Garaazi/kuuri ehitamine ratta jaoks

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1405
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 96 korda
Tänatud: 45 korda

Re: Garaazi/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #31 Postitas pühak » 02 Apr 2018, 14:19

Puitkarkassiga kerget kuuri ehitades ei tasu alahinnata ankurdamise vajadust. Muidu võid mingil tuulisel sügishommikul leida kuuri uuest kohast.


"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 365
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: gixxer1000- VN 750 custom
Asukoht: Kostivere-Raasiku-Kuusalu
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Garaazi/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #32 Postitas Kauri » 02 Apr 2018, 17:03

Mälu järgi kuulus ehitusaluse pinna alla ka katuse projektsioon, ehk siis katust ei kannata seinast väga kaugele ajada kui soovida võimalikult suurt sisepinda. Konteineriga või odavate ehituspoodide garaazidega on selles osas tunduvalt lihtsam. Samas ise ei kujuta täna enam eriti ette külmas ruumis toimetamist, ealised iseärasused vist hakkavad välja lööma.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

ducatu
Postitusi: 193
Liitunud: 22 Juun 2007, 12:44
Tsikkel: FighTLR, Scrambler (domikas)
Asukoht: Kangru-Uuesalu
Tänatud: 13 korda

Re: Garaazi/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #33 Postitas ducatu » 02 Apr 2018, 17:06

Macintosh kirjutas:Kuskohast pildil nähtav ramp pärit on?


Antud ramp on louisi kaup. Ainukene, mille leidsin, kuhu kuni 200 lai esirehv vahele mahub.
IMG_5566.JPG
Kui vaja midagi küsida siis helista
566 97 936
Kasutaja avatar

Lepa
Postitusi: 42
Liitunud: 21 Mär 2015, 12:24
Tsikkel: R1200GS Adventure

Re: Garaazi/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #34 Postitas Lepa » 02 Apr 2018, 17:41

Kauri kirjutas:Mälu järgi kuulus ehitusaluse pinna alla ka katuse projektsioon, ehk siis katust ei kannata seinast väga kaugele ajada kui soovida võimalikult suurt sisepinda.


Oli justkui nii, et kui kuni 1m räästas, siis ei lähe ehitusaluse pinna alla.

morse
Postitusi: 252
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Garaazi/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #35 Postitas morse » 02 Apr 2018, 21:08

Lepa kirjutas:
Kauri kirjutas:Mälu järgi kuulus ehitusaluse pinna alla ka katuse projektsioon, ehk siis katust ei kannata seinast väga kaugele ajada kui soovida võimalikult suurt sisepinda.


Oli justkui nii, et kui kuni 1m räästas, siis ei lähe ehitusaluse pinna alla.

Kindel? Isegi terass läks vanasti ja ju läheb ikka igasugune räästas... Keegi ehk oskab aktidele viidata?

Samas teemaalgatajal ei ole sellega muret, sest ta ei ehita niikuinii maksimumi täis.

Kasutan juhust ja annan tugeva poolthääle iseehitatud puitkarkassile. Ilus ja soodne. Ankurdamiseks võiks näiteks fibo plokid maasse kaevata ja karkassi sinna kinni kruvida. Niikuinii ei saaks prusse otse kividele laduda. Fibo ja prussi vahele peaks hüdroisolatsiooniks tõvapapi panema.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4884
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 480 korda
Tänatud: 440 korda
Kontakt:

Re: Garaazi/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #36 Postitas Macintosh » 02 Apr 2018, 21:27

Hoone ehitusaluse pinna alla ei arvata räästa laiust (so hoone projektsiooni maapinnale), samuti ei ole selle läbi piiratud terrassi pindala. Alailma aetakse segi ehitisealune pind (mis on hoone projektsioon maapinnale) ja hoone ehitusaluse pind. Määrusega reguleeritakse viimast. Aga üldsielt on see selline "peavalu" teema mille üle haritud juuratedlased sõnasõdu peavad. Kui projekteerid ehitise, mille vundamendi suurimad mõõtmed on 4950x3950 ja teed sellele 60 cm räästa igasse nelja külge siis oled seaduse raames. Aga kui teed räästa laiema, kui 1m siis arveatatkse see ehitusaluse pinna alla.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

ets0
Postitusi: 111
Liitunud: 17 Mai 2006, 19:34
Tsikkel: Suzuki Intruder 1500/2007
Tänanud: 2 korda

Re: Garaaži/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #37 Postitas ets0 » 02 Apr 2018, 21:36

Tort kirjutas:Maal on elektrita puitkarkasskuuril läbipaistev katus ja aknaid pole ja see on tõesti hea lahendus ka praktikas.




