Õnnetused mootorratastega 2018
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Reimps lahkus jah sõna otseses mõttes omal jalal. Ühel jalal. Küllap lasid ikka end tassida...
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
- Tsikkel: xjr 1300
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
reimps kirjutas:Aga maanteel? Tõmban 90/110 pealt 60 peale nagu näiteks asjalikumad liiklejad meil teevad enne kaameraid?
Kas just 60ne peale aga kui sa 110ne alas 130 (nagu me kõik omast käest teame siis motikaga sõidame 110 alas ilusa ilmaga vabalt 130) pealt tõmbad näiteks 90-100 peale või 90 alas 100 pealt 80 peale, võib see juba oluliselt su võimalusi parandada kui pask venti lendab.
Motikaga ei tohiks see mingi probleem olla ka, kuna kiirendada kaotatud hoo paari sekiga uuesti tasa. Suht mõttetu utreerimine sinu poolt selles küsimuses.
Ise püüan seda metoodikat harrastada nii maanteel kui linnas. Piisab kui gaasirulli anda korraks järele ja lasta mootoril hoog natuke maha pidurdada ning sõidutrajektooris kerge muudatus teha, juhul kui autojuht sind ikkagi ei näe ja ette keerab.
Aga nagu keegi juba eelpool mainis erinevate kaherattaliste sõidufilosoofiate üle vaidlemise mõttetust, kuna lõppkokkvõttes aint enda nahk kaalul siis igaüks valib ise oma mürgi.
Kunagi lugesin ühte kirjutis mingisuguse väidetava piloodi poolt mis puudutas neid erinevaid teemasid. Panen siia lingi, ehk tuleb kellegile kasuks.
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Cool story, bro, tee, mis tahad, aga surnud meest see tagasi ei too ja tapjaks on ikkagi 19-aastane vahtraleht ja ainult, rõhutan, ainult vahtralehe pärast see laks toimus. Hui tema peateel liigeldes kõrvalteelt tulija ettearvamatuse pärast hoogu maha võtma oleks hakanud, sest hmm, peatee ja liiklusseadus.
Edit: typo
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
koi kirjutas:Reimps lahkus jah sõna otseses mõttes omal jalal. Ühel jalal. Küllap lasid ikka end tassida...
Eieieieieieieiei, reporteris olin veel mõlemal jalal. Alles kiirabi suutis augu pähe rääkida, et äkki vaataks lähemalt
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
- Tsikkel: xjr 1300
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
reimps kirjutas:Cool story, bro, tee, mis tahad, aga surnud meest see tagasi ei too ja tapjaks on ikkagi 19-aastane vahtraleht ja ainult, rõhutan, ainult vahtralehe pärast see laks toimus. Hui tema peateel liigeldes kõrvalteelt tulija ettearvamatuse pärast hoogu maha võtma oleks hakanud, sest hmm, peatee ja liiklusseadus.
Edit: typo
Aa sorry! Ma ei saanud aru, et me surnud tsiklijuhtidest rääkisime. Mulle jäi korraks mulje, et arutelu käis selle üle mida elavad saavad teha selleks, et mitte surnuks saada. Minu vabandused.
Carry on.
-
- Postitusi: 91
- Liitunud: 25 Nov 2015, 09:26
- Tsikkel: Yamaha XV1700 Warrior
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Jah... on mullegi naisinimene niimoodi ette keeranud, et vahtis suisa otsa, aga telefon oli ka kõrva ääres... järgmise foori all sõitis kõrvale, keeras akna alla ja vabandas hoolega... hea et niigi läks... tänasest matsust rääkides, siis vaadake piltidelt, videotelt... pole autol suurt häda, ega tsiklil... niiet meeletustest kiirustest ei tasuks rääkida... arvan, et kukkus lihtsalt õnnetult... täielikult autojuhi kogenematus ja tähelepandamatus!
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
reimps kirjutas:Loogika ütleb, et siis iga kord on kahtlus, kui mingi auto ootab kõrvalteel peateele pööramist. Suht loogiline, kaotaks selle peatee mõiste siis liiklusseadusest ära või teeks absoluutselt kõik teed paremakäereegliteks?
Kusjuures võikski kaotada paljudes kohtades. Mu kodulinnas Kuressaares on hunnik väikseid tänavaid, millest mingil põhjusel ühed on välja valitud peateedeks, aga need tänavad on reaalselt nii väiksed, lapsed jooksevad ringi jne, vaatama peab ikka. Mingid aastad tagasi juhtus ühel sellisel ka õnnetus, kus sai inimene surma.. mis kasu sest peateest siis on. Parem siis teha nii et kõik peavad vaatama. Nt Nõmmel täiesti tavaline et ette keeratakse, aga seal võib seda juba eeldada.. iga kord on seal keegi kes ei tunne reegleid, aga siis vähemalt kõik on valvsad.
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Belgias ntx kasutatakse väga palju parema käe reegli ristmikke ja ega erilist vahet pole, samamoodi keeratakse vahel ette. Ainuke asi on, et seal need noored naksud sõidavad vist kindlustuse vms tõttu tavaliselt mingite vanade peldikutega, et natuke lihtsam on see "profileerimine".
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Ma kusjuures poleks absoluutselt vastu, kui pisematel tänavatel olekski paremakäereegel, aga maanteed ja peamagistraalid peaks ikkagi jääma peateeks-kõrvalteeks ning fooride/ringide loogikaga reguleerituks. Samuti rakendaks ma USA-stiilis "punasega parempööret", kah igasuguse teeandmiskohustusega.
Aga see ei muuda mu algset seisukohta, et see vahtraleht peaks kinni minema ja politsei operatiivjuht võiks mõelda ikka väga hoolega, mis jama ta suust välja ajab.
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
reimps kirjutas:Aga see ei muuda mu algset seisukohta, et see vahtraleht peaks kinni minema ja politsei operatiivjuht võiks mõelda ikka väga hoolega, mis jama ta suust välja ajab.
Kui kauaks võiks kinni minna?
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
reimps kirjutas:Krl kirjutas:Autojuhte ohustad oma võrriga minimaalselt.
Ühe bemmi mahakandmine on skoorina kirjas juba, ei ole siin mingit minimaalset ohustamist.
See oli see bemm, mis seisis?
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Räägite vajalikust näidispoomisest sellele autojuhile, sest mingile motikatüübile, kes 200ga tiheasustusega alal lendas, ju tehti? Täiesti erinevad olukorrad ju, üks muudab ennast sihilikult mürsuks, sest nii on äge. Teine põhjustab õnnetuse kogenematuse\hooletuse\päikese vmt tõttu. Muidugi on autojuht süüdi ja peab vastutama, aga mis krdi näidispoomine?
-
- Postitusi: 202
- Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
- Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Väga suur vahe on selles, kas sa tekitad potensiaalselt ohtliku olukorra (mootorrattur või ükskõik mis liiklusvahendi juht ületab tugevalt) või sinu eksimuse (tähelepanematuse, hoolimatuse vms) tõttu sai keegi reaalselt surma.
Ma leian, et esimesel juhul peaks olema karistus kergem ja surma põhjustamise eest OLULISELT suurem!
Kui mootorrattur sai ainult ületamise eest pika aresti (räägiti midagi 20 päevast - ei tea kas oli ka nii), peaks surma põhjustanud autojuht minema vähemalt aastaks kinni.
Ükskõik kes ja mis liiklusvahendiga põhjustab teise inimese surma, PEAB saama karmi karistuse. See ei tähenda, et ta peaks kindlasti aastateks kinni minema, aga mõnisada eurot trahvi ja tingimisi karistus EI OLE karistus selles kontekstis. See on sisuliselt karistuseta pääsemine.
See on minu arvamus.
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Nõus viimasega, see tihti kasutatav ettekääne “hooletusest tingitud õnnetus, mis päädis surmaga” on juba ammu ennast ammendanud. See pole hooletus, see on hoolimatus.
Endal oli analoogne kogemus teisipäeval Tartu trassil suunaga Tallinna. Peale Jürit umbes Saku Metalli juures jõudsin autoga 110-ga järgi esimeses reas sõitvale rekkale ja see paneb järsku sisse vasaku suuna. Ma mõtlen, et mida ta nüüd tegema hakkab, sest kedagi ees tal pole ja põhjust ümberreastumiseks tal pole. Kuna ma olin tal sel hetkel praktiliselt taganurgas juba, siis läksin mööda ja samal hetkel taipasin ta mõtet. Eraldusribal oleva metallpiirde vahel tuli kohe auk, kust see geenius kohe pärast minu möödumist tagasipöörde sooritas nii, et minust tagapool olevad kolm autot said täiega pidureid sõtkuda. Sel vennal oli pohhui ja täielik hoolimatus teiste suhtes.
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
reimps kirjutas:Ma kusjuures poleks absoluutselt vastu, kui pisematel tänavatel olekski paremakäereegel, aga maanteed ja peamagistraalid peaks ikkagi jääma peateeks-kõrvalteeks ning fooride/ringide loogikaga reguleerituks.
OT aga mõtlesingi pigem linnas ja nö külavaheteid. Maanteel muidugi ikka peatee, muidu ei jõuaks ju kuhugi. Seda enam on täiesti arusaamatu, kuidas maanteel keegi saab ette keerata.. autod sõidavad ju, ise tahad sinna vahele sõita? Vist aasta tagasi Saaremaal toimus samasugune ette keeramine maanteel autodega, lõppes surmaga. Nagu täiesti arusaamatu.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Plekimölkimisi ja avariisid toimub igapäev. Kes ei pannud tähele, kellel oli vähe kogemust ning kes meikis ja kes scrollis kaapelaual kassipilte. Ühesõnaga me kõik oleme mingil hetkel kellelegi ette keeranud ja/või ära rihtinud. Tsikli puhul polegi teinekord vaja suurt kiirust kui juba konte ja nahka rebima hakkab ning natuke õnnetum juhus taevastele radadele sõitma suunab. Elik meie (loodan et) kõigi ette keeramised on siiani lihtsalt lõppenud. Kui nüüd mõni aga oleks lõppenud teisiti, kas puur oleks siis see asi, mis meile kindlasti ära kuluks?
Lihtsalt ülimalt vastik õnnetus, mis jääb seda noorsandi eluks ajaks painama. Tema puuri panemine ei muuda mitte kottigi. Va juhul kui ta on teada tuntud LS rikkuja.
Jah esimese emotsiooniga on tunne, et võiks raisa raeplatsile seine külge naelutada. Aga kui üks hommik helistab oma naine, et kuule keerasin tiba valesti ja tsiklimees on nüüd surnud, kas siis sarnaset arvaks, et teda peaks täie rangusega karistama?
Täna ei ole keegi öelnud ka, mis oli tsiklisti kiirus. (võis olla nii eeskirjade kohane kui ka topelt)
Kahekordse kiirusega isegi peateel liikudes on minul raske kõrvalteetl tulijat täiega tampida.
See aasta on liikluses üldse väga karm olnud. 16 ja 17 null tsikisti kastis, see aasta juba kaks +väga palju autodega laipasi.
Veidralt on see aasta minu tutvusringkonnas 6 lombakat, (kolm kipsi) sellest kaks tsikliga. Ei mäleta, millal viimati ükski oleks olnud.
Loodame, et sellises toonis lugusi siia teemasse enam ei teki.
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Peaks tegema mingi "Märka mootorratturit" kampaania. No nagu need kampaaniad, et ära näpi roolis mobiili jne. Tsikleid on palju juurde tekkinud, aga jutt nende (mitte)nähtavusest on paljudele ainult linnalegend, et olen midagi kuulnud jaa.. st mittesõitev kodanik ei oska suhestuda asjaga.
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Vahet pole millega meie oma lähedane hakkama saab, sellisel juhul ei soovi me kunagi tema täie rangusega karistamist ja me oleme alati subjektiivsed. Kuid teise inimese surma põhjustamine ükskõik mis põhjusel ei ole nali ja seni kuni riik, ühiskond, jne. ei hakka sellesse karmimalt suhtuma, seni ka ei lähe see “hoolimatusest” põhjustatud surmade statistika paremaks. Jah, alati võime mõelda, et meie lähedane ei põhjustanud seda tahtlikult, nõus. Kuid samas on kellegi laps, abikaasa, vend-õde või vanem surnud ja see ei ole “ups, sorry!” vabandatav.
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
No suur osa(mina kaasaarvatud) rattureid ikkagi sõidab ka nii, et nendega arvestamine nõuaks ekstratähelepanelikkust autojuhtidelt. Põhimõtteliselt isegi nende silmadega otsimist koguaeg. Et mitte öelda, et sõidavad nagu debiilikud.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
ttt kirjutas:Peaks tegema mingi "Märka mootorratturit" kampaania. No nagu need kampaaniad, et ära näpi roolis mobiili jne. Tsikleid on palju juurde tekkinud, aga jutt nende (mitte)nähtavusest on paljudele ainult linnalegend, et olen midagi kuulnud jaa.. st mittesõitev kodanik ei oska suhestuda asjaga.
Mõte on õige. Ma ei näe, et Maanteeamet üldse pärast 2012 aasta sellel teemal mõnd ennetuskampaanit oleks teinud. Kiirus, alkohol, mobiilid ja liiklusviisakus on tähtsamad. Tänavusel aastal on eriti palju mootorrattaid näha (oma kolmekilomeetrisel lõigul täna kodunt tööle sõites märkasin 4 tsiklisti). Sellise kampaania korraldamine on mahukas ettevõtmine ja tõelise mõju saavutamiseks on vaja ka Maanteeamet vaja kampa saada. Muidugi oleks võimalik teha ka eraalgatusena aga raha on ikka vaja kasvõi lihtsamat sorti atribuutika ning reklaamide jaoks.
PS. Maateeametil tundub hetkel olevat tähtaimaks sõnumiks "Märka kollast vilkurit".
PS2. Kuskilt läbi udud meenub mulle, et Maanteeameti esindaja on mitteametlikus vestluses lausunud, et mootorrattureid, mopeedijuhte ja jalgrattureid saab nii vähe surma, et see pole kõige muuga võrreldes teema.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
M.T. kirjutas:Vahet pole millega meie oma lähedane hakkama saab, sellisel juhul ei soovi me kunagi tema täie rangusega karistamist ja me oleme alati subjektiivsed. Kuid teise inimese surma põhjustamine ükskõik mis põhjusel ei ole nali ja seni kuni riik, ühiskond, jne. ei hakka sellesse karmimalt suhtuma, seni ka ei lähe see “hoolimatusest” põhjustatud surmade statistika paremaks. Jah, alati võime mõelda, et meie lähedane ei põhjustanud seda tahtlikult, nõus. Kuid samas on kellegi laps, abikaasa, vend-õde või vanem surnud ja see ei ole “ups, sorry!” vabandatav.
Jah paraku me olemegi subjektiivselt sellel arvamusel, kummal pool me ise hetkel asume. (ei tea ega tunne kumbagi)
Ma arvan, et selle poisi kasvõi 10neks aastaks puuri panemine ei hoia tulevikus mitte ühtegi õnnetust ära. Va. kui ta on mingisugune Piim, kes liikluses ainult jama otsimisega tegelebki.
Kindalsti on sul/meil ka tulnud olukordi, kus oma süü läbi oled/me tekitanud liiklusohtliku olukorra. Kui sellele oleks järgnenud surnud rattur, kas siis sinu/minu/meie ühiskonnast isoleerimine oleks teiste elu kuidagi muutnud? See on suht vastik teema ja keeruline on öelda, mis nüüd siis tegema peaks. (me ei tea ratturi kiirust )
Mis puutub riigi ennetustöösse, siis täpselt nii ongi, et kui surmasi ja vigastusi on vähe siis sinna raha ei suunata. riik vaatab ALATI suurt pilti ja mitte kunagi kellegi isikliku tragöödiat. (tänase uudise valguses ei hakka riik hooldekodudele kaitsevarustust ja pehmeid keppe jagama, ega ka memmedele brožüüre trükkima, et teineteise kolkimine on paha paha)
Kui mingi piisav grupp aga teeks eeltööd ja elaks seljas/paneks õlga alla jms arvan, et ju saaks selle kampaania ka jooksma.
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Kollaste vilkuritega pärast saab rohkem inimesi surma? Tõsiselt? Sellest on muidugi kahju, et keegi peab kõigepealt ikka surma saama, enne kui midagi ette võetakse.
Minu meelest oleks suurenenud ratturite hulk päris hea argument ikkagi. Muidugi kui selleks kampaaniaks peaks rohkem inimesi selleks surma saama, siis vist on tõesti lootusetu üritus, keskenduks rohkem enda naha päästmisele või prooviks muud pidi.
Raha kohta nii palju, et võiks vähemalt ettepaneku teha, millele seda kulutada. Kui suudab reklaamibüroo teha "pissin duši all" kampaania, äkki ikka nii hull ei ole. Muidugi on eelarved ja asjad, kõik võtab aega, aga peaks vist ikka proovima. Kui kellelgi on ideid või kogemusi, mismoodi asjale lähenema peaks, võib märku anda.
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
On keegi kunagi mõõtnud, et kui palju neist kampaaniatest kasu on?
See vist tegelt u sama nagu teha kampaania, et "ära peksa oma naist" ja siis loota, et leidub neid, kes ennast muudavad, sest nad lihtsalt varem ei teadnud, et oma naist pole vaja peksta. Aga nüüd siis teavad.
-
- Postitusi: 51
- Liitunud: 15 Juul 2008, 22:56
- Tsikkel: Honda Hornet 600
- Asukoht: Kivimäe, Tallinn
- Tänatud: 2 korda
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Macintosh kirjutas:ttt kirjutas:Peaks tegema mingi "Märka mootorratturit" kampaania. No nagu need kampaaniad, et ära näpi roolis mobiili jne. Tsikleid on palju juurde tekkinud, aga jutt nende (mitte)nähtavusest on paljudele ainult linnalegend, et olen midagi kuulnud jaa.. st mittesõitev kodanik ei oska suhestuda asjaga.
Mõte on õige. Ma ei näe, et Maanteeamet üldse pärast 2012 aasta sellel teemal mõnd ennetuskampaanit oleks teinud. Kiirus, alkohol, mobiilid ja liiklusviisakus on tähtsamad. Tänavusel aastal on eriti palju mootorrattaid näha (oma kolmekilomeetrisel lõigul täna kodunt tööle sõites märkasin 4 tsiklisti). Sellise kampaania korraldamine on mahukas ettevõtmine ja tõelise mõju saavutamiseks on vaja ka Maanteeamet vaja kampa saada. Muidugi oleks võimalik teha ka eraalgatusena aga raha on ikka vaja kasvõi lihtsamat sorti atribuutika ning reklaamide jaoks.
PS. Maateeametil tundub hetkel olevat tähtaimaks sõnumiks "Märka kollast vilkurit".
PS2. Kuskilt läbi udud meenub mulle, et Maanteeameti esindaja on mitteametlikus vestluses lausunud, et mootorrattureid, mopeedijuhte ja jalgrattureid saab nii vähe surma, et see pole kõige muuga võrreldes teema.
Mõnda aega tagasitehti inglismaal alljärgnevat moodi kampaaniat:
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Ma olen endiselt veendunud, et karmimad karistused muudavad siiski ka ühiskonna käitumist. Võtame kasvõi kiiruseületuse, kui +50 km/h tunnis eest määrataks a 50 eur, siis ma lendaks üsna tihti Tln-Riia kursil ja kindlasti oleks meil igasugu mürske liikluses kordades rohkem. Aga kuna sellise ületuse eest saab juba päris korraliku laksu, siis piirdun +10 spido järgi.
Ma ei arva, et poiss peaks 10 aastat saama. Aga kindlasti ei anna ühiskonnale mingit õppetundi sellistel puhkudel määratav tingimisi karistus. 1 kuu oleks ka piisav aeg oma tegevuste üle järgi mõelda ja paneks ka teisi kodanikke mõtlema. Järgmisel korral ohtliku rikkumuse puhul antaks juba 1 kuu x mingi koefitsent jne. Pole ju ristilöömine või kividega surnuks loopimine.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Krl kirjutas:On keegi kunagi mõõtnud, et kui palju neist kampaaniatest kasu on?
See vist tegelt u sama nagu teha kampaania, et "ära peksa oma naist" ja siis loota, et leidub neid, kes ennast muudavad, sest nad lihtsalt varem ei teadnud, et oma naist pole vaja peksta. Aga nüüd siis teavad.
Ma siiski arvan, et on kasu. Kas just naise peks parim näide on aga
Lase inimene üle tee kampaania pani igatahes sebra ees käitumise teise valgusesse kui ta varemalt oli.
Numbriliselt on seda kindlasti väga keeruline mõõta aga kampaanias kõlanud mõte jääb sulle ajukoore sisse taga taustale ikka. Samamoodi ma arvan, kellele kuradile on kasu peldikupaberi reklaamist. (et kes nüüd just reklaamis nähtud papre poest koju tarib) Aga näe kui on ikka kõvasti lambi reklaami nähtud siis vahib pelleris lammas otsa
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Krl kirjutas:On keegi kunagi mõõtnud, et kui palju neist kampaaniatest kasu on?
See vist tegelt u sama nagu teha kampaania, et "ära peksa oma naist" ja siis loota, et leidub neid, kes ennast muudavad, sest nad lihtsalt varem ei teadnud, et oma naist pole vaja peksta. Aga nüüd siis teavad.
Ma arvan, et see on asi, mida antud olukorras üldse teha annab. Üksikud juhtumid ei jõua nii laiadesse massidesse või kui jõuavad, siis ei osata teha muud järeldust, kui et jälle sai üks surma ja mootorrattaga sõitmine on liiga ohtlik. Just selle spämmimisega jääb kuskilt silma ja inimene korraks ikka mõtleb, misasi see selline on. Mulle isiklikult mõjus see mobiili näppimise kampaania näiteks. Tead küll, aga kui see ikka suurelt igale poole silme ette pannakse, on teine asi. Mootorratturite osas julgen arvata, et paljud lihtsalt ei teagi ega pole kunagi mõelnud sellele.
Naise peks on siiski ka päris hea näide, sest meie ühiskonnas leidub inimesi, kelle arvates see on normaalne. Nüüd ehk teavad rohkemad, et nad võivad suure jama kaela saada. Muidugi see ei pruugi käitumist muuta, aga vähemalt suund teadlikkusele on antud. Sama teema igasuguste ahistamiste ja muude asjadega
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Mulle pigem ikkagi tundub, et neid kes tahtlikult mootoratturit ignoreerib kuskilt välja keeramisel, on vähe.
Ikka käib tavaline"vaatan paremale, vaatan vasakule ja kui kedagi ei tule või läbi jõuan, siis tuld". Ma ei kujuta ette, kuidas seda tähelepanu saaks suurendada? Mootorattaga sõitmine ongi ohtlik ja ma imestan, et kuidas krt see üldse lubatud on?
Kuid, et mitte ainult probleemidele keskenduda, siis lahendusena pakuks välja, mingid eredalt vilkuvad tuled, või vähemalt helkurvestid, mis teevadki ratturi kaugemalt nähtavaks. Rõve küll, aga usun et reaalselt töötaks.
Mina ei usu, et keegi naist peksab, sest sa ei tule selle pealegi, et võiks ka mitte peksta. Eriti kui naine on pahandust teinud. ala koju jõudes pole söök veel valmis, või õlled on külma panemata.
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Krl kirjutas:Spoiler
Mulle pigem ikkagi tundub, et neid kes tahtlikult mootoratturit ignoreerib kuskilt välja keeramisel, on vähe.
Ikka käib tavaline"vaatan paremale, vaatan vasakule ja kui kedagi ei tule või läbi jõuan, siis tuld". Ma ei kujuta ette, kuidas seda tähelepanu saaks suurendada? Mootorattaga sõitmine ongi ohtlik ja ma imestan, et kuidas krt see üldse lubatud on?
Kuid, et mitte ainult probleemidele keskenduda, siis lahendusena pakuks välja, mingid eredalt vilkuvad tuled, või vähemalt helkurvestid, mis teevadki ratturi kaugemalt nähtavaks. Rõve küll, aga usun et reaalselt töötaks.
Mina ei usu, et keegi naist peksab, sest sa ei tule selle pealegi, et võiks ka mitte peksta. Eriti kui naine on pahandust teinud. ala koju jõudes pole söök veel valmis, või õlled on külma panemata.
Minu arust probleem on selles, et enamus inimesi ei teadvusta seda, et mingi kaherattaline võiks kuskilt tulla ja kiiresti nendeni jõuda. Ja siis nad vaatavadki paremale, vasakule (sageli juba eemalt vaadatakse) et ahah puhas ja tuld.. selle asemel et veel üks kord vaadata ja veenduda. Asi ei ole inimeste teadvuses või kui on, siis automaatselt kaherattaline=jalgratas=aeglane.
Ja no naisepeksu koha pealt - on tõesti olemas selliseid, kes ei tule selle peale, et võiks ka mitte peksta ja selles probleem ongi. Igasuguseid on, lihtsalt vaata ja imesta.
Re: Õnnetused mootorratastega 2018
Vaata, kuidas juhtus eile Narvas liiklusõnnetus, mis nõudis mootorratturi elu..
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/k ... d=82220891