Tsikli kinnitamine praamil

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
RistoK
Postitusi: 19
Liitunud: 14 Mai 2007, 16:28
Tsikkel: BMW K1200 S '07
Asukoht: Harjumaa

Tsikli kinnitamine praamil

Lugemata postitus Postitas RistoK »

Tere Kõigile,

Sai minust kah nüüd värske tsikli omanik ja tekkis küsimus.

- kuidas tsikel praamil kinnitatakse või jäetakse see lihtsalt jalale
- kas peaks olema endal mingi väike kinnitus rihm kaasas või laevameestel endil kõik vajalik olemas
- BMW K1200S '07 (midagi hingele)
- Honda Hornet S '03 (pärast väga pikka pausi tuli uuesti kaherattalise isu peale)
- Riga 11 (lapsepõlv)

TLH
Postitusi: 243
Liitunud: 16 Apr 2007, 10:08
Tsikkel: külka M; Kawasaki
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas TLH »

Õnne sikliomanikuks saamise puhul!

Virtsu-Kuivastu liinil pole küll kunagi vajadust tundnud kinnituse järele, tsikkel seisab rõõmsalt ise ka jalal püsti.
Kasutaja avatar

musttank
Postitusi: 117
Liitunud: 30 Dets 2005, 23:30
Asukoht: Tartu; Soome Tikkurila

Tsikli kinnitamine praamil

Lugemata postitus Postitas musttank »

Eesti soome liinil tõmbad lihtsalt koormarihmaga põranda külge kinni ja rihmad laevas olemas.
Honda cbr 600 F4i 02.a. from the usa.
Buell Firebolt XB12R 04.a. samuti usast.

timoriik
Postitusi: 275
Liitunud: 17 Dets 2004, 18:40
Tsikkel: mõned on
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas timoriik »

virtsu- kuivastu praamil olen lihtsalt küljejalale jätnud. ja käigu ka sisse pannud. aga suurel praamil vist pannakse ikka mingid rihmad peale. meenub ,et kunagi ammu väikse Harilaiu peal käis mu vana jawa küllili :twisted:
Kasutaja avatar

mumm
Postitusi: 627
Liitunud: 12 Nov 2003, 15:34
Tsikkel: horney Helga
Asukoht: Kohatu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mumm »

meil tavaliselt kohvris kaasas koormakinnitusrihm. praamil maas omal kinnituskohad ja siis kindel tunne. seda nii eesti liinidel kui ka kaugemale liikudes.

mumm
väike kuri mootorrattur
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6616
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Ise sa"tin oma masina praamil ikka vo~imalikult jalapoolse, ehk siis vasaku poordi vastu, et isegi siis kui kyllili kukuks (mida pole veel ka va"ikse tormakaga juhtunud) masin enam-va"hem pysti ja"a"ks.
See ka"igu sisse ja"tmine on ka hea mo~te, katsun meeles pidada.

Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Teema algataja
RistoK
Postitusi: 19
Liitunud: 14 Mai 2007, 16:28
Tsikkel: BMW K1200 S '07
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas RistoK »

Tänud infi eest !!
Olekski just plaanis Saaremaale sõita, võtan vist ikka mingi kinnitusrihma taolise asja kaasa.
- BMW K1200S '07 (midagi hingele)
- Honda Hornet S '03 (pärast väga pikka pausi tuli uuesti kaherattalise isu peale)
- Riga 11 (lapsepõlv)

grahv
Postitusi: 1177
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 70 korda

Lugemata postitus Postitas grahv »

RistoK kirjutas:
Tänud infi eest !!
Olekski just plaanis Saaremaale sõita, võtan vist ikka mingi kinnitusrihma taolise asja kaasa.
Sõltub rattast ja koormast, aga eriti tugeva külglainetuseta pole küll mõtet selle väikse jupi peal kinnitama hakata. Aga arvesta, et laevatekk on kumer ja servade poole kaldu - kui tekk tõuseb küljejala suunas, siis võib olla mõistlikum ratas keskhargile tõmmata. ja kui võimalik siis pisut risti keerata. Aga üldjuhul lastakse siseliinidel rattad ikka "vasakusse" pardasse parkida.

Aga kui hakkad kinnitama, siis üle istme tõmmates ole ettevaatlik - nahk võib kergesti rebeneda. pane midagi vahele või otsi mõni muu kinnitusviis.
Kasutaja avatar

borx
Postitusi: 2004
Liitunud: 19 Aug 2005, 12:18
Tsikkel: Midnight Star 1900A
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas borx »

grahv kirjutas:
RistoK kirjutas:
Tänud infi eest !!
Olekski just plaanis Saaremaale sõita, võtan vist ikka mingi kinnitusrihma taolise asja kaasa.
Sõltub rattast ja koormast, aga eriti tugeva külglainetuseta pole küll mõtet selle väikse jupi peal kinnitama hakata. Aga arvesta, et laevatekk on kumer ja servade poole kaldu - kui tekk tõuseb küljejala suunas, siis võib olla mõistlikum ratas keskhargile tõmmata. ja kui võimalik siis pisut risti keerata. Aga üldjuhul lastakse siseliinidel rattad ikka "vasakusse" pardasse parkida.

Aga kui hakkad kinnitama, siis üle istme tõmmates ole ettevaatlik - nahk võib kergesti rebeneda. pane midagi vahele või otsi mõni muu kinnitusviis.
selle vastu hea ravim- võta oma sõidutagi, viska istmele rulli ja koormarihm peale, ei juhtu miskit halba ei sadula ei tagiga... ja ratas püsib...

terv.
Alar
Alar

K-125 1951; IŽ-350 1949; IŽ-350 1950; IŽ-56 1957; IŽ-56K 1957; IŽ-56 1958; IŽ-56 1959
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Risto! Kui sul keskhark olemas on, siis tõmba keskhargile. Ratas püsib ka laeva õõtsumise korral kindlalt paigal, võtab vähen ruumi ja möödaronijad takerduvad vähem peeglitesse ja muidu ratta taha. Rihma läheb ehk vaja siis kui tugevam torm on. Mina ei ole veel kordagi kasutanud igatahes.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6616
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Pakuks, et jalal oleval rattal on suurem toetuspind (esiratas, jalg, tagaratas) kui hargil oleval.
Aga sellise tormakaga, et ratas igal juhul liikuma hakkab, praamid ei so~idagi. Siiani olen ilma rihmadeta hakkama saanud.

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

rasmus23
Postitusi: 100
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:27
Tsikkel: KLR
Asukoht: Riisipere

Lugemata postitus Postitas rasmus23 »

Lugesin ka seda teemat huviga, kuna on jaanipäeval rattaga kihnu minek (autoga ei saa kuna kõik kohad broneeritud), ja siit sai väga palju kasulikku teada, mida kõrva taha panna :wink:

aga samas mu gixeri kaal on 250kg, seega leian et rihma pole vaja, kuna ratas parasjagu raske(kuid kes teab)
Veo- ja tõsteteenus.
Veoteenus: Eraldi üldjuhul ei teosta auto iseärasuste poolest, aga vajadusel 10t
Tõstevõime kuni 15t ning noole pikkus kuni 42m.
53420969
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

ants01 kirjutas:
Pakuks, et jalal oleval rattal on suurem toetuspind (esiratas, jalg, tagaratas) kui hargil oleval..
Keskhargil on ratas jäigemalt. Aga neid seisab praamil mõlemat moodi ja häda pole midagi.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6616
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Aamen!

Saadetud kettaga lauatelefonist!


grahv
Postitusi: 1177
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 70 korda

Lugemata postitus Postitas grahv »

rasmus23 kirjutas:
rattaga kihnu minek
Vat Kihnuga on jälle omamoodi lood...

Sealsed lodjad on parasjagu nii väikesed, et kergegi laine paneb selle laevukese jonnipunnima. Isegi hoo pealt pööre kallutab tublisti. Ja kuna jätkuvalt on laevatekid servade poole kaldu, siis ähvardas üks paremasse pardasse pargitud väike vulcan tõesti üle võlli kummuli kukkuda... Aga kuna laevaparras oli üle vaatamiseks meeldivalt madal, siis osutus parimaks lahenduseks lihtsalt tsikli selga istumine ning sõidu ja vaate nautimine. Kui kedagi huvitab, siis http://www.mv.hiiumaa.ee/~hillar/kihnu/ Seekord siis Munalaiu sadamast.
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 495
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 46 korda

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Keskjalale ei soovita ma ratast laevas panna. Tegelikult on keskjalal ratas tunduvalt kukkumisaldim kui küljejalal. Lisaks võib ratas nii ka kergesti raudpõrandal libiseda kui laev kaile kinnitudes rappub. Parim kinnitusviis on küljejalal ja klots esiratta all ning rihmaga esiamort kergelt pinge alla. Ja loomulikult käik sisse. Tekib kolm tugevalt toetatud punkti. Hea kui on oma rihm olemas, reeglina on laeva rihmad nii määrdunud, et määrid nii ennast kui ratta ära. Seda pikema laevasõidu korral. Saaremaale minek on nii lühiajaline, et kui just tormi pole, pole rihmadega mõtet vaeva näha.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
Kasutaja avatar

canis lupus
Postitusi: 105
Liitunud: 03 Aug 2006, 14:45
Tsikkel: Super Blackbird, Minsk 125*2
Asukoht: Brüssel

Lugemata postitus Postitas canis lupus »

Sai eile just Saaremaalt tuldud - Virstu-Kuivastu vahel pole kunagi rihmi kasutanud, pole vajadustki - lihtsalt käik sisse ja küljejala peale, samas võib ka keskhargi peale pole suurt vahet.

Pikematel sõitudel, suurema lainega kohtades - Taanis, ja Rootsist Eesti tõmbasin ikka rihmaga kinni - kindad rihma alla, et sadul terve püsiks.

Tegelt tsiklid ikka suht stabiilsed - väike kõikumine ei tee midagi. :twisted:

Nii, et reisige aga ringi.
BLACKBIRD
CBR 600 F
TZR 125
JAWA
VOSHOD
MINI

harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Tsikli kinnitamine praamil

Lugemata postitus Postitas harimal »

RistoK kirjutas:
- kuidas tsikel praamil kinnitatakse või jäetakse see lihtsalt jalale
- kas peaks olema endal mingi väike kinnitus rihm kaasas või laevameestel endil kõik vajalik olemas
Rootsi vahet sõites pole mul Tallinnast ega Paldiskist väljudes mingit võimalust jäetud - vennad ise ütlevad, et küljejalale, käik sisse, rool lukku ning tõmbavad rihmadega ratta üle sadula põranda külge. Rihma alla pannakse alati viisakalt mingi puhas riideräbal, et sadulat mitte lõhkuda.

Kiks
Toetajaliige
Postitusi: 74
Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
Tsikkel: zr-7, nc700sd
Asukoht: Kuusalu
Tänatud: 4 korda

Re: Tsikli kinnitamine praamil

Lugemata postitus Postitas Kiks »

Siin teemas väike uuendus. Kuidas tänapäeval on, kas rihmad peavad endal kaasas olema? Mis pikkusega rihm piisab? Arvestades rea laiust, siis 3 m on vist vähe...


erkil
Postitusi: 58
Liitunud: 10 Dets 2012, 14:23
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Tsikli kinnitamine praamil

Lugemata postitus Postitas erkil »

Minu arust on tänapäeval oluliselt suuremaks ülesõidu käigus ilmnevaks probleemiks tsiklistide ülim viisakus ning lühikese aja jooksul tekkiv kiindumus SLK poolt pakutava teenuse suhtes. Eelmisel suvel Eesti suuruselt teise, kuid muude parameetrite järgi selgelt esikohal olevale saarele sõites tekkis olukord, kus keegi ca 6-7st mahasõidu juurde kõrvuti pargitud tsiklist ei tahtnud esimesena praamilt lahkuda. Mootorid ammu soojas, ramp ka juba maas, aga ikka keegi ei liigu. Ma pidasin sellises pingutatud viisakuses ca 5 sekundit vastu. Pärast pidin küll selle jagu kauem oma neljarattalistel liikuvaid reisikaaslasi järgi ootama, aga see selleks.

Ehk kui on mure, et su armas kaherattaline võib ümber kukkuda, siis pöördu laevameeskonna poole. Küll nad sulle mõne vaba otsa leiavad.

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Tsikli kinnitamine praamil

Lugemata postitus Postitas pühak »

Kiks kirjutas:

Siin teemas väike uuendus. Kuidas tänapäeval on, kas rihmad peavad endal kaasas olema? Mis pikkusega rihm piisab? Arvestades rea laiust, siis 3 m on vist vähe...

2012 käisin viimati tsikliga Saaremaal. Siis olid küll tsikli kinnitusotsad meeskonnal olemas ja mõni meeskonnaliige oskas neid isegi korrektselt kasutada.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Peet
Postitusi: 200
Liitunud: 21 Apr 2013, 14:38
Tsikkel: Tagaveoline
Asukoht: Tallinn/Soodla
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Tsikli kinnitamine praamil

Lugemata postitus Postitas Peet »

Eelmine suvi käisime 6 rattaga Saares. Seisid kõige esimestena keskel. Kõik küljejalgadel. Rattad endurost superbikeni. Kõik jäid püsti ning mingit vajadust kinnitada ei olnud. Käigud olid "just in case" sees. Endal nii või naa rihm kotis kaasas kui sõidus käin. Kui ei lähe metsas vaja, siis praamil ei tea kunagi rataste-rihmade suhet. Narr kah, kui enda mopeed ainus kellele rihma ei jätku.

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Tsikli kinnitamine praamil

Lugemata postitus Postitas AzA »

Ma kasutan käigule lisaks nö. käsipidurit ... esialgu lihtsalt kaablisidemega tõmbasin piduriheebli kinni, see hooaeg hankisin korduvkasutatava lahenduse, lihtsalt nö krõpsuga lint.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

iSlanderADV
Mode
Postitusi: 557
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: Honda CRF1000L
Asukoht: EU
Tänanud: 180 korda
Tänatud: 120 korda
Kontakt:

Re: Tsikli kinnitamine praamil

Lugemata postitus Postitas iSlanderADV »

ma sõidan seda otsa tsikliga väga tihti ja pole kordagi ratas ümber läinud. Pole kordagi ka kinnitatud teda. Ühel korral oli korralik torm ja tõesti arvasin, et kui ratta juurde lähen, siis on ta autol kaelas, aga ei olnud häda midagi. Tavaliselt ei suunata tsikleid isegi mitte autode vahele vaid külgede peale eraldi kohtadesse.

Nägemata Eesti orienteerumissari http://nägemataeesti.ee
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia

rd.
Postitusi: 14
Liitunud: 08 Apr 2013, 16:51
Tsikkel: Honda Shadow
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 1 kord

Re: Tsikli kinnitamine praamil

Lugemata postitus Postitas rd. »

Mul kunagi on tugevama lainetusega Regula peal laevameeste poolt pandud tõkiskingad parema külje alla toeks. Saaremaa praamil üldiselt ei ole vaja kinnitamise peale mõelda, see nüüd päris pähklikoor ka pole. Küll aga tasub sadamasse jõudes ettevaatlik olla, maabumine käib päris kõva ja ootamatu jõnksuga. Näinud kuidas selle käigus tädike kukkus koos rattaga. Mõistlik on jalale toetudes ära oodata kuni laev paigale jääb.

Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1764
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Tsikli kinnitamine praamil

Lugemata postitus Postitas simp »

piisab jah täitsa tõkiskingade(suured puust pakud) alla suskimisest. Vormsi praamil olen seda korduvalt teinud, seal rapub vähe rohkem.
kui vähegi rahulikum ilm on siis on täitsa okei lihtsalt lenks paremale välja keerata(kui jalg vasakul on), ei lähe ta kuhugi.

Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Tsikli kinnitamine praamil

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

See pole vist väga levinud, aga mul on selline keskhark http://www.royalmotorcycle.com/hotdeal/ ... 25a_27.jpg

Need alumised otsad on seest tühjad torud, sealt mahub 8mm polt läbi. Ehk siis näiteks võtad kaasa 2 pikka polti 4 mutriga või ühe pika keermelati või varda ja paned sealt läbi ja ongi näiteks meetri laiune jalg all rattal.

See on tegelt kõik kuiv teooria, ma tean, et kuskil pehme muru peal ja remonditöökojas kasutatakse neid auke nii, laeva peal ei ole proovinud :)

Ise olen veel mõelnud sellele, et kui kuskil ebastabiilses kohas vaja ratast hoida, kas oleks hea mõte esipidur näiteks nipukaga kinni tõmmata. Pärast enne järsku kohalt tõmbamist oleks muidugi hea kui tuleb meelde see lahti teha :)

In India, you brake by steering into the nearest elephant.

Gerd
Postitusi: 91
Liitunud: 25 Nov 2015, 09:26
Tsikkel: Yamaha XV1700 Warrior
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Tsikli kinnitamine praamil

Lugemata postitus Postitas Gerd »

Töötades ise Tal-Hel vahel olen viimasel ajal täheldanud tohutut tsikli kinnitamise buumi... Õnneks rohkem küll sommide hulgas, aga ka paljud eestlased.... Rihmasi veetakse risti-rästi, nagu hakatakse üle ookeani sõitma... Oma päris pikaaegse kogemuse põhjal võin öelda, et küsige madrustelt soovitusi, ärge hakake üleliigselt rapsima... Alati on mõni üliagar esimene ja siis on juba kõik tsiklistid järel, kes algselt ei plaaninud kinnitada. Minu põhisoovitus on käik sisse ja tõkiskingad alla... Ei liigu ta kuhugi. Tormiste ilmadega oleme soovitanud rihma üle visata, aga siis peab ikka korralikult puhuma kah :) Eriti kruiserid ja chopperid, mis küljejala seisavad on väga stabiilsed. Vahest olen soovitanud mõnel ülelastitud enduurokal rihma peale visata, kuna tunduvad ebastabiilsed... Niiet veelkord

  1. KÄIK SISSE
  2. KÜLJEJALALE
  3. TÕKISKINGAD
  4. KÜSIGE, kui ise ei julge otsustada
    Tervitustega madrus praamilt :)
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8784
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Tsikli kinnitamine praamil

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Gerd räägib asja. Mina lähen praamile/laevale ja panen tsikli lihtsalt paika ja reeglina paneb laevameeskond selle ise kinni, kui selleks vajadus on. Tsikli ümberkukkumist ei soovi nad kindlasti isegi.

P.S. Gerd - aga miks mitte keskhark? Kui selle pealt peaks ratas maha kukkuma, siis oleks ülejäänud laev ammugi tagurpidi.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

Gerd
Postitusi: 91
Liitunud: 25 Nov 2015, 09:26
Tsikkel: Yamaha XV1700 Warrior
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Tsikli kinnitamine praamil

Lugemata postitus Postitas Gerd »

Mulle isiklikult tundub küljejalg stabiilsem... Pead ei anna :)

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”