Kontrollist piirajate üle

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
rinks
Postitusi: 78
Liitunud: 24 Mai 2005, 14:19

Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas rinks » 20 Okt 2006, 15:57

Piirajate teemat on varasemalt siin ka käsitletud, kuid nendest ei selgu kas ja kuidas toimub järelevalve nende üle. Kui piiraja paigaldatud ja ARK-is paberid muudetud, siis mis edasi?

Minu arusaama järgi:
* Tehnoülevaatusel võimsust kontrollida ei saa -puudub tehnika.
* Kas liikluspolitseil on võimu ja pädevust rattale tehtud muudatusi hinnata? Ja kahtluse korral, et piiraja eemaldatud, kuhugi (loe: puuduvasse kohta) kontrolli saata.
* Kui piirajaks on pelgalt kitsama auguga vaheplaat silindri ja karbussi vahel -siis kas see on kuidagi märgistatud, plommitud vms. Et selle säilimine oleks kuidagi kontrollitav?
* Milliseid levinud elementaarseid piirajaid veel kasutatakse?
* Mille alusel annavad need piirajate paigaldajad neid pabereid mida ARK tunnistab?

Postituse eesmärk ei ole propageerida nn. reforseerimist vaid selgitada välja kas seda reguleerib mingi sedadusekõverik või mitte ning kuidas seda kontrollitakse.

Ootaks eelkõige infot, mis tugineb konkreetsetele sedadustele või isiklikele kogemustele millele on mingi ametlik käik antud... aga kui tõesti pole, siis lahmige niisama.


Kondid kasvavad ju kokku ja tsikkidele meeldivad armid.
Kasutaja avatar

motie
Postitusi: 127
Liitunud: 16 Sept 2004, 18:47
Tsikkel: R6 00.a
Asukoht: Tartu:::
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas motie » 20 Okt 2006, 17:17

No kui mind politsei kinni pidas, siis ta küsis ainult selle kohta, et mul on passis kirjas ümberehitus(piiramine). Siis ma vastasin, et piiratud ja sellega asi piirdus. (tegelikult ei ole piirajaid olnudki.) Edasist huvi piiramise vastu ei tuntud.Küsisid ainult: Palju välja läheb :D ?
Kasutaja avatar

Aerox70
Postitusi: 180
Liitunud: 09 Apr 2005, 21:48
Asukoht: Tabasalu

Lugemata postitus Postitas Aerox70 » 20 Okt 2006, 19:23

motie kirjutas:No kui mind politsei kinni pidas, siis ta küsis ainult selle kohta, et mul on passis kirjas ümberehitus(piiramine). Siis ma vastasin, et piiratud ja sellega asi piirdus. (tegelikult ei ole piirajaid olnudki.) Edasist huvi piiramise vastu ei tuntud.Küsisid ainult: Palju välja läheb :D ?
Ja mis sa selle peale ütlesid?
OT:Kunagi sai rolleriga radarisse lastud ja küll see politsei jäi siis seda rollerit imetlema ja piirajaid/tuuningjuppe otsima, pidin rolleri lausa külili kallutama et ta mootorit näeks , lõpuks jõudis ta järeldusele et küllap see on siis mingi sport versioon ning asi lõppes 10 trahviühikuga
Kasutaja avatar

MOTODEPOO
Kaupmees
Postitusi: 223
Liitunud: 23 Aug 2004, 13:47
Tänatud: 19 korda
Kontakt:

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas MOTODEPOO » 21 Okt 2006, 10:13

rinks kirjutas:Kui piiraja paigaldatud ja ARK-is paberid muudetud, siis mis edasi?
Edasi sõidad oma piiratud võimsusega mootorrattaga, soovitavalt seaduses lubatud kiiruste piires ja muidu ka LE kohaselt.
* Tehnoülevaatusel võimsust kontrollida ei saa -puudub tehnika.
Korrektne tähelepanek. Piirajate mootorrattal püsimise eest vastutab omanik. Sisuline kontrollivõimalus puudub. Seni ei ole teada ka ühtegi juhtumit, kus keegi (politsei või kindlustusselts) oleks kriitilist huvi tundnud piirajate olemasolu suhtes.
* Mille alusel annavad need piirajate paigaldajad neid pabereid mida ARK tunnistab?
Piirajaga tuleb kaasa selle valmistaja väljastatud standardisertifikaat. See on dokumentide vormistamise alus. Peale piirajate paigaldamist puudub vajadus võimsuse mõõtmiseks, see on garanteeritult piiraja etteantud raamides.

Meenutan siinkohal: Eestis võib paigaldada piirajaid mootorrattale igaüks, ka eraisikud, selleks ei pea pöörduma mingi volitatud esindaja vmt. poole. ARK-s tuleb vormistada mootorratta ümberehitus, milleks on võimsuse vähendamine piirajate paigaldamise teel. Loomulikult tuleb selleks ARK-le esitada piirajaga kaasas olev sertifikaat ja näidata ette mootorratas ARK tehnoosakonnas.

Motodepoost saab piirajaid valdavale enamusele viimase 20 aasta jooksul toodetud mootorratastele. Soovi korral paigaldus ja asjaajamine ARK-ga. Vajadusel lisainfo: info@motodepoo.ee

Erik/MD Tartu

joki
Postitusi: 35
Liitunud: 06 Sept 2006, 17:09
Asukoht: rapla

Lugemata postitus Postitas joki » 21 Okt 2006, 13:07

aga mis see piirajate panek maksma võib minna??

Margus.Ain
Postitusi: 6
Liitunud: 11 Nov 2017, 21:59
Tänanud: 1 kord

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas Margus.Ain » 25 Apr 2019, 21:36

Tere tsikli rahvas.
Olen ise ka tsikli värske omanik ja alustan see aasta siis esimest hooaega 2-he rattalisega, kui muidugi iluravid tehtud saab.
Sai soetatud aasta tagasi Suzuki GSX 600 F 1991a. mudel.
Mulle meeldib see ratas ja sobib.
Nüüd küsimus. Miks on kõik 4 karpat plommitud. Dok. näitab 36 kw. ja märkuste alla on pandud 0,159 kw. aga aru ei saa mille kohta!!
Või olen ise midagi valesti aru saanud. Pole eelnevalt sellise asjaga kokku puudet olnud ega näinud et plommitud oleks.
Milleks see vajalik on. Kas võib olla et on tsikkel lahjemaks tehtud ja sellest see plommimine. Kas võib ise selle ära võtta. Otseselt mind see ei sega aga huvitab küll, milleks see vajalik :D
Kasutaja avatar

Forumist
Postitusi: 64
Liitunud: 16 Apr 2015, 18:28
Tsikkel: R1200S
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas Forumist » 25 Apr 2019, 21:59

Margus.Ain kirjutas:
25 Apr 2019, 21:36
0,159 kw. aga aru ei saa mille kohta!!
1kg kohta.
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 192
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas srx » 25 Apr 2019, 22:02

Märkuste all on erivõimsus ehk võimsuse ja kaalu suhe. Ja ühik ei ole kw vaid kW/kg.
See on enamikel mootorratastel dokumentides kirjas. Sõltumata sellest, kas piiratud või mitte.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1589
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 96 korda
Tänatud: 122 korda

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas simp » 26 Apr 2019, 01:12

Spoiler:
Margus.Ain kirjutas:
25 Apr 2019, 21:36
Tere tsikli rahvas.
Olen ise ka tsikli värske omanik ja alustan see aasta siis esimest hooaega 2-he rattalisega, kui muidugi iluravid tehtud saab.
Sai soetatud aasta tagasi Suzuki GSX 600 F 1991a. mudel.
Mulle meeldib see ratas ja sobib.
Nüüd küsimus. Miks on kõik 4 karpat plommitud. Dok. näitab 36 kw. ja märkuste alla on pandud 0,159 kw. aga aru ei saa mille kohta!!
Või olen ise midagi valesti aru saanud. Pole eelnevalt sellise asjaga kokku puudet olnud ega näinud et plommitud oleks.
Milleks see vajalik on. Kas võib olla et on tsikkel lahjemaks tehtud ja sellest see plommimine. Kas võib ise selle ära võtta. Otseselt mind see ei sega aga huvitab küll, milleks see vajalik :D
kindel, et plommitud - mitte splinditud?

grahv
Postitusi: 1041
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: VX, GSX, Pegass
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas grahv » 26 Apr 2019, 08:36

Spoiler:
simp kirjutas:
26 Apr 2019, 01:12
Margus.Ain kirjutas:
25 Apr 2019, 21:36
Miks on kõik 4 karpat plommitud.
kindel, et plommitud - mitte splinditud?
Tee/näita parem pilti nendest...

G

Margus.Ain
Postitusi: 6
Liitunud: 11 Nov 2017, 21:59
Tänanud: 1 kord

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas Margus.Ain » 26 Apr 2019, 19:21

Ennast kodumail ei ole hetkel ja lasin naisel teha pilti.Vast on aru saada midagi.
https://www.upload.ee/image/9877020/585 ... 6128_n.jpg
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5212
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 210 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas yeekim » 26 Apr 2019, 19:49

Margus.Ain kirjutas:
26 Apr 2019, 19:21
Ennast kodumail ei ole hetkel ja lasin naisel teha pilti.Vast on aru saada midagi.
https://www.upload.ee/image/9877020/585 ... 6128_n.jpg
Tundub, et on seibidega piiratud, et sisselase plommitud on.
Iseenesest hea mõte (peaks meie seadusandlusele soovitama) aga kuidas on lood karpa hooldusega-ju peab teatama ja taotlema ja hiljem jälle plommima :roll:
Teen saiast sitta!

Margus.Ain
Postitusi: 6
Liitunud: 11 Nov 2017, 21:59
Tänanud: 1 kord

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas Margus.Ain » 26 Apr 2019, 20:41

Õnneks pole probleeme karpaga olnud. Pikalt seisnud ja sai see kord käima aetud ja läks ilusti, ilma probleemita. Nurrub kenasti :D
Aga jah sellesse peab hiljem vist rohkem süvenema ja ARK-t uurima. Hea kui üldse ära võetakse küljest.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5212
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 210 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas yeekim » 26 Apr 2019, 20:47

Margus.Ain kirjutas:
26 Apr 2019, 20:41
Õnneks pole probleeme karpaga olnud. Pikalt seisnud ja sai see kord käima aetud ja läks ilusti, ilma probleemita. Nurrub kenasti :D
Aga jah sellesse peab hiljem vist rohkem süvenema ja ARK-t uurima. Hea kui üldse ära võetakse küljest.
Sinul ei ole vaja midagi teha ja MNT'se "torkima minna!
Nagu eelnevalt kirjutatud, puudub Eestis (kahjuks) järelkontroll masinate tegeliku võimsuse üle.
Antud masinal on piiramine nii marginaalne, et ilmselt pole peale nende eemaldamist karpas midagi teha...

edu
Teen saiast sitta!

Margus.Ain
Postitusi: 6
Liitunud: 11 Nov 2017, 21:59
Tänanud: 1 kord

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas Margus.Ain » 26 Apr 2019, 22:01

Selge, siis ei torgi ja tänud targematele abi eest. Saan aru, et tsikkel on lahjemaks tehtud või ei !!! :D

reimps

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas reimps » 26 Apr 2019, 22:50

Lase mõni kogenum proovib, persedüno ütleb kohe ära.
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 620
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 71 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas cossie » 26 Apr 2019, 23:42

Sõbra samal rattal sai eelmine aasta seibid sisse pandud ja arkis ümber vormistatud 25kw peale, sest tollele rattale keegi 35kw ei pakkunud. Proovisin sõita ka ja üle 130-140 km/h ei läinudki. Järgmine päev võtsime seibid välja :D juriidiliselt on kõik korrektne. Ilmselt on antud rattale piirajad paigaldatud mõnes muus riigis kus käib ka plommimine asja juurde, eestis ei koti need plommid või nende puudumine kedagi, passis on 36kw ja ühtegi märget ju passis pole et piiratud? Seega võib need sealt julgelt välja kiskuda, lihtsalt seib karpa ja sisselaske vahel, karpa seaded peaks samaks jääma ja umbes 30kw nagu maast leitud :D
Pilt M: banditi bellypan, R1 esiamort ja muu kola. https://www.facebook.com/M3G-182376025137021/




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M

Margus.Ain
Postitusi: 6
Liitunud: 11 Nov 2017, 21:59
Tänanud: 1 kord

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas Margus.Ain » 03 Mai 2019, 22:30

Tere tsikli rahvas.
Olen nüüd kodumail ja vaatasin dok. järgi.
Märkuste all on : Mitmevärviline
Q-Erivõimsus 0.159 kW/kg

will111
Postitusi: 3395
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas will111 » 04 Mai 2019, 00:42

Seda sa kirjutasid juba avapostis...et mis siis sellega on, et passis on sellised asjad? Igal sõidukil on x kw x kg kohta...nagu cossie ütles siis mitte kedagi ei koti :D
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 192
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas srx » 04 Mai 2019, 14:06

See erivõimsus on ka lubade kategooriaga seotud ja selleks on see välja toodud kõigil ratastel.
Piirang on xx kW ja 0.yyy kW/kg, mitte ainult kW.
Ehk siis kui leiad mingi eriti kerge ratta, millel on võimsus etteantud piirides aga erivõimsus mitte, siis sellega ikka sõita ei tohi.
https://www.riigiteataja.ee/akt/1170320 ... tiv#para93

A1: 11kw ja 0,1kW/kg
A2: 35kW või 0,2kW/kg
A: kõik üle selle

Kui piiraja eemaldad, siis võimsus tõuseb ja sellega koos ka erivõimsus, sest kaal jääb samaks.

Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas Sciev » 04 Mai 2019, 22:55

Ja siis on ka veel mingi nö. imelik A2 alamkategooria võimsusega kuni 25 kw või 0,16 kw/kg.

reimps

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas reimps » 04 Mai 2019, 23:23

srx kirjutas:
04 Mai 2019, 14:06
Kui piiraja eemaldad, siis võimsus tõuseb ja sellega koos ka erivõimsus, sest kaal jääb samaks.
Piiraja ei kaalugi midagi?
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 192
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas srx » 05 Mai 2019, 17:45

reimps kirjutas:
04 Mai 2019, 23:23
srx kirjutas:
04 Mai 2019, 14:06
Kui piiraja eemaldad, siis võimsus tõuseb ja sellega koos ka erivõimsus, sest kaal jääb samaks.
Piiraja ei kaalugi midagi?
Sa enne sõitu ikka kusel käid? Mõjutab kaalu rohkem kui piiraja lisamine või eemaldamine.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1589
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 96 korda
Tänatud: 122 korda

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas simp » 05 Mai 2019, 18:11

Sciev kirjutas:
04 Mai 2019, 22:55
Ja siis on ka veel mingi nö. imelik A2 alamkategooria võimsusega kuni 25 kw või 0,16 kw/kg.
see on "vana A2", ametlik nimetus oli vist A eripiirang 4 vms...

Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Kontrollist piirajate üle

Lugemata postitus Postitas Sciev » 05 Mai 2019, 18:23

simp kirjutas:
05 Mai 2019, 18:11
Sciev kirjutas:
04 Mai 2019, 22:55
Ja siis on ka veel mingi nö. imelik A2 alamkategooria võimsusega kuni 25 kw või 0,16 kw/kg.
see on "vana A2", ametlik nimetus oli vist A eripiirang 4 vms...
Praegu pannakse juhiloal lisaandmete lahtrisse "105", kategooria all on lihtsalt A2, aga eks see "105" siis tähendab seda 25 kW.



Vasta

Mine “Vaba teema”