Politsei kui repressiivorgan ehk raha väljapressimine

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Dusterx
Postitusi: 114
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Politsei kui repressiivorgan ehk kuidas teha raha

Lugemata postitus #91 Postitas Dusterx » 22 Apr 2018, 08:56

Sõidukite spidod pannakse meelega valetama tegelikult hoopis inimfaktori vigade tõttu st, kui on 90 ala ja kõik vajutavad 100'ga, siis valetav spido näiteks 7km/h 100km kohta sõidad sa reaalselt 93km/h ja elu lill. Kõige rohkem valetasid autode spidod siis, kui gps ei olnud veel igas masinas, kohe kui tuli gps võidukäik, hakati ka halama valetatavate spidode üle ning seda hälvet korrigeerisid enamus tootjaid oluliselt väiksemaks, lisaks kui võtta kiirus auto ajust, mitte spidokalt, siis seal on originaalratastega millegipärast suht õige kiirus. Rehvi ja rattarõhud/diameetrid muudavad küll spido näitu, kuid suuremal suunal ei mahu enamikust lihtsurelike autodest alla piisavalt palju suuremad rattad ilma probleemideta, et spidohälvet oluliselt muuta. Tüüpiline nõks on üks aste kõrgem, 3 km/h spido muutust ja järgmine aste peksab juba logaritesse. Kuna viimane tegevus on paljudes kohtades üldse illegaalne, siis see ei ole tegelik põhjus spidot valetama panna. Kui tootjad ei oskaks spidot näitama panna muid numbreid kui teibad, siis huvitav, miks samal ajal enamikul masinatest hodomeeter suht täpne on?



Prets
Postitusi: 264
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Yamaha ST225 Bronco
Asukoht: Auckland, Uus-Meremaa
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Politsei kui repressiivorgan ehk raha väljapressimine

Lugemata postitus #92 Postitas Prets » 22 Apr 2018, 10:11

Kas see pold üldse mingi ELi määrus, et kõik EL-is müüdavad autod peavad näitama tehasemõõdus rehvide ja asjadega vähemalt kas 6 või 7 kmh rohkem kiirusel 90 kmh? Just turvalisuse eesmärgil, et pigem olgu kiirus igal võimalikul juhul aeglasem kui spidokas näitab? Miskipärast on midagi sellist kõrva taha jäänud.
Või Euroopa autotootjate omavaheline kokkulepe, umbes nagu et Saksamaal vaikimisi saksa autodel tippkiirus 250kmh peale piiratud?
(togi)

MihkelATR
Postitusi: 36
Liitunud: 25 Juun 2016, 23:34
Tsikkel: Z1000
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Politsei kui repressiivorgan ehk raha väljapressimine

Lugemata postitus #93 Postitas MihkelATR » 22 Apr 2018, 11:52

Eks üks asjaolu on ka see, et kui spido näitaks täpset või hoopis väiksemat kiirust tegelikust, siis nii mõnigi kaebaks autotootja kohtusse (eriti usas). Näiteks: sõitsin 90km/h spidomeetri järgi, politsei mõõtis kiitust ja sai rohkem, tegi trahvi, nüüd tootja, sina oled süüdi, kuna spidomeeter valetab (juhi kahjuks). Maksa valuraha X miljon eurot.

Kui vaadata erinevaid autode teste, võrdlusi, siis seal tihti mõõdetakse nii spidomeetri kui hodomeetri viga. Osadel autodel on see kindel arv km/h nii 50, 90 kui 120, osadel progresseerub kiiruse kasvuga.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1514
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 105 korda

Re: Politsei kui repressiivorgan ehk raha väljapressimine

Lugemata postitus #94 Postitas ranel » 22 Apr 2018, 14:14

Oma silmaga näinud pealt, kuidas politsei kogub oma taha kolonni ja püüab neid, kes mööda sõidavad. Päris kena effekt on, kui keegi julge sõidab mööda ja siis disko vilkuma hakkab. Viimane kord, kui selline silma jäi, helistasin 110, et see ja see masin korraldab siin sellist asja, mille peale teiselt poolt toru nägu täis sõimati, et lugege liiklusseadust. :wack:

Nende uurimisosakonna tegemisi ei hakka parem kommenteerimagi, sest see on täiesti 0. Neil kulus viimati üle aasta, et küsida mult kui pealtnägijalt ühe joobes tegelase kohta tunnistust ja ära tuvastada.

Kui kunagi ammu sattusin röövi keskele, siis esimese hooga öeldi, et kutsuge turvateenistus. Selle peale kui neid ise telefonis sõimama hakkasin, siis saadeti ikka patrull. Eelnevalt oli mul nuga kõri peal olnud.

Vat selline tore politsei on meil siin riigis.
Viimati muutis ranel, 22 Apr 2018, 14:20, muudetud 3 korda kokku.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 107
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Beta
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Politsei kui repressiivorgan ehk raha väljapressimine

Lugemata postitus #95 Postitas renx » 22 Apr 2018, 14:15

No tegelikult ka.. me sõidame siiski max 110km/h mitte 300km/h kus mingi 5% rehvisuurus mõjutab 10km/h spidot. Talverehv või suverehv. 16 tolli või 19 tolli.. vahet pole. See ei muuda mitte kui midagi. Reaalselt loeb diameeter. Kui sa paned maasturile sõiduauto rehvid(225/70R16 -> 205/55R16) peale ning üritad spido järgi sõita 90km/h siis tõesti valetab 10-12km/h ehk sõidad 80'ga. Su auto rattakoopa ja rehvi suhe on nii rõve, et sellist asja pole võimalik teha. Isegi suvalisel autol panna nii vale mõõt on kohe silmaga nähtav.
Tehase poolt valetab tõesti enamusel(võibolla ka kõigil tänapäeval) 3km/h ehk siis 90'ga sõites 87kmh. Kui sa paned 5% madalama rehvi siis spido valetab ~3km/h ehk siis reaalselt sõidad sa siis 83km/h. Paned 5% suurema rehvi ehk siis 205/55R16 pealt 205/60R16 siis spido peaks olema GPS'iga võrreldes ~1:1 ehk ~90km/h.

will111
Postitusi: 1989
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 153 korda

Re: Politsei kui repressiivorgan ehk raha väljapressimine

Lugemata postitus #96 Postitas will111 » 22 Apr 2018, 21:25

Ei ole üks ja sama, muidugi ta natuke muutub. aga muidugi AINULT juhul kui need rehvid ka piisavalt erineva kõrgusega (ümbermõõduga) on. Tegelikult nüüd näiteks viimasel autol on mul nii suvekad kui talvekad 205/55 ja isegi kui see ei tähenda erineva rehvi ja tootja puhul sugugi täpselt sama reaalset ümbermõõtu siis tegelikult kiiruse muutus on ikka ülimalt väike. Selline +-1 umbes. Kuid üleüldiselt need muutused tegelikult ei ole niivõrd müstilised, ka siis kui suvekad ja talvekad on silmnähtavalt erineva kõrgusega. 20kmh erinevust saada näiteks on ikka täiesti ulmeline. Kunagi tegelesin autode ümberehitamisega rinkapillideks ja mäletan, et kui originaalmõõt sai asendatud rehvi ja rattaga, mis oli kõrvuti pannes oma 10cm madalam (jutt siis ratta kõrgusest maast, mitte ümbermõõdu erinevusest!), vist isegi siis ei tulnud seda 20kmh ära, kuigi sinna lähistele küll jah. Realistlik erinevus tavainimesel, tavaautodega ja tavaliste rehvide vahetamistega jääb ikka nii 5 piiresse üldiselt. Ja seepärast ka need tehase seadistused sellised on. kui midagi sellist nagu 10-20kmh kiiruse vahet spidol oleks suhteliselt tõenäoline saavutada siis pandakski tehasest spidod just nii palju valetama.
Sellest ma saan aru, et alati ei ole venimine tahtlik. Samas tänapäeval on igal autojuhil nii lihtne oma tegelik kiirus välja selgitada, et selle hetke võiks ju võtta. Ühtlasi, kui ikka sinu taha tekib maanteel pikk kolonn, ja seda peaaegu iga kord kui sa seal sõidad...siis peaks ka mõtleval inimesed mingid mõtted tekkima hakkama :) Kolonnid ei teki ju iseenesest ja natuke totter oleks eeldada, et KÕIK autod kes sinu taha järsku on ilmunud, sõitsid muidu lubatud kiirus +10 või rohkem. Ja veel ning viimase naelana kirstu - meil on päris paljudes kohtades üleval tänasel päeval need kiiruse tablood. sõidad mööda ja näed oma kiirust. Raske on uskuda, et on palju isikuid, kes pole sellisest KUNAGI mööda sõitnud. Kui keeruline on seal all võtta oma spido järgi ühtlane kiirus ja vaadata mis tegelik kiirus on? Need tablood on küllaltki täpsed ja pole ka mingit põhjust eeldada, et kui need eksivad siis nad näitavad vähem :D

Mis politseid puudutab siis ma olen üsna veendunud, et nendes autodes on seadmed sees mis näitavad täpset kiirust igal hetkel eraldi ekraanil, seadmed mis ei kuulu autode standardvarustusse, vaid on sinna paigaldatud spetsiaalselt.
Kasutaja avatar

Enn
Postitusi: 131
Liitunud: 10 Juul 2009, 15:51
Tsikkel: Yamaha FJR 1300 AS, VStrom 650
Asukoht: Tallinn, Veskimöldre
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Politsei kui repressiivorgan ehk raha väljapressimine

Lugemata postitus #97 Postitas Enn » 22 Apr 2018, 21:52

will111 kirjutas:
Mis politseid puudutab siis ma olen üsna veendunud, et nendes autodes on seadmed sees mis näitavad täpset kiirust igal hetkel eraldi ekraanil, seadmed mis ei kuulu autode standardvarustusse, vaid on sinna paigaldatud spetsiaalselt.


Patrull- ja liiklusteenistuse autodel on tõesti enamikel need seadmed peal, aga muudel üldiselt mitte. Kuna füüri napib, siis pannakse peale miinimum vajalik varustus. Kui sõiduki põhitegevuse hulka ei kuulu kiiruse mõõtmine, siis mingit sellist varustust sinna peale ei panda. Aga jah, ega sa eemalt naljalt aru ei saa, mis sõidukiga tegu, seega tasub olla muidugi ettevaatlik.
n
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 807
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 175 korda

Re: Politsei kui repressiivorgan ehk raha väljapressimine

Lugemata postitus #98 Postitas Jesper » 22 Apr 2018, 22:09

Minuarust see kolonnide asi käib pigem niipidi, et suht ükskõik on mis kiirusega sõita, ees sõitev auto osale kaadrist nagu punane rätik härjale, igal juhul peab järgi saama! Tsiklist ma ei hakka rääkimagi, mõni vist teeb reaalselt istme märjaks kui saab esimest korda elus mõne tsikliga enam-vähem samas tempos sõita. Pärast tahavaatepeeglis koha sisse võtmist pole samas järsku kiiret kuhugi, kõlbab vabalt stiilis 40 kilti seal sitsida, või siis kui mingi ime läbi õnnestub parempoolne pedaal salongist üles leida ja mööda sõita, siis sellest pingutusest on kohe toss nii väljas et järgmised paarkümmend kilomeetrit tuleb 80ga sõites taastuda :)

Seetõttu ma ka enam ammu ei viitsi pead vaevata kas mu kiirus on nüüd 5 versta üle või 5 alla lubatu, muudki teha kui mingite GPS-ide ja tont teab millega jaurata seal sangas. Kellele see konkreetne kiirus ei sobi kuhu püsikas sel päeval juhuslikult maandus, see kas sõitku mööda või kui ei oska siis ropendagu või minupoolest mingu kasvõi vihast lõhki seal. Inimestel vist tõesti on ikka liiga hea ja lihtne elu, kui põhimure on selles et kas ma nüüd sõidan ikka "gepsi järgi" 96-ga nagu "peab" või kõigest 85-ga "nagu mingi memmekas" :D




Mine “Vaba teema”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist