Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


will111
Postitusi: 3013
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 203 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Mai 2019, 23:18

4kwh pakk on linnas niisama töristamise jaoks isegi täitsa okei, ikka mitu päeva peaks saama tööl ja poes ja pargis penskareid hirmutamas käia. Aga noh see 4khw pakk maksab ka oma 1500 euri ja see on selline omahind. kui ostad koos vägeva rattaga siis ilmselt on see hind vähemalt 2 kordne :D 18kwh paki hinda ei taha isegi ette kujutada..sisuliselt ongi aku hind see, mis hetkel teeb need elektrisõidukid kalliks ja suhtkoht ebaratsionaalseks. erilist kokkuhoidu lõppkokkuvõttes ei tule just seepärast, et akul on üsna piiratud arv töötsükleid ehk iga laadimistsükkel tegelikult maksab palju rohkem kui vaid see seinast võetud energia. samuti just sel põhjusel ilmselt ei saa lähiajal olema päris samasugust järelturgu näiteks elektritsiklitel. võid ju osta 30k sõitnud elektrika "soodsalt" ehk ütleme siis poole hinnaga. aga mida sa selle sisuliselt lõpuni lastud akuga peale hakkad, mis niigi piiratud range'st annab sulle võibolla 70% heal juhul ja seegi hakkab silmnähtavalt langema põmst iga laadimisega. reaalselt oled ikka sunnitud ostma siis uue aku, mis maksab selle kokku hoitud poole hinnast :D



Prets
Postitusi: 277
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Yamaha ST225 Bronco
Asukoht: Tartto
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Prets » 31 Mai 2019, 07:55

Jesper kirjutas:
30 Mai 2019, 20:02
Kes sind yeekim "pushib" elektritsiklit ostma? Peale ülalmainitud KTM-i pole neid ju meil müügilgi?

Hõõglampide ära keelamisega säästab Euroopa Liit umbes 6 Eesti jagu elektrit. Mingi sääst nagu on.
Võib-olla Euroopa Liit tõesti säästab seda elektrit, aga "vähema kuluga" pirnide tulekuga on globaalselt seda tänavavalgustust nii palju rohkem püsti pandud, et kogukulu on hoopis kasvanud. Ja märkimisväärselt.
(togi)
Kasutaja avatar

Teema algataja
Krl
Postitusi: 809
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 87 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Krl » 31 Mai 2019, 08:00

will111 kirjutas:
30 Mai 2019, 15:23
Enne vist keelatakse tsikliga sõit või tsikli omamine hooraliidus ära. See tundub suht ukse ees olema juba :lol:
Mis märgid viitavad, või mis samme on juba tehtud tsikliga sõitmise keelustamiseks?
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1182
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 260 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Jesper » 31 Mai 2019, 09:57

Prets kirjutas:
31 Mai 2019, 07:55
Võib-olla Euroopa Liit tõesti säästab seda elektrit, aga "vähema kuluga" pirnide tulekuga on globaalselt seda tänavavalgustust nii palju rohkem püsti pandud, et kogukulu on hoopis kasvanud. Ja märkimisväärselt.
Tänavavalgustus pole kunagi hõõglampide pealt käinud ja naatriumlambi efektiivsus on laias laastus sama, mis LED-il. Viimaseid eelistatakse pika eluea ja valge valguse tõttu.

Ehk siis sa mõtlesid praegu lihtsalt selle "fakti" välja ja postitasid foorumisse...
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 855
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Boobush » 31 Mai 2019, 10:32

Tänavavalgustuses kasutatavad kõrgrõhu naatriumlambid enamjaolt 125W-150W-250W, ca 100lm/W (250W puhul siis ca 25000lm).
Tartus asendati 250W naatriumlambid 100W (88W/lm, kokku ca 8800lm) ledidega.
Teoreetiliselt peaks energiasääst tulema hämardamisvõimaluse arvelt.
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1555
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas bitter » 31 Mai 2019, 10:45

Elektritõuksi näide siia teemasse ei sobi! Tsikli peal on elekter mõeldud sissepõlemist asendama. Tõuksiga hoopis teine lugu ju. El.tõuks on neile kes mingil põhjusel ise tõugata ei saa/viitsi. Ehk asenduseks kondimootorile. Olen õhkrehviga el.tõuksi mõned korrad laenanud. Lõppkiirus on selline, et mõistlik on velokiiver pähe panna. Pmst saab bunny hoppi ka teha, kõnnitee äärekivile üles hüpata jne.

franz125
Postitusi: 2419
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas franz125 » 31 Mai 2019, 11:16

Jesper kirjutas:
31 Mai 2019, 09:57
Prets kirjutas:
31 Mai 2019, 07:55
Võib-olla Euroopa Liit tõesti säästab seda elektrit, aga "vähema kuluga" pirnide tulekuga on globaalselt seda tänavavalgustust nii palju rohkem püsti pandud, et kogukulu on hoopis kasvanud. Ja märkimisväärselt.
Tänavavalgustus pole kunagi hõõglampide pealt käinud ja naatriumlambi efektiivsus on laias laastus sama, mis LED-il. Viimaseid eelistatakse pika eluea ja valge valguse tõttu.

Ehk siis sa mõtlesid praegu lihtsalt selle "fakti" välja ja postitasid foorumisse...
Jesper,siis oled liiga noor kui ei mäleta tänavavalgustust hõõglampidel ja neid ragulkaga puruks ei lasknud. :wink:
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1182
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 260 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Jesper » 31 Mai 2019, 11:35

Need ei ole hõõglambid... ja naatriumlampe ei ole keegi ära keelanud.

franz125
Postitusi: 2419
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas franz125 » 31 Mai 2019, 12:20

Jesper kirjutas:
31 Mai 2019, 11:35
Need ei ole hõõglambid... ja naatriumlampe ei ole keegi ära keelanud.
Olid ikka küll 60-tel täiesti tavalised hõõgniidiga seasilmad pisikeste plekk-koonuste sees.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1182
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 260 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Jesper » 31 Mai 2019, 13:19

Ok, selge, eks keegi kindlasti jörises ka siis kui need välja vahetati, et on tropid ikka.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4503
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 968 korda
Tänatud: 205 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 31 Mai 2019, 18:22

franz125 kirjutas:
31 Mai 2019, 11:16
Jesper kirjutas:
31 Mai 2019, 09:57
Prets kirjutas:
31 Mai 2019, 07:55
Võib-olla Euroopa Liit tõesti säästab seda elektrit, aga "vähema kuluga" pirnide tulekuga on globaalselt seda tänavavalgustust nii palju rohkem püsti pandud, et kogukulu on hoopis kasvanud. Ja märkimisväärselt.
Tänavavalgustus pole kunagi hõõglampide pealt käinud ja naatriumlambi efektiivsus on laias laastus sama, mis LED-il. Viimaseid eelistatakse pika eluea ja valge valguse tõttu.

Ehk siis sa mõtlesid praegu lihtsalt selle "fakti" välja ja postitasid foorumisse...
Jesper,siis oled liiga noor kui ei mäleta tänavavalgustust hõõglampidel ja neid ragulkaga puruks ei lasknud. :wink:
Jah sai ka ise neid kõige tavalisemaid prõmmitud, veel 80-ndatel olid olemas. Aga olles ise natuke ka kinnisvara haldusega tegev,siis need naatrium lambid tulid ka mitte ammu nendele eelnenud luminestsentslampide(nn päevavalgus lambid) asemele. Meil on 9m posti otsas need olnud nii:400W päevavalgus asendus 250W naatriumiga ja nüüd suurem osa naatiumeid asendatud 50W Ledidega.
Esimene partii leede(5a tagasi paigaldatud) läks 2a-ga aiataha, neist umbes pooled sai ka garantii korras välja vahetatud. Kui eelmisel aasta sai kõik Osrami omade vastu vahetatud ja territoorium on igal juhul valgem,kui kunagi enne nende luminestsentside või naatriumitega.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1542
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 93 korda
Tänatud: 121 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas simp » 31 Mai 2019, 18:37

kondekad on teemas(skeleton jt), nendega peaks kaduma laadimise aeglus ja seega oleks põhitakistus elektrisõidukite masskasutusele eemaldatud.

https://www.skeletontech.com/hybrid-and-electric-buses

will111
Postitusi: 3013
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 203 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas will111 » 31 Mai 2019, 18:45

kondekad minuteada ei hoia laengut...vähemalt mitte niimoodi nagu akud. neid kasutatakse burst poweri jaoks, teisisõnu kiirendus...samuti pidurdusjõu talletamine. see on ka seal skeletoni lehel enamvähem kirjas.

"Ultracapacitors are good partners for lithium-ion batteries and other high energy density storage technologies. With power density up to 60 times greater than batteries, they can be connected in parallel to create combined power supply units. Due to load leveling, the ultracapacitors can significantly expand battery life and improve safety. In an electric car, for example, an ultracapacitor can provide the power needed for acceleration, while a battery provides range and recharges the ultracapacitor between surges."
Kasutaja avatar

haade
Postitusi: 53
Liitunud: 29 Okt 2010, 09:24
Tsikkel: HD-d

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas haade » 31 Mai 2019, 21:32

Ei näe ennast elektrilise harrika kasutajana, sest........
56947077_10213235094091680_6853337696270548992_o.jpg
Kasutaja avatar

akvanaut
Postitusi: 107
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 01 Juun 2019, 04:00

Eks igaks otstarbeks ole oma tööriist. Linnas tööl käimiseks on elektrikas hea küll. Saab ka legaalselt bussirada kasutada. Metsas müttamiseks kerge endurokas ja matkamiseks raske endurokas. Selline on näiteks minu rattapark.
Superkondekaid saaks teoreetiliselt kasutada osaliselt koduseks kiirlaadimiseks. On vooluvõrguga ühendatud ja kui ratta laadima paned, saad palju ampreid ruttu kätte. Viimane ots ongi mõistlik aku eluea huvides aeglaselt täita.

will111
Postitusi: 3013
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 203 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas will111 » 01 Juun 2019, 05:34

see on tegelikult täitsa hea mõte...kui need vaid SIGAkallid ei oleks! :D

miks või mis loogika asemel elektrilise mootorrattaga bussirada legaalsem kasutada on kui bensiinisega?
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5850
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 759 korda
Tänatud: 633 korda
Kontakt:

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 01 Juun 2019, 10:06

haade kirjutas:
31 Mai 2019, 21:32
Ei näe ennast elektrilise harrika kasutajana, sest........
Nii naljaks kui see pole siis elektriliste harrikate sõitjate sihtgrupp on just need, kes alukaid tagasi kergitavad. Tänane harrikaga sõitja, HD "plakatipoiss", keskealine ülekaaluline valge mees on väljasurev liik. Kui nüüd järele mõelda siis vahet pole, noored naised nendega nii-kui-nii ei seksi. Või kui siis äkki elektrilise harrika omanikuna oleks neil äkki milleeniuminaiste juures lootust ....
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

akvanaut
Postitusi: 107
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 02 Juun 2019, 13:41

will111 kirjutas:
01 Juun 2019, 05:34
miks või mis loogika asemel elektrilise mootorrattaga bussirada legaalsem kasutada on kui bensiinisega?
http://www.pealinn.ee/newset/elektriaut ... ta-n143157

Kas see kehtib vaid neljarattalistele?
Viimati muutis akvanaut, 02 Juun 2019, 20:59, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Forumist
Postitusi: 59
Liitunud: 16 Apr 2015, 18:28
Tsikkel: R1200S
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Forumist » 02 Juun 2019, 14:18

LS ütleb, et "täiselektrilise veoajamiga elektrisõiduk", seega rataste arv küll oluline ei ole.

will111
Postitusi: 3013
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 203 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas will111 » 02 Juun 2019, 16:36

Ma polnud sellest teadlik...õigemini, kunagi midagi sellist olin kuulnud aga ausalt öeldes arvasin, et tänaseks on kõik taolised "boonused" juba vaikselt tühistatud :D A'la tasuta parkimine igal pool oli vist ka elektrisõidukitega? (või äkki on siis isegi tänaseni)
Samas jah, veel pole ilmselt õige aeg tühistada kuna elektrikaid pole siiski piisavalt müüdud.

Dusterx
Postitusi: 225
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 03 Juun 2019, 01:13

Kunagi tegin omale valjema summuti, et pidevalt otsa/peale ei üritataks keerata, aitas umbe hästi. Akudrell on normaalne leiutis, saag ka, trimmer ka, pealamp ka. Selles võrdluses kõlbaks elektriga ainult traiel oma hoovis palgihunniku otsast alla kukkumiseks või laste mänguväljakute retsimiseks, et müraga mitte vahele jääda. Totaalne vastane ühesõnaga. Kohe kui tume pilv kaob, peab olema võimalik ka hetkega lennata suvalises suunas ja suvalisse kaugusesse, mitte jämedamat kaablit otsima hakata ega eesti energiast miljoni eest lisaampreid+ühendamist plekkida :D



Vasta

Mine “Vaba teema”