Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja? (oli jah teadjaid!)

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7242
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 200 korda
Kontakt:

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas mx77 » 07 Nov 2018, 10:31

Jesper kirjutas: Ja kui nüüd kõik lõpuni ära rääkida, siis KTMi krossika juhend hakkab juba suht kapsaks muutuma :)
Porganid juhend on ju kõige mõttetum asi. Põhimõttleiselt ainult niipalju infot, et sidur vasakul ja pidur paremal ning kui paremat lenksuotsa keerad siis saad edasi. Ahjaa, see auk, kuhu bena käib on ka näidatud.


Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7242
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 200 korda
Kontakt:

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas mx77 » 07 Nov 2018, 10:33

rannamees kirjutas:
Spoiler:
mx77 kirjutas: Pukseerimiskonksu keere ON ALATI vasaku käe keere. See on selleks, et igasugused idioodid (loe: isehakanud autoparandajad), sinna suvalist polti sisse ei keeraks.
Ei ole alati nii. USAkatel on keere paremakäeline. M16
No vasaku käe keere on nende jaoks vist liiga keeruline. Neil on ka peeglile igasugu asju kirjutatud ja iga liigutuse peale teeb auto "blinn"

joel
Postitusi: 1478
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 50 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas joel » 07 Nov 2018, 10:58

USAs on ju tavaliselt tollkeermed. Nende jaoks M16 ongi sama hull kui meie jaoks vasakkeere (lol)
Joel
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 652
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: Fazer 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas rannamees » 07 Nov 2018, 14:43

joel kirjutas:
Spoiler:
USAs on ju tavaliselt tollkeermed. Nende jaoks M16 ongi sama hull kui meie jaoks vasakkeere (lol)
Loomulikult on originaal tollimõõdus, aga kohalikud Jaan Tatikad panevad sinna M16, kui õige kadunud. Sobib täpselt.
Pilt

Elevant
Postitusi: 33
Liitunud: 22 Sept 2018, 18:38
Tsikkel: Honda CBR1100XX
Asukoht: Paide/Saue/Euroopa
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Elevant » 07 Nov 2018, 15:45

Maaks kirjutas:
Spoiler:
mx77 kirjutas:Reeglina jääb üks normaalne esiveoline auto korraliku talve korral ikka paar korda kinni, mida siis rüütel valgel hobusel (loe: nelikveosel) peab välja sikutama. :D
Ma laisk (ikka usumatult laisk kohe), pole viitsinud kunagi nööridega möllata, olen lihtsalt käed külge pannud (aga see ei ole nõrkade meeste teema) :mrgreen:
Laisk(nagu mina) ostab omale maasturi(mitte linnamaasturi) ja tõmbab teisi välja.
Pael peab muidugi enamasti endal olema.

Teema algataja
will111
Postitusi: 3370
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 14 Nov 2018, 21:26

Et teema ei lõppekski mitte mingisugunse arusaamatu konksu kinnitamise saagaga siis lisan mõned pildid ja lõpplahenduse kirjelduse ka siia.

Auto sõidab, foorumi kasutaja moilo ehk Lear Prantsuse Autost vahetes ära kõrgsurvepumba koos kõigega mis selle pumba küljes asetseb. Ühtlasi andis ta siin teemas eelnevalt päris täpse kirjelduse, mis seal sees valesti võib olla. Piltidelt on see probleem ka visuaalselt näha.
Kokkuvõtteks, kui vaja siis annab ise vaikselt nokitsedes ja foorumist nõu küsides probleemile jälile jõuda küll. Algselt muidugi arvasin/lootsin, et on mõni oluliselt lihtsam viga aga noh, võta näpust. Nüüd vähemalt tean kuidas common rail töötab ja millest kogu see huinjaa seal koosneb :D
20181109_205125.jpg
20181109_205055.jpg
selgituseks piltidele, et tegu on siis murdunud etteande pumba võlliga
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1589
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 46 korda
Kontakt:

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas bitter » 15 Nov 2018, 12:49

mx77 kirjutas:
Spoiler:
Jesper kirjutas: Ja kui nüüd kõik lõpuni ära rääkida, siis KTMi krossika juhend hakkab juba suht kapsaks muutuma :)
Porganid juhend on ju kõige mõttetum asi. Põhimõttleiselt ainult niipalju infot, et sidur vasakul ja pidur paremal ning kui paremat lenksuotsa keerad siis saad edasi. Ahjaa, see auk, kuhu bena käib on ka näidatud.
Mul on umbes selline raamat: https://www.repairmanual.com/product/20 ... rs-manual/ Päris palju infot, muuhulgas pingutusmomendid.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7242
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 200 korda
Kontakt:

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas mx77 » 15 Nov 2018, 13:20

bitter kirjutas:
Spoiler:
mx77 kirjutas:
Jesper kirjutas: Ja kui nüüd kõik lõpuni ära rääkida, siis KTMi krossika juhend hakkab juba suht kapsaks muutuma :)
Porganid juhend on ju kõige mõttetum asi. Põhimõttleiselt ainult niipalju infot, et sidur vasakul ja pidur paremal ning kui paremat lenksuotsa keerad siis saad edasi. Ahjaa, see auk, kuhu bena käib on ka näidatud.
Mul on umbes selline raamat: https://www.repairmanual.com/product/20 ... rs-manual/ Päris palju infot, muuhulgas pingutusmomendid.
See on naljaraamat, 74 lk. Mul on KTM service manual, see on 313 lk. paks
Kasutaja avatar

Romka
Postitusi: 271
Liitunud: 05 Mai 2007, 14:41
Tsikkel: 998cc
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja? (oli jah teadjaid!)

Lugemata postitus Postitas Romka » 15 Nov 2018, 20:35

Aga kas siis võlli murdumise põhjustaja oli tühjaks sõidetud paak või oli see lihtsalt juhuslik kokkulangemine?
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1040
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 58 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja? (oli jah teadjaid!)

Lugemata postitus Postitas Black » 15 Nov 2018, 21:44

See on hea selgeltnägijate tuleproovi küsimus.

Teema algataja
will111
Postitusi: 3370
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja? (oli jah teadjaid!)

Lugemata postitus Postitas will111 » 15 Nov 2018, 22:13

tõepoolest :D

Lear ütles, et seda põhjustab nende kahe korpuse vahele pugev rooste, mis lõpuks surub selle madalsurve pumbal korpuse vastu pumba hammakat. see omakorda põhjustab hammaka osalise kinnikiilumise ja sealt edasi siis juba võib arvata mis juhtub. madalsurvepumba korpuse sisepinnal on tõepoolest nähtavad hõõrumisjäljed, nii et see tundub olevat pädev teooria. korpuste vahel ilmselgelt on ka näha roostet.
isiklikult arvan, et see tühjaks sõidetud paak võis seal korra seda hõõrdumist ja kinnikiilumist suurendada aga probleemi algpõhjus on ikkagi pumba kehvas disainis...või noh misiganes moodi seda nimetada, aga rooste sinna kahe korpuse vahele selliselt pugeda igatahes ei tohiks saada

Dusterx
Postitusi: 233
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja? (oli jah teadjaid!)

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 16 Nov 2018, 17:12

Sellepärast ei tohigi õrnalt lekkivaid pumpasid lekkevabaks teha, ei roosteta ja ei poo neid võlle ka kinni. Kunagi mul üks tuttav vaatas mu masina pumpa, kurtsin, et niiske (oli tõesti ainult niiske), sellepeale ta ütles, et hää ongi, ei lähe too võll pooleks, sellest ma ka antud võlli poegimisest kuulnud olin üldse :D

fomoco
Postitusi: 83
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja? (oli jah teadjaid!)

Lugemata postitus Postitas fomoco » 16 Juul 2019, 09:02

Probleem Gallaktilise Fjordiga, mida on õnnistatud 2L 85kw klwa mootoriga.
Teatud pööretega 2000-3000 vahemikul ning 3800 täisgaasiga kiirendades hakkab kütuserõhk kõikuma.
20190713_223330.jpg

soovitati ära vahetada kütuserõhu regulaator, kuid neid on 2 tk, alumine siis kõrgsurve pool ning ülemine madalsurve?

kumba peaks esmalt vahetama?

fomoco
Postitusi: 83
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja? (oli jah teadjaid!)

Lugemata postitus Postitas fomoco » 16 Juul 2019, 09:04

Pilt
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4866
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja? (oli jah teadjaid!)

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 16 Juul 2019, 10:12

No siin pole küll midagi muud sooovitada,kui et üks neist on kutu ehk siis tuleb üks neist ära vahetada. Aga kumb, selgub ilmselt katseeksitus meetodil,kui täpsem diagnostika puudub.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

fomoco
Postitusi: 83
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja? (oli jah teadjaid!)

Lugemata postitus Postitas fomoco » 16 Juul 2019, 11:05

urmas66 kirjutas:
16 Juul 2019, 10:12
No siin pole küll midagi muud sooovitada,kui et üks neist on kutu ehk siis tuleb üks neist ära vahetada. Aga kumb, selgub ilmselt katseeksitus meetodil,kui täpsem diagnostika puudub.
Tänan vastuse eest,

Mõned garaasnikud on hoopiski soovinud alustada EGR`i ja DPF´i välja progemisega.
Kas võib need vead välistada?

Ehk on kellegil riiulis olemas rõhuklappe, et saaks katsetada?

Asun jõhvis, kuid pole probleem ka kuhugi kaugemale tulla.

aivar424
Postitusi: 69
Liitunud: 31 Mär 2013, 19:16
Tsikkel: r6 2007
Tänanud: 1 kord

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja? (oli jah teadjaid!)

Lugemata postitus Postitas aivar424 » 16 Juul 2019, 12:13

See egr ja dpf delete on mõnede meeste leivanumber juba :D
Milleks neid välja võtta, kui toimivad. Kütuserõhu kõikumisega pole neil midagi pistmist. Kui paagis etteandepumpa pole, siis emmaskummas klapis viga kõrgsurvepumbas.

fomoco
Postitusi: 83
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja? (oli jah teadjaid!)

Lugemata postitus Postitas fomoco » 16 Juul 2019, 12:49

Mälus on veakood P2002(00) ehk vist DPF viga, kuid mootorituli ei põle ja eelmise omaniku väitel on DPF filter välja võetud, kuidas seda tehti, on iseasi.
vb ühendati mootorituli kuhugi mujale ja löödi kangiga filtrile auk sisse?

grahv
Postitusi: 1040
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: VX, GSX, Pegass
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja? (oli jah teadjaid!)

Lugemata postitus Postitas grahv » 16 Juul 2019, 13:24

aivar424 kirjutas:
16 Juul 2019, 12:13
See egr ja dpf delete on mõnede meeste leivanumber juba :D
Milleks neid välja võtta, kui toimivad.
Miks sa arvad et toimivad asjad välja võetakse?
Ok, EGR pannakse kinni ka seetõttu, et tahm/nõgi sisselaskekollektorit ära ei ummistaks.

G

fomoco
Postitusi: 83
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja? (oli jah teadjaid!)

Lugemata postitus Postitas fomoco » 26 Juul 2019, 16:15

Sirgiti-sorgiti EGR ning DPF ajust välja torgiti.
EGR jäi veel pimedaks tegemata, DPF kärg on enne mind juba välja võetud.

Küsimus:
Ostsin omale odava ELM julla ning saan veakoode ning rõhkusid ise vaadata.
kuid ei leia kusagilt võimalust näha rõhku, mis aju soovib saada, et siis seda kõrvutada Common Railis oleva reaalse rõhuga.
Lihtsamalt seletades -ma näen kõikuvat rõhku, kuid ei tea, kas aju tellibki sellise kõikuva rõhu?

Ehk oskab keegi soovitada mõnda androidi äppi?


edust niipalju, et üleval olev graafik muutus peale ajusorkimist. põhjagaasiga kiirendades enam ei jõnksuta, selle asemel veidi langeb rõhk, mitte oluliselt palju.
Kuid ühtlase gaasiga sõites viskab mõnikord jõnksutama ja see lõppeb, kui gaasi juurde anda või maha võtta.



Vasta

Mine “Vaba teema”