Kerghaagistest
Moderaator: Moded
Re: Kerghaagistest
See passis olev haagise mass on puhtalt tootjapoolse sertifitseerimise teema. Mõni tahabki baasmudeli passi väikeseid numbreid, et käruhuvilistele kallimaid mudeleid müüa, teisel on ükskõik ja serdib ka võrrile 3,5t käru. Liiklusohutusega on sellel vähe pistmist, kui just VW Polost vms miniautost jutt pole.
Re: Kerghaagistest
vw polo vedas tonnise täismassiga haagist, nii et silm ka ei pilkunud. 44kw ja auto enda tühimass alla tonni noh, kohati silm vb pilkus natuke, aga mitte eriti tihti.
leidub ka neid, kes arvavad, et haagis ei tohi olla raskem kui 75kg sest see on kuskil auto passis suurim lubatud koormus haakeseadmele..
-
- Postitusi: 3124
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 325 korda
Re: Kerghaagistest
will111 kirjutas: ↑21 Veebr 2019, 00:34vw polo vedas tonnise täismassiga haagist, nii et silm ka ei pilkunud. 44kw ja auto enda tühimass alla tonni noh, kohati silm vb pilkus natuke, aga mitte eriti tihti.
leidub ka neid, kes arvavad, et haagis ei tohi olla raskem kui 75kg sest see on kuskil auto passis suurim lubatud koormus haakeseadmele..
See tonn on ilmselt küll liialdus. Kildu koju vedades audi 80 pidurdamine oli ikka suht jube 1000kg konku otsas. Päris haigelt surus autot edasi. Väga rahulikult tuli sõita. Universiaal passat b6 taga oli 1000kg hoopis lihtsam vedada.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Kerghaagistest
Haagisega millegi raskema vedamisel on suurim viga mida tehakse just kauba vale paigutus. Mul on üheteljeline haagis ja kui ma jaksan tiisli konksust ise välja tõsta või ta sealt lausa ise üles hüppab,siis on koorem liiga taga ja ka sõita pole normaalselt võimalik. Ka liiga ette ei tohi panna vaid peab leidma oma auto ja haagisega sobiva balansi. Kuldset reeglit selleks pole,aga õigesti paigutatud ja kinnitatud koormaga saab ka päris korralikult üle koormatud haagisega normaalselt sõita. Tonnist segu kotti vean oma kerghaagisega 90-100km/h(cruise sees) liikudes ilma ,et saaks isegi aru,et seal midagi erilist oleks. Loomulikult pidurdamiseks valin natuke teised võtted,aga üldjoontes pole mingit probleemi. Samuti olen koju vedanud liiva ja mulda,sest veokaga ei saa enam haljasalale sõita,vähemalt tonniseid või suts peale koormaid.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 3124
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 325 korda
Re: Kerghaagistest
urmas66 kirjutas: ↑21 Veebr 2019, 09:24Haagisega millegi raskema vedamisel on suurim viga mida tehakse just kauba vale paigutus. Mul on üheteljeline haagis ja kui ma jaksan tiisli konksust ise välja tõsta või ta sealt lausa ise üles hüppab,siis on koorem liiga taga ja ka sõita pole normaalselt võimalik. Ka liiga ette ei tohi panna vaid peab leidma oma auto ja haagisega sobiva balansi. Kuldset reeglit selleks pole,aga õigesti paigutatud ja kinnitatud koormaga saab ka päris korralikult üle koormatud haagisega normaalselt sõita. Tonnist segu kotti vean oma kerghaagisega 90-100km/h(cruise sees) liikudes ilma ,et saaks isegi aru,et seal midagi erilist oleks. Loomulikult pidurdamiseks valin natuke teised võtted,aga üldjoontes pole mingit probleemi. Samuti olen koju vedanud liiva ja mulda,sest veokaga ei saa enam haljasalale sõita,vähemalt tonniseid või suts peale koormaid.
Keegi pole väitnudki, et vale paigutus mõjutab väga palju käitumist.
Küll aga tõin enne välja, et masin, millel passi järgi lubatud max 640kg piduriteta haagis, jääb pidurdamisel lihtsalt hätta sellise suurema koormaga vs masin, millel lubatud 750kg. Passatil on tagumine ketas paar mm suurem isegi kui näiteks audi 80 esimene ketas.
Polol aga esimene piduriketas sama läbimõõduga, mis audi 80 tagumine ketas ...
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Kerghaagistest
ranel kirjutas: ↑21 Veebr 2019, 10:49urmas66 kirjutas: ↑21 Veebr 2019, 09:24Haagisega millegi raskema vedamisel on suurim viga mida tehakse just kauba vale paigutus. Mul on üheteljeline haagis ja kui ma jaksan tiisli konksust ise välja tõsta või ta sealt lausa ise üles hüppab,siis on koorem liiga taga ja ka sõita pole normaalselt võimalik. Ka liiga ette ei tohi panna vaid peab leidma oma auto ja haagisega sobiva balansi. Kuldset reeglit selleks pole,aga õigesti paigutatud ja kinnitatud koormaga saab ka päris korralikult üle koormatud haagisega normaalselt sõita. Tonnist segu kotti vean oma kerghaagisega 90-100km/h(cruise sees) liikudes ilma ,et saaks isegi aru,et seal midagi erilist oleks. Loomulikult pidurdamiseks valin natuke teised võtted,aga üldjoontes pole mingit probleemi. Samuti olen koju vedanud liiva ja mulda,sest veokaga ei saa enam haljasalale sõita,vähemalt tonniseid või suts peale koormaid.
Keegi pole väitnudki, et vale paigutus mõjutab väga palju käitumist.
Küll aga tõin enne välja, et masin, millel passi järgi lubatud max 640kg piduriteta haagis, jääb pidurdamisel lihtsalt hätta sellise suurema koormaga vs masin, millel lubatud 750kg. Passatil on tagumine ketas paar mm suurem isegi kui näiteks audi 80 esimene ketas.
Polol aga esimene piduriketas sama läbimõõduga, mis audi 80 tagumine ketas ...
Ma ei pidanud sind konkreetselt silmas, vaid üleüldiselt seda,mida näen teedel liikudes. Ja neid vale paigutusega koormaga vänderdajaid ikka trehvab.
Ega ma ka tonnist koormat kerge sõiduautoga vea. Ikka maastur või midagi muud kogukamat.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1809
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 216 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Kerghaagistest
hmm kirjutas: ↑20 Veebr 2019, 22:08Oh neid haagise kg... Chrysler Sebring JR (2,7V6 149kw): piduriteta haagis 450kg, piduritega haagis 455kg
Pidurite süsteem ise on rohkem kui 5kg...
Küsisin MNT-st ega juhuslikult pole piduritega haagise nr eest "1" unustatud panemata... uurisid ja andsid teada, et need on tehase andmed.
Uurisin Silberist... ja nii ongi...
Uuemal sebirngul on see 1 ette tulnud.Muide pea kõikidel chrysleritel on piduriteta haagis 450. S.h. Grand Voyager, 300C jne.
Kõrval on pisike sidrun ja voila 750 ning 1400 passis
Ma just nende nr pärast soetasin piduriga haagise, et ei pea seda pisikest nr taga ajama aga jah sebringut ta ei päästa.
Need lubatud massid on teinekord jah, päris naljakad. Ürgvanal, 80-datel toodetud 4-veolisel Hiace kaubikul oli näiteks piduritega käru lubatud 3500 kg, samas mootor jaksas sellist käru heal juhul allamäge 80-ga vedada, nagu mõned asjaosalised kunagi pajatasid. Ja võrreldes siin väiksemate sõiduautodega: mul on isegi tsiklile lubatud 190kg täismassiga haagis sappa võtta, vahet pole, kas piduritega või ilma.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: Kerghaagistest
ranel, ega otseselt ei kaalunud jah, seega võis küll mingil määral liialdus olla, kuid minimaalselt umbes 700kg pidi seal peal siiski olema sest umbes sellise massi jagu maksti raha peale kaalumist. käru enda täpset massi ei oska peast öelda. vene haagis on.
pidurdamisele selline koorem loomulikult mõjub korralikult, samuti kiirendamisele. aga no kõik pidurdamised on saanud tehtud ja kiirendused kiirendatud. ega muud erilist vahet ma nagu erienevate autodega koormaid vedades ei olegi tajunud kui et ühega on pidurdusmaa vähe pikem kui teisega. polol on tõesti väiksed pidurid, seega sai vajutada ikka mehiselt muidugi selline koorum on ekstreem, samas 2 (või lausa 3 korda) käia edasi tagasi ja muudkui peale ning maha laadida rauda oleks ka suht haiglane, pigem saan õhe korraga hakkama.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.