Hälvik- Mootorratturid
Moderaator: Moded
gs kirjutas:"Kui valid tee et sõidad ilma siis oled seaduserikkuja ja tead millega riskid aga kohe mitte ei usu et see sinust nüüd pätti ja mõrtsukat teeb."
Kas sama analoogia kehtib ka joobes juhtimise ja suure kiirusületamise kohta?
Või siis sa just väitsid suure kiiruseületajat kiiruseületaja on ju kiiruseületaja või siis väike kiiruseületaja polegi seaduserikkuja???Piisab sul ju sõita +10kmh ja oled samasugune seaduse rikkuja.Aga samas on ju seaduses ka tugev vahe uuri natuke trahvimäärasi ja veeendud et lubatetta sõidu trahv on max 6000,joobes ja suur kiiruse ületmaine 18000 ja korduv kriminaal juba.
-
- Postitusi: 402
- Liitunud: 02 Dets 2005, 04:49
- Tsikkel: Yamaha XT 660 X
- Asukoht: Tabasalu/Harkujärve/Saaremaa
- Kontakt:
Kle jah siin ikka igasuguseid moraalijüngreid ja pühakuid koos...
Endal 5a autojuhiload olnud, pole eriline seaduserikkuja olnud, ainult üks trahv, see kah mõni aasta tagasi, möödumisel kiiruse ületamine 50 alas 70, aga kui tänast Tallinna liiklust vaadata, siis 70 on norm
Te võite rääkida mida tahate, aga mina ennast kuidagi pahategijana ei tunne, just selle pärast et see kur..di heakskiit mingilt tüübilt, et ma platsipeal mingeid kontiväänavaid trikke teha oskan ja siis kuskil nõmme võpsiku vahel ühesuuna märke taga ajan (tänu jumalale, et sügis on, lehed kukuvad) , see minust paremat liiklejat, ei autoroolis ega ka sikkliseljas ei tee, lihtsalt siis mingi täht plastikul juures, mida mundrimehed armastavad vaadata.
Sest ise olen olnud liikleja ja näinud kõike ja käinud korra nendest hammasratastest läbi, ja olen täiesti veendunud, et ARK eksamite ülesehitus ei ole mitte reaalseks liiklemiseks, vaid läbikukkumise protsendi kõrgel hoidmiseks. Sets külgboks tuubitakse konkreetse auto järgi pähe, ja linnas seda keegi teha ei oska, autod teeääres reas nagu puseriti hambad. Ja sikkliplatsisõidul ma ei saa nendest "tiguveerevatest ja jalga mitte maha panna" trikkudest üldse aru, mis nedest kasu on, reaalses elu on sul ju alati võimalik jalgade abi kasutada. Pidurdustest ja estakaad, ning slaalom, kui ta oleks kiirem ja suuremate vahedega, oleks nagu praktilises elus kah vajalikud. Täpsustrikke võid pärast ise kuskil ajaviiteks õppide.
ise ei põe, need trikid selged, aga lihtsalt ei mõista nende kasulikusest, või vajalikusest. Ja üks kindel asi, mis võiks eksamitel reaalelulisemaks teha, et keegi ei inise sulle mingeid suunamärguandeid raadiosaatajasse, vaid öeldakse ära, kuhu ja kustkaudu sõidad ja asi vask. Ega sa ju tavaelus ei sõida nii, et mingi kurat istub õlapeal ja ütleb et nüüd siit vastasuuna teest siin metsasees tuleb kohe paremale keerata. Ok nad ise teevad seda viisakamalt, ootavad risti läheduse ära ja siis ütlevad lähimast võimalikust kohast paremale. Võimalik või mitte, aga inimese psüühikaga mängimine, ei ole liikluse õpetamine.
Selline eksam võiks ainult taksojuhtidele olla, kes peavad joodikuid vedama, kes ei oska aadressi öelda, vaid vehivad sõmega ja pobisevad et siit paremale ja siit vasakule.
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Pihelgas kirjutas:OT. vot varsti teeme selgeks misasi see "Padjaklubi" siis tegelikult on
Ei-ei, alguses tekitame teema "Padjaklubi", loodetavasti tuleb sellesse teemasse ka selle termini definitsioon ning peale seda siis tekitame uue alafoorumi, kuhu antud teema saab pandud kleepsuks.
Ei, tegelt ikka announcementiks
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Ma usun sellesse küll, et mees sõidab , mitte load. Aga mis mees sa ikka oled, kui ei suuda oma aega organiseerida või lodevust ületada ja seda lisatähekest oma paberitele juurde saada? Hiilid mööda nurgataguseid, rattaga üle riigipiiri minna ei saa jne. Milleks? Ja milleks veel siis oma saamatust eksponeerida? Ei mõista.
