Hälvik- Mootorratturid
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Hälvik- Mootorratturid
Minule on avanenud selline pilt peeglist ( autoga siis ) Et vaatan taha peeglisse - 1 rekka. Mõne ajapärast vaatan jälle - 2 tükki kõrvuti. Ning autot tulid vastu. Ütlesin teistele ka autos, et vaadake taha, kohe tuleb mats. Aga ei ole õnneks. Tee tehti kolme realiseks, kus kahes olid rekkad ning 1 kiitsukeses siis sõidu auto, kes pea kraavis sõitis ning üritas seisma jääda.
Minu mäletamist mööda ei olnud möödasõitja eesti rekka.
A vaatepilt on ikka võimas kui kaks rekkat kõrvuti sõidavad. Suht hapu kui ise juhtud vastu tulema
Aga tagasi nüüd teemasse poisid
-
- Mode
- Postitusi: 882
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Hälvik- Mootorratturid
Hurt kirjutas:Saksas küll ja küll näinud nö. "euromöödasõite" kus üks rekka läheb teisest rekkast mööda ja venib nagu härja ila, vahepeal seisavad kõrvukuti siis jälle millimeeter liigub. Kui on üle 2 rea ühes suunas siis savi, muidu aga võib vihale ajada küll.
Kui oled öösel üritanud kiiresti mööda saksamaad piiri või siis põhja poole uhada ja seal kõigis kiirtee 3-es reas on saadana rekkad kõrvuti siis on lihtsalt masendav - ja seda on koguaeg nii. Sama joga on poolas (mis on lihtsalt üks saatanast pleiss).
Bikedega sõidetakse vahel sealt lisaks veel paremalt perve pidi mööda - nii umbes 200+ lauluga.
Ise olen olnud ühel ajal suhteliselt kiire autoga seal teel kus ees kooserdasid bikerite grupp, mis ei lasknud autosid mööda - jube kuidas ajas närvi. Krt nendele on see jama ju ohtlik, mitte autojuhile. See, et ilged pässid ollakse ja arvatakse, et see mingi totakas silt selja peal sind kaitseb on ikka väga suur indikaator vähesele ajumahule. Krt kui kiirtee, siis kasutada vastavalt. Eriti siis, kui nood on 3 realised. 2. ja 3. rida pole mõeldud uimerdamiseks ja ees venimiseks. Ja mõnel inimesel on TÕESTI kiire teel olles.
Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
-
- Postitusi: 152
- Liitunud: 25 Juul 2008, 16:53
- Tsikkel: 300 EXC Six Days 2022, TRS One
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 1 kord
Re: Hälvik- Mootorratturid
Thesaarlane kirjutas:b) ei pea. Tagumine juht on lihtsalt poole-toobine antud juhul. Tsikliga ei tekita see erilisi probleeme, kuid mõne kohvijahvatajaga küll, kes arvab, et tema 1,0 Micral on ikka s*taks kõva mootor.
Põhimõtteliselt kui nüüd täpseks minna, siis ta ei saa sinust mööda sõitu alustada. Kiirendada tohib alates lubavast märgist alates ning sina ( esimene auto ) jõuad sinna enne ja saad natuke eest ära kiidendada, enne kui teine nö tohib kiirendama hakata. Nii, et juht kes siis möödasõitu ürita oma masinaga peab natuke sooda olema või siis on tal võimas püss istme all ja ta teeb selle möödasõidu edukalt.
Aga sina ei pea küll midagi tegema.
Tegelt päris nii ka ei ole.
LE § 134. Juht, kellest mööda sõidetakse, ei tohi möödasõitu takistada sõidukiiruse suurendamisega ega muul viisil.
Re: Hälvik- Mootorratturid
Piipz kirjutas:aspelund, sa tee omale parem selgeks, miks osad rattad teevad nii ja ära loobi tundmatuid väljendeid.
minu rattale on tehase poolt selline paukumine, mis tekib gaasi mahalaskmisel tekkiv, sisseehitatud.
ning sama süsteem on ka vääääga paljudel teistel, tänapäeva "roheliste normidega" ratastel.
seega võibolla ta ei saa seda korda teha, sest on juba korras?lapsed võib alati teise tuppa magama viia/aknad kinni panna/maale ära kolida?
"piipz@paukuva rattaga ning väikese ja väsinud lapse isa"
P.S. selle "paugutaja" saab küll maha võtta, kuid tegelikult pole see ratta korda tegemine, vaid hoopis rikkumine.
aga kuna ma siin juba juttu alustasin, siis võin lühidalt seletada, misasi see siis pauku teeb.
Õhufiltrikorpusest on viidud voolik otse väljalaske kollektorisse, klapp on vahel. Kui lased gaasi lahti, klapp avaneb ja "süstitakse" värsket õhku sumpsi. See aitab põlemata gaase põlema panna, mistõttu ka need paugud. Vooliku võid kinni küll vajutada, kuid sellega rikud mingeid emissiooninorme. Kõige rohkem sellele on rõhku pandud usas, California osariigis. Meil veel õnneks ülevaatusel seda punkti ei kontrollita, et kuidas ja kas me oma "õhupritse" ümber teinud oleme.
+1teine asi on muidugi see, et kui on vaiksem summuti, siis seda paukumist pole eriti kuulda, selle osaga võiksin isegi enamvähem nõus olla.
ning kolmandaks, võibolla tõesti on ta rattal midagi viga, kui selline süsteem puudub
P.S.2. tegelikult ma ei taha üldse vaielda sellel teemal, kui palju mõni ratas võiks ja peaks häält tegema. see käib juba fleimi alla rohkem, sest siin on täpselt kaks eri arvamust ja kumbki pool sellest ei tagane
+1
Re: Hälvik- Mootorratturid
Ole Sa 54_ _ numbriga Aprila Pegaso piloot tervitatud, kes Sa Nõmmel Pärnu maanteel mul auto nina eest paremast (otse üle raudtee minevast) reast vasakpöörde Raudtee tänavale tegid hetkel, kui ma sama pöörde sooritamiseks juba liikuma hakkasin. Küllap Sa ise oled uhke oma suurepärase soorituse üle, aga Su tsikli tagaratta ja minu auto esiosa vahele ei jäänud just palju. Ühtlasi suutsid püstitada mulle viimase 11 aasta kõige ootamatuma manöövri rekordi.
Ja juhtus, et mängisin kaameraga jälle
http://www.youtube.com/watch?v=Oz9dJfExb2s
Pole just kõige ülevaatlikum vaatenurk, aga eesmärk polnud ka selliste tempude püüdmine
Re: Hälvik- Mootorratturid
päris innovatiivne koht kaamera paigaldamiseks, eesmärgiks oli jälgida rehvi kulumist?
aga selle mootorratturi manöövrit küll eriti kiita ei saa.
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Hälvik- Mootorratturid
Hälvarteemad on päris popid, ma vaatan. Kõik jäävad kõigile ette, kõik süüdistavad kõiki, ainult et peeglisse (vannitoas või esikus näiteks) ei taheta vaadata. Päevast päeva mööda linna ringi sõites näen pidevalt, et siin-seal keegi sipleb, tõmbleb ja teeb muid trikke, aga mind see ei häiri. Miks, te küsite? Sest ma NÄEN seda ning see ei tule mulle üllatusena. Ma ei loenda kajakaid ja tuvisid sõidu ajal, vaid pööran tähelepanu, mis mu ümber toimub ning oskan aimata teiste juhtide ning ka jalakäijate järgnevaid liigutusi ning ei tule mulle üllatusena, kui mõni järjekordselt reastub minu ette ilma suunatuleta 'n' stuff. Küsiks nende käest, kellel koguaeg "midagi" juhtub - ehk olete kaalunud võimalust, et osaliselt olete ise süüdi selles, mis teiega juhtub?
Muudkui keeratakse ette ja surutakse äärekivisse ja ei lasta ridade vahel ette ja mendid nussivad ja maa on külm ja kärss kärnas ja savisaar on m**n* etc.
Ehk oleks aeg üle vaadata oma sõiduvõtted, käia tähelepanu- ja kontsentratsioonikoolitustel ning osata lugeda liiklust/mõelda rohkem, kui üks samm ette??
Kirjutasin sellesse teemasse sel põhjusel, et võtsin suvaka hälvarteema, sest kõigis neis on läbivalt ainult inin.
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: Hälvik- Mootorratturid
+1
Kui kogu teedel nähtud s..t siia postitada saaks pika teema, kui sinna lisada veel enda sooritused siis oi oi kui pika... Mulle hakkab aina rohkem see ütlus meeldima " Sõida , ära mölise"
http://www.krracing.ee/
Re: Hälvik- Mootorratturid
siil_udus kirjutas:Ole Sa 54_ _ numbriga Aprila Pegaso piloot tervitatud, kes Sa Nõmmel Pärnu maanteel mul auto nina eest paremast (otse üle raudtee minevast) reast vasakpöörde Raudtee tänavale tegid hetkel, kui ma sama pöörde sooritamiseks juba liikuma hakkasin. Küllap Sa ise oled uhke oma suurepärase soorituse üle, aga Su tsikli tagaratta ja minu auto esiosa vahele ei jäänud just palju. Ühtlasi suutsid püstitada mulle viimase 11 aasta kõige ootamatuma manöövri rekordi.
Ja juhtus, et mängisin kaameraga jälle
http://www.youtube.com/watch?v=Oz9dJfExb2sPole just kõige ülevaatlikum vaatenurk, aga eesmärk polnud ka selliste tempude püüdmine
minu meelest pole nagu video järgi häda midagi, auto ei pidanud pidurdama ega muud sellist, kenasti kõik said jätkata rahulikult oma manöövrit. Mille pärast siis viriseda. Ja kui selline meeletult ootamatu manööver oli kõige hullem asi/juhus liikluses 11 aasta jooksul, siis ei oska küll öelda kus metsas sa elad )
Re: Hälvik- Mootorratturid
Tallinna lähedal metsas. Ka ei mäleta, millal viimati alla 30000km läbisõiduga aasta oli selle metsa vahel, kui sellel faktil mingit iseloomustavat ähtsust peaks olema.See polnud kaugeltki kõige hullem asi mis minuga juhtunud on/oleks, aga kuna sarnaselt primole, on mul roolis olles kombeks pidevalt enda ümber toimuvaga kursis olla, siis pole siiani mind veel niimoodi suudetud üllatada. Rõhutan see oli ootamatuse, mitte ohtlikuse rekord. Tegemist ei ole just Tallinna kõige laiema ristmikuga ja esimene hetk millal seda ratast märkasin oli siis, kui see oli risti mu auto ees, olgugi, et jälgisin ka pidevalt paremalt mööduvat liiklust. Ta lihtsalt ilmus eikusagilt. Pidurdada poleks jõudnud ka kõige parema tahtmise korral ja isegi kui me oleks kokku saanud seal, siis kõige vähem haiget oleks mina selles olukorras saanud.
Kokkuvõttes oli see lihtsalt taaskord üks tubli mainekujundaja, kes meenutas ühte vana nalja:
Juku B kat teooriatunnis. Rääkitakse liiklemisest ristmikel.
Õpetaja joonistab tahvlile ja seletab: Juku, oletame et sa jõuad autoga ristmikule. Vasakul on veoauto, otse vastas buss ja parealt tuleb teine sõiduauto. Kes ületab ristmiku esimesena?
Juku: Mootorratas.
Õpetaja: Seal on peale sinu sõiduauto, veoauto ja buss! Kes neist ületab ristmiku esimesena?
Juku: Ikka mootorratas.
