Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Täitsa toimiv asi: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=47072
Tõsi, 5-6 inimest on minu arvates suhteliselt kriitiline piir, mida see üritus veel teenindada jõuab, paarikümnega läheks keeruliseks...
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Mina näeks asja hoopis teistmoodi ehk siis nii nagu Maci esimeses postis kirjas.Et oleks koht.Kodanik kes tehab midagi teha toob oma vahendid.Siis jääb ära ka oütamine ja riistade a`la ühis hange ja pärast kui mingi osa enam tegeleda ei viitsi siis jagamine.Seda nö ühisvara ei tohigi tekkida.Mingi kaarhall ei tule vist kõne alla sest enamasti on nende kütmine ilgelt kulukas.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Asi ongi selles, et proovitud projekt erinevates variantides ja alati põrunud. Ruumide rent, tööriistade soetamine ja ka hooldamine, ette läbipõrunud eeldus, et kasutajad üldse biiti jagavad ja muud hädad. Kui tegu oleks kohaga, kus pidevalt järelvalve "valvemehaaniku" poolt peal, keegi toimetab ka koristamise ja õllevalamisega, siis on tegu lihtsalt kompotiga tsikliklubist ja garaažitöökojast. Tasuta asju aga ei ole ja kui "liikmemaks" jookseb kellegi tasku, siis leidub ka kadedaid ja ussitajaid. Koht võib sellisena natuke aega isegi töötada, aga vabast ajast ja tahtest muutub selle ülalpidamine põhitööks.
OK, astun "liikmeks" ja viskan iga kuu 20.- liikmemaksu. Selle eest soovin ma ka iga kell saada töökohta oma rattale, tööriistu, ilma et peaks mõne teise järgi ootama, kindlust, et keegi mu poolikut karpat laualt hunnikusse ei pühi jne. Ja eestlasena tahan ma tegelikult vaikuses nokitseda, sest igasugused muud targutajad ja õllelibistajad ja asjad segavad. Ehk siis kui ma seal nokitsen, siis uks on seestpoolt lukus.
Selle konstateerimise peale nuttu ja hala valama hakata on lihtsalt nõrk.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
stretch kirjutas:Täitsa toimiv asi: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=47072
Tõsi, 5-6 inimest on minu arvates suhteliselt kriitiline piir, mida see üritus veel teenindada jõuab, paarikümnega läheks keeruliseks...
See pole vist päris hästi võrreldav ja ei asu ka Tallinnas.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
reimps kirjutas:OK, astun "liikmeks" ja viskan iga kuu 20.- liikmemaksu.
Teoretiseerides: kui sa maksad ainult 20€ siis saad 1-2 päeva jagu endale ette tellida endale laua kasutamise aja ja maksad selle laua kasutamise eest tunnihinda. 5 odava lõunasöögi väärtuse eest sulle keegi megaprivileege ei anna. Aga kui sa soovid (eestlasena) vaikuses nokitseda siis külmi, maaaluseid garaaziboxe renditakse vahemikus 80 - 150€ kuu. Rendi ja nokitse. Aga kui me peaksime sinnamaale jõudma, siis näeb kindlasti välja nii, et töökojas käivad ikka ja ainult need kellel sinna asja on.
Paar huvilist, kes tuumikusse tahaksid kuuluda on minuga juba ühendust võtnud. Arutleme jätkuvalt siin samal teemal edasi ja vaatame mida kollektiivne mõte veel välja pakub.
Kõik tõsise mõttega mehed võivad minuga privatasõnumiga seniks ühendust võtta - teen ühel hetkle meile siia foorumisse eraldi alamteema, mida avalikkus lugeda ei saa ja millele pääseb ligi vaid kutsega.
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
urmas66 kirjutas:stretch kirjutas:Täitsa toimiv asi: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=47072
Tõsi, 5-6 inimest on minu arvates suhteliselt kriitiline piir, mida see üritus veel teenindada jõuab, paarikümnega läheks keeruliseks...See pole vist päris hästi võrreldav ja ei asu ka Tallinnas.
Pole päris hästi võrreldav millega? See on lihtsalt näide toimivast ühisgaraažist, kus on muuhulgas ka ühised tööriistad. Ja ega ta nüüd väga kaugel ka Tallinnast ei ole, ongi hea põhjus mõnikord õhtul linnast välja sõita...
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
"T-v-p***, kus see 13 padrun jälle on? Ongi juba mitu päeva täiesti kadunud? Või see lõhkikeeratud jäänus siin?"
"V***u küll, kes kruvika JÄLLE tavotiseks jättis?"