Anarhia kui selline ei vii mitte kuskile. Ja reeglina see lubade lugu ei ole mitte veendunud anarhismist põhjustatud vaid ikka igasugu "aega ei ole" jms ettekäänetest. Tegelikult on see kõik täiesti mõtetu arutelu. Samuti nagu mingi regamata vihmaveetoru hoidmine kuskil voodi all. Võtad välja, silitad relva ja oled jube kõva mees. Ajujahti sellega niikuinii ei lähe ja salaküttide ning röövpüüdjate kohta on mul selgelt negatiivne arvamus.
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Olen Cyberdyne`iga nõus, et tänapäeva eksamid tegelikkuse eluga midagi ühist ei oma. Võin tuua näide sellest kuidas ma eelmine kolmapäev eksami tegin võimsuse piirangu kaotamiseks. Endal A1 load alates 16 aastaseks saamiseks ning olid 2a. Seejärel olid A4 load mis olid 7a mul. Võimsama ratta ostu puhul otsustasin ka load muuta.
Tulin õigel ajal õigesse kohta ning küsiti tsikli võimsust. 60kw osutus eksamineerijale piisavaks (kuigi ta seda tehnilises passis ei kontrollinud) ning ta teatas ET PLATSI teha EI OLE VAJA!!! Seejärel kärutasime 40 minutit linna peal ning selle aja jooksul ei olnud mitte ühtegi olukorda kus eksamineerija saaks kontrollida, kas ma olen ikka võimeline 60kw ja ligi 200kg ratast taltsutama või mitte.
Sellest tulenevalt selline küsimus, et mis oli sellise eksami mõtte? Kontrollida, et kas ma üldse sõita oskan? Sellisel juhul miks peab ratas ilmtingimatta vähemalt 35kw olema?
Minu arvates selle võimsuse piirangu kaotamise eksam peaks just platsi eksamit sisaldama kuna vaid sellel saab kontrollida, kas inimene on võimeline 100kw ja rasket suurt ratast valitsema või mitte. Maantee peal 90nega ning linnas 50nega liikumisel ei saa seda mitte kuidagi kontrollida. sellisel juhul võib selle täis A katti anda lihtsalt ilma eksamiteta 21aastaseks saamisel.
Mine võta nüüd kinni, miks selline komejant vajalik on. Ainus mõistlik põhjendus oleks nö. sõidupraktika olemasolu kontroll. Kui ma 1983 aastal BC eksamid tegin, siis ei tahetud mulle muidu A katti lisada, kui pidin tõestama, et mul on sõidupraktika olemas mitte aga load kuskil riiulis tolmanud pole. Tookord sobis tõestuseks 1981 aastal mulle välja antud jawa tehniline pass. Kui ratast poleks olnud oleks võib olla pidanud samuti tänavasõidu uuesti tegema.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Ega ma ei vaidle, et eksami "kava" ei vasta tegelikele vajadustele. Aga kõik see ei anna ikkagi alust pidada õigeks või isegi õigustatuks lubadeta sõitu. Asi selles, et load näitavad, et inimene siiski ON väljaõppe läbinud. Lube pole - järelikult ei tõesta kõrvalseisja jaoks mitte miski, et ta sõita oskab. Näe, elektrikuks ka ei saa, kui pädevuskoolitus läbimata. Kuigi kodus parandab või kosmoselaeva. Load on mingigi tõestus.
- aastal oli minu sõidueksam tsikliga üks kaheksa ja üks niisama ring Minskiga. Kõik. Aga ka see + läbitud teooriaeksam on rohkem kui mitte midagi.
Mis aga puudutab seda täis-A saamiseks tehtavat eksamit 25kW baasilt, siis on see tegelikult ka minu jaoks arusaamatu asi. Ma saan aru vanusepiirangust - et noored poisid (keskmiselt) eeldatavasti väiksema kogemusega ja ägedamad, end uljusest suure rattaga kasti ei sõidaks. Aga 25 kW-lt suurele rattale kolimisel sõiduoskuse taha ei jää asi ilmselt niikuinii, rataski võib vabalt sama olla, kisu drosselid vaid maha. Küsimus on eelduses, et veidi vanemana on rohkem oidu peas. Aga vaat selle "oiu" olemasolu selline liikluseksam tõesti ei näita. Ka tulipea suudab end vähemalt eksamil distsiplineerida.
Samas, 25-aastane jorss saab teha kohe täis-A, isegi kui esimest korda masinat katsub.
