Kontrollist piirajate üle
Moderaator: Moded
Kontrollist piirajate üle
Minu arusaama järgi:
* Tehnoülevaatusel võimsust kontrollida ei saa -puudub tehnika.
* Kas liikluspolitseil on võimu ja pädevust rattale tehtud muudatusi hinnata? Ja kahtluse korral, et piiraja eemaldatud, kuhugi (loe: puuduvasse kohta) kontrolli saata.
* Kui piirajaks on pelgalt kitsama auguga vaheplaat silindri ja karbussi vahel -siis kas see on kuidagi märgistatud, plommitud vms. Et selle säilimine oleks kuidagi kontrollitav?
* Milliseid levinud elementaarseid piirajaid veel kasutatakse?
* Mille alusel annavad need piirajate paigaldajad neid pabereid mida ARK tunnistab?
Postituse eesmärk ei ole propageerida nn. reforseerimist vaid selgitada välja kas seda reguleerib mingi sedadusekõverik või mitte ning kuidas seda kontrollitakse.
Ootaks eelkõige infot, mis tugineb konkreetsetele sedadustele või isiklikele kogemustele millele on mingi ametlik käik antud... aga kui tõesti pole, siis lahmige niisama.
Ja mis sa selle peale ütlesid?motie kirjutas:No kui mind politsei kinni pidas, siis ta küsis ainult selle kohta, et mul on passis kirjas ümberehitus(piiramine). Siis ma vastasin, et piiratud ja sellega asi piirdus. (tegelikult ei ole piirajaid olnudki.) Edasist huvi piiramise vastu ei tuntud.Küsisid ainult: Palju välja läheb ?
OT:Kunagi sai rolleriga radarisse lastud ja küll see politsei jäi siis seda rollerit imetlema ja piirajaid/tuuningjuppe otsima, pidin rolleri lausa külili kallutama et ta mootorit näeks , lõpuks jõudis ta järeldusele et küllap see on siis mingi sport versioon ning asi lõppes 10 trahviühikuga
Re: Kontrollist piirajate üle
Edasi sõidad oma piiratud võimsusega mootorrattaga, soovitavalt seaduses lubatud kiiruste piires ja muidu ka LE kohaselt.rinks kirjutas:Kui piiraja paigaldatud ja ARK-is paberid muudetud, siis mis edasi?
Korrektne tähelepanek. Piirajate mootorrattal püsimise eest vastutab omanik. Sisuline kontrollivõimalus puudub. Seni ei ole teada ka ühtegi juhtumit, kus keegi (politsei või kindlustusselts) oleks kriitilist huvi tundnud piirajate olemasolu suhtes.* Tehnoülevaatusel võimsust kontrollida ei saa -puudub tehnika.
Piirajaga tuleb kaasa selle valmistaja väljastatud standardisertifikaat. See on dokumentide vormistamise alus. Peale piirajate paigaldamist puudub vajadus võimsuse mõõtmiseks, see on garanteeritult piiraja etteantud raamides.* Mille alusel annavad need piirajate paigaldajad neid pabereid mida ARK tunnistab?
Meenutan siinkohal: Eestis võib paigaldada piirajaid mootorrattale igaüks, ka eraisikud, selleks ei pea pöörduma mingi volitatud esindaja vmt. poole. ARK-s tuleb vormistada mootorratta ümberehitus, milleks on võimsuse vähendamine piirajate paigaldamise teel. Loomulikult tuleb selleks ARK-le esitada piirajaga kaasas olev sertifikaat ja näidata ette mootorratas ARK tehnoosakonnas.
Motodepoost saab piirajaid valdavale enamusele viimase 20 aasta jooksul toodetud mootorratastele. Soovi korral paigaldus ja asjaajamine ARK-ga. Vajadusel lisainfo: info@motodepoo.ee
Erik/MD Tartu
-
- Postitusi: 8
- Liitunud: 11 Nov 2017, 21:59
- Tänanud: 1 kord
Re: Kontrollist piirajate üle
Tere tsikli rahvas.
Olen ise ka tsikli värske omanik ja alustan see aasta siis esimest hooaega 2-he rattalisega, kui muidugi iluravid tehtud saab.
Sai soetatud aasta tagasi Suzuki GSX 600 F 1991a. mudel.
Mulle meeldib see ratas ja sobib.
Nüüd küsimus. Miks on kõik 4 karpat plommitud. Dok. näitab 36 kw. ja märkuste alla on pandud 0,159 kw. aga aru ei saa mille kohta!!
Või olen ise midagi valesti aru saanud. Pole eelnevalt sellise asjaga kokku puudet olnud ega näinud et plommitud oleks.
Milleks see vajalik on. Kas võib olla et on tsikkel lahjemaks tehtud ja sellest see plommimine. Kas võib ise selle ära võtta. Otseselt mind see ei sega aga huvitab küll, milleks see vajalik
-
- Postitusi: 202
- Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
- Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Kontrollist piirajate üle
Märkuste all on erivõimsus ehk võimsuse ja kaalu suhe. Ja ühik ei ole kw vaid kW/kg.
See on enamikel mootorratastel dokumentides kirjas. Sõltumata sellest, kas piiratud või mitte.
-
- Postitusi: 1764
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 120 korda
- Tänatud: 180 korda
Re: Kontrollist piirajate üle
Spoiler
Margus.Ain kirjutas: ↑25 Apr 2019, 21:36Tere tsikli rahvas.
Olen ise ka tsikli värske omanik ja alustan see aasta siis esimest hooaega 2-he rattalisega, kui muidugi iluravid tehtud saab.
Sai soetatud aasta tagasi Suzuki GSX 600 F 1991a. mudel.
Mulle meeldib see ratas ja sobib.
Nüüd küsimus. Miks on kõik 4 karpat plommitud. Dok. näitab 36 kw. ja märkuste alla on pandud 0,159 kw. aga aru ei saa mille kohta!!
Või olen ise midagi valesti aru saanud. Pole eelnevalt sellise asjaga kokku puudet olnud ega näinud et plommitud oleks.
Milleks see vajalik on. Kas võib olla et on tsikkel lahjemaks tehtud ja sellest see plommimine. Kas võib ise selle ära võtta. Otseselt mind see ei sega aga huvitab küll, milleks see vajalik
kindel, et plommitud - mitte splinditud?
-
- Postitusi: 8
- Liitunud: 11 Nov 2017, 21:59
- Tänanud: 1 kord
Re: Kontrollist piirajate üle
Ennast kodumail ei ole hetkel ja lasin naisel teha pilti.Vast on aru saada midagi.
https://www.upload.ee/image/9877020/585 ... 6128_n.jpg
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Kontrollist piirajate üle
Margus.Ain kirjutas: ↑26 Apr 2019, 19:21Ennast kodumail ei ole hetkel ja lasin naisel teha pilti.Vast on aru saada midagi.
https://www.upload.ee/image/9877020/585 ... 6128_n.jpg
Tundub, et on seibidega piiratud, et sisselase plommitud on.
Iseenesest hea mõte (peaks meie seadusandlusele soovitama) aga kuidas on lood karpa hooldusega-ju peab teatama ja taotlema ja hiljem jälle plommima
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 8
- Liitunud: 11 Nov 2017, 21:59
- Tänanud: 1 kord
Re: Kontrollist piirajate üle
Õnneks pole probleeme karpaga olnud. Pikalt seisnud ja sai see kord käima aetud ja läks ilusti, ilma probleemita. Nurrub kenasti
Aga jah sellesse peab hiljem vist rohkem süvenema ja ARK-t uurima. Hea kui üldse ära võetakse küljest.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Kontrollist piirajate üle
Margus.Ain kirjutas: ↑26 Apr 2019, 20:41Õnneks pole probleeme karpaga olnud. Pikalt seisnud ja sai see kord käima aetud ja läks ilusti, ilma probleemita. Nurrub kenasti
Aga jah sellesse peab hiljem vist rohkem süvenema ja ARK-t uurima. Hea kui üldse ära võetakse küljest.
Sinul ei ole vaja midagi teha ja MNT'se "torkima minna!
Nagu eelnevalt kirjutatud, puudub Eestis (kahjuks) järelkontroll masinate tegeliku võimsuse üle.
Antud masinal on piiramine nii marginaalne, et ilmselt pole peale nende eemaldamist karpas midagi teha...
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 8
- Liitunud: 11 Nov 2017, 21:59
- Tänanud: 1 kord
Re: Kontrollist piirajate üle
Selge, siis ei torgi ja tänud targematele abi eest. Saan aru, et tsikkel on lahjemaks tehtud või ei !!!
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Kontrollist piirajate üle
Sõbra samal rattal sai eelmine aasta seibid sisse pandud ja arkis ümber vormistatud 25kw peale, sest tollele rattale keegi 35kw ei pakkunud. Proovisin sõita ka ja üle 130-140 km/h ei läinudki. Järgmine päev võtsime seibid välja juriidiliselt on kõik korrektne. Ilmselt on antud rattale piirajad paigaldatud mõnes muus riigis kus käib ka plommimine asja juurde, eestis ei koti need plommid või nende puudumine kedagi, passis on 36kw ja ühtegi märget ju passis pole et piiratud? Seega võib need sealt julgelt välja kiskuda, lihtsalt seib karpa ja sisselaske vahel, karpa seaded peaks samaks jääma ja umbes 30kw nagu maast leitud
Voshod 3M + XT660R
-
- Postitusi: 8
- Liitunud: 11 Nov 2017, 21:59
- Tänanud: 1 kord
Re: Kontrollist piirajate üle
Tere tsikli rahvas.
Olen nüüd kodumail ja vaatasin dok. järgi.
Märkuste all on : Mitmevärviline
Q-Erivõimsus 0.159 kW/kg
Re: Kontrollist piirajate üle
Seda sa kirjutasid juba avapostis...et mis siis sellega on, et passis on sellised asjad? Igal sõidukil on x kw x kg kohta...nagu cossie ütles siis mitte kedagi ei koti
-
- Postitusi: 202
- Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
- Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Kontrollist piirajate üle
See erivõimsus on ka lubade kategooriaga seotud ja selleks on see välja toodud kõigil ratastel.
Piirang on xx kW ja 0.yyy kW/kg, mitte ainult kW.
Ehk siis kui leiad mingi eriti kerge ratta, millel on võimsus etteantud piirides aga erivõimsus mitte, siis sellega ikka sõita ei tohi.
https://www.riigiteataja.ee/akt/1170320 ... tiv#para93
A1: 11kw ja 0,1kW/kg
A2: 35kW või 0,2kW/kg
A: kõik üle selle
Kui piiraja eemaldad, siis võimsus tõuseb ja sellega koos ka erivõimsus, sest kaal jääb samaks.
-
- Postitusi: 424
- Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
- Tsikkel: Voshod 3M
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Kontrollist piirajate üle
Ja siis on ka veel mingi nö. imelik A2 alamkategooria võimsusega kuni 25 kw või 0,16 kw/kg.
-
- Postitusi: 202
- Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
- Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Kontrollist piirajate üle
Sa enne sõitu ikka kusel käid? Mõjutab kaalu rohkem kui piiraja lisamine või eemaldamine.
-
- Postitusi: 1764
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 120 korda
- Tänatud: 180 korda
-
- Postitusi: 424
- Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
- Tsikkel: Voshod 3M
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Kontrollist piirajate üle
Praegu pannakse juhiloal lisaandmete lahtrisse "105", kategooria all on lihtsalt A2, aga eks see "105" siis tähendab seda 25 kW.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.