"No minge mi, jätsin kõigest nädalaks mootori lahtivõetuna lauale laiali, kes see t vahepeal kõik kohad pahtlitolmu täis ja lõpuks ka laual kõik segamini on ajanud?"
"Kes see t*** jälle momentvõtit pika narrena on kasutanud, et vars kõver on?"
"No p****e küll, on sul vaja pool õhtut mu selja taga relakaga midagi lõigata/lihvida ja mulle sädemeid kuklasse lasta?"
"Kes peldiku ära koristab? Vabatahtlikke?"
ja
"Kus mu kallis meheraas nüüd kõik need õhtud kooserdab, pere jaoks enam üldse aega ei ole? Ah et remondib tsiklit? Igaaaav... vaataks, mis naabrimees ka täna õhtul teeb...?"
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Jutt käib siis tegelikult MCC või RC loomisest remondikoha suunitlusega.
Ja kui ma peaks kuus maksma liikmemaksuks 20 euri, siis see on täpselt selline summa, et ma eeldan küll vajaduse tekkimisel ligipääsu ettebronnimata. Ülbitsemine odavate lõunasöökide teemal on lihtsalt kohatu - mina saan lõuna puhul max 5.- hakkama ja kui mõnel läheb erasektoris paremini, pole lihtsalt viisakas seda nina alla hõõruda.
Kui aga pidevalt on vaja remontida, tasuks mõelda rattavahetuse peale. Mulle piisab täiesti Streetmotost, Bikepointist, B24-st ja lihtsamate asjade puhul oma õues oma käekestega nokitsemisest. Ettevõtetest saab tehtud töödele garantii ka.
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Mina näen seda jälle teisest vaatevinklist-milleks olla sellise rattaga nagu iga teine.Ja kuna praegu puudub selline võimalus et panen ratta tükiks ajaks lauale ja tegelen ümberehitusega niikaua siis kui asi aega võtab.Asi polegi remontimises ja ega ka lihtlabases õli vahetuses.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
franz, selles on iva küll, aga ma kahtlustan, et sa oled suht üksi sellise plaaniga sellist asja toimetada komuunigaraažis. Nädal-kaks ei viitsi käia ja su projekt on ilusti kuskil eest ära lükatud ja siis veel hästi, enamjaolt sõna otseses mõttes visatakse lihtsalt jalust ära.
Ja need, kes juba ehitanud on või ehitavadki, neil on oma koht selleks olemas..
Pluss, ma ei sõida sellise rattaga nagu iga teine, sest minu oma on juba peaaegu stockis ideaalne ja piisavalt haruldane Eestis. Nahknarmaid lenksu otsa saan ka selku parklas installida. Ülevaatuseks valmistumine käis ka kortermaja ees (numbrivalgustus, db-killer, tagaiste ja tagumised jalarauad).
Ma ei taha siinkohal ainult maha teha mõtet, igasugune algatus on äge. Aga jubeda optimismiga peale lendamine lõpeb rämeda põrumisega, selle idee puhul on mõeldud pigem asjadele kui sihtgrupile.
Eks siis koorub ka välja vastus teemaalgatusepostis toodud küsimustele - huvi nagu natuke on, aga maksta väga ei taha, lisaks tahaks privileege. Ja üleüldse "kliendina" osaleda on märksa mugavam, "korraldaja" nahas tõesti olla ei tahaks.
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Tegelikult ikka sõidad küll,see on sellisena poest ostetav a see selleks.Niisama hooldustöödeks pole ka mulle sellist asutist vaja(v.a. amordid).Ja asja point nagu selles peakski olema et ma ostan endale selle koha ja mutt.Omaette nokitseja olen mina ka aga tööjuures oleme niikuinii külg külje kõrval ja keegi üle õla ei passi kogu aeg.Kui otsiks auto tegemiseks pinda siis oleks nagu nõus maksma mingi ruumi eest üksi aga ratas võtab tüki vähem ruumi nt.2x ja selle eest täit garaage hinda ei viitsi maksta.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 186
- Liitunud: 19 Okt 2012, 20:29
- Asukoht: 5O4633O
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 28 korda
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
On ka siinpool sellist mõtet mõlgutatud.
Mul rendileandjana heietab lahkumismõtteid üks motomehest rentnik.
Kõetud pind (120 m2) igati sobilik nii remondiks kui kohvi ja muu nautimiseks.
Arusaamisel saab selline klubiline (ärilisena mõeldamatu) ühistegevus toimuda ainult ühel põhimõttel - austa ennast ja teisi.
Mingeid lepinguid ei ole, ega tule ka, asi toimib MEESTE (kellel õigused tekivad peale kohustusi) kokkuleppel ja tahtel sellist pesa pidada, ukse avaja vastutab naha ja karvadega kõige eest mis pesas toimub. "Nurkasittumise" eest saab lihtsalt vastu hambaid ja kogu tegelase kola visatakse uksest välja. "Lumehelbekesed" jäävad juba eos uksetaha.
Puusalt kuludest: 1000 koos elektriga. Reaalselt sellele pinnale ca 5-6 meest-masinat lahedasti. Korraga kõik muidugi suuri projekte teostama ei mahuks aga kes meist igapäevaselt ikka ehitada tahab-viitsib.
Pigem kamraadidele koht kus midaiganes toime panna, vahest ka igapäevaelu rutiinist eemale tõmbuda.
Reklaami kaudu liikmeid ei otsita, sedatüüpi inimesed leiavad üksteist ise.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
reimps kirjutas:Ülbitsemine odavate lõunasöökide teemal on lihtsalt kohatu...
Äkki võtad hoogu maha, loed eelneva kaks korda läbi ja siis solvud/pahanda/ärritud: ma viitasin 4€ maksvale üksiklõunale ("5 odava lõunasöögi väärtuse eest").
reimps kirjutas:franz, selles on iva küll, aga ma kahtlustan, et sa oled suht üksi sellise plaaniga sellist asja toimetada komuunigaraažis.
Miks? Ma seda just nii näen, seltskond jaguneb kaheks privilegieeritud ja vähempriviligeeritud. Tuumik, kes maksab täiskoha eest saab töökoha enda käsutusse täpselt niikauaks, kui soovib. Mittetuumik, kes maksab näiteks poolkoha eest saab teha oma tsiklile/töökohale vineerplaadist ratastel aluse siis on võimalik pooleliolev töö vaheaegadel selleks mõeldud alale liigutada (suvaline illustreeriv näide internetist alloleval pildil või rohkem näiteid lingilt).
-
- Postitusi: 1388
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 216 korda
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Ilma uurimistööd tegemata, arvan, et näiteks Rootsis sellised asjad toimivad juba täna...
Ma pole kunagi välismaal elanud aga suhtlen inimestega erinevatest kultuuridest ja on kuidagi selline tunne jäänud...
Mul käis ka see MCC või RC mõte läbi aga ma arvan, et antud kontseptsiooni eduks oleks vaja asi motoklubist eemale tüürida. See peaks olema nagu spordiklubi/baar vmt vaba aja veetmise teenust pakkuv ETTEVÕTE. Kui Krooksus nina täis tõmbad, kas siis oled omaniku peale pahane, et ta sinu pealt teenis?
Selleks, et minu variandis asi Teenusena toimiks, peaks omanikul olema teoreetiline võimalus teenida väiksest kasumit. Sel juhul on õigustatud omaniku riskide võtmine, mis omakorda tagab võimaluse kvaliteetset teenust pakkuda, mis omakorda tagab võimaluse, et klient on rahul ja ei nurise, et näiteks MAC asja juhtimise ja omamise eest palka ja heal aastal kasumit saab...
Minu versiooni miinus on see, et OÜl on raskem toetust saada kui MTÜl...
Edit: minuga samal ajal visandas Mellpoiss oma vaate klubilisest, mitte ärilisest tegevusest. Ka sellel versioonil on oma tugevused, kuid mõlemal variandil on omad suured nõrkused: äri puhul kasumlikkus ja klubilise tegevuse puhul kõik muu, mis siit läbi on käinud...
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
morse kirjutas:Edit: minuga samal ajal visandas Mellpoiss oma vaate klubilisest, mitte ärilisest tegevusest. Ka sellel versioonil on oma tugevused, kuid mõlemal variandil on omad suured nõrkused: äri puhul kasumlikkus ja klubilise tegevuse puhul kõik muu, mis siit läbi on käinud...
Ma käisin eile ühes tuntud arhitektuuribüroos kus pidin plaaniväliselt paarkümment minutit ootama. Ooteajal vestlesin "omanikuga" teemal "kuidas arhitektuuribüroo töötab". Selgus, et töötab üsna ärilis-klubilisel põhimõttel, kus ühtse katuse all, samas tööruumis on koos palju erinevaid ettevõtteid ja üksikisikuid.
Kui siin vestelda teemal OÜ vs MTÜ tuleb vaadata asja sellest vaatevinklist, et MTÜ puhul on piiranguks kasumi teenimise võimatus st. tulu saab küll teenida aga kulutab selle alati ära oma eesmärkide täitmiseks. OÜ-s seevastu saab kasum minna ettevõttest välja, omanike taskusse. Muid põhimõttelisi erinevusi ma neil ei näe.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
stretch kirjutas:urmas66 kirjutas:stretch kirjutas:Täitsa toimiv asi: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=47072
Tõsi, 5-6 inimest on minu arvates suhteliselt kriitiline piir, mida see üritus veel teenindada jõuab, paarikümnega läheks keeruliseks...See pole vist päris hästi võrreldav ja ei asu ka Tallinnas.
Pole päris hästi võrreldav millega? See on lihtsalt näide toimivast ühisgaraažist, kus on muuhulgas ka ühised tööriistad. Ja ega ta nüüd väga kaugel ka Tallinnast ei ole, ongi hea põhjus mõnikord õhtul linnast välja sõita...
Rahaliselt ei ole võrreldav linnas oleva sama suure asjaga ja seda ilmselt kordades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
morse kirjutas:Ilma uurimistööd tegemata, arvan, et näiteks Rootsis sellised asjad toimivad juba täna...
Toimivad Rootsis, Kanadas, Austraalias, Ameerika Ühendriikides, Saksamaal, Hispaanias, Portugalis, Prantsusmaal, Ühendkuningriigis .... nimekiri on pikk. Ma ei näe põhjust (kui vingumürgituse juhtumid välja jätta), et see ei peaks Eestis toimima.
urmas66 kirjutas:Rahaliselt ei ole võrreldav linnas oleva sama suure asjaga ja seda ilmselt kordades.
Sisuliselt on see täpselt seesama. Linnast väljas on kulud lihstalt väiksemad, kõik muu on erisuseta.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Spoiler
Macintosh kirjutas:morse kirjutas:Edit: minuga samal ajal visandas Mellpoiss oma vaate klubilisest, mitte ärilisest tegevusest. Ka sellel versioonil on oma tugevused, kuid mõlemal variandil on omad suured nõrkused: äri puhul kasumlikkus ja klubilise tegevuse puhul kõik muu, mis siit läbi on käinud...
Ma käisin eile ühes tuntud arhitektuuribüroos kus pidin plaaniväliselt paarkümment minutit ootama. Ooteajal vestlesin "omanikuga" teemal "kuidas arhitektuuribüroo töötab". Selgus, et töötab üsna ärilis-klubilisel põhimõttel, kus ühtse katuse all, samas tööruumis on koos palju erinevaid ettevõtteid ja üksikisikuid.
Kui siin vestelda teemal OÜ vs MTÜ tuleb vaadata asja sellest vaatevinklist, et MTÜ puhul on piiranguks kasumi teenimise võimatus st. tulu saab küll teenida aga kulutab selle alati ära oma eesmärkide täitmiseks. OÜ-s seevastu saab kasum minna ettevõttest välja, omanike taskusse. Muid põhimõttelisi erinevusi ma neil ei näe.
Arhitektide või IT-tegelastega ei saa võrrelda,nemad teenivad seal ise raha,aga motomeestele-naistele on see hobi,mis maksab, mitte ei too sisse.
MTÜ-l igati piisavad võimalused ka tulu teenida(veel mingeid toetusi ka saadaval võibolla) ja omanikule korralikku palka maksta,ainult jah kasumina raha välja võtta ei saa.Vist isegi KM kohuslaseks saab,aga 100% kindel pole.
Kui on üle 5-6 osalise,siis peab olema mingi üks juhtfiguur ja ilmselt on seda läbi juriidilise keha kergem teha.Ma saan aru,et mõte on sul ikkagi suuremalt seda asja teha,kui 5-8 tegelast omale gaazi üürivad.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 219
- Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
- Tsikkel: Honda XR
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 83 korda
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Macintosh kirjutas:Aga kui tõsisemal toonil rääkida siis tahaks kuulda rohkem mõtteid selle kohta, kuidas saab ja vähem hala selle kohta, et ei saa.
Et kuidas saab:
- Kohal on üks omanik (või 1 juhataja ja finantsinvestorid), kes teeb otuseid arvestades klientide soovidega (kolhoosikorras otsustamine ei ole mõistlik)
- Juhataja on kogemustega mehhaanik, kes teostab seal kohapeal nii kommuuni klientidele, kui ka tänavalt tulnuile lisaks ka keerulisemaid hooldustöid ja õpetab kommuuni liikmeid
- Koht on nädala sees igapäevaselt "avatud ca 16:00 - 22:00
- Nädalavahetusel on avatud 10:00 - 22:00
- Selle koha pidamine on juhataja põhitöö. (Jah, võib põhitöö kõrvalt seal diivanil mingeid IT asju häkkida, aga kui klient tuleb muutub fookus)
No või siis variatsioonid sarnastel teemadel, aga mitte ka väga suured.
Noh, ja lisaks tuleb need eelmisel lehel kirjeldatud maksevõimega "kliendid" leida.
Minu hinnangul on kõige kriitilisem teema just seltskond. Need inimesed, kes võivad endale majanduslikult sellist klubilist tegevust lubada on suhteliselt heal järjel inimesed ning seega tõenäoliselt majandusliku mõtlemisvõimega.
Alternatiiviks on ju sama raha eest võimalik endale osta maa-alune garaaziboks koos kõigi nende vajalike tööriistadega. (tõstuk, keevitus, rellakas, mutrivõtmed jms. ) ja kutsuda seltskonna mõttes oma parim tsiklientusiastist sõber putitama kaasa.
-
- Postitusi: 1388
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 216 korda
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Macintosh kirjutas:Kui siin vestelda teemal OÜ vs MTÜ tuleb vaadata asja sellest vaatevinklist, et MTÜ puhul on piiranguks kasumi teenimise võimatus st. tulu saab küll teenida aga kulutab selle alati ära oma eesmärkide täitmiseks. OÜ-s seevastu saab kasum minna ettevõttest välja, omanike taskusse. Muid põhimõttelisi erinevusi ma neil ei näe.
Vormiliselt ongi asi nii. Aga sisuliselt tekib 2 vastaspoolust:
Poolus 1 OÜ - Ei saa nii lihtsalt toetusi aga võimaldab lisaks palgale maksta ka dividendi. Isikud, kes oma raha ja meeletu aja asja alustamisel sisse panid, saavad selle tavamõistusele lihtsasti mõistetavas vormis tagasi dividendide näol. Poe sulgemise või restruktureerimise puhul ei ole mingit probleemi näiteks selliste asjadega, kes peaks saama kasu maha müüdud tööriistade eest vmt.
Poolus 2 MTÜ - Saab lihtsalt toetusi ja on ilmselt lihtsam alustada (tuumik peab vähem oma raha sisse panema). Kui asi käima läheb, siis on väga keeruline hüvitada tuumiku tehtud tööd ja panustatud vahendeid - tegu oleks pigem klubilise hobitegevusega. See on iseenesest väga OK - aga kujuta ette kadedust ja intriige, kui nüüd proovitakse kuidagi tuumikule nende panust tagantjärgi hüvitada (makstakse palka, kuigi liige enam otseselt väga palju tööd ei tee), antakse tasuta koht ja uued liikmed maksavad "tema eest" elektrit või tule taevas appi, müüakse maha kallis CNC pink ja tulu investeeritakse tagasi ainult tuumikuga seotud projekti/tööriista vmt...
Ma ei taha olla peast täiesti Reformierakond. Tegelikult väga pooldan klubilisi liikumisi. Aga minu silmis on parem valida kas üks või teine poolus ja väga ohtlik oleks mängida ühte ja tegelikult teha teist (kas teadlikult või alateadlikult):
Poolus 1 OÜ - teenust pakkuv ja kasumit teeniv projektikoda (nagu filmides on mõnedel meestel golfiklubi) - siin on küsimus kas see on Eestis/Tallinnas tasuv?
Poolus 2 MTÜ - MCC või RC sarnane lõdvade sidemetega motoklubi - siin on kõikvõimalikud miinused poolvõõrastega toimetamisel, mida juba palju on välja toodud.
Macintosh kirjutas:Muid põhimõttelisi erinevusi ma neil ei näe.
TÄIENDAN: Sul on tegelikult õigus. Sisulist vastuolu ei ole, kui kogu algne investeering tuleb väljast (mingi KiK või EAS). Sel juhul minu kirjeldatud vastuolu ei tohiks tekkida, sest juhatus määrab palga ainult sellele, kes selle ära on teeninud ja asi korras. Aga mul on tunne, et siia tuleks alguses kõvasti oma pappi alla panna. Kuidas MTÜs sellised asjad lahendatud on? Kas ma võin kuidagi korrektselt oma laenu/annetuse tagasi saada kui MTÜ on ennast toimima saanud?
-
- Postitusi: 501
- Liitunud: 31 Aug 2012, 19:43
- Tsikkel: Hayabusa aka Triinu :)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 31 korda
- Kontakt:
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Olles erinevate kommuunigaraazidega seotud varasemalt; näinud pealt, kuidas Tartus suure hurraaga avati ka väga ok hindadega iseteeninduslik garaaz, mis mõne aja möödudes uksed taas sulges; nähes ja teades omade kogemuste najal, kuidas ka ametlikus töökojas (palgaliste tehnikutega) on probleeme kodukorrast kinni pidamisega, töökohtade, tööriistade (nende puhul siis ka see sama, et ei panda tagasi sinna, kust võeti!) ja tõstukite korrashoiu osas; lüües kokku oma vähese vaba aja ning vaadates siis, palju maksab ratta remont pädeva venna juures, kes nagu reaalselt teebki seda asja päeva tööna... Siis... Siis... Idee on hea, aga jah, keegi peab olema konstantselt koha peal juhtfiguurina, kes siis hoiab KÕIGEL ja kõigil silma peal, kätt pulsil. See inimene peab seal olema alati, kui on uksed avatud. Paraku see on isegi rohkem kui täiskohaga töö või on siis vaja 2 inimest ja selliste summade juures kogu seda kupatust (pind, riistad, tõstukid, "juhataja(d)") ülal pidada... See on suur töö ja kui keegi sellega maha saab nii, et see reaalselt ka vähemalt nulli mängib iga kuu lõikes, siis jommaijoo, aplodeerin ja tulen veel nõu ka küsima, kuidas oma töökojas asju ajada sel moel... Küll, aga kisub see asi ikkagi niiviisi juba ametlikuks töökojaks ja siis nagu kaob see nn kommuunigarage pidamise point ära...
Ärge seda teemat kuskile ära peitke, ma päris päriselt tahaks end kursis hoida selle asja arenguga
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
morse kirjutas:Macintosh kirjutas:Muid põhimõttelisi erinevusi ma neil ei näe.
TÄIENDAN: Sul on tegelikult õigus. Sisulist vastuolu ei ole, kui kogu algne investeering tuleb väljast (mingi KiK või EAS). Sel juhul minu kirjeldatud vastuolu ei tohiks tekkida, sest juhatus määrab palga ainult sellele, kes selle ära on teeninud ja asi korras. Aga mul on tunne, et siia tuleks alguses kõvasti oma pappi alla panna. Kuidas MTÜs sellised asjad lahendatud on? Kas ma võin kuidagi korrektselt oma laenu/annetuse tagasi saada kui MTÜ on ennast toimima saanud?
Ma olen MTÜ juhatuse esimees ja võin kinnitada,et MTÜ-le saab teha ülekande eraisikuna ,et laen ja siis MTÜ kannab selle kokkulepitud ajal tagasi.Teeme üsna tihti nii,kui on vaja mingi projekti omaosaluseks suuremat summat,kui meil arvel on. Meie külaseltsi üritus tegeleb siiani PRIA rahastuse toel ja igaaastaselt kogume sümboolset liikmemaksu. Kui alustasime oli see 200EEK ja nüüd on 13€. Kui esimesed aastad oli igati kõik ornungis,siis nüüd on küll nii,et ma pean igal aastal manguma ,et ikka jõulupeo või jaanipäeva ajaks raha ära makstaks. Lisaks on tekkinud veel seltskond,kes maksavad ühe pereliikme eest ja arvavad,et see on piisav(ise on seda mulle öelnud,kuigi liikmeid on perest 3). Liikmeid on meil 31,kellest siis umbes 7-8 ei ole juba mõned aastad sentigi panustanud. samas ega nad ei saa meil ka midagi.
Ehk selline väljavõte meie ühiskonnast,kus suure hurraaga lennati peale,teeme ja teeme,siis tuli rahulikum tegutsemise aeg ning peale 2-3 aastat on see asi justkui ainult juhatuse huvi. Ülejäänud tulevad ainult jaanitulele või jõulupeole kohale ja kui seda pole organiseeritud,siis küsivad,et miks.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 219
- Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
- Tsikkel: Honda XR
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 83 korda
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Einoh, kui kunagi enam mulle IT tööde eest raha ei maksta või endal kopp ette saab, siis teen ka kindlasti mingi tehnikateemalise garaazi/klubi/sekti.
Lihtsalt kui sellise tegevuse eelarve ja riskianalüüs korralikult läbi kirjutada, siis plussisaamine nõuab väga paljude suhteliselt haruldaste asjade kokkusattumist.
Sekti/gängi oleks palju lihtsam majandada. Lisaks on "guru" või "boss" palju ässam amet, kui "MTÜ Kolm Tsiklimeest ja Koer" juhataja
-
- Postitusi: 1388
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 216 korda
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Lembit kirjutas:Einoh, kui kunagi enam mulle IT tööde eest raha ei maksta või endal kopp ette saab, siis teen ka kindlasti mingi tehnikateemalise garaazi/klubi/sekti.
Lihtsalt kui sellise tegevuse eelarve ja riskianalüüs korralikult läbi kirjutada, siis plussisaamine nõuab väga paljude suhteliselt haruldaste asjade kokkusattumist.
Sekti/gängi oleks palju lihtsam majandada. Lisaks on "guru" või "boss" palju ässam amet, kui "MTÜ Kolm Tsiklimeest ja Koer" juhataja
MCs on ikka President. See ka päris äss amet!
-
- Postitusi: 1061
- Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
- Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
- Asukoht: Tallinn / Imavere
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 41 korda
- Kontakt:
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Macintosh kirjutas:Kui paljudel bikerlastel oleks huvi ühisgraraaži (community garage) vastu Tallinnas? Midagi sellist, kus saaks kuutasu eest kindla töökoha projektide tegemiseks ja/või hoiukoha tsikile või lihtsalt võimalusel tunnikaupa töökohta üürida, kui tahaks ketti vahetada või jooksavat hooldus teha.
Milline võiks olla püsiva, igakuise püsiva koha maksumus millega huvilised oleks valmis garaazi kasutama? Millise tunnitasu eest oleksid sa valmis sellises graaazis oma üksikhooldusi tegema? Muid mõtteid? Ettapanekuid?
Pelgalt mõttelõnga pikendamiseks. Eesti motokommuun, kui selline on ju nii pisike, et info ja abi on ühe kõne või postituse kaugusel.
Basic hoolduse, kasvõi õlivahetuse või pirni vahetamisega saab ka kõnniteel hakkama. Või mõni lahke biker.ee'lane laseb räästa alla kuskil.
Sealjuures keskmine sõidetav hooaeg on 3 kuud siin kliimas. Palju seda hooldust ikka vaja on siis aasta lõikes.
Suuremad projekti ehitajad, minu nägemuses peaks seal siis juba kõik seadmed olema, metalli painutus/töötlemise pingid keevitused, värviputka, igasugustest peentööriistadest rääkimata. Isiklikult ei usaldaks asju vedelema jätta üldkasutatavale pinnale ja projektid võtavad aega tahes tahtmata.
Veel üks pisike nüanss, et ise võiks ju teha ka vahest, aga kes õpetaks? Random näide, tulen sinna maksan ühe korra pileti eest, keeran midagi puruks või kõveraks, ratast enam liigutada ei saa, ruumi pole kuhu kõrvale lükata pikemaks seisma, raha ka rohkem pole, mis edasi!? Odavam on tõesti korraks üks klubiõhtu vahele jätta ja Eestis neid korralike tegijaid vähemalt Tallinnas ikka leiab, rääkimata sossseppadest kes millegiga ikka hakkama saavad.
Ihne ja kitsi eestlasena ega maksta ka väga ei raatsiks, sooja ja valvega koha eest isegi võiks ju maksta aga veel odavam on maale vanaema juurde kuuri viia seisma
Jutu point milleni jõuda tahtsin vist oleks see, et mõte on tõesti väga ilus ja kiiduväärt, aga Eesti- sealjuures täpsemalt veel Tallinna kontekstis klientuuri leidmine läheb keeruliseks ma usun. Isegi kui leiab siis lõpuks kujuneb sellest omaette pisike kommuun ja teatavasti ega eestlane võõrast ei salli jälle siis omakorda, kuigi tsiklirahvas on keskmisest normaalsem.
Nokk kinni saba lahti üritus.
Offtopic mõttetera, kas sellist asja praegu kuumalt leviva ühisrahastuse investeeringutega oleks ka variant teha?
kontakt nr. +372 52 58 244
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Mac haistab, et Fredy kaasuse tõttu pole jõukamatel härradel kilekottidega enam raha kuhugi viia ja kedagi teist enam oma ratta kallale ka ei usalda.
Kui rikkaks saan, siis liitun ka.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Ühisrahastusse investeerija eeldab vist ka tootlust? Muidu on see rohkem nagu heategevus,kui kindlalt tead ,et midagi ei teeni. Olukorras,kus see veel investoritele midagi teeniks,läheb kuutasu üle võlli kohe kindlalt.
Mul isiklikult pole vajadust,sest on oma kodune garaaz olemas.Samas oleks käpp,kui asi tõesti ette võetakse,kas või talgukorras selle asutamisele kaasa aitama.Hilisemates tegevustes ei ole lihtsalt aega pidevalt osaleda, aga vahel keeraks läbi võtaks tassi kohvi,lobiseks niisama,vaataks tegemisel projekte-targutaks niisama nagu üks eesti mees ikka.
Projekti töö näiteks tooks oma viimase lisatulede paigalduse. Sügisel(kaks sügist tagasi) panin need töökotta lauale,et hakkan külge panema. Mingil hetkel võtsin plastikud ja sadula maha ja tegin plaani,kuhu kõik paigutada.Siis ei teinud pikalt midagi. Vastu kevadet vedasin kõik juhtmed ära ja paigaldasin xenon ballastid. Jälle paus mille järel olid kõik asjad peale tulede enda paigas ja ühendatud. Keerasin plastikud külge,sest tahtsin sõita ka,kuna suvi oli juba käes. Siis millagi järgmisel sügisel,kui enam ei sõitnud, sai ka tuled mõne tunniga külge.
Mingis kommuuni garages oleks selle töö ilmselt paari päevaga(lobisemise kõrvalt) või siis kahe nädalavahetusega ära teinud,sest ei hakka ju ühispinda 1,5 aastat sellega kinni hoidma.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 2022
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Aitan kaasa mõelda. Igasugu luksused nagu kohvid ja administraatorid jne ajavad kulupoti tõenäoliselt kohe lõhki. Asi saab töötada nii, et on puhas, soe ja valge suur ruum, mille kütetki ei saa kohalolijad ise reguleerida. Seina ääres on individuaalsed lukustatavad kapid asjaosalistele oma asjade ehk tööriistade ja muude vahendite hoidmiseks. Tsiklite kohtadel kas on või ei ole ratastel platvormid (või saab lisaks rentida, aga min nädal korraga vms). Mõned töölauad teise seina ääres koos kruustangidega, ühine kompressor ja kõik. Põhimõtteliselt nagu ujula riietusruum, kus on föön ja kapid ja kogu muusika.
Igasuguste käsitööriistade, kulumaterjalide, paberi jne olemasolu eest vastutab iga osaline ise. Soovikorral võidakse ju koopereeruda. Nii kui need asjad korraldaja kulusse ja organiseerida peaksid minema, on kohe kellad minu meelest. Mingit erilist returni selle pealt oodata ei ole ilmselt kohane, st äri tegemiseks on mõistlikumaid plaane.
Re: Kommuunigaraaz Tallinnasse?
Täpselt sama mõttekäik oli minulgi kui seda arutelu siin nägin (mitte, et ma isiklikult sellist ühistöökoda vajaksin). Ehk et "ühine" osa peaks olema absoluutselt minimaalne ja ehk üksikud suuremad masinad, mida pole ei kuigi lihtne kellelgi konkreetselt minema vedada, "ära kaotada" või ka ära lõhkuda. Kruustangid ja kompressor on väga head näited sellistest seadmetest. Ja lõppude lõpuks on isiklike basic tööriistade nagu mutrivõtmed ja padrunid ostmie tsikli putitamiseks tänasel päeval NII väike väljaminek, et need asjad võib täiesti vabalt igaüks omale ise hankida. Ning ka iga kord ise kaasa võtta, minumeelest. Mis krdi putitaja või isetegija sa üldse oled kui sul ei ole lehtesid ja padruneid 8-19 ning kuuskantide komplekti? Eriti midagi muud ühe mootorratta küljes reeglina vaja ei olegi.
Lisaks veel, et ma ei näe ühtegi tõsiseltvõetavat põhjust miks sellisel kohas peaks iga üksiku tsikli jaoks olema eraldatud mingid müstilised 10-15ruutu ruumi. See on ju täielik utoopia. Lihtsalt mingisugune enamvähem suurusjärku jääb võrdlus, mul on isiklik garaaz 20ruutu, kusjuures osa sellest on mingite maast laeni objektide all kinni. Olen seal hoidnud kuni 4 ratast ja 1-2 kallal saab suht vabalt samaaegselt töötada. Kui 10-20 matsi hoiab oma tsiklit kuskil sellises hoiukohas siis kui suur on see võimalus, et kõik need 10-20 samaaegselt tulevad ja hakkavad oma tsikleid täielikult seibideks laiali laotama põrandale ning ise seal ümber kepslema. 4 ruutu tsikli ja vb mõningate pudinate hoidmiseks on küll ja veel ruumi ning kes soovib saab oma ratta lükata ajutiselt välja kuskile natuke laiemasse kohta.
Endal oleks sellise koha vastu huvi juhul kui seal "tegutseksid" näiteks mõned härrad, kellel on isiklikud ägedamad masinad (kuskil kapis peidus siis või mida iganes) ja kellega saaks rääkida ning kokku leppida mõne spetsima töö. Näiteks mingid keevitamised või treimised.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.