Ma ei tea, mis see õige on, aga nühkigu eksamil platsil niigipalju. Näiteks autode puhul ajab tõeliselt nutma justnimelt juhtide oskamatus väikesel kiirusel manööverdada ja ei ole see tsiklitel ka teisiti. Lihtsalt tsikkel ise on suht väike masin ja vaid seetõttu ei pane tähele praak-manööverdamist.
-
- Postitusi: 402
- Liitunud: 02 Dets 2005, 04:49
- Tsikkel: Yamaha XT 660 X
- Asukoht: Tabasalu/Harkujärve/Saaremaa
- Kontakt:
Mida te siin materdate... ja eelmised aastad tõesti kiire olnud, et pole mahti/viitsimist lube teha.
Nüüd nagu teen ju, mis ma teha saan, et Tallinnas jõhkrad järjekorrad, ma ei viitsi mööd Eesti ARKe kah ringi reisida, parem ootan.
Lube hakasin tegema 18.Juuni ja tunnistus oli käes juba 14.Juuli, koolis öeldi et oskad väga hästi sõita ja sain ruttu eksamid tehtud.
Siis teooria sain alles 27.Augusti peale Tallinnas, ma kohe ei saanud pabereid sisse, sest arst kirjutas mulle pisut valesti selle tervisetõendi välja, ehk väljastamise kuupäev puudus ja siis mind vaatas mingi noor slaavi neiu ARK büroos nagu mingit väärakat, kes püüab lube saada.
Nuuh siis sain lõpuks õige tõendi ja sain registreeritud.
Teooria tegin ära, ainult 1 viga oli, mingi mitte liiklust puudutav, vaid kas mingi torupõletuse või lastepsüholoogia
Nüüd siis 16.Oktoober tuleb lõpuks sõit... ja ma tunnistan ega ma kah 100% kindel pole kas selle ära teen, keegi ei saa olla kindel.
Tsikkelröövel, su näited ei ole absoluutsed. Ma olen tehnikumi lõpetanud, ja töötan insenerina ja projekteerijana ühes tehases. Nõrkvoolu tseritifikaati mul pole, aga ikka teen suuremosa elektritööd kah ära. Kui just kilbi kallale plommidega mässama pole vaja hakata minema. siis ülejäänud teen ise, no problemo.
Lihtsalt on see mis paberid väidavad, ja mis inimesed oskavad... palun saa aru ei midagi isiklikku.
Huviline7 kirjutas:vot selline lugu siis, poiss hakkas politseid "kartma" ---> http://www.delfi.ee/news/paevauudised/1 ... d=17060516
Tegemist siis minu apsakaga. Ei õigusta oma tegu, aga valdav enamus sellest jutust on ajakirjanduse luule. Tõele vastab jutt karistuse kohta.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Cyberdyne, palun ära võta isiklikult ja ma ei kahtle hetkegi Su kompetentsuses. Lihtsalt elus on nii, et paber teeb inimese. See näitab, et inimene oskab MIDAGIGI. Kui paberit pole, on inimene üldse valge leht. Ta võib olla suurepärane spetsialist, aga kust mina tean? Ja küsimus tööandjana (no ise olen küll palgaline) tekiks ikkagi, et mis tal viga on, kui paberit ära ei tee?
Ei ole ju vaja ise elu keeruliseks teha.
Sina aga ju teed lube - järelikult on probleem lahendust saamas. Seega siis, nael kummi.
PS! Teate, milleks on igasugused eeskirjad? Selleks, et kui me neid rikume, siis me vähemalt teame, mida me teeme. Ma tõsiselt mõtlen nii.
Critical kirjutas:Huviline7 kirjutas:vot selline lugu siis, poiss hakkas politseid "kartma" ---> http://www.delfi.ee/news/paevauudised/1 ... d=17060516
Tegemist siis minu apsakaga. Ei õigusta oma tegu, aga valdav enamus sellest jutust on ajakirjanduse luule. Tõele vastab jutt karistuse kohta.
Jah! Kirjuta nüüd aus ülestunnistus! Niikuinii jäid vahele. Kujutan küll ette mida sa mõtlesid, kuna olen ise noorest peast sama tembu teinud, tõsi küll, eduka tulemusega, kuid loen selle sündmuse oma tollase noore ja lolli mõtlemise ( mõtlematuse ) arvele Muidugi oli toona vähem kW, vähem kmh ja vähem liiklust.
Tsikkelröövel kirjutas:Kui paberit pole, on inimene üldse valge leht. Ta võib olla suurepärane spetsialist, aga kust mina tean? Ja küsimus tööandjana (no ise olen küll palgaline) tekiks ikkagi, et mis tal viga on, kui paberit ära ei tee?
