10. leht 11-st

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 09:35
Postitas urmas66
Krl kirjutas: 02 Okt 2019, 08:50

Ulme, kus tehnika on ikka arenenud.
Sellise täpsusega suudetakse kiirused tagantjärgi välja selgitada.

Aga noh, ega siin midagi väga vaielda ei ole. Eks kiiruseületaja ohutuse tagamine on ikka kiiruseületaja enda teha.

Täna teevad seda arvutid,mitte otseselt ei tehta katseid. Kasutatakse ilmselt kas tootja tehase poolt või mujalt saadud eri jõudude tekitatud deformatsiooni suurusi ja arvuti teeb sellest simulatsiooni. Mida täpsemad lähteandmed,seda täpsem tulemus.
Arvasin ise ka ,kui see pauk juhtus,et ilmselt oli tegemist suuremate kiirustega.


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 09:54
Postitas jkristjan

Pakuks et ka 110km/h oleks tõenäoliselt võimaldanud pääseda ehmatusega ja märgiks ära, et kui kiirus oli umbes 156, siis keskmisel rattal näitab spidomeeter selle peale umbes 170km/h. Mida ma tahan öelda on see, et kuskil seal legaalse kiirusepiirangu ja surma vahel seisab veel mingi teatud tunnetuslik mõistuse piir. Lasta tühjal teel natuke üle piiri on väga erinev asi kui kukkuda 160ga kaubikust mööduma.


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 10:17
Postitas Macintosh

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 10:36
Postitas nolev
jkristjan kirjutas: 02 Okt 2019, 09:54

Pakuks et ka 110km/h oleks tõenäoliselt võimaldanud pääseda ehmatusega ja märgiks ära, et kui kiirus oli umbes 156, siis keskmisel rattal näitab spidomeeter selle peale umbes 170km/h. Mida ma tahan öelda on see, et kuskil seal legaalse kiirusepiirangu ja surma vahel seisab veel mingi teatud tunnetuslik mõistuse piir. Lasta tühjal teel natuke üle piiri on väga erinev asi kui kukkuda 160ga kaubikust mööduma.

Täpsustuseks niipalju, et tegu ei olnud möödumisega. Kaubik tegi vasakpööret ja väidetavalt keeras tsiklile ette. Delfi uudiste järgi oli sel hommikul seal udu ja kui udu seest lendab 150 km/h kaherattaline, siis ei oska keegi seda ette näha ja tagajärjed on sügavalt fataalsed ning kellegi jaoks ilmselt ka psüühilised.


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 10:47
Postitas nolev

Kui LÕ skeemi täpsemalt vaadata, siis ei teinud kaubikujuht vasakpööret ka väga korrektselt e siis lõikas kurvi. Eksamil oleks selle eest ootamas ilmselt läbikukkumine. Kas õige kurviraadiuse kasutamisel oleks tsiklist elus olnud võis ei, seda ekspertiis ei kajasta? Seda enam, et kaubikujuht ise väidab, et nägi kiirust ületavat mootorratturit varem ja tundub, et seal ikka seda esialgu Delfi poolt mainitavat udu väga ei olnudki. Sain vahepeal paberlehe kätte ja kogu artiklile pilgu peale visata. selgus, et kiirust ületavat tsiklisti nägi tunnistaja, mitte kaubikujuht ja sellel kohal oli tol hommikul ikka udune siis kaubikujuhi jaoks oli tsikkel ikka ootamatu nähtus.


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 10:48
Postitas jkristjan

Ma tegelikult ei pidanud silmas möödasõitu vaid ikkagi möödumist laiemas mõttes, mis iganes suunast ja nurga all siis, olgu vastutulevast, ees sõitvast või küljelt lähenevast sõidukist, tegelikult mistahes objektist. Kuidas iganes sa millestki möödud, üks on kindel, mingi osa vaateväljast on varjatud. Kihutamise esimene reegel võiks olla, et vaateväli on peatumisteekonna ualtuses lahti. Olenevalt kiirusest siis tekib ette mingi sektor, mis on suurem kui 180 kraadi ja väiksem kui 360 kraadi. Mul seda reguleerib ming refleks ja instinkt alateadvuse tasemel, ei sa näiteks mingist majast või müürist väga lähedalt väga kiiresti mööduda sest seljaaju arvutus ütleb, et nurga tagant võib miski välja hüpata. Ei kujuta ette kui ohtlik või raske on mootorattaga sõita, kui inimesel sellist refleksi ei ole.


