Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Moderaator: Moded
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
tösladest ja nende tasuvusajast ma ei tea mitte midagi, ning minumeelest on suht selge, et mingi ülikalli superauto ostmist ja raha säästmist ühte valemisse toppima hakata on ette ära määratult täielik lollus.
aga teeks ühe arvutuskäigu reaalselt elektriliste kaherattaliste vajadustest ja nõudmistest lähtuvalt. ja puhtalt sellest vaatest, et millega on odavam sõita kui soetamismaksumus kõrvale jätta.
laias laastus võib öelda, et enamvähem aurudünaamilise ja mõistliku kaherattalisega enamvähem mõistlikul kiirusel mingite vahemaade läbimiseks on piisav pidev võimsus kuskil 3-4kw. maanteel võibolla tsipa rohkem ja linnas isegi tsipa vähem. ümardame siis üles, et koos teatavate kadudega, mis on aku laadimisel ja akust energia konvertimisel liikumisenergiaks tuleb keskmine 4kw. ja oletame, et sõita saab siis keskmise kiirusega 66kmh. seega kulub 100km läbimiseks keskmise kiirusega 66kmh 6kw elektrienergiat - ja kuna kaod on juba sisse arvestatud siis see on energia võrgust. tänast hinda otseselt pole vaadanud aga viimatise elektri hinna järgi oleks selle maksumuseks umbes 80 eurosenti.
kõige ökomad tsiklid võtavad umbes samamoodi sõites kütust minu teada umbes 3.5l/100. tänase kütuse hinna juures teeb see 5 eurot. need on siis KÕIGE ÖKOMAD bensumootoriga rattad, suht väikeste mootoritega.
oletame ja võrdleme, et sa elektrikaga väga hullult ökotada ka ei taga ja kulutad lausa 2x rohkem energiat. ning bensurattaga kulutad 3.5 asemel ka 5 sajale. rahaliselt ehk majanduslikus mõttes on läbitud kilomeeti hinnavahe sellegipoolest 4.5 kordne.
isegi kui see arvutuskäik on pisut liiga optimistlik siis on ikka päris absurdne väita, et bensuga sõita on täna sama kallis kui elektriga. soetamismaksumused ja asjad on muidugi omaette teema täiesti.
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
No ei ole ju omaette teema sest soetama sa ju selle pead-ükskõik kumma.Kui just mingi loteriiga ei võida.Sama hästi saab ju rehkendada kas sõita rondiga või uuega,milliseks km hind kujuneb.Hetke hindasi vaadates nt.sõita Chevy Expressiga gaasitatult teeb sama mis Passat diisel.Arva kummaga ma praegu sõidan.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Jah, täpselt...soetama peab ükskõik kumma Mitte, et ühe leiad kuuri tagant ja teise ostad 30k'ga.
See on muidugi õige, et soetamishind on neil täna ja ilmselt ka homme erinev. Ja eriti ebaausaks läheb asi siis kui võrrelda kasutatud bensuka ja uue elektrika hinda. Aga noh, eraldi teema on ta selles mõttes siiski, et üks asi on puhtalt küttele ehk jooksvalt kuluv rahasumma ja teine asi on sõiduvahendi enda hind. Eraldi teema sellepärast, et neid saab täiesti selgelt eristada ja vaadata kui eraldiseisvaid väljaminekuid. Nagu ka näiteks korter - ühel on hind madalam aga näiteks igakuised kommumaksed 2x suuremad, teisel on ostuhind küll võibolla 10k kõrgem aga kommusid maksad jõhkralt vähem.
Ma ei väidagi, et soetamishinda arvesse võttes oleks täna mõistlik osta omale elektritsikkel näiteks olemasoleva bensuka asemele ja siis hakata tegema nägu, et oi krt kus nüüd säästan raha Aga kui mingil ilusal hetkel peaks juhtuma nii, et poes on valikus kõrvuti bensukas ja elektrikas, umbes ühesuguste omadustega ja võibolla vaid väikese hinnavahega ning lähed sealt poest nagunii uut ratast ostma siis juba omandab see võrdlus hoopis teistsuguse mõtte
-
- Postitusi: 303
- Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
- Tsikkel: Honda VT600 Shadow
- Tänanud: 64 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Vastane. Põhimõtteliselt. Esiteks mulle meeldib see madal jorin, see kerge vibratsioon. Teiseks: kogu see hülgemöla elektri loodussõbralikkusest on paras pullikaka. Jah, laadimisjuhtme otsas ehk tõesti öko, aga kohas, kus seda särtsu toodetakse, nii öko ei olegi. Ei meil kivisöega, ei hüdrokates ega ka tuumakates. Eriti mitteöko on vanade akudega maapalli reostamine - pliid, happed, mis kõik seal on. No ei taaskasutata neid 100%'liselt ära, veetakse arengumaadesse ja soodustatakse seal kolmjalgsete laste sündi.