Ma ei arva, et inimene valge leht oleks. See paber või tunnistus näitab, et ta on võimeline ja suuteline midagi lõpuni viima. See käib kõikide asjade kohta. Ma näiteks ei arva, et minu ülikoolidiplom automaagiliselt minust paremat ja või targemat töölist teeb. Mõni ilma paberita tegelane võib vapsee andekas olla, kuid midagi jääb ikkagi tal siis puudu kui ei suuda korraks ennat kokku võtta.
Noh igast moraalijüngrite käest küsiks..kas tõesti pole kunagi tahtmist olnud 200+ kiirusega sõita kui tegu tühja ja korrraliku teega? Pean tunnistama, et olen seda korduvalt teinud ja teen ilmselt ka edaspidi. aga seda ei ole kindlasti vaja teha asulas. Enda surmast ma suurt ei hooli, aga teisi ma ohtu ei taha seada.
lisavarustuseks GSR600
-
- Postitusi: 279
- Liitunud: 06 Apr 2005, 15:35
- Asukoht: pirita ja viimsi
njah, keegi on jälle ühel autojuhil harja korralikult punaseks ajanud ---> http://www.autoleht.ee/node/638#comment-69
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Huviline7 kirjutas:njah, keegi on jälle ühel autojuhil harja korralikult punaseks ajanud ---> http://www.autoleht.ee/node/638#comment-69
See teema algataja viidatud lingil on kerge (või keskmise?) puudega- normaalne, puudeta inimene oskab ennast paremini talitseda. Ei viitsi ennast regada, et temalt küsida- kui paljusid kihutajaid autojuhte on tema kinni pidanud, läbi taunimise paremaks inimeseks muutnud või läbi autojuhtide ühtse suhtumise enese keskelt välja tõrjunud... Kui vastused eelnevale on eitavad, siis miks ta ootab, õieti lausa nõuab, et tsiklistid seda teeks? Miks mulle tundub, et nimetet seltsimees saaks äsja kukkunud tsiklisti käeluude murdmisega hakkama küll, aga elujõulise ja uimastamata isendi eest lippaks nagu jänku minema. No respect, susi sülitagu sellistele targutajatele silgukarpi!
Heh isegi sai suvel kahel korral mentidel eest s6idetud esimesel korral Alatskivil ei pidant suurt väänamagi 230 aitas s**t auklik tee oli kah kurat s6ber oli ka pääl ise kartsin k6igerohkem tagarehvi mis kurat oli nii räbal traadid väljas eest lasin sellepärast ,et lihtsalt p6hjusetta mind peatati s6itsin lubatud kiirusega asulas, kurat.
msso kirjutas:Heh isegi sai suvel kahel korral mentidel eest s6idetud esimesel korral Alatskivil ei pidant suurt väänamagi 230 aitas s*** auklik tee oli kah kurat s6ber oli ka pääl ise kartsin k6igerohkem tagarehvi mis kurat oli nii räbal traadid väljas eest lasin sellepärast ,et lihtsalt p6hjusetta mind peatati s6itsin lubatud kiirusega asulas, kurat.
Mine ja loe kohe kolm issameiet ja täna jumalat et kõik terved. Ja ära enam KUNAGI nii tee, kurat Ja kui tegid, siis ära tule siia kelkima, kurat
Hans
Heh isegi sai suvel kahel korral mentidel eest s6idetud esimesel korral Alatskivil ei pidant suurt väänamagi 230 aitas s*** auklik tee oli kah kurat s6ber oli ka pääl ise kartsin k6igerohkem tagarehvi mis kurat oli nii räbal traadid väljas eest lasin sellepärast ,et lihtsalt p6hjusetta mind peatati s6itsin lubatud kiirusega asulas, kurat.
Kus sa teadsid mille pärast nad sind kinni pidada tahtsid, võibolla just nende kulunud rehvide pärast. Politsei eest ei tasu ikka kunagi eest ära sõita, tõmbab mootorratturite mainet aina allapoole.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
msso kirjutas:Heh isegi sai suvel kahel korral mentidel eest s6idetud esimesel korral Alatskivil ei pidant suurt väänamagi 230 aitas s*** auklik tee oli kah kurat s6ber oli ka pääl ise kartsin k6igerohkem tagarehvi mis kurat oli nii räbal traadid väljas eest lasin sellepärast ,et lihtsalt p6hjusetta mind peatati s6itsin lubatud kiirusega asulas, kurat.
aju sai vist küll viga, kui seal auklise tee peal selle "luust asja" sees üles alla hüppas...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.