Hälvik-autojuhid

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Lauri-L
Postitusi: 72
Liitunud: 21 Sept 2017, 21:20
Tsikkel: Kawasaki VN 1500
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3061 Postitas Lauri-L » 20 Apr 2018, 22:43

Kontakt oli, ei näinud esmalt, vaid tundsin, selja taha vaadates oli pilt selge, mingi ära lakutud tukaga ahv telefon näpus, loll irve näol, rehvi põletamise tarbeks edasi ei liikunud :-|||

Täna olid järgmised jalgsi liikuvad oinad, sellest parem ei räägi, asi läks üsna tuliseks.


Võrrid, mopid ja vene pillid -> Kawasaki KLR 650-> Yamaha FZ-6N-> Kawasaki VN 1500 - Bobberiks / Aprilia RSV 1000 Tuono
5182876 - Lauri
Kasutaja avatar

Stealth
Postitusi: 29
Liitunud: 05 Mär 2017, 22:03
Tsikkel: Bandit 1200cc
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3062 Postitas Stealth » 04 Mai 2018, 11:35

Tundub hea teema küsimuse püstitamiseks.

Sõidan rattaga läbi linna. Enamasti jään mõne ees sõitva auto taha kust mitte mütsigi läbi ei paista...bussid, kaubikud, toonklaasiga kõrgemad autod jne...no neid on.
Kuna see kaherattaline sõber on oma pidurdusvõimelt veidi hädisem kui ta on oma kiirendusvõimelt, siis hoian pikemat vahet et eesoleva autoga, et ennast mitte pannkoogiks sõita
eesoleva auto (äkk- või kiirema)pidurduse korral.
Ok kui ma autoga sõidan on vahe eesolevaga veidi väiksema, aga mitte palju. Anyhow

Tekib nüüd selline veidi roadrage tüüpi käitumine kus vaadatakse et oo lahe - siia mahub ju veel 1 auto vahele ja kiirendatakse ette.
Teine olukord on kus hoian teises reas vasakule et veidi ette näha ja siis kiirendab taga olev auto läbi poole esimese rea ette...sest nagu peaaegu mahub mööda kui peegel esimesse ritta korraks viia...tramaeivõi
Kas ma olen ainus kes midagi sellist kogeb liikluses või peangi ma kiivriga vastu eesolevat autot pidurdama kui see piduriga nõksatama juhtub?
Viimati muutis Stealth, 04 Mai 2018, 12:22, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

cubedude
Postitusi: 10
Liitunud: 08 Juun 2016, 14:15
Tsikkel: Ducati Monster
Asukoht: Kolmas kivi päikesest
Kontakt:

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3063 Postitas cubedude » 04 Mai 2018, 12:09

Stealth kirjutas:Tekib nüüd selline veidi roadrage tüüpi käitumine kus vaadatakse et oo lahe - siia mahub ju veel 1 auto vahele ja kiirendatakse ette.
Kas ma olen ainus kes midagi sellist kogeb liikluses või peangi ma kiivriga vastu eesolevat auto pidurdama kui see piduriga nõksatama juhtub?


Sellist asja mul juhtub suht koguaeg liikluses, vahet ei ole mis masinaga :D Paljud autojuhid linnas ei mõista pikivahe tähtsust, näevad lihtsalt et "oh seal nagu oleks ruumi" ja tõmbavad vahele.. aga noh mis seal ikka teha, hakata uuesti pikivahet tagasi tegema et uus auto vahele trügiks :wack:
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 392
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: xChallenge Maya
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 165 korda
Tänatud: 39 korda
Kontakt:

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3064 Postitas ElectroMoto » 04 Mai 2018, 12:54

cubedude kirjutas:
Spoiler:
Stealth kirjutas:Tekib nüüd selline veidi roadrage tüüpi käitumine kus vaadatakse et oo lahe - siia mahub ju veel 1 auto vahele ja kiirendatakse ette.
Kas ma olen ainus kes midagi sellist kogeb liikluses või peangi ma kiivriga vastu eesolevat auto pidurdama kui see piduriga nõksatama juhtub?


