? Kukkuma ei lähe meist kunagi keegi, sest kõik me oleme sisimas parimad ratturid. Ütled kodus ka, et "lähen sõitma" või keegi meist hõikab kaasale teise tuppa "Kallis, ma lähen kukun korra linna vahel...!" ? ABS on äge asi, aga gravitatsioon on vägevam. Tõmbab raibes ratta ümber ka koos ABSi ja muude lühenditega ;)
PS: Jutu mõte polnud kuidagi iroonitseda või sarkastiline olla, juhuks kui kellelegi tundus :bsmile:
Viimati muutis Peet, 08 Veebr 2018, 12:20, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1290
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, HD V-rod, Busa
Asukoht: Tartu
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 159 korda
Kontakt:

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #57 Postitas RasmusL » 08 Veebr 2018, 11:14

wylde kirjutas:Eelnevad kukkumise kirjeldused on sellised, mida usun, et oskan vältida. 20 aastat jalgratta võistluspordi kogemusi maanteel ja metsas on selgeks teinud kõikides tingimustes kaherattalise käitumise, õpitud ka rehvirõhu valikut vastavalt teeoludele muutma jne. Ja MNT ratta kumm on 23mm, ehk et kui libisema hakkab, siis ka läheb - võistlustel pead alalhoiu maha suruma kuid trennis kukkumine kord 5 aasta jooksul. 2017 hooaeg oli ülimart märg, kõik maastikuratta võistlused olid mudased ja isegi sirgeid otsi vändates oli iga pedaalivajutusega tunda, et osa jõudu rakendub tühja kuna vedav ratas ei pea. Keerata sai tavapärase kallutamise asemel vaid keerates - ilmselt ka tsiklil sama märja ja libedaga (madalal kiirusel muidugi). Ei tea kas need kõik tsikli seljas kasuks tulevad kuid arvan, et pigem jah. Loodetavasti püsib alateadvuses jalgratturina kogetud füüsikaseadused/instinktid, et kurvis ei pidurda; silmad vaatavad alati teed ette; näed ka kurvi taha jne. Jalgratturina saanud mnt marrastusi; luu murru ja ka ühe organi kaotuse kuid iga seik neist on õpetanud ja valsamaks teinud. Loodetavasti ei sõida gaasi vajutades katus kohe ära :)
PS, ma loodan et külili ei lase rattal enda all vajuda; enda valitud ratta üldmassi suudan saalis x 5 maast rebida. Kui tsiklil oleks kusagilt mugavalt kinni haarata, siis oleks võimeline seda ka maast nt treilerile tõstma :shock:



Ma suudan enda ratta massi nt rinnalt suruda, seega kui käna panen ja alla jään siis saan korraga ka trenni ära tehtud. Nii et see hobi on 2in1. Sellepärast see mulle nii meeldibki.
If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 479
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 46 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #58 Postitas Krl » 08 Veebr 2018, 12:02

AzA kirjutas:Kas tasub moosisaia süüa, kui ise nisu ei kasvata?
Kui tahad moosisaia süüa, siis loomulikult söö, milles küsjonks.



Mis see nisukasvatamine asjasse puutub?


Mis ratastest ja massidest siis jutt käib, mida keegi rinnalt surub, maast üles sikutab, või millega biitsa treenib?

iSlanderEST
Postitusi: 171
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #59 Postitas iSlanderEST » 08 Veebr 2018, 13:15

morse kirjutas:1. kohapealt kukutad ümber. eelpool õnnelikke juhuseid kirjeldatud. näiteks oled ratta kõrval, läheb tasakaal liiga palju teisele poole, ei jaksa tagasi tõmmata. ja muud toredad lood nagu näiteks jalg vajus maa sisse.
2. aeglaselt nikerdades külje maha panemine. väga levinud algajate seas - aga juhtub kõigil: märjal murul parkimine, manööverdades esipiduri järsk haaramine, seisma jäädes on rattad kõrgel kohal ja jalad ei ulatu maha, you name it.

Ma olen kukkunud kohapeal paar korda. 1 juhus oli, kui unutasin kettaluku, hakkasin liikuma ja järsku esiratas seisis ning külili ma olingi. Teine kord oli, kui naine hakkas ratta selga ronima ning mul oli jala all kruusa. Muidugi seisin just paraja kallaku peal ka, niiet vasakul jalal oli ikka rohkem vaja pingutada asfaldini jõudmiseks. Ratas raske (kahe iniemse matkavarustus jne). Naine ronis, ma olin veendunud, et midagi ei juhtu, kui järsku saabas lihtsalt libises ja ei suutnud enam kinni hoida.
Need 2 kukkumist ongi ainsad, mis asfaldil juhtunud. Ja sõitnud olen 2011 aastast :P
Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 365
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs adv
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Re: Kas üldse tasub saada mootorratturiks, mootorratta omanikuks? Elukoht TLN kesklinn.

Lugemata postitus #60 Postitas Raki » 08 Veebr 2018, 13:26

Kui kõhkled siis ei soovita osta. Või siis oota 2 kuud ja kui ikka veel tahad eks siis osta. Ostu soov peab olema sul endal 100% kindel, mitte et saad tuhhi juurde foorumlaste soovitustest. Ise jätsin just uue 1200GSA ostmata, kuna ei tundunud ikkagi see päris õige. Peab tunduma õige ja kõik ja peab olema isu. Ettekäändeid tsikli ostmiseks ei tasu välja mõelda ala jõudad kiiremini tööle jms, ei jõua.

Sama nagu keegi võtab koera ettekäändega et siis hakkab rohkem väljas käima . ei hakka, koer situb varsti rõdule. Käi kõigepealt 3x päevas niisama väljas iga ilmaga ja siis vaata kui väga meeldib.




Mine “Vaba teema”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist