K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Sadness
Postitusi: 301
Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
Tsikkel: Mutt
Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 7 korda

K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas Sadness »

21 aastat vana Husqvarna 40 jurakas, parasjagu vett ja vilet saanud. Kõike muud on sätitud-remonditud-vahetatud, aga mootorit pole näpitud.

Noh, jõudu pole enam essugi. Ajad terava ketiga gaasi põhja, aga paiskab vaid sinist suitsu ja näsib ainult puukoorest läbi.

Siin peaks justkui tehnikamehi olema - on ehk keegi sae mootori lahti kiskunud ja mõõduka aja- ning rahakuluga sellest uuesti elulooma saanud? Minimaalselt kulub ilmselt vahetamisele kolvirõngas, aga eeldatavasti kolb, silinder, väntvõlli laagrid-puksid, tont teab mis veel ...

Tutika Stihli peaks saama juba alates umbes kahest sotist. Ehk kas tasuks vana sättimine vaeva? Ei ole tänapäeval enam ise kuigi osav või virk isetegija ka, veidi suurema tööga läheksin töökotta. Või tegeleb keegi siinsest kogukonnast hobi või haltuura korras vanatehnika putitamisega veel?

No selle kupatuse lahtikirjutamisega olen sisuliselt ise vist juba vastuse oma küsimusele saanud :D Aga kui keegi ütleb, et H40 on umbehea saag ja pole kallis ega raske jonksu saada, siis kaaluks ikka...



----
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas ranel »

Sadness kirjutas:
Spoiler

21 aastat vana Husqvarna 40 jurakas, parasjagu vett ja vilet saanud. Kõike muud on sätitud-remonditud-vahetatud, aga mootorit pole näpitud.

Noh, jõudu pole enam essugi. Ajad terava ketiga gaasi põhja, aga paiskab vaid sinist suitsu ja näsib ainult puukoorest läbi.

Siin peaks justkui tehnikamehi olema - on ehk keegi sae mootori lahti kiskunud ja mõõduka aja- ning rahakuluga sellest uuesti elulooma saanud? Minimaalselt kulub ilmselt vahetamisele kolvirõngas, aga eeldatavasti kolb, silinder, väntvõlli laagrid-puksid, tont teab mis veel ...

Tutika Stihli peaks saama juba alates umbes kahest sotist. Ehk kas tasuks vana sättimine vaeva? Ei ole tänapäeval enam ise kuigi osav või virk isetegija ka, veidi suurema tööga läheksin töökotta. Või tegeleb keegi siinsest kogukonnast hobi või haltuura korras vanatehnika putitamisega veel?

No selle kupatuse lahtikirjutamisega olen sisuliselt ise vist juba vastuse oma küsimusele saanud :D Aga kui keegi ütleb, et H40 on umbehea saag ja pole kallis ega raske jonksu saada, siis kaaluks ikka...

Trimmeri baasil ei. Kõik, mis kuluda annab, on lihtsalt ära kulunud ja mõttekam uus komplekt osta. Lisaks uuema ajastu masinad on ökonoomsemad.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Kindel, et sul viga hoopis karburaatoris ei paikne, kõlab küll väga seda moodi!
Remontimine on tänapäeval rohkem selline masohhistide teema ja siis reeglina ise/ endale tehes. Enne kui polte keerama kukud lase see teema diagonaalis läbi :-)
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=47011
Kui plaanid taastamisteenuse sisse osta, siis peab sul raha välja käia rohkem olma kui uus saag üldse maksaks. Uuri internetis mis varuosad maksavad, võib-olla loobud hoobilt :-)
EDIT: Ma küll ei tea, milleks sa saagi kasutad, aga tundub, et mitte igapäevaseks puude langetamiseks/ laasimiseks.
Uute hinnad võrdluseks alates 170€ (ECHO):
https://www.mehka.ee/mootorsaag

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Sadness kirjutas:

21 aastat vana Husqvarna 40 jurakas, parasjagu vett ja vilet saanud. Kõike muud on sätitud-remonditud-vahetatud, aga mootorit pole näpitud.

Noh, jõudu pole enam essugi. Ajad terava ketiga gaasi põhja, aga paiskab vaid sinist suitsu ja näsib ainult puukoorest läbi.

Õhufilter on puhas? Rohkem kui üks saag on peale selle puhastamist veel pikalt töötanud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1271
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 42 korda

Re: K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas isakene »

Kõige lihtsam katse - lase saag starterinööri pidi rippu. Kui saag tuntava takistusega aeglaselt jõnksudes allapoole vajub, on asi remonditav. Kui takistuseta lobedalt alla kukub, on mootor kohvi ning minimaalselt kolvi + rõnga vahetus ees. Kui palju veel vaja asju vahetada, selgub alles siis, kui vaadatud on, mis karul kõhus. Laagrid palju ei maksa, aga kui vänt + silinder uuendamist nõuavad, siis see asi enam ei toida. Oleks see vana profisaag 254, oleks asjal veel mõtet...


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas will111 »

ega seal eriti midagi lahti kiskuda ei olegi, see mootor on ju nii basic asi, et kui kompressioon on ja karbuss teeb oma tööd siis ta töötab. kui ei siis mitte. sädemega peaks neil olema üsna lihtne, kas on või ei ole. uue küünla võib alati profü mõttes panna. mul endal on ka üks korralik saag, mis peale karbussi sudimist natuke aega töötab ja siis hakkab jälle nöökima. ei käivitu, ei püsi tööl, ei ole jõudu jne.
kunagi aitas uue õhufiltri külge panek, mõneks ajaks. kokkuvõttes oli see siiski üsna lühiajaline fix

sae rippu laskmine on vist selline päris kaval nipp küll, samas eks seal sõltub ka sae tühimassist ja kasvõi sellest, et kas kütte ja õlipaagi panid täis või on need üsna tühjad :D minu arvfamus selle vanatehnika putitamise ja sättimise kohta on üldiselt selline, et kõik sõltub kui esmasel katsel sa asja korda saad. kui oled suht kindel, mis tuleb teha või vahetada. vahetad ära ja tulemus on ootuspärane siis oli see õige samm. kui aga vahetad ja vahetad ja jaurad ja kulutad aega siis...no teadagi, mida oleks tulnud teha. paraku kunagi päris 100% ju ette ei tea, sisetunnet tuleb usaldada :D


kalju1
Postitusi: 456
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tänatud: 14 korda

Re: K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas kalju1 »

kodukasutuseks ilmselt piisab: https://www.hansapost.ee/et/aed-ja-toor ... _81b96deb/
sellise raha eest küll keegi remontima ei hakka.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Sadness
Postitusi: 301
Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
Tsikkel: Mutt
Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 7 korda

Re: K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas Sadness »

kalju1 kirjutas:

kodukasutuseks ilmselt piisab: https://www.hansapost.ee/et/aed-ja-toor ... _81b96deb/
sellise raha eest küll keegi remontima ei hakka.

See läheb juba nõks teise teemasse, aga sae puhul sellised HPGd ja Echod välistaks kohe. Kui odav rällakas või trell otsad annab, siis on pohh, tood ehituspoest uue kahekümneeurose. Või laenad selle ühe augukese puurimiseks naabrilt trelli. Aga kui oled ikka arvestanud, et laupäeval punkt viis õunapuud ära kärbid ja maja tagant keskmise vahtra maha lased, siis ei taha riskida sellega, et odavsaag teeb kööks ja jääb vait. Ilmselt lõplikult. Siinkohal on ka 50 ja sada eurot raha.

Ühesõnaga mul pisut rohkem kui väiksemaks kodukasutuseks saagi vaja. Husku läheb aita seinakaunistuseks - ei hakka sellele aega, energiat ja raha panustama. Piilun paarisotiseid Stihle vahelduseks.

Tänan kaasa mõtlemast ja nõu andmast!

----
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Lihtsalt infoks, et ECHO ei ole hiinakas (nagu sa vist arvad) :-)
EDIT: Mul on nüüd 2 suve olnud ECHO trimmer (rohulõikur siis, Husqvarna asemele ostetud) ja mitte midagi halba ei ole öelda.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas Kauri »

Ma Echot päris ei sõimaks. See kuulub Shindaiwa gruppi ja ei ole oma olemuselt tegelikult sugugi kehvem kui Stihl või Husku. Samamoodi on Stihlil ja ka Huskul odavsaage milledele tõsisemad harrastajad vihastavad. Mul on tuttav palkmaja ehitaja kes laristas Shindaiwaga 20 aastat ilma probleemideta. Kes teab mida üks mootorsaag läbi elab palkmaja ehitamisel, see saab ilmselt aru et tegemist on ikkagi kõrgemasse eliiti kuuluva brändiga.
http://www.shindaiwa.com/est/
http://www.echotools.com/about/history/


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas morse »

Ma käisin sellise tee juba oma 87nda Partner 5000ga läbi. Kolb oli kunagi vahetatud ja saag oli veel suht võimas. Kulumist oli aga siin ja seal - kasutasin u. 100.- Euri, panin karpasse remontkomplekti ja tegin muud pudipadi. Aasta jooksul oli selline kolmveerand hea saag. Aga ühel hetkel lasin ta ikkagi kotti. Mitte, et ma oleks selle 100 või isegi 200 euroga mingit minisaagi eelistanud aga tagantjärgi mõtlen, et oleks pidanud kohe uue ja korraliku sae soetama, mitte iseenda vanust tööriista putitama...

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Sadness kirjutas:

21 aastat vana Husqvarna 40 jurakas, parasjagu vett ja vilet saanud. Kõike muud on sätitud-remonditud-vahetatud, aga mootorit pole näpitud.

Noh, jõudu pole enam essugi. Ajad terava ketiga gaasi põhja, aga paiskab vaid sinist suitsu ja näsib ainult puukoorest läbi.

Siin peaks justkui tehnikamehi olema - on ehk keegi sae mootori lahti kiskunud ja mõõduka aja- ning rahakuluga sellest uuesti elulooma saanud? Minimaalselt kulub ilmselt vahetamisele kolvirõngas, aga eeldatavasti kolb, silinder, väntvõlli laagrid-puksid, tont teab mis veel ...

Tutika Stihli peaks saama juba alates umbes kahest sotist. Ehk kas tasuks vana sättimine vaeva? Ei ole tänapäeval enam ise kuigi osav või virk isetegija ka, veidi suurema tööga läheksin töökotta. Või tegeleb keegi siinsest kogukonnast hobi või haltuura korras vanatehnika putitamisega veel?

No selle kupatuse lahtikirjutamisega olen sisuliselt ise vist juba vastuse oma küsimusele saanud :D Aga kui keegi ütleb, et H40 on umbehea saag ja pole kallis ega raske jonksu saada, siis kaaluks ikka...

Hobi korras neid saage ja trimmereid/lõikureid remontinud küll.
Tegemist on suht elementaarmootoritega ja pole teab mis raketiteadus (on juhtunud ka mingi 30? ccm 4' taktilist ja seal tuli juba pintsettidega mütata :D )
Sellistel vanuritel on peamine kolvigrupi kättesaadavus, vo. 20€ kuni ??? ja see ??? määrabki ära asja mõtte. Simmerid/laagrid on mujalt kui OEM vähemalt 3X odavamad jne...

Eks löödki oma masina Googlisse sisse ja märksõnad, piston/cylinder kit ja vaata, mis pakub. Veelkord, simmerid/laagrid on kopikad...

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!


fomoco
Postitusi: 198
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas fomoco »

Üks prügikasti kõrvalt leitud partner saag töötas aastaid peale kolvi ja silindri poleerimist liivapaberiga, oli teine korralikult kokku jooksnud, hiljem sai ka uue kolvi sisse.
Käivitub raskelt kuid töötab korralikult sellega sai terve palkmaja kütteks lõigatud ja muudki töid tehtud.

Vanarauast leitud echo evl440 sobiks välimuse poolest pigem paadiankruks, kuid peale süüresüsteemi puhastuse, karpa membraani ja bensufiltri vahetuse käivitub paarist tõmbest ja töötab väga hästi, erilise häälega masin.

Bauhofi clint oli juba sündides surnud ja jääb vist doonoriks.

Kui poodi minna, siis kodukasutuseks ostan vist Makita akusae, kuna akud on olemas ja koduaias ei viitsi enam bensiiniga tõmmelda.

Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas Kauri »

DUC303Z on juba bensusaagidega täiesti võrreldav ja isegi ületab kehvemaid. Keti kiirus täiesti Ok. DUC 254Z on arboristile ka OK. Teised on harjadega ja keti kiirus on madal. Plusspoolelt on neid pea võimatu kinni vajutada. Olen saanud neid kõiki proovida ja 303 jättis väga sümpaatse mulje.

Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 80 korda

Re: K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas rannamees »

Sadness kirjutas:

21 aastat vana Husqvarna 40 jurakas, parasjagu vett ja vilet saanud. Kõike muud on sätitud-remonditud-vahetatud, aga mootorit pole näpitud.

Noh, jõudu pole enam essugi. Ajad terava ketiga gaasi põhja, aga paiskab vaid sinist suitsu ja näsib ainult puukoorest läbi.

Siin peaks justkui tehnikamehi olema - on ehk keegi sae mootori lahti kiskunud ja mõõduka aja- ning rahakuluga sellest uuesti elulooma saanud? Minimaalselt kulub ilmselt vahetamisele kolvirõngas, aga eeldatavasti kolb, silinder, väntvõlli laagrid-puksid, tont teab mis veel ...

Tutika Stihli peaks saama juba alates umbes kahest sotist. Ehk kas tasuks vana sättimine vaeva? Ei ole tänapäeval enam ise kuigi osav või virk isetegija ka, veidi suurema tööga läheksin töökotta. Või tegeleb keegi siinsest kogukonnast hobi või haltuura korras vanatehnika putitamisega veel?

No selle kupatuse lahtikirjutamisega olen sisuliselt ise vist juba vastuse oma küsimusele saanud :D Aga kui keegi ütleb, et H40 on umbehea saag ja pole kallis ega raske jonksu saada, siis kaaluks ikka...

Ei tasu, kui vett ja vilet saanud, nagu ise kirjutad.
Nagu eespoolgi mainiti, et oleks veel tegu amatööri kasutuses olnud 254ga, siis võiks mõelda.

Pilt

Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Pigem vanem ja tummisem saag sama raha eest remontida, kui mingit uut 200 rutsist õunapuuoksasaagi osta. Nagu ka teema autor väitis, kasutab saagi suht palju, võrrsaag ei kesta igavesti...Iseasi on mingi teada tootja keskklass, kuid siis ei ole lipikul enam 200 ka.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Sõbrale soovitasin sellise sae:https://www.stokker.ee/mootorsaag-echo- ... -981677728, mul endal Stihl 181 ja Echo on parem.


joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas joel »

Ca 10 a tagasi uurisin Husqvarna 444 taastamise mõttekust ja lõpuks leidsin, et ei tasu ära. Kolb+silku oli 200-300€, vända laagrid-tihendid ca 40€. Vänta ei saanud enam tellidagi, aga kasutatult oleks paarikümne euri eest vända+kepsu saanud.

Joel
Kasutaja avatar

Mika
Postitusi: 4
Liitunud: 03 Aug 2018, 12:31
Tsikkel: Yamaha XT660x
Asukoht: Tallinn

Re: K: vana mootorsae kapitaalremont - kas on mõtet?

Lugemata postitus Postitas Mika »

Oli selline juhus kus toodi kingituseks hansaposti HPG võsalõikur ja mootorsaag. Sae hind võis olla miskit alla 100€ ja võsalõikur vist veidi üle 100€.
Olin ka väga skeptiline ja ei saanud aru miks raha raisata.
Mootorsael sai kohe latt ketiga välja vahetatud ( kuna latt oli uuena juba kõver ja ketil osad hambad katki) ja kõik poldid üle pingutatud.
Võsalõikuril latile uued PE puksid sisse freesitud, Terätoimitusest normalne ketas ostetud ja käepideme kaabel parandatud.

Nüüd olen enda imestuseks teinud mõlema masinaga 2 aastat tööd.
Ca 7000m2 krundil võsa võtnud ja puid langetanud.
Pole ühtegi halba sõna. Sellise raha eest on nad ikka väga hästi vastu pidanud.
Endale tundab ka veider aga soovitan. :D
Vähemalt minul vist joppas.

Parimat,

Mihkel
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”