9. leht 11-st

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 11 Sept 2019, 13:51
Postitas Wtf3000
urmas66 kirjutas:
11 Sept 2019, 13:37
EH1 kirjutas:
11 Sept 2019, 13:31
F1's oli varem ABS ja veojõukontroll lubatud aga korraldajad arvasid, et liiga igavaks läheb :D
Millal seal ABS lubatud oli? Ei suuda nagu meenutada. Veojõukontroll on ka praegu olemas.
F1's ei ole veojõukontrolli praegu ("2008 - Traction control banned for the second and final time"). Vahetu juhtimise abilistest on anti-stall.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 11 Sept 2019, 17:38
Postitas Macintosh
Täna kella poole kolme paiku pärastlõunal juhtus õnnetus Raadil Kõrveküla-Tartu teel. Mootorratast juhtinud 2001. aastal sündinud mees soovis pöörata Mõisaküla tänavale, kuid seda ei märganud tagant läheneva Dacia Dusteri juht. 

Linnamaastur rammis tsiklit tagant, mille juht paiskus saadud löögist teele. Kiirabi toimetas vigastustega mootorratturi haiglasse. Dacia juht kannatada ei saanud.
image.png
Loe lähemalt: https://tartu.postimees.ee/6775614/foto ... to-tsiklit

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 12 Sept 2019, 09:17
Postitas Stealth
jah - ma tunnen äkkpidurduse korral ennast sageli samamoodi.
Näiteks kaks autot ees toimub äkkpidurdus. Minu ees olev auto jääb seisma - mina jään seisma ... aga kas minu taga olev auto ka seisma jääb ei tea...peab lootma et jääb.
Peas on juba ette ära selline kahe auto vahele litsutud pannkoogi tunne.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 12 Sept 2019, 10:13
Postitas Macintosh
@Stealth, sama siin, ma püüan end sättida sellise pidurduse korral võimalikult rea servale, kui vähegi ruumi on siis kahe rea vahele, telgjoonele. Ma olen korra autoga jäänud kahe sõiduki vahele, sest tagatulijal oli tähelepanu hajunud. See oli enne nutiajastut, kui juhid suuresmas osas veel osalesid liikluses, kuna muud niikuini teha polnud.*

* jätame siinsest arutelust välja raadio kruttimise, sigareti otsimise kõrvalistme alt, haburgeri söömise ja kõrvalistuja kabistamise. Nutitelefonile nad konkuretsi pakkuda ei suuda

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 12 Sept 2019, 16:40
Postitas jkristjan
Et siis märgiks siin ära selle uudise, et nõmmel jooksis 16-aastane noormees peaga vastu posti ja sai surma. Selle kiiruste ja jõudude ja füüsika teema juurde siis. Ennetavalt, kuna nüüd kohe mainitakse kiivrit, siis kiiver allub ka füüsikaseadustele. Aeglustust saab ikka jaotada selle 30mm peale, mis kogu selle kooriku paksus on, olenemata sellest kui ülbe Arai või Schuberth sinna peale on kirjutatud.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 15 Sept 2019, 12:22
Postitas Sciev
Eile õhtul sai Põhja-Pärnumaa vallas viga mootorrattaga teele külili paiskunud tsiklijuht.
Õnnetus juhtus kell 16.16 Pärnu-Jaagupi–Kergu maantee 16. kilomeetril, kus 39aastane mees pidurdas mootorrattaga Yamaha kurvi läbides liiga intensiivselt, mille tulemusena paiskus mootorratas teele külili ja libises kraavi.
https://parnu.postimees.ee/6778294/pohj ... kunud-mees

See on muidu sõitmiseks huvitav tee küll, kurve on palju, korralik sile asfalt. :D Olen seal sõitnud, sellega peab arvestama, et kohati sinna tee peale keeravad ka põllult/metsast tulnud kombainid ja traktorid ja võivad rehvidega päris korralikult muda jms tuua.
Eile sadas vihma, võibolla ka sellega mitte piisavalt arvestamine mängis õnnetuses oma osa. Kurvis pidurdas võibolla seetõttu, et mõni kurv on selline, et kurvi minnes vaatad, et kiirus on paras ja algul nii ongi, aga kurvis olles hakkab nagu oodatust rohkem keerama...
Sel vanal kaardil on veel kruusatee. Mainitud teelõik (16. km) on siin kandis: https://www.google.com/maps/@58.6548876 ... 312!8i6656

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 15 Sept 2019, 15:22
Postitas urmas66
Sciev kirjutas:
15 Sept 2019, 12:22
Sel vanal kaardil on veel kruusatee. Mainitud teelõik (16. km) on siin kandis: https://www.google.com/maps/@58.6548876 ... 312!8i6656
Minul annab googlemap 16km siia,kui Jaagupi poolt tulla ja siin tõesti järsud kurvid
https://www.google.com/maps/@58.6534114 ... 312!8i6656

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 15 Sept 2019, 15:47
Postitas Mrtn5
urmas66 kirjutas:
15 Sept 2019, 15:22

Minul annab googlemap 16km siia,kui Jaagupi poolt tulla ja siin tõesti järsud kurvid
https://www.google.com/maps/@58.6534114 ... 312!8i6656
Sõitsin sealt ca tunnike hiljem läbi, ei märganud küll midagi. See siis see kurviline tee.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 15 Sept 2019, 16:42
Postitas Sciev
urmas66 kirjutas:
15 Sept 2019, 15:22
Minul annab googlemap 16km siia,kui Jaagupi poolt tulla ja siin tõesti järsud kurvid
https://www.google.com/maps/@58.6534114 ... 312!8i6656
See on 16. km lõpp kuna kohe lähedal on kilomeetripost selle numbriga. Kui täpne olla, siis 16. km peaks olema vahemik 15. ja 16. posti vahel. :) Ma ei mäleta kas just seal on mingi eriliselt halb kurv, aga üldiselt terve see tee kuni Kerguni on suhteliselt kurviline.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 15 Sept 2019, 16:52
Postitas Krl
#KerguRingrada
Midagi hullu seal ei ole. Üsna lihtsa, kiired ja nähtavad kurvid.
Kuigi no külili võib ennast muidugi kallutada, nagu kurvis ikka.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 15 Sept 2019, 17:06
Postitas oxide
Krl kirjutas:
15 Sept 2019, 16:52
#KerguRingrada
Midagi hullu seal ei ole. Üsna lihtsa, kiired ja nähtavad kurvid.
Kuigi no külili võib ennast muidugi kallutada, nagu kurvis ikka.
Tegelikult on see tee ikka üsna tehniline ja väga erinevate kruvidega. Kui ikka tempot hoida üleval, siis eksimiseks pole palju vaja.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 15 Sept 2019, 17:11
Postitas Krl
oxide kirjutas:
15 Sept 2019, 17:06
Krl kirjutas:
15 Sept 2019, 16:52
#KerguRingrada
Midagi hullu seal ei ole. Üsna lihtsa, kiired ja nähtavad kurvid.
Kuigi no külili võib ennast muidugi kallutada, nagu kurvis ikka.
Tegelikult on see tee ikka üsna tehniline ja väga erinevate kruvidega. Kui ikka tempot hoida üleval, siis eksimiseks pole palju vaja.
Tegelikult??
Milllega sa seda mõõdad, et väidad et sinu arvamus on õigem, kui minu oma?

Iga kurvi liiga kiiresti võttes muutub see stax tehniliseks.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 15 Sept 2019, 17:17
Postitas yeekim
Minge ringrajale, Rossid....

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 15 Sept 2019, 18:29
Postitas urmas66
Krl kirjutas:
15 Sept 2019, 16:52
#KerguRingrada
Midagi hullu seal ei ole. Üsna lihtsa, kiired ja nähtavad kurvid.
Kuigi no külili võib ennast muidugi kallutada, nagu kurvis ikka.
Seal on üsna mitu negatiivse raadiusega kurvi,millest võib ennast väga kergelt välja keerata,kui liiga kiirelt sisened.Nähtavad on seal keskel kuskil, kus on kaskaad kurve järjest,aga on ka pimedaid. Pigem on see tee üsna tehniline kui tahad max kiirusega seal paugutada. Eriti keeruline on enamusele seal oma reas püsimine(ka pimedates kurvides).

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 15 Sept 2019, 18:35
Postitas oxide
Spoiler:
urmas66 kirjutas:
15 Sept 2019, 18:29
Krl kirjutas:
15 Sept 2019, 16:52
#KerguRingrada
Midagi hullu seal ei ole. Üsna lihtsa, kiired ja nähtavad kurvid.
Kuigi no külili võib ennast muidugi kallutada, nagu kurvis ikka.
Seal on üsna mitu negatiivse raadiusega kurvi,millest võib ennast väga kergelt välja keerata,kui liiga kiirelt sisened.Nähtavad on seal keskel kuskil, kus on kaskaad kurve järjest,aga on ka pimedaid. Pigem on see tee üsna tehniline kui tahad max kiirusega seal paugutada. Eriti keeruline on enamusele seal oma reas püsimine(ka pimedates kurvides).
Seda minagi tahtsin öelda, et seal üsna lihtne eksida kui läheb paugutamiseks. Aga kohe tuleb üks mees ütleb, et see nii pole.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 15 Sept 2019, 19:11
Postitas Krl
urmas66 kirjutas:
15 Sept 2019, 18:29
Krl kirjutas:
15 Sept 2019, 16:52
#KerguRingrada
Midagi hullu seal ei ole. Üsna lihtsa, kiired ja nähtavad kurvid.
Kuigi no külili võib ennast muidugi kallutada, nagu kurvis ikka.
..kui liiga kiirelt sisened
No shit!
Seda ma ka kirjutasin. Aga ikka peab tulema pks mees, kes ütleb, et see nii pole.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 15 Sept 2019, 21:15
Postitas urmas66
Krl kirjutas:
15 Sept 2019, 19:11
urmas66 kirjutas:
15 Sept 2019, 18:29
Krl kirjutas:
15 Sept 2019, 16:52
#KerguRingrada
Midagi hullu seal ei ole. Üsna lihtsa, kiired ja nähtavad kurvid.
Kuigi no külili võib ennast muidugi kallutada, nagu kurvis ikka.
..kui liiga kiirelt sisened
No shit!
Seda ma ka kirjutasin. Aga ikka peab tulema pks mees, kes ütleb, et see nii pole.
Krl sa ilmselt ei saanudki aru mida ma kirjutasin.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 16 Sept 2019, 09:16
Postitas Ain
Sellel teel on lähi aastatel ..ma ei mäleta nüüd täpselt kas motohooaja avamisele või lõpetamisele sõites pea alati keegi risu pannud.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 16 Sept 2019, 10:31
Postitas Luxor
Mürts toimus enne 16. km kurvis, mis eelneb ristuvale Mõisaküla teele. Antud piirkonnas tasub silmad punnis hoida ka liikuvatel (millegipärast just) kaubikutel, millede juhid pahatihti kas näpivad ennast või mõnda nutit või on end hoopiski "kolinmäkraeks" unistanud. Lisaks on asfalteeretamise tõttu ka teepinda korralikult tõstetud.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 16 Sept 2019, 20:34
Postitas Sciev
Kindel see, et ikka ühele keskmisele sõitjale (kes töönädala sees tihti ei viitsiga tsikliga sõitmas käia ja vaid nädalavahetusel ajab masinale hääle sisse) see just päris tavapärane tee ei ole ja enne kurvi oma võimete ülehindamine (või kurvi raskuse alahindamine) on kerge tulema.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 16 Sept 2019, 21:01
Postitas Krl
Mis siin ikka vaielda. Ma imestan, et Vint juba ammu teemat rinkajuttudest puhtaks pole prügikasti splittinud.

Lepime siis kokku, et kui on kurv, siis on tõepoolest võimalik seda sirgeks sõita, eriti siis kui lähed seda kurvi võtma kiiremini, kui seda tegelikult võimeline läbima oled, või kui varem kunagi mootorrattaga sõitnud pole.

Kuigi minuarust on Tallinnale palju lähemal ka stax kurvilisi lõike, kus on ennast palju lihtsamalt võimalik poole kurvi peal täis sittuda.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 16 Sept 2019, 23:12
Postitas oxide
Siis võib ka selle kokku leppida, et see konkreetne tee on siiski tehnilist laadi, eriti kui pärnu poolt läheneda. See väide, et igas kurvis on võimalik välja vajuda on elementaarne. Seda vist mootorratta foorumis pole vaja heietada.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 17 Sept 2019, 08:28
Postitas Sciev
Eks faktid räägivad iseeenda eest- igast kurvist on võimalik välja sõita, aga seda ei tehta igal pool. Seal tee peal aga sõidetakse korduvalt, järelikult ühele tavasõitjale on see tee keskmisest keerulisem ja üllatusi pakkuvam. :D

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 17 Sept 2019, 08:56
Postitas Krl
Igatahes, kuni seal asfalt veel viisakas on, võiks keegi seal kohalikku isle of man`i korraldada. Liiklustihedus seal madalam, kui Tallinna kesklinnas, seega ehk kannatas isegi päevaks kinni panna selle.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 17 Sept 2019, 22:37
Postitas Luxor
Ehk aitab hetkel, mölaks liiga tõsine teema!

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 18 Sept 2019, 00:59
Postitas will111
oot mis suurest imedeteest siis nüüd räägitakse, isle of man lausa ja puha?

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 18 Sept 2019, 09:52
Postitas Krl
Suurt ei ole midagi. Aga eks meil siin keskmine ringrada on ka kartide jaoks ehitatud, nii et jääme ikkagi reaalsusse.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 08:05
Postitas mx77
Õhtulehes on eelmine aasta Saaremaal surmaga lõppenud õnnetuse anaüüs, kahjuks tasuline. Kas keegi saaks sisu siia postitada?

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 08:47
Postitas nolev
Seda lugu võiks enamus lugeda küll. Aga mõni väljavõte sellest. Ekspertiisi tulemusena selgus, et mootorratta kiirus pidi avarii eel olema 156 kilomeetrit tunnis. Eksperdi arvamusel oli ülikiirelt lähenenud tsikkel vasakpööret alustanud kaubikust sel hetkel 74 meetri kaugusel. Mootorrattur läbis selle vaid 1,7 sekundiga ja paiskuski vastu Berlingo tagaosa. Kui rattur oleks sõitnud liikluseeskirjade kohaselt ehk lubatud 90 km/h, lõppenuks kõik õnnelikult. Sündmuste rekonstruktsioonist selgus, et sel juhul olnuks kaubikul vasakpöörde sooritamiseks aega kolm sekundit. Tsikli kokkupõrkekohale jõudes olnuks kaubik juba viis meetrit eemal ja mõlemad saanuks rahulikult oma teed jätkata.

Õpetlik lugu- rutška keeramine ei ole seoses muskli suurusega vaid kõik on ikka mõtlemises kinni.

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 08:50
Postitas Krl
Ulme, kus tehnika on ikka arenenud.
Sellise täpsusega suudetakse kiirused tagantjärgi välja selgitada.

Aga noh, ega siin midagi väga vaielda ei ole. Eks kiiruseületaja ohutuse tagamine on ikka kiiruseületaja enda teha.