Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


will111
Postitusi: 3029
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 204 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas will111 » 29 Mai 2019, 22:40

tösladest ja nende tasuvusajast ma ei tea mitte midagi, ning minumeelest on suht selge, et mingi ülikalli superauto ostmist ja raha säästmist ühte valemisse toppima hakata on ette ära määratult täielik lollus.

aga teeks ühe arvutuskäigu reaalselt elektriliste kaherattaliste vajadustest ja nõudmistest lähtuvalt. ja puhtalt sellest vaatest, et millega on odavam sõita kui soetamismaksumus kõrvale jätta.
laias laastus võib öelda, et enamvähem aurudünaamilise ja mõistliku kaherattalisega enamvähem mõistlikul kiirusel mingite vahemaade läbimiseks on piisav pidev võimsus kuskil 3-4kw. maanteel võibolla tsipa rohkem ja linnas isegi tsipa vähem. ümardame siis üles, et koos teatavate kadudega, mis on aku laadimisel ja akust energia konvertimisel liikumisenergiaks tuleb keskmine 4kw. ja oletame, et sõita saab siis keskmise kiirusega ~66kmh. seega kulub 100km läbimiseks keskmise kiirusega 66kmh 6kw elektrienergiat - ja kuna kaod on juba sisse arvestatud siis see on energia võrgust. tänast hinda otseselt pole vaadanud aga viimatise elektri hinna järgi oleks selle maksumuseks umbes 80 eurosenti.
kõige ökomad tsiklid võtavad umbes samamoodi sõites kütust minu teada umbes 3.5l/100. tänase kütuse hinna juures teeb see 5 eurot. need on siis KÕIGE ÖKOMAD bensumootoriga rattad, suht väikeste mootoritega.
oletame ja võrdleme, et sa elektrikaga väga hullult ökotada ka ei taga ja kulutad lausa 2x rohkem energiat. ning bensurattaga kulutad 3.5 asemel ka 5 sajale. rahaliselt ehk majanduslikus mõttes on läbitud kilomeeti hinnavahe sellegipoolest ~4.5 kordne.
isegi kui see arvutuskäik on pisut liiga optimistlik siis on ikka päris absurdne väita, et bensuga sõita on täna sama kallis kui elektriga. soetamismaksumused ja asjad on muidugi omaette teema täiesti.



franz125
Postitusi: 2421
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas franz125 » 29 Mai 2019, 23:22

No ei ole ju omaette teema sest soetama sa ju selle pead-ükskõik kumma.Kui just mingi loteriiga ei võida.Sama hästi saab ju rehkendada kas sõita rondiga või uuega,milliseks km hind kujuneb.Hetke hindasi vaadates nt.sõita Chevy Expressiga gaasitatult teeb sama mis Passat diisel.Arva kummaga ma praegu sõidan.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

will111
Postitusi: 3029
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 204 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas will111 » 29 Mai 2019, 23:36

Jah, täpselt...soetama peab ükskõik kumma :D Mitte, et ühe leiad kuuri tagant ja teise ostad 30k'ga.

See on muidugi õige, et soetamishind on neil täna ja ilmselt ka homme erinev. Ja eriti ebaausaks läheb asi siis kui võrrelda kasutatud bensuka ja uue elektrika hinda. Aga noh, eraldi teema on ta selles mõttes siiski, et üks asi on puhtalt küttele ehk jooksvalt kuluv rahasumma ja teine asi on sõiduvahendi enda hind. Eraldi teema sellepärast, et neid saab täiesti selgelt eristada ja vaadata kui eraldiseisvaid väljaminekuid. Nagu ka näiteks korter - ühel on hind madalam aga näiteks igakuised kommumaksed 2x suuremad, teisel on ostuhind küll võibolla 10k kõrgem aga kommusid maksad jõhkralt vähem.
Ma ei väidagi, et soetamishinda arvesse võttes oleks täna mõistlik osta omale elektritsikkel näiteks olemasoleva bensuka asemele ja siis hakata tegema nägu, et oi krt kus nüüd säästan raha :D Aga kui mingil ilusal hetkel peaks juhtuma nii, et poes on valikus kõrvuti bensukas ja elektrikas, umbes ühesuguste omadustega ja võibolla vaid väikese hinnavahega ning lähed sealt poest nagunii uut ratast ostma siis juba omandab see võrdlus hoopis teistsuguse mõtte
Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 230
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas zombi » 30 Mai 2019, 01:32

Vastane. Põhimõtteliselt. Esiteks mulle meeldib see madal jorin, see kerge vibratsioon. Teiseks: kogu see hülgemöla elektri loodussõbralikkusest on paras pullikaka. Jah, laadimisjuhtme otsas ehk tõesti öko, aga kohas, kus seda särtsu toodetakse, nii öko ei olegi. Ei meil kivisöega, ei hüdrokates ega ka tuumakates. Eriti mitteöko on vanade akudega maapalli reostamine - pliid, happed, mis kõik seal on. No ei taaskasutata neid 100%'liselt ära, veetakse arengumaadesse ja soodustatakse seal kolmjalgsete laste sündi.
Vat kui kunagi töötav/laetav/ratsionaalne vesinikumootor väljatöötatakse, taskukohane, siis ehk isegi kaaluks. Noh, sumpsist tuleb vaid hapnik ja vesi, siis delfiinid naeratavad :)
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.

will111
Postitusi: 3029
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 204 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Mai 2019, 02:33

no plii ja happega elektrisõidukite tootmist ei eksisteeri ühelgi reaalsel tasandil vist enam ammu ja minuteada polegi väga kunagi eksisteerinud, õnneks :D mingisugused imelikud hiina "retrorollerid" nendega vist sõidavad, õigemini sõitsid kunagi.

vesinikkuja mootor on vist juba ammu tööle pandud. ei tea täpselt kui ratsionaalne aga räägitakse, et selle kasutuselevõtt on rohkem poliitika kui tehnoloogia taga. see on kogu selle asja juures see kõige vängema haisuga kaka, et tegelikult kedagi ei huvita mingi sõbralikkus...kõiksuguste otsuste taga on kellegi karvane käsi, mis pappi ühest taskust teise tõstab ja lobi teeb
Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 230
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas zombi » 30 Mai 2019, 04:26

Täpselt nii. Nii, nagu 60'datel suretati välja täiesti kobedad isegi praegusaja mõistes elektriautod, kuna naftamagnaatidel oli käpp kõikjal sügavalt sees ja otsustati, et sisepõlemismootor on ikka rahva jaoks parem.
Vesinikmootoreid vist vaid prototüübid liikvel, kuna kütuse tootmiskulud esialgu veel liiga karmid ja noh, spetstankureid kah vaja juurutada.
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1483
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 159 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Maaks » 30 Mai 2019, 11:05

Majanduslikus mõttes täna elektriautol mingit mõtet ei ole, selle jagu mis kütus on odavam sööb ära hinnalangus ja kõrgem soetushind. Ei usu, et elektimotikal oleks see kuidagi teistmoodi, miks peakski olema.
Rohelises mõttes on Eestis täna elektrisõidukiga liiklemine lausa kuritahtlik tegevus kuniks elektrit põlevkivist toodetakse :mrgreen:
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/

joel
Postitusi: 1435
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 48 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas joel » 30 Mai 2019, 11:32

Noh, mis ta nüüd nii kuritahtlik. Lihtsalt bensukaga samaväärne - mõlemad sõidavad fossiilkütusega. Elektrikaga on see isegi pisut segasem - kuna meil on ka mingisugune siseriiklik taastuvenergia tootmisvõimsus olemas, lisaks välisühendused kolme ilmakaarde, siis mine võta kinni, mis parajasti selle elektroni liikuma lükkas, mis su elektrika akust laadimise ajal läbi käis. Kui tahad roheliselt sõita, siis lae elektrikat ainult tuulise ilmaga :lol:
Joel

Märtt
Postitusi: 206
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Märtt » 30 Mai 2019, 12:57

yeekim kirjutas:
29 Mai 2019, 16:20
Küsimus jääb: MILLEKS?
Esimeste fosiilkütusel sõitvate liikurite ilmudes küsisid hobusemehed sama küsimuse. Aga isegi olen praegu hingelt see hobusemees ja mitte ei pane mingid Teslad ja elektritõukerattad tänaval pead pöörama. Küsin "Milleks?" ja keeran tanklasse. Äkki 10+ aasta pärast, kui õli on maa seest otsa saanud ja elektriliikurid on ajas edasi läinud, muudan oma meelt.
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1453
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 77 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Vint » 30 Mai 2019, 13:44

Jutu jätkuks... ilmselt läheb nii nagu mobladega, kui Ai-föön tegi võidukäikku. Vana tehnoloogia vajus mõne aastaga unustusse ja toimus totaalne kannapööre.
Küllap sellepärast mitmed usuvad elektrijõul liikumisse, olgugi et arendustöö on veel poolik.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Krl
Postitusi: 823
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 87 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Krl » 30 Mai 2019, 14:45

Märtt kirjutas:
30 Mai 2019, 12:57
mingid Teslad ja elektritõukerattad tänaval pead pöörama.

Tõukeratas on täiega cool ju. Kui sellega sõitmine nii gay välja ei näeks, siis ise ostaks ühe sellise küll.

will111
Postitusi: 3029
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 204 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Mai 2019, 15:23

Maaks, hinnalangus on ju bensukal samamoodi või millist hinnalangust sa silmas pead? Akud "kuluvad" nagu kulub sisepõllu mootor. Kui ostad poest uue sõiduki siis on selle hind paari aastaga suht räigelt kukkunud nii ehk naa. No välja arvatud nendel eestist ostetud blank tsiklitel, mida omanikud müüvad täpselt samasuguse poehinnaga või kallimalt paari aasta pärast facebookis edasi :lol:

Eks näis kui kaua aega võtab, et soetushinnad enamvähem võrdsustuvad. Ukse ees see ei ole, aga ma arvan, et määramatus kauguses ka mitte. Äkki nii 5a perspektiiv. Mõtlen siiski eelkõige autosid, tsiklitega...tont seda teab. Enne vist keelatakse tsikliga sõit või tsikli omamine hooraliidus ära. See tundub suht ukse ees olema juba :lol:
Kasutaja avatar

MannyEric
Postitusi: 20
Liitunud: 12 Mär 2018, 10:03
Tsikkel: Honda XL1000V2 Varadero
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas MannyEric » 30 Mai 2019, 15:27

Krl kirjutas:
30 Mai 2019, 14:45

Tõukeratas on täiega cool ju. Kui sellega sõitmine nii gay välja ei näeks, siis ise ostaks ühe sellise küll.
It's cool to be gay? :roll:

Prets
Postitusi: 277
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Yamaha ST225 Bronco
Asukoht: Tartto
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Prets » 30 Mai 2019, 15:57

Krossikad elektrikana tundub päris perspektiivikas, USA meedias kiidetakse. Aku kestab täpselt nii palju kui endal jaksu jagub üheks teravaks sõiduks ja väänet on ka nigu muda elektrimootorina. Plärin ei häiri ka looduse nautijaid, kui metsa poole vaadata.
(togi)

will111
Postitusi: 3029
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 204 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Mai 2019, 17:26

ainult et krossikate puhul on see hinna teema veel valusam laks. KTM Freeride E-XC n'iteks miski 8k euri. no ei ole odav, või kuidas? lisaks krossika peal saab kasutada vaid li-ion celli, kuna kõik muu oleks liiga raske. aga li-ion cellil pole jällegi sittagi vastupidavust, eriti sellistes kasutustingimustes. ja see on asi, mida tavaline klient väga ei hooma. sisuliselt 500 tsüklit ja juba hakkab korralik degrading pihta. vähe tõsisem sõitja kuskil soojemal maal teeb need 500 tsüklit ~2 aastaga ilmselt ära. Siis saab mõned sajad tsüklid veel väiksema mahtuvusega lasta ja 4k euri uus battery pack :D
mootor on sel 18kw ehk max jõudu on siiski poole vähem kui päris krossikatel, kuid kaalub sama palju kui 450'ne.
"The new KTM FREERIDE E-XC features a new KTM PowerPack with increased capacity. Rated at 3.9 kWh, the new battery provides 50 % more capacity than the previous version’s 2.6 kWh, which makes it capable of powering the electric bike for up to 1.5 hours of riding fun, depending on the riding style and terrain"

mingi tõsisem pill on ka https://www.altamotors.co/redshift-ex#redshift-ex1 aga see on veel raskem ja juba täiesti absurdselt kallis
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1182
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 259 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Jesper » 30 Mai 2019, 18:22

Freeride E-XC maksab 11 tuhat, 8k eest saab sealt poest parajasti 125se enduroka :)

Aga KTM ei ole elektritsiklite osas esirinnas, hetkel parim rohi külmetuse vastu on Alta Redshift EXR - 123kg, 37kW, hind kuskil 13k. Väga ei usu, et see hind enam stiilis 50% langeb, pigem jääb umbes samaks, aga kaal ja käiguulatus paranevad.

500 laadimistsüklit x 1,5h sõitu on 750h - 10 aasta pärast, kui need tunnid realistlikult hinnates täis saavad, on see tsikkel ja aku nagunii juba moraalselt vananenud.

will111
Postitusi: 3029
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 204 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Mai 2019, 18:43

krt...mõtlesin, et kuna doltsides oli hind 8.x siis eurides võiks ka umbes 8 olla ja panin umbe. aga no selge, siis on 11k :D

KTM vist esirinna ei ole jah, võtsin lihtsalt ühe suht esimese ettejuhtuva näite...mis samas paljudele inimestele ilmselt selline teada nimi ka. aga miks usud, et hinnad ei lange? eks praegu ju sisuliselt suur osa nendest hindadest on esialgsed arenduskulud ning paljuski samuti vähene konkurents. reaalselt ei maksa seal ei see mootor ega see aku nüüd nii hirmus palju...ja akuelementide hinnad on kindlasti mingil määral languses veel mõnda aega. stiilis 50% muidugi lähiajal kindlasti mitte jah. aga ~25-30% ta peab langema kui nad tahavad neid rattaid reaalsetes kogustes müüma ka hakata.

kui aus olla siis mina ei usu, et sealt ktm rattast selle 1.5h sõitu kätte saab igaüks. juhul kui sa ikkagi sõidad nii, et kasutad täit kiirendust, palju ka kiirust ja võtad asja tõsiselt. oli ka kirjas, et up to 1.5h...arvan, et see 1.5 on rohkem selline vaiksem tiksutamine ja trikitamine.
isiklikult ei tahaks põhimõtte pärast suurt raha li-ion aku eest maksta. liitium-titanaat oleks juba suuremat raha väärt.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1182
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 259 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Jesper » 30 Mai 2019, 18:54

will111 kirjutas:
30 Mai 2019, 18:43
aga miks usud, et hinnad ei lange?
Sest nad olid sunnitud isegi selle hinna juures eelmisel aastal poe kinni panema, hoolimata sellest, et nõudlust oli rohkem kui toodeta suudeti.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5056
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 177 korda
Tänatud: 144 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas yeekim » 30 Mai 2019, 19:14

Vint kirjutas:
30 Mai 2019, 13:44
Jutu jätkuks... ilmselt läheb nii nagu mobladega, kui Ai-föön tegi võidukäikku. Vana tehnoloogia vajus mõne aastaga unustusse ja toimus totaalne kannapööre.
Küllap sellepärast mitmed usuvad elektrijõul liikumisse, olgugi et arendustöö on veel poolik.
See särtsuteema meenutab kangesti nn. säästupirni "edulugu"
Pushitakse ja punnitatakse mingit värdjaliku pooltoorest produkti rämeda hinnaga ja üritatakse väita, et see on "roheline tulevik"
S*****i!
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Krl
Postitusi: 823
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 87 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Krl » 30 Mai 2019, 19:34

yeekim kirjutas:
30 Mai 2019, 19:14
Vint kirjutas:
30 Mai 2019, 13:44
Jutu jätkuks... ilmselt läheb nii nagu mobladega, kui Ai-föön tegi võidukäikku. Vana tehnoloogia vajus mõne aastaga unustusse ja toimus totaalne kannapööre.
Küllap sellepärast mitmed usuvad elektrijõul liikumisse, olgugi et arendustöö on veel poolik.
See särtsuteema meenutab kangesti nn. säästupirni "edulugu"
Pushitakse ja punnitatakse mingit värdjaliku pooltoorest produkti rämeda hinnaga ja üritatakse väita, et see on "roheline tulevik"
S*****i!
Pirnide teemasse, siis äkki pigem nagu LED`ide edulugu? Oli see ka pigem pooltoores kunagi, aga kas on oodata, et hõõglambid need need taaskord välja vahetavad?
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5056
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 177 korda
Tänatud: 144 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas yeekim » 30 Mai 2019, 19:43

Jah, peale säästupirni põrumist tuli LED, mis peale särtsuauto kampaaniat tuleb, ei tea, kogu tööstus on suurte sammudega paigal tammunud, mitte midagi uut ja suundamuutvat paraku pole ette näidata....
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Krl
Postitusi: 823
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 87 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Krl » 30 Mai 2019, 19:48

Mis nimelt?
Elektriauto = ju auto nagu auto ikka, lihtsalt bensiinimootor asendatakse elektrimootoriga, mis ei ole just mingi uus ega toores tehnoloogia, vaid end pigem juba kasuliku asjana tõestanud leiutis? Miks see ei peaks töötama? Üht teist on veel vaja lihtsalt välja siluda.

joel
Postitusi: 1435
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 48 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas joel » 30 Mai 2019, 19:49

Mille poolest säästupirn põrus? Hõõglambiga võrreldes säästab ju kenasti.
Joel
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1182
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 259 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Jesper » 30 Mai 2019, 20:02

Kes sind yeekim "pushib" elektritsiklit ostma? Peale ülalmainitud KTM-i pole neid ju meil müügilgi?

Hõõglampide ära keelamisega säästab Euroopa Liit umbes 6 Eesti jagu elektrit. Mingi sääst nagu on.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4507
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 969 korda
Tänatud: 206 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 30 Mai 2019, 20:25

Krl kirjutas:
30 Mai 2019, 19:48
Mis nimelt?
Elektriauto = ju auto nagu auto ikka, lihtsalt bensiinimootor asendatakse elektrimootoriga, mis ei ole just mingi uus ega toores tehnoloogia, vaid end pigem juba kasuliku asjana tõestanud leiutis? Miks see ei peaks töötama? Üht teist on veel vaja lihtsalt välja siluda.
Tegelikult on autod isegi kohati vägagi head(Tesla on ilus ja klassikalise auto osas kvaliteetne), aga kõik on ikka veel kinni aku ja selle laadimise taga. Pole vahet on see siis auto või tsikkel. Ma küll ostaks,kui aku-laadimise probleem oleks toimiv. Tõenäoliselt on see mingit uut tehnoloogiat ootav teema ja kui see leitakse,siis miks mitte. Hind oli ka esimestel otto mootoriga autodel omal ajal üli kõrge. Kui tekib masstootmine tulevad ka hinnad alla.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 3029
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 204 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Mai 2019, 20:33

Jesper, tsiteerin sellest samast artiklist, mida ise linksid..
"Undoubtedly though, reducing the pricing on the Redshift line of electric motorcycles couldn’t have been sustainable or even profitable for Alta Motors, but it did show that there is a market for these kind of machines, especially when cost/performance parity with gasoline motorcycles is achieved"
Kui sa nüüd selle lause mõttega läbi loed siis mida seal täpsemalt öeldakse? Võin vajadusel tõlkida ka muidugi, pole kitsi :D Kui lugesid sealt välja, et elektrirataste hinnad kindlasti tulevikus ei lange siis tasub võtta inglise keele järeltunde mõnes pädevas asutuses. Kui millegi reaalne nõudlus on nii meeletult suur, et ei jõua peale toota siis pole minuteada mitte ühtegi head põhjust asja hinda langetada. Ometi just seda tehti: https://www.asphaltandrubber.com/news/2 ... rice-msrp/
+ Olgem ausad, see tootmismaht mis on või oli mingisugusel pisikesel san fransisco bay area idufirmal ei näita maailma mastaabis absulootselt mitte midagi. nad võivad seal teha ja müüa paar tuhat nisitoodet vabalt techi miljunääridele ka 50000 dollarit tükk. mis loeb, on lõpuks ikkagi masstootmine ja suurte tootjate taha tulek. kui yamad, kawad, hondad ja igasugused muud märgid hakkavad ühel hetkel võidu elektrikaid tootma siis pole kõige vähimatki kahtlust, et ka hinnad langevad. mingisugune 15k euri krossika raami ja pudinate + akupaki ja mootori eest on ju täiesti ilmselgelt õhku täis ja väga suure rõhu all
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1178
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 54 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas piiks » 30 Mai 2019, 21:22

Vaatasin, et mul lähim diiler hetkel 54 km kaugusel. Peaks minema mingi hetk pilgu peale viskama. Hind paneb küll minestama, aga antud hetkel saaks täiesti 0 kütusekuludega (elekter tuleb seinast) liikurvahendi omale. Aga noh tasuvusajaks tuleks ikka miski tühine 20 aastat :D

Update: Ma jõudsin ka just hindadeni. Miski asi maksab (ZERO FXS ZF3.6) suurusjärgus 7700.- € Siis tasuvusaeg hoopis midagi muud.
indumen kirjutas:
29 Mai 2019, 13:39
Eesti suurim tarbijavajadus on siiski ka hind,
https://www.zeromotorcycles.com/zero-srf/
On täitsa ratta moodi ja 300km sõiduulatust oleks ka juba täitsa pädev, aga 20 000€ eest on see üle igasuguste normide :P

Võibolla kui elektriautode toetus taastatakse ja see ratastele laieneks, siis mõtleks edasi :bsmile:
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1929
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 156 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas ranel » 30 Mai 2019, 22:18

piiks kirjutas:
30 Mai 2019, 21:22
Vaatasin, et mul lähim diiler hetkel 54 km kaugusel. Peaks minema mingi hetk pilgu peale viskama. Hind paneb küll minestama, aga antud hetkel saaks täiesti 0 kütusekuludega (elekter tuleb seinast) liikurvahendi omale. Aga noh tasuvusajaks tuleks ikka miski tühine 20 aastat :D

Update: Ma jõudsin ka just hindadeni. Miski asi maksab (ZERO FXS ZF3.6) suurusjärgus 7700.- € Siis tasuvusaeg hoopis midagi muud.
indumen kirjutas:
29 Mai 2019, 13:39
Eesti suurim tarbijavajadus on siiski ka hind,
https://www.zeromotorcycles.com/zero-srf/
On täitsa ratta moodi ja 300km sõiduulatust oleks ka juba täitsa pädev, aga 20 000€ eest on see üle igasuguste normide :P

Võibolla kui elektriautode toetus taastatakse ja see ratastele laieneks, siis mõtleks edasi :bsmile:
3.6kWh akupakk :D huumor :D umbes sama kogus energiat on 0.5l bensiinis :D teisendades võttes arvesse kasutegurid, siis sisuliselt on tegemist 1.5l kütusepaagiga rattaga :D
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1178
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 54 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas piiks » 30 Mai 2019, 22:34

No eks ta veits humoorikas on veel. 3.6 KWh on küll pigem nagu 3L. Aga suurt vahet ei tee. See 18KWh on juba palju apetiitsem, aga noh hind muidugi mitte :(

Aga noh hetkel siiski iga aastaga asi paraneb kuskilt servast tasahilju.
ranel kirjutas:
30 Mai 2019, 22:18
piiks kirjutas:
30 Mai 2019, 21:22
Vaatasin, et mul lähim diiler hetkel 54 km kaugusel. Peaks minema mingi hetk pilgu peale viskama. Hind paneb küll minestama, aga antud hetkel saaks täiesti 0 kütusekuludega (elekter tuleb seinast) liikurvahendi omale. Aga noh tasuvusajaks tuleks ikka miski tühine 20 aastat :D

Update: Ma jõudsin ka just hindadeni. Miski asi maksab (ZERO FXS ZF3.6) suurusjärgus 7700.- € Siis tasuvusaeg hoopis midagi muud.
indumen kirjutas:
29 Mai 2019, 13:39
Eesti suurim tarbijavajadus on siiski ka hind,
https://www.zeromotorcycles.com/zero-srf/
On täitsa ratta moodi ja 300km sõiduulatust oleks ka juba täitsa pädev, aga 20 000€ eest on see üle igasuguste normide :P

Võibolla kui elektriautode toetus taastatakse ja see ratastele laieneks, siis mõtleks edasi :bsmile:
3.6kWh akupakk :D huumor :D umbes sama kogus energiat on 0.5l bensiinis :D teisendades võttes arvesse kasutegurid, siis sisuliselt on tegemist 1.5l kütusepaagiga rattaga :D
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1182
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 259 korda

Re: Elektrilise mootorratta kasutajana näed ennas, või oled põhimõtteline vastane?

Lugemata postitus Postitas Jesper » 30 Mai 2019, 23:04

Ma olen ka neid eri elektrikate tasuvusaegu huvipärast kalkuleerinud ja tavaliselt kipub see sinna 100000km kanti olema samaväärse bensukaga võrreldes. Hoolduselt muidugi ilmselt hoiab ka päris palju kokku, eriti kui bensukal ilusti nii enne kui pärast talve õli vahetada jne :) Samas kuskil vähe sõbralikuma kliimaga riigis hakkaks asi juba ilmet võtma, järekas 5 aasta peale ja sõidad 20 tuhat aastas.



Vasta

Mine “Vaba teema”