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 11:29
Postitas rannamees
jkristjan kirjutas: 02 Okt 2019, 10:48

Ma tegelikult ei pidanud silmas möödasõitu vaid ikkagi möödumist laiemas mõttes, mis iganes suunast ja nurga all siis, olgu vastutulevast, ees sõitvast või küljelt lähenevast sõidukist, tegelikult mistahes objektist. Kuidas iganes sa millestki möödud, üks on kindel, mingi osa vaateväljast on varjatud. Kihutamise esimene reegel võiks olla, et vaateväli on peatumisteekonna ualtuses lahti. Olenevalt kiirusest siis tekib ette mingi sektor, mis on suurem kui 180 kraadi ja väiksem kui 360 kraadi. Mul seda reguleerib ming refleks ja instinkt alateadvuse tasemel, ei sa näiteks mingist majast või müürist väga lähedalt väga kiiresti mööduda sest seljaaju arvutus ütleb, et nurga tagant võib miski välja hüpata. Ei kujuta ette kui ohtlik või raske on mootorattaga sõita, kui inimesel sellist refleksi ei ole.

Kõik õige, aga kraadidega on mingi segadus. Inimese vaateväli ei ole mitte kuidagi 180...360kraadi. Isegi jänes ei ulatu nii laialt nägema.
Pigem 1...180kraadi ja tõsi ta on, kiiruse kasvades toimub kiire nägemisnurga vähenemine.
https://www.accelerista.com/eluviis/uur ... gemisvali/


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 12:31
Postitas jkristjan

Kasulik vaateväli suurel kiirusel on väga väike, aga ma räägin kujuteldavast sektorist mille keskpunkt on sinust peatumisteekonna võrra eespool. Ja siis sellest punktist mööda kraade, mitte enda vaatepunktist. joonisel siis see 90 kraadi mis jääb 270st üle peab tühi olema. Numbrid on suvalised muidugi, ainult näiteks.

Untitled.png

Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 13:09
Postitas AzA
jkristjan kirjutas: 02 Okt 2019, 09:54

Lasta tühjal teel natuke üle piiri on väga erinev asi kui kukkuda 160ga kaubikust mööduma.

Njaa, ma keskmiselt sõidan 110-120 kella järgi maanteel, pigem 110. Kaubikust möödumiseks keeran korra laksaka ja tõsi 160 kerib teinekord ett, kahtlustan, et ma pole ainuke siuke rulens.
Pigem on asi möödasõidu kohas, teha ristmikul möödasõit pole just kuigi arukas. On seal pidev või mitte, vahet ei ole.


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 13:21
Postitas jkristjan

Möödasõit jääb alati erandiks, paratamatult oled sa seda manöövrit tehes dilemma ees, kas sõita Tartuni sama bussi taga või võtta kõik muudes olukordades vastuvõetamatud riskid,


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 16:42
Postitas Sciev
rannamees kirjutas: 02 Okt 2019, 11:29

Kõik õige, aga kraadidega on mingi segadus. Inimese vaateväli ei ole mitte kuidagi 180...360kraadi. Isegi jänes ei ulatu nii laialt nägema.

Tegelikult näeb üle 180° ära küll, ega ääres olevaid asju ei näe teravalt (neid ei saa nö. fookusesse ja päris äärmisi asju ei näe siis kui otseselt sinna äärde ei vaata), aga näeb, kokkuvõttes 200 ° raudselt näen. :roll:


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 17:06
Postitas yeekim

Pilt


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 17:11
Postitas Sciev

Millist tarkust sealt pildi pealt peaks ammutama?


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 17:40
Postitas will111

ilmselt seda, et sa raudselt näed ikka 200 kraadi ära :D aga koolis oled muidu käinud? sellist imeasja nagu mall oled kunagi näinud, kraadidest midagi kuulnud? kui vastus on ei siis sa ei ammuta sealt midagi, kui vastus on jah siis valetad...


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 18:14
Postitas Jesper

See on ikka tore, kuidas inimesed teevad veebiotsinguid ja maeitea mis imesid ning sõimavad üksteist lollideks selle asemel, et teha ise ülilihtne katse - seisa toas seljaga vastu seina, hoia pead otse ja proovi, kas näed ainult silmi liigutades nii vasakut kui paremat toanurka.

Samas olgu selle silmanägemisega nagu on, ilmselgelt mootorrattasõidus oleks neist paarikümnest kraadist kasulikum kaubikusohvri peakolu sisse nägemise võime. Paraku kipub vaakumi nägemine ka teaduse ja tehnika viimase sõna järgi konstrueeritud mõõteriistadele üle jõu käima...


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 18:32
Postitas will111

silmade liigutamine vaatevälja ei suurenda, nii et neid ei peagi liigutama, võib ka niisama otse vaadata :D


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 19:41
Postitas yeekim

Silmad silmadeks aga milles see kaubikujuht süüdi on?
Oleksid on s***d asjad aga üks oleks on kindel:"Oleks tsiklist legaalsetel kiirustel liigelnud ja ilmastikuoludega arvestanud, oleks ta praegu "siinpool"!"


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 19:47
Postitas mx77
Sciev kirjutas: 02 Okt 2019, 16:42
rannamees kirjutas: 02 Okt 2019, 11:29

Kõik õige, aga kraadidega on mingi segadus. Inimese vaateväli ei ole mitte kuidagi 180...360kraadi. Isegi jänes ei ulatu nii laialt nägema.

Tegelikult näeb üle 180° ära küll, ega ääres olevaid asju ei näe teravalt (neid ei saa nö. fookusesse ja päris äärmisi asju ei näe siis kui otseselt sinna äärde ei vaata), aga näeb, kokkuvõttes 200 ° raudselt näen. :roll:

Jänes oled või? :mrgreen:


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 19:51
Postitas Sciev
will111 kirjutas: 02 Okt 2019, 17:40

ilmselt seda, et sa raudselt näed ikka 200 kraadi ära :D aga koolis oled muidu käinud? sellist imeasja nagu mall oled kunagi näinud, kraadidest midagi kuulnud? kui vastus on ei siis sa ei ammuta sealt midagi, kui vastus on jah siis valetad...

Vabalt 200°, võibolla üle sellegi. :bsmile: Silmade liigutamine selles mõttes mõjutab, et kui ikka pingsalt otse midagi vaadata, siis ma üle 180° (isegi veidi alla 180°) asuvaid asju ei märka (näiteks oma kätt liigutan seal), aga kui silmad sinna suunas keerata, siis näeb.

mx77 kirjutas: 02 Okt 2019, 19:47

Jänes oled või? :mrgreen:

Ei, jänes ei pidavat nii laialt nägema. Ehk siis olen midagi rohkemat kui jänes. (lol)
Tegelikult peaks üsna hästi vastama sellele ja ei usu, et ma mingi väga suur erand olen:
Pilt


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 21:13
Postitas will111

millegi tajumine kuskil 90 kraadi peal on üks asi, millegi nägemine on teine ja täiesti erinev asi. sinu enda graafikult on näha, kuskohas umbes nägemine lõpeb ja algab tajutav...

tajutav objekt võib sulle ju tunduda mingil hetkel, et sa näed seda (kui oma toas vahid ja tead täpselt, kus on mis). mine aga täiesti võõrasse keskkonda ja ei näe sa seal äärtes mitte kottigi, heal juhul oskad väga huupi pakkuda mõne suurema ja tuttavama objekti puhul, mis seal olla võiks.


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 21:43
Postitas urmas66
Sciev kirjutas: 02 Okt 2019, 19:51
will111 kirjutas: 02 Okt 2019, 17:40

ilmselt seda, et sa raudselt näed ikka 200 kraadi ära :D aga koolis oled muidu käinud? sellist imeasja nagu mall oled kunagi näinud, kraadidest midagi kuulnud? kui vastus on ei siis sa ei ammuta sealt midagi, kui vastus on jah siis valetad...

Vabalt 200°, võibolla üle sellegi. :bsmile: Silmade liigutamine selles mõttes mõjutab, et kui ikka pingsalt otse midagi vaadata, siis ma üle 180° (isegi veidi alla 180°) asuvaid asju ei märka (näiteks oma kätt liigutan seal), aga kui silmad sinna suunas keerata, siis näeb.

mx77 kirjutas: 02 Okt 2019, 19:47

Jänes oled või? :mrgreen:

Ei, jänes ei pidavat nii laialt nägema. Ehk siis olen midagi rohkemat kui jänes. (lol)
Tegelikult peaks üsna hästi vastama sellele ja ei usu, et ma mingi väga suur erand olen:

See joonis on ikkagi paigal seisva inimese nägemise ulatusest ,mitte 150km/h lendava inimese nägemine.Kui oled sellise kiirusega sõitnud,siis ju oled ka täheldanud,et kuskil just seal 150-le lähendedes algab silm hoomama ikka palju vähem. Mul vähemalt on nii,mõnel võib olla ka natuke varem.

Samas mis see silma nägemise nurk siia üldse puutub? Autoga mehel oli vaja ainult otse ette näha ja ta ei näinud udust välja lendavat tsiklit. Tsiklil oli vaja näha ka otse ette,et takistust nähes jõuda pidurdada. Ilmselgelt ka nägi,aga pidurdamiseks enam aega ei jäänud,sest kiirus oli liiga suur. Võta mis nurga või vaatevälja laiust tahes,aga kõik taandub ikka liiga kiirele sõidule ja ei enamat.


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 02 Okt 2019, 23:12
Postitas Jesper
yeekim kirjutas: 02 Okt 2019, 19:41

Silmad silmadeks aga milles see kaubikujuht süüdi on?

Konkreetne ei olegi (noh kui ikka suunda näitas jne, mitte niisama ei raiunud), aga ma sõidan ka selle jkristjani "peatumiskolmnurga" järgi, kuigi pole kunagi osanud seda nii skemaatiliselt ette kujutada. Ehk mida sügavamale kolmnurka mingi määramatus satub, seda väiksemast ebaõnnest piisab, et ma haiget saaks. Kiirusel pole vahet, lihtsalt väiksemal kiirusel on kolmnurk obv väiksem.

Samal põhjusel ei saa ka piirkiirusi tõsta, kuigi "võrreldes 70ndatega pidurdavad tänapäevased autod palju paremini" - maju, puid jms varjeid ei saa üldjuhul teest kaugemale viia.


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 03 Okt 2019, 10:31
Postitas Sciev
will111 kirjutas: 02 Okt 2019, 21:13

millegi tajumine kuskil 90 kraadi peal on üks asi, millegi nägemine on teine ja täiesti erinev asi. sinu enda graafikult on näha, kuskohas umbes nägemine lõpeb ja algab tajutav...

tajutav objekt võib sulle ju tunduda mingil hetkel, et sa näed seda (kui oma toas vahid ja tead täpselt, kus on mis). mine aga täiesti võõrasse keskkonda ja ei näe sa seal äärtes mitte kottigi, heal juhul oskad väga huupi pakkuda mõne suurema ja tuttavama objekti puhul, mis seal olla võiks.

urmas66 kirjutas: 02 Okt 2019, 21:43

See joonis on ikkagi paigal seisva inimese nägemise ulatusest ,mitte 150km/h lendava inimese nägemine.Kui oled sellise kiirusega sõitnud,siis ju oled ka täheldanud,et kuskil just seal 150-le lähendedes algab silm hoomama ikka palju vähem. Mul vähemalt on nii,mõnel võib olla ka natuke varem.

Loogiline ju. Jutt tekkis lihtsalt sellest väitest, et inimese vaateväli ei ole kuidagi 180+°. Aga on.


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 03 Okt 2019, 12:13
Postitas Krl
urmas66 kirjutas: 02 Okt 2019, 09:35
Krl kirjutas: 02 Okt 2019, 08:50

Ulme, kus tehnika on ikka arenenud.
Sellise täpsusega suudetakse kiirused tagantjärgi välja selgitada.

Aga noh, ega siin midagi väga vaielda ei ole. Eks kiiruseületaja ohutuse tagamine on ikka kiiruseületaja enda teha.

Täna teevad seda arvutid,mitte otseselt ei tehta katseid. Kasutatakse ilmselt kas tootja tehase poolt või mujalt saadud eri jõudude tekitatud deformatsiooni suurusi ja arvuti teeb sellest simulatsiooni. Mida täpsemad lähteandmed,seda täpsem tulemus.
Arvasin ise ka ,kui see pauk juhtus,et ilmselt oli tegemist suuremate kiirustega.

Kui arvutid lausa, siis muidugi pole milleski põhjust kahelda. Lihtsalt tundub pisut ootamatu tsiklistist, et selles paksus udus, kus kaubikumees mitte mnnigi ei näinud, julges tema pea 200ga liigelda.


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 03 Okt 2019, 17:20
Postitas ElectroMoto

Panen selle vaatenurga jutu peale veelkord selle lingi, lootuses, et võimalikult palju inimesi võtab vaevaks sellega tutvuda ja teeb oma järeldustes ja käitumistes vastavad korrektuurid:
https://www.roadandtrack.com/car-cultur ... -the-road/

Liiga-pikk-tõesti-ei-viitsi-lugeda versioon on see, et sa näed ja registreerid asju praktiliselt ainult otse ees. Vaatevälja äärtes genereerib su aju sinna pildi, mida ta on harjunud seal nägema. Selleks, et aju saaks adekvaatse pildi, peab kogu vaatevälja konstantselt nö skännima, nagu radar. Koos peeglitega on seda võimalik teha sõites pea 360 kraadi ulatuses. Minimaalselt peaks seda ette vaadates tegema paremast vasakusse teeäärde ja nii edasi-tagasi, siis ei jää küljepealt lähenevad objektid üllatuseks.
Kogu selle skännimise juures on ikkagi üks suur piirang: inimene ei näe katkematut pildirida vaid pilk liigub hüpeldes. Nende hüpete hetkel on väga lihtne väiskemaid ja otsesuunas liikuvaid objekte kahe silma vahele jätta.
Seal artiklis on täpsemalt ära seletatud kogu see mehhaanika.
Ehk siis me võime näpuga näidata ja kiruda ette sõitjaid, aga paratamatult on meie võimetel piirangud.


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 03 Okt 2019, 18:07
Postitas will111

ootoot, lõpupoole läks sul ikka täiesti lappama nüüd...mis kuradi hüppavat pildirida sa näed? :lol: et inimese silma refresh rate on 1hz või?

niisugust jama ei tasu nüüd ka päris ajada. loomulikult on ka inimese ajul mingi signaali "töötlemise" aeg, kuid see asi käib ikkagi päris kiiresti. vastasel juhul ei oleks võimalik teha vahet näiteks 60 ja 120hz sagedusega monitori peal mõne pehmelt öeldes kiiremat sorti arvutimängu mängimisel. aga näed on, ja osad väidavad lausa, et nemad teevad vahet ka 120 ja 240hz.


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 03 Okt 2019, 18:25
Postitas Macintosh
Spoiler
Krl kirjutas: 03 Okt 2019, 12:13
urmas66 kirjutas: 02 Okt 2019, 09:35
Krl kirjutas: 02 Okt 2019, 08:50

Ulme, kus tehnika on ikka arenenud.
Sellise täpsusega suudetakse kiirused tagantjärgi välja selgitada.

Aga noh, ega siin midagi väga vaielda ei ole. Eks kiiruseületaja ohutuse tagamine on ikka kiiruseületaja enda teha.

Täna teevad seda arvutid,mitte otseselt ei tehta katseid. Kasutatakse ilmselt kas tootja tehase poolt või mujalt saadud eri jõudude tekitatud deformatsiooni suurusi ja arvuti teeb sellest simulatsiooni. Mida täpsemad lähteandmed,seda täpsem tulemus.
Arvasin ise ka ,kui see pauk juhtus,et ilmselt oli tegemist suuremate kiirustega.

Kui arvutid lausa, siis muidugi pole milleski põhjust kahelda. Lihtsalt tundub pisut ootamatu tsiklistist, et selles paksus udus, kus kaubikumees mitte mnnigi ei näinud, julges tema pea 200ga liigelda.

Ma olen skeptiline. Nii eksperdi, kui ka tarkvaraga tehtud simulatsiooni suhtes. Kumbki nendest pole imerohi. Mul pole põhjust kahelda faktis, et kiirus oli suurem lubatust aga kas just 156kmh. Arvutisimulatsiooni tulemustega on nii, et väike muutus andmetes või sõidukite paiknemises annab oluliselt erineva tulemuse. Nihuta puutepunkti vaid 5 cm ja sa saad hoopis teistsuguse kokkupõrke ja kiirused. Muuda põrkenurka vaid 3 kraadi ja sul on täiesti uuete tingimustega liiklusõnnetus. Ekspert Teesalu kasutab simulatsiooniks politsei ja kindlustusseltside poolt kasutatavat simulatsioonitarkvara PC-crash.
Kuskohalt ma seda tean? Ma olen läbinud koolituse ja kasutanud teist, konkureerivat simulatsioonitarkvara Virtual Crash. Koolitus pole läbi viidud Eestis tunnustatud koolitaja poolt, seega minu koostatud simulatsioon pole kasutatav ametlikus ekpertiisis. Sedasorti tarkvarad sisaldavad suurt kogust erinevaid sõidukite füüsilisi andmeid, tee ja ilmaolusid ning hunnikus parameetreid, mida muuta saab. Alates sõitajte arvust, kuni bensiinipaagi täituvuseni ning rataste pidurduse ühtluseni. Mida täpsemad on algandmed, seda täpsem on tulemus. Oluline on aru saada, et kaks üksteisest sõltumatut ekspererti võivad saada samade algandmete juures sama trakvaraga märkimisväärselt erineva tulemuse. Kuidas? Asi on selles, et õnnetuspaiga kaardistab politsei ja seda täiendatakse tunnistajate ütlustega. Ja nüüd jõuame selle juurde tagasi, et 5 cm muutus paiknemises võib tulemust muuta märkismisväärselt eriti kui kokku põrkavad kaalult nii erineva massiga esemed nagu seda on mootorratas ja sõiduauto. Näiteks kasvatada ühe sõiduki kiiruse märkimisväärselt suuremaks või muuta väiksemaks. Ekspert saab simulaatoris vaid pisiparameetritega opereerides sellise tulemuse, mis vastab tema ootusele. Siit tarkvara skepsis.
Ja ekspert? Ma olen käinud kohtus, kus nimetatud ekspert näitas ära sõidukite kiirused kümnendiku täpsusega ja küsimusele, et nende algandmete puhul on võimalik saada sama simulatsioonitarkvaraga väga erinevaid tulemusi ja et juhi ütlustele tuginedes saame me ühe tulemuse ning tunnistaja omadele teise ning analüüsis pole arvesse võetud sõiduki tegelikku peatumisteekonda. Sellele vastas ta umbes nii: "meil on suur kogemus ja sellest tulenevalt osakame me fotolt nähtu baasil öelda, et kui suur võis olla sõidukite ligikaudne kiirus kokkupõrke hetkel." Ehk siis kõik analüüsid muutuvad eksperdi suvaks, kui algandmed pole piisavalt täpsed. See kuidas täna sündmuskoha andmeid dokumenteeritakse ei taga piisavat täpsust.
See eelnev ei tähenda muidugi, et lolli peaga tasub halva nähtavusega kohas gaasi keerata ja loota, et "minguga küll ei juhtu".


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 03 Okt 2019, 19:08
Postitas will111

Täpselt...paljud inimesed miskipärast arvavad või on hakanud arvama, et need simulatsioonid ongi tõepoolest täiesti täpsed taasesitused juhtunust. Ma ei tea kas sellist arvamust tekitav see termin ise - "simulatsioon" või mis täpsemalt, aga loogiliselt mõeldes ei saa need simulatsioonid mitte kunagi olla täiesti täpsed ja arvatavasti pigem suuremal osal juhtudest ei ole ka sedavõrd täpsed, et eksimust/viga võiks lugeda tähtsusetuks


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 03 Okt 2019, 21:50
Postitas ElectroMoto
will111 kirjutas: 03 Okt 2019, 18:07

ootoot, lõpupoole läks sul ikka täiesti lappama nüüd...mis kuradi hüppavat pildirida sa näed? :lol: et inimese silma refresh rate on 1hz või?

niisugust jama ei tasu nüüd ka päris ajada. loomulikult on ka inimese ajul mingi signaali "töötlemise" aeg, kuid see asi käib ikkagi päris kiiresti. vastasel juhul ei oleks võimalik teha vahet näiteks 60 ja 120hz sagedusega monitori peal mõne pehmelt öeldes kiiremat sorti arvutimängu mängimisel. aga näed on, ja osad väidavad lausa, et nemad teevad vahet ka 120 ja 240hz.

Ma pidasin silmas hüplemist skännimisel. Proovi pilguga vaadata paremalt vasakule. Su pilk ei liigu sujuvalt vaid hakkides.

Ja väita võivad inimesed mida tahavad, aga inimesed ei näe rohkem kui 60hz. Tunnetamisel ja nägemisel on suur vahe sees. Esimene ettejuhtuv artikkel:
https://www.forbes.com/sites/quora/2016 ... b07cdc9acc


Re: Õnnetused mootorratastega 2019

Postitatud: 03 Okt 2019, 22:43
Postitas will111

Ma ei tea kuidas sa seda hakkimist täpselt enda jaoks defineerid või mida sa täpselt näed. Minul ei haki midagi :) Igatahes mitte nii väikse sagedusega, et see kuidagi reaalselt tajutav või nähtav oleks.

See on muidugi tõsi, et inimesed võivad väita mida tahavad. nagu sina tahad siin väita, et minu pilt hakib :D Et sina seda väidad, ei tähenda, et nii olekski. LCD tüüpi monitori pealt staatilist pilti vaadates inimesed tõepoolest ei näe ega isegi mitte taju mitte midagi erinevat, olgu see pilt seal 60 korda sekundis vahetuv või 120. Aga need, kes crt monitoride aegadel elanud, teavad ja mäletavad vast VÄGA hästi, mis tähendas istuda 60hz kasti taga vs. kasvõi 85hz. ja kuna crt reaalselt refreshis ka staatilist pilti koguaeg üle siis seal ei pidanud see pilt isegi kuidagi liikuma. ise eelistasin 100, sest siis tõesti enam mingit flickerit ei näinud ega ka ei tajunud.

Ma võin samuti kopeerida siia ühe lingi https://www.pcgamer.com/how-many-frames ... eally-see/ Ole meheks ja tutvu siis sisuga. Kuid samas pea meeles ja tee vahet! Mina ei väida, et SINA ei näegi rohkem kui 60hz, i couldnt care less. Aga ära palun tule mulle väitma, et MINA ei näe vahet 60hz ja oluliselt kõrgemal refresh rate'l ;)