Õpetaja: Kus krt sa seda mootorratast näed?
Juku: Ega ei näegi, aga alati ületab ta ristmiku esimesena!
Re: Hälvik- Mootorratturid
Video pealt vaadates võis rooli taga üsna ehmatav hetk olla küll. Parema külje pealt starditud ja vasakpööraja eest vasakule mindud ja seda märksa laugemalt kui auto. Üsna hea võimalus kokku saada kui auto oleks erksamalt kohalt minekut teinud. Julgen oletada, et siinses foorumis on päris palju inimesi, kes vasakpöördele võimaluse tekkides nii rahulikult ei stardi. Ma ise ka "annan ketsi" kui liiklus on elav ja pöörde ootamine on niigi tüütu olnud ning avaneb võimalus läbi vajutada.
Olen samuti vasakpöördeks Tallinnas ette nihkunud, aga ikka pöörde siseküljele.
Re: Hälvik- Mootorratturid
Primo kirjutas:Hälvarteemad on päris popid, ma vaatan. Kõik jäävad kõigile ette, kõik süüdistavad kõiki, ainult et peeglisse (vannitoas või esikus näiteks) ei taheta vaadata. Päevast päeva mööda linna ringi sõites näen pidevalt, et siin-seal keegi sipleb, tõmbleb ja teeb muid trikke, aga mind see ei häiri. Miks, te küsite? Sest ma NÄEN seda ning see ei tule mulle üllatusena. Ma ei loenda kajakaid ja tuvisid sõidu ajal, vaid pööran tähelepanu, mis mu ümber toimub ning oskan aimata teiste juhtide ning ka jalakäijate järgnevaid liigutusi ning ei tule mulle üllatusena, kui mõni järjekordselt reastub minu ette ilma suunatuleta 'n' stuff. Küsiks nende käest, kellel koguaeg "midagi" juhtub - ehk olete kaalunud võimalust, et osaliselt olete ise süüdi selles, mis teiega juhtub?
Muudkui keeratakse ette ja surutakse äärekivisse ja ei lasta ridade vahel ette ja mendid nussivad ja maa on külm ja kärss kärnas ja savisaar on m*** etc.
Ehk oleks aeg üle vaadata oma sõiduvõtted, käia tähelepanu- ja kontsentratsioonikoolitustel ning osata lugeda liiklust/mõelda rohkem, kui üks samm ette??Kirjutasin sellesse teemasse sel põhjusel, et võtsin suvaka hälvarteema, sest kõigis neis on läbivalt ainult inin.
mind küll debiilid liikluses häirivad . sind mitte . so what. keda see kotib. ja mida sa näed? ja mida sa aimad? mitte halligi ei aima. pigem käitud reflektoorselt. nii me kõik. muidu oleks igapäev siin tallinnas laibad taga. mõni vannub kohe rooli taga , mõni läheb kodu ja elab naise peale välja mõni tuleb kribab foorumis ja annab ka teistele teda millised idikad liikluses on.
-
- Postitusi: 451
- Liitunud: 23 Juul 2007, 22:01
- Tsikkel: vfr
- Asukoht: tallinn
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Hälvik- Mootorratturid
Primole kümme punni jah!
Liiklus on tõesti nagu male mäng.Kui ühtegi käiku ette ei mõtle - aima, on varsti tuli peal ja matt kiire tulema.
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Hälvik- Mootorratturid
Primo kirjutas:...
Oskaks lisada ainult seda, et nägemine tuleb kogemusega, kogemus aga aja jooksul. Kuni sinnamaani võiks tegeleda pirisemise asemel pigemini enda arendamisega.
p.s. Savipäts ON m***
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Hälvik- Mootorratturid
ishijupp kirjutas:p.s. Savipäts ON m***
Sa oled nagu Kuku raadio "Vox Populi" kuulaja, kes süüdistab kõiges Ansipit ja Laari
Aga muidu: eks meis kõigis ole natuke esiletükkimist ja edevust (mis tavakodanikule kvalifitseerub hälviklisusena).
Kui b[/b]me kunagi taevasse jõuame siis hakkame ingliteks
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 400
- Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
- Tsikkel: Freewind
- Asukoht: Tartu
Re: Hälvik- Mootorratturid
Mis ten'd pahandate siin kõik? Laupäev-pühapäev ma ei sõitnud, liiklus oleks pidanud kohe hulka rahulikum olema.
Re: Hälvik- Mootorratturid
Primo kirjutas:...
+1
isoints kirjutas:... ja mida sa näed? ja mida sa aimad? mitte halligi ei aima...
Kes näha oskab, see näeb. Nii on.
Olen siin foorumis ennegi kirjutanud, et mind ei nügi keegi ja mulle ei keera ka keegi ette. Siis leidus tarkasid, kes arvasid, et süüdi on suur ratas ja seljapealne kiri BANDA. Mina nii ei arva. Usun kindlalt, et süüdi ei ole keegi vaid abiks on oskus liiklust näha. 22 aastat kopikaga olen sadulas istunud ning ühe korra avariisse sattunud. Siis oli LE järgi autojuht peateele ettesõitmises süüdi, aga mina arvan, et ma oleksin suutnud seda vältida, kui ma just sel hetkel poleks jäänud vaatama siidisukkades miniseelikuid teeääres.
Järeldused suudab mõtlev inimene teha. Teistega vaielda ma ei viitsi.
P.S. Mitte ainult Savi, vaid kõik poliitikud on M***ID.
Re: Hälvik- Mootorratturid
mnjahhh..näeb...ei näe...ei näe s***agi aga oskad pigem karta toetudes oma kogemustele!? Kui näiteks (eelmine laup.) merivälja tee peal pikas lauges vasak-kurvis tsikkel ca 160 lauluga sinu autost paremalt mööda põletab...ei näe sa tsikli värvigi, rääkimata muust aga kuna tead, et mõned hullud on liikvel, oskad karta, vähemalt mina - jäi manööver sooritamata ja laks olemata. Aga on ausalt öeldes kehva liigelda kui pead kogu aeg silmad pulkas täppe tagantpoolt otsima, et äkki...mitte et ma möliseda tahaks aga ... ka tsiklisõitja võiks eeldada, et tehakse ootamatuid manöövreid, mitte lajatada ziljon km/h linnas autode vahel ja siis halada, et näe kukkusin mölaka sohvri (ka neid on ) pärast. Plaksu lüüakse kahe käega? Peace!
Re: Hälvik- Mootorratturid
Selgitaks siis natuke seda aimamise ja nägemise teemat. Jah loomulikult näed mis toimub ees , vasakul ja paremal. mingil määral ka seda mis toimub sinu taga. Piisab ainult ühest aevastusest ja järgmisel hetkel võib sul mõni 12 aastane kaelapidi rolleriga või paremalt poolt mööduda üritav tegelane rataste all olla. s**t näide ehk , aga fakt on see , et igapäev õnnetused juhtuvad ja mingi protsent neist oleksid olemata , kui inimesed ei käituks hälviklikult. Siin foorumis võivad kõik endale rusikaga vasta rinda taguda ja kõva häälega kuulutada ,kui mitu meetrit okastraati keegi hommikuks söönud on. aga järgmise päeva liiklusuudistest loed ikkagi et vasja keeras lambist bemmiga vastasuuna vööndisse ning süütu kannataja oli audi juht. Kuna tegu oli audiga siis on muidugi tavalisel tsiklimehel jumalast savi. Kui oleks audi asemel olnud Kati ja masinaks intruder siis toksiks enamus tsikliomanike oma klavereid nii et klahvid mööda tuba laiali.
Aimamist ei kommenteeriks üldse tegelikult. see veel puuduks , et linnatänaval selgeltnägemise järgi liiklema hakataks. Jäägu see siiski intsu, tambeti,nastja vera ning teiste selliste pärusmaaks. loodan siiski , et neil lube üldse ei ole ja nad kõrval ja taga istudes pilooti ei juhendaks.
Ja mis puudutab seda hälvikute teemat üleüldiselt . kui see teema tehti siis järelikult on inimestel ka midagi öelda. Lihtsalt üldiselt mainida , et nah te siin inisete on nõme. Kustutage siis ära see teema. Inimesed toovad isegi konkreetseid näited juhtumite kohta. Teised loevad neid ja panevad ehk midagi kõrva taha ja on teinekord paremini valmis selliste sündmuste puhul reageerima Ja siis tuleb mode ning ütleb et t*** sa inised . sõida ja ära mölise. Mine ja kirjuta siis vastu igale konkreetsele näitele eraldi ja selgita , miks sa arvad et too inimene , kes midagi valesti tegi ei ole tegelikult hälvik.
-
- Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Hälvik- Mootorratturid
Minu poolest sellised teemad võivad olla.
Vast ehk peakski olema. Mul on ka näide MIKS peaks olema.
Siit, küll hälvik-autojuhtide teemast sain mina targemaks, et Läti rekkad näitavad suunda vasakule kui oleks OK mööduda ja ohu korral paremale.
Eesti rekkad aga vastu pidi. Nüüd kui on maanteel olukord,siis kohe läheb pilk numbrile ja tuvastan, kust on rekka pärit.
Ja üldsegi minu meelest oli see Primo ise, kes on korduvalt õelnud, et kui teema ei meeldi, siis ära loe. Keegi ei seisa sul relvaga seljataga ja käsutab "LOE TEEMAT, RSK".
Minu meelest on see pigem kasulik teema. Siit saab ka sellist aimu mida liikluses oodata võib.
Mina olen poolt, et see teema püsiks.
-
- Postitusi: 451
- Liitunud: 23 Juul 2007, 22:01
- Tsikkel: vfr
- Asukoht: tallinn
Re: Hälvik- Mootorratturid
Primo ei pannud kahtluse alla teema vajalikkust, vaid vaidles postituste sisuga. Tegelikult kindlasti on ka tõelisi hälvikuid, aga tunduvalt vähem kui neis teemades kirjeldatud. Mida rohkem sõidad, seda vähem hälvikuid näed, ja see on ainult endas kinni, su reaktsioonid on lihtsalt õigeaesemad, adekvaatsemad, vähem närvilised. Ma olen surmkindel, et näiteks pooled siin kirjeldatud ettekeeramised olid tegelikult täiesti tavalised kõrvalteelt välja keeramised, mida näiteks primo või tarts poleks isegi 100 meetrit vaevund meeles pidama, rääkimata foorumis mainimisest, aga kui ise oled ebakindel, siis hakkadki arvama, et kõik on hälvikud, 50 meetrit on 50 cm jne. Viimati nägin hälvikut telekast, kui shumacher tahtis barrichello maha tappa
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Hälvik- Mootorratturid
Popp poiss olen peale oma viimast posti siin teemas
Nagu tavaliselt, läks teema edasi, nagu tavaks - kontekstist sõnade väljakiskumine ja neid oma vaatenurgaga ühtlustamine.
isonts kirjutas:Aimamist ei kommenteeriks üldse tegelikult. see veel puuduks , et linnatänaval selgeltnägemise järgi liiklema hakataks
Aimamise all ma ei pidanud silmas sõitmist siidirätikuga silmel ja abrakadabra karjumist, vaid lauset, mida ma samuti kasutasin oma eelmises postis - "osata lugeda liiklust" . Ja kui inimesel päris taimeriigi IQ pole, siis ta on võimeline "loetut" omandama ning hiljem seda ka praktiliselt rakendama, ehk siis näha ette võimalikke liiklusstsenaariume ning toetudes oma kogemustele langetada õige otsus. Või on see tegevus samuti Sinu arvates ohtlik linnatänavatel ?
Appi, kutsuge politsei: juht mõtleb iseseisvalt, mitte ei tegutse rangelt ja piiratult LE raames, TEHKE MIDAGIIIIIII!!!!!!!!!
P.S. Lisaks leian, et päris ekstreemseid näiteid tuua ei ole paslik, kuna nende esinemissagedus ning kontsentratsioon üldises liikluses on pea olematu. Kui rooli taga olles pidevalt mõelda sellele, millal sulle ette/taha/külge keeratakse on paranoia kerge tulema ning siis hakkab tunduma, et ka punase foori all seismajäänud auto on ohtlik, sest ...ma ei tea...jäi liiga ohtlikult seisma või miskit?
Re: Hälvik- Mootorratturid
selle mõtlemisega tuleb meelde kohe selline anekdoot
Mingil ristmikul toimus liiklusõnnetus - kokkupõrge Kamaz'i ja tsikli vahel.
Politseile esitatud protokolli kirjutas:
motikajuht - "Ma mõtlesin, et lipsan läbi".
Kamaz'i juht - "Ma mõtlesin, et sittagi sa lipsad".
-
- Postitusi: 451
- Liitunud: 23 Juul 2007, 22:01
- Tsikkel: vfr
- Asukoht: tallinn
Re: Hälvik- Mootorratturid
Primo kirjutas:Aimamise all ma ei pidanud silmas sõitmist siidirätikuga silmel ja abrakadabra karjumist, vaid lauset, mida ma samuti kasutasin oma eelmises postis - "osata lugeda liiklust" . Ja kui inimesel päris taimeriigi IQ pole, siis ta on võimeline "loetut" omandama ning hiljem seda ka praktiliselt rakendama, ehk siis näha ette võimalikke liiklusstsenaariume ning toetudes oma kogemustele langetada õige otsus.
Selles suhtes on võimalik läbida alarmsõidukijuhi koolitus, aitab päris palju autosõiduoskusele kaasa. Tsiklile saab neid teadmisi ka muidugi kaasa võtta.
Põhiline ongi pidevalt ümbritsevaga kursis olemine ja arvestamine, et "mis ma sellisel juhul teen? Aga sellisel?". Paar-kolm stsenaariumi peaks iga hetk kõrvade vahel valmis olema, ootamatuste tarbeks; vastavalt maastikule (teele).
Üldse tuleb see "liikluse aimamine" lihtsalt läbi praktika, mõnel valusamalt kui teistel.
Minu seni ainsad ohtlikud olukorrad on olnud tingitud kas säärtest tee ääres või minu (liigne) kiirus kombineerituna mõne "B-katis must vöö"-tegelase tegevusega.
Ja kui teemasse täpsemalt, siis just pool tundi tagasi Nõmme teel, "rolleriristmikust" 200 m Mustamäe poole olin ise hälvik ning autojuht lihtsalt loll ja ülbe. Ületasin muidugi veidi kiirust, auto tahtis vastasuunast tulles keerata üle minu suunavööndi hoovi. Tegi aga seda nii uimaselt, et ma sain 10 meetrit enne teda seisma, muidu oleks kõrvalistuja ära tapnud. Jah, ise olen rullnokk-kihutaja, aga see kapsapea tegi seda meelega (nägi mind küll). Hea on, et ma olin valmis selliseks debiilsuseks, muidu oleks tõesti elus esimest korda Volvo kõrvalistmel saanud ära käia. Süüdi oleks mõlemad osapooled olnud, aga autojuht arvas vist, et no tema küll raudselt süüdi ei jääks - tsikkel ju ületab kiirust (tüübil silm nagu politsei-Stalkeril vist). Kerge mõte käis peast läbi tagasi minna ja küsida, miks ta oma kõrvalistuvat naisterahvast sedasi ohtu seab, aga ei viitsinud oma aega raisata. Niikuinii olin ma ise ka sama patune nagu see mees.
Mul suva, ma olin selle juhtumi juba unustanud, aga selles teemas tuli meelde
Re: Hälvik- Mootorratturid
ma ei tea kas antud juhtumiga seotud h2rra liigitub h2lvikute alla v6i mitte...04.07 rakveres malmi t2naval rohelise ninja lenksus olnud seltsimehel oli huvitav "s6iduvarustus" - pl2tud jms andestatav ning tuules LEHVIVAD JUUKSED!...okei, saan aru, et v2ike tests6it once-around-da-block-stiilis, kiirust ja liiklust pole ollagi ning ka tsiklimees v6ib tasemel olla aga piisab yhest idioodist k6rvalt2navalt...
Re: Hälvik- Mootorratturid
mty ma soovitan sul enne sõitmaminekut kõik riided, mis sul kapis on selga ajada, nende peale tõmba selga mootorratturi kaitsevarustus ja lase kohalikul keevitajal mingi raudrüü ka ümber teha, siis eriti turvaline sõita. Absoluutselt igas topicus üritatakse nüüd saage käima tõmmata varustuse kandmise teemal. See, kui inimene garaažide vahel sõidab tänavariietuses, ei tee temast hälvikut, mida Sina ilmselgelt arvad, muidu ei oleks hakanud ju postitust tegema siia teemasse kuu aega vana situatsiooni kohta. Ma tahaks teada, kas kõik need inimesed, kes igas teemas räägivad, et ilma sõiduvarustuseta linnas sõitmine on nagu kindlasse surma minek, jalgrattaga sõites panevad endale peale põlvekaitsmed, selgrookaitsme, küünarnuki kaitsmed, õlakaitsmed ja fullface kiivri, sest noh jalgrattaga saavutab linnas ka kiiruse 20km/h ja kui mõni auto ette keerab ja üle nipli paned või autole sisse sõidad ja üle katuse asfaltile lendad on suht suur tõenäosus paariks kuuks kips muretseda.
Re: Hälvik- Mootorratturid
uips kirjutas:mty ma soovitan sul enne sõitmaminekut kõik riided, mis sul kapis on selga ajada, nende peale tõmba selga mootorratturi kaitsevarustus ja lase kohalikul keevitajal mingi raudrüü ka ümber teha, siis eriti turvaline sõita. Absoluutselt igas topicus üritatakse nüüd saage käima tõmmata varustuse kandmise teemal. See, kui inimene garaažide vahel sõidab tänavariietuses, ei tee temast hälvikut, mida Sina ilmselgelt arvad, muidu ei oleks hakanud ju postitust tegema siia teemasse kuu aega vana situatsiooni kohta. Ma tahaks teada, kas kõik need inimesed, kes igas teemas räägivad, et ilma sõiduvarustuseta linnas sõitmine on nagu kindlasse surma minek, jalgrattaga sõites panevad endale peale põlvekaitsmed, selgrookaitsme, küünarnuki kaitsmed, õlakaitsmed ja fullface kiivri, sest noh jalgrattaga saavutab linnas ka kiiruse 20km/h ja kui mõni auto ette keerab ja üle nipli paned või autole sisse sõidad ja üle katuse asfaltile lendad on suht suur tõenäosus paariks kuuks kips muretseda.
my bad, tegu 04.08 ehk yleeile n2htuga...kalossides, lyhkarites ja maikaga on isegi ringi liigeldud, kuid ALATI on kiiver peas olnud...varustus on igayhe oma riisikol, kiivri kandmine on meie banaanikas siiski kohustuslik...
-
- Postitusi: 173
- Liitunud: 24 Mär 2009, 08:10
- Tsikkel: vn 1500
- Asukoht: +372 52 41 neli kuus kuus
Re: Hälvik- Mootorratturid
mina olin täna ka hälvik .. ma ei kiida seda heaks .. aga see autojuht kes nüüd mõlkis uksega sõidab .. võiks arvestada, et kui teinekord peale keerab, siis ei pruugi nii kergelt pääseda
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.