Sellist asja mul juhtub suht koguaeg liikluses, vahet ei ole mis masinaga :D Paljud autojuhid linnas ei mõista pikivahe tähtsust, näevad lihtsalt et "oh seal nagu oleks ruumi" ja tõmbavad vahele.. aga noh mis seal ikka teha, hakata uuesti pikivahet tagasi tegema et uus auto vahele trügiks :wack:


Jep. Juhtub. Aga olen harjutanud end stoiliseks selliste asjade suhtes. Kui hakata pulss laes õigust nõudma, siis üldjuhul saab ise haiget. Pohh, ma ei kaota selle auto pärast rohkem kui mõnikümmend sekundit. Kasvatan uue vahe eesoleva autoga ja jään järgmist "klienti" ootama :D
Vanasti ajas sita keema ikka suht iga paari minuti tagant liikluses liigeldes, aga ühel hetkel käis klõps läbi, et minu kõrgem pulss ja ühikuvõrra punasem nägu ei paranda kellegi maailma, seega on zen suhtumine palju tervislikum. Umbes 95% aegadest see isegi õnnestub :roll:
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1330
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 71 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3065 Postitas simp » 04 Mai 2018, 13:14

Stealth kirjutas:Teine olukord on kus hoian teises reas vasakule et veidi ette näha ja siis kiirendab taga olev auto läbi poole esimese rea ette...sest nagu peaaegu mahub mööda kui peegel esimesse ritta korraks viia...tramaeivõi


a mis sa seal teises reas tilbendad, kui esimene rida vaba on ja seljataga (kiirem) liikleja on?
Kasutaja avatar

Stealth
Postitusi: 29
Liitunud: 05 Mär 2017, 22:03
Tsikkel: Bandit 1200cc
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3066 Postitas Stealth » 04 Mai 2018, 13:54

simp kirjutas:
Spoiler:
Stealth kirjutas:Teine olukord on kus hoian teises reas vasakule et veidi ette näha ja siis kiirendab taga olev auto läbi poole esimese rea ette...sest nagu peaaegu mahub mööda kui peegel esimesse ritta korraks viia...tramaeivõi


a mis sa seal teises reas tilbendad, kui esimene rida vaba on ja seljataga (kiirem) liikleja on?

no see näide oli ikka juhul kui esimene rada kinni on.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1330
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 71 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3067 Postitas simp » 04 Mai 2018, 15:43

Kuidas see auto "läbi poole esimese rea" saab minna, kui esimene rida on kinni? Seal on teine mootorratas, mis paneb ainult pool rida kinni? See peaks küll harv juhus olema.
Kasutaja avatar

Stealth
Postitusi: 29
Liitunud: 05 Mär 2017, 22:03
Tsikkel: Bandit 1200cc
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3068 Postitas Stealth » 04 Mai 2018, 15:55

No eks see käiski u nii et taga olev autojuht pistis peegli kahe esimeses reas oleva auto vahele ja ju ma siis jätsin talle piisavalt ruumi minust kiireks möödumiseks
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1330
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 71 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3069 Postitas simp » 04 Mai 2018, 16:32

Stealth kirjutas:No eks see käiski u nii et taga olev autojuht pistis peegli kahe esimeses reas oleva auto vahele ja ju ma siis jätsin talle piisavalt ruumi minust kiireks möödumiseks

Otsusta nüüd ära, kas auto läheb "läbi poole esimese rea" või "paneb peegli esimesse ritta".

Need kaks väidet ei saa mõlemad korraga tõesed olla, samas kirjeldad ju konkreetset olukorda?

Veelparem, joonista skeem, siis saame kindlasti ühtemoodi aru.
Kasutaja avatar

Hanno
Postitusi: 189
Liitunud: 24 Mär 2008, 15:26
Tsikkel: R1200GS
Asukoht: TLN
Tänatud: 3 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3070 Postitas Hanno » 04 Mai 2018, 18:22

simp kirjutas:
Stealth kirjutas:Teine olukord on kus hoian teises reas vasakule et veidi ette näha ja siis kiirendab taga olev auto läbi poole esimese rea ette...sest nagu peaaegu mahub mööda kui peegel esimesse ritta korraks viia...tramaeivõi


a mis sa seal teises reas tilbendad, kui esimene rida vaba on ja seljataga (kiirem) liikleja on?