Huvitav kysimus on ainult see, kauaks see polykarbonaat seal läbipaistvaks jääb :ner:
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4884
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 480 korda
Tänatud: 440 korda
Kontakt:

Re: Garaazi/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #38 Postitas Macintosh » 02 Apr 2018, 21:38

Mul on kuur osaliselt polükarbonaatkatusega, eesmärgiks rohkem valgust. Selleks, et seda ka päriselt saada tuleb katus kaks korda aastas survekaga üle käija.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

morse
Postitusi: 252
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Garaazi/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #39 Postitas morse » 02 Apr 2018, 22:57

Macintosh kirjutas:Hoone ehitusaluse pinna alla ei arvata räästa laiust (so hoone projektsiooni maapinnale), samuti ei ole selle läbi piiratud terrassi pindala. Alailma aetakse segi ehitisealune pind (mis on hoone projektsioon maapinnale) ja hoone ehitusaluse pind. Määrusega reguleeritakse viimast. Aga üldsielt on see selline "peavalu" teema mille üle haritud juuratedlased sõnasõdu peavad. Kui projekteerid ehitise, mille vundamendi suurimad mõõtmed on 4950x3950 ja teed sellele 60 cm räästa igasse nelja külge siis oled seaduse raames. Aga kui teed räästa laiema, kui 1m siis arveatatkse see ehitusaluse pinna alla.

Otsisin seadused välja. Lepal ja Macil on õigus. Kuni 1m laiune räästas, alla kahe ruutmeetrine varikatus jmt ei kuulu tõesti selle 20m2 sisse.

MKM viitab ka oma KKKs sellele ehitusseadustiku lisale, kus on kenasti näha, et leebete teavitusnõuetega väikeehitised on ehitisealuse pinnaga kuni 20m2
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/10 ... Lisa_1.pdf

Kui vaadata ehitusseadustiku määruseid, siis hetkel kehtib ehitisealusele ehk hoonealusele pinnale selline definitsioon:
https://www.riigiteataja.ee/akt/110062015008
§ 19. Ehitisealune pind
(1) Ehitisealune pind on hoonealune pind või rajatisealune pind.
(2) Hoonealune pind on hoone maapealse osa aluse pinna ja maa-aluse osa aluse pinna projektsioon horisontaaltasapinnal.
(3) Hoone maapealse osa alune pind on hoonet ümbritsevast maapinnast kõrgemal asuvate hooneosade projektsioon horisontaaltasapinnal.
(4) Hoone maa-aluse osa alune pind on hoonet ümbritsevast maapinnast madalamal asuvate hoone osade projektsioon horisontaaltasapinnal.
(5) Hoonealuse, sealhulgas hoone maapealse osa aluse pinna sisse loetakse hoone juurde kuuluva rõdu, lodža, varikatuse, välja arvatud käesoleva paragrahvi lõike 6 punktis 8 nimetatud varikatuse, ja muu taolise projektsioon horisontaaltasapinnal.
(6) Hoonealuse, sealhulgas hoone maapealse osa aluse ja hoone maa-aluse osa aluse pinna leidmisel ei võeta arvesse hoone küljes olevat:
1) vihmaveesüsteemi;
2) päikesekaitsevarjestust;
3) terrassi;
4) kaldteed ning treppi;
5) valguskasti;
6) vundamendi taldmikku;
7) tehnosüsteemi ja -seadme osa
8 ) liikuvat või alla kahe ruutmeetrise horisontaalprojektsiooniga maapinnale mittetoetuvat varikatust;
9) kuni ühe meetri laiust katuseräästast;
10) hoone kujunduslikke või muid mitteolulisi elemente.

