1. leht 2-st

Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 12:19
Postitas Krl

Sports tourer man rides to the South of France on the motorway, adventure man stops in a few gravel car parks and does skids. Or at least looks like he does. Occasionally.

Mida soovitaksite teiseks rattaks? Üks kurjemapoolne naked, millega linnas pensjonäre hirmutada on olemas, tahaks kõrvale midagi, mis ka maanteed sõita kannataks. Aga see võiks ka ok välja näha. No võiks turuhinnalt jääda 5000 eur piiresse.
Kaks varianti mida ise olen kaalunud, oleks Hondalt vfr või 2009 transalp. Mida härrad ise sellise piiratud eelarve juures valiksid?


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 12:26
Postitas ranel

Vfr ja transalp pole isegi võrreldavad rattad ju. Üks on maanteeratas, teine kruusa jne.


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 12:57
Postitas Krl

Tänapäeval kõige populaarsem maanteeratas on teadupärast GS1200.


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 13:04
Postitas ranel
Krl kirjutas: 20 Aug 2019, 12:57

Tänapäeval kõige populaarsem maanteeratas on teadupärast GS1200.

Üks populaarsemaid maastureid on Landcruiser, aga sellegipoolest enamus sihtotstarbepärast kasutust ei leia :bsmile:

Alpi viga on see, et maanteel võiks rohkem võimsust olla.


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 13:08
Postitas pühak
Krl kirjutas: 20 Aug 2019, 12:19
Spoiler

Sports tourer man rides to the South of France on the motorway, adventure man stops in a few gravel car parks and does skids. Or at least looks like he does. Occasionally.

Mida soovitaksite teiseks rattaks?

Üks kurjemapoolne naked, millega linnas pensjonäre hirmutada on olemas, tahaks kõrvale midagi, mis ka maanteed sõita kannataks.

Spoiler

Aga see võiks ka ok välja näha. No võiks turuhinnalt jääda 5000 eur piiresse.
Kaks varianti mida ise olen kaalunud, oleks Hondalt vfr või 2009 transalp. Mida härrad ise sellise piiratud eelarve juures valiksid?

Pensionär kirjutatakse "i"-ga, mitte "j"-ga.


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 13:10
Postitas will111

milline naked see on, millega maanteed sõita ei kannata? hornet või? :D


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 13:20
Postitas Krl
will111 kirjutas: 20 Aug 2019, 13:10

milline naked see on, millega maanteed sõita ei kannata? hornet või? :D

Kannatab sõita, aga rattale külge sobivast esiklaasist tunnen puudust ikkagi, kui Pärnu otsast pikemale ringile lähen.


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 13:23
Postitas Krl
pühak kirjutas: 20 Aug 2019, 13:08
Krl kirjutas: 20 Aug 2019, 12:19
Spoiler

Sports tourer man rides to the South of France on the motorway, adventure man stops in a few gravel car parks and does skids. Or at least looks like he does. Occasionally.

Mida soovitaksite teiseks rattaks?

Üks kurjemapoolne naked, millega linnas pensjonäre hirmutada on olemas, tahaks kõrvale midagi, mis ka maanteed sõita kannataks.

Spoiler

Aga see võiks ka ok välja näha. No võiks turuhinnalt jääda 5000 eur piiresse.
Kaks varianti mida ise olen kaalunud, oleks Hondalt vfr või 2009 transalp. Mida härrad ise sellise piiratud eelarve juures valiksid?

Pensionär kirjutatakse "i"-ga, mitte "j"-ga.

Cool story bro.!


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 13:35
Postitas franz125

Võtke või jätke aga kui võtta suvaline ratas tehase konditsioonis(vb.goldwing,fjr1300 välja arvata,äkki mõni veel) siis piisavat kaitset maanteel nad ei paku.Aga kui hakkad sinna lisama igasugu järelturu staffi mis rinna ja näo puhtaks-kuivaks jätab siis näevad välja nagu peletised nende kõrgemate klaaside ja muude topeltklaasi viguritega.Tsikkli algupärane väljanägemine kannatab.
Lihtsalt arvamus kui selline,igaüks tuunib oma ratast vastavalt vajadusele ja maitsele.


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 13:39
Postitas Krl

Ja transalpi pakkusin suht ainult sellepärast, et vähemalt minu tagasihoidliku maitse kohaselt näeb see võrreldes sama ajastu vstormide ja versistega suht inimlik välja.


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 13:57
Postitas yeekim

No hakkame siis pihta:
Honda Super Blackbird
Suzuki Hayabusa
Kawasaki GTR/ZZR 1400

jne....


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 14:01
Postitas will111

Nojah, ma olen juba ammu arvanud, et need klaasid ja igasugused tuulekaitsed on ülehinnatud igas mõttes. Sõitsin aastaid tagasi oma igapäevasõite kõiki nakediga, millel polnud mingit klaasi ega plaste ja sai kenasti hakkama. Need sõidud hõlmasid ka pikemaid otsi, a'la kuni mõnisada km järjest. Sõidan nüüdki, aga vähe teistsuguse ja uuema nö. nakediga ja tundub veel parem. Õigemini mitte ei tundu, vaid ongi parem sest olen võrrelnud ühe otsast teise selga istudes. Ja kiirus võib vabalt olla nii legaalne kui mitte üldse legaalne, ei häiri see kerge tuulevuhin. Võibolla tõesti, et kui pidevalt sõita 500+km järjest või midagi taolist siis tunneks klaasi taga istumisest puudust aga minumeelest muud asjad hakkavad enne häirima...näiteks see, et perse jääb kangeks.
Väidan, et kui kasutad kvaliteetset kiivrit (vaikset) ja ratta esiots on hästi disainitud siis pole sinna tegelikult vaja mingit klaasi ega erilisi plastikuid.


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 14:22
Postitas M.T.

Eelmisel nädala sai sõita uue Duci Diavel S ja Honda CB1000R nakediga, kiiruseid seinast seina ja mind hakkas klaasi või mingi tuulesuunaja puudumine suht kiirelt häirima. Kiivriks Schuberth C3 Pro ehk piisavalt vaikne. A häiris see pidev rindkeresse tulev tuul, väsitav lihtsalt, eriti igavat sirget sõites. Enda rattal madal klaas, mis suunab tuule kuhugi kiivrisse, ka nats häiriv, kuid võrreldes eelpool mainitud ratastega ikkagi sigamugav.
Kellele meeldib tuulekaitse, kellele just kõik see mis otse kehasse-näkku tuleb. Sama nagu sõiduasendiga, ühele küürus paagi otsas, teisele sirgem sõiduasend ja mõnele pesunööril rippumist meenutav apehanger.


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 14:36
Postitas will111

Huvitav, minumeelest see (kerge) nö. rindkeresse tulev tuul on väga hea sest see hoiab püsti ja väldib käte väsimist sõites :D Aga ma olen ka selline 90 kilone umbes, võibolla kergemad inimesed võtab tuul tõesti loperdama...


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 15:45
Postitas ranel
will111 kirjutas: 20 Aug 2019, 14:01

Nojah, ma olen juba ammu arvanud, et need klaasid ja igasugused tuulekaitsed on ülehinnatud igas mõttes.

See kuulub siiski kategooriasse, et puuduvad kogemused. Suur tuuleklaas on kuldaväärt pikkadel sõitudel. Esiteks vihm ja teiseks tuule kohin oluliselt vaiksem.

Endal reguleeritav tuuleklaasi ots. Väga mugav lisa. Külmaga suunan tuule üle peal, palavaga tuule kehasse.


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 19:32
Postitas Snowhite
Krl kirjutas: 20 Aug 2019, 13:39

Ja transalpi pakkusin suht ainult sellepärast, et vähemalt minu tagasihoidliku maitse kohaselt näeb see võrreldes sama ajastu vstormide ja versistega suht inimlik välja.

1) - kui suur poiss ise oled?
2) kui pikki otsi vaja sõita ja kas tahad maha ka keerata või ainult sileda peal?
3) Kui suur see "maksurahakott" on?

....
aga lihtsaimad valikud on siiski needsamad nakedid, millest on olemas ka plastikutega versioonid. Näiteks Fz1-S. Suzuki Bandit 1250, Kawa z1000-sx, KTM smt jms.

Mis puudutab strom-i - on väga suutlik maanteratas. Suur ja kole nagu öö - aga lihtsalt toimib. Samuti Honda VFR. - aga (5keur eest on raske korralikku saada).
Transalp kahjuks mitte. Mida uuem, seda vähem on ta oma hinda väärt olnud. Kadunud on ka übersuper töökindlus ja alles on jäänud selline veidi värviline ei siga ega kala, alamotoriseeritud kehvapoolse vedrustusega linnaratas, mis samas on liiga raske, selle kohta, mis ta on.
:bsmile:


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 19:54
Postitas Krl

Maastikuvõimekus täna väga ei huvitagi. Kui amort on nii palju pehmem, et asfalti konarusi paremini välja triigib, kui keskmine bike/naked, siis see oleks muidugi plussiks. Aga mudas püherdamine ei paku pinget.


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 20:13
Postitas Snowhite
Krl kirjutas: 20 Aug 2019, 19:54

Maastikuvõimekus täna väga ei huvitagi. Kui amort on nii palju pehmem, et asfalti konarusi paremini välja triigib, kui keskmine bike/naked, siis see oleks muidugi plussiks. Aga mudas püherdamine ei paku pinget.

1)=?
2)...
3)=?


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 20:19
Postitas Madlobster

No 5k€ eest peaks VFR nüüd küll saama. Mitte nüüd 8gen aga 6gen küll kui hästi läheb ja viiendaid kaks tk kui hästi läheb


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 20:47
Postitas M.T.

Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 21:10
Postitas Mrtn5

Oluline oleks teada ka ratta kasutuseesmärki. Kui niisama vahest mõni riigisisene ots, siis pole olulist vahet vast. Samas VFR ja Transalp ju päris erineva isteasendiga, et võiks mõelda kumb teema rohkem istub, kas käpuli või püstine (vt cycle-ergo.com). Pikemate otste sõiduks oleks hea mõni kahe tulega ratas, sõidad nagu autoga. Kindlasti mugavam kõrgem esiklaas või siis lisaspoila, et kiivrisse tuult ei tule. 650 ei pruugi mnt jaoks sugugi kehv olla, isegi kaua kärutanud ja pole olulist soovi suurema järgi tekkinud.


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 23:42
Postitas Krl
Snowhite kirjutas: 20 Aug 2019, 19:32
Krl kirjutas: 20 Aug 2019, 13:39

Ja transalpi pakkusin suht ainult sellepärast, et vähemalt minu tagasihoidliku maitse kohaselt näeb see võrreldes sama ajastu vstormide ja versistega suht inimlik välja.

1) - kui suur poiss ise oled?
ca 188cm-87kg
2) kui pikki otsi vaja sõita ja kas tahad maha ka keerata või ainult sileda peal?
Pigem asfalt ikka. Nii palju kui ma kruusa talun, kannatab hädapärast iga ratas ära.
3) Kui suur see "maksurahakott" on?
Eelarve oli juba esimese postis mainitud.
....


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 20 Aug 2019, 23:52
Postitas Dusterx

Ktm 950 supermotard või adventure mahuvad ka hädapärast eelarvesse. Ninakuju jutuga, mis läbi käis, olen ka nõus. Hästi ehitatud nina on parem kui kehv tuuleklaas.


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 21 Aug 2019, 08:21
Postitas rannamees

Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 21 Aug 2019, 12:06
Postitas Indrex

https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.ph ... rhash=d5d5

Väga hea ilmastikukaitse, olen täitsa padukas sõitnud ja märjad olid ainult saapad.

hinnaks 3000.-


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 22 Aug 2019, 09:21
Postitas Snowhite
Krl kirjutas: 20 Aug 2019, 23:42
Snowhite kirjutas: 20 Aug 2019, 19:32
Krl kirjutas: 20 Aug 2019, 13:39

Ja transalpi pakkusin suht ainult sellepärast, et vähemalt minu tagasihoidliku maitse kohaselt näeb see võrreldes sama ajastu vstormide ja versistega suht inimlik välja.

1) - kui suur poiss ise oled?
ca 188cm-87kg
2) kui pikki otsi vaja sõita ja kas tahad maha ka keerata või ainult sileda peal?
Pigem asfalt ikka. Nii palju kui ma kruusa talun, kannatab hädapärast iga ratas ära.
3) Kui suur see "maksurahakott" on?
Eelarve oli juba esimese postis mainitud.
....

Punktis 3 on silmas peetud seda, et kas oled regulaarne riigikassa täitja või püüad viisakalt liigelda.
Sellest tulenevalt on ka ootused ja lootused ratta suutlikkusele ja piduritele ja juhitavusele inimestel erinevad.
a´la 650 V-strom sobib sellisele rahulikumale kulgejale väga ilusti. "kähkuka" mehed saavad tema laiskuse ja uimasuse peale ainult vihasemaks ja vajaksid ehk midagi sportlikumat ja toekamat.
punkt 1 on hea nr - aga päris mitmel rattal nõuab see siis proovimist, et kas ja kuis sobilik istumisasend seal tegelikult on. Kehaehitused on erinevad ja vahel mõni lihtsalt kohe üldse ei ole mugav.
:bsmile:


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 22 Aug 2019, 10:07
Postitas Krl

Võimsust ei ole reeglina liiga palju kunagi. Kuigi kiiresti sõitmiseks on nii kui nii teist tüüpi rattad, siis see, et manteel möödasõidu jaoks käiku 6nda pealt alla ei peaks vahetama, on igati positiivne omadus ratta juures.


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 22 Aug 2019, 11:31
Postitas trihei

Yamaha BT1100 ehk? Ma sama kasvu-kaalu, ka pikema otsa saab mugavalt sõidetud.


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 22 Aug 2019, 12:03
Postitas ranel
Indrex kirjutas: 21 Aug 2019, 12:06

https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.ph ... rhash=d5d5

Väga hea ilmastikukaitse, olen täitsa padukas sõitnud ja märjad olid ainult saapad.

hinnaks 3000.-

Ilus jutt :D


Re: Maanteesuutlik ratas, mis ka kind of lahe välja näeks?

Postitatud: 24 Aug 2019, 18:06
Postitas will111

On küll võimsust kunagi liiga palju. Teoorias võibolla see ütelus isegi kehtiks, aga praktikas mitte eriti. Esiteks tuleb see "liiga palju" võimsust alati ikkagi millegi arvelt. Kas suureneb ratta mass või lüheneb mootori eluiga, või siis kasvõi see, et hind kasvab niivõrd müstiliseks lihtsalt. Teiseks, 99% sõitjaid ei kasuta isegi ühe keskpärase ratta võimsust kunagi ära. See, et keegi ARVAB, et tema rattal jääb võimsust väheks, ei ole kuidagi seotud sellega, kas seda ka tegelikult väheks jääb.
Üsna hea näide lähiajast on see kui käisin depoo Triumphi demopäevade ajal sõitmas sealses valikus olevate ratastega, ega mind need muud vanaisade pillid ei huvitanud, vaid ikka street RS ja speed RS. Viimane on esimesest üksjagu suurema võimsusega. Ja sõitmas ei käinud ma mitte niisama popsutamas, vaid ikka rataste võimekuse piire proovimas. Sõitsin mõlemaga ja lausa mitu korda. Kokkuvõttes jõudsin tõdemuseni, et kuigi speedil on võimsam mootor ja rohkem väänet siis kiirem ratas on tegelikult street RS, kiirem igalpool mujal välja arvatud sirge kiirtee peal. Aga kui keegi tahab osta võimsat mootorratast sirgelt sõitmiseks (eriti veel eestis) siis minumeelest tuleks esimene asjana nagunii minna hoopis kuskile psühholoogi juurde..
Maanteel käigu alla vahetamise vajadus sõltub rohkem konkreetse mootori väändekõverast, ratta + sõitja(te) massist ja kasutusel olevatest ülekannetest. Mootori võimsuse poole pealt on tavaliselt kuskil nii 70kw'st juba küllalt, et käikudega mängima enam reegline ei pea.