Vat kui kunagi töötav/laetav/ratsionaalne vesinikumootor väljatöötatakse, taskukohane, siis ehk isegi kaaluks. Noh, sumpsist tuleb vaid hapnik ja vesi, siis delfiinid naeratavad
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
no plii ja happega elektrisõidukite tootmist ei eksisteeri ühelgi reaalsel tasandil vist enam ammu ja minuteada polegi väga kunagi eksisteerinud, õnneks mingisugused imelikud hiina "retrorollerid" nendega vist sõidavad, õigemini sõitsid kunagi.
vesinikkuja mootor on vist juba ammu tööle pandud. ei tea täpselt kui ratsionaalne aga räägitakse, et selle kasutuselevõtt on rohkem poliitika kui tehnoloogia taga. see on kogu selle asja juures see kõige vängema haisuga kaka, et tegelikult kedagi ei huvita mingi sõbralikkus...kõiksuguste otsuste taga on kellegi karvane käsi, mis pappi ühest taskust teise tõstab ja lobi teeb
-
- Postitusi: 303
- Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
- Tsikkel: Honda VT600 Shadow
- Tänanud: 64 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Täpselt nii. Nii, nagu 60'datel suretati välja täiesti kobedad isegi praegusaja mõistes elektriautod, kuna naftamagnaatidel oli käpp kõikjal sügavalt sees ja otsustati, et sisepõlemismootor on ikka rahva jaoks parem.
Vesinikmootoreid vist vaid prototüübid liikvel, kuna kütuse tootmiskulud esialgu veel liiga karmid ja noh, spetstankureid kah vaja juurutada.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Majanduslikus mõttes täna elektriautol mingit mõtet ei ole, selle jagu mis kütus on odavam sööb ära hinnalangus ja kõrgem soetushind. Ei usu, et elektimotikal oleks see kuidagi teistmoodi, miks peakski olema.
Rohelises mõttes on Eestis täna elektrisõidukiga liiklemine lausa kuritahtlik tegevus kuniks elektrit põlevkivist toodetakse
-
- Postitusi: 1800
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Noh, mis ta nüüd nii kuritahtlik. Lihtsalt bensukaga samaväärne - mõlemad sõidavad fossiilkütusega. Elektrikaga on see isegi pisut segasem - kuna meil on ka mingisugune siseriiklik taastuvenergia tootmisvõimsus olemas, lisaks välisühendused kolme ilmakaarde, siis mine võta kinni, mis parajasti selle elektroni liikuma lükkas, mis su elektrika akust laadimise ajal läbi käis. Kui tahad roheliselt sõita, siis lae elektrikat ainult tuulise ilmaga
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Esimeste fosiilkütusel sõitvate liikurite ilmudes küsisid hobusemehed sama küsimuse. Aga isegi olen praegu hingelt see hobusemees ja mitte ei pane mingid Teslad ja elektritõukerattad tänaval pead pöörama. Küsin "Milleks?" ja keeran tanklasse. Äkki 10+ aasta pärast, kui õli on maa seest otsa saanud ja elektriliikurid on ajas edasi läinud, muudan oma meelt.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1939
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 137 korda
- Tänatud: 179 korda
- Kontakt:
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Jutu jätkuks... ilmselt läheb nii nagu mobladega, kui Ai-föön tegi võidukäikku. Vana tehnoloogia vajus mõne aastaga unustusse ja toimus totaalne kannapööre.
Küllap sellepärast mitmed usuvad elektrijõul liikumisse, olgugi et arendustöö on veel poolik.
-
Teema algataja - Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Tõukeratas on täiega cool ju. Kui sellega sõitmine nii gay välja ei näeks, siis ise ostaks ühe sellise küll.
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Maaks, hinnalangus on ju bensukal samamoodi või millist hinnalangust sa silmas pead? Akud "kuluvad" nagu kulub sisepõllu mootor. Kui ostad poest uue sõiduki siis on selle hind paari aastaga suht räigelt kukkunud nii ehk naa. No välja arvatud nendel eestist ostetud blank tsiklitel, mida omanikud müüvad täpselt samasuguse poehinnaga või kallimalt paari aasta pärast facebookis edasi
Eks näis kui kaua aega võtab, et soetushinnad enamvähem võrdsustuvad. Ukse ees see ei ole, aga ma arvan, et määramatus kauguses ka mitte. Äkki nii 5a perspektiiv. Mõtlen siiski eelkõige autosid, tsiklitega...tont seda teab. Enne vist keelatakse tsikliga sõit või tsikli omamine hooraliidus ära. See tundub suht ukse ees olema juba
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 130
- Liitunud: 12 Mär 2018, 10:03
- Tsikkel: Gemelo de África
- Tänanud: 117 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
It's cool to be gay?
Honda XL1000V '02 -> Honda CRF1100L '20
-
- Postitusi: 683
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 67 korda
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Krossikad elektrikana tundub päris perspektiivikas, USA meedias kiidetakse. Aku kestab täpselt nii palju kui endal jaksu jagub üheks teravaks sõiduks ja väänet on ka nigu muda elektrimootorina. Plärin ei häiri ka looduse nautijaid, kui metsa poole vaadata.
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
ainult et krossikate puhul on see hinna teema veel valusam laks. KTM Freeride E-XC n'iteks miski 8k euri. no ei ole odav, või kuidas? lisaks krossika peal saab kasutada vaid li-ion celli, kuna kõik muu oleks liiga raske. aga li-ion cellil pole jällegi sittagi vastupidavust, eriti sellistes kasutustingimustes. ja see on asi, mida tavaline klient väga ei hooma. sisuliselt 500 tsüklit ja juba hakkab korralik degrading pihta. vähe tõsisem sõitja kuskil soojemal maal teeb need 500 tsüklit 2 aastaga ilmselt ära. Siis saab mõned sajad tsüklid veel väiksema mahtuvusega lasta ja 4k euri uus battery pack
mootor on sel 18kw ehk max jõudu on siiski poole vähem kui päris krossikatel, kuid kaalub sama palju kui 450'ne.
"The new KTM FREERIDE E-XC features a new KTM PowerPack with increased capacity. Rated at 3.9 kWh, the new battery provides 50 % more capacity than the previous version’s 2.6 kWh, which makes it capable of powering the electric bike for up to 1.5 hours of riding fun, depending on the riding style and terrain"
mingi tõsisem pill on ka https://www.altamotors.co/redshift-ex#redshift-ex1 aga see on veel raskem ja juba täiesti absurdselt kallis
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Freeride E-XC maksab 11 tuhat, 8k eest saab sealt poest parajasti 125se enduroka
Aga KTM ei ole elektritsiklite osas esirinnas, hetkel parim rohi külmetuse vastu on Alta Redshift EXR - 123kg, 37kW, hind kuskil 13k. Väga ei usu, et see hind enam stiilis 50% langeb, pigem jääb umbes samaks, aga kaal ja käiguulatus paranevad.
500 laadimistsüklit x 1,5h sõitu on 750h - 10 aasta pärast, kui need tunnid realistlikult hinnates täis saavad, on see tsikkel ja aku nagunii juba moraalselt vananenud.
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
krt...mõtlesin, et kuna doltsides oli hind 8.x siis eurides võiks ka umbes 8 olla ja panin umbe. aga no selge, siis on 11k
KTM vist esirinna ei ole jah, võtsin lihtsalt ühe suht esimese ettejuhtuva näite...mis samas paljudele inimestele ilmselt selline teada nimi ka. aga miks usud, et hinnad ei lange? eks praegu ju sisuliselt suur osa nendest hindadest on esialgsed arenduskulud ning paljuski samuti vähene konkurents. reaalselt ei maksa seal ei see mootor ega see aku nüüd nii hirmus palju...ja akuelementide hinnad on kindlasti mingil määral languses veel mõnda aega. stiilis 50% muidugi lähiajal kindlasti mitte jah. aga 25-30% ta peab langema kui nad tahavad neid rattaid reaalsetes kogustes müüma ka hakata.
kui aus olla siis mina ei usu, et sealt ktm rattast selle 1.5h sõitu kätte saab igaüks. juhul kui sa ikkagi sõidad nii, et kasutad täit kiirendust, palju ka kiirust ja võtad asja tõsiselt. oli ka kirjas, et up to 1.5h...arvan, et see 1.5 on rohkem selline vaiksem tiksutamine ja trikitamine.
isiklikult ei tahaks põhimõtte pärast suurt raha li-ion aku eest maksta. liitium-titanaat oleks juba suuremat raha väärt.
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Sest nad olid sunnitud isegi selle hinna juures eelmisel aastal poe kinni panema, hoolimata sellest, et nõudlust oli rohkem kui toodeta suudeti.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
See särtsuteema meenutab kangesti nn. säästupirni "edulugu"
Pushitakse ja punnitatakse mingit värdjaliku pooltoorest produkti rämeda hinnaga ja üritatakse väita, et see on "roheline tulevik"
S*****i!
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
Teema algataja - Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Pirnide teemasse, siis äkki pigem nagu LED`ide edulugu? Oli see ka pigem pooltoores kunagi, aga kas on oodata, et hõõglambid need need taaskord välja vahetavad?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Jah, peale säästupirni põrumist tuli LED, mis peale särtsuauto kampaaniat tuleb, ei tea, kogu tööstus on suurte sammudega paigal tammunud, mitte midagi uut ja suundamuutvat paraku pole ette näidata....
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
Teema algataja - Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Mis nimelt?
Elektriauto = ju auto nagu auto ikka, lihtsalt bensiinimootor asendatakse elektrimootoriga, mis ei ole just mingi uus ega toores tehnoloogia, vaid end pigem juba kasuliku asjana tõestanud leiutis? Miks see ei peaks töötama? Üht teist on veel vaja lihtsalt välja siluda.
-
- Postitusi: 1800
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Mille poolest säästupirn põrus? Hõõglambiga võrreldes säästab ju kenasti.
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Kes sind yeekim "pushib" elektritsiklit ostma? Peale ülalmainitud KTM-i pole neid ju meil müügilgi?
Hõõglampide ära keelamisega säästab Euroopa Liit umbes 6 Eesti jagu elektrit. Mingi sääst nagu on.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Krl kirjutas: ↑30 Mai 2019, 19:48Mis nimelt?
Elektriauto = ju auto nagu auto ikka, lihtsalt bensiinimootor asendatakse elektrimootoriga, mis ei ole just mingi uus ega toores tehnoloogia, vaid end pigem juba kasuliku asjana tõestanud leiutis? Miks see ei peaks töötama? Üht teist on veel vaja lihtsalt välja siluda.
Tegelikult on autod isegi kohati vägagi head(Tesla on ilus ja klassikalise auto osas kvaliteetne), aga kõik on ikka veel kinni aku ja selle laadimise taga. Pole vahet on see siis auto või tsikkel. Ma küll ostaks,kui aku-laadimise probleem oleks toimiv. Tõenäoliselt on see mingit uut tehnoloogiat ootav teema ja kui see leitakse,siis miks mitte. Hind oli ka esimestel otto mootoriga autodel omal ajal üli kõrge. Kui tekib masstootmine tulevad ka hinnad alla.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Jesper, tsiteerin sellest samast artiklist, mida ise linksid..
"Undoubtedly though, reducing the pricing on the Redshift line of electric motorcycles couldn’t have been sustainable or even profitable for Alta Motors, but it did show that there is a market for these kind of machines, especially when cost/performance parity with gasoline motorcycles is achieved"
Kui sa nüüd selle lause mõttega läbi loed siis mida seal täpsemalt öeldakse? Võin vajadusel tõlkida ka muidugi, pole kitsi Kui lugesid sealt välja, et elektrirataste hinnad kindlasti tulevikus ei lange siis tasub võtta inglise keele järeltunde mõnes pädevas asutuses. Kui millegi reaalne nõudlus on nii meeletult suur, et ei jõua peale toota siis pole minuteada mitte ühtegi head põhjust asja hinda langetada. Ometi just seda tehti: https://www.asphaltandrubber.com/news/2 ... rice-msrp/
- Olgem ausad, see tootmismaht mis on või oli mingisugusel pisikesel san fransisco bay area idufirmal ei näita maailma mastaabis absulootselt mitte midagi. nad võivad seal teha ja müüa paar tuhat nisitoodet vabalt techi miljunääridele ka 50000 dollarit tükk. mis loeb, on lõpuks ikkagi masstootmine ja suurte tootjate taha tulek. kui yamad, kawad, hondad ja igasugused muud märgid hakkavad ühel hetkel võidu elektrikaid tootma siis pole kõige vähimatki kahtlust, et ka hinnad langevad. mingisugune 15k euri krossika raami ja pudinate + akupaki ja mootori eest on ju täiesti ilmselgelt õhku täis ja väga suure rõhu all
-
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Vaatasin, et mul lähim diiler hetkel 54 km kaugusel. Peaks minema mingi hetk pilgu peale viskama. Hind paneb küll minestama, aga antud hetkel saaks täiesti 0 kütusekuludega (elekter tuleb seinast) liikurvahendi omale. Aga noh tasuvusajaks tuleks ikka miski tühine 20 aastat
Update: Ma jõudsin ka just hindadeni. Miski asi maksab (ZERO FXS ZF3.6) suurusjärgus 7700.- € Siis tasuvusaeg hoopis midagi muud.
indumen kirjutas: ↑29 Mai 2019, 13:39Eesti suurim tarbijavajadus on siiski ka hind,
https://www.zeromotorcycles.com/zero-srf/
On täitsa ratta moodi ja 300km sõiduulatust oleks ka juba täitsa pädev, aga 20 000€ eest on see üle igasuguste normideVõibolla kui elektriautode toetus taastatakse ja see ratastele laieneks, siis mõtleks edasi
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
-
- Postitusi: 3136
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
piiks kirjutas: ↑30 Mai 2019, 21:22Vaatasin, et mul lähim diiler hetkel 54 km kaugusel. Peaks minema mingi hetk pilgu peale viskama. Hind paneb küll minestama, aga antud hetkel saaks täiesti 0 kütusekuludega (elekter tuleb seinast) liikurvahendi omale. Aga noh tasuvusajaks tuleks ikka miski tühine 20 aastat
Update: Ma jõudsin ka just hindadeni. Miski asi maksab (ZERO FXS ZF3.6) suurusjärgus 7700.- € Siis tasuvusaeg hoopis midagi muud.
indumen kirjutas: ↑29 Mai 2019, 13:39Eesti suurim tarbijavajadus on siiski ka hind,
https://www.zeromotorcycles.com/zero-srf/
On täitsa ratta moodi ja 300km sõiduulatust oleks ka juba täitsa pädev, aga 20 000€ eest on see üle igasuguste normideVõibolla kui elektriautode toetus taastatakse ja see ratastele laieneks, siis mõtleks edasi
3.6kWh akupakk huumor umbes sama kogus energiat on 0.5l bensiinis teisendades võttes arvesse kasutegurid, siis sisuliselt on tegemist 1.5l kütusepaagiga rattaga
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
No eks ta veits humoorikas on veel. 3.6 KWh on küll pigem nagu 3L. Aga suurt vahet ei tee. See 18KWh on juba palju apetiitsem, aga noh hind muidugi mitte
Aga noh hetkel siiski iga aastaga asi paraneb kuskilt servast tasahilju.
ranel kirjutas: ↑30 Mai 2019, 22:18piiks kirjutas: ↑30 Mai 2019, 21:22Vaatasin, et mul lähim diiler hetkel 54 km kaugusel. Peaks minema mingi hetk pilgu peale viskama. Hind paneb küll minestama, aga antud hetkel saaks täiesti 0 kütusekuludega (elekter tuleb seinast) liikurvahendi omale. Aga noh tasuvusajaks tuleks ikka miski tühine 20 aastat
Update: Ma jõudsin ka just hindadeni. Miski asi maksab (ZERO FXS ZF3.6) suurusjärgus 7700.- € Siis tasuvusaeg hoopis midagi muud.
indumen kirjutas: ↑29 Mai 2019, 13:39Eesti suurim tarbijavajadus on siiski ka hind,
https://www.zeromotorcycles.com/zero-srf/
On täitsa ratta moodi ja 300km sõiduulatust oleks ka juba täitsa pädev, aga 20 000€ eest on see üle igasuguste normideVõibolla kui elektriautode toetus taastatakse ja see ratastele laieneks, siis mõtleks edasi
3.6kWh akupakk huumor umbes sama kogus energiat on 0.5l bensiinis teisendades võttes arvesse kasutegurid, siis sisuliselt on tegemist 1.5l kütusepaagiga rattaga
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?
Ma olen ka neid eri elektrikate tasuvusaegu huvipärast kalkuleerinud ja tavaliselt kipub see sinna 100000km kanti olema samaväärse bensukaga võrreldes. Hoolduselt muidugi ilmselt hoiab ka päris palju kokku, eriti kui bensukal ilusti nii enne kui pärast talve õli vahetada jne Samas kuskil vähe sõbralikuma kliimaga riigis hakkaks asi juba ilmet võtma, järekas 5 aasta peale ja sõidad 20 tuhat aastas.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.