Muuhulgas leidsin hea selgituse teavitamiskohustuste kohta ühest artiklist, mis on minu arust küll natuke ülal viidatud ehitusseadustiku lisast erinev info, kuid küll teemaalgataja või tulevane kuuriehitaja teeb endale ise selgeks, mis mahus ta oma ehitustegevusest aru peab andma:
http://ehitusruudus.delfi.ee/ehitusjare ... d=79914388

Kuni 20 m2 ehitusaluse pinnaga väikeehitise püstitamisel tuleb tagada kohaliku omavalitsuse teavitamine väikeehitise püstitamise kavatsusest, kui teavitamine on nõutav. Teavitamine on nõutav detailplaneeringu koostamise kohustusega piirkondades ja ei ole nõutav detailplaneeringu koostamise kohustuseta aladel ehk siis maapiirkondades

Samas artiklis on hea loetelu piirangutest väikeehitisele (20-60m2). Saan aru, et samad piirangud kehtivad ka alla 20m2 ehitise puhul??
Väikeehitise püstitamist piirab:
• ehituskeeluvöönd (reeglina 5 m krundi piiridest sissepoole; ehituskeeluvööndisse on võimalik ehitada naabri kirjaliku nõusolekuga);
• krundi suurim lubatud hoonete arv;
• krundi suurim lubatud täisehituse pindala;
• suurim lubatud kõrgus 5 m.

---
Loen siin neid asju ja mõtlen, et see ilma ehitusloata ehitamine ei olegi nii lihtne kui algselt tundus, sest krundi suurima lubatud hoonete arvu ja krundi suurima lubatud täisehituse pindala saab täpselt teada ainult võttes vallast projekteerimistingimused - selleks võib mitu nädalat kuluda ja kaob nagu ära see lihtsa asjaajamise point. Kusjuures ma näiteks küsisin vallast otse, et mul 2 hoonet krundil ja PT järgi max 2 lubatud, samas täisehitusprotsent lubaks veel omajagu ehitada, et kui ma lisaks ühe alla 20m2 ehitise, kas see oleks lubatud? Vastus oligi see, et kuna PT järgi on 2 ehitist ette nähtud, siis kolmandat ei või ehitada, olgu ta kui väike tahes ja see ei loe et hoovis üle 2000m2 tühja pinda on...

Kuidas kõik lihtsad asjad on võimalik keeruliseks mõelda... Ehitaks lihtsalt kuuri aga ei saa, kosmosest pildistatakse ja tullakse ukse taha küsima, et mis osmik see sul siin on...

Edit: ilmselt ei pea ikka projekteerimistingimusi võtma, sest kui asulas on niikuinii selle ehitise püstitamise eel teavitamiskohustus, siis ilmselt selle teavituse alusel kontrollitaksegi ära, kas antud krundi ehitiste arv ja täisehitusprotsent lubavad ehitada või mitte.

NB! Ehituskeeluvööndist kinnipidamist tasuks ikka jälgida, hiljem on maru nadi oma kuuri meetri võrra edasi lohistada...

Tort
Postitusi: 1359
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 74 korda

Re: Garaazi/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #40 Postitas Tort » 02 Apr 2018, 23:59

Macintosh kirjutas:Mul on kuur osaliselt polükarbonaatkatusega, eesmärgiks rohkem valgust. Selleks, et seda ka päriselt saada tuleb katus kaks korda aastas survekaga üle käija.


Kui on õnn elada puude all, siis kindlasti. Meil ei pea midagi pesema ja päikesele on ka vastu pidanud. Ega sealt lennukeid ei peagi nägema ja valge on küll.
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 932
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Garaazi/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #41 Postitas Ronk » 03 Apr 2018, 09:06

Garaaz läinud ära.

(siin oli ennist postitus, kus pakkusin suurt kasti kellelegi garaaziks)
Viimati muutis Ronk, 05 Apr 2018, 12:13, muudetud 1 kord kokku.

kalleu
Postitusi: 307
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 49 korda

Re: Garaazi/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #42 Postitas kalleu » 03 Apr 2018, 09:40

morse kirjutas:Edit: ilmselt ei pea ikka projekteerimistingimusi võtma, sest kui asulas on niikuinii selle ehitise püstitamise eel teavitamiskohustus, siis ilmselt selle teavituse alusel kontrollitaksegi ära, kas antud krundi ehitiste arv ja täisehitusprotsent lubavad ehitada või mitte.

NB! Ehituskeeluvööndist kinnipidamist tasuks ikka jälgida, hiljem on maru nadi oma kuuri meetri võrra edasi lohistada...


Ametnik käigu jala. Teavitamiskohustus tähendab täpselt seda mis seaduses kirjas - kohustust teavitada. Ametnikul pole mingit õigust sinu kuni 20 m2 puukuuri või kasvuhoone vms loomist keelata. Aga ju siis muud pole teha, peab ka päeva täis istuma ja endale tööd leidma. :evil:
Ja ära kinnita seda olemasoleva hoone külge, muidu mõni idioot loeb selle automaatselt suurema hoone laienduseks - tehtud, nähtud.

morse
Postitusi: 252
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Garaazi/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #43 Postitas morse » 03 Apr 2018, 11:44

kalleu kirjutas:
morse kirjutas:Edit: ilmselt ei pea ikka projekteerimistingimusi võtma, sest kui asulas on niikuinii selle ehitise püstitamise eel teavitamiskohustus, siis ilmselt selle teavituse alusel kontrollitaksegi ära, kas antud krundi ehitiste arv ja täisehitusprotsent lubavad ehitada või mitte.

NB! Ehituskeeluvööndist kinnipidamist tasuks ikka jälgida, hiljem on maru nadi oma kuuri meetri võrra edasi lohistada...


Ametnik käigu jala. Teavitamiskohustus tähendab täpselt seda mis seaduses kirjas - kohustust teavitada. Ametnikul pole mingit õigust sinu kuni 20 m2 puukuuri või kasvuhoone vms loomist keelata. Aga ju siis muud pole teha, peab ka päeva täis istuma ja endale tööd leidma. :evil:
Ja ära kinnita seda olemasoleva hoone külge, muidu mõni idioot loeb selle automaatselt suurema hoone laienduseks - tehtud, nähtud.


Tolle ametnikuga oli natuke teisiti olukord, esitasin oma küsimuse ehitusloa taotlemise eel - ehk siis ma ei tohiks justkui rohkem kui 2 hoonet projekteerida. Kui kasutusluba käes, siis ilmselt läheks kolmanda ehitisena alla 20m2 kuuri ehitamine isegi läbi...

Aga kuidas ikka on selle teavistamiskohustusega? Kas alla 20m2 ehitise püstitamise kohta ei pea omavalitsust teavitama ka tiheasustusega alal? Kas ajakirjanikud eksisid?
Siin artikkel uuesti: http://ehitusruudus.delfi.ee/ehitusjare ... d=79914388
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1209
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 107 korda
Kontakt:

Re: Garaazi/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #44 Postitas Maaks » 03 Apr 2018, 14:20

Ehitusseadustiku lisa 1-s on selgitav tabel millal vaja ehitusluba või teatis. NB! 20m2 käib AINULT "Elamu ja selle teenindamiseks vajalik hoone" kohta (igaks juhuks mainin)
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/10 ... .2017.pdf#
Ajakirjandusel/ ajakirjaniku nägemusel ei ole eestis seadusandlikku jõudu :-) lähtu seadusest.
Vallal/ linnal võib olla oma ehitusmäärus - KOV lehelt tasub ENNE järgi vaadata, mida seal kirjutatakse!
PS Seaduse järgi pannakse kogu vastutus (valesti tehtud) asja eest ehitajale, ehk siis kui ise ehitad ja tuleohutuskujadest/ ehituskeeluvööndist vms. kinni ei ole pidanud oled ise süüdi (ehitajal lasub selgitamiskohustus, samuti on nõutav pädevus).
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600

kalleu
Postitusi: 307
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 49 korda

Re: Garaazi/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #45 Postitas kalleu » 03 Apr 2018, 16:03

Taandub sellele, kas su alla 20 m2 kuur on "Elamu ja selle teenindamiseks vajalik hoone" (pole mingit teatist vaja) või on hoopis "Mitteelamu" (on teatist vaja).
Ei ole leidnud lõplikku nimekirja, mis kuhu alla käib.
Pärast pane 2 puuhalgu või lumelabidas sisse ja ongi elamu teenindamiseks vajalik hoone :lol:
Kasutaja avatar

krss
Postitusi: 32
Liitunud: 26 Aug 2005, 00:55
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Garaaži/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #46 Postitas krss » 19 Apr 2018, 21:41

ets0 kirjutas:Huvitav kysimus on ainult see, kauaks see polykarbonaat seal läbipaistvaks jääb :ner:

Mul tekkis 10a tagasi sama küsimus. Kuna kulutus polnud suur, eelistasin pikema arutlemise asemel järele proovida. Pildil on siis ühekihiline ja laineline polükarbonaat suunaga lõunasse. Kui puud on lehes, siis päike paistab sinna peale mitte kohe hommikust, vaid alates u. kl 10-st. Pildi tegin pool tundi tagasi. Sellest ehitisest sain julgust, hiljem ehitatud polükarbonaadist katusega veel palju muudki välipeldikust kasvuhooneteni. Mitmekihilise polükarbonaadi puhul pole see hägustumine sugugi suurem. Ostes neid polükarbonaatplaate, on seal kiled mõlemal pool. Välitingimustesse mõeldud polükarbonaatidel on kile peale märgitud, kummal pool on UV kaitse, st kumb pool tuleks jätta väljapoole. Mitmekihilise polükarbonaadi puhul tuleks lõigatud pinnad kuidagi sulgeda, sest muidu ronivad igasugused putukad sinna kihtide vahele talvituma ja need piiravad läbipaistvust juba olulisel määral. Kui mõlemad otsad on lahti, saab need sealt kevadel suruõhuga ka välja lasta, aga mitte kõiki ja kuna neid kambreid on nii palju suure pinnalaotuse kohta, siis kes seda ükskord suruõhuga teinud, leiab kindlasti kiiremas korras lahenduse, et teist korda ei peaks. Vist ongi kõik, midagi keerulisemat seal pole. Mu mitmekihilised polükarbonaadid on ostetud kõik PROPLASTIKUST, ühekihilise kohta enam ei mäleta.

Pilt

Enne ehitama hakkamist tasuks mõelda läbi ka see, kas see on ainult hoiukoht või on plaanis seal teha ka midagi muud. Hooldada? Hoida mingit muud (nt kalastus) varustust? Grillida ja juua õlut? Kas või mil viisil on seda kunagi mõttekas laiemaks ehitada?

Toon näite enda elust. Tegin õuenurka "jalust ära" asukohaga õuekempsu, tehniliselt vedelikueraldajaga Biolani pott sees ja välja tuli nii mugav asi, et lapsedki käivad seal talv läbi. Seal vastas hoidsin oma hobiautosid (Saabid) ja mõlemale oli vaja pikemas perspektiivis mingi katusealune tekitada. Vähemalt aasta otsa mõtlesin läbi ja tegin siis 20m2 (4x5m, seadus minu piirkonnas siin enamat ei lubanud) garaazhi, kaks autot mahuvad ilusti kõrvuti sinna ära. Esiuks on 2.5m kõrge ning 4m lai (terve garaazhi laiune), hästi kerge konkstruktsiooniga ja "minusuguse" jaoks ühe käega ülesse tõstetav. See lisab kohe garaazhi pinnale vajadusel juurde 10m2. Külgseinale on tehtud täpselt samasugune ülessetõstetav 2.5x5m lisalaiendus. Esiuks kerkib ülesse nii, et ühendub/kinnitub välikempsu katusega, moodustades kokku ühtse terviku. Garaazhi enda katus on piisavalt suur ja sealt kogutud veega on lahendatud lihtlabase elektrita automaatika abil viinamarjaaia kastmine. Selle kõige eelarve on üsna olematu, sest lauana kasutasin vanu ebastandardseid pikki euroaluseid (st leidub mõni naelaauk jms), laetalad ja veel mõned prussid on vana maja lammutusjääk, piiratud värvivalikuga profiilplekki müüakse alates 2e/m2 (profiilitootjate välja ostmata jäägid, tasub vaadata ka kuldset börssi), polükarbonaadid on proplastiku jäägikastist jne. Vundamendiks on killustikuplatsile maa peale valatud lintvundament (sisaldab ka suuri munakive raskuseks), mille külge on ankurdatud hoone. Pildile klikates näeb suuremalt, pildi tegin poti peal istudes :lol:

Ehk andis see mingeid ideid, mida saab kusagil ära kasutada. Rataste hoidmise hoone on hoopis kapitaalsem ega sobi siia teemasse...

Pilt
Is there life before death?
Kasutaja avatar

Teema algataja
Jake
Postitusi: 39
Liitunud: 31 Juul 2017, 14:09
Tsikkel: Ducati Monster 796

Re: Garaazi/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #47 Postitas Jake » 19 Apr 2018, 22:50

Väga äge postitus krss! Oleks endal ka vaid nii kuldsed käed! :D
Kasutaja avatar

Forumist
Postitusi: 37
Liitunud: 16 Apr 2015, 18:28
Tsikkel: R1200S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Garaazi/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #48 Postitas Forumist » 19 Apr 2018, 23:05

Mul laineline ühekihiline sai rahega augud sisse. Eelmine aasta oli mõni minut räme rahehoog, korralikud golfipalli suurused kuulid. Kasvuhoonel mitmekihiline jäi terveks.
Katus on umbes 7-8a vana, kindlasti ajaga rabedamaks muutunud. Sellist rahet enne pole näinud, niiet julgen ikkagi soovitada. Läbi paistab hästi.
Kasutaja avatar

krss
Postitusi: 32
Liitunud: 26 Aug 2005, 00:55
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Garaazi/kuuri ehitamine ratta jaoks

Lugemata postitus #49 Postitas krss » 20 Apr 2018, 17:25

Jake kirjutas:Väga äge postitus krss! Oleks endal ka vaid nii kuldsed käed! :D

Mu postituse mõte polnud siiski see, et vaadake kõik, kui ilus ja tark ja tubli ma olen. Vaid see, et ma pidin enne umbes 400 korda istuma potil, vaatama seda platsi ja mõtisklema paberirulli sõrmede vahel keerutades selle üle, mida mul tegelikult üldse vaja on ja kuidas see tehniliselt lahendada. Kui kannataks kroonilise kõhukinnisuse käes, oleks võibolla juba varemgi lahenduseni jõudnud.

Valmis tegin küll kahe päevaga, aga... põhjus selleks oli hoopis väga praktiline. Andsin KOVi avalduse sisse, tegin eelnevalt eeltööd, et millal menetlevad ametnikud puhkavad ja panustasin seaduseaugule, et kui X päevaks ei ole keelavat vastust tulnud, siis on väga kiire. Oligi väga kiire, sest pea kõigile avaldustele on alati tulnud kas keelav vastus või mingid omapoolsed nõudmised arhitektuuriliste tingimuste osas. Ametnike puhkuse ja pühade järgselt polnud kummalgi osapoolel enam vajadust mingite tingimuste üle arutleda.

Eks ma kah rahet kardan. Sõbral läks lisaks ühekihilisele polükarbonaadile ka hobiauto katus-kapott-pagasiluuk. Minul on läinud jällegi kümmekond aastat õnneks. Elu ongi selline. Mitmekihiline on kindlasti turvalisem valik ja eks ma peaaegu igal pool peale sõbra õnnetust olengi läinud mitmekihilise teed.
Is there life before death?




Mine “Vaba teema”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline