Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja? (oli jah teadjaid!)

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


olaf
Postitusi: 38
Liitunud: 17 Okt 2003, 11:30

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas olaf » 28 Okt 2018, 08:31

Kas seda oled kontrollinud et kütus ilusti paagist pumpa jõuab. Tavaliselt vaakumpumba või sarnase asjaga kütte enne pumpa üles tõmbanud hullematel juhtudel ja pärast pumba tagasivoolust omakorda ka veel läbi tõmmata. Kui küte korralikult ilma mullideta läbi tuleb siis on see pool nagu korras ja teema ikka pumbas.


Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 895
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 35 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Black » 28 Okt 2018, 09:57

Kui ta juba pudeliga katsetas, pole vast hetkel kütuse paagist pumpa jõudmine probleemiks.
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1327
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 59 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Vint » 28 Okt 2018, 10:45

Huvipärast kiikasin netti ja samasugune teema jäi silma. :roll: https://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=468
Loetupõhjal võib järeldada et aju salvestab erinevaid töö režiime ja kui sul on varem olnud kütusega kaput siis seegi salvestatakse... ja võetakse kasutusse.
Soovituseks oli pihustite parameetrite uuesti kirjutamine.
Enivei, loe rahulikult läbi ja lahendus on lehel 2. ( Tolle auto omaniku probleemile. ) Lõplik otsus jääb sulle, võta seda kui soovitust. ( Sest ma pole ausaltöelda kindel endas -ja selles et midagi nii tobedat on leiutatud... )

Dusterx
Postitusi: 141
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 28 Okt 2018, 11:07

Kas pump üldse ringi käib kui ketrad starterit, osadel masinatel (ei ole selle motoga kursis) on murdunud mingi pulgake ära, mis pumpa ringi ketrab, siis oleks ka railirõhk ju null, kui miski pumpa ringi ei aja.

Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 28 Okt 2018, 14:21

Dusterx, see tundub hetkel mullegi juba kõige reaalsem võimalik juurpõhjus. Ainult, et ega mul pole küll õrna aimugi kuidas seda reaalselt kontrollida, kas pump ringi käib. Asi selles, et peale pikemat seismist korra raili surve mingil määral üles lööb, mis näitab et täielikult see pump siiski ei seisa. Küll aga pole ma üldse kindel, et madalsurve poole ehk etteandepump ka ringi käib. Lugesin ka eile kuskilt mingit udust kahesõnalist kirjeldust sellest, et kellelgi oli selle pumba madalsurve poole etteande pump kuidagi füüsiliselt katki läinud. Pean uurima, kas ja kuidas see etteandepump sealt küljest lahti käib. Mingi eraldi korpus ja kruvid seal vist on.

See torustike ja õhu teema on praeguseks sisuliseltvälistatud jah sest eile andsin pumbale otse kütuse peale üheainsa läbipaistva voolikuga ja seal ei olnud küll ühtegi õhumulli+surve oli taga pumba sisendis. lisaks oli veel rail ka teisest otsast lahti ehk et kõik tingimused õhu välja löömiseks nagu olid loodud. Kui nii ka pumbast õhku kätte ei saa siis ma ei kujuta ette, et üldse kuidagi saaks.

Elevant
Postitusi: 22
Liitunud: 22 Sept 2018, 18:38
Tsikkel: Honda CBR1100XX
Asukoht: Paide/Saue/Euroopa
Tänanud: 1 kord

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Elevant » 29 Okt 2018, 07:59

Eetriga/brake cleaneriga läheb üldse käima?
Automaat/manuaal?
Manuaali puhul pista paelaotsa ja vea mõnda aega, kui siis käima läheb, oli ikkagi probleem selles, et kusagil oli õhk sees.
Veakood viitab igaljuhul sellele, et kütust ei saa kätte.
Kas veakood tuleb peale kustutamist tagasi?
Mul endal 2011 Common Railiga isend, suri eelmine talv sõites ära, veakood samamoodi kütusenälg. Minu probleem küll oli kas A külmunud küttefiltris või B küttefiltris olnud parafiini tükis, mis sattus pealevoolule ette. Oli ka variant C ja D etteandepump/paakidevaheline pump, kuna suri ära kusagil veerand paagi pealt, aga see sai hiljem välistatud, kuna korduvalt on küttetuleni sõidetud.

olaf
Postitusi: 38
Liitunud: 17 Okt 2003, 11:30

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas olaf » 29 Okt 2018, 08:53

Mainimiseks huvitavat viga ühel mondol. Omanikul oli kogematta kukkunud kütsuselisandi pudeli korgi seest tihend täitmisel paaki. Mingi aeg hiljem tekkis viga, et suri ära ja ei ķäivitu. Ühed teised diagnoosiad jõudsid tulemuseni, küttepump peetis. Omanik vajas teist arvamust ja peale suuremat kütte imemist selgus, et küte ei tule enam mingil hetkel peale aga torud läbi käivad õhuga lastes. Paak maha ja selgus, et tihend oli liikunud võtturi kopsikusse ja kütuse liikumisel liikus täpselt toru ette nagu kork ja olemas.
Peale selle eemaldust käis nagu kell.

Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 29 Okt 2018, 16:21

Elevant, läheb jah. Manuaal. Ma pole koode kustutada veel proovinud, kuid arvestades, et latis rõhku ei teki siis noh...kas sel üldse tähtsust ongi? Eks võib muidugi nüüd ka selle kustutamise ära proovida. Nööri otsas vedamisega on see asi, et sel autol ei eksisteeri kohta, kust vedada :S jah ma küll vedasin ta siiski tallinnast oma maakohta, kuid see oli lihtsalt veeremine. Ja selleks tuli sikutada mingist radika kinnituse plekitükist, mis juba omajagu kuju muutis.
Kui kaua seda kütusepumpa niimoodi tühjalt/kuivalt sikutada ja sakutada ja ringi kedrata kannatab? Ma olen nüüdseks käianud ikka kokku juba mitmeid minuteid, tekib selline kahtlus, et kui mitte muul põhjusel siis varsti see pump ei löö mingit survet enam sellepärast, et ta lihtsalt kulub täielikult ära. Normaalseisundis on tal ju pidev sisemine lubrication. Paar kilomeetrit nööriga võib muidugi vedada huvi pärast sest hetkeseisuga on nagunii mahakandmise kaup. Aga kui küttepump ei taha isegi peale pressitavat kütust omale sisse võtta siis natuke kahtlen, et ta ka selle pika vedamisega rohkem tahab hakata kütust vastu võtma.

Parafiin vist hakkas niimoodi tükistuma diislil külmematel temperatuuridel? Kui see mul seisma jäi oli väljas veel ~10 kraadi. Mingi tüki sattumine pumbas kuskile ette ei ole muidugi välistatud, aga sel juhul pidi see tükk kuidagi voolama läbi filtri. Ja filtri mõte samas ju selles seisnebki, et ükski piisavalt suur osake sealt läbi ei pääseks, mis pumba ummistaks.

Elevant
Postitusi: 22
Liitunud: 22 Sept 2018, 18:38
Tsikkel: Honda CBR1100XX
Asukoht: Paide/Saue/Euroopa
Tänanud: 1 kord

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Elevant » 30 Okt 2018, 14:41

See pole lihtsalt võimalik, et teda eestpoolt vedada ei saa.
Aga seda juttu ma usun rohkem, kui keegi ütleb, et keeratav puksiirkonks on kuskile eelmistel omanikel kaduma läinud.

Ega see pump väga kuivalt käimist ei taha, aga samas on endiselt ju õhus ka küsimus, kas ta üldse ringi käib?
Veakoodiga on see teema, et mõni isend ei taha enne koodi kustamist ühtegi sellesse ahelasse seotud asja järgi lülitada.

Mul on pea praegu jumalast tühi kõiksuguste CR'i probleemide ja ehituste kohapealt, sai neid ca 7a tagasi õpitud nii, et vähe pole, aga kuna tööd nendega tehtud pole, siis ei suuda hetkel väga palju adekvaatsemalt midagi kaasa mõelda. Ei satu hetkel lähitulevikus vanemate koju ka, et saaks sealt konspektiraamatu näppu võtta ja vanu tarkusi lugeda.

Lembit
Postitusi: 72
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 32 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Lembit » 30 Okt 2018, 15:26

Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 895
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 35 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Black » 30 Okt 2018, 15:56

Veakoodid tuleb pärast üles märkimist ja enne edasi tegutsemist kõikidel juhtudel alati kustutada. Isegi kui see peaks põhjustama järjekordse diletantliku Delfi artikli, et paha müüja müüs kustutatud veakoodidega autot.

Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Okt 2018, 16:30

Jah, eks ma kustutan need koodid ära muidugi ja huvi pärast vaatan, kas või mis juhtub. Aga kui on olukord, kus meil on mehaaniline pump, millele ecu ei anna mitte ühtegi juhtsignaali (ainukese ühenduse saab ju lahti jätta ja olen sedagi proovinud) ja see pump lihtsalt mitte tilkagi kütust ei pumpa siis mul on natuke vähe usku sellesse, et veakood(id) seal mingit reaalselt rolli mängivad :roll: sellesama pumba võiks ju ka auto küljest piltlikult öeldes eemaldada ja panna kuskile pinki panna ning ringi ajada ning ta peaks enesest ikka kütust läbi vedama. Kui pumbast kasvõi mingi kogus vedelikku läbigi käiks siis mul oleks rohkem lootust sellele, et veakoodide kustutamine midagi muudaks aga eks näis. 99.9% kindel on see, et viga peitub kuskil kõrgsurvepumba sees, aga mis seal täpselt juhtunud on...nobody knows. Eile juhtusin isegi lugema läbi ühe teema, kus peategelasel oli täpselt sama ja samade sümptomitega probleem, mis minul. Paraku ta midagi rohkemat ei diagnoosinud kui see, et olevat võtnud oma mingi teise trucki pealt samasuguse pumba, pistnud selle vahele ja peale seda lüket olevat rail pressure jälle tagasi olnud. Ainult, et tal oli seal veel terve rida muidki probleeme :D

Elevant, ringi ta peab käima sest live data'st on näha, kuidas railis hetkelised rõhu tipud tekivad, näiteks peale seda kui pump on pikalt seisnud (ja ilmselt siis mingi väike kogus kütust on kuidagi valgunud kõrgesurve osale ette). Kui pump füüsiliselt ringi ei käiks siis sellist asja ei saaks olla sest iseenesest rail rõhu alla ei jookse, täpselt starteri käiamise hetkel. Olgu see rõhu tekitaja siis kasvõi mingid diisliga segatud õhumullid aga igatahes on see indikatsioon sellest, et pump ringi käib. Ja kui ta korraks ringi käib siis eeldatavasti käib vist ikka pidevalt ka? Kas etteande pump ka ringi käib, see on juba omaette teema ja selles ma üldse nii kindel enam ei ole. Väidetavalt pidid need hammakad seal lühikest elu elama, sellistes süsteemides kus see gear pump peab omale ise paagist kütust üles tõmbama. Aga millega see lühike elu lõpeb, seda pole muidugi kuskil kirjas.

Elevant
Postitusi: 22
Liitunud: 22 Sept 2018, 18:38
Tsikkel: Honda CBR1100XX
Asukoht: Paide/Saue/Euroopa
Tänanud: 1 kord

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Elevant » 30 Okt 2018, 18:18

Pump võib ka katkise võlliga natukene mingitel hetkedel ringi käia nii palju, et korraks surve tekitaks.

Aga kutu etteandepump võib olla täiesti reaalne.

Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Okt 2018, 19:09

See tundub tõenäoline sest pumbast ei taha kütus kohe üldse läbi käia. Ka siis kui vedelik on otse sisse toru otsas ja surve taga. Loogiliselt võttes peaks vähemalt pumba tagasivoolust sel juhul päris kenake kogus vedelikku tagasi jooksma. Eriti juhul kui kõrgsurvepoolele ja/või pihustilatti see vedelik ilmselgelt ei jõua.

Kas see pumba võlli purunemine on selline asi, mida reaalselt oled kunagi ka ise näinud? Tundub niivõrd uskumatu variant lihtsalt, kuna tegu peaks olema üsnagi massiivse ja tugeva metallist konstruiga. Etteandepumba hammasrattad samas on vististi mingist pehmemast materjalist? Sel juhul pole üldse võimatu näha seal varianti kuidas miski läheb ikka niivõrd konkreetselt raksu, et see hammakas lihtsalt enam ei ole näiteks ühes tükis. Võimatu pole muidugi ka see, et etteande pumba hammakatest eralduvad mis iganes materjali tükid on ummistanud täielikult fuel metering klapi.

Etteandepumba sisule saab ligi kui see ribidega väike eraldi kaas pumba tagant maha keerata?
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1327
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 59 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Vint » 30 Okt 2018, 19:29

Kas on saksas valmistatud?
Kui jah siis seal oli ( võib olla on veelgi ) tavaks panna paaki, avarii andurid.
Ehk siis -kui auto käib katusele, ei saa seda enam käivitada. isiklikult pole küll kuulnud, et kellegil olnuks nendega probleeme aga jällegi üks õhkõrn asi mida võiks kontrollida. Neid topiti isegi esimesele Mondeole.
Spoiler:
Screenshot (62).png
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1424
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 98 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas simp » 30 Okt 2018, 19:39

võibolla mul on midagi vahele jäänud, aga käsitsi toidet ei ole proovinud kõrgsurvepumbale peale anda?
St, teha käsitsi need samad liigutused mida muidu aju teeks ja pumbale kindel toide peale. Saaks teada, kas viga on pumbas või pumba juhtimises.

Muidugi ma olen otsapidi elektroonik, mitte mehaanik :D
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4644
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 99 korda
Kontakt:

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas yeekim » 30 Okt 2018, 19:44

Kas tal pump mootorilt ajamiga pole?
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1424
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 98 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas simp » 30 Okt 2018, 19:49

yeekim kirjutas:Kas tal pump mootorilt ajamiga pole?
see oligi mul vahele jäänud.


Pilt
Kasutaja avatar

tyyp
Postitusi: 69
Liitunud: 31 Aug 2009, 18:02
Tsikkel: TDM900, 08
Asukoht: Vääna
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas tyyp » 30 Okt 2018, 20:22

Vint kirjutas:
Spoiler:
Kas on saksas valmistatud?
Kui jah siis seal oli ( võib olla on veelgi ) tavaks panna paaki, avarii andurid.
Ehk siis -kui auto käib katusele, ei saa seda enam käivitada. isiklikult pole küll kuulnud, et kellegil olnuks nendega probleeme aga jällegi üks õhkõrn asi mida võiks kontrollida. Neid topiti isegi esimesele Mondeole.
Spoiler:
Screenshot (62).png
See vist ei ole ainult sakslaste teema. Ise ühe Alfaga kokku puutunud millel ilmnes sama jama peale ühest löökaugust läbi sõitmist. Ja oi kui palju lammutamista ja aega läks, et sellele jälile jõuda.
Uppuja päästmine on õlekõrre enda asi...

Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Okt 2018, 21:25

Hmm, kas see mitte ei olegi käsitsi toide kui ma panen otse kõrgsurvepumba sisendile kummivooliku, mille teine ots on pudelis kus on diisel ja siis vajutan sealt pudelist diislit peale? see pole muidugi päris 3-5 bari, mis ma käsitsi sinna pudeli peale vajutasin aga see on siiski pumbale OLULISELT lihtsam kui kuskilt paagist läbi 5 meetri peenikese torustiku omale ise kütust peale imeda.

kui aus olla siis ma proovisin ka nii (mitte küll samaaegselt käivitamisega), et panin pumbale vooliku külge, täitsin selle diisliga ja lasin õhul välja tõusta ning vajutasin kompressorist sellele voolikule siis surve taha. ega sinna pumpa seda vedelikku minna ei tahtnud, mingi hetk lihtsalt lõi kummivooliku pumba küljest ära kuna seda sinna tugevamini kinnitada ei olnud eriti võimalik. rõhk kompressorist oli 4-5 bari küll.

pumpa peaks vedama ringi mootori hammasrihm sellel mootoril.

aga mis seda avariivärki puudutab siis tegelikult üks imelik juhus oli küll paar päeva enne seda seisma jäämist. nimelt ühest parklast välja keerates õnnestus "riivata" mingisugust veokit. otsest crashi seal ei olnud, küll aga viis see veok mul eest ära numbrimärgi koos selle alusega. midagi muud ei juhtunudki, aga mingisuguse tõuke võis mingisugune andur muidugi kuskil registreerida. samas, sõitsin sealt minema ja sõitsin peale seda veel päris mitu otsa paari päeva jooksul. raske nende kahe asja vahel otsest seost näha, kuigi korra seda kahtlustasin. samas mismoodi see võimalik andur saab mehaanilist pumpa "välja lülitada" kui sinna juba nö. pudeliga toide peale anda..katusele pole auto igatahes käinud ja ühtegi vähegi tõsisemat pauku pole ka olnud :D
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 895
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 35 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Black » 30 Okt 2018, 21:59

Sierradel oli jah tagavararatta all tugeva löögi peale rakenduv bensupumba avariilüliti, aga see kas lülitus või ei, mingit paar päeva poolvinnas olekut olla ei saa.

Kui palju seal lammutama peab, et pump kätte saada? Selle ajaga oleks see pisike mootor tervenisti ka juba maha võetud.
Kasutaja avatar

The Lawbreaker
Postitusi: 37
Liitunud: 07 Apr 2017, 04:07
Tsikkel: Honda cbr
Tänanud: 1 kord

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas The Lawbreaker » 30 Okt 2018, 22:28

will111 kirjutas:
Kas see pumba võlli purunemine on selline asi, mida reaalselt oled kunagi ka ise näinud? Tundub niivõrd uskumatu variant lihtsalt, kuna tegu peaks olema üsnagi massiivse ja tugeva metallist konstruiga.

Just kuivalt mängides on võimalik vabalt puruks lasta, üsna habras asi.
445CI V8 ja väike Honda... :)

Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Okt 2018, 22:37

Vot see ongi asi, mida ma ise tahaks ka kõige rohkem teada...et kui palju peab lammutama. Sellele asjale peale vaadates tundub minule, et pumba kättesaamiseks tulebki terve kapotialune tühjaks lammutada. Üsna kõnekas fakt on juba see, et mootori hammasrihm iseenesest juba on sellel asjal kuskil nii peidus, et mulle esmajoones tundus see olema hoopis ketiga mootor. Ma olen üsna 110% kindel, et ilma hammasrihma eemaldamiseta seda pumpa vahetada ei ole võimalik. Ja ma olen üsna kindel, et rihmale ei saa ligi enne kui praktiliselt kogu mant mootori küljest on eemaldatud!

Aga noh, mul ei ole kodus 4m laega garaazi, kus oleks autotõstuk sees. Mul ei ole mingeid mootori eemaldamise pukke, tõstukeid ja jumal teab mis muud atribuutikat. Nii et see "mootor õhtul korraks maha" maha ei ole minu jaoks just päris realistlik väljavaade. Kui seda kuidagi ka ette võtta siis ilmselt saaks sellest mingi umbes paari nädalane projekt. Enamvähem kasutatav poolkõrge kanal on, aga sinna kanali peale saaks ka ainult siis kui auto omal jõul suudaks sinna sõita. Paraku pole ma ka kunagi ühtegi fordi kapotialust lammutanud ja mul pole õrna aimugi kuidas ja kust üldse seda mootori maha võtmist (või ka pumba eemaldamist) alustama peaks ning ausalt öeldes ei näe ma sellel ettevõtmisel majanduslikult mõtet kui auto uuesti liikuma saamiseks tuleb tõesti mootor välja tõsta, mootoririhm maha võtta, siis pump eemaldada...võibolla uus pump osta ja lõpuks loota, et kõigest sellest oli kasu ning selles lootuses auto uuesti kokku laduda. Eks üks asi on aeg...aga teisalt on ikka väike vahe ka, kas sa surfad 10h netis ja otsid mingit infot boschi pumba siseehituse kohta või sa sukeldud 10h kuskil õli ja sitahunnikus, õues on -2c, koguaeg on räme niiske ja torm ning diisel tilgub silmaauku :D

moilo
Postitusi: 80
Liitunud: 11 Mai 2005, 23:00
Tsikkel: K750M
Asukoht: Kiisa

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas moilo » 31 Okt 2018, 07:50

Tere,
Kõrgsurvepumba tagumises otsas asub hammasrataspump (etteandepump), mis on alumiinium korpusega. Kõrgsurvepump ise on terasest korpusega. Etteandepumpa ajab ringi kõrgsurvepumba võll mis sealt tagant otsast on üsna peenike. Pumba korpus hakkab aastatega roostetama ka kahe pumba vahelt ja vajutab etteandepumbas olevaid hammasrattaid nii palju kokku, et lõpuks murdub võllil tagumine ots ära. Tavaliselt sellisel juhul tekib rõhku kui käivitamise hetkel ise tekitada etteandes rõhk. Tundub üsna tõenäoline versioon sinu auto puhul.
Küll aga ei suuda ma mõista miks sa seda teed. Isegi kui sa suudad ise vea üles leida siis ilmselt kõrvaldada ikka ei suuda.
Ja hiljem töökotta viies saad maksta lisatasu selle eest, et oled pool autot ise lahti kiskunud ja ehk ka midagi ära lõhkunud või kaotanud. Kas ei oleks lihtsam ta kohe kusagile asjatundjatele usaldada? Pumba vahetuseks tuleb hammasrihm tõesti maha võtta, kuid üldiselt on tegu mitte just väga keerulise tööga. Õues siiski mitte just võimatu aga äärmiselt ebameeldiv tegevus. Töökojas kulub ehk 6 tundi, kasutades tõstukit ja suruõhutööriistasid. Esimene kord seda tööd tehes ilmselt kauem. Kasutatud pump on ehk kusagil 150 eurot.
Jõudu igatahes.
Lear
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4644
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 99 korda
Kontakt:

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas yeekim » 31 Okt 2018, 09:19

Kus n**s kõige suurem, seal viga kõige väiksem(tavaliselt)!

Suurem osa selliseid paagi tühjaks-sõitmisi ja hilisemat mittekäivitumist on ikkagi mingi hõljumi/sodi vmt.ringihulkumise või õhumullikese süü.
Kui nüüd väga hoolsalt ja aktiivselt mootorit sundkäivitatakse, järgnevad juba suuremad mured-pump, pihustid....

edu
Teen saiast sitta!

Elevant
Postitusi: 22
Liitunud: 22 Sept 2018, 18:38
Tsikkel: Honda CBR1100XX
Asukoht: Paide/Saue/Euroopa
Tänanud: 1 kord

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Elevant » 31 Okt 2018, 09:48

will111 kirjutas: Kas see pumba võlli purunemine on selline asi, mida reaalselt oled kunagi ka ise näinud? Tundub niivõrd uskumatu variant lihtsalt, kuna tegu peaks olema üsnagi massiivse ja tugeva metallist konstruiga.
Olen vaadanud ühte lauda 3 päeva, kuhu iga päevaga tekkis samalt autolt üks pump juurde, kõik pooleks võlliga.

Ei ole see võllide purunemine just päris igapäevane, aga ei ole selles ka mitte midagi erilist.

Nukkvõlli ja väntvõlli pooleks minemine on vähe erilisem juhtum.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1508
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 56 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas pühak » 31 Okt 2018, 10:14

Mul on Vito kaubiku (108CDI) pumbaga olnud korduvalt veaks sisemine leke. Samamoodi pole saanud rõhku üles. Mõnikord läks eetri pealt käima, mõnikord ainult vedades ja korra juhtus, et isegi köie otsas käivitamine ei õnnestunud enam. Ravi on olnud uus tihendikomplekt sisse ja käis jälle mõnd aega. Kuni lõpuks taipasin minna spetsiaalselt selliste asjadega tegelevasse diislitöökotta, kus selgus, et pumba kaan veidi kõver, sellepärast sõigi tihendeid. Pärast kaane lihvimist pole seni enam probleem kordunud. Kusjuures veateate andis vaid ühel korral, teistel juhtudel oli rõhu vähesus näha ainult käivitamise ajal kompuutriga vaadates.
Ega ma ei tea, kas teema algatajal sellest infost abi on, see lihtsalt minu kogemus analoogilise tehnikaga.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 31 Okt 2018, 15:27

Vea asukoht on praeguseks suurima tõenäosusega lokaliseeritud nii ehk naa. Suurimad tänud kõigile, kes sõna sekka ütlesid sest võib öelda, et sellest teemast siin oli palju abi. On see täpne põhjus siis purunenud pumba võll või nagu Lear kirjeldes siis see võlli tagumine ots...või mõni kolmas asi seal pumba sees. Fakt on see, et kõigi eelduste kohaselt on ainukeseks lahenduseks pumba vahetus...või minimaalselt maha kruttimine ja millegi vahetus selle küljes/sees.

Mis tegemist puudutab siis ega ma midagi muud ju teinud ega lahti võtnud siiani ei olegi auto juures kui kõik need erinevad kütusetorud katsetamiseks, ning kojamehed ja üks plastikpaneel, et neile asjadele ligi saada. Need asjad oskan ise 5 minutiga tagasi külge panna. Täpselt niipalju oligi minimaalne eesmärk, viga üles leida või vähemalt identifitseerida vigane komponent. Seda nui neljaks igal juhul ise kõrvaldama hakata pole mul kunagi kinnisidee olnud. Idee oli üldjoontes saada aimu, mida tähendab töömahuliselt ja rahaliselt selle masina uuesti tööle putitamine. Eks spetsialiste ole ka igasuguseid (kahjuks). Mõni otsib reaalse vea üles, mõni ütleb et ta otsis vea üles ja hakkab suvalisest otsast igasuguseid juppe tellima ja välja vahetama. Seda viimast ma üritasin vältida, otsides viga ise. Ma pole küll erialalt ega hariduselt autotehnik kuid vea otsimine kui selline on igatahes protseduur, millega olen kuskil 15a erialaselt tegelenud, seega mingi usaldus iseenda vastu on. Eks nüüd tuleb veel välja mõelda kuidas autot spetsialisti juurde vedada, tsikli järel pukseerimine jääb vist ära :D

oil
Postitusi: 302
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas oil » 31 Okt 2018, 21:04

Mina loen seda küll nagu järjejuttu. Huvitav ja õpetlik. Pole ka autoteadlane, aga huvitun sellistest teemadest. Teemaalgataja ees müts maha, et on olnud nii kaua kannatust defekteerida. Mul mõni leebemas vormis sarnane jant olnud tsiklite või autodega, siis on küll mõne aja möödudes tahtmine kasutada kõige suuremat haamrit, mis kuuris leidub.

Kuskohast kuhu seda autot lohistada vaja on ning kas tõesti pole mingit peidetud vedamiskonksu kinnitamise kohta? Tundub nii ebareaalne.

Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 31 Okt 2018, 21:19

Seda konksu kinnitamise koha asja pean veel igaks juhuks siis uuesti kontrollima. kuskil siin eespool oli mingi joonis ka, kust seda otsima peaks (tol hetkel ma seda muidugi ei teadnud). eks sai otsitud ja uuritud iga nurga alt kui see linnast ära sai veetud ja tookord ei leidnud küll kohta kuhu midagi kinnitada või sisse keerata. Ei saa samas ka 100% väita, et tõesti mitte kuskil ei ole, stanget maha päris ei võtnud tookord :D Eks teda lõppkokkuvõttes kuidagi vedada saab nii ehk naa. Linnavahel samas oli hirmus pingeline ja vastik seda teha, pidureid ju sisuliselt ei ole, roolivõimu samuti mitte. Ja leidus tüüpe, kes tahtsid ka vahele reastuda..

Autot, juhul kui seda näiteks männikule remonti viia, oleks sel juhul vaja lohistada harjumaa piires. Umbes sealtkandist, kus see (maailma)kuulus rummu "veekeskus/vangla" on. Aga enne kuskile viimist tuleb täpsemalt selgeks teha, mis see siis ikkagi arvestuslikult maksma läheb, millal saaks viia, millal oleks lootust kätte saada ja kas on põhjust näiteks karta, et pihustid on peale seda nalja vaja nagunii kohe või kohe varsti välja vahetada



Vasta

Mine “Vaba teema”