Asulas pole ühtegi märkimisväärset põhjust teises reas mitte tilbendamiseks. V.a. vbla viisakus, aga linnas üksi ainus viisakas liikleja olla väsitab ka aastatega ära.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1330
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 71 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3071 Postitas simp » 04 Mai 2018, 18:59

Samamoodi pole asulas ühtegi märkimisväärset põhjust, miks rohkem kui poole rea jagu külgvahet jätta. Va, viisakus?

Mida külvad, seda lõikad :bsmile:
Kasutaja avatar

Hanno
Postitusi: 189
Liitunud: 24 Mär 2008, 15:26
Tsikkel: R1200GS
Asukoht: TLN
Tänatud: 3 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3072 Postitas Hanno » 04 Mai 2018, 19:13

Noh, see põhjus ju oli nagu üleval kirjaski. Et soov oli eesolevast sõidukist ettepoole näha.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1330
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 71 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3073 Postitas simp » 04 Mai 2018, 19:16

Mõtlesin siinkohal autojuhi käitumist ja 'liiga lähedalt' möödumist. Nõue on möödumisel ohutu külgvahe jätta, poole rea jagu kõlab täitsa ohutult juba(ca poolteist meetrit?) - sõltub kiirustest.

Umbes samasuure vahega lendame ise ka mööda, kui autol alles (tagasi) reastumine pooleli.
Kasutaja avatar

Hanno
Postitusi: 189
Liitunud: 24 Mär 2008, 15:26
Tsikkel: R1200GS
Asukoht: TLN
Tänatud: 3 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3074 Postitas Hanno » 04 Mai 2018, 19:31

“The other guy” on ju alati m...nn, ükskõik kummalt poolt vaadata :)

vanalendur
Postitusi: 339
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3075 Postitas vanalendur » 04 Mai 2018, 20:18

simp kirjutas:
Hanno kirjutas:Noh, see põhjus ju oli nagu üleval kirjaski. Et soov oli eesolevast sõidukist ettepoole näha.


Mõtlesin siinkohal autojuhi käitumist ja 'liiga lähedalt' möödumist. Nõue on möödumisel ohutu külgvahe jätta, poole rea jagu kõlab täitsa ohutult juba(ca poolteist meetrit?) - sõltub kiirustest.

Umbes samasuure vahega lendame ise ka mööda, kui autol alles (tagasi) reastumine pooleli.

sketch1525454054284.png

Üsna vänt manööver. Eriti kui ootamatult tuleb. On ka selliseid kes napilt peegliga lenksu ei sõida.
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1214
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 107 korda
Kontakt:

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3076 Postitas Maaks » 04 Mai 2018, 20:29

vanalendur kirjutas:sketch1525454054284.png
Üsna vänt manööver. Eriti kui ootamatult tuleb. On ka selliseid kes napilt peegliga lenksu ei sõida.

Just another linesplit :mrgreen:
Ise süüdi, et ruumi jätsid.
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1330
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 71 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3077 Postitas simp » 04 Mai 2018, 20:30

vanalendur kirjutas:Üsna vänt manööver. Eriti kui ootamatult tuleb. On ka selliseid kes napilt peegliga lenksu ei sõida.


Sinu joonistatud manöövri puhul nõustun, aga pole kordagi isiklikult juhtunud. Ei ütle, et kellelgi teisel pole juhtunud.

Kirjeldusest jäi mulle pigem sellise manöövri mulje:
skeem.png
skeem.png (37.54 KiB) Vaadatud 1803 korda


Sellepärast pinnisin, kumb situatsioon reaalselt oli.

(pole just suurepärane pilt, aga üritasin kiirelt mõtte välja tuua)
Kasutaja avatar

Stealth
Postitusi: 29
Liitunud: 05 Mär 2017, 22:03
Tsikkel: Bandit 1200cc
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3078 Postitas Stealth » 05 Mai 2018, 09:32

See olukord oli jah esimene pilt kus minu reas minust mööda mindi kuna peaaegu, et mahtus.
Esimene rida oli kinni
Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 190
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3079 Postitas zombi » 05 Mai 2018, 15:48

simp kirjutas:
Stealth kirjutas:Teine olukord on kus hoian teises reas vasakule et veidi ette näha ja siis kiirendab taga olev auto läbi poole esimese rea ette...sest nagu peaaegu mahub mööda kui peegel esimesse ritta korraks viia...tramaeivõi


a mis sa seal teises reas tilbendad, kui esimene rida vaba on ja seljataga (kiirem) liikleja on?



Ma juba pikka aega mõtlen ja välja mina kuidagi ei mõtle... Mis kuradi "kiirem" ja "aeglasem" rida linnaliikluses? Linnas reastutakse vastavalt sõidusihile, vasak-, parempööretele. No ei ole, et 50 alas tuleb kellegile vasakut rida "madallennuks" vaba hoida. See ridadeasi on ikka rohkem asulaväline kiirtee teema. Neljarealise maante vms.

Kui ma tean, et ma kasvõi 2km pärast teostan vasakpöörde kuhugile, siis ma sõidangi võimalusel vasakus reas ja nii ongi.
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1330
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 71 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3080 Postitas simp » 05 Mai 2018, 23:44

zombi kirjutas:Ma juba pikka aega mõtlen ja välja mina kuidagi ei mõtle... Mis kuradi "kiirem" ja "aeglasem" rida linnaliikluses? Linnas reastutakse vastavalt sõidusihile, vasak-, parempööretele. No ei ole, et 50 alas tuleb kellegile vasakut rida "madallennuks" vaba hoida. See ridadeasi on ikka rohkem asulaväline kiirtee teema. Neljarealise maante vms.

Kui ma tean, et ma kasvõi 2km pärast teostan vasakpöörde kuhugile, siis ma sõidangi võimalusel vasakus reas ja nii ongi.


Ma soovitaks ära unustada igasugu kiirema ja aeglasema rea teooriad, see tekitab vale mõtteviisi. Kui alumine rida on vaba, siis tuleks seal paikneda, vahet pole kas oled 'kiire' või 'aeglane'. Maanteedel on alt möödasõit keelatud, kuna rodu alt möödasõitjaid teeb rohkem manöövreid kui üks eest tulemine. Lisaks tekib liiklusesse juurde nö raamivälist ennustamatut käitumist, mis muudab olukorra närvilisemaks ja ohtlikumaks.

Täna oli just tüüpiline näide. Teises reas tiksub tegelane, esimene rida ümberreastumiseks vaba, ees tükk tühja maad. Teises reas läheneb tagant mitmeid sõidukeid, selleks et tiksujast mööduda tõmmatakse pikivahe väikseks, reastutakse esimesse ritta ja jätkatakse sõitu.

Umbes selline olukord:
Pilt

Kumb on ohutum ja sujuvam, kui tiksuja reastub esimesse ritta kiirust muutmata või kui mööduvad sõidukid tõmbavad ükshaaval mööda mahtumiseks pikivahe kokku, reastuvad ja kiirendavad?

Tõsi, linnas pole kohustust teine rada vaba hoida, samamoodi pole ka alt möödumise keeldu, kuid viisakusest ja sujuva liikluse nimel võiks ka linnas mõistlikuse piires tava järgida. Pirita tee, Järvevana tee, Narva maantee ja muud sellised kohad.
Riikides(va: USA) kus nelja- ja rohkema realised teed tavalised on, nii käitutakse. Järjest rohkem ka Eestis.

Teema sai alguse ühest segaselt kirjeldatud situatsioonist, kus ratturil oli pretensioon möödasõitva auto külgvahe suuruse kohta. See on samamoodi viisakuse teema. Nagu enne ütlesin, mida külvad - seda lõikad. Sujuv liiklus on koostöö küsimus. :bsmile:
Kasutaja avatar

TiitX11
Postitusi: 194
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3081 Postitas TiitX11 » 12 Mai 2018, 20:36

Kiirusejälgijad peaks ka hälvikute alla paigaldama! Proovi sa sõita 70 alas kiirusega 72 + - 0,5km/h, ei ole kerge, pead GPS-i jälgima ja teele vaatad ainult vahel HARVA ja silmanurgast. Rekkajuhid võik seda "jälgimist" harrastada küll siis debiilkampaaniad lõpetatakse. Üldse täpse kiiruse hoidmine on kordades ohtlikum kui +100km/h, siis oled alati valmis ja ohutunnetus töötab.
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 271
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3082 Postitas claw » 12 Mai 2018, 21:02

kasuta püsikat.
Kasutaja avatar

TiitX11
Postitusi: 194
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3083 Postitas TiitX11 » 12 Mai 2018, 21:15

Pole....aga see on ju põhimõtteline küsimus. Kiirusejälgimine tekitab õnnetusi ja toob surma! Algaja autojuht....kui eksid siis oi, oi, kiiruse ületamist ei tohi olla. Vaatadki ainult GPS-i või spidot ja lähed vastassuunda, see aga on tühiasi. Raskeltkoormatud veokiga näiteks liivakoormaga. Ei saagi aru enne kui on reisibussist ja 5-10 sõiduautost läbi sõidetud. Kiirust aga EI ÜLETATUD, kohe mitte ühtegi km. Üldse eesti oma 30km märkidega kus sõidetakse 50-60km ja muuga on EU-s isegi üks SITEMAID riike, lisaks lollid kampaaniad nagu kiirusejälgimine. Igale poole laialikülvatud kaameratega. Egas liiklusohutus mängi rolli ikka trahvirahad. Sõidad terve EU läbi ja kõik on korras, eestis aga saad 70 alas mingi 74-ga trahvi. Makedoonias näiteks 60 alas kui sõitsid 120-ga enamus läks mööda, sõidukiirus oli nii 140, politsei teepervel vaaats, kõik on korras.
Miks see eesti peab olema KÕIGES üks viimaseid peldikuid mis on kasimatta?
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 271
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3084 Postitas claw » 12 Mai 2018, 21:19

Mina ei tea, kus sa Eestis 70 alas 74 km/h sõites trahvi saad, aga valdav enamus mu tutvusringkonnast sõidab ca +10 spido järgi, mis peaks siis 70 alas olema ca 75-76 km/h. Ja ei peedistata kedagi sellise asja eest. Mina ei tea, et keegi oleks 5% kiirusekõikumisega trahvi saanud.

Ja 90 alas püsida vahemikus 85-95 ei ole ka just raske, olgem ausad, sama kehtib ka teiste kiirusepiirangute alade kohta.
kaamerad on küll tüütud ja häirivad, tuleb tunnistada. Waze aitab muidugi.
Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 612
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3085 Postitas kaimex » 12 Mai 2018, 21:21

claw kirjutas:Mina ei tea, kus sa Eestis 70 alas 74 km/h sõites trahvi saad, aga valdav enamus mu tutvusringkonnast sõidab ca +10 spido järgi, mis peaks siis 70 alas olema ca 75-76 km/h. Ja ei peedistata kedagi sellise asja eest. Mina ei tea, et keegi oleks 5% kiirusekõikumisega trahvi saanud.

Ja 90 alas püsida vahemikus 85-95 ei ole ka just raske, olgem ausad, sama kehtib ka teiste kiirusepiirangute alade kohta.
kaamerad on küll tüütud ja häirivad, tuleb tunnistada. Waze aitab muidugi.


Kui palju nüüd on reaalselt neid bikereid, kes sõidavad 90 alas 85-ga? :bsmile:
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 271
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3086 Postitas claw » 12 Mai 2018, 21:24

Ma mingil põhjusel vist autot pidasin hetkel silmas - teema ju autojuhtidest.
Tsikliga saad varem või hiljem nagunii trahvi, sest piirkiirusega sõitmine on praktiliselt võimatu - 90km/h hakkab ikka väga väga igav lihtsalt. Kurvides ikka ju vajutad.. korraks.
Kasutaja avatar

TiitX11
Postitusi: 194
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3087 Postitas TiitX11 » 12 Mai 2018, 21:37

Ma ikka rohkem autodest kes ees tuigerdavad...."kiirust jälgivad". Kui aga baigiga 90 alas siis juba 60-70km tunnis....vulcanil sõidad käed lahti, rooliamort hoiab, tuleb kurv, kallutad ja nii vahel pikemalt. Tegelikult kui "sõita" siis ikka 100-120, see pole kihutamine vaid vaikselt jöristamine. Ülekanded muudetud siis vulcan alla 80-ne 5-ndat ei soovi ja peale 210-t 2 inimesega kaob kiirendus.....kahjuks.
Kiirusejälgimine ja muud lollid kampaaniad mis viivad tähelepanu kõrvale on ainult eesti eripära, mujal pole debiilsusi kohanud. :bsmile:
Kui juhid autot ja oled algaja, just alles load saanud siis vaateväli on niigi piiratud, enamus tähelepanu on kätel ja jalgadel. Tee vaatamiseks jääb ~30% ülejäänud tähelepanu on hajunud. Kui siis veel pead "kiirust jälgima" siis varem - hiljem on õnnetus. See ei kehti mulle isiklikult, olen just autoroolis korraga "paljude asjade" tegija ja nii harjunud....ka kiiruste jälgimine ja matkamajal 10-12 näidiku jälgimine kuulub sinna alla lisaks kohvijoomisele ja mobiiliga kõnelemisele ja vahel veel üht-teist lisaks....et igav ei hakkaks.
Kui maanteeamet teeb kampaaniaid siis peaks olema ikka mingi eesmärk? Või eestis ongi trahvid ainult eesmärgiks? Ja alkos 0 dolerants......mõnel on see juba füsioloogiliselt natuke kõrgem. See on samuti ikka riigieelarve pärast mitte liiklusohutusest tulenev.
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 271
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3088 Postitas claw » 12 Mai 2018, 22:15

See on huvitav tsitaat Sinu tekstist - "...See ei kehti mulle isiklikult..."
Lihtsalt mainin..
Kasutaja avatar

TiitX11
Postitusi: 194
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3089 Postitas TiitX11 » 12 Mai 2018, 23:10

Kuidagi valesti sattus: tsikli roolis naudid sõitu kui sellist, auto roolis võtad kui (sund) puhkust kus võib ka DVD-lt filmi vaadata ja kohvi juua ja muuga tegeleda.
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud

Prets
Postitusi: 263
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Yamaha ST225 Bronco
Asukoht: Auckland, Uus-Meremaa
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Hälvik-autojuhid

Lugemata postitus #3090 Postitas Prets » 13 Mai 2018, 10:06

Teetöölisena (liikluskorraldajana) ei salli kiirusületajaid. Kohe absoluutselt mitte. Kiiruspiirangud on sellised põhjusega. Paljud ei saa legaalsetegi kiirustega hakkama.
Kui midagi juhtub, siis suurema kiirusega on tagajärg hullem - fakt. Kas kiirus otseselt põhjustab juhtumisi, on lahtine. Ja isegi kui ei juhtu kunagi sinu endaga, siis võib juhtuda su naise, lapse, vanemate, parima sõbra või kellegagi iganes.
Kui kiiruspiirang on 70, siis peab sel lõigul midagi olema. Kas on liiga palju jalakäijaid, õnnetusohtlik koht või suur ristmik. Niisama heast peast ei alanda keegi kiiruspiiranguid, selleks on kindlad kriteeriumid. Isegi 70 on sellistes kohtades palju, sest juba 60 pealt on jalakäijal löögi saamise puhul ellujäämise võimalus kaduvväike. Mina olen kahe käega poolt, et liikluspiiranguga alas võiks veel karmimalt kiirust mõõta ja trahvida.
Teine asi on 90. Kui tee on hinnatud piisavalt pädevaks, et sel ei pea olema mingit piirangut, siis ma ei näe probleemi, kui ilusa ilmaga, hea nähtavusega ja kaasliiklejatega arvestades isegi kuni +30 pandaks.
Meie 90 on veel jumala hästi. Norras piirkiirus 80, neljarealistel äärmisel juhul 90. Rootsis piirkiirus üldse 70, kui pole just kindlat 90 lubavat märki.
(togi)




Mine “Vaba teema”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist