Kerghaagistest
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 1154
- Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
- Tänanud: 66 korda
- Tänatud: 71 korda
Kerghaagistest
Motomehele on abiks alati kerghaagis
Vahel on vaja aidata aga veidi kaasa ka haagist ennast.
Mul on kaheteljeline Tiki ja mure on rehvidega. Kaheteljeline sõber on teeninud aastast 2006 ja teenib veel ma usun samapalju kui tema eest hoolt kanda Tahan telle lisada veidi igast vidinaid, et rajal käia aga see selleks, eks saate jagada oma knowhowd ja olen teile selle eest väga tänulik.
Mure on siis nüüd rehvidega. Kuna selle ajaga on need ära kulunud, siis on aeg need välja vahetada, mis võiks olla lihtsam mine ja osta eks?
Kas keegi talveks haagisel üldse vahetab rehve? Kui osta siis saan aru peab olema MS märgis vähemalt jne.
haagisel vastavalt seda vedava veduki mustrisügavusele esitatavatele nõuetele
sõiduautol (M1 kategooria), veoautol, mille registrimass ei ületa 3,5 tonni (N1 kategooria) ja haagisel, mille registrimass on üle 0,75 tonni, kuid ei ületa 3,5 tonni (O2 kategooria) peab alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini kasutama talverehve (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega), mille mustri jääksügavus on vähemalt 3,0 millimeetrit.
Lisaks sellele on märge maanteametis rehviindeks 74K aga tänapäeva rehvidel on kõigil 79T mida olen leidnud.
Re: Kerghaagistest
reaalselt ei ole haagisele talverehve vaja. osta lihtsalt uued mustriga suverehvid ja pane alla, kogu moos. mõneks ajaks jälle mureta.
-
- Postitusi: 1467
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 218 korda
Re: Kerghaagistest
Kerghaagisel peavad talvel olema M+S märgisega rehvid.
Haagistel mis ei ole kerghaagis(haagised mille registrimass on üle 750kg) peavad olema talvel M+S märgisega rehvid ja kui vedaval autol on naastrehvid siis ka haagisel peavad olema naastud.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Kerghaagistest
Nujah, see nüüd rebis metsa sul veidi?
Kerghaagise (O1) rehvidele on mustrisügavuse nõue, vähemalt 1.6mm - lisaks peavad nad vastama haagise valmistaja ettenähtule - suurused, koormustaluvus jms.
Muudel haagistel (O2 näiteks) peavad olema talverehvid kõige kaasneva mölluga.
Kuna jutt on kerghaagisest (neid on ka 2-he teljelisi), siis pole mütsi muret. Keevita miskised suvekad alla ja asi ants. Talvel sa väga tsiklit ei vea nii ehk naa
Ma olen ühe korra talverehvid alla keeranud haagisele - seda O2-le siiski. Kergele pole leidnud pointi jaurata - kasutan kas linnas või siis soolamärjal maanteel heal juhul korra talve jooksul.
-
- Postitusi: 1467
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 218 korda
Re: Kerghaagistest
jah seadus ei nõua kerghaagisele tõesti M+S rehvi aga kui aastaringselt kasutatakse siis võiks ikkagi need sinna alla panna. Tootjad igatahes panemad enamusele.. Hinnavahe ei tohiks suur olla.. lumisel teel suvekatega käru haakes... ei tahaks küll sellist teepeal kohata.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Kerghaagistest
No sa kohtad neid iga jumala talv igapäev liikluses
-
- Postitusi: 3138
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Re: Kerghaagistest
Äkki on siiski põhjusega, miks seadus kerghaagiselt ei nõua talverehve?
Endal suvekad all, lasen külavaheteid ja ainult tühi haagis hakkab taga liputama. Lastis haagis ei sõida kuhugi. Tühja haagise saab suvel vihmagagi liputama panna.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 319
- Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
- Tsikkel: Bastard
- Asukoht: tln
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Kerghaagistest
sõitke haagisega rohkem ning saate teada, et igal juhul peaks vähemalt lamelli talveks alla panema. mitte mingit vahet ei ole kas ja kui suur koorem peal on.
ainuke probleem on need enamvähem korralikud 13" lamellid leida. normaalsed tootjad sellist mõõtu enam eriti ei tee.
need saastad, mis haagise tootja on alla kruttinud, ei kannata isegi mitte suvel vihmaga sõita.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Kerghaagistest
Ain kirjutas: ↑18 Veebr 2019, 11:37jah seadus ei nõua kerghaagisele tõesti M+S rehvi aga kui aastaringselt kasutatakse siis võiks ikkagi need sinna alla panna. Tootjad igatahes panemad enamusele.. Hinnavahe ei tohiks suur olla.. lumisel teel suvekatega käru haakes... ei tahaks küll sellist teepeal kohata.
Absoluutselt nõus.
Kui talvel lumisele, anna jumal jäisele satuks, siis kohe kindlasti vahetaks ka kergel ringi. Kulu on olematu vs. risk. Mingi 1 sõit paar kilti 30mnega käkerdada on üks asi, pidevalt uhada teine asi. Aga ainult maanteed uhaks, siis ei vaevu.
4x14" velg ja mingid naelad peale ning peab 5+ aastat rahuga. Väljaminek mõni sotti.
Iseasi, kus korralikke rehve sellist mõõtu välja võluda.
Aga siis peaks tähele panema seda, et haagisel võiks sama kanti rehve kasutada, mis autol.
Lõppeks, asi on alati kasutamises. Piltlikult, mis mõte on vihmarehvidel, kui vihma korral mitte nina välja pista või vaikselt 3 kilti koduni töristada.
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 415 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Kerghaagistest
Ärge üle mõelge. Seadus ikka põhjusega ei nõua kerghaagiselt talverehve.
Kui haagis taga pidevalt risti, siis peaks oma sõidustiili korrigeerima- ilmselt ei piisaks ka piikrehvist.
-
- Postitusi: 1467
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 218 korda
Re: Kerghaagistest
Isiklikult arvan, et täna on enamikul kerghaagistel all M+S rehvid... minuarust see on ka mõistlik. Sest suverehvi segu talvel on oluliselt kõvem/plastmassisem.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Re: Kerghaagistest
Jah, on, mis siis? Ega keegi neid väga vahetamas ei käi, need on seal all ja nii sõidetaksegi ringi, aastaläbi. On tõesti suverehvi segu kõvem külmema ilmaga aga kui sõidad ja no ei libise see käru seal taga ühelt poolt teisele poole, milles siis täpsemalt probleem? Kui oled autojuht ja haagise vedaja siis võiks ju olla võimekus ka adekvaatselt olukorda hinnata tee peal ja selgitada välja, mida on vaja ja mida mitte. Haagisel pole mingit muud ülesannet kui järel lohiseda. Ta ei pidurda ega vea ega pea muutma sõiduki sõidusuunda. Autogagi saab talvel suverehvidega vajadusel mingid sõidud sõidetud, midagi muud selleks teha vaja ei ole kui pisut korrigeerida sõidustiili ja kiirust. Haagisega pole reeglina vaja mitte midagi ekstra korrigeerida sest korrektsioonid on nii ehk naa juba tehtud. Enamasti sõidad ikka ettevaatlikumalt ja aeglasemalt kui veos taga, olgu talv või suvi
-
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
Re: Kerghaagistest
Mul kipuvad ka kerghaagise rattad märja asfaldi peal pidevalt kaapima.
Mis tähendab rohkem? Iga ilmaga sõidetud ja igasuguseid vahemaid. Enamuse autode taga pole kerghaagist isegi tunda mitte. Kui roolis just ei hulla, siis pole mingit vahet, mis rehv seal taga lohiseb. Aga kui hullata, siis saab iga rehviga käru taga laperdama ajada. Nõks sõltub ka koorma jaotusest see asi. Koorem peab ilusti silla peal olema. Liig taga tõstab auto perse kergeks ja liig ees surub jällegi liialt diislile.
wicked kirjutas: ↑18 Veebr 2019, 13:35sõitke haagisega rohkem ning saate teada, et igal juhul peaks vähemalt lamelli talveks alla panema. mitte mingit vahet ei ole kas ja kui suur koorem peal on.
ainuke probleem on need enamvähem korralikud 13" lamellid leida. normaalsed tootjad sellist mõõtu enam eriti ei tee.
need saastad, mis haagise tootja on alla kruttinud, ei kannata isegi mitte suvel vihmaga sõita.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
-
- Postitusi: 319
- Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
- Tsikkel: Bastard
- Asukoht: tln
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Kerghaagistest
pean silmas mitte ainult kuival ja puhtal asfaldil sõitmist. ikka korralikke lumiseid ja liuväljalikke II ning III kategooria teid
vahetasin alles enda ühele kärule lamellid alla ning tuli välja, et tehase poolt 5 aastat tagasi alla pandud M+S sodi oli juba igalt poolt pragunenud ning ohtlik.
soovitan kõigil vähegi vanemate haagiste omanikel oma rehvid üle vaadata.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Kerghaagistest
ma ka kerghaagise korral aru ei saa, mis rehv seal all on. Peaasi, et õhku peab.
Vahe nõuetekohase ja hakkapeliita vahel ei ole minu arvates nii suur et sellest rääkida ta on nii kerge, et rehvile ei teki nii palju survet, et see reaalselt tööle hakkaks ja haakuks (seepärast ka need leebed nõuded)
-
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
Re: Kerghaagistest
Kui sul 5 aastat rehv kestis, siis sa sõidad tõesti vähe. Mul ta ikka aasta kahega kulub nulli. Ja mul ka koduteed 10 km kõige hullemat, mis leiab. Kruusa laadne pläust, vahel kiilakas, vahel veel hullem. Mingit vahet ei ole. Kui auto teel püsib, siis püsib haagis ka sabas.
wicked kirjutas: ↑18 Veebr 2019, 16:49pean silmas mitte ainult kuival ja puhtal asfaldil sõitmist. ikka korralikke lumiseid ja liuväljalikke II ning III kategooria teid
vahetasin alles enda ühele kärule lamellid alla ning tuli välja, et tehase poolt 5 aastat tagasi alla pandud M+S sodi oli juba igalt poolt pragunenud ning ohtlik.
soovitan kõigil vähegi vanemate haagiste omanikel oma rehvid üle vaadata.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Kerghaagistest
Mul ta ikka aasta kahega kulub nulli
Äkki peaks haagise jooksu üle vaatama?
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
Re: Kerghaagistest
Miks?
Kui palju km see rehv su arust kestma peaks?
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Kerghaagistest
Mul kerghaagisel aastaringi M+S rehvid all, kuna varem on käru paaril korral libedaga korralikult driftinud ja ootamatusena pole see üldse lõbus.
Praegu vean käru kuskil 3-4 tuhat km aastas ja rehvid lähevad reeglina vanadusest enne mõraliseks, kui ära kuluvad. Kunagi oli aeg, mil vedasin käru paarkümmend tuhat km aastas ja siis said rehvid küll umbes paari aastaga otsa.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Kerghaagistest
Vot ei tea mitu km-i,kui all nö.Tiki treileri veljed-rehvid mis sinna alla topitakse.Mul oma tehtud haage laiendatud Vectra tagasillaga ning originaal mõõdus rehvid.Aastast 2003 kasutuses ,uhatud hoolega mööda euroopat ja kodumaal, praegu all kolmas jooks.Ja pigem vananesid kui paljaks kulusid.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Kerghaagistest
Kergemapoolsel kerghaagisel pole absull mingit vahet, mis rehv seal all on, on suur vahe, millega vead hoopis. Pikema teljevahega esiveolisega kruisides ei lähe too käru kuhugi, pane mõnele taga/nelikveolisele käru taha, saab palju põnevam olema. Jama lihtsalt selles, et viimased veoskeemid ja lühem teljevahe on eos ise närvilisemad ja kui auto enda saba teeb väikse jõnksu, on käru kohe laperdamas. Pigem ongi parem, kui kärul on kehvem pidamine, siis ei rebi käru sind ennast teelt minema, kui kogematta laperdama ajad ja peaks kusagile järsul haakima...Koorem peal ja rehvirõhk normaalne toimib ka taiwani tahmakumm
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kerghaagistest
Mul on kerghaagisel all rehvid ,ostust saati ehk aastast 2006.Kasutan seda kuidas kunagi,aga kui maja ehitasin,siis paar-kolm aastat ikka väga tihedalt ja päris korralikult koormatuna. 1000-1500kg oli ikka väga tihti. Rehvid on va 2005 ja olulist kulumist seal küll täheldanud pole. Rehv on 175/? R13 M+S haagise rehv Made in China. Praguline ka veel polnud,kui sügisel vaatasin. Rõhku hoian sees 3,5 .Mõtlesin ka ,et ostan järgmine aasta uued,sest rasket vedades võib äkki vanusest pauk ära käia.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 1154
- Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
- Tänanud: 66 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: Kerghaagistest
Eks ma olengi seal mail kus rehv on mõra ja kulunud. Hakkasin netist uusi otsima ja sealt siis edasi jah.
Aga eks siis tuleb mingi MS kuskilt ära tellida, siis on kindlapeale minek. Ja kuna hinnas suurt vahet pole siis nii on.
Järgmise asjana hakkan sobitama kahe tsikli demonteeritavat kinnitust sinna.
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Kerghaagistest
Dusterx kirjutas: ↑19 Veebr 2019, 09:33Kergemapoolsel kerghaagisel pole absull mingit vahet, mis rehv seal all on, on suur vahe, millega vead hoopis. Pikema teljevahega esiveolisega kruisides ei lähe too käru kuhugi, pane mõnele taga/nelikveolisele käru taha, saab palju põnevam olema. Jama lihtsalt selles, et viimased veoskeemid ja lühem teljevahe on eos ise närvilisemad ja kui auto enda saba teeb väikse jõnksu, on käru kohe laperdamas. Pigem ongi parem, kui kärul on kehvem pidamine, siis ei rebi käru sind ennast teelt minema, kui kogematta laperdama ajad ja peaks kusagile järsul haakima...Koorem peal ja rehvirõhk normaalne toimib ka taiwani tahmakumm
Mul läks ühel korral tavalise E-mersu (tagaveoline) sabas lappama, aga see tuli jah, rohkem sellest, et unustasin sabasoleva käru ära ja võtsin 90-kraadise kurvi niipalju kiiresti, et auto oli kerges jõulibisemises. Teine kord oli vanema Vito sabas (esiveoline), siis küll midagi provotseeritud polnud, lihtsalt autol olid head karvased talvekad all ja kärul mingid suvalised suvekad, parasjagu kulunud ka juba. Võibolla on asi selles, et mul topeltsillaga kerghaagis, kasti pikkus 3m + veel 1,5m tiisel. Arvata võib, et tiisliga kokku kuskil kahemeetrine Zubrjonok saab kurvis väiksema inertsi ja külgkiirenduse.
Ka esiveolisel autol võib kurvis libedaga tagumik alt ära minna, kui taga näiteks kehvemad rehvid kui ees. Olen seda oma nahal kogenud ja rohkem ei taha. Oleks äärepealt vastutulijale külg ees ette sõitnud.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 154
- Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
- Tsikkel: k175b, Riga 13,
- Asukoht: Paide-Ardu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 10 korda
Re: Kerghaagistest
Oli sama teema kevadel pureda...2006a haagisel (3x1,5m kastiga üheteljeline) pragunesid lõpuks rehvid ära (kasutan käru vast neli-viis korda aastas ja koormaga üle ei pinguta). Vaatasin suvekaid, kuid viimasel viiel aastal on trehvanud mõni lumega sõit ka sisse. Läksin M+S hiinlaste peale CST, Medallion All Season ACP1 , 155/80 R13 83T XL hinnaga 42,1€ tk reifendirectist. Oleks veljed asisemad (13" on probleem), oleks ka valikut rehvidele rohkem olnud.
-
- Postitusi: 1764
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 120 korda
- Tänatud: 180 korda
Re: Kerghaagistest
mismõttes see 13 probleem on?
(kohaliku respo pakkumine, ilmselt saaks "homme" kätte)
Teemasse ka, üldiselt on suvekate vs m+s hinnavahe niivõrd minmiaalne, et olen m+s võtnud.
-
- Postitusi: 319
- Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
- Tsikkel: Bastard
- Asukoht: tln
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Kerghaagistest
simp, selles probleem ongi, et need rehvid, millele sa viitad, on täielik pask.
normaalse 13"C lamelli leidmine on küll probleem meie kaubanduses.
-
- Postitusi: 332
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Kerghaagistest
Äkki leiad siit midagi omale. Toovad koju kätte. Kasutan autol sealt ostetud lamelle. Nimi pole küll Pirelli või Goodyear aga ei saa kurta, pidamist küll ja veel.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kerghaagistest
haagise alla sa ei saagi mingit korralikku lamelli leida 13" sellist cargo rehvi ei toodeta ja pole sellele ka vajadust. haagise alla tulebki panna haagisele toodetud rehv ja neil enamusel on M+S peal,kuid need on ikkagi pigem suvekad. Muster samalaadne kui lihtsalt maasturi suverehvid,millel on ka